MusicHeaven blog Blogs

Home

31 2007, 14:06



Η αλθεια εναι τι η παραμον πρωτοχρονις χει μια κποια λογικ ανασκπησης και απογραφς της χρονις που πρασε. Οι αναμνσεις εναι κτι που θες δε θες ξεπροβλλουν ετε σαν Ευμενδες για να σε γλυκνουν ετε σαν Ερινες για να σε καταδιξουν. Σε αυτς ο καθνας συμπεριφρεται αναλγως του χαρακτρα του, λλος αδιαφορε, λλου του γνονται μμονη ιδα, λλος γουστρει, λλος τσι και λλος γιουβτσι με λγα λγια. Εγ συγκεκριμνα θυμμαι και κποιες περασμνες Παραμονς που χουν ιδιατερη σημασα. 

Η πιο αξιοπερεργη ταν η Μρα με τις Δο Πρωτοχρονις, πς γνεται αυτ; λα γνονται με λγη καλ θληση, μνο του σπανο τα γνια δε φυτρνουν. Πρτη χρονι της μαμς στην πικρ ξενιτι, δηλαδ στη Νκαια της Γαλλας και νεκα του οικογενειακο κλματος των εορτν, παρνω την αδερφ μου και γραμμ για τη γαλλικ Ριβιρα. Και φτνουμε στην Παραμον της Πρωτοχρονις που εμαστε καλεσμνοι σε να σπτι ομογενν. Σημεωση σημαντικ για την εξλιξη της ιστορας, η Γαλλα εναι μια ρα πσω απ την Ελλδα. Στο σπτι λοιπν μασταν καμι 30αρι τομα και στην τηλεραση παιζε το ειδικ πργραμμα της ΕΡΤ για την ομογνεια, το οποο σε μρες εορτν μεταφρζεται σε κλαρινοκλαντα, φουστανελδες και συνταγς για κουραμπιδες. Αξζει να σταθ λγο στο ποιν της μοναδικς εκενης παρας η οποα απαρτιζταν απ:  

Ελληνογλλους, τα παιδκια του ξενιτεμο για τα οποα τραγοδαγε ο Στελρας (νας εναι ο Στελρας), κακμοιροι μετανστες 1ης γενις! Και οι οποοι μιλοσαν μια φοβερ φραγκολεβαντνικη διλεκτος που οτε ελληνικ ταν οτε και γαλλικ    

Γαλλολληνες, τα παιδι των παραπνω, μπασταρδεμνα ανμεσα στην ελληνικ κληρονομι και στη γαλλικ καθημεριντητα, τι να σου κνουν και τα δλια! Αυτ τρα μιλοσανε πταιστα γαλλικ και πιστεανε τι μιλγανε και πταιστα την ελληνικ παρλο που πολλο λληνες θα διαφωνοσαν μαζ τους  

Γαλλογλλους, οι απγονοι του Βολτρου, βροι σωβινιστς, σε κοιτνε με ανμεικτη συμπθεια και περιφρνηση (λαο που δεν κνανε μια Βαστλη δεν αξζουνε τποτε, αλλ για πες τους κτι για τον Δετερο Παγκσμιο Πλεμο εκε να τους δεις πως πνγονται), και οι οποοι μας κνανε την υπρτατη τιμ να παντρευτονε Ελληνδες και λληνες, αυτο φυσικ μιλγανε μνο γαλλικ και απορονε μλιστα γιατ υπρχουνε και λλες γλσσες στον κσμο       

Ελληνολληνες, επιχειρηματες και μποροι ως επ το πλεστον, που μια κακι μορα τους ριξε γιορτρες μρες στη Φραγκι, στο βλμμα τους το’ βλεπες καθαρ τι νοσταλγοσαν το χωρι τους, την πλη τους ακμη και την πεθερ τους φτνει να ταν Ελλδα, αυτο τρα εν δεν ξρανε γρυ γαλλικ, τα μιλγανε μως (για μεγλη φρκη των Γαλλογλλων) και αυτ εναι η μεγαλτερη εκδκηση που πραμε ποτ ως θνος απ τη Γαλλα. 

Φτνει δδεκα η ρα και κλενουν τα φτα, χρνια πολλ, ευτυχς το νο τος (2004-2005 τανε) κτλ. Τελεινουν οι διαχσεις και στρωνμαστε στο ελληνικτατο (δξα τω Θε) τραπζι για τα περαιτρω, στην Ελλδα η ρα ταν 23:00, ανυποψαστος εγ μασαμποκωνα ακατπαυστα μια ππια και ξφνου, ξαν σκοτδι και ξαν χρνια πολλ, εχε πει βλπετε 00:01 ρα Ελλδος και νσου και τα τηλεφωνματα απ την μαμ-πατρδα και ευτυχς το νο τος κτλ κτλ. Εγ στην αρχ μουν κπως ζαλισμνος απ αυτ το déjà vu και αισθανμουν σαν τη μρα της Μαρμττας, αλλ μετ επα δε βαρισαι να μην αφνουμε και την ππια στη μση, λλωστε εχε και την πλκα του το θμα. κου εκε δυο Πρωτοχρονις… 

Η Μαρη Πρωτοχρονι, πς λμε Black Sunday να πργμα. Η επιβαλλμενη γιορτιν και χαρομενη ατμσφαιρα μετατρπεται σε γκροτσκα και καταθλιπτικ ταν υποφρεις απ αρρστια, πνθος και θλψη, ετε για σνα ετε για συγγεν και φλο σου. Δεν εναι τυχαο λλωστε τι πολλς αυτοκτονες σημεινονται ττοιες μρες. Οι ευχς ηχοσαν παρταιρα 10 χρνια πριν, ταν μας τλιγε ο φβος της μοιραας αρρστιας και μας ζωνε η οσμ του επερχμενου θαντου. Σε ττοιες περιπτσεις δεν εσαι για γιορτς αλλ για τα πανηγρια και οι ευχς για Υγεα σου μιλνε στην καρδι, αν και σου ακογονται σαρκαστικς. Και αυτ στη ζω εναι, αλλ ο ψυχικς βργχος που σου προκαλον σε κνει να σιχανεσαι λες τις γιορτς και να μισες τη χαρ των λλων γρω σου. 

Ακμη υπρχει και μια Πρωτοχρονι που πολλο ρρενες και λοι οι νστολοι θα με καταλβουν, κοινς Πρωτοχρονι στα Χακ η αλλαγ του χρνου απ τη σκοπι. ταν 2002-2003, ρτι αφιχθες απ Τσαμπικα (Ρδο) με μετθεση στην Αθνα και βρθηκα να φυλω τα σνορα Αγας Παρασκευς-Χολαργο απ τον εχθρ. Η ατμσφαιρα ολγον τι μελαγχολικ, Πρωτοχρονι με παραλλαγ και G3 εναι κπως και συγκρατσαμε με το ζρι να πιτσιρικ που θελε να την κνει απ τη μντρα. Ευτυχς και οι μονιμδες χουν ψυχ και ο συγκεκριμνος αξυπ δεν την πλευε περισστερο απ εμς. ρχεται με 5 (!) τζννυδες (απ’αυτος που πνε με πγο), αφνει τον να σκοπ που ταν πλη (υπρχε μα μνο σκοπι) και μας καλε στο αυδμειο να μπεκροπιομε. Εμες λλο που δε θλαμε και δσε και μνα μπρμπα, στο μεταξ αλλζαμε και τον φουκαρ που φλαγε, δεν ταν σωστ. Λοιπν υπερυψωμνη σκοπι, υπερυψωμνη και η μονδα και με 5 ουσκια στο στομχι μου και το G3 αγκαλι, νομζω τι το χιδευα κιλας, κατ τις 00:30 χζευα τη φαντασμαγορα των πυροτεχνημτων της Αθνας, πως δεν τα εχα δει ποτ μου. Και ξρετε και κτι; Τελικ ταν και ωραα (τι να πουν λλωστε και οι συνδερφοι στον βρο). 

