αρχική σελίδα MusicHeaven κεντρική σελίδα του blog περισσότερα Blogs

Home
Βλέπω... μουσική !
Ας δούμε τη μουσική μέσα από τα μάτια της ψυχής μας
17 Δεκεμβρίου 2008, 15:12
Με μικρόφωνο...


Ε ναι, το έφτιαξα , τα κατάφερα!

Τι ακούσαμε και σχολιάσαμε σήμερα?

Εγώ θα σας γραψω μόνο τι ακούσαμε, το τι σχολιάσαμε ας το ακούγατε! χιχιχι

1. Οδοφράγματα - Θέμος Σκανδάμης

2. Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον

3. Εσύ, η πόλη μου - Θηβαίος Χρήστος

4. Ο Ανθρωπάκος - Τάνια Τσανακλίδου

5. Υπάρχουν άνθρωποι -

6. Τι έκανα στο Λαύριο (Πώς να κρυφτείς απ τα παιδιά) - Διονύσης Σαββόπουλος

7. Βυθός - Αλκίνοος Ιωαννίδης

8. Κάγκελα παντού - Τζίμης Πανούσης

9. Κάθε Σεπτέμβρη - Φοίβος Δεληβοριάς

10. Πες μου γιατί - Μιχάλης Ανδριτσόπουλος

11. Ποιός έχει λόγο στην αγάπη - Φίλιππος Πλιάτσικας

12. Μικρή πατρίδα - Χάρις Αλεξίου

13. Μαχαίρι - Γιάννης Κότσιρας

14. Συγκάτικοι στην Τρέλα - Τερμίτες

15. ode to beer - GaliarD

Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής έγινε ενα αφιέρωμα σε νέους καλιτέχνες όχι πολύ γνωστούς αλλά σίγουρα πολύ αξιόλογους!

1. Κάλαντα - Μάρθα Φριντζήλα

2. Μπορεί να 'χε πολλά να πει - Μαρία Αριστοπούλου

3. Κάνε μια ευχή - Μακρινά Ξαδέρφια

4. Μαύρες θάλασσες - Μαρία Παπαδοπούλου

5. Jokulhlaup - Film

6. (Νεκρή θάλασσα) Ημερολόγιο καταστρώματος Β - Sigmatropic

7. Ούμπικ - Αντώνης Λιβιεράτος

8. Space boogie - Illigal Operation

9. Tercera cancion - The Earthbound

10. Afro (More afro version) - Blend, Ανδρέας Γεωργίου

11. Ωμό, σκληρό κι ηλιόλουστο - Ρόδες

12. Η συνάντηση - Αλκίνοος Ιωαννίδης

 


Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Πρώτη εκτέλεση: Τάνια Τσανακλίδου


Είμαι φτωχός κουρασμένος σκυφτός ανθρωπάκος,
των ταπεινών και των άλλων πουλιών φιλαράκος.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.

Μία ζωή με κρατάν, με κουνάν μ’ ένα σπάγγο.
Λόγια, σχολειά, μέρα νύχτα δουλειά και στον πάγκο.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.

Όπου χαρά πρώτη-πρώτη σειρά κάποιος κλέφτης.
Κι όποιο κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμ' ο φταίχτης.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.

 

Δεχομαι παραγγελίες ε? :p

Τα λέμε την επόμενη εβδομάδα! :)


1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


16 Δεκεμβρίου 2008, 22:11
Αφιέρωμα στον Νικολό Παγκανίνι
Αφιέρωμα  

Nicolo Paganini

Γένοβα, 27 Οκτωβρίου 1782

Νίκαια, 27 Μαΐου 1840

Ήταν ένα από τα 6 παιδιά της Teresa και του Antonio Paganini. Από πολύ νωρίς, και σε ηλικία μόλις έξι ετών, ο μικρός Nicolo επέδειξε το εκπληκτικό του ταλέντο. Παρακολούθησε αρχικά μαθήματα μαντολίνου με τον πατέρα του ενώ αργότερα μαθήτευσε κοντά στους Servetto, Costa, Rolla και Paer. Λόγω των εξαιρετικών δυνατοτήτων του οι περισσότεροι δάσκαλοί του δεν ήταν σε θέση να δείξουν κάτι καινούργιο στον Paganini. Το μόνο που είχε απομείνει για τον ίδιο ήταν η επίπονη και προσεκτική μελέτη, η οποία διαρκούσε ως συνήθως περίπου 15 ώρες!

