Éóôïñßåò êáèçìåñéíÞò ôñÝëáò
Äå öôÜíåé ðïõ óêïíôÜöôåéò óå ëÝíå êáé óôñáâïýëéáêá
31 Äåêåìâñßïõ 2007, 14:06
Ôï ÖÜíôáóìá ôùí ÐåñáóìÝíùí Ðáñáìïíþí Ðñùôï÷ñïíéÜò


Η αλÞθεια εßναι üτι η παραμονÞ πρωτοχρονιÜς Ýχει μια κÜποια λογικÞ ανασκüπησης και απογραφÞς της χρονιÜς που πÝρασε. Οι αναμνÞσεις εßναι κÜτι που θες δε θες ξεπροβÜλλουν εßτε σαν Ευμενßδες για να σε γλυκÜνουν εßτε σαν Ερινýες για να σε καταδιþξουν. Σε αυτÝς ο καθÝνας συμπεριφÝρεται αναλüγως του χαρακτÞρα του, Üλλος αδιαφορεß, Üλλου του γßνονται Ýμμονη ιδÝα, Üλλος γουστÜρει, Üλλος Ýτσι και Üλλος γιουβÝτσι με λßγα λüγια. Εγþ συγκεκριμÝνα θυμÜμαι και κÜποιες περασμÝνες ΠαραμονÝς που Ýχουν ιδιαßτερη σημασßα. 

Η πιο αξιοπερßεργη Þταν η ΜÝρα με τις Δýο ΠρωτοχρονιÝς, πþς γßνεται αυτü; ¼λα γßνονται με λßγη καλÞ θÝληση, μüνο του σπανοý τα γÝνια δε φυτρþνουν. Πρþτη χρονιÜ της μαμÜς στην πικρÞ ξενιτιÜ, δηλαδÞ στη Νßκαια της Γαλλßας και Ýνεκα του οικογενειακοý κλßματος των εορτþν, παßρνω την αδερφÞ μου και γραμμÞ για τη γαλλικÞ ΡιβιÝρα. Και φτÜνουμε στην ΠαραμονÞ της ΠρωτοχρονιÜς üπου εßμαστε καλεσμÝνοι σε Ýνα σπßτι ομογενþν. Σημεßωση σημαντικÞ για την εξÝλιξη της ιστορßας, η Γαλλßα εßναι μια þρα πßσω απü την ΕλλÜδα. Στο σπßτι λοιπüν Þμασταν καμιÜ 30αριÜ Üτομα και στην τηλεüραση Ýπαιζε το ειδικü πρüγραμμα της ΕΡΤ για την ομογÝνεια, το οποßο σε μÝρες εορτþν μεταφρÜζεται σε κλαρινοκÜλαντα, φουστανελÜδες και συνταγÝς για κουραμπιÝδες. Αξßζει να σταθþ λßγο στο ποιüν της μοναδικÞς εκεßνης παρÝας η οποßα απαρτιζüταν απü:  

ΕλληνογÜλλους, τα παιδÜκια του ξενιτεμοý για τα οποßα τραγοýδαγε ο ΣτελÜρας (Ýνας εßναι ο ΣτελÜρας), κακüμοιροι μετανÜστες 1ης γενιÜς! Και οι οποßοι μιλοýσαν μια φοβερÞ φραγκολεβαντßνικη διÜλεκτος που οýτε ελληνικÜ Þταν οýτε και γαλλικÜ    

ΓαλλοÝλληνες, τα παιδιÜ των παραπÜνω, μπασταρδεμÝνα ανÜμεσα στην ελληνικÞ κληρονομιÜ και στη γαλλικÞ καθημερινüτητα, τι να σου κÜνουν και τα δüλια! ΑυτÜ τþρα μιλοýσανε Üπταιστα γαλλικÜ και πιστεýανε üτι μιλÜγανε και Üπταιστα την ελληνικÞ παρüλο που πολλοß ¸λληνες θα διαφωνοýσαν μαζß τους  

ΓαλλογÜλλους, οι απüγονοι του ΒολτÝρου, βÝροι σωβινιστÝς, σε κοιτÜνε με ανÜμεικτη συμπÜθεια και περιφρüνηση (λαοß που δεν κÜνανε μια Βαστßλη δεν αξßζουνε τßποτε, αλλÜ για πες τους κÜτι για τον Δεýτερο Παγκüσμιο Πüλεμο εκεß να τους δεις πως πνßγονται), και οι οποßοι μας κÜνανε την υπÝρτατη τιμÞ να παντρευτοýνε Ελληνßδες και ¸λληνες, αυτοß φυσικÜ μιλÜγανε μüνο γαλλικÜ και αποροýνε μÜλιστα γιατß υπÜρχουνε και Üλλες γλþσσες στον κüσμο       

ΕλληνοÝλληνες, επιχειρηματßες και Ýμποροι ως επß το πλεßστον, που μια κακιÜ μοßρα τους Ýριξε γιορτÜρες μÝρες στη ΦραγκιÜ, στο βλÝμμα τους το’ βλεπες καθαρÜ üτι νοσταλγοýσαν το χωριü τους, την πüλη τους ακüμη και την πεθερÜ τους φτÜνει να Þταν ΕλλÜδα, αυτοß τþρα ενþ δεν ξÝρανε γρυ γαλλικÜ, τα μιλÜγανε üμως (για μεγÜλη φρßκη των ΓαλλογÜλλων) και αυτÞ εßναι η μεγαλýτερη εκδßκηση που πÞραμε ποτÝ ως Ýθνος απü τη Γαλλßα. 

ΦτÜνει δþδεκα η þρα και κλεßνουν τα φþτα, χρüνια πολλÜ, ευτυχÝς το νÝο Ýτος (2004-2005 Þτανε) κτλ. Τελειþνουν οι διαχýσεις και στρωνüμαστε στο ελληνικüτατο (δüξα τω Θεþ) τραπÝζι για τα περαιτÝρω, στην ΕλλÜδα η þρα Þταν 23:00, ανυποψßαστος εγþ μασαμποýκωνα ακατÜπαυστα μια πÜπια και ξÜφνου, ξανÜ σκοτÜδι και ξανÜ χρüνια πολλÜ, εßχε πÜει βλÝπετε 00:01 þρα ΕλλÜδος και νÜσου και τα τηλεφωνÞματα απü την μαμÜ-πατρßδα και ευτυχÝς το νÝο Ýτος κτλ κτλ. Εγþ στην αρχÞ Þμουν κÜπως ζαλισμÝνος απü αυτü το déjà vu και αισθανüμουν σαν τη μÝρα της Μαρμüττας, αλλÜ μετÜ εßπα δε βαριÝσαι να μην αφÞνουμε και την πÜπια στη μÝση, Üλλωστε εßχε και την πλÜκα του το θÝμα. ¢κου εκεß δυο ΠρωτοχρονιÝς… 

Η Μαýρη ΠρωτοχρονιÜ, πþς λÝμε Black Sunday Ýνα πρÜγμα. Η επιβαλλüμενη γιορτινÞ και χαροýμενη ατμüσφαιρα μετατρÝπεται σε γκροτÝσκα και καταθλιπτικÞ üταν υποφÝρεις απü αρρþστια, πÝνθος και θλßψη, εßτε για σÝνα εßτε για συγγενÞ και φßλο σου. Δεν εßναι τυχαßο Üλλωστε üτι πολλÝς αυτοκτονßες σημειþνονται τÝτοιες μÝρες. Οι ευχÝς ηχοýσαν παρÜταιρα 10 χρüνια πριν, üταν μας τýλιγε ο φüβος της μοιραßας αρρþστιας και μας Ýζωνε η οσμÞ του επερχüμενου θανÜτου. Σε τÝτοιες περιπτþσεις δεν εßσαι για γιορτÝς αλλÜ για τα πανηγýρια και οι ευχÝς για Υγεßα σου μιλÜνε στην καρδιÜ, αν και σου ακοýγονται σαρκαστικÝς. Και αυτÜ στη ζωÞ εßναι, αλλÜ ο ψυχικüς βρüγχος που σου προκαλοýν σε κÜνει να σιχαßνεσαι üλες τις γιορτÝς και να μισεßς τη χαρÜ των Üλλων γýρω σου. 

Ακüμη υπÜρχει και μια ΠρωτοχρονιÜ που πολλοß Üρρενες και üλοι οι Ýνστολοι θα με καταλÜβουν, κοινþς ΠρωτοχρονιÜ στα Χακß Þ η αλλαγÞ του χρüνου απü τη σκοπιÜ. ¹ταν 2002-2003, Üρτι αφιχθεßς απü Τσαμπικßα (Ρüδο) με μετÜθεση στην ΑθÞνα και βρÝθηκα να φυλÜω τα σýνορα Αγßας ΠαρασκευÞς-Χολαργοý απü τον εχθρü. Η ατμüσφαιρα ολßγον τι μελαγχολικÞ, ΠρωτοχρονιÜ με παραλλαγÞ και G3 εßναι κÜπως και συγκρατÞσαμε με το ζüρι Ýνα πιτσιρικÜ που Þθελε να την κÜνει απü τη μÜντρα. Ευτυχþς και οι μονιμÜδες Ýχουν ψυχÞ και ο συγκεκριμÝνος αξυπ δεν την πÜλευε περισσüτερο απü εμÜς. ¸ρχεται με 5 (!) τζüννυδες (απ’αυτοýς που πÜνε με πÜγο), αφÞνει τον Ýνα σκοπü που Þταν πýλη (υπÞρχε μßα μüνο σκοπιÜ) και μας καλεß στο αυδμειο να μπεκροπιοýμε. Εμεßς Üλλο που δε θÝλαμε και δþσε και μÝνα μπÜρμπα, στο μεταξý αλλÜζαμε και τον φουκαρÜ που φýλαγε, δεν Þταν σωστü. Λοιπüν υπερυψωμÝνη σκοπιÜ, υπερυψωμÝνη και η μονÜδα και με 5 ουßσκια στο στομÜχι μου και το G3 αγκαλιÜ, νομßζω üτι το χÜιδευα κιüλας, κατÜ τις 00:30 χÜζευα τη φαντασμαγορßα των πυροτεχνημÜτων της ΑθÞνας, üπως δεν τα εßχα δει ποτÝ μου. Και ξÝρετε και κÜτι; ΤελικÜ Þταν και ωραßα (τι να πουν Üλλωστε και οι συνÜδερφοι στον ¸βρο). 

