ελληνική μουσική
    506 online   ·  210.840 μέλη

    Σπουδάζοντας Μουσική (σε πανεπιστήμιο)

    dj_vip
    28.10.2007, 23:18
    Πηγαίνω σε γενικό λύκειο και σκέφτομαι να σπουδάσω μουσική. Συγκεκριμένα κλασική (ευρωπαϊκή), εκτέλεση. Κατέχω ήδη αρκετά θεωρητικά πράγματα, παίζω πιάνο αρκετά χρόνια, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν το επίπεδό μου είναι αρκετό για να μπορέσω να σπουδάσω κάτι τέτοιο.

    Απ΄ ό,τι είδα υπάρχουν 4 τμήματα μουσικών σπουδών: 1 στην Αθήνα (Φιλοσοφική Σχολή), 2 Θεσ/νίκη (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) + (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης) και 1 στην Κέρκυρα (Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Θα ήθελα να με διαφωτίσετε όσοι γνωρίζετε σε ορισμένα ερωτήματα :)

    πρώτον, ποιο απ' όλα θεωρείται καλύτερο;
    δεύτερον, μπορώ να σπουδάσω μόνο πιάνο ή πρέπει κι άλλα όργανα;
    τρίτον, σε τι επίπεδο πρέπει να είμαι (π.χ. στο πιάνο) για να μπορέσω να παρακολουθήσω τα μαθήματα;

    Σας ευχαριστώ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : dj_vip στις 28-10-2007 23:19 ]


    pianoteacher
    29.10.2007, 00:18
    Καλησπέρα! Εγώ σπουδάζω στο ΤΜΣ του Ιονίου Πανεπιστημίου. Το θεωρώ το καλύτερο γιατί είναι πιο πρακτικό. Της Αθήνας βγάζει μόνο μουσικολόγους, της Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) έχει κατευθύνσεις αλλά μόνο για σύνθεση και εκτέλεση και έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη. Όσο για το Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης δεν γνωρίζω πολλά πράγματα. Στην Κέρκυρα υπάρχουν 3 βασικές κατευθύνσεις (σύνθεση, μουσικές επιστήμες, εκτέλεση). Δεν χρειάζεται να έχεις κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο σπουδών. Οι καθηγητές της εκτέλεσης (π.χ. για πιάνο η Έλενα Μουζάλα, ο Λάμπης Βασιλειάδης και ο Χρήστος Παπαγεωργίου) ορίζουν ημερομηνίες συνάντησης με τους φοιτητές που ενδιαφέρονται και αν κρίνουν ότι μπορούν να εξελιχθούν σε καλούς πιανίστες τους αναλαμβάνουν. Για περισσότερες πληροφορίες μπές στο www.ionio.gr στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Αν μπορώ να σε βοηθήσω περισσότερο στείλε μου μήνυμα. Ελπίζω να σε κατατόπισα αρκετά. Καλή επιτυχία!

    anastasiastavroulaki
    29.10.2007, 13:27
    Αν κατάλαβα καλά αυτό που εσύ ζητάς είναι μια ακαδημία μουσικής με ειδίκευση στο πιάνο.

    Οι μοναδικές σχολές που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα και το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

    Αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι σε αυτές τις σχολές η κύρια κατεύθυνση είναι η μουσικολογική, ειδικά στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου, όπου το πτυχίου σου έχει κατεύθυνση "Μουσικολογία / Μουσικοπαιδαγωγική" (όπως συμβαίνει σε όλα τα τμήματα αυτά Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα). Ενώ στο Μουσικής επιστήμης και Τέχνης υπάρχει μεν ειδίκευση, αλλά αυτό συμβαίνει στο 3ο έτος σπουδών (από τα 4 συνολικά) και με την προυπόθεση φυσικά ότι θα έχεις περάσει όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα και περάσεις τις εξετάσεις στο πιάνο (στη συγκεκριμένη περίπτωση) για να σε δεχτεί ο καθηγητής. Αν αποτύχεις συνεχίζεις τις σπουδές σου στη μουσικολογία.