Το πρώτο του επίσημο κοντσέρτο το έδωσε σε ηλικία 12 ετών, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να συνθέτει από τα 8 του! Όλες του οι εμφανίσεις λάμβαναν διαστάσεις θριάμβου και το κοινό έμενε εκστασιασμένο από τις εκπληκτικές ικανότητές του. Παρόλα αυτά οι κακές συνήθειες του ποτού και της χαρτοπαιξίας έρχονται να ανακόψουν για λίγο την εκπληκτική του πορεία. Ωστόσο, επανέρχεται στην ηλικία των 23 αναλαμβάνοντας τη θέση του μουσικού διευθυντή στην αυλή της πριγκίπισσας της Lucca και της αδερφής του Ναπολέοντα, Elisa Baciocchi. Μένει στη θέση αυτή μέχρι το 1809. Έπειτα, ως ελεύθερος πια καλλιτέχνης, περιοδεύει στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Το καλλιτεχνικό του ντεμπούτο πραγματοποιείται το 1813 στο Μιλάνο ενώ οι κριτικές είναι διθυραμβικές. Το 1828 φεύγει για πρώτη φορά στο εξωτερικό με σταθμό τη Βιέννη και έπειτα, το 1831, το Παρίσι και το Λονδίνο. Μέσα από αυτά τα ταξίδια γνωρίζει πολλούς μουσικούς και συνθέτες, όπως τον Hector Berlioz, παραγγέλνοντας του, μάλιστα, το 1833, ένα κοντσέρτο για βιόλα με το όνομα Harold en Italie, το οποίο όμως ποτέ δεν κατάφερε να ερμηνεύσει.

Από το 1834 και μετά πραγματοποιεί λίγες εμφανίσεις πια, ενώ τα τελευταία χρόνια της ζωής του ταλαιπωρείται από καρκίνο στο λάρυγγα. Η ασθένεια του αφαιρεί τη δυνατότητα να μιλά όχι όμως και να παίζει βιολί μέχρι το τέλος του, το οποίο έρχεται στην Νίκαια στις 27 Μαιου του 1840. Στην προσωπική του ζωή ο Nicolo δεν παντρεύτηκε ποτέ, αν και το 1825 απέκτησε έναν γιο με μια τραγουδίστρια όπου περιόδευε μαζί, την Antonia Bianchi. Άφησε πίσω του μια αρκετά μεγάλη περιουσία ενώ πάντα ήταν γενναιόδωρος προς τους συναδέλφους του. Επίσης είχε στην κατοχή του βιολιά φημισμένων κατασκευαστών όπως Stradivarious, Guarnerious και Amati, όπως επίσης και μια βιόλα και ένα κοντραμπάσο του πρώτου κατασκευαστή από τους παραπάνω. Ο Nicolo Paganini θεωρήθηκε ο πρώτος αυτόνομος καλλιτέχνης όπου περιόδευε χωρίς τη συνοδεία άλλων μουσικών, ενώ από την άλλη έθεσε ξεκάθαρα τις βάσεις για το ρόλο του σολίστα. Οι ικανότητες του ήταν τέτοιες, ώστε φημολογείται ότι το κοινό παραληρούσε, σε σημείο οι κυρίες να λιποθυμούν και οι άντρες να κλαίνε…