Θα μποροýσα να πω και για την Millennium ΠρωτοχρονιÜ Þ αυτÞ που παραλßγο να την περÜσω κλεισμÝνος σε ανσασÝρ ξενοδοχεßου παρÝα με μια θεßτσα, αλλÜ καθüσον 14:02 η þρα και πρÝπει να την κÜνουμε κÝντρο για καφÝ σας εýχομαι, 

ΚαλÞ ΧρονιÜ και το 2008 με Υγεßα, Υγεßα και Υγεßα και ακüμη με 

ΑγÜπη, Ευτυχßα, ΕιρÞνη, Ελπßδα, Αρμονßα, Κοýλα, Σοýλα, Τοýλα και Τζοýλια

8 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
19 Äåêåìâñßïõ 2007, 09:44
It's all Greek to me!


Η ηλßθια αυτÞ φρÜση Ýχει τις ρßζες της απü τους μοναχοýς-αντιγραφεßς του Μεσαßωνα και υποδηλþνει την αγραμματοσýνη που τους Ýδερνε, καθþς ναι μεν αντÝγραφαν τα αρχαßα ελληνικÜ κεßμενα χωρßς να μποροýν να καταλÜβουν δε τον λεκτικü πλοýτο τους, δουλειÜ γραφιÜ-παπαγÜλου δηλαδÞ, που για να λÝμε και του στραβοý το δßκιο διÜσωσε σημαντικü κομμÜτι της κλασσικÞς γραμματεßας. Η φρÜση αυτÞ διατÞρησε την ισχý της και απü τους επüμενους  μελετητÝς των ελληνικþν χειρογρÜφων των ερευνητþν της ΑναγÝννησης, οι οποßοι με τη σειρÜ τους τα βρÞκανε μπαστοýνια με τα ελληνικÜ και βασßστηκαν κυρßως σε λατινικÝς μεταφρÜσεις, επιτÝλους ας το παραδεχτοýμε üτι δε μιλÜμε και την ευκολüτερη γλþσσα του κüσμου. Τελικþς κατοχυρþθηκε να σημαßνει παγκοσμßως üτι δεν καταλαβαßνω γρυ απ’ üσα ακοýω Þ διαβÜζω.

ΒÝβαια και εμεßς δεν αφÞσαμε την προσβολÞ αναπÜντητη και επειδÞ δεν μποροýσαμε να τα βÜλουμε με τους αγγλοσÜξωνες τα ρßξαμε στους φουκαρÜδες τους…κινÝζους, χωρßς να μας φταßξουν σε τßποτε τα ανθρωπÜκια, λÝγοντας "αυτÜ που λÝς, μου φαßνονται κινÝζικα" .

ΜιÜ που λÝμε για κινÝζους ας ρßξω και μια σχετικÞ ανεκδοτικÞ παρÝνθεση, 

πÜει Ýνας κινÝζος σε Ýνα περßπτερο στην Ομüνοια και λÝει:

泽东泽东Coca-Cola 

και ο περιπτερÜς απαντÜει,

Μια παγωμÝνη τι; 

Ωστüσο στην προκειμÝνη περßπτωση δεν με ενδιαφÝρει η γλωσσολογικÞ προβληματικÞ, üσο η αßσθηση του its Greek to me δηλαδÞ να ακοýς να μιλÜνε και να αναρωτιÝσαι: Μα που Ýπεσα, τι λÝνε τþρα τα Üτομα, Γιατß δεν καταλαβαßνω ßτς, ΜÞπως εßμαι κοýτσουρο απελÝκητο; Η (πικρÞ) αλÞθεια εßναι πως üντως μπορεß να εßσαι κοýτσουρο απελÝκητο, ανενημÝρωτος και αστοιχεßωτος, Ýνα ζþον και μισü με Üλλα λüγια, οπüτε γραμμÞ για διÜβασμα και αýριο με τον κηδεμüνα σου. ΥπÜρχει και η περßπτωση βÝβαια να εßσαι δικαιολογημÝνα αδιÜβαστος και να ανÞκεις σε μια απü τις παρακÜτω κατηγορßες: 

1η üταν πÝσεις θýμα στρατιωτικÞς μπουρδολογßας, μια ασθÝνεια λßαν μεταδοτικÞ που επηρεÜζει κυρßως Üρρενες φαντÜρους, üσο διαρκεß η θητεßα τους-για τους μονιμÜδες εßναι μüνιμη-και μεταφÝρεται ανεξÝλεγκτα στα Üτομα του περιβÜλλοντος τους, με ιδιαßτερη ευπÜθεια στις γυναßκες.  Και τþρα που το γρÜφω αυτü ζητÜω μια ακüμη φορÜ συγνþμη απü üλες εκεßνες τις γυναßκες τις οποßες (βλακωδþς) Ýπηξα üταν Þμουν στα στρατÜ και βγαßνοντας στις καφετÝριες ξεκινοýσα κουβÝντες περιÝχουσες φρÜσεις ακατανüητες για üσους δεν Ýλαχε να φορÝσουν τα χακß üπως:…απÜλευτη κατÜσταση, ο δÞκας ρßχνει πιο πολλÝς καμπανιÝς και απü τη Μητρüπολη, οι υπηρεσßες πÜνε αßμα 10-1 και Ýξοδο με υπηρεσιακü, Ýχουμε και κÜτι γκαγκÜδες καραβανÜδες Üλλο πρÜγμα…Ýριξα με G3 και HK πρηνηδüν και μια γονυπετþς, και κÜναμε Ýνα πυρ και κßνηση…ειδικüτητα ΧΑΜιτης αλλÜ Ýκανα και ΧΡΕ για να καταλÞξω στο ΚΕΠΙΚ της Μεραρχßας, εκεß εßμαι στα σÞματα ως γραφÝας και τηλÝτυπος….πολý σκοπÝτο, περßπολα και σχεδüν ποτÝ θαλαμοdog, ας üψονται οι γιωτÜδες, πÞξαμε στη Ντακüτα αδερφÜκι…απü 95 ΑΔΤΕ παßζει μετÜθεση για ΑΣΔΕΝ αλλÜ δε λÝει, προτιμþ ΚΕΔΒ, ξÝρεις τþρα ο παλαßουρας μÝσα στα ΝεοσÝτ Üρχοντας….σας εßπα üτι ο δÞκας εßναι απÜλευτος; Και πÜλι συγνþμη, κυρßες και κýριοι αλλÜ πλÝον Ýχω θεραπευθεß πλÞρως, με λÝνε Κþστα και εßμαι καλÜ. 

2η και σχεδüν εξßσου απεχθÞς με την πρþτη, εßναι η αθλητικÞ καφροκουβÝντα, πÜλι αφüρητη και ακαταλαβßστικη, ειδικÜ üταν παρßστανται γυναικüπαιδα στην παρÝα Þ Ýστω και οι αξιοπερßεργοι εκεßνοι Üρρενες που δεν τη βρßσκουν με την στρογγυλÞ θεÜ. ¢ντε να μην ξÝρεις τþρα απü μπÜλα και να ακοýς μακροσκελÝστατες αναλýσεις του τýπου:πρþτος μÜγκας ο Λεμüνιας, Ýπαιξε Ýνα 4-5-1 στο α', Ýδωσε χþρο στους φρßτσηδες και χτýπησε με αντεπιθÝσεις γυρßζοντας στο κλασσικü 4-4-2...μα δε βλÝπεις μπÜλα αγαπητÝ 4-3-3 Ýπαιξε με ΝτÜρκο για φουνταριστü, Λουα κρυφü κυνηγü και ΛουτσιÜνο  στα Üκρα…καλÜ ρε παιδιÜ δεν καταλÜβατε την πονηριÜ του 4-3-2-1 με Τορο, ΠατσÜ, ΙÝρο και ΛεντÝσμα κÝντρο ΓκαλÝτι δεξιÜ, Λοýα αριστερü εξτρÝμ και κρυφü κυνηγü αντßστοιχα-α ρε Τζüλε πüσο Ýλειπες- και φυσικÜ ΝτÜρκογκüλ για φüρ…Τþρα να λÝμε και του στραβοý το δßκιο εμεßς οι φανατßλες, γιατß δηλαδÞ θα πρÝπει üποιος δεν ενδιαφÝρεται να ακοýσει την ποδοσφαιρικÞ αμπελοφιλοσοφßα, να μÜθει üτι υπÜρχει κÜποιος τρελüς καραφλüς ονüματι Τζüλε και üτι ο Θρýλος προκρßθηκε στους 16 του CL, γεγονüς ισÜξιο εθνικÞς γιορτÞς; Και πÜλι συγνþμη απ´ üσες γυναßκες Ýχω ταλαιπωρÞσει Ýτσι βÜναυσα με την ποδοσφαιροφλυαρßα. 