Θα μποροσα να πω και για την Millennium Πρωτοχρονι αυτ που παραλγο να την περσω κλεισμνος σε ανσασρ ξενοδοχεου παρα με μια θετσα, αλλ καθσον 14:02 η ρα και πρπει να την κνουμε κντρο για καφ σας εχομαι, 

Καλ Χρονι και το 2008 με Υγεα, Υγεα και Υγεα και ακμη με 

Αγπη, Ευτυχα, Ειρνη, Ελπδα, Αρμονα, Κολα, Σολα, Τολα και Τζολια


8 -


19 2007, 09:44
It's all Greek to me!


Η ηλθια αυτ φρση χει τις ρζες της απ τους μοναχος-αντιγραφες του Μεσαωνα και υποδηλνει την αγραμματοσνη που τους δερνε, καθς ναι μεν αντγραφαν τα αρχαα ελληνικ κεμενα χωρς να μπορον να καταλβουν δε τον λεκτικ πλοτο τους, δουλει γραφι-παπαγλου δηλαδ, που για να λμε και του στραβο το δκιο δισωσε σημαντικ κομμτι της κλασσικς γραμματεας. Η φρση αυτ διατρησε την ισχ της και απ τους επμενους  μελετητς των ελληνικν χειρογρφων των ερευνητν της Αναγννησης, οι οποοι με τη σειρ τους τα βρκανε μπαστονια με τα ελληνικ και βασστηκαν κυρως σε λατινικς μεταφρσεις, επιτλους ας το παραδεχτομε τι δε μιλμε και την ευκολτερη γλσσα του κσμου. Τελικς κατοχυρθηκε να σημανει παγκοσμως τι δεν καταλαβανω γρυ απ’ σα ακοω διαβζω.

Ββαια και εμες δεν αφσαμε την προσβολ αναπντητη και επειδ δεν μποροσαμε να τα βλουμε με τους αγγλοσξωνες τα ρξαμε στους φουκαρδες τους…κινζους, χωρς να μας φταξουν σε τποτε τα ανθρωπκια, λγοντας "αυτ που λς, μου φανονται κινζικα" .

Μι που λμε για κινζους ας ρξω και μια σχετικ ανεκδοτικ παρνθεση, 

πει νας κινζος σε να περπτερο στην Ομνοια και λει:

泽东泽东Coca-Cola 

και ο περιπτερς απαντει,

Μια παγωμνη τι; 

Ωστσο στην προκειμνη περπτωση δεν με ενδιαφρει η γλωσσολογικ προβληματικ, σο η ασθηση του its Greek to me δηλαδ να ακος να μιλνε και να αναρωτισαι: Μα που πεσα, τι λνε τρα τα τομα, Γιατ δεν καταλαβανω τς, Μπως εμαι κοτσουρο απελκητο; Η (πικρ) αλθεια εναι πως ντως μπορε να εσαι κοτσουρο απελκητο, ανενημρωτος και αστοιχεωτος, να ζον και μισ με λλα λγια, οπτε γραμμ για διβασμα και αριο με τον κηδεμνα σου. Υπρχει και η περπτωση ββαια να εσαι δικαιολογημνα αδιβαστος και να ανκεις σε μια απ τις παρακτω κατηγορες: 

1η ταν πσεις θμα στρατιωτικς μπουρδολογας, μια ασθνεια λαν μεταδοτικ που επηρεζει κυρως ρρενες φαντρους, σο διαρκε η θητεα τους-για τους μονιμδες εναι μνιμη-και μεταφρεται ανεξλεγκτα στα τομα του περιβλλοντος τους, με ιδιατερη ευπθεια στις γυνακες.  Και τρα που το γρφω αυτ ζητω μια ακμη φορ συγνμη απ λες εκενες τις γυνακες τις οποες (βλακωδς) πηξα ταν μουν στα στρατ και βγανοντας στις καφετριες ξεκινοσα κουβντες περιχουσες φρσεις ακατανητες για σους δεν λαχε να φορσουν τα χακ πως:…απλευτη κατσταση, ο δκας ρχνει πιο πολλς καμπανις και απ τη Μητρπολη, οι υπηρεσες πνε αμα 10-1 και ξοδο με υπηρεσιακ, χουμε και κτι γκαγκδες καραβανδες λλο πργμα…ριξα με G3 και HK πρηνηδν και μια γονυπετς, και κναμε να πυρ και κνηση…ειδικτητα ΧΑΜιτης αλλ κανα και ΧΡΕ για να καταλξω στο ΚΕΠΙΚ της Μεραρχας, εκε εμαι στα σματα ως γραφας και τηλτυπος….πολ σκοπτο, περπολα και σχεδν ποτ θαλαμοdog, ας ψονται οι γιωτδες, πξαμε στη Ντακτα αδερφκι…απ 95 ΑΔΤΕ παζει μετθεση για ΑΣΔΕΝ αλλ δε λει, προτιμ ΚΕΔΒ, ξρεις τρα ο παλαουρας μσα στα Νεοστ ρχοντας….σας επα τι ο δκας εναι απλευτος; Και πλι συγνμη, κυρες και κριοι αλλ πλον χω θεραπευθε πλρως, με λνε Κστα και εμαι καλ. 

2η και σχεδν εξσου απεχθς με την πρτη, εναι η αθλητικ καφροκουβντα, πλι αφρητη και ακαταλαβστικη, ειδικ ταν παρστανται γυναικπαιδα στην παρα στω και οι αξιοπερεργοι εκενοι ρρενες που δεν τη βρσκουν με την στρογγυλ θε. ντε να μην ξρεις τρα απ μπλα και να ακος μακροσκελστατες αναλσεις του τπου:πρτος μγκας ο Λεμνιας, παιξε να 4-5-1 στο α', δωσε χρο στους φρτσηδες και χτπησε με αντεπιθσεις γυρζοντας στο κλασσικ 4-4-2...μα δε βλπεις μπλα αγαπητ 4-3-3 παιξε με Ντρκο για φουνταριστ, Λουα κρυφ κυνηγ και Λουτσινο  στα κρα…καλ ρε παιδι δεν καταλβατε την πονηρι του 4-3-2-1 με Τορο, Πατσ, Ιρο και Λεντσμα κντρο Γκαλτι δεξι, Λοα αριστερ εξτρμ και κρυφ κυνηγ αντστοιχα-α ρε Τζλε πσο λειπες- και φυσικ Ντρκογκλ για φρ…Τρα να λμε και του στραβο το δκιο εμες οι φανατλες, γιατ δηλαδ θα πρπει ποιος δεν ενδιαφρεται να ακοσει την ποδοσφαιρικ αμπελοφιλοσοφα, να μθει τι υπρχει κποιος τρελς καραφλς ονματι Τζλε και τι ο Θρλος προκρθηκε στους 16 του CL, γεγονς ισξιο εθνικς γιορτς; Και πλι συγνμη απ σες γυνακες χω ταλαιπωρσει τσι βναυσα με την ποδοσφαιροφλυαρα. 

