¢ëëá ëÝåé ç èåéÜ ìïõ...
...Üëëá áêïýí ô' áõôéÜ ìïõ!
26 Öåâñïõáñßïõ 2008, 11:31
Êáêïýñãá êåíùíßá...
âéïãñáößåò  

 

Σßγουρα θα Ýχετε ακοýσει, üχι μüνο τους Üλλους αλλÜ και τον εαυτü σας, να σιχτιρßζει την τýχη του, να γκρινιÜζει και να μεμψιμοιρεß. Και, ξÝρετε, üσο περνÜνε τα χρüνια και κÜνεις φλασμπακ, σε συνδυασμü με συγκρßσεις με Üλλους, αντß να σου Ýρχεται μια διÜθεση αυτοκριτικÞς πρþτα και αποδοχÞς μετÜ, σου βγαßνει μια πßκα με ζÞλια και με το ανικανοποßητο, ρßχνοντας πÜντα το φταßξιμο στους Üλλους, Þ γενικÜ στιςσυνθÞκες”. “Ε, ρε Ýτσι και εßχα λεφτÜ, να δεις τι θα Ýκανα”, “Αν τα πρÜγματα Þταν αλλιþς θα σποýδαζα / θα πÞγαινα στο εξωτερικü / θα γινüμουν φßρμα / θαοτιδÞποτε”, “Εγþ, μικρüς εßχα ταλÝντο, να δεις τι πιÜνο Ýπαιζα, αν συνÝχιζα” (αλλÜ üμως μεγÜλε, ΔΕΝ συνÝχισες…), και το πιο κλισÝ που θα Ýχετε σßγουρα ακοýσει αλλÜ και πει, ΘÝλω να ζωγραφßσω / να γρÜψω / να διαβÜσω λογοτεχνßα / να … οτιδÞποτε, ΑΛΛΑ δεν Ýχω χρüνο”.

Το ξÝρω, πολλοß θα διαφωνÞσετε. ¼λα αυτÜ δεν εßναι τßποτα περισσüτερο απü φτηνÝς, μα πολý φτηνÝς, απü το πανÝρι στην Αιüλου Ýνα πρÜμα, δικαιολογßες. ΔΕΝ εξαιρþ τον εαυτü μου. ΟπωσδÞποτε, οι συνθÞκες οι ευνοúκÝς βοηθοýν, üπως και κÜποιες ατυχßες μας πÜνε πßσω, μας δυσκολεýουν αλλÜ δεν μας εμποδßζουν. Και Ýχω πολλÜ παραδεßγματα γι αυτü. ¼μως αν υπÜρχει ταλÝντο και θÝληση μπορεßς να ξεπερÜσεις τις δυσκολßες, θα βρεις και το χρüνο για να κÜνεις αυτü που θες. ΑυτÜ üλα εßναι Üλλοθι για την οκνηρßα μας Þ για να καλýψουμε τη μετριüτητÜ μας και εν τÝλει να παρηγορÞσουμε και να ψευτοδικαιολογÞσουμε τον εαυτü μας.