3η και η πιο δικαιολογημÝνη, εßναι η τεχνικÞ ορολογßα της δουλειÜς, βÝβαια δεν εßμαι τüσο σαδιστÞς και βαρεμÝνος, þστε να Ýπηζα τον οποιοδÞποτε αθþο με την πληκτικüτατη ορολογßα της δουλειÜς μου, οýτε και ανÞκω στην χορεßα των workaholic, εßναι αρκετü που με πρÞζουν 8 þρες κÜθε μÝρα με αυτÜ Ýλεος. Ωστüσο πριν κÜποιο καιρü που βοηθοýσα μια κοπελßτσα η οποßα Ýκανε πρακτικÞ σε εμÜς, εßχα την Üτυχη Ýμπνευση να της δþσω το τηλÝφωνο μου αν χρειαζüταν κÜτι και Ýλειπα, αν δε σας εßπα πþς Þταν και κουκλÜρα, το λÝω τþρα. ΒρÞκα τον μπελÜ μου, δεν μποροýσα να πÜω για κατοýρημα που λÝει ο λüγος και ντριν ντριν, τι εßναι αυτü, τι βÜζω εκεß, πþς κÜνω αυτü… και να πεις üτι Þταν καμßα ακατοßκητη μπα! ΠανÝξυπνη, τελειομανÞς και üπως üλες του εßδους της φοβερÜ ευθυνüφοβη. Εßμαι τþρα στο κÝντρο για δουλειÜ και καπÜκι για σπßτι-Þταν πια μεσημÝρι- και βλÝπω μια φßλη που εßχα καιρü να δω και πÜμε για καφÝ. Δεν προλαβαßνουμε να κÜτσουμε και ντριν ντριν, Τι θÝλεις κορßτσι μου ακüμη να σκολÜσεις; Οχι θÝλω να τελειþσω κÜτι πρþτα, Ωραßα και εγþ τι φταßω; ¸χω Ýνα πολýτομο please θýμισε μου τι κÜνω,(αναστεναγμüς) Λοιπüν  στα 100αρια βÜζεις μεσαßο δεßκτη g… πÜτα και F12 για να βλÝπεις τι κÜνει το καθÝνα πεδßο…στο πεδßο 327 διαγρÜφεις τις σελßδες και βÜζεις αριθμü τüμου…Üσε ημερομηνßα ανοιχτÞ αν δεν Ýχουμε κλεßσει…στα item κüπιαρε αυτÜ της 2ης  εγγραφÞς, μετÜ διÝγραψε την εγγραφÞ και πÞγαινε και βÜλτα στην πρþτη…στο DEWEY βÜζουμε γενικü üχι αναλυτικü…ναι για τα ΘÝματα πÞγαινε στη βÜση δεδομÝνων μας και αν δεν υπÜρχει κοßτα και στο LC…Παπαδüπουλος εßπες ο συγγραφÝας και δεν βρßσκεις Üκρη; Τþρα μÜλιστα την κÜναμε απü κοýπες, Üσε να το δω αýριο το πρωß (ξανÜ αναστεναγμüς, βαθýτερος üμως)…και αν αντÝξατε να διαβÜσετε μÝχρι εδþ σας πρÝπουν συγχαρητÞρια, πρÝπει να εßστε τÝρατα σχολαστικüτητας… δυστυχþς για μÝνα η κουβÝντα αυτÞ συνεχßστηκε κÜνα μισÜωρο, τι να κÜνω κουκλÜρα και καλü κορßτσι την ατυχßα μου μÝσα. Η φßλη μου στην αρχÞ απüρησε, μετÜ αγανÜκτησε και τÝλος βαρÝθηκε. Μüλις επιτÝλους τελεßωσα και πÞγα να απολογηθþ γýρισε και μου εßπε, Μα καλÜ τι της Ýλεγες της κοπÝλας και σε τι γλþσσα μßλαγες δεν Ýπιασα τßποτε, ΜυστικÜ του επαγγÝλματος καλÞ μου, μυστικÜ του επαγγÝλματος, αυτÜ εßναι για εξασκημÝνα αυτιÜ και üχι για τον καθÝνα, αμÝ τι νüμιζες;  Απü τüτε δεν Ýχει ξαναβγεß μαζß μου, γιατß Üραγε; 

It's all Chinese to me 

ΚαλημÝρα σε üλους

12 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
17 Äåêåìâñßïõ 2007, 12:24
Ç ìåãÜëç ôùí êñéôéêþí ó÷ïëÞ


Λοιπüν ας παραδεχτοýμε κÜτι üλοι, σε κανÝναν πραγματικÜ δεν αρÝσει η κριτικÞ, πολλþ δε μÜλλον üταν αυτÞ εßναι αρνητικÞ. Τα μπαρμποýτσαλα περß εποικοδομητικÞς κριτικÞς που σε κÜνει λÝει καλýτερο Üνθρωπο, εßναι καλÜ μüνο για σελÝμπριτι περσüνες που βγαßνουν στο γυαλß με ýφος ατιμασμÝνης παρθÝνας και δηλþνουν üτι και βÝβαια επιδοκιμÜζουν και δÝχονται την καλοπροαßρετη κριτικÞ αλλÜ ο συγκεκριμÝνος/η εßναι Ýνας κακοπροαßρετος, φθονερüς και χαμερπÞς (υπ)Üνθρωπος που ζηλεýει τη δüξα τους. Αυτü που ισχýει για Λαζüπουλο και ΚαρβÝλλα στην τελικÞ δε βρßσκω λüγο να μην ισχýει και για μÝνα, δε γουστÜρω να μου τη λÝνε ρε αδερφÝ, και τσοýζει πολý üταν κατÜ βÜθος ξÝρω üτι η κριτικÞ αυτÞ Ýχει και βÜση. Τουναντßον εßναι ßδιον της ανθρþπινης φýσης να επιζητεß το παßνεμα, το καλüπιασμα, τον θαυμασμü, τη κολακεßα και το θþπευμα των αυτιþν και παρüλο που πßστευα üτι Þμουνα θιασþτης της (και καλÜ) εποικοδομητικÞς κριτικÞς, üταν τις προÜλλες μου την εßπαν (και με το δßκιο τους) στο επÜγγελμα μου, στρÜβωσα, ξßνισα και τσαντßστηκα (αδßκως), βλÝπετε μÝχρι τüτε εßχα ακοýσει μüνο καλÜ λüγια, αλλÜ η αλÞθεια πονÜει. 

Τþρα αφοý με Ýτσουξε εμÝνα για Ýνα Þσσονης σημασßα θÝμα και απü Ýνα Üνθρωπο που Þξερε και 5 πρÜγματα παραπÜνω, δεν εßναι δýσκολο να φανταστεß κανεßς τι γßνεται στο χþρο του θεÜματος και της μουσικÞς.

Οι φιγοýρες των Statler και Waldorf απü το αγαπημÝνο Mupptet Show, αποτελοýν τις στερεοτυπικÝς φιγοýρες των κριτικþν. Το ζωντανü ωστüσο υπüδειγμα και κλασσικÞ περßπτωση κριτικοý Þταν η Hedda Hopper, αν υπÞρχε ΠανεπιστÞμιο ΚακÝντρεχης ΚριτικÞς, αυτÞ θα Þταν η ισüβια πρýτανης.

ΚαταρχÜς η βασικÞ αρχÞ ενüς κριτικοý εßναι να εßναι αποτυχημÝνος-κÜτι, (η Hopper Þταν αποτυχημÝνη ηθοποιüς του βωβοý κινηματογρÜφου) þστε να Ýχει ικανÞ ποσüτητα φθüνου Ýναντι üσων τολμÞσουν και πετýχουν. Στη σκηνÞ λοιπüν Þταν Ýνα ξυλÜγκουρο ολκÞς και εκεß που Üρχισε να λÝει το ψωμß ψωμÜκι την τσιμπÜει Ýνας ατσßδας συντÜκτης και της δßνει την ευκαιρßα να γρÜψει μια κουτσομπολßστικη στÞλη σε μια εφημερßδα του Λος ¢ντζελες. Αυτü Þταν, η Hedda μας βρÞκε τον προορισμü της στη ζωÞ και ανακÜλυψε τη σαδιστικÞ επιρροÞ του υπαινιγμοý, τη καταστροφικÞ επßδραση της διασπορÜς φημþν και την συντριπτικÞ δýναμη των λÝξεων. Ναι η Hedda Hopper κÝρδισε με το σπαθß της το παρατσοýκλι ως το «κουνÜβι του Χüλιγουντ». ¢νθρωποι üπως ο ΤσÜρλι ΤσÜπλιν, τον οποßο κυριολεκτικÜ τον μισοýσε, (να διακινδυνÝψω τη μαντεψιÜ, επειδÞ Þταν πετυχημÝνος ηθοποιüς του βωβοý κινηματογρÜφου ßσως;) Þ ο ΓκÜρι ΓκρÜντ ακοýγανε το üνομα της και Ýβγαζαν φλýκταινες, γιατß βλÝπετε η (πÜντα) εποικοδομητικÞ κριτικÞ σε Ýναν καλλιτÝχνη δεν εστßαζε στην καλλιτεχνικÞ του δυναμικÞ, αλλÜ στα προσωπικÜ του κουσοýρια και με βÜση αυτÜ προσπαθοýσε να ακυρþσει Ýνα Üνθρωπο συνολικÜ. ΚατÜ τη γνþμη μου η χεßριστη αλλÜ και αλßμονο η συνηθÝστερη μορφÞ κριτικÞς, ας μη λÝμε πια εποικοδομητικÞς γιατß δεν κÜνει οýτε για αστεßο. ¢ξια διÜδοχος της Þταν και η διαβüητη Elsa Maxwell.

Το συμπÝρασμα, don’t mess with critics!

Το καλýτερο που μπορεßς να κÜνεις κατÜ τη γνþμη μου, εßναι να διαβÜσεις Þ ακοýσεις την κριτικÞ και αφοý λαμπαδιÜσεις, να κρατÞσεις τα σημεßα που τυχüν εßναι αληθινÜ και να κÜνεις σιωπηρÞ υπüμνηση στον εαυτü σου να τα αποφýγεις στο μÝλλον και να συνεχßσεις την ζωÞ σου σαν να μην τρÝχει μια. Τι δεν πρÝπει να κÜνεις ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ, μα να ανοßξεις διÜλογο και δη δημüσιο με Ýναν κριτικü.