3η και η πιο δικαιολογημνη, εναι η τεχνικ ορολογα της δουλεις, ββαια δεν εμαι τσο σαδιστς και βαρεμνος, στε να πηζα τον οποιοδποτε αθο με την πληκτικτατη ορολογα της δουλεις μου, οτε και ανκω στην χορεα των workaholic, εναι αρκετ που με πρζουν 8 ρες κθε μρα με αυτ λεος. Ωστσο πριν κποιο καιρ που βοηθοσα μια κοπελτσα η οποα κανε πρακτικ σε εμς, εχα την τυχη μπνευση να της δσω το τηλφωνο μου αν χρειαζταν κτι και λειπα, αν δε σας επα πς ταν και κουκλρα, το λω τρα. Βρκα τον μπελ μου, δεν μποροσα να πω για κατορημα που λει ο λγος και ντριν ντριν, τι εναι αυτ, τι βζω εκε, πς κνω αυτ… και να πεις τι ταν καμα ακατοκητη μπα! Πανξυπνη, τελειομανς και πως λες του εδους της φοβερ ευθυνφοβη. Εμαι τρα στο κντρο για δουλει και καπκι για σπτι-ταν πια μεσημρι- και βλπω μια φλη που εχα καιρ να δω και πμε για καφ. Δεν προλαβανουμε να κτσουμε και ντριν ντριν, Τι θλεις κορτσι μου ακμη να σκολσεις; Οχι θλω να τελεισω κτι πρτα, Ωραα και εγ τι φταω; χω να πολτομο please θμισε μου τι κνω,(αναστεναγμς) Λοιπν  στα 100αρια βζεις μεσαο δεκτη g… πτα και F12 για να βλπεις τι κνει το καθνα πεδο…στο πεδο 327 διαγρφεις τις σελδες και βζεις αριθμ τμου…σε ημερομηνα ανοιχτ αν δεν χουμε κλεσει…στα item κπιαρε αυτ της 2ης  εγγραφς, μετ διγραψε την εγγραφ και πγαινε και βλτα στην πρτη…στο DEWEY βζουμε γενικ χι αναλυτικ…ναι για τα Θματα πγαινε στη βση δεδομνων μας και αν δεν υπρχει κοτα και στο LC…Παπαδπουλος επες ο συγγραφας και δεν βρσκεις κρη; Τρα μλιστα την κναμε απ κοπες, σε να το δω αριο το πρω (ξαν αναστεναγμς, βαθτερος μως)…και αν αντξατε να διαβσετε μχρι εδ σας πρπουν συγχαρητρια, πρπει να εστε τρατα σχολαστικτητας… δυστυχς για μνα η κουβντα αυτ συνεχστηκε κνα μισωρο, τι να κνω κουκλρα και καλ κορτσι την ατυχα μου μσα. Η φλη μου στην αρχ απρησε, μετ αγανκτησε και τλος βαρθηκε. Μλις επιτλους τελεωσα και πγα να απολογηθ γρισε και μου επε, Μα καλ τι της λεγες της κοπλας και σε τι γλσσα μλαγες δεν πιασα τποτε, Μυστικ του επαγγλματος καλ μου, μυστικ του επαγγλματος, αυτ εναι για εξασκημνα αυτι και χι για τον καθνα, αμ τι νμιζες;  Απ ττε δεν χει ξαναβγε μαζ μου, γιατ ραγε; 

It's all Chinese to me 

Καλημρα σε λους


12 -


17 2007, 12:24



Λοιπν ας παραδεχτομε κτι λοι, σε κανναν πραγματικ δεν αρσει η κριτικ, πολλ δε μλλον ταν αυτ εναι αρνητικ. Τα μπαρμποτσαλα περ εποικοδομητικς κριτικς που σε κνει λει καλτερο νθρωπο, εναι καλ μνο για σελμπριτι περσνες που βγανουν στο γυαλ με φος ατιμασμνης παρθνας και δηλνουν τι και ββαια επιδοκιμζουν και δχονται την καλοπροαρετη κριτικ αλλ ο συγκεκριμνος/η εναι νας κακοπροαρετος, φθονερς και χαμερπς (υπ)νθρωπος που ζηλεει τη δξα τους. Αυτ που ισχει για Λαζπουλο και Καρβλλα στην τελικ δε βρσκω λγο να μην ισχει και για μνα, δε γουστρω να μου τη λνε ρε αδερφ, και τσοζει πολ ταν κατ βθος ξρω τι η κριτικ αυτ χει και βση. Τουναντον εναι διον της ανθρπινης φσης να επιζητε το πανεμα, το καλπιασμα, τον θαυμασμ, τη κολακεα και το θπευμα των αυτιν και παρλο που πστευα τι μουνα θιαστης της (και καλ) εποικοδομητικς κριτικς, ταν τις προλλες μου την επαν (και με το δκιο τους) στο επγγελμα μου, στρβωσα, ξνισα και τσαντστηκα (αδκως), βλπετε μχρι ττε εχα ακοσει μνο καλ λγια, αλλ η αλθεια πονει. 

Τρα αφο με τσουξε εμνα για να σσονης σημασα θμα και απ να νθρωπο που ξερε και 5 πργματα παραπνω, δεν εναι δσκολο να φανταστε κανες τι γνεται στο χρο του θεματος και της μουσικς.

Οι φιγορες των Statler και Waldorf απ το αγαπημνο Mupptet Show, αποτελον τις στερεοτυπικς φιγορες των κριτικν. Το ζωνταν ωστσο υπδειγμα και κλασσικ περπτωση κριτικο ταν η Hedda Hopper, αν υπρχε Πανεπιστμιο Κακντρεχης Κριτικς, αυτ θα ταν η ισβια πρτανης.

Καταρχς η βασικ αρχ ενς κριτικο εναι να εναι αποτυχημνος-κτι, (η Hopper ταν αποτυχημνη ηθοποις του βωβο κινηματογρφου) στε να χει ικαν ποστητα φθνου ναντι σων τολμσουν και πετχουν. Στη σκην λοιπν ταν να ξυλγκουρο ολκς και εκε που ρχισε να λει το ψωμ ψωμκι την τσιμπει νας ατσδας συντκτης και της δνει την ευκαιρα να γρψει μια κουτσομπολστικη στλη σε μια εφημερδα του Λος ντζελες. Αυτ ταν, η Hedda μας βρκε τον προορισμ της στη ζω και ανακλυψε τη σαδιστικ επιρρο του υπαινιγμο, τη καταστροφικ επδραση της διασπορς φημν και την συντριπτικ δναμη των λξεων. Ναι η Hedda Hopper κρδισε με το σπαθ της το παρατσοκλι ως το «κουνβι του Χλιγουντ». νθρωποι πως ο Τσρλι Τσπλιν, τον οποο κυριολεκτικ τον μισοσε, (να διακινδυνψω τη μαντεψι, επειδ ταν πετυχημνος ηθοποις του βωβο κινηματογρφου σως;) ο Γκρι Γκρντ ακογανε το νομα της και βγαζαν φλκταινες, γιατ βλπετε η (πντα) εποικοδομητικ κριτικ σε ναν καλλιτχνη δεν εσταζε στην καλλιτεχνικ του δυναμικ, αλλ στα προσωπικ του κουσορια και με βση αυτ προσπαθοσε να ακυρσει να νθρωπο συνολικ. Κατ τη γνμη μου η χεριστη αλλ και αλμονο η συνηθστερη μορφ κριτικς, ας μη λμε πια εποικοδομητικς γιατ δεν κνει οτε για αστεο. ξια διδοχος της ταν και η διαβητη Elsa Maxwell.

Το συμπρασμα, don’t mess with critics!

Το καλτερο που μπορες να κνεις κατ τη γνμη μου, εναι να διαβσεις ακοσεις την κριτικ και αφο λαμπαδισεις, να κρατσεις τα σημεα που τυχν εναι αληθιν και να κνεις σιωπηρ υπμνηση στον εαυτ σου να τα αποφγεις στο μλλον και να συνεχσεις την ζω σου σαν να μην τρχει μια. Τι δεν πρπει να κνεις ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ, μα να ανοξεις διλογο και δη δημσιο με ναν κριτικ.