    Τα υπόλοιπα Τμήματα Μουσικών Σπουδών έχουν προγράμματα σπουδών καθαρά θεωρητικής φύσεως, χωρίς όμως να λείπουν και κάποια πρακτικά μαθήματα.
    Στην Αθήνα δεν θυμάμαι ακριβώς τι κάνουν, αλλά στη Θεσσαλονίκη από όπου και αποφοίτησα υπάρχουν 1) "Πιάνο-Αρμονία-Συνοδεία (4 εξάμηνα με υποχρεωτικές παρακολουθήσεις), επίσης σαν ελεύθερη επιλογή το αντίστοιχο μάθημα με κιθάρα και το επίσης υποχρεωτικό μαθημα "Καλλιέργια ακοής και Σολφέζ" (4 εξάμηνα), όπου το εξετάζεσαι ανάμεσα στα άλλα και στο πιάνο. Ακόμη υπάρχουν διάφορα μαθήματα ελεύθερης επιλογής που ειδικεύονται σε διάφορα ρεπερτόρια (μπαροκ, κτλ ή σε συγκεκριμένους συνθέτες), όπου εξετάζεσαι ανάμεσα στα άλλα και στο πιάνο. Στον τομέα της σύνθεσης το πιάνο είναι υποχρεωτικό σαν μάθημα. (σσ. το τμήμα σύνθεσης δεν έχει μείνει καθόλου πίσω είναι ένα ιδιαίτερα λειτουργικό και πάνω από όλα δημιουργικό τμήμα με αξιόλογους καθηγητές και πολύ ταλαντούχους φοιτητές).

    Αν σε ενδιαφέρουν τέτοιου είδους σπουδές προσπαθησε να βρεις τα προγράμματα σπουδών του κάθε τμήματος για να ενημερωθείς πλήρως!

    Διαφορετικά θα σε συμβούλευα να ψάξεις να βρεις Ακαδημίες στο Εξωτερικό και κυρίως στη Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία όπου από όσο γνωρίζω είναι οι καλύτερες για ειδίκευση στο πιάνο...

    Ελπίζω να σε βοήθησα...
    dj_vip
    29.10.2007, 16:19
    Ευχαριστώ που απαντήσατε καταρχάς

    Τώρα άρχισα να ψάχνομαι και είμαι λιγάκι newbie στο θέμα
    Σκέφτομαι σπουδάσω σε κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο και μετά να κάνω καποιο master έξω, σε μια ακαδημία απ' τις χώρες που ανέφερες Αναστασία. Μιλάμε για πιάνο πάντα.

    Δεν κατάλαβα κάτι. Τι εννοείς Αναστασία ότι η κύρια κατεύθυνση είναι η μουσικολογική; Δηλαδή μετά εργάζεσαι ως μουσικολόγος και όχι ως μουσικός;

    Δηλαδή ποιό/ποιά πανεπιστήμια «βγάζουν» μουσικούς; Γιατί εγώ ενδιαφέρομαι να κάνω σπουδές για μουσικός με ειδίκευση στο πιάνο όπως είπες.

    Anastasiastavroulaki και pianoteacher για ποιά ιδιότητα σπουδάζετε; Και γιατί επιλέξατε αυτή τη σχολή;

    Συγνώμη ρε παιδιά αν σας κούρασα, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να ψάχνω λεπτομέρειες...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : dj_vip στις 29-10-2007 16:20 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : dj_vip στις 29-10-2007 16:21 ]


    anastasiastavroulaki
    29.10.2007, 17:26
    Οι μουσικές σπουδές σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι κατά βάση μουσικολογικές, και όχι μουσικές (με την έννοια που το αναφέρεις).

    Αυτό όμως δεν είναι κατά ανάγκη αρνητικό και φυσικά δεν θα έπρεπε να σε τρομάζει!