Να μην κÜνεις δηλαδÞ αυτü που Ýκανε ο κλασσικÜ ανιστüρητος αμερικÜνος ηθοποιüς Rob Schneider. Τον ξÝρετε αλÞθεια αυτüν τον ανεκδιÞγητο κωμικü (λÝμε τþρα) ηθοποιü και την αηδßα το "European Gigolo"; ΦαντÜζομαι πþς üχι και üσοι κατÜ λÜθος την εßδατε (που δεν το πιστεýω) θα με καταλÜβετε πλÞρως.

Γßνεται που λÝτε η ταινßα-σταθμüς στην ιστορßα της 7ης ΤÝχνης και εκεß που ο  Schneider περßμενε να Ýρθουν σωρηδüν οι διθýραμβοι και στο βÜθος Ýβλεπε τον θεßο ¼σκαρ να του κλεßνει το μÜτι, σβιιιιν του’ ρχεται η πρþτη κατραπακιÜ σβουριχτÞ απü τον κýριο Patrick Goldstein των Los Angeles Times «…αναφορικÜ με τις φιλοδοξßες του κ. Schneider για τα ¼σκαρ, ξÝρετε δεν υπÜρχει κατηγορßα για τα Καλýτερα ΒωμολοχικÜ Αστεßα παιγμÝνα απü Ýναν ΤριτοκλασσÜτο Κωμικü», οýπς! αυτü πρÝπει να Ýτσουξε Ýτσι δεν εßναι Rob; ΑλλÜ ο δικüς σου, αντß σαν σωστüς Βωμολüχος ΤριτοκλασσÜτος Ηθοποιüς που εßναι, να κÜνει την πÜπια και να πει "κοßτα που Ýπιασε ψιχÜλα" Þθελε και τα ρÝστα απο πÜνω και απÜντησε μÝσω του The Hollywood Reporter, λÝγοντας üτι «…Ýκανα την Ýρευνα μου και ανακÜλυψα üτι ο πολλÜ βαρýς κýριος Goldstein δεν Ýχει κερδßσει ποτÝ το Pulitzer Prize (το ¼σκαρ των δημοσιογρÜφων) γιατß δεν Ýχουν καθιερþσει  κατηγορßα για τον Καλýτερο ΤριτοκλασσÜτο Ανιαρü και Πομπþδη ΔημοσιογρÜφο Που Δεν Τον ΞÝρει Οýτε η ΜÜνα του!».Τι το’ θελες Ýρμε Schneider και τα’ βαλες με τα τσακÜλια üντας μποýφος, καθüσον δεν εßχε στεγνþσει το μελÜνι της απÜντησης και Ýνας κυριοýλης κριτικüς ταινιþν, ο Roger Ebert των Chicago Sun-Times γρÜφει το εξÞς «…εγþ εßμαι δημοσιογρÜφος και κριτικüς ταινιþν και Ýχω κερδßσει το Pulitzer Prize και μιλþντας ως βραβευμÝνος δημοσιογρÜφος λÝω üτι η ταινßα σου κýριε Schneider εßναι σκατÜ! [επß λÝξει εßπε: your movie sucks]». Τα’ θελε, τα’ παθε και τα Üξιζε μÝχρι κεραßας. 

Στην ΕλλÜδα πÜλι το Ýχουμε ξεχειλþσει το θÝμα της κριτικÞς, καθüσον εßμαστε Ýνα Ýθνος παντογνωστþν üντων και σýνθημα μας «αυτοß που λÝνε ü,τι τα ξÝρουν üλα, εκνευρßζουν εμÜς που τα ξÝρουμε». Χüμπι μας η κριτικÞ για Üπαντα τα πÜντα και Üπαντες τους πÜντες. Τþρα σε επßπεδο προσωπικü, παρÝας και σχÝσης Ýχει και την πλÜκα του, στο επßπεδο üμως καλλιτεχνικÞς δραστηριüτητας Ýχει την αηδßα του. ΒλÝπεις οι πλεßστοι üσοι αποτυχημÝνοι τραγουδιστÝς, μουσικοß, στιχουργοß, ηθοποιοß, σκηνοθÝτες κτλ πþς τα καταφÝρνουν και μπαßνουν σε επιτροπÝς, σε θÝσεις και πüστα καßρια εßναι θαýμα να το σκεφτεßς. ΠολλÝς οι καριÝρες μουσικþν, τραγουδιστþν και ηθοποιþν που θÜφτηκαν αδικαιολüγητα, στερþντας μας απü βιþματα και ακοýσματα μοναδικÜ, γιατß ακριβþς δεν Ýκαναν τα γοýστα των κριτικοπατÝρων. ΠολλÝς οι καριÝρες μουσικþν, τραγουδιστþν και ηθοποιþν που απογειþθηκαν αδικαιολüγητα ταλαιπωρüντας μας με βιþματα και ακοýσματα μοναδικÞς κακογουστιÜς, γιατß ακριβþς Ýκαναν τα γοýστα των κριτικοπατÝρων. 

Κλεßνοντας θα παραθÝσω Ýνα Üρθρο εφημερßδας που "πιÜνει" το θÝμα πολý πιο πετυχημÝνα απ’ üσο θα μποροýσα ποτÝ να γρÜψω εγþ και πολý πιο ωμÜ «…Θα σου δþσω μια συμβουλÞ. Τα Ýργα των φßλων σου πÜντα, λßγο Þ πολý, να τα παινÜς και τα Ýργα των εχθρþν σου να τα βρßζεις. Αυτü εßναι το πολιτικü μÝρος της κριτικÞς. Ο φßλος που θα τον παινÝσης με μεγαλýτερη üρεξη θα διατυμπανßζει το κριτικü σου ταλÝντο. ¸τσι φημßζει και τον εαυτü του, γιατß αποδεßχνει πως τον παßνεσε καλüς κριτικüς. Ο εχθρüς σου üμως εßναι σßγουρο πως Þδη σ´ Ýχει βρßσει, κατακρßνοντας τον λοιπüν και συ δεßχνεις πως οι εναντßον σου βρισιÝς προÝρχονται απü κατþτερα üντα, που εσý οýτε καν εκτιμÜς και που γρÜφουν κακÜ Ýργα.»

to the point, που θα λÝγαμε και σε καλÜ ελληνικÜ,

ΚαλημÝρα σε üλους και üλες

6 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
13 Äåêåìâñßïõ 2007, 10:03
×ñéóôïõãåííéÜôéêá ðáñáìýèéá, ìéá äéá÷ñïíéêÞ áîßá


Τα Χριστοýγεννα Ýχουν μια μεγÜλη συμβολικÞ αξßα, η 25η Δεκεμβρßου σηματοδοτεß τη γÝννηση του Θεανθρþπου, το μεγÜλωμα της ημÝρας και τη νßκη του Φωτüς Ýναντι του Σκüτους. Εßναι λογικü η παγκüσμια συνεßδηση να Ýχει καταχωρÞσει τη μÝρα αυτÞ ως τη σημαντικüτερη της χρονιÜς (απü αρχαιοτÜτων εποχþν) και να γι’ αυτü να Ýχει δημιουργÞσει πλÞθος, θρýλων, ιστοριþν, τραγουδιþν, παραδüσεων και εικüνων. Για να αναφερθεß κανεßς εκτενþς σ’ αυτÜ θα ‘πρεπε να γεμßσει εγκυκλοπαßδειες, εγþ απλÜ θα αναφερθþ ενδεικτικÜ σε üσα γουστÜρω.

Κλασσικü διαχρονικü διÞγημα εßναι το «A Christmas Carol» του μεγÜλου Charles Dickens, ακüμη και αν δε το Ýχετε διαβÜσει εßμαι σßγουρος πþς üλο και κÜποια τηλεοπτικÞ version του θα Ýχετε δει. Η ιστορßα Ýχει ως εξÞς, ο γεροσπαγγοραμÝνος Σκροýτζ δÝχεται την παραμονÞ των ΧριστουγÝννων επßσκεψη  απü το καταδικασμÝνο φÜντασμα του νεκροý συνεργÜτη του, το οποßο του αναγγÝλλει üτι για να σωθεß και να ξαναβρεß το χαμÝνο Πνεýμα των ΧριστουγÝννων θα τον επισκεφτοýν 3 Πνεýματα, αυτÜ των Παρελθüντων, των Παρüντων και των Μελλοντικþν ΧριστουγÝννων. Τη συνÝχεια φαντÜζομαι την ξÝρετε και αν üχι πÜρτε το βιβλßο. Το διÞγημα αυτü εßναι γοητευτικü, σε μεταφÝρει στη βικτοριανÞ εποχÞ και χαßρεσαι να το διαβÜζεις, εμ Ντßκενς εßναι αυτüς.

Η παραπÜνω εικüνα δεßχνει την κομιξικÞ εξÝλιξη του Ebenezer Scrooge στο γνωστüτερο θεßο της 9ης ΤÝχνης τον Scrooge Mc Duck, απü τον «παπιÜνθρωπο» και μÝγιστο κομßστα Καρλ ΜπÜρκς.