¸να απü τα πιο χτυπητÜ παραδεßγματα εßναι η ιστορßα του διÜσημου γλýπτη, του Γιαννοýλη ΧαλεπÜ (φωτü), που ßσως κÜποιοι την ξÝρετε, αλλÜ αν δεν τη ξÝρετε, διαβÜστε τη, νομßζω üτι αξßζει τον κüπο. Ο Γιαννοýλης ΧαλεπÜς γεννιÝται στον Πýργο της ΤÞνου το 1851 σε οικογÝνεια μαρμαροτεχνιτþν, που Ýχουν παρÜδοση στο νησß. Απü μικρüς εκδηλþνει το ταλÝντο του στη γλυπτικÞ, και στα 18 του, το 1869 πηγαßνει στην ΑθÞνα στη σχολÞ Καλþν Τεχνþν για σπουδÝς. Το ταλÝντο του εßναι εμφανÝς, και του δßνεται υποτροφßα να φýγει για τη Γερμανßα, για το Μüναχο, το 1873. Στο τρßτο üμως Ýτος των σπουδþν, του κüβουν την υποτροφßα για να τη δþσουν σε κÜποιον ευνοοýμενο του κομματÜρχη του νησιοý (Γκüρτσος-Γκüρτσος) που του χρωστοýσε ρουσφÝτι (Ω ναι, αγαπητοß μου! μπορεß το 1876 να συνÝβαιναν αυτÜ στη Ψωροκþσταινα αλλÜ τþρα το 2008 στην ισχυρÞ ΕλλÜδα της ευρωζþνης, επικρατεß πλÞρης αξιοκρατßα και διαφÜνεια…). Ο ΧαλεπÜς, απογοητευμÝνος επιστρÝφει στην ΑθÞνα. ΑυτÞ την περßοδο, την κλασικßζουσα, φιλοτεχνεß και την περßφημη κοιμωμÝνη του που βρßσκεται στο Α’ νεκροταφεßο, κατüπιν παραγγελßας της οικογÝνειας της 17χρονης νεκρÞς Σοφßας ΑφεντÜκη. ΑυτÞ η ιστορßα με την υποτροφßα, σε συνδυασμü με κÜποια ερωτικÞ απογοÞτευση, του στοßχισε πολý και ο ΧαλεπÜς αρχßζει να δεßχνει σημÜδια παρÜνοιας, κλεßνεται μÝσα, γελÜ χωρßς λüγο και το 1878 παθαßνει ισχυρü νευρικü κλονισμü, παßρνει το σφυρß και καταστρÝφει κÜμποσα Ýργα του. ΥπÜρχει και ο θρýλος, üτι δÞθεν τρελÜθηκε επειδÞ αν η κοιμωμÝνη τÝντωνε τα πüδια της αυτÜ θα περßσσευαν απü το κρεβÜτι. Η κατÜστασÞ του με τα χρüνια χειροτερεýει, και οι δικοß του, του απαγορεýουν να ασχολεßται με τη γλυπτικÞ γιατß νομßζουν üτι αυτÞ ευθýνεται. Αποφασßζουν να τον κλεßσουν στο ψυχιατρεßο της ΚÝρκυρας το 1888. Οι Κερκυραßοι, ξÝρουμε καλÜ τι σημαßνει αυτü. Ακüμα και τÝρας λογικÞς να εßσαι, αν περÜσεις απü κει τη σχιζοφρÝνεια την Ýχεις στο τσεπÜκι. Υγρασßα, κελιÜ, πρωτüγονες μÝθοδοι “θεραπεßας”, ξýλο, τüτε οýτε η ψυχιατρικÞ ως κλÜδος της ΙατρικÞς δεν υπÞρχε καλÜ-καλÜ, οι φýλακες μεταχειρßζονταν τους ασθενεßς σα ζþα. ¼, τι ο ΧαλεπÜς με τα ελÜχιστα υλικÜ προσπαθοýσε να φτιÜξει, οι φýλακες το κατÝστρεφαν αμÝσως. ¼ταν το 1901 πεθαßνει ο πατÝρας του, η μÜνα του πÜει και τον παßρνει απü το ψυχιατρεßο και επιστρÝφουν στην ΤÞνο. Στην εκεß μικρÞ κοινωνßα, ο ΧαλεπÜς γßνεται ο κλασικüς τρελüς του χωριοý, ο τρελο-ΓιÜννης. Τα παιδιÜ τον κοροúδεýουν και γελÜνε μαζß του, κÜνει τον νεροκουβαλητÞ, βüσκει πρüβατα, μαζεýει τις γüπες να καπνßσει απü το χþμα. Η μÜνα του, του απαγορεýει οποιαδÞποτε ασχολßα με γλυπτικÞ και σχÝδιο και κλειδþνει το υπüγειο του σπιτιοý üπου Þταν το οικογενειακü εργαστÞρι. Η μÜνα του πεθαßνει το 1916. Ο ΧαλεπÜς στα 65 του πλÝον και μετÜ απü 38 χρüνια απραξßας, 15 εκ των οποßων Ýγκλειστος σε ψυχιατρεßο, την ßδια μÝρα της κηδεßας της μÜνας του, ανοßγει το υπüγειο και αρχßζει να δουλεýει. Σε πολý λßγο καιρü θεραπεýεται εντελþς και η καλλιτεχνικÞ ΑθÞνα τον δÝχεται με θαυμασμü. ¼χι μüνο συνÝχισε να δουλεýει, αλλÜ αλλÜζει και το στυλ του ακολουθþντας τα καλλιτεχνικÜ ρεýματα της εποχÞς. Ο Γιαννοýλης ΧαλεπÜς ο ΔÜσκαλος, πλÝον, συνεχßζει να δημιουργεß, προσπαθþντας να κερδßσει τα χρüνια που Ýχασε, να διοργανþνει και να συμμετÝχει σε εκθÝσεις. Πεθαßνει το 1938, στα 87 του, αναγνωρισμÝνος και τιμημÝνος.