Ο θρύλος λέει, μάλιστα, ότι το παίξιμο του είχε διαβολική δύναμη.. Πιστευόταν, μάλιστα, ότι ο Nicolo Paganini είχε πουλήσει την ψυχή του στο διάβολο για να έχει αυτές τις εξωπραγματικές δυνατότητες. Είναι γεγονός, παρόλα αυτά, ότι η όψη του και το ύφος που έπαιρνε κατά την εκτέλεση, τροφοδοτούσε τέτοιου είδους δεισιδαιμονίες. Πέρα από αυτούς τους μύθους, όμως, ο μεγαλύτερος βιρτουόζος όπου γνώρισε η ανθρωπότητα ήταν ένας πιστός εργάτης της τέχνης. Οι καινοτομίες του, ως αποτέλεσμα της επίπονης δουλειάς, άλλαξαν ριζικά των κόσμο των εγχόρδων με δοξάρι. Ο Paganini διέθετε ένα εξαιρετικά ευκίνητο χέρι με πολύ μεγάλο άνοιγμα των δακτύλων του. Έτσι οι αλλαγές μεταξύ απομακρυσμένων θέσεων γίνονταν με εκπληκτική δεξιοτεχνία και ευκολία. Επίσης, τα άλματα με το δοξάρι (ricochet), οι διπλές τρίλιες, το ταυτόχρονο παίξιμο με δοξάρι και δάκτυλα, οι τεχνικές αρμονικές και το διαφορετικό κούρδισμα, αναλόγως την περίσταση, είναι λίγες από αυτές τις καινοτομίες όπου αποδείχτηκαν μοναδικό εργαλείο στα χέρια των μετέπειτα σολιστών και συνθετών του 19ου και 2ου αιώνα.

Η ιδιοφυία του Παγκανίνι, ως βιτουόζου θόλωσε, βέβαια, τη λάμψη του ως συνθέτη. Ωστόσο έγραψε μουσική για την ανάγκη των παραστάσεων του, μουσική απίστευτης δυσκολίας, σύμφωνα με τις δεξιοτεχνικές του ικανότητες. Οι συνθέσεις του περιλαμβάνουν 24 καπρίτσια για βιολί, χωρίς τη συνοδεία οργάνου. Αυτά τα έργα θεωρούνται από τα πιο δύσκολα σε επίπεδο τεχνικής για το ρεπερτόριο του συγκεκριμένου εγχόρδου οργάνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Νίκολο Παγκανίνι έπαιζε και κλασική κιθάρα, έχοντας επίσης γράψει πάμπολλες συνθέσεις.

Η ορχηστρική μουσική του Ιταλού βιρτουόζου, και πιο συγκεκριμένα τα κοντσέρτα του για βιολί, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον από το θέμα της τεχνικής αρτιότητας που πρέπει να διαθέτει ο βιολονίστας. Το αξιοσημείωτο σε αυτές τις συνθέσεις είναι ότι τα μέρη του βιολιού έμειναν άγνωστα μέχρι την παρουσίασή τους από τον ίδιο τον Παγκανίνι. Μέχρι το θάνατό του είχαν εκδοθεί μόνο 2 από αυτά. Στις μέρες μας έχουν δημοσιευθεί συνολικά 6 κοντσέρτα, αν και στα 2 τελευταία λείπουν τα ορχηστρικά μέρη.

 Το πρώτο κοντσέρτο γράφτηκε το 1817-18. Σε αυτή τη σύνθεση φαίνεται ξεκάθαρα η μελωδικότητα του συνθέτη και οι επιρροές του από την ιταλική όπερα. Αποτελείται από τα εξής μέρη: α) Allegro maestoso, β) Adagio και γ) Rondo: Allegro spirituoso

Το 1826 είναι το έτος της σύνθεσης του τρίτου κοντσέρτου του Νίκολο Παγκανίνι. Ο ίδιος επιθυμούσε να πρωτοπαρουσιαστεί το έργο αυτό στην Ιταλία, αλλά κατά πάσα πιθανότητα η πρεμιέρα έγινε στη Βιέννη, τον Ιούλιο του 1828. Η συγκεκριμένη σύνθεση αποτελείται από 3 μέρη τα οποία είναι: α) Introduzione: Andante – Allegro marziale β) Adagio. Cantabile Spianato και γ) Polacca: Andantino vivace