Να μην κνεις δηλαδ αυτ που κανε ο κλασσικ ανιστρητος αμερικνος ηθοποις Rob Schneider. Τον ξρετε αλθεια αυτν τον ανεκδιγητο κωμικ (λμε τρα) ηθοποι και την αηδα το "European Gigolo"; Φαντζομαι πς χι και σοι κατ λθος την εδατε (που δεν το πιστεω) θα με καταλβετε πλρως.

Γνεται που λτε η ταινα-σταθμς στην ιστορα της 7ης Τχνης και εκε που ο  Schneider περμενε να ρθουν σωρηδν οι διθραμβοι και στο βθος βλεπε τον θεο σκαρ να του κλενει το μτι, σβιιιιν του’ ρχεται η πρτη κατραπακι σβουριχτ απ τον κριο Patrick Goldstein των Los Angeles Times «…αναφορικ με τις φιλοδοξες του κ. Schneider για τα σκαρ, ξρετε δεν υπρχει κατηγορα για τα Καλτερα Βωμολοχικ Αστεα παιγμνα απ ναν Τριτοκλασστο Κωμικ», οπς! αυτ πρπει να τσουξε τσι δεν εναι Rob; Αλλ ο δικς σου, αντ σαν σωστς Βωμολχος Τριτοκλασστος Ηθοποις που εναι, να κνει την ππια και να πει "κοτα που πιασε ψιχλα" θελε και τα ρστα απο πνω και απντησε μσω του The Hollywood Reporter, λγοντας τι «…κανα την ρευνα μου και ανακλυψα τι ο πολλ βαρς κριος Goldstein δεν χει κερδσει ποτ το Pulitzer Prize (το σκαρ των δημοσιογρφων) γιατ δεν χουν καθιερσει  κατηγορα για τον Καλτερο Τριτοκλασστο Ανιαρ και Πομπδη Δημοσιογρφο Που Δεν Τον Ξρει Οτε η Μνα του!».Τι το’ θελες ρμε Schneider και τα’ βαλες με τα τσακλια ντας μποφος, καθσον δεν εχε στεγνσει το μελνι της απντησης και νας κυριολης κριτικς ταινιν, ο Roger Ebert των Chicago Sun-Times γρφει το εξς «…εγ εμαι δημοσιογρφος και κριτικς ταινιν και χω κερδσει το Pulitzer Prize και μιλντας ως βραβευμνος δημοσιογρφος λω τι η ταινα σου κριε Schneider εναι σκατ! [επ λξει επε: your movie sucks]». Τα’ θελε, τα’ παθε και τα ξιζε μχρι κεραας. 

Στην Ελλδα πλι το χουμε ξεχειλσει το θμα της κριτικς, καθσον εμαστε να θνος παντογνωστν ντων και σνθημα μας «αυτο που λνε ,τι τα ξρουν λα, εκνευρζουν εμς που τα ξρουμε». Χμπι μας η κριτικ για παντα τα πντα και παντες τους πντες. Τρα σε εππεδο προσωπικ, παρας και σχσης χει και την πλκα του, στο εππεδο μως καλλιτεχνικς δραστηριτητας χει την αηδα του. Βλπεις οι πλεστοι σοι αποτυχημνοι τραγουδιστς, μουσικο, στιχουργο, ηθοποιο, σκηνοθτες κτλ πς τα καταφρνουν και μπανουν σε επιτροπς, σε θσεις και πστα καρια εναι θαμα να το σκεφτες. Πολλς οι καριρες μουσικν, τραγουδιστν και ηθοποιν που θφτηκαν αδικαιολγητα, στερντας μας απ βιματα και ακοσματα μοναδικ, γιατ ακριβς δεν καναν τα γοστα των κριτικοπατρων. Πολλς οι καριρες μουσικν, τραγουδιστν και ηθοποιν που απογειθηκαν αδικαιολγητα ταλαιπωρντας μας με βιματα και ακοσματα μοναδικς κακογουστις, γιατ ακριβς καναν τα γοστα των κριτικοπατρων. 

Κλενοντας θα παραθσω να ρθρο εφημερδας που "πινει" το θμα πολ πιο πετυχημνα απ’ σο θα μποροσα ποτ να γρψω εγ και πολ πιο ωμ «…Θα σου δσω μια συμβουλ. Τα ργα των φλων σου πντα, λγο πολ, να τα παινς και τα ργα των εχθρν σου να τα βρζεις. Αυτ εναι το πολιτικ μρος της κριτικς. Ο φλος που θα τον παινσης με μεγαλτερη ρεξη θα διατυμπανζει το κριτικ σου ταλντο. τσι φημζει και τον εαυτ του, γιατ αποδεχνει πως τον πανεσε καλς κριτικς. Ο εχθρς σου μως εναι σγουρο πως δη σ χει βρσει, κατακρνοντας τον λοιπν και συ δεχνεις πως οι εναντον σου βρισις προρχονται απ καττερα ντα, που εσ οτε καν εκτιμς και που γρφουν κακ ργα.»

to the point, που θα λγαμε και σε καλ ελληνικ,

Καλημρα σε λους και λες


6 -


13 2007, 10:03
,


Τα Χριστογεννα χουν μια μεγλη συμβολικ αξα, η 25η Δεκεμβρου σηματοδοτε τη γννηση του Θεανθρπου, το μεγλωμα της ημρας και τη νκη του Φωτς ναντι του Σκτους. Εναι λογικ η παγκσμια συνεδηση να χει καταχωρσει τη μρα αυτ ως τη σημαντικτερη της χρονις (απ αρχαιοττων εποχν) και να γι’ αυτ να χει δημιουργσει πλθος, θρλων, ιστοριν, τραγουδιν, παραδσεων και εικνων. Για να αναφερθε κανες εκτενς σ’ αυτ θα ‘πρεπε να γεμσει εγκυκλοπαδειες, εγ απλ θα αναφερθ ενδεικτικ σε σα γουστρω.

Κλασσικ διαχρονικ διγημα εναι το «A Christmas Carol» του μεγλου Charles Dickens, ακμη και αν δε το χετε διαβσει εμαι σγουρος πς λο και κποια τηλεοπτικ version του θα χετε δει. Η ιστορα χει ως εξς, ο γεροσπαγγοραμνος Σκροτζ δχεται την παραμον των Χριστουγννων επσκεψη  απ το καταδικασμνο φντασμα του νεκρο συνεργτη του, το οποο του αναγγλλει τι για να σωθε και να ξαναβρε το χαμνο Πνεμα των Χριστουγννων θα τον επισκεφτον 3 Πνεματα, αυτ των Παρελθντων, των Παρντων και των Μελλοντικν Χριστουγννων. Τη συνχεια φαντζομαι την ξρετε και αν χι πρτε το βιβλο. Το διγημα αυτ εναι γοητευτικ, σε μεταφρει στη βικτοριαν εποχ και χαρεσαι να το διαβζεις, εμ Ντκενς εναι αυτς.

Η παραπνω εικνα δεχνει την κομιξικ εξλιξη του Ebenezer Scrooge στο γνωσττερο θεο της 9ης Τχνης τον Scrooge Mc Duck, απ τον «παπινθρωπο» και μγιστο κομστα Καρλ Μπρκς.