Γι´ αυτü λοιπüν, μη ξανακοýσω κανα κλαψομ%$*η να γκρινιÜζει üτι δεν Ýχει χρüνο” Þ üτι φταßει η κακοýργα η κενωνßα, που Üλλους τους ανεβÜζει και Üλλους τους κατεβÜζει στα τÜρταρα!

 

10 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
15 Öåâñïõáñßïõ 2008, 08:06
×áñÜ êáé åñãáóßá...


¸χω κατÜ καιροýς παρατηρÞσει üτι πÜρα πολλοß, ßσως οι περισσüτεροι, παßρνουν τα πρÜγματα δεδομÝνα. ¸τσι εßναι, Ýτσι τα βρÞκαμε, Ýτσι παραμÝνουν. Χωρßς καμßα διÜθεση αμφισβÞτησης, χωρßς καμßα δεýτερη σκÝψη, χωρßς καμßα ανÜλυση (εμÝνα μου αρÝσει γενικÜ να αναλýω τα πρÜγματα αλλÜ και να «ληστεýω» ιδÝες και σκÝψεις, εξ´ου και το nickname μου), οι περισσüτεροι αποδÝχονται τα πÜντα. Απü τη θρησκεßα και την παρÜδοση ως τις ανθρþπινες σχÝσεις και τις κοινωνικÝς δομÝς. Δεν το σκÝφτονται, δεν το «δουλεýουν» το πρÜγμα, δεν αμφισβητοýν, δεν προσπαθοýν να δουν τις συνιστþσες του και να φτÜσουν στο «δια ταýτα» (εßναι βλÝπεις και κουραστικü, δεν ανοßγουμε την τηλεüραση καλýτερα…). ΒÝβαια, αυτÞ εßναι και η βÜση, η απαρχÞ της Φιλοσοφßας, αλλÜ και μüνο να το πεις κÜπου σε Ýχουν πÜρει στο ψιλü, σε γιουχÜρουν ως «κουλτουριÜρη» και σου πετÜνε ντομÜτες.