    Παίρνοντας το πτυχίο σου έχεις τη δυνατότητα να διδάξεις σε σχολεία γενικής παιδείας, ολοήμερα δημοτικά και φυσικά μουσικά σχολεία. Αυτή βασικά είναι η κυριότερη εργασία μας, δάσκαλοι μουσικής. Όμως μπορείς να ασχοληθείς και με άλλα πράγματα στον ιδιωτικό τομέα, φτάνει να τα κυνηγήσεις...

    Πίστεψέ με όταν ήμουν στην ηλικία σου είχα τις ίδιες ακριβώς ανησυχίες. Αρχικά δεν ήθελα να δώσω πανελλήνιες για να μπω σε μια σχολή όπου θα "έπηζα" στη θεωρία, ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου στο ωδείο μόνο, να κατάφερνα ίσως να βγω στο εξωτερικό και αργότερα να επέστρεφα, να έμπαινα σε μια ορχήστρα και να έκανα συγχρόνως μαθήματα σε κάποιο ωδείο.

    Ευτυχώς για μένα αυτό δεν συνέβει, οι γονείς μου με πίεσαν να δώσω πανελλήνιες και πέρασα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου στη Θεσσαλονίκη (το μόνο μου κριτήριο για την επιλογή της σχολής ήταν ότι ήθελα να φύγω μακρυά από το σπίτι μου και ότι απλά μου άρεσε η Θεσσαλονίκη σαν πόλη).

    Οι πρώτες μου εντυπώσεις από τη σχολή ήταν πραγματικά άσχημες...

    Δεν άντεχα τόση θεωρία. δεν καταλάβαινα πολλές φορές τις απαιτήσεις των καθηγητών, στις εξεταστικές οι επιδόσεις μου ήταν πραγματικά απογοητευτικές. Με λίγα λόγια ήθελα να τα παρατήσω και να γυρίσω σπίτι μου!

    Όμως έμεινα και τελικά όλα εξελίχθηκαν πολύ καλά για μένα!

    Μετά από λίγο καιρό άρχισα να εγκληματίζομαι στις απαιτήσεις τις σχολής (οι οποίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες και ειδικά στο τμήμα της Θεσσαλονίκης), ενώ συγχρονως συνέχιζα στο ωδείο τις σπουδές μου στο όργανο αλλά και στα θεωρητικά.

    Τελικά στο τρίτο έτος των σπουδών ανακάλυψα ένα κλάδο της μουσικολογίας ο οποίος στην κυριολεξία με μάγεψε και έκανα στροφή 180 μοιρων. Τελείωσα τη σχολή κάνοντας τη διπλωματική μου εργασία σε αυτό τον τομέα και λίγους μήνες μετά την αποφοίτησή μου έγινα δεκτή στο τμημα των Αθηνών για να κάνω τη διδακτορική διατριβή μου.

    Συγχρόνως τελείωσα και τις σπουδές μου στο ωδείο αλλά προσοχή, οι γνώσεις και το επίπεδο σπουδών του Πανεπιστημίου δεν συγκρίνονται σε καμία περίπτωση με ενός ωδείου, αυτό πρέπει να το καταλάβεις...

    Σου ξεκαθαρίζω ότι δεν πιστεύω ότι όλοι όσοι φοίτησαν σε αυτά τα τμήματα έχουν την ίδια γνώμη με εμένα και σίγουρα όχι την ίδια τύχη...

    Πρόκειται για την προσωπική μου καθαρά άποψη και σου καταθέτω εδώ τις προσωπικές μου εμπειρίες.

    Η απόφαση είναι καθαρά δική σου και πριν αποφασίσεις πρέπει να ξεκαθαρίσεις στον εαυτό σου τι είναι αυτό που πραγματικά θέλεις, και φυσικά να υπολογίσεις την πιθανότητα ότι όσο μεγαλώνεις μπορεί να αλλάξουν οι προτεραιότητές σου και τα θέλω σου...