Η ελληνικ πραγματικτητα πλι, βρθει απ Χριστουγεννιτικες ιστορες, παραδσεις και θρλους και λοι οι μεγλοι λογοτχνες, μουσικο, ζωγρφοι χουν αγγξει το θμα. Εγ πιστεω τι σημαντικτερο λογοτεχνικ ργο εναι τα Χριστουγεννιτικα Διηγματα του Αλξανδρου Παπαδιαμντη και εικαστικ αντιπροσωπευτικτερος, ο πνακας του Νικηφρου Λτρα με τα Κλαντα

Στις ελληνικς εικνες κυριαρχε το σημαιοστολισμνο καραβκι, αυτ λλωστε εναι το made in Greece Χριστουγεννιτικο συμβολικ στολδι και χι το λατο. σο για τη μουσικ, αλθεια χετε ακοσει παραδοσιακ κλαντα παιγμνα απ ανθρπους που ξρουν τη δουλει τους; Αν ναι καταλαβανετε τι εννο. Ββαια σμερα απ τον Παπαδιαμντη, τον Λτρα, το καραβκι και τα κλαντα, χουμε φτσει στη Βανδ, στα special show της Πνια, στη Ζαχαροπολη του Συντγματος των 20 ευρ η σοκοφρτα και στα γφτικα γιορντνια αμφιβλου αισθητικς που βζουμε ΟΛΟΙ ανεξαιρτως στα σπτια μας, αλλ αυτ εναι λλη (μεγλη) κουβντα.

Για να συνεχσω με τα χριστουγεννιτικα παραμθια θεωρ τι τα σγχρονα Christmas Carols, της εποχς μας, τα προσφρει νας κριος ονματι Tim Burton με ομολογουμνως απροσδκητο τρπο, μσα απ το αριστουργηματικ animation movie «Nightmare Before Christmas». Η μπνευση για αυτ το παραμθι προκυψε ταν μια μρα ο αφηρημνος κατ τ’ λλα Burton, πρσεξε τι σε να μαγαζ ξεστλιζαν τα στολδια απ το Halloween (Ανεπσημη Ημρα των Ψυχν για τους Καθολικος γιορτζεται τη βραδι της 31ης Οκτωβρου) και βαζαν στη θση τους τα χριστουγεννιτικα στολδια, βλποντας λοιπν αυτ τη σκην φαντστηκε τις γιορτς σαν αυτοσιες ονττητες και αναρωτθηκε τι θα γινταν αν η μια γιορτ «πεφτε» πνω στην λλη και…

        δσε κλτσο να γυρσει το παραμθι να αρχινσει.

Ο Pumpkin King στην Πλη του Halloween, o Skellington Jack, τελεινει να ακμη θριαμβευτικ Halloween με θραμβο (παρπλευρο βιντεκι και το οποο παρεμπιπτντως υπρχει και σε Merlyn Manson version), αλλ αισθνεται κουρασμνος απ την αναη επανληψη και τη μονοτονα τη γιορτς και καθς περπατει στο δσος βλπει τα δντρα με τις εισδους στις Πλεις των Γιορτν. Μπανει το λοιπν στην Πλη των Χριστουγννων και μαγεμνος απ το θαμα αποφασζει να αντικαταστσει τον γιο Βασλη στο ργο του και η Πλη του Halloween να κνει η δια τα Χριστογεννα. Επακολουθε το μπχαλο του αινα, με σκηνς πως αυτ του Oogie Boogie να βασανζει τον Santa Claus (φοβερ το Oogie Boogie song) και γενικ την ευτρπελη μεταφορ χριστουγεννιτικων στιγμν σε Halloween μορφ, πως του Ροντολφ του τρανδου με την κκκινη μουσοδα που τον κνει ο σκλος-φντασμα- του Jack, Zero, το πακετρισμα των δρων απ τα στοιχει, την καρικατορα-μορφ του Santa απ τον Jack και με (φυσικ) επακλουθα το χος στον κσμο των ανθρπων, τις καταστροφς και το Ho Ho Ho τλος.

Πιστεω τι αυτ η αντιπαρθεση των ασυνεδητων φβων που εκφρζει το Haloween με φιγορες, πως του κολοκυθνθρωπου, του φονικο κλουν, των βρικολκων, των λυκανθρπων, των μαγισσν, των φαντασμτων, των τρελν επιστημνων, των διπρσωπων ανθρπων (ο δμαρχος), των κακν παιδιν, του μπαμπολα, του Φρανκενσταιν κ.α μσα στη Χριστουγεννιτικη ευδαιμονα προσφρει μια καταπληκτικ αντθεση. Δεχνει δηλαδ τι μσα στη μεγαλτερη χαρ του φωτς, ελλοχεει και η σκι του ασυνεδητου κρυφο φβου, πλετο φς και πλετο σκοτδι εναι ννοιες απλυτες, πντα θα υπρχει και μια υποψα σκις, πντα θα υπρχει και μια χαραμδα φωτς.

Το μουσικ «ντσιμο» ανλαβε ο Danny Elfman και απ ποψη στχων, ρυθμο και χρωματισμο, εναι ,τι καλτερο. Η δε ασπρμαυρη φιγορα του Skelligton Jack μσα στο πολχρωμο χριστουγεννιτικο σκηνικ, πιστεω επξια βρσκεται στο πλι με αυτ του Εμπενζερ Σκροτζ μσα στο χριστουγεννιτικο Λονδνο, ως πρτυπη χριστουγεννιτικη παραμυθο-εικνα.

Καλς γιορτς σε λους και σε λες


8 -


11 2007, 01:02



Εναι ο κριος Τζν Ρλαντ Ριελ Τλκιν (J.R.R.Tolkien), ο γνωστς σε λους (φαντζομαι) δημιουργς του ρχοντα των Δαχτυλιδιν. Το ργο του το πρωτογνρισα μαθητς του Δημοτικο ακμη σε μια κθεση βιβλου στο Λουτρκι, εκενη την εποχ διβαζα τους Μυστικος Επτ και τους 5 φλους της ντιν Μπλιτον, την λκη Ζη, την Κρα Σνου, και την Πηνελπη Δλτα. Το βιβλο που μου τρβηξε την προσοχ ταν πολχρωμο με να μεγλο κκκινο δρκο να δεσπζει στο εξφυλλο και σε μια γωνα να ανθρωπκι και λεγταν Χμπιτ. ταν το νοιξα αυτ ταν, κλλησα, απλ ,τι πιο γοητευτικ εχα διαβσει μχρι ττε.

Σε αυτ το σημεο να πομε και δυο φωνεντα για τον νθρωπο Τλκιν. Λοιπν ο Τλκιν ταν ΦΙΛΟΛΟΓΑΡΑ πρτης, αριστοχος φοιτητς στην Οξφρδη του 1914 παρακαλ και με μια περιπετειδη παιδικ ηλικα (ορφανς απ μικρς και τα σχετικ) και χοντας μεγαλσει στην αγγλικ παιθρο λτρευε το διβασμα και τη φση. Το πσο σπουδαος φιλλογος ταν φανεται και απ το τι η πρτη του δουλει μετ τον Πρτο Παγκσμιο Πλεμο, ταν βοηθς λεξικογρφου στην 1η κδοση του περφημου Αγγλικο Λεξικο της Οξφρδης (η διαχρονικ ββλος των απανταχο φιλολγων) και ταν χαρακτηριστικ ξεροκφαλος πως λοι του σιναφιο του, δηλαδ εν γραφε λθος τον πληθυντικ της λξης ννος, dwarves, το σωστ εναι dwarfs, δεν το παραδεχταν με τποτα, μλιστα οι φανατικο αναγνστες του, πρτειναν να αλλξει το διο το Αγγλικ Λεξικ (!), σπου στα γερματα του παραδχτηκε τι: «Ασφαλς και ταν να λθος, το οποο προσπθησα ττε να συγκαλψω», επαμε μεγλοι νθρωποι, μεγλα και τα εγ.

Η καταξωση του ως επιστμονα βασιζταν στην βαθι γνση των θρλων, των αρχαων γλωσσν και της ιστορας του αρχγονου Βορρ. Καταλβαινε ο αθεφοβος μχρι και φιλανδικ (η κορυφαα παλουκγλωσσα, εφμιλλης δυσκολας με τα ελληνικ), διβαζε ρονους και ταν μγας γλωσσολγος. Απ τη μια λοιπν υπρχε η επιστημονικ του κατρτιση, η αγπη του για την οικογενειακ θαλπωρ που στερθηκε μικρς και η γνση των παραδσεων του Βορρ.