 Στο συγκεκριμÝνο ποστ, αφοý απü διαδικτυακÝς ντομÜτες δεν κινδυνεýω παρÜ μüνο απü δεικτικÜ σχüλια, θα φιλοσοφÞσω λßγο το θÝμα της εργασßας, με Ýμφαση στην εργασιομανßα ως φαινομÝνου κοινωνικοý αλλÜ και ως ψυχικÞς διαταραχÞς.  Ο παλαιολιθικüς Üνθρωπος, ως κυνηγüς και τροφοσυλλÝκτης, ασκοýσε αυτÝς τις δýο ασχολßες για να συντηρηθεß και το πρÜγμα τελεßωνε εκεß, χωρßς ασφαλιστικü, συντÜξεις και εφÜπαξ, επιδüματα αδεßας, project managers και bonus παραγωγικüτητας. Το πρÜγμα Üρχισε üμως να στραβþνει Þδη απü την νεολιθικÞ εποχÞ üπου ο Üνθρωπος Üρχισε πλÝον να καλλιεργεß τη γη και να εκτρÝφει τα ζþα αντß να τα κυνηγÜ. Η ατομικÞ ιδιοκτησßα Þταν πλÝον γεγονüς üπως και οι Ýννοιες του χωραφιοý, του κτÞματος, της σοδειÜς, Üρα και του πλοýτου. ΚÜποιος εßχε περισσüτερη σοδειÜ, μεγαλýτερο κοπÜδι και μεγαλýτερα κτÞματα απü τον Üλλο. ¢ρχισαν να αναπτýσσονται και οι πρþτοι μüνιμοι οικισμοß και κοινωνικÝς δομÝς. ¢ρχισε να υφßσταται και η Ýννοια της οικογÝνειας αλλÜ και της πατρüτητας, διüτι σε κÜποιον Ýπρεπε να κληροδοτηθεß η περιουσßα, μη χαθεß, κρßμα εßναι. Οι ανÜγκες Üρχισαν να αυξÜνονται και για να καλυφθοýν Üρχισαν να δημιουργοýνται και τα επαγγÝλματα, γεωργüς, ψαρÜς, κυνηγüς, οικοδüμος,  αλλÜ αργüτερα και γραφιÜς και Üλλα επαγγÝλματα λαμογιþν παρασιτικÜ üπως τραπεζßτης και βÝβαια ιερÝας. Για τις ανταλλαγÝς των προúüντων επινοÞθηκε και η σατανικüτερη εφεýρεση üλων των εποχþν, το χρÞμα. Και, φυσικÜ, Ýπρεπε κÜποιος να κÜνει κουμÜντο στο χωριü και να το προστατεýει απü τις βλÝψεις στην περιουσßα απü τους κατοßκους του παρακÜτω χωριοý, οπüτε να’ σου και οι Üρχοντες,  που συνÞθως Þταν οι πλουσιüτεροι, οι μπÜτσοι και ο στρατüς, οι ανÝκαθεν παρασιτικοß, αργüμισθοι και γλýφτες των αρχüντων.  ¼πως μπορεßτε να καταλÜβετε, τα πρÜγματα λßγο Ýχουν αλλÜξει ως προς την ουσßα τους απü το 5000 π.X.

Με τους πολÝμους, τους αιχμαλþτους και την αýξηση των πληθυσμþν üποιος εßχε μεγÜλη περιουσßα, δεν Þταν κορüιδο να δουλεýει για πÜρτη του τα κτÞματα, οπüτε να’ σου και ο θεσμüς της δουλεßας, ο οποßος επÝζησε στην απÜνθρωπη αρχαßα του μορφÞ μÝχρι και τον 19ο αι., και κατÜ τη γνþμη μου επιζεß και σÞμερα σε πιο λÜιτ εκδοχÞ, με το politically correct σýστημα της μισθωτÞς εργασßας.  ¸τσι, τα δουλÜκια δουλεýουν, με μüνο Ýνα κομμÜτι ψωμß να μην ψοφÞσουν, και ο ιδιοκτÞτης πλουτßζει και κÜααθεται, ουπς σüρυ, «διοικεß», ξÝρεις τι ευθýνες και κοýραση Ýχει αυτü;.

Η σκληρÞ, ανιαρÞ και διεκπεραιωτικÞ δουλειÜ δεν συνÜδει με υψηλÜ πνευματικÜ επιτεýγματα. ¢λλο δουλεýω σαν το μουλÜρι, αγγαρεßα και ρουτßνα και Üλλο εργÜζομαι, δημιουργþ κÜνω κÜτι το περισσüτερο που μÝνει. Αν δουλεýεις σκληρÜ για το ψωμß σου, εßναι δυνατüν να σκÝφτεσαι φιλοσοφßες για το «εßναι» και το «φαßνεσθαι»; Οι αρχαßοι ελεýθεροι Αθηναßοι, αντιπαθοýσαν üσο τßποτα τη χειρωνακτικÞ εργασßα, εßπαμε üτι οι δοýλοι τα Ýκαναν αυτÜ, και αυτüς θεωρεßται Ýνας απü τους λüγους που εξελßχθηκε η φιλοσοφßα, τα γρÜμματα και το δρÜμα, καθþς οι Αθηναßοι Þταν ξεκοýραστοι και απαλλαγμÝνοι απü το μαγγανοπÞγαδο σκüτωναν την þρα τους üχι πßνοντας μüνο κεκραμμÝνον οßνον αλλÜ συζητþντας στην ΑγορÜ για τα κοινÜ και φιλοσοφþντας. ΒÝβαια, η αλλεργßα τους στη χειρωνακτικÞ εργασßα, Üρα και στο πεßραμα, εßναι υπεýθυνη για την καθυστÝρηση των φυσικþν επιστημþν σε σχÝση με τη φιλοσοφßα στα κλασικÜ χρüνια, üμως αργüτερα, στα ελληνιστικÜ, πÞραν κι αυτÝς þθηση με πιο γνωστü τον και μηχανικü και μαθηματικü ΑρχιμÞδη.  Αν λßγο δεßτε στην ιστορßα των επιστημþν τις μορφÝς του πνεýματος και της διανüησης, θα  αντιληφθεßτε üτι οι περισσüτεροι διανοητÝς και επιστÞμονες μÝχρι και τον 20ο αι. Þταν της ανþτερης κοινωνικÞς τÜξης, üχι λüγω ευφυÀας, αλλÜ λüγω συνθηκþν και απαλλαγÞς απü τη ρουτßνα και το σωματικü μüχθο. Η βιομηχανικÞ εποχÞ Üλλαξε τους κολßγους και τους δοýλους στα φÝουδα σε βιομηχανικοýς εργÜτες και η σημερινÞ μας εποχÞ που απü κÜποιους χαρακτηρßζεται «τεχνολογικÞ» Ýχει μετατρÝψει τους (μη σκεπτüμενους που εßπα στην αρχÞ) εργαζüμενους σε υπαλλÞλους καριερßστες, με Ýντονο το αßσθημα του ανταγωνισμοý, της κοινωνικÞς ανüδου και του bonus για την κÜλυψη των ολοÝνα αυξανüμενων καταναλωτικþν αναγκþν, πιστωτικþν καρτþν και Üλλων δεινþν.