Η ελληνικÞ πραγματικüτητα πÜλι, βρßθει απü ΧριστουγεννιÜτικες ιστορßες, παραδüσεις και θρýλους και üλοι οι μεγÜλοι λογοτÝχνες, μουσικοß, ζωγρÜφοι Ýχουν αγγßξει το θÝμα. Εγþ πιστεýω üτι σημαντικüτερο λογοτεχνικÜ Ýργο εßναι τα ΧριστουγεννιÜτικα ΔιηγÞματα του ΑλÝξανδρου ΠαπαδιαμÜντη και εικαστικÜ αντιπροσωπευτικüτερος, ο πßνακας του Νικηφüρου Λýτρα με τα ΚÜλαντα

Στις ελληνικÝς εικüνες κυριαρχεß το σημαιοστολισμÝνο καραβÜκι, αυτü Üλλωστε εßναι το made in Greece ΧριστουγεννιÜτικο συμβολικü στολßδι και üχι το Ýλατο. ¼σο για τη μουσικÞ, αλÞθεια Ýχετε ακοýσει παραδοσιακÜ κÜλαντα παιγμÝνα απü ανθρþπους που ξÝρουν τη δουλειÜ τους; Αν ναι καταλαβαßνετε τι εννοþ. ΒÝβαια σÞμερα απü τον ΠαπαδιαμÜντη, τον Λýτρα, το καραβÜκι και τα κÜλαντα, Ýχουμε φτÜσει στη ΒανδÞ, στα special show της ΠÜνια, στη Ζαχαροýπολη του ΣυντÜγματος των 20 ευρþ η σοκοφρÝτα και στα γýφτικα γιορντÜνια αμφιβüλου αισθητικÞς που βÜζουμε ΟΛΟΙ ανεξαιρÝτως στα σπßτια μας, αλλÜ αυτü εßναι Üλλη (μεγÜλη) κουβÝντα.

Για να συνεχßσω με τα χριστουγεννιÜτικα παραμýθια θεωρþ üτι τα σýγχρονα Christmas Carols, της εποχÞς μας, τα προσφÝρει Ýνας κýριος ονüματι Tim Burton με ομολογουμÝνως απροσδüκητο τρüπο, μÝσα απü το αριστουργηματικü animation movie «Nightmare Before Christmas». Η Ýμπνευση για αυτü το παραμýθι προÝκυψε üταν μια μÝρα ο αφηρημÝνος κατÜ τ’ Üλλα Burton, πρüσεξε üτι σε Ýνα μαγαζß ξεστüλιζαν τα στολßδια απü το Halloween (Ανεπßσημη ΗμÝρα των Ψυχþν για τους Καθολικοýς γιορτÜζεται τη βραδιÜ της 31ης Οκτωβρßου) και Ýβαζαν στη θÝση τους τα χριστουγεννιÜτικα στολßδια, βλÝποντας λοιπüν αυτÞ τη σκηνÞ φαντÜστηκε τις γιορτÝς σαν αυτοýσιες οντüτητες και αναρωτÞθηκε τι θα γινüταν αν η μια γιορτÞ «Ýπεφτε» πÜνω στην Üλλη και…

        δþσε κλþτσο να γυρßσει το παραμýθι να αρχινßσει.

Ο Pumpkin King στην Πüλη του Halloween, o Skellington Jack, τελειþνει Ýνα ακüμη θριαμβευτικü Halloween με θρßαμβο (παρÜπλευρο βιντεÜκι και το οποßο παρεμπιπτüντως υπÜρχει και σε Merlyn Manson version), αλλÜ αισθÜνεται κουρασμÝνος απü την αÝναη επανÜληψη και τη μονοτονßα τη γιορτÞς και καθþς περπατÜει στο δÜσος βλÝπει τα δÝντρα με τις εισüδους στις Πüλεις των Γιορτþν. Μπαßνει το λοιπüν στην Πüλη των ΧριστουγÝννων και μαγεμÝνος απü το θÝαμα αποφασßζει να αντικαταστÞσει τον ¢γιο Βασßλη στο Ýργο του και η Πüλη του Halloween να κÜνει η ßδια τα Χριστοýγεννα. Επακολουθεß το μπÜχαλο του αιþνα, με σκηνÝς üπως αυτÞ του Oogie Boogie να βασανßζει τον Santa Claus (φοβερü το Oogie Boogie song) και γενικÜ την ευτρÜπελη μεταφορÜ χριστουγεννιÜτικων στιγμþν σε Halloween μορφÞ, üπως του Ροýντολφ του τÜρανδου με την κüκκινη μουσοýδα που τον κÜνει ο σκýλος-φÜντασμα- του Jack, Zero, το πακετÜρισμα των δþρων απü τα στοιχειÜ, την καρικατοýρα-μορφÞ του Santa απü τον Jack και με (φυσικÜ) επακüλουθα το χÜος στον κüσμο των ανθρþπων, τις καταστροφÝς και το Ho Ho Ho τÝλος.

Πιστεýω üτι αυτÞ η αντιπαρÜθεση των ασυνεßδητων φüβων που εκφρÜζει το Haloween με φιγοýρες, üπως του κολοκυθÜνθρωπου, του φονικοý κλüουν, των βρικολÜκων, των λυκανθρþπων, των μαγισσþν, των φαντασμÜτων, των τρελþν επιστημüνων, των διπρüσωπων ανθρþπων (ο δÞμαρχος), των κακþν παιδιþν, του μπαμποýλα, του Φρανκενσταιν κ.α μÝσα στη ΧριστουγεννιÜτικη ευδαιμονßα προσφÝρει μια καταπληκτικÞ αντßθεση. Δεßχνει δηλαδÞ üτι μÝσα στη μεγαλýτερη χαρÜ του φωτüς, ελλοχεýει και η σκιÜ του ασυνεßδητου κρυφοý φüβου, Üπλετο φþς και Üπλετο σκοτÜδι εßναι Ýννοιες απüλυτες, πÜντα θα υπÜρχει και μια υποψßα σκιÜς, πÜντα θα υπÜρχει και μια χαραμÜδα φωτüς.

Το μουσικü «ντýσιμο» ανÝλαβε ο Danny Elfman και απü Üποψη στßχων, ρυθμοý και χρωματισμοý, εßναι ü,τι καλýτερο. Η δε ασπρüμαυρη φιγοýρα του Skelligton Jack μÝσα στο πολýχρωμο χριστουγεννιÜτικο σκηνικü, πιστεýω επÜξια βρßσκεται στο πλÜι με αυτÞ του Εμπενßζερ Σκροýτζ μÝσα στο χριστουγεννιÜτικο Λονδßνο, ως πρüτυπη χριστουγεννιÜτικη παραμυθο-εικüνα.

ΚαλÝς γιορτÝς σε üλους και σε üλες

8 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
11 Äåêåìâñßïõ 2007, 01:02
Ï áãáðçìÝíïò ìïõ îÝíïò óõããñáöÝáò


Εßναι ο κýριος Τζüν Ρüλαντ Ρüιελ Τüλκιν (J.R.R.Tolkien), ο γνωστüς σε üλους (φαντÜζομαι) δημιουργüς του ¢ρχοντα των Δαχτυλιδιþν. Το Ýργο του το πρωτογνþρισα μαθητÞς του Δημοτικοý ακüμη σε μια Ýκθεση βιβλßου στο ΛουτρÜκι, εκεßνη την εποχÞ διÜβαζα τους Μυστικοýς ΕπτÜ και τους 5 φßλους της ¸ντιν ΜπλÜιτον, την ¢λκη ΖÝη, την Κßρα Σßνου, και την Πηνελüπη ΔÝλτα. Το βιβλßο που μου τρÜβηξε την προσοχÞ Þταν πολýχρωμο με Ýνα μεγÜλο κüκκινο δρÜκο να δεσπüζει στο εξþφυλλο και σε μια γωνßα Ýνα ανθρωπÜκι και λεγüταν Χüμπιτ. ¼ταν το Üνοιξα αυτü Þταν, κüλλησα, απλÜ ü,τι πιο γοητευτικü εßχα διαβÜσει μÝχρι τüτε.

Σε αυτü το σημεßο να ποýμε και δυο φωνÞεντα για τον Üνθρωπο Τüλκιν. Λοιπüν ο Τüλκιν Þταν ΦΙΛΟΛΟΓΑΡΑ πρþτης, αριστοýχος φοιτητÞς στην Οξφüρδη του 1914 παρακαλþ και με μια περιπετειþδη παιδικÞ ηλικßα (ορφανüς απü μικρüς και τα σχετικÜ) και Ýχοντας μεγαλþσει στην αγγλικÞ ýπαιθρο λÜτρευε το διÜβασμα και τη φýση. Το πüσο σπουδαßος φιλüλογος Þταν φαßνεται και απü το üτι η πρþτη του δουλειÜ μετÜ τον Πρþτο Παγκüσμιο Πüλεμο, Þταν βοηθüς λεξικογρÜφου στην 1η Ýκδοση του περßφημου Αγγλικοý Λεξικοý της Οξφüρδης (η διαχρονικÞ βßβλος των απανταχοý φιλολüγων) και Þταν χαρακτηριστικÜ ξεροκÝφαλος üπως üλοι του σιναφιοý του, δηλαδÞ ενþ Ýγραφε λÜθος τον πληθυντικü της λÝξης νÜνος, dwarves, το σωστü εßναι dwarfs, δεν το παραδεχüταν με τßποτα, μÜλιστα οι φανατικοß αναγνþστες του, πρüτειναν να αλλÜξει το ßδιο το Αγγλικü Λεξικü (!), þσπου στα γερÜματα του παραδÝχτηκε üτι: «Ασφαλþς και Þταν Ýνα λÜθος, το οποßο προσπÜθησα τüτε να συγκαλýψω», εßπαμε μεγÜλοι Üνθρωποι, μεγÜλα και τα εγþ.

Η καταξßωση του ως επιστÞμονα βασιζüταν στην βαθιÜ γνþση των θρýλων, των αρχαßων γλωσσþν και της ιστορßας του αρχÝγονου ΒορρÜ. ΚαταλÜβαινε ο αθεüφοβος μÝχρι και φιλανδικÜ (η κορυφαßα παλουκüγλωσσα, εφÜμιλλης δυσκολßας με τα ελληνικÜ), διÜβαζε ροýνους και Þταν μÝγας γλωσσολüγος. Απü τη μια λοιπüν υπÞρχε η επιστημονικÞ του κατÜρτιση, η αγÜπη του για την οικογενειακÞ θαλπωρÞ που στερÞθηκε μικρüς και η γνþση των παραδüσεων του ΒορρÜ.