Έργα για βιολί και ορχήστρα

  • Napoléon (Σονάτα του Ναπολέοντα) σε μι μείζονα, 1807
  • Polacca con variazioni, παρουσιάστηκε 28 Οκτ. 1810
  • Σονάτα Maria Luisa, σε μι μείζονα, 1813, op. 65
  • Le streghe, παραλλαγές σε ένα θέμα του Il noce di Benevento τού Süssmayr, 1813, op.8
  • Κοντσέρτο σε μι ελάσσονα, περ. 1815
  • Κοντσέρτο αρ.1 σε μι μείζονα, 1816, op.6
  • Εισαγωγή και Παραλλαγές στο Non più mesta από το έργο La Cenerentola του Ροσίνι, 1819, op.12
  • Στρατιωτική σονάτα (Sonata militare), παραλλαγές στο ‘Non più andrai’ από τους Γάμους του Φίγκαρο τού Μότσαρτ, 1825(;), το μέρος του βιολιού δεν διασώζεται
  • Κοντσέρτο αρ.2 σε σι ελάσσονα, 1826, op.7
  • Κοντσέρτο αρ.3 σε μι μείζονα, 1826
  • Καπρίτσιο βασισμένο στο ‘Là ci darem la mano’ από την όπερα Don Giovanni τού Μότσαρτ, παρουσιάστηκε στη Βιέννη στις 11 Μαΐου 1828, δεν διασώζεται
  • La tempesta, 1828, op. 36, παραλλαγές, σε συνεργασία με τον J. Panny
  • Maestosa suonata sentimentale, παραλλαγές στον εθνικό ύμνο της Αυστρίας, 1828
  • Παραλλαγές στον εθνικό ύμνο του Ηνωμένου Βασιλείου, 1829, op.9
  • Παραλλαγές στο ‘O mamma, mamma cara’, 1829, op.10
  • Sonata Varsavia, παραλλαγές σε μαζούρκα του Elsner, 1829, op.32, διασώζεται μόνο το μέρος του βιολιού
  • Sonata appassionata σε μι ύφεση μείζονα 1829(;), το μέρος του βιολιού δεν διασώζεται
  • Κοντσέρτο αρ.4 σε ρε ελάσσονα, παρουσιάστηκε στις 26 Απριλίου 1830
  • Κοντσέρτο αρ.5 σε λα ελάσσονα, 1830
  • Pot-pourri, 1831, op.21
  • Sonata amorosa galante σε σι ύφεση μείζονα, 1831, op.25, το μέρος του βιολιού δεν διασώζεται
  • St Patrick's Day, παραλλαγές σε παραδοσιακό τραγούδι της Ιρλανδίας, 1831, το μέρος του βιολιού δεν διασώζεται
  • Sonatina e polacchetta, με παραλλαγές, σε σι μείζονα, 1831
  • Concertino, 1831(;)
  • Moto perpetuo σε ντο μείζονα, περ. 1831–2
  • Σονάτα για μεγάλη βιόλα σε ντο μείζονα, 1834,
  • Σονάτα La primavera σε λα μείζονα, 1838(;), op.30, διασώζεται μόνο το μέρος του βιολιού