Θα μου πει τþρα κÜποιος, εντÜξει ρε φßλε, καλÜ μας τα ζÜλισες με üλα αυτÜ, και τι προτεßνεις τþρα να την πÝσουμε κÜτω απü Ýνα δÝντρο ξÜπλα και να τα ξýνουμε;

Αφοý ζοýμε στο υπÜρχον σýστημα, μας αρÝσει Þ üχι πρÝπει να παßξουμε με τους κανüνες του. Αυτü üμως σε καμßα περßπτωση δεν σημαßνει üτι ευχαρßστως το αποδεχüμαστε και δεν καταλαβαßνουμε τι παßζει. Η εργασιομανßα, η οποßα βολεýει πολý τους «αποπÜνω», εßτε προÝρχεται απü Üγνοια της εκμετÜλλευσης που υφßσταται κÜποιος, σε συνδυασμü με Ýνα διαστρεβλωμÝνο ενοχικü δÞθεν «αßσθημα ευθýνης» και με μια σπαστικÞ νοοτροπßα του «καλοý παιδιοý» Þ και το φüβο της απüλυσης. Μπορεß επßσης να προÝρχεται απü την ανýπαρκτη Þ προβληματικÞ προσωπικÞ και οικογενειακÞ ζωÞ κÜποιου, οπüτε προσπαθεß να γεμßσει τις þρες του με τη δουλειÜ και τις αμισθß υπερωρßες, φερüμενος üμως Ýστω και εν αγνοßα του (που δεν το πολυπιστεýω αυτü δηλαδÞ) εντελþς αντισυναδελφικÜ, κÜνοντας τους Üλλους να φαßνονται αδιÜφοροι στα μÜτια του προúστÜμενου. ΠÜντως, για üσους εργασιομανεßς Ýχω συναντÞσει, αν και θα περßμενες ο ζÞλος και το Üγχος που δÞθεν Ýχουν να εξαργυρþνεται σε θαυμαστÝς επιδüσεις και επιτεýγματα, σε καμßα περßπτωση δεν αντιλÞφθηκα κÜτι τÝτοιο. ΑντιθÝτως, οι πιο ισορροπημÝνοι Üνθρωποι (που τολμþ να εντÜξω και εγþ τον εαυτü μου) εßναι αποτελεσματικüτεροι σε λιγüτερο χρüνο δουλειÜς, πιο χαλαρÜ αλλÜ και πιο αθüρυβα. Η ζωÞ μετÜ τη δουλειÜ, την üποια δουλειÜ, ακüμα και την πιο δημιουργικÞ, εßναι απεßρως σημαντικüτερη.