Παρνθεση, στην προσωπικ του ζω επειδ φοβθηκε τι θα τελεισουν οι γυνακες και θα μενει ρστος, γνρισε μια κοπλα (το πρτυπο της αινιας αγαπημνης Λοθιεν) στα 14 του, την ερωτετηκε, την παντρετηκε αργτερα, περιπετειωδς εναι η αλθεια και κανε 4 κουτσοβελα.

Το επμενο στοιχεο που διαμρφωσε τον χαρακτρα του και επηρασε το ργο του ταν η εμπειρα του ως φεδρος αξιωματικς στα χαρακματα του Πρτου Παγκοσμου Πολμου. Η παρνοια που ζησε μσα στις λσπες και στη βρωμι, που χιλιδες στρατιτες στλνονταν σε μχες-αιματοκυλσματα για να κερδηθον μερικ μτρα γης και απ την λλη το θρρος, το χιομορ, η στωικτητα, και η ικαντητα να υπομνουν κθε λογς αντιξοτητες που δειξαν οι Τμμυδες, δηλαδ οι απλο Βρετανο στρατιτες ετε ταν ανθρακωρχοι απ το Νιουκστλ, αγρτες απ το Κρντιφ υπλληλοι απ το Λονδνο τον εντυπωσασε βαθτατα. Καθημερινο νθρωποι, σως και απλοκο, που μοιρζονταν μια αισιοδοξα, μια αγπη για την απλ ζω και διθεταν στρεα κοιν λογικ.

Αυτ εναι το δετερο βασικ στοιχεο που τον επηρασε σπου: «Σε να λευκ χαρτ γραψα μια μρα…μσα σε μια τρπα στο χμα ζοσε νας Χμπιτ…οτε ττε ξερα, οτε τρα ξρω το γιατ», μπορομε μως να φανταστομε εμες οι υπλοιποι.

Πολ απλ ο νθρωπος μετουσωσε τη φαντασα του, τις εμπειρες του, τα βιματα του, τις γνσεις του, το ψνιο του αν θλετε σε μυθιστρημα. Ββαια η κατρα κθε μορφς Τχνης, οι κριτικο, το τι γραψαν για πρτη του δεν λγεται, οι χειρτεροι δε ταν αυτο που (νμιζαν τι) τον εγκωμαζαν και χι τσο σοι τον θαβαν. Τι για κομμουνισμ και αριστοκρατα επαν, τι για το θεο στο ργο του γραψαν, τι για παραμθια για παιδι, τι για νοσταλγα της παραδοσιακς ζως και τι για φυσιολατρα δε περιγρφεται. Συγνμη αλλ λα αυτ εναι κολοκθια με τη ργανη, γιατ αυτ που ηθελημνα κθε κριτικς παραβλπει εναι πς κθε μεγλο ργο ετε λογοτεχνικ, ετε μουσικ ετε ζωγραφικ, ετε ,τι θες, εναι ΠΑΝΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ. Κθε αριστοργημα ο καθνας το εκλαμβνει ξχωρα, με βση τη μοναδικ του υπσταση, τις εμπειρες, το θυμικ, τα συναισθματα και τη διθεση του. ταν ακοσω να τραγοδι, ταν διαβσω να βιβλο, ταν δω ναν πνακα, το επεξεργζομαι μσα μου και το οικειοποιομαι κνοντας το κτμα μου. Και με βση τα ερεθσματα, τις γνσεις και τη διθεση μου βλπω στο ργο ,τι με εκφρζει και γουστρω.

Εγ προσωπικ μσα στο συνολικ ργο του Τλκιν βλπω μια μαγεα, μια ποηση, μια γοητεα, μια περιπτεια, μια μουσικ, μια πανδαισα χρωμτων, μυρωδιν και γεσεων αξεπραστη. Μλλον δεν εμαι και μνος, γιατ τα βιβλα του σε κθε ψηφοφορα βγανουν πρτα σε δημοφηλα (και ας ωρονται οι κριτικο), στη μουσικ πνω απ 600 συγκροτματα και τραγουδιστς χουν εμπνευστε και τραγουδσει απ αυτν, απ κτι παντελς γνωστα ως τους Led Zeppelin, τους Nightwish, τους Blind Guardian κ.α  Η λογοτεχνα δεν ταν πια η δια και πολλο ζωγρφοι πως ο John Howe (δικ του το παραπνω ργο) δωσαν ζω στις εικνες του. Την (μτρια και ρηχ) κινηματογραφικ εκδοχ την χετε δει φαντζομαι λοι και ας μη μιλσουμε για παιχνδια και τα σχετικ, γιατ πια μιλμε για καθαρ εμπορευματοποηση.

Το πιο σημαντικ που πρσφερε στο συλλογικ ασυνεδητο ο Τλκιν, ταν μια μυθολογα η οποα σαγνευσε την ανθρπινη φαντασα, μια συνχεια της αρχαας ελληνικς μυθολογας, του Βασιλι Αρθορου, των Νιμπελογκεν, του Μπογουλφ, του ντιν, του Ζγκφριντ, των γιγντων, των τρλ, των ξωτικν, των ννων, των δρκων, των μγων και τη αρχγονης πλης Καλο-Κακο και Φωτς-Σκοταδιο. Με μια μικρ διαφοροποηση μως, εδ δεν χουμε τον μοναχικ ημθεο-θαραλλο-παλικρι ρωα, αλλ την συντροφικτητα και τη συλλογικ προσπθεια μιας ομδας και σε αντθεση με τα προηγομενα ηρωικ πρτυπα, ο βασικς ρωας εναι μισ μτρο κοντς, χοντρολης και νοσταλγε συνχεια το σπιτκι του. 

Τλος θλω να κλεσω με την νεκρολογα της Daily Telegraph: «Ο Μπλμπο βρκε να κομμτι σχοινιο και το δεσε γρω στο μπρτσο του. Ο μικρολης χμπιτ κλαψε πικρ. Κπου μσα στον κσμο της φαντασας που ο καθηγητς Τζ. Ρ.Ρ.Τλκιν δημιοργησε, λα αυτ συμβανουν με τη διδοση των νων του θαντου του. Τα πλσματα του, πργκιπες των ξωτικν, χμπιτ, ντ, τρλ, ρκ κι οι λλοι σκοτεινο εχθρο ταν τσο αληθιν, στε ο καθηγητς του Μρτον εχε αποκτσει, πως και αυτ διαχρονικ δισταση. ταν ο Γκνταλφ, ο αγραστος μγος, ο οποος εμφανιζταν και πλαθε τα πεπρωμνα των απραντων ορεινν βασιλεων, γεμτων υπροχα τοπα και το λυκφως της προστορας. Ακμη και στην ριμη ηλικα των ογδντα ενς ετν, εναι λυπηρ να χνει κανες κποιον ο οποος φερε τση φρεσκδα και ποηση στη λογοτεχνα μας. Τα βασλεια τα οποα δημιοργησε δεν πρκειται να σβσουν».

τσι γραψαν στην Daily Telegraph το 1973 και εχαν δκιο καθς τα βασλεια της φαντασας πργματι δεν σβνουν ποτ.

Καληνχτα σε λους και σε λες.