  • Balletto campestre, παραλλαγές, 1838, op.34
  • Tarantella σε λα ελάσσονα, op.33
Μουσική δωματίου
  • Carmagnola, παραλλαγές, παρουσιάστηκε στις 31 Ιουλίου 1795
  • Sonata concertata, 1804, op.61
  • 6 Σονάτες, περ. 1805, op.2
  • 6 Σονάτες, περ. 1805, op.3
  • 45 σονάτες, 1805–9
  • Duetto amoroso, 1807(;)
  • Cantabile e Valtz, 1823, op.19
  • Centone di sonate, 18 σονάτες, μετά το 1828
  • [60] Παραλλαγές πάνω στο ‘Barucabà’, 1835, op.14
  • Grand Sonata σε λα μείζονα, op.39
  • Variazioni di bravura στο καπρίτσιο αρ.24
  • 4 σονατίνες σε μι ελάσσονα, φα μείζονα, ρε ελάσσονα και σολ μείζονα
  • 3 ritornelli, πριν το 1800
  • 3 duetti, περ. 1802, op.16
  • Sonata a violino scordato, περ. 1802
  • Grande Sonata σε λα μείζονα, 1803, op.39
  • 3 Κουαρτέτα [αρ.1–3] σε λα ελάσσονα, ντο μείζονα, λα μείζονα, 1806–16, op.4
  • 3 Κουαρτέτα [αρ.4–6] σε ρε μείζονα, ντο μείζονα, ρε ελάσσονα, 1806–16, op.5
  • Σερενάτα σε ντο μείζονα, πριν το 1808, op.69
  • 3 κουαρτέτα εγχόρδων σε ρε ελάσσονα, μι μείζονα και λα ελάσσονα, περ. 1815
  • 9 Κουαρτέτεα [αρ.7–15], 1818–20
  • Cantabile σε ρε μείζονα, 1824(;), op.17
  • Σονάτα και παραλλαγές, 1824(;)
  • Tema napolitano, 1829
  • Sonata à mouvement perpétuel, σε σι μείζονα, μετά το 1830
  • Les charmes de Padoue, 1831
  • Caprice d'adieux, 1831 (;)
  • Terzetto, σε ρε μείζονα, 1833, op.66
  • Terzetto concertante, σε ρε μείζονα, 1833, op.68
  • 4 notturni
Έργα για βιολί
  • Fandango spagnolo, 1800, δεν διασώζεται
  • 24 Καπρίτσια, περ. 1805, op.1
  • Due merveille, περ. 1808, op.20
  • Εισαγωγή και παραλλαγές του ‘Nel cor più non mi sento’, 1820-21
Έργα για κιθάρα
  • Sinfonia Lodovisca, 1800-01, op.58
  • Ghiribizzi, 43 σύντομα κομμάτια, 1820
Χορωδιακά έργα και έργα για φωνή με συνοδεία οργάνου
  • È pur amabile, 1828
  • Quel jour heureux, 1830
  • Καντσονέτα σε ντο μείζονα
  • Ghiribizzo vocale, σε σι μείζονα, op.79
  • Sul margine di un rio
  • Romance de Beauplan, σε σι ύφεση μείζονα