 

¸τσι για να μην αλλÜξω το στυλ μου, στον αντßποδα της εργασιομανßας, θα αναφÝρω το εξÞς περιστατικü: συνÜντησα προ ημερþν Ýνα φßλο δημüσιο υπÜλληλο και τον ρþτησα για Ýνα φßλο του, δικηγüρο, επßσης δημüσιο υπÜλληλο που εßχα γνωρßσει κÜποτε. Ο τýπος αυτüς διορßστηκε στο Υπουργεßο Τουρισμοý (γεια σου ¢ρη τÝκνουρα). ¼ταν πρωτοπÞγε εκεß, πÜει η προúσταμÝνη του να του αναθÝσει μια υπüθεση:

-κ. Θ., σας φÝρνω τον φÜκελο με την πρþτη σας υπüθεση.

-(αφοý τον περιεργÜζεται λßγα λεπτÜ), κ. προúσταμÝνη, κοιτÜξτε. Εγþ εßμαι Ýμπειρος νομικüς, εßμαι 37 ετþν, Ýχω ασκÞσει μαχüμενη δικηγορßα, και Ýχω μεταπτυχιακü στο ναυτιλιακü δßκαιο. Θα σας παρακαλοýσα θερμÜ να μην με απασχολεßτε με τÝτοιες αστεßες υποθÝσεις, με υποτιμÜτε, αναθÝστε τις  σε κÜποιους νεüτερους συναδÝρφους!

¸τσι, ο φιλαρÜκος τη γλßτωσε, καφεδÜκι, στριφτü τσιγÜρο, εφημερßδα, τρÜπεζα, ουζÜκι και οι μÝρες περνοýσαν. ΚÜποια στιγμÞ σκÜει και μια üντως σοβαρÞ υπüθεση. Η προúσταμÝνη του Θ. παßρνει το φÜκελο:

-κ.Θ. σας φÝρνω μια υπüθεση αντÜξιÜ σας!

- ¼χι, κ. προúσταμÝνη, δεν υπÜρχει περßπτωση! ΘÝλετε να με κλεßσετε φυλακÞ; Μπορþ εγþ, νÝος υπÜλληλος να αναλÜβω τÝτοια ευθýνη; Και αν την αναλÜβω, σας καθιστþ υπεýθυνη για οποιοδÞποτε σφÜλμα μου!

Η προúσταμÝνη τα μÜζεψε κι Ýφυγε, ο Θ. Ýστριψε τσιγÜρο χαμογελþντας…

 
9 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
05 Öåâñïõáñßïõ 2008, 08:47
Á ñå ìðáìðÜ...


Την περασμÝνη ΤετÜρτη στις 30 του μηνοý, Þτανε των Τριþν Ιεραρχþν(ε), βοÞθειÜ μας, σχολικÞ αργßα και ως εκ τοýτου τα καμÜρια μας το ξýνανε μεγαλοπρεπþς, üπως και οι εκπαιδευτικοß βεβαßως-βεβαßως, ενþ οι υπüλοιποι εργαζüμενοι…τον ποýλο. Συνεπþς, ο μικρüς παρκαρßστηκε στη γιαγιÜ του στο ΠαγκρÜτι, απü üπου πÞγα και εγþ να τον μαζÝψω το απüγευμα. ΕπιστρÝφοντας, στο δρüμο που περνÜ μπροστÜ απü το ΚÜραβελ, με πιÜνει φανÜρι δßπλα σε Ýνα διπλοπαρκαρισμÝνο τερÜστιο μαýρο τζιπ, απ´ üπου και κατεβαßνει και ανοßγει το πορτ-μπαγκÜζ ο…Κωνσταντßνος (üχι ο ΒÞτα, οýτε ο ΜαρκουλÜκης, αυτüν τον βλÝπω στο Πεδßο του ¢ρεως να βγÜζει βüλτα το σκυλß του τη Λüλα). ¹ταν ο τÝως βασιλÝας, ο επονομαζüμενος εσχÜτως και ΝτελαγκρÝτσιας. Οπüτε και δρÜττομαι της ευκαιρßας να επιμορφþσω τον 7χρονο γιο μου περß σýγχρονης ελληνικÞς ιστορßας και δημοκρατικþν φρονημÜτων
  • ΜικρÝ, τον βλÝπεις εδþ δεξιÜ αυτüν τον κýριο με τα γυαλιÜ και τα γκρßζα μαλλιÜ;
  •  

  • (Αφοý το ξÝρει ο βλÜκας üτι το “μικρüς με τσαντßζει…) Ναι, τον βλÝπω.