4 -


08 2007, 13:09
Worst Movies ever


Χτες στα Village πρσθεσα μια ακμη πατατο-ταινα στο ενεργητικ μου, το Beowulf. Δε φτνει που μας βγκαν τα μτια με τα ψηφιακ γυαλι της 3D version, οτε την ατυχστατη τεχνικ μετατροπς των εφφ σε καρτον, σου δινε την ασθηση τι παιζες το Warcraft, αλλ το σενριο, η πλοκ και οι χαρακτρες ταν της πλκας, οτε η Τζολ το σωσε αν και δωσε το στγμα της, αχ Αντζελινκι μου εσ…  

Μια παρνθεση, οι ξοδοι μου για σινεμ χωρζονται σε 2 βασικς κατηγορες, στις χολυγουντιανς και στις σινεφλ. Στην πρτη περπτωση ο τπος του εγκλματος εναι πολυσινεμ τπου Village, η σνθεση της παρας μεγλη και το σινεμ αποτελε το κερασκι στην τορτα μιας βραδις που περιλαμβνει ροφηματοποτ, ατελεωτα μπλαμπλα, ακατσχετα κουτσομπολι  και ενοτε αμερικανις τπου bowling βλτας στο Allou, ξρω αμερικνικος πολιτιστικς ιμπεριαλισμς αλλ αδνατο να ξεφγεις. Η ταινα που θα επιλεχτε, εναι το τελευταο χολυγουντιαν blockbuster. Η δετερη περπτωση που μου σζει τα προσχματα ως νθρωπο των βιβλων (δουλεω σε βιβλιοθκη) περιλαμβνει ολιγομελ παρα απ 1 2 τομα και επικεντρνεται αποκλειστικ για ταινες και σπσιαλ φεστιβλ, σε αθουσες πως το Τριανν στα Πατσια τον Μικρκοσμο της Συγγρο. Αδνατον μως να ξεφγεις απ τις ταινες-μοφες  και στις 2 περιπτσεις. Παρακτω επλεξα τις 3 κορυφαες στιγμς κινηματογραφικς μου εμπειρας:

1η και καλτερη μια και καλ κουλτουριρικη στο Τριανν. Η μοναδικ γυνακα που προσεγγζει αυτ που λνε φλη (δεν πιστεω στη φιλα ανμεσα στα 2 φλα) και την ξρω παιδιθεν μου ρχνει το εξς: Φγαμε για το Τριανν που γνεται ειδικ αφιρωμα στον ιταλικ νεορεαλισμ, Αμα εναι για ιταλικ νεορεαλισμ… ακμη εδ εμαστε; Θα δομε την κορυφαα ταινα του Πολο... Ποιο του Μαλντνι; χι χαζ του Παζολνι και του κορυφαου του ργου «Σλο 120 μρες στα Σδομα» (Salò o le 120 giornate di Sodoma)... Ααα πως λεγε και η Νοταρ "Σοοοδομα και Γοοομορα" να πργμα... Κρυδες…Καλτερα να ξαναβλεπα την ταινα με την Νοταρ απ εκενο το διαστροφικ, αρρωστημνο, σαδιστικ, αιμοβρικο και κοπρολαγνικ αριστοργημα του ιταλικο νεορεαλισμο. Αν εναι τσι ο ιταλικς νεορεαλισμς να τον βρσω, την σινεφιλα μου μσα...

2η εναι η ταινιρα θρλερ, μυστηρου και αγωνας ονματι "Η Σπηλι" (The Cave), μνο που οτε θρλερ ταν, οτε μυστριο εχε, οτε και αγωνα βγαζε. Το στρι παραπλανητικ ενδιαφρον, διβαζες στο φυλλδιο τι μσα σε να δσος λει, μια ομδα επιστημνων ανακαλπτει τα ερεπια ενς μοναστηριο και τι εναι χτισμνο πνω απ μια εσοδο που οδηγε σε μια υπγεια σπηλι, το λοιπν παρνουν αγκαζ και κτι σπηλαιολγους και βορ για τα βαθι. Διαβζεις αυτ και λες, να και να χαβαλετζδικο θριλερκι, μως αλμονο λη η ταινα το μνο που δεχνει εναι τους σπηλαιολγος να βουτνε και να σκαρφαλνουν, να ξαναβουτνε και να ξανασκαρφαλνουν, να ματαξαναβουτνε και να ματαξανασκαρφαλνουν και απ το πουθεν κτι ακαθριστα τερατκια να τους ψιλοκυνηγνε. Στο τλος χρειστηκα δραμαμνη απ το πολ ανβα-κατβα του ργου, αυτ η ταινα μου τα ζλισε (τα μηλγια) στην κυριολεξα μως. 

3η αν και χι τσο παττα σο κουραστικ ταν οι Δδεκα Πθηκοι (Twelve Monkeys), εντξει αυτ η ταινα εναι πραγματικ καλ, αλλ με μια ιδιαιτερτητα, την απλαυσα ταν την (ξανα)εδα σε DVD, αλλ ταν (πρωτο)πγα στο σινεμ πηξα. Απ τη μια χεις ναν μυστριο (τον Bruce Willis) να πηγαινορχεται στον χρο και στον χρνο χωρς λγο και αφορμ, μια μυστρια να προσπαθε να τον καταλβει (πς λμε Αυτς, Αυτ και τα Μυστρια) και να σουλατσρει μαζ του (Madeleine Stowe) και τον ωραο της υπθεσης (Brad Pitt) να εναι στα (και για) τα σδερα. Δεν καταλαβανεις τι θλει να πει ο ποιητς για λα τα 129 που διαρκε το πρα-δθε και μλις 2 πριν το τλος το πζλ συμπληρνεται και λες «τρα το κατλαβα». Δηλαδ ο σκηνοθτης θλει να σε βλει σε γυμνσια πρτα, βρε οστ!

Αυτ εναι ενδεικτικ και φαντζομαι θα ακολουθσουν και λλα πολλ και εμαι σγουρος τι λοι σας θα χετε περσει παρμοιο κινηματογραφικ πξιμο, πντως η ταινα που βαλα για φωτογραφα παραμνει μια απ τις αγαπημνες μου και φυσικ και δεν ανκει στον ιταλικ νεορεαλισμ (ευτυχς)! 

Καλ ΣΚ σε λους


6 -


07 2007, 00:17
߅


Μου λεγε η κακομορα η γιαγι μου και πιστεω τι εχε μεγλο δκιο. Κθε νθρωπος σο και φιλοσοφημνος, ψαγμνος ξυπνος (νομζει ,τι) εναι πντα πφτει στην αινια λομπα, ο χρυσς γυαλζει, ρα ,τι γυαλζει θα’ ναι χρυσς. Φτιχνουμε νειρα, χτζουμε ελπδες, δημιουργομε προσδοκες για να φτσουμε τελικ και να δομε τι δεν θλαμε στ’ αλθεια αυτ που κυνηγσαμε εξ’ αρχς, τα νειρα ταν κλπικα, οι ελπδες σαθρς και οι προσδοκες ουτοπικς. 

Οι ευχς βλπετε εναι κτι το εκολο, η πραγματοποηση τους κτι το δσκολο, αλλ πραγματικ οδυνηρ εναι η απογοτευση που προκαλον στο τλος. Καλ μας τα λεγε ο Καβφης στην Ιθκη του, αλλ ταν το ταξδι καθαυτ δεν χει καννα νημα ττε τι γνεται, μπως καλτερα ο Οδυσσας να μην ξεκοναγε καθλου απ το νησκι του, πσο μλλον που στις μρες μας πιο εκολα βρσκεις Κκλωπες και Λαιστρυγνες παρ πιστς Πηνελπες. 

Εναι αστεο αλλ η παραπνω προβληματικ μου προκυψε απ να ολγον τι πεζ ζτημα πως εναι η εργασα και η αλλαγ που πρκειται να επιφρει στη ζω μου. Πτυχα αυτ που θελα, αλλ με να κστος το οποο μλλεται να αποδειχθε πσο σημαντικ θα εναι για τα επμενα χρνια.