ΠαρÝνθεση, στην προσωπικÞ του ζωÞ επειδÞ φοβÞθηκε üτι θα τελειþσουν οι γυναßκες και θα μεßνει ρÝστος, γνþρισε μια κοπÝλα (το πρüτυπο της αιþνιας αγαπημÝνης Λοýθιεν) στα 14 του, την ερωτεýτηκε, την παντρεýτηκε αργüτερα, περιπετειωδþς εßναι η αλÞθεια και Ýκανε 4 κουτσοýβελα.

Το επüμενο στοιχεßο που διαμüρφωσε τον χαρακτÞρα του και επηρÝασε το Ýργο του Þταν η εμπειρßα του ως Ýφεδρος αξιωματικüς στα χαρακþματα του Πρþτου Παγκοσμßου ΠολÝμου. Η παρÜνοια που Ýζησε μÝσα στις λÜσπες και στη βρωμιÜ, üπου χιλιÜδες στρατιþτες στÝλνονταν σε μÜχες-αιματοκυλßσματα για να κερδηθοýν μερικÜ μÝτρα γης και απü την Üλλη το θÜρρος, το χιοýμορ, η στωικüτητα, και η ικανüτητα να υπομÝνουν κÜθε λογÞς αντιξοüτητες που Ýδειξαν οι Τüμμυδες, δηλαδÞ οι απλοß Βρετανοß στρατιþτες εßτε Þταν ανθρακωρýχοι απü το ΝιουκÜστλ, αγρüτες απü το ΚÜρντιφ Þ υπÜλληλοι απü το Λονδßνο τον εντυπωσßασε βαθýτατα. Καθημερινοß Üνθρωποι, ßσως και απλοúκοß, που μοιρÜζονταν μια αισιοδοξßα, μια αγÜπη για την απλÞ ζωÞ και διÝθεταν στÝρεα κοινÞ λογικÞ.

Αυτü εßναι το δεýτερο βασικü στοιχεßο που τον επηρÝασε þσπου: «Σε Ýνα λευκü χαρτß Ýγραψα μια μÝρα…μÝσα σε μια τρýπα στο χþμα ζοýσε Ýνας Χüμπιτ…οýτε τüτε Þξερα, οýτε τþρα ξÝρω το γιατß», μποροýμε üμως να φανταστοýμε εμεßς οι υπüλοιποι.

Πολý απλÜ ο Üνθρωπος μετουσßωσε τη φαντασßα του, τις εμπειρßες του, τα βιþματα του, τις γνþσεις του, το ψþνιο του αν θÝλετε σε μυθιστüρημα. ΒÝβαια η κατÜρα κÜθε μορφÞς ΤÝχνης, οι κριτικοß, το τι Ýγραψαν για πÜρτη του δεν λÝγεται, οι χειρüτεροι δε Þταν αυτοß που (νüμιζαν üτι) τον εγκωμßαζαν και üχι τüσο üσοι τον Ýθαβαν. Τι για κομμουνισμü και αριστοκρατßα εßπαν, τι για το θεßο στο Ýργο του Ýγραψαν, τι για παραμýθια για παιδιÜ, τι για νοσταλγßα της παραδοσιακÞς ζωÞς και τι για φυσιολατρßα δε περιγρÜφεται. Συγνþμη αλλÜ üλα αυτÜ εßναι κολοκýθια με τη ρßγανη, γιατß αυτü που ηθελημÝνα κÜθε κριτικüς παραβλÝπει εßναι πþς κÜθε μεγÜλο Ýργο εßτε λογοτεχνικü, εßτε μουσικü εßτε ζωγραφικü, εßτε ü,τι θες, εßναι ΠΑΝΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ. ΚÜθε αριστοýργημα ο καθÝνας το εκλαμβÜνει ξÝχωρα, με βÜση τη μοναδικÞ του υπüσταση, τις εμπειρßες, το θυμικü, τα συναισθÞματα και τη διÜθεση του. ¼ταν ακοýσω Ýνα τραγοýδι, üταν διαβÜσω Ýνα βιβλßο, üταν δω Ýναν πßνακα, το επεξεργÜζομαι μÝσα μου και το οικειοποιοýμαι κÜνοντας το κτÞμα μου. Και με βÜση τα ερεθßσματα, τις γνþσεις και τη διÜθεση μου βλÝπω στο Ýργο ü,τι με εκφρÜζει και γουστÜρω.

Εγþ προσωπικÜ μÝσα στο συνολικü Ýργο του Τüλκιν βλÝπω μια μαγεßα, μια ποßηση, μια γοητεßα, μια περιπÝτεια, μια μουσικÞ, μια πανδαισßα χρωμÜτων, μυρωδιþν και γεýσεων αξεπÝραστη. ΜÜλλον δεν εßμαι και μüνος, γιατß τα βιβλßα του σε κÜθε ψηφοφορßα βγαßνουν πρþτα σε δημοφηλßα (και ας ωρýονται οι κριτικοß), στη μουσικÞ πÜνω απü 600 συγκροτÞματα και τραγουδιστÝς Ýχουν εμπνευστεß και τραγουδÞσει απü αυτüν, απü κÜτι παντελþς Üγνωστα ως τους Led Zeppelin, τους Nightwish, τους Blind Guardian κ.α  Η λογοτεχνßα δεν Þταν πια η ßδια και πολλοß ζωγρÜφοι üπως ο John Howe (δικü του το παραπÜνω Ýργο) Ýδωσαν ζωÞ στις εικüνες του. Την (μÝτρια και ρηχÞ) κινηματογραφικÞ εκδοχÞ την Ýχετε δει φαντÜζομαι üλοι και ας μη μιλÞσουμε για παιχνßδια και τα σχετικÜ, γιατß πια μιλÜμε για καθαρÞ εμπορευματοποßηση.

Το πιο σημαντικü που πρüσφερε στο συλλογικü ασυνεßδητο ο Τüλκιν, Þταν μια μυθολογßα η οποßα σαγÞνευσε την ανθρþπινη φαντασßα, μια συνÝχεια της αρχαßας ελληνικÞς μυθολογßας, του ΒασιλιÜ Αρθοýρου, των Νιμπελοýγκεν, του ΜπÝογουλφ, του ¼ντιν, του Ζßγκφριντ, των γιγÜντων, των τρüλ, των ξωτικþν, των νÜνων, των δρÜκων, των μÜγων και τη αρχÝγονης πÜλης Καλοý-Κακοý και Φωτüς-Σκοταδιοý. Με μια μικρÞ διαφοροποßηση üμως, εδþ δεν Ýχουμε τον μοναχικü ημßθεο-θαραλλÝο-παλικÜρι Þρωα, αλλÜ την συντροφικüτητα και τη συλλογικÞ προσπÜθεια μιας ομÜδας και σε αντßθεση με τα προηγοýμενα ηρωικÜ πρüτυπα, ο βασικüς Þρωας εßναι μισü μÝτρο κοντüς, χοντροýλης και νοσταλγεß συνÝχεια το σπιτÜκι του. 

ΤÝλος θÝλω να κλεßσω με την νεκρολογßα της Daily Telegraph: «Ο Μπßλμπο βρÞκε Ýνα κομμÜτι σχοινιοý και το Ýδεσε γýρω στο μπρÜτσο του. Ο μικροýλης χüμπιτ Ýκλαψε πικρÜ. ΚÜπου μÝσα στον κüσμο της φαντασßας που ο καθηγητÞς Τζ. Ρ.Ρ.Τüλκιν δημιοýργησε, üλα αυτÜ συμβαßνουν με τη διÜδοση των νÝων του θανÜτου του. Τα πλÜσματα του, πρßγκιπες των ξωτικþν, χüμπιτ, Ýντ, τρüλ, üρκ κι οι Üλλοι σκοτεινοß εχθροß Þταν τüσο αληθινÜ, þστε ο καθηγητÞς του ΜÝρτον εßχε αποκτÞσει, üπως και αυτÜ διαχρονικÞ διÜσταση. ¹ταν ο ΓκÜνταλφ, ο αγÝραστος μÜγος, ο οποßος εμφανιζüταν και Ýπλαθε τα πεπρωμÝνα των απÝραντων ορεινþν βασιλεßων, γεμÜτων υπÝροχα τοπßα και το λυκüφως της προúστορßας. Ακüμη και στην þριμη ηλικßα των ογδüντα ενüς ετþν, εßναι λυπηρü να χÜνει κανεßς κÜποιον ο οποßος Ýφερε τüση φρεσκÜδα και ποßηση στη λογοτεχνßα μας. Τα βασßλεια τα οποßα δημιοýργησε δεν πρüκειται να σβÞσουν».

¸τσι Ýγραψαν στην Daily Telegraph το 1973 και εßχαν δßκιο καθþς τα βασßλεια της φαντασßας πρÜγματι δεν σβÞνουν ποτÝ.

Καληνýχτα σε üλους και σε üλες.