1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


10 Δεκεμβρίου 2008, 16:09
Χωρίς μικρόφωνο...


Με απουσία από την πρώτη κιόλας εκπομπή, με λίγο πονοκέφαλο από τα χτεσινά γλέντια (privet live μου έκαναν, πώς να μην περάσουμε καλά?!!!), με αρκετά τεχνικά προβλήματα (δεν δούλεψε το μικρόφωνο, κολλούσε αρκετά το pc όποτε έγραφα στο chat, ξέχασα ανοιχτούς τους ήχους κτλ) ……… ΑΡΧΙΣΑΜΕ!!!!!!!!!!!

Θα καταχωρώ τις playlist κάθε εκπομπής της Τετάρτης και και τα αφιερώματα στους συνθέτες κλασικής μουσικής κάθε Τρίτη!

Την 1η ώρα μελαγχολήσαμε λιγάκι… ακούσαμε:

1.     Δείξε μου τον τρόπο – Ζακ Στεφάνου

2.     Βροχή μου – Ελένη Τσαλιγοπούλου

3.     Post-Love – Άλκυστις Πρωτοψάλτη

4.     Δυό μέρες μόνο – Δήμητρα Γαλάνη

5.     Αν μ’ αγαπάς – Τάνια Τσανακλίδου

6.     Θα σ’ αγαπώ – Δήμητρα Γαλάνη

7.     Έτσι φτιάχνεται η αγάπη – Πέτρος Γαϊτάνος

8.     Ας ερχόσουν για λίγο – Τάνια Τσανακλίδου

9.     Ήθελα να ‘μαι εισιτήριο στην τσέπη σου – Παντελής Θαλασσινός

10.   Στιγμές – Νίκος Παπάζογλου

11.   Θα θελα να ‘μουν – Μανώλης Φάμελλος

12.   Βυθός – Αλκίνοος Ιωαννίδης

13.   Μεθυσμένη Πολιτεία – Άννα Βίσση

14.   Πες μου γιατί – Μιχάλης Ανδριτσόπουλος

15.   Σου τηλεφωνώ – Graviton

16.   Προσωπικά – Ελένη Δήμου

17.   Το πάτωμα –

18.    Λαβύρινθος – Μιχάλης Ανδριτσόπουλος

Τη 2η ώρα ανεβήκαμε λίγο (λίγο όμως ε?) :p

1.     Κάγκελα παντού – Αλκίνοος Ιωαννίδης

2.     Σκληρό καρύδι – 2002GR

3.     Ταξιδεύω το εγώ μου – Κίτρινα ποδήλατα

4.     Θα ‘μαι κοντά σου όταν με θες – Αλκίνοος Ιωαννίδης

5.     Άννα – 2002GR6.     Ήταν γραμμένο στη ζωή να σε γνωρίσω – Αρλέτα

7.     Μ’ αρέσει να μη λέω πολλά – Υπόγεια Ρεύματα

8.     Είναι στιγμές – Οnar

9.     Είπες πως – 2002GR

10.   Μοναξιά μου όλα – Ευρυδίκη

11.   Με τόσα ψέματα – Αλκίνοος Ιωαννίδης

12.   Πόσο μελαγχόλησε αυτός ο τόπος – Freedom of Speech & Ευτυχία Ραφτοπούλου

13.   Ο γλάρος – Locomondo

14.   Ηλιαχτίδα – Locomondo

15.   Όσα είναι να ‘ρθουνε – Γιάννης Κότσιρας

16.   Ελεύθερη πτώση – Δημήτρης Ζερβουδάκης

17.   Το πολλαπλό σου είδωλο – Χειμερινοί κολυμβητές

18.   Αγάπη του καλοκαιριού – Ζιγκ Ζαγκ

19.   Είμαι εντάξει – Λαθρεπιβάτες

20.   Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα – Locomondo

 

Δεν ακούστηκε πολύ καλά αυτό το κομμάτι, οπότε, διαβάστε το!!! :

Στίχοι: Λευτέρης Πλιάτσικας

Μουσική: Λευτέρης Πλιάτσικας 

Πρώτη εκτέλεση: Όναρ

Κάτι υπάρχει μέσα μου
κάτι με καίει ακόμα
κάτι με φέρνει δίπλα σου
και εγώ σε ξένο σώμα.

Είναι δεν είναι ο έρωτας
παρτίδα πια χαμένη
ότι κι αν παίξεις φίλε μου
εκείνο που θα μένει.

Είναι στιγμές που θα κλάψεις
μη φοβηθείς θα ξεχάσεις
είναι στιγμές που θα κλάψω
θα φοβηθώ θα ξεχάσω.

Μια μοιρασμένη ανάμνηση
σε πόνο και σε ψέμα
μια αναμέτρηση σκληρή
και όλα τελειωμένα.

Είναι δεν είναι ο έρωτας
παρτίδα πια χαμένη
ότι κι αν παίξεις φίλε μου
εκείνο που θα μένει.

Είναι στιγμές που θα κλάψεις
μη φοβηθείς θα ξεχάσεις
είναι στιγμές που θα κλάψω
θα φοβηθώ θα ξεχάσω.

Ακούσαμε πολύ Αλκίνοο ε? όποιος δεν βαριέται και έχει μουσική τέτοιου είδους να μου στείλει πμ να μου στείλει μερικά κομμάτια γιατί έχασα όλα μου τα αρχεία που είχα στο pc από μια βλακεία :(

Θα περιμένω πμς λοιπόν, σχόλια και παραγγελίες για την επόμενη εκπομπή ! :)

Ευχαριστώ πολύ !


3 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συγγραφέας
anna2405
ANNA
Χορωδός
από ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ



Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/anna2405

Αυτό το blog είναι κομμάτι της ραδιοφωνικής εκπομπής "Βλέπω... μουσική" για επικοινωνία, σχόλια, αφιερώσεις, παραγγελίες και παρατηρήσεις από τους ακροατές!






Tags

Αφιέρωμα




Επίσημοι αναγνώστες (1)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!


Πρόσφατα...


Δημοφιλέστερα...




Αρχείο...


Φιλικά Blogs


    Links







    Ανάπτυξη MusicHeaven.gr, Hosting interTEN Όροι Χρήσης