     

  • ΞÝρεις ποιος εßναι;
  •  

  • ΜÞπως εßναι ο θεßος ο ΓιÜννης, ο θεßος της μαμÜς;

     

  • ¼χι, üχι. Αυτüς που βλÝπεις εßναι ο τελευταßος βασιλιÜς της ΕλλÜδας, ο Κωνσταντßνος και η κυρßα που βλÝπεις μÝσα, αν και δεν μπορþ να δω καλÜ, εßναι μÜλλον η γυναßκα του η ¢ννα-Μαρßα, που Þταν και αυτÞ βασßλισσα.

     

  • Α, και γιατß δε φορÜει κορþνα;
  •  

  • Γιατß τþρα δεν εßναι πια βασιλιÜς (με πιÜνει τþρα το δασκαλßστικο), απü το 1967 και μετÜ Ýφυγε και μετÜ το δημοψÞφισμα του 1973 πλÝον δεν Ýχουμε βασιλιÜδες εδþ.
  •  

  • Και τι Ýχουμε;
  •  

  • ¸χουμε Πρüεδρο της Δημοκρατßας που αλλÜζει κÜθε πÝντε χρüνια, Üντε δÝκα το πολý απü τη ΒουλÞ, ενþ με τους βασιλιÜδες τους Ýχεις μπαστακωμÝνους αυτοýς και το σüι τους θες δε θες.

     

  • Και τι πειρÜζει;
  •  

  • ΠειρÜζει, γιατß üλο αυτü το ασκÝρι κÜθεται και ξýνεται στο παλÜτι μÝσα στη χλιδÞ με εκατü υπηρÝτες και δεν κÜνει τßποτα.

     

  • Τßποτα;
  •  

  • Ε, κÜνουν ιππασßα, δεξιþσεις, τÝνις, Ýτσι για να σκοτþνουν την þρα τους, φορÜνε στις παρελÜσεις τις στολÝς, κÜνουν και πολλÜ παιδιÜ για να μη χαθεß η ρÜτσα, και ο θρüνος βÝβαια, γιατß εδþ δεν εκλÝγονται αλλÜ το πρÜγμα πÜει κληρονομικÜ.

     

  • ΔηλαδÞ;
  •  

  • Ο μεγαλýτερος γιος του βασιλιÜ, ο πιο μεγÜλος πρßγκηπας δηλαδÞ, λÝγεται διÜδοχος και εßναι αυτüς που θα γßνει βασιλιÜς üταν αυτüς πεθÜνει.

     

  • Α, ρε μπαμπÜ, αυτü Ýπρεπε να γßνεις! ¸πρεπε να Þσουν βασιλιÜς, να Þμουν εγþ πρßγκηπας, δηλαδÞ διÜδρομος; καπνοδüχος;-πως το πες

     

  • ΔιÜδοχος

     

  • Αυτü, και μετÜ να πÝθαινες και να γινüμουν εγþ βασιλιÜς!
  •  

16 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
ÓõããñáöÝáò
analystis
Íßêïò
Ìåãáëï-ðïëõ ìåãáëï-åéóïäçìáôßáò
áðü ÐËÁÔÅÉÁ ÂÉÊÔÙÑÉÁÓ


Ðåñß Blog
blogs.musicheaven.gr/analystis

"ËÇÓÔÅÉÅÓ" ÊÁÉ "ÁÍÁËÕÓÅÉÓ"

Tags

âéïãñáößåò åðéóôÞìç ìïõóéêÞ ÷éïýìïñ ó÷Ýóåéò ÷éïýìïñ ðáéäß



Åðßóçìïé áíáãíþóôåò (8)
Ôá ðáñáêÜôù ìÝëç åíçìåñþíïíôáé êÜèå öïñÜ ðïõ áíáíåþíåôáé ôï blogÃßíå åðßóçìïò áíáãíþóôçò!

Ðñüóöáôá...
ÄçìïöéëÝóôåñá...
Áñ÷åßï...


ÖéëéêÜ Blogs

Links