Και ρε παιδι αναρωτιμαι, αν ντως αξζει τον κπο να κνεις να ταξδι το οποο στην τελικ μπορε και να μην επιθυμες καθλου, σως ββαια και να εναι ο φβος του καινοργιου, λλωστε το ζην επικινδνως εναι μια πρακτικ που χω εφαρμσει μνο στο θεωρητικ εππεδο, δηλαδ καθλου επ της ουσας. 

Τλος πντων δωμεν, ελπζω πντως αυτ που ευχθηκα και πραγματοποιθηκε (στω και με κστος) να αξζει τις αλλαγς στην ποιτητα ζως και στην καθημεριντητα μου, που θα επιφρει…  

Καληνχτα σε λους 


10 -


05 2007, 19:40
...


…φορτωμνος με χιλιδες αναμνσεις… λεγε το μελ τραγουδκι που το θυμθηκα ξαν σμερα σε να σεμινριο, παρνθεση αυτ τη βδομδα εμαι σε επιμορφωτικ σεμινριο στην ΕΣΔΔ (καμα σχση με την πλαι ποτ ΕΣΣΔ).  

ταν αναφρομαι σε φλο δεν εννο τα 2-3 τομα που μπορε ο καθνας να χαρακτηρσει ως κολλητος, οτε και τα 5 με 10 τομα που θεωρονται φιλαρκια, αλλ τις γνωριμες και σχσεις που βγανουν απ το σχολεο-φροντιστριο-πρην και νν δουλει-στρατ-σχολς κτλ. Και πως φανεται αυτς εναι πολ περισστερες απ’ σες αντιλαμβανμαστε.  

Βλπετε απ μικρ μου λεγαν να κνω γνωριμες, να εμαι κοινωνικς, να κνω «κκλο», μια ννοια της φιλας που συνδεται με το πατροπαρδοτο βσμα και που τη χρησιμτητα της στην νεοελληνικ κοινωνα εστοχα αποτυπνει ο Quino (δημιουργς της Μαφλντας) στο παραπνω σκιτσκι.  

Ευτυχς «κκλο» γνωριμιν δεν κανα ποτ μου, τετργωνο μπορε, αλλ σε πολλ μρη, γνρισα πολλ τομα και εχα πολλς επαφς. Επαφς που ξεθριασαν, ξεχστηκαν και που νασου ξεπετγονται στα πιο πιθαν και απθανα σημεα, απ το φρι για Ηγουμεντσα, στο ΚΨΜ του ΚΕΒΔ και σε σεμινριο της ΕΣΔΔ, - τι να πω μικρς που εναι ο κσμος. 

Οι αντιδρσεις και οι συμπεριφορς ποικλλουν ανλογα με την περσταση και τα τομα και επειδ η ταξινμηση και η ευρετηραση μου εναι πια τρπος ζως, κανα την εξς κατηγοριοποηση των παλιν «φλων»: 

Ο Πρωθυπουργς, ο a pre mois le delise, χαρακτηριστικ σμπτωμα της ελληνικς φυλς μην τυχν και προυμε να γαλνι, μια σαρδλλα, μια θεσολα και πει το καλμι καβαλθηκε για τα καλ. Εμαι τρα σε να μεγλο δημσιο φορα για να συνδριο και βλπω την ας πομε Μαριγολα (συμφοιττρια απ τη Σχολ): Μαριγολα τι μου κνεις κορτσι μου πς απ εδ; Συγνμη κριε ποιος εστε; Μαριγολα εγ ο Κστας απ το ΤΑΒ το τος σου; Ααα ναι τι κνεις; Εγ μια χαρ εσ; Εγ (φοσκωμα απ περηφνεια) ω μα εγ ξρεις δουλεω εδ, ναι εμαι μνιμη υπλληλος… Μπρβο χαρομαι… και ξρεις χω πολ δουλει και ευθνες και πρπει να φγω, χρηκα και να τα ξαναπομε… Ββαια τον Αγουστο που θα χιονσει… Πς επες; Τποτα και εγ χρηκα, ντε πνξου Μαριγολα που μου’ γινες και νθρωπος (και δυστυχς δεν εναι η μοναδικ πρωθυπουργνα που χω πετχει). 

Η νοικοκυρολα, θυμστε το τραγουδκι:

 Εδα τη Ρτα νοικοκυρ

Αχ, Ρτα, αχ μωρ Ρτα, βιστηκες να μπεις σε μια σειρ

Εδα τη Ρτα κι ταν καλ

Αχ, Ρτα, αχ μωρ Ρτα, απ σνα εγ περμενα πολλ

Μα συ παντρετηκες, νοικοκυρετηκες

με λγα λγια, γινες μαντμ

Μα συ παντρετηκες, νοικοκυρετηκες

τρα βολετηκες και κνει μπαμ

Εδα τη Ρτα νοικοκυρ

Αχ, Ρτα, αχ μωρ Ρτα, ξχασες ποια σουν μια φορ

Εδα τη Ρτα κι ταν καλ

Αχ, Ρτα, αχ μωρ Ρτα, κποτε μιλοσες για πολλ...

τυχε να δω να σπουδαο κορτσι, συμφοιττρια και αυτ, ωραα, χυμδης και ντμπρα πως μια μακεδοντισσα μπορε να εναι, με πολλ σχδια φιλοδοξες και ζωντνια και η οποα μεταμορφθηκε σε μια τλεια μανολα λο ννοια για τον κανακρη της. Τρα εγ τι ζρι τραβω θα μου πετε; λα μου ντε, απ τη μια χαρομαι δε λω, αλλ απ την λλη μως να κομμτι μου λυπται για μια νιτη που χνεται και μπανει στην πεπατημνη των γονιν μας...αχ μωρε Ρτα 

Ο γιπης, κουστουμι, γραβατι, φος γαμω, καφ στο Da Capo, αρχηγς αδιαμφισβτητος σε μια αγλη παρμοιων στελεχοειδν, με βλπει-τον βλπω, δε μου μιλει-δε του μιλω, συνεχζει τον καφ του-συνεχζω τον δρμο μου και οι δο μας γναμε φτωχτεροι απ μια ανοσια καλησπρα και απ να τι κνεις; Χρηκα πολ να τα ξαναπομε… εκενη τη μρα και σας βεβαινω τι κοιμμαστε μια χαρ τα βρδια, ντε γεια Διονυσκη, μλα μας και μη μας αγαπς 

Ο αινιος Ινιος, αραγμνος μπως ναυαγισμνος στα Εξρχεια, Ρε απθανε τι κνεις; Υπομον και εντπωση Κωστκη μου, Τι γινε τελεωσες με το πτυχο ακμη; Αμε στο τσκα εμαι…  Για την πτυχιακ; χι για τα μαθματα του πρτου εξαμνου… Τι λες ρε τι θα κνεις στη ζω σου ρε ρμαλε; Μην αγχνεσαι για μνα αγρι μου ,τι εναι να’ ρθει θ να’ ρθε και αν δεν ρθει μαγκι του. Αστεα-αστεα το πιασε το νημα της ζω ο τυπς και να μη σας πω τι τον ζηλεω ενδμυχα (εμες τα μηρμηγκκια πντα θα ζηλεουμε τα τζιτζικκια και θα χαιρμαστε κακντρεχα ταν ρχεται ο χειμνας, αλλ τουλχιστον αυτ πρασαν και να καλοκαρι τραγουδντας, κοριδο μρμηγκα). 

Φαντζομαι πως και εσες θα χετε και λλες ττοιες περιπτσεις, αυτς πντως εναι οι δικς μου


2 -



blacksad

- B
38



Blog
blogs.musicheaven.gr/blacksad

















Tags




(12)
blog !


...


...




...


Blogs

Links







MusicHeaven.gr, Hosting interTEN