    Πραγματικά ελπίζω να σε βοήθησα....

    Για ότι θελήσεις είμαι πάντα στη διάθεσή σου!

    dj_vip
    29.10.2007, 20:23
    Και όσον αφορά το επίπεδο μου στο όργανο; Γιατί μπορεί να υπάρχει πιθανότητα το επίπεδό μου να μην είναι καλό ώστε να τα καταφέρω (ω Θεέ μου κάνε να μην υπάρχει!!!)

    Ευχαριστώ πάντως για τις πολύτιμες συμβουλές σου
    anastasiastavroulaki
    29.10.2007, 20:49
    Καλά μην φέρνεις και την καταστροφή!

    Είμαι σίγουρη πως αν το θέλεις πραγματικά θα τα καταφέρεις!

    Να θυμάσαι δεν υπάρχει δεν μπορώ αλλά δεν θέλω....

    Πάνω από όλα πριν αρχίσεις να απογοητεύεσαι ρώτα πρώτα να μάθεις τι επίπεδο απαιτείται!

    Ίσως να χρειαστεί να πάρεις τηλέφωνο στη Γραμματεία του Τμήματος Μουσικής επιστήμης και Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για να σε ενημερώσουν.

    Αν είσαι πάντως στο επίπεδο της Ανωτέρας δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχείς για κανένα λόγο!
    JaNick
    29.10.2007, 21:39
    Παιδία και εμένα με ενδιέφερε το ζήτημα αλλα έχω την εντύπωση οτι τα τμήματα αυτά απευθήνονται περισσότερο σε αυτούς που σπουδάζουν μουσική απο πολύ μικροί...Το πανεπιστήμιο μακεδονίας για παράδειγμα σε υποχρεώνει να ξέρεις κάποιο κλασσικό όργανο και αν σπουδάζεις κατι άλλο (π.χ. Ηλ. Μπάσσο) δεν σε πέρνουν (νομίζω)... Αλλα και τα άλλα τμήματα μου δίνουν την εντύπωση οτι είναι πολύ δύσκολα, οτι πρέπει να το έχεις μέσα σου... Κατι αντίστοιχο με το Μαθηματικό... Πρέπει να είσαι γεννημένος γι αυτό... Κατα τα άλλα προοπτικές έχουν??
    Κατι άλλο.. Ξέρει κανείς που μπορώ να βρώ τον οδηγό σπουδών του τμήματος του ΑΠΘ??
    Thanassis_Priskos
    30.10.2007, 11:49
    Καλησπέρα σε όλους, ενδιαφέροντα και εν πολλοίς ακριβή αυτά που γράφετε παιδιά. Όντως, ο φίλος που άνοιξε το post έχει στο μυαλό του περισσότερο ένα πλαίσιο μουσικής ακαδημίας παρά ένα ανώτατο ίδρυμα συνολικής σπουδής του φαινομένου μουσική.
    Είμαι απόφοιτος (του 2000) του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η μουσικολογία είναι όντως μια επιστήμη που στην πορεία "σε κερδίζει" και σε καμία περίπτωση δεν απευθύνεται σε μουσικολογικούς "υπερεγκεφάλους" ούτε σε ανθρώπους που γεννήθηκαν με ένα κλειδί του Σολ στο μέτωπο. Θεωρώ πως σε όλα τα τμήματα γίνεται πλέον (!) σοβαρή δουλειά ύστερα από την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών τους τα τελευταία χρόνια.
    Αυτό που θα θεωρούσα ως μειονέκτημα του τμήματος του Ιονίου είναι η αναγκαστική απομόνωση (γεωγραφική-καλλιτεχνική) που θα πρέπει να συνοδεύσει τις σπουδές επί πέντε ολόκληρα χρόνια. Η απομόνωση αυτή μπορεί να αποδειχτεί καταλυτική για την μετέπειτα επαγγελματική εξέιλιξη του αποφοίτου καθότι όλοι μας που αποφοιτήσαμε από σχολές μεγάλων αστικών κέντρων είχαμε "δικτυωθεί' επαγγελματικά πολύ πριν την αποφοίτησή μας (αυτή η δικτύωση θεωρώ πως είναι πολύ σημαντική ανεξαρτήτως της σχολής απ' την οποία αποφοιτά κάποιος. Μια επαγγελματική προϋπηρεσία έστω και πενιχρά ή και καθόλου αμειβόμενη εκτιμώ πως είναι από τα πιο σημαντικά πεδία που πρέπει να έχει το βιογραφικό ενός πρόσφατα απόφοιτου που αναζητά εργασία. Αλίμονο πλέον σ' εκείνους που θα αρχίσουν να ψάχνονται επαγγελματικά ΜΕΤΑ τη λήψη του πτυχίου τους!).