4 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
08 Äåêåìâñßïõ 2007, 13:09
Worst Movies ever


Χτες στα Village πρüσθεσα μια ακüμη πατατο-ταινßα στο ενεργητικü μου, το Beowulf. Δε φτÜνει που μας βγÞκαν τα μÜτια με τα ψηφιακÜ γυαλιÜ της 3D version, οýτε την ατυχÝστατη τεχνικÞ μετατροπÞς των εφφÝ σε καρτοýν, σου Ýδινε την αßσθηση üτι Ýπαιζες το Warcraft, αλλÜ το σενÜριο, η πλοκÞ και οι χαρακτÞρες Þταν της πλÜκας, οýτε η Τζολß το Ýσωσε αν και Ýδωσε το στßγμα της, αχ ΑντζελινÜκι μου εσý…  

Μια παρÝνθεση, οι Ýξοδοι μου για σινεμÜ χωρßζονται σε 2 βασικÝς κατηγορßες, στις χολυγουντιανÝς και στις σινεφßλ. Στην πρþτη περßπτωση ο τüπος του εγκλÞματος εßναι πολυσινεμÜ τýπου Village, η σýνθεση της παρÝας μεγÜλη και το σινεμÜ αποτελεß το κερασÜκι στην τοýρτα μιας βραδιÜς που περιλαμβÜνει ροφηματοποτÜ, ατελεßωτα μπλαμπλα, ακατÜσχετα κουτσομπολιÜ  και ενßοτε αμερικανιÝς τýπου bowling Þ βüλτας στο Allou, ξÝρω αμερικÜνικος πολιτιστικüς ιμπεριαλισμüς αλλÜ αδýνατο να ξεφýγεις. Η ταινßα που θα επιλεχτεß, εßναι το τελευταßο χολυγουντιανü blockbuster. Η δεýτερη περßπτωση που μου σþζει τα προσχÞματα ως Üνθρωπο των βιβλßων (δουλεýω σε βιβλιοθÞκη) περιλαμβÜνει ολιγομελÞ παρÝα απü 1 Þ 2 Üτομα και επικεντρþνεται αποκλειστικÜ για ταινßες και σπÝσιαλ φεστιβÜλ, σε αßθουσες üπως το Τριανüν στα ΠατÞσια Þ τον Μικρüκοσμο της Συγγροý. Αδýνατον üμως να ξεφýγεις απü τις ταινßες-μοýφες  και στις 2 περιπτþσεις. ΠαρακÜτω επÝλεξα τις 3 κορυφαßες στιγμÝς κινηματογραφικÞς μου εμπειρßας:

1η και καλýτερη μια και καλÜ κουλτουριÜρικη στο Τριανüν. Η μοναδικÞ γυναßκα που προσεγγßζει αυτü που λÝνε φßλη (δεν πιστεýω στη φιλßα ανÜμεσα στα 2 φýλα) και την ξÝρω παιδιüθεν μου ρßχνει το εξÞς: Φýγαμε για το Τριανüν üπου γßνεται ειδικü αφιÝρωμα στον ιταλικü νεορεαλισμü, Αμα εßναι για ιταλικü νεορεαλισμü… ακüμη εδþ εßμαστε; Θα δοýμε την κορυφαßα ταινßα του ΠÜολο... Ποιοý του Μαλντßνι; ¼χι χαζÝ του Παζολßνι και του κορυφαßου του Ýργου «ΣÜλο Þ 120 μÝρες στα Σüδομα» (Salò o le 120 giornate di Sodoma)... Ααα üπως Ýλεγε και η ΝοταρÜ "Σüοοοδομα και Γüοοομορα" Ýνα πρÜγμα... ΚρυÜδες…Καλýτερα να ξαναÝβλεπα την ταινßα με την ΝοταρÜ απü εκεßνο το διαστροφικü, αρρωστημÝνο, σαδιστικü, αιμοβüρικο και κοπρολαγνικü αριστοýργημα του ιταλικοý νεορεαλισμοý. Αν εßναι Ýτσι ο ιταλικüς νεορεαλισμüς να τον βρÜσω, την σινεφιλßα μου μÝσα...

2η εßναι η ταινιÜρα θρßλερ, μυστηρßου και αγωνßας ονüματι "Η ΣπηλιÜ" (The Cave), μüνο που οýτε θρßλερ Þταν, οýτε μυστÞριο εßχε, οýτε και αγωνßα Ýβγαζε. Το στüρι παραπλανητικÜ ενδιαφÝρον, διÜβαζες στο φυλλÜδιο üτι μÝσα σε Ýνα δÜσος λÝει, μια ομÜδα επιστημüνων ανακαλýπτει τα ερεßπια ενüς μοναστηριοý και üτι εßναι χτισμÝνο πÜνω απü μια εßσοδο που οδηγεß σε μια υπüγεια σπηλιÜ, το λοιπüν παßρνουν αγκαζÝ και κÜτι σπηλαιολüγους και βοýρ για τα βαθιÜ. ΔιαβÜζεις αυτü και λες, να και Ýνα χαβαλετζßδικο θριλερÜκι, üμως αλßμονο üλη η ταινßα το μüνο που δεßχνει εßναι τους σπηλαιολüγος να βουτÜνε και να σκαρφαλþνουν, να ξαναβουτÜνε και να ξανασκαρφαλþνουν, να ματαξαναβουτÜνε και να ματαξανασκαρφαλþνουν και απü το πουθενÜ κÜτι ακαθüριστα τερατÜκια να τους ψιλοκυνηγÜνε. Στο τÝλος χρειÜστηκα δραμαμßνη απü το πολý ανÝβα-κατÝβα του Ýργου, αυτÞ η ταινßα μου τα ζÜλισε (τα μηλßγια) στην κυριολεξßα üμως. 

3η αν και üχι τüσο πατÜτα üσο κουραστικÞ Þταν οι Δþδεκα Πßθηκοι (Twelve Monkeys), εντÜξει αυτÞ η ταινßα εßναι πραγματικÜ καλÞ, αλλÜ με μια ιδιαιτερüτητα, την απüλαυσα üταν την (ξανα)εßδα σε DVD, αλλÜ üταν (πρωτο)πÞγα στο σινεμÜ Ýπηξα. Απü τη μια Ýχεις Ýναν μυστÞριο (τον Bruce Willis) να πηγαινοÝρχεται στον χþρο και στον χρüνο χωρßς λüγο και αφορμÞ, μια μυστÞρια να προσπαθεß να τον καταλÜβει (πþς λÝμε Αυτüς, ΑυτÞ και τα ΜυστÞρια) και να σουλατσÜρει μαζß του (Madeleine Stowe) και τον ωραßο της υπüθεσης (Brad Pitt) να εßναι στα (και για) τα σßδερα. Δεν καταλαβαßνεις τι θÝλει να πει ο ποιητÞς για üλα τα 129´ που διαρκεß το πÝρα-δþθε και μüλις 2´ πριν το τÝλος το πÜζλ συμπληρþνεται και λες «τþρα το κατÜλαβα». ΔηλαδÞ ο σκηνοθÝτης θÝλει να σε βÜλει σε γυμνÜσια πρþτα, βρε οýστ!

ΑυτÜ εßναι ενδεικτικÜ και φαντÜζομαι θα ακολουθÞσουν και Üλλα πολλÜ και εßμαι σßγουρος üτι üλοι σας θα Ýχετε περÜσει παρüμοιο κινηματογραφικü πÞξιμο, πÜντως η ταινßα που Ýβαλα για φωτογραφßα παραμÝνει μια απü τις αγαπημÝνες μου και φυσικÜ και δεν ανÞκει στον ιταλικü νεορεαλισμü (ευτυχþς)! 

Καλü ΣΚ σε üλους

6 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
07 Äåêåìâñßïõ 2007, 00:17
Íá ðñïóÝ÷åéò ôé åý÷åóáé ãéáôß ìðïñåß êáé íá ðñáãìáôïðïéçèåß…


Μου Ýλεγε η κακομοßρα η γιαγιÜ μου και πιστεýω üτι εßχε μεγÜλο δßκιο. ΚÜθε Üνθρωπος üσο και φιλοσοφημÝνος, ψαγμÝνος Þ Ýξυπνος (νομßζει ü,τι) εßναι πÜντα πÝφτει στην αιþνια λοýμπα, ο χρυσüς γυαλßζει, Üρα ü,τι γυαλßζει θα’ ναι χρυσüς. ΦτιÜχνουμε üνειρα, χτßζουμε ελπßδες, δημιουργοýμε προσδοκßες για να φτÜσουμε τελικÜ και να δοýμε üτι δεν θÝλαμε στ’ αλÞθεια αυτü που κυνηγÞσαμε εξ’ αρχÞς, τα üνειρα Þταν κÜλπικα, οι ελπßδες σαθρÝς και οι προσδοκßες ουτοπικÝς. 

Οι ευχÝς βλÝπετε εßναι κÜτι το εýκολο, η πραγματοποßηση τους κÜτι το δýσκολο, αλλÜ πραγματικÜ οδυνηρÞ εßναι η απογοÞτευση που προκαλοýν στο τÝλος. ΚαλÜ μας τα´ λεγε ο ΚαβÜφης στην ΙθÜκη του, αλλÜ üταν το ταξßδι καθαυτü δεν Ýχει κανÝνα νüημα τüτε τι γÝνεται, μÞπως καλýτερα ο ΟδυσσÝας να μην ξεκοýναγε καθüλου απü το νησÜκι του, πüσο μÜλλον που στις μÝρες μας πιο εýκολα βρßσκεις Κýκλωπες και Λαιστρυγüνες παρÜ πιστÝς Πηνελüπες. 

Εßναι αστεßο αλλÜ η παραπÜνω προβληματικÞ μου προÝκυψε απü Ýνα ολßγον τι πεζü ζÞτημα üπως εßναι η εργασßα και η αλλαγÞ που πρüκειται να επιφÝρει στη ζωÞ μου. ΠÝτυχα αυτü που Þθελα, αλλÜ με Ýνα κüστος το οποßο μÝλλεται να αποδειχθεß πüσο σημαντικü θα εßναι για τα επüμενα χρüνια.

Και ρε παιδιÜ αναρωτιÝμαι, αν üντως αξßζει τον κüπο να κÜνεις Ýνα ταξßδι το οποßο στην τελικÞ μπορεß και να μην επιθυμεßς καθüλου, ßσως βÝβαια και να εßναι ο φüβος του καινοýργιου, Üλλωστε το ζην επικινδýνως εßναι μια πρακτικÞ που Ýχω εφαρμüσει μüνο στο θεωρητικü επßπεδο, δηλαδÞ καθüλου επß της ουσßας. 