    Στο σημείο αυτό θα ήθελα να περάσω στο πραγματικό πρόβλημα του κλάδου: την επαγγελματική αποκατάσταση! Το 1994 που πέρασα στο ΤΜΣ Αθηνών ο τότε πρόεδρος του τμήματος μας υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες διαβεβαιώνοντάς μας πως μετά την αποφοίτησή μας θα διοριζόμασταν αμέσως (αυτό ήταν κάτι που το γνωρίζαμε άλλωστε και όταν συμπληρώναμε και το μηχανογραφικό των τότε Πανελληνίων εξετάσεων). Αυτό σταδιακά (ειδικά ύστερα από το νόμο Αρσένη του 1998-99) άλλαξε με αποτέλεσμα να φτάσει ο κλάδος στη σημερινή του κατάντια: ΑΣΕΠ έχει να γίνει κοντά 7 χρόνια για την ειδικότητά μας (ενώ για τις υπόλοιπες ειδικότητες γίνεται κάθε διετία), το Υπουργείο Παιδείας συστηματικά κωφεύει στα αιτήματά μας για ξεκαθάρισμα του πλαισίου διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση (σχολεία γενικής παιδείας-μουσικά, πανεπιστημιακοί-ωδειακοί) και όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα ευρύτερο πλαίσιο μουσικής ζωής -και άρα εργασιακής μας κινητικότητας- άγονο και συγκεκριμένο (λίγες ορχήστρες, μουσικοί οργανισμοί καθαρά βυσματικοί, αναξιοκρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανύπαρκτα επιστημονικά και ερευνητικά κέντρα).
    Όλα τα προαναφερθέντα δυστυχώς συνιστούν την εξής εικόνα για τον σημερινό απόφοιτο των μουσικών σπουδών στη χώρα μας: υποαπασχόληση σε κάποιο ολοήμερο σχολείο ως ωρομίσθιος παρκαδόρος παιδιών (και αυτό....σε περίπτωση που το υπουργείο δεήσει να σε καλέσει πριν....το Μάρτιο!!!) ή.....πλήρης ανεργία! Όλα αυτά βέβαια παράλληλα με τη στάση ενός υπουργείου που θέλει να τα έχει καλά με όλους και εσκεμμένα αναβάλλει το ξεκαθάρισμα του εργασιακού τοπίου των πτυχιούχων ΤΜΣ στην Ελλάδα θέλοντας να τα έχει καλά και με τους μεν (μουσικολόγους) και με τους δε (ωδειακούς). Ας μην ξεχνούμε άλλωστε πως ο χώρος των ωδείων αφορά πανελληνίως σε πάνω από 20.000 ανθρώπους-ψήφους (σπουδαστές, αποφοίτους, διδάσκοντες, διοικητικό προσωπικό κλπ) σε αντίθεση με τους περίπου 800-900 αδιόριστους μουσικολόγους που σαφώς αποτελούν ένα υποδεέστερο χωράφι προς "ψηφοθηρικό τρύγο".
    Αυτό είναι λοιπόν το εργασιακό τοπίο των μουσικολόγων στην Ελλάδα του 2007. Αναφέρθηκα αποκλειστικά στο ΜΕΤΑ των μουσικών σπουδών αφού λίγο-πολύ όλα τα τμήματα στα προγράμματά τους έχουν πληρότητα και ποιότητα προσφέροντας μια πολύ ενδιαφέρουσα φοιτητική ζωή....αυτό το ΜΕΤΑ είναι το πρόβλημα...δυστυχώς...

    Ποιο το νόημα της ζωής αν δεν είναι διαποτισμένη από την ομορφιά σε όλες της τις διαστάσεις;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 30-10-2007 12:00 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 30-10-2007 12:02 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 30-10-2007 12:04 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 30-10-2007 12:07 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 01-11-2007 01:18 ]


    pianoteacher
    30.10.2007, 19:15
    Δυστυχώς το πρόβλημα της επαγγελματικής αποκατάστασης είναι τόσο άσχημο όσο το περιγράφει ο Thanassis Priskos. Εγώ είμαι στην κατεύθυνση Σύνθεσης και συγκεκριμένα στην κλασική σύνθεση. Το πτυχίο του Ιονίου Πανεπιστημίου δεν γράφει "Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική" αλλά π.χ. το δικό μου θα γράφει "Τμήμα Μουσικών Σπουδών - Κατεύθυνση Σύνθεσης (κλασική σύνθεση)". Βεβαίως αυτό το πτυχίο δεν συνιστά ειδίκευση αλλά κατεύθυνση. Ειδίκευση αποκτάται μόνο με κάποιο μεταπτυχιακό. Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο όλα είναι σχετικά. Το σημαντικό είναι να θέλεις να κάνεις κάτι. Ξέρω συμφοιτητή μου ο οποίος εισήχθει στο Πανεπιστήμιο όντας σε επίπεδο Μέσης και τώρα τελειώνει το τμήμα με κατεύθυνση Εκτέλεσης στο Πιάνο. Τα μαθήματα είναι διαφορετικά για κάθε κατεύθυνση. Σαφώς υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά για όλους αλλά σίγουρα δεν πήζουμε στην θεωρία (όπως οι μουσικολόγοι). Για περισσότερες διευκρυνίσεις μπορείς να ανατρέξεις στον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος.
    JaNick
    30.10.2007, 19:31
    Κάπου παραπάνω ρωτάω που μπορώ να βρω τον οδηγό σπουδών... Μπορεί κάποιος να με διαφωτήσει... Η σελίδα του τμήματος είναι υπο κατασκευή...

    Η τέχνη δεν πρέπει να αντανακλά σαν τον καθρέφτη, μα σαν φάκος να μεγεθύνει...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : JaNick στις 30-10-2007 19:32 ]


    pianoteacher
    31.10.2007, 03:14
    Παράθεση:

    Το μέλος JaNick στις 30-10-2007 στις 19:31 έγραψε...

    Κάπου παραπάνω ρωτάω που μπορώ να βρω τον οδηγό σπουδών... Μπορεί κάποιος να με διαφωτήσει... Η σελίδα του τμήματος είναι υπο κατασκευή...

    Η τέχνη δεν πρέπει να αντανακλά σαν τον καθρέφτη, μα σαν φάκος να μεγεθύνει...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : JaNick στις 30-10-2007 19:32 ]





    Για τον οδηγό του ΑΠΘ δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Ίσως αν επικοινωνήσεις με τη γραμματεία του τμήματος σε βοηθήσουν. Αν θές τον Οδηγό του Ιονίου Πανεπιστημίου μπές στο www.ionio.gr στο link Τμήμα Μουσικών Σπουδών, στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών.
    JaNick
    31.10.2007, 20:44
    Ok! Thanks!