ΤÝλος πÜντων ßδωμεν, ελπßζω πÜντως αυτü που ευχÞθηκα και πραγματοποιÞθηκε (Ýστω και με κüστος) να αξßζει τις αλλαγÝς στην ποιüτητα ζωÞς και στην καθημερινüτητα μου, που θα επιφÝρει…  

Καληνýχτα σε üλους 

10 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
05 Äåêåìâñßïõ 2007, 19:40
¸íáò ößëïò Þñèå áðüøå áð´ôá ðáëéÜ...


…φορτωμÝνος με χιλιÜδες αναμνÞσεις… Ýλεγε το μελü τραγουδÜκι που το θυμÞθηκα ξανÜ σÞμερα σε Ýνα σεμινÜριο, παρÝνθεση αυτÞ τη βδομÜδα εßμαι σε επιμορφωτικü σεμινÜριο στην ΕΣΔΔ (καμßα σχÝση με την πÜλαι ποτÝ ΕΣΣΔ).  

¼ταν αναφÝρομαι σε φßλο δεν εννοþ τα 2-3 Üτομα που μπορεß ο καθÝνας να χαρακτηρßσει ως κολλητοýς, οýτε και τα 5 με 10 Üτομα που θεωροýνται φιλαρÜκια, αλλÜ τις γνωριμßες και σχÝσεις που βγαßνουν απü το σχολεßο-φροντιστÞριο-πρþην και νýν δουλειÜ-στρατü-σχολÝς κτλ. Και üπως φαßνεται αυτÝς εßναι πολý περισσüτερες απ’ üσες αντιλαμβανüμαστε.  

ΒλÝπετε απü μικρü μου Ýλεγαν να κÜνω γνωριμßες, να εßμαι κοινωνικüς, να κÜνω «κýκλο», μια Ýννοια της φιλßας που συνδÝεται με το πατροπαρÜδοτο βýσμα και που τη χρησιμüτητα της στην νεοελληνικÞ κοινωνßα εýστοχα αποτυπþνει ο Quino (δημιουργüς της ΜαφÜλντας) στο παραπÜνω σκιτσÜκι.  

Ευτυχþς «κýκλο» γνωριμιþν δεν Ýκανα ποτÝ μου, τετρÜγωνο μπορεß, αλλÜ σε πολλÜ μÝρη, γνþρισα πολλÜ Üτομα και εßχα πολλÝς επαφÝς. ΕπαφÝς που ξεθþριασαν, ξεχÜστηκαν και που νασου ξεπετÜγονται στα πιο πιθανÜ και απßθανα σημεßα, απü το φÝρι για Ηγουμενßτσα, στο ΚΨΜ του ΚΕΒΔ και σε σεμινÜριο της ΕΣΔΔ, - τι να πω μικρüς που εßναι ο κüσμος. 

Οι αντιδρÜσεις και οι συμπεριφορÝς ποικßλλουν ανÜλογα με την περßσταση και τα Üτομα και επειδÞ η ταξινüμηση και η ευρετηρßαση μου εßναι πια τρüπος ζωÞς, Ýκανα την εξÞς κατηγοριοποßηση των παλιþν «φßλων»: 

Ο Πρωθυπουργüς, Þ ο a pre mois le delise, χαρακτηριστικü σýμπτωμα της ελληνικÞς φυλÞς μην τυχüν και πÜρουμε Ýνα γαλüνι, μια σαρδÝλλα, μια θεσοýλα και πÜει το καλÜμι καβαλÞθηκε για τα καλÜ. Εßμαι τþρα σε Ýνα μεγÜλο δημüσιο φορÝα για Ýνα συνÝδριο και βλÝπω την ας ποýμε Μαριγοýλα (συμφοιτÞτρια απü τη ΣχολÞ): Μαριγοýλα τι μου κÜνεις κορßτσι μου πþς απü εδþ; Συγνþμη κýριε ποιος εßστε; Μαριγοýλα εγþ ο Κþστας απü το ΤΑΒ το Ýτος σου; Ααα ναι τι κÜνεις; Εγþ μια χαρÜ εσý; Εγþ (φοýσκωμα απü περηφÜνεια) ω μα εγþ ξÝρεις δουλεýω εδþ, ναι εßμαι μüνιμη υπÜλληλος… ΜπρÜβο χαßρομαι… και ξÝρεις Ýχω πολý δουλειÜ και ευθýνες και πρÝπει να φýγω, χÜρηκα και να τα ξαναποýμε… ΒÝβαια τον Αýγουστο που θα χιονßσει… Πþς εßπες; Τßποτα και εγþ χÜρηκα, Üντε πνßξου Μαριγοýλα που μου’ γινες και Üνθρωπος (και δυστυχþς δεν εßναι η μοναδικÞ πρωθυπουργßνα που Ýχω πετýχει). 

Η νοικοκυροýλα, θυμÜστε το τραγουδÜκι:

 Εßδα τη Ρßτα νοικοκυρÜ

Αχ, Ρßτα, αχ μωρÝ Ρßτα, βιÜστηκες να μπεις σε μια σειρÜ

Εßδα τη Ρßτα κι Þταν καλÜ

Αχ, Ρßτα, αχ μωρÝ Ρßτα, απü σÝνα εγþ περßμενα πολλÜ

Μα συ παντρεýτηκες, νοικοκυρεýτηκες

με λßγα λüγια, Ýγινες μαντÜμ

Μα συ παντρεýτηκες, νοικοκυρεýτηκες

τþρα βολεýτηκες και κÜνει μπαμ

Εßδα τη Ρßτα νοικοκυρÜ

Αχ, Ρßτα, αχ μωρÝ Ρßτα, ξÝχασες ποια Þσουν μια φορÜ

Εßδα τη Ρßτα κι Þταν καλÜ

Αχ, Ρßτα, αχ μωρÝ Ρßτα, κÜποτε μιλοýσες για πολλÜ...

¸τυχε να δω Ýνα σπουδαßο κορßτσι, συμφοιτÞτρια και αυτÞ, ωραßα, χυμþδης και ντüμπρα üπως μια μακεδονßτισσα μπορεß να εßναι, με πολλÜ σχÝδια φιλοδοξßες και ζωντÜνια και η οποßα μεταμορφþθηκε σε μια τÝλεια μανοýλα üλο Ýννοια για τον κανακÜρη της. Τþρα εγþ τι ζüρι τραβÜω θα μου πεßτε; ¸λα μου ντε, απü τη μια χαßρομαι δε λÝω, αλλÜ απü την Üλλη üμως Ýνα κομμÜτι μου λυπÜται για μια νιüτη που χÜνεται και μπαßνει στην πεπατημÝνη των γονιþν μας...αχ μωρε Ρßτα 

Ο γιÜπης, κουστουμιÜ, γραβατιÜ, ýφος γαμÜω, καφÝ στο Da Capo, αρχηγüς αδιαμφισβÞτητος σε μια αγÝλη παρüμοιων στελεχοειδþν, με βλÝπει-τον βλÝπω, δε μου μιλÜει-δε του μιλÜω, συνεχßζει τον καφÝ του-συνεχßζω τον δρüμο μου και οι δýο μας γßναμε φτωχüτεροι απü μια ανοýσια καλησπÝρα και απü Ýνα τι κÜνεις; ΧÜρηκα πολý να τα ξαναποýμε… εκεßνη τη μÝρα και σας βεβαιþνω üτι κοιμüμαστε μια χαρÜ τα βρÜδια, Üντε γεια ΔιονυσÜκη, μßλα μας και μη μας αγαπÜς 

Ο αιþνιος Ιüνιος, αραγμÝνος Þ μÞπως ναυαγισμÝνος στα ΕξÜρχεια, Ρε απßθανε τι κÜνεις; ΥπομονÞ και εντýπωση ΚωστÜκη μου, Τι Ýγινε τελεßωσες με το πτυχßο Þ ακüμη; Αμε στο τσÜκα εßμαι…  Για την πτυχιακÞ; ¼χι για τα μαθÞματα του πρþτου εξαμÞνου… Τι λες ρε τι θα κÜνεις στη ζωÞ σου ρε ρÝμαλε; Μην αγχþνεσαι για μÝνα αγüρι μου ü,τι εßναι να’ ρθει θÝ να’ ρθεß και αν δεν Ýρθει μαγκιÜ του. Αστεßα-αστεßα το Ýπιασε το νüημα της ζωÞ ο τυπÜς και να μη σας πω üτι τον ζηλεýω ενδüμυχα (εμεßς τα μηρμηγκÜκια πÜντα θα ζηλεýουμε τα τζιτζικÜκια και θα χαιρüμαστε κακÝντρεχα üταν Ýρχεται ο χειμþνας, αλλÜ τουλÜχιστον αυτÜ πÝρασαν και Ýνα καλοκαßρι τραγουδþντας, κορüιδο μÝρμηγκα). 

ΦαντÜζομαι πως και εσεßς θα Ýχετε και Üλλες τÝτοιες περιπτþσεις, αυτÝς πÜντως εßναι οι δικÝς μου

2 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
ÓõããñáöÝáò
blacksad
Êþóôáò
áðü ÐÁÔÇÓÉÁ - ÁÃÉÁ BÁÑÂÁÑÁ


Ðåñß Blog
blogs.musicheaven.gr/blacksad

Ðëßíèïé êáé êÝñáìïé áôÜêôùò åññéììÝíïé



Åðßóçìïé áíáãíþóôåò (12)
Ôá ðáñáêÜôù ìÝëç åíçìåñþíïíôáé êÜèå öïñÜ ðïõ áíáíåþíåôáé ôï blogÃßíå åðßóçìïò áíáãíþóôçò!

Ðñüóöáôá...
ÄçìïöéëÝóôåñá...
Áñ÷åßï...


ÖéëéêÜ Blogs

Links