αρχική σελίδα MusicHeaven κεντρική σελίδα του blog περισσότερα Blogs
Home
Εν οιδα οτι ουδεν οιδα
Οι εντυπώσεις με βλέπουν ... (Jim Morrison)
 
16 Μαΐου 2007, 00:23
Σχολικά μαθήματα


Πριν λίγες ημέρες είχε γίνει πολλή βαβούρα - πάλι - για τα βιβλία της ιστορίας της έκτης δημοτικού .

Δεν μιλούσα καθόλου επί του θέματος .

Καθόμουν και άκουγα - ως συνήθως - τους άλλους να μιλάνε .

Μιλούσαν για πατριδογνωσία , για ελληνισμό , για εθνική συνείδηση , για διαστρεύλωση ιστορικών γεγονότων κτλ .

 

Δεν έχω καμια ψευδαίσθηση οτι οι θέσεις μου είναι σωστές ή αντικειμενικές ή ευσταθείς ή οτιδήποτε καλό τέλος πάντων .

Απλά , με το φτωχό μου μυαλό έχω να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις .

Πρώτον και βασικότερον : γιατί παιδάκια ηλικίας 9-12 ετών να διδάσκονται ιστορία και θρησκευτικά ;

Ειλικρινά , ΓΙΑΤΙ ;

Κάθονται και ντοπάρουν τα καημένα τα παιδάκια με τακτικές του τύπου ''Η Ελλάδα πάντα σωστή'' , ''Ο Χριστιανισμός η μόνη σωστή και αληθής θρησκεία'' και λοιπά .

Ρε παίδες , είναι γνωστή σε πολλούς από εμάς μια έρευνα που είχε γινει σε παιδάκια ηλικίας 10 ετών τα οποία όταν τα ρωτούσαν πότε έγιναν όλα αυτά τα ιστορικά γεγονότα που διδάσκονταν (στην συγκεκριμένη ηλικία διαδκόμαστε την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας) εκείνα απάντησαν ''πριν από 40-50 χρόνια'' !!!

Ή από την άλλη , στην ίδια ηλικία πάλι , στο μάθημα των θρησκευτικών μιλούν για την ''αγάπη'' . Πως να αντιληφθεί ρε παίδες ένα 8χρονο πλάσμα τι θα πει αγάπη ;

Πιθανόν να έχει γίνει δέκτης αγάπης από το σπίτι του ή από οπουδήοπτε αλλού και να είναι και εν δυνάμη ''δότης αγάπης'' , αυτό όμως δεν το καθιστά ικανό να καταλάβει τι θα πει ''αγάπη'' , λέξη προσφιλέστατη στα βιβλία των θρησκευτικών .

Γιατί να γεμίζουμε με ένα σωρό ακατονόητα - για την παρούσα ηλικία τους - πράγματα τα αθώα παιδικά κεφαλάκια ;

Δεν λέω οτι τα παιδάκια είναι χαζά - εννοείται οτι δεν θέλω να πω κάτι τέτοιο - απλά ένα παιδάκι στην προεφηβική ακόμα φάση , δεδομένου οτι δεν έχει αναπτύξει ακόμα την κριτική του σκέψη , δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει και να κατανοήσει όλα αυτά τα οποία με το ζόρι θέλουν να του μάθουν .

Νομίζουμε οτι δήθεν είμαστε πιο ανοιχτόμυαλοι από του μουσουλμάνους που δείχνουν κάπως ''θρησκόληπτοι'' και ''προσκολλημένοι' σε κάποιες απαρχαιομένες αντιλήψεις αλλά δεν είμαστε καθόλου καλύτεροι , φίλοι μου ...

Και η ''Πολιτεία'' , η εκάστοτε κυβέρνηση , κλασσικά κωφεύει , σωπαίνει απέναντι σε τέτοια ζητήματα γιατί προφανώς βολεύεται .

Από τη μία κερδίζει την εύνοια της θρησκευτικής κοινότητας - άρα και τις ψήφους της - διατηρώντας την διδασκαλία των θρησκευτικών σε τόσο μικρές ηλικίες και από την άλλη είναι πολύ βολική αυτή η πλύση εγκεφάλου για τους ''τέλειους Έλληνες'' (όσα χρόνια διδασκόμουν ιστορία στο σχολείο ρε παιδιά , ούτε σε μία γραμμή δεν βρήκα στην οποία να κατηγορείται έστω και λίγο η στάση των Ελλήνων - και μιλάμε για 25 αιώνες ιστορίας , έτσι - παρά μόνο την έκφραση ''άψογη στάση'' που υπέθαλπτε ειρωνεία , στην επανάσταση στο Γουδί , μονάχα αυτό) .

 

Ειλικρινά , δεν ξέρω τι να πω ...

Από την τρίτη δημοτικού ως την τρίτη λυκείου κάναμε τρεις φορές την ελληνική ιστορία χωρισμένη σε ''αρχαιοελληνική'' , ''βυζαντινή'' . ''νεοελληνική'' .

Τρεις φορές τα ίδια πράγματα , μην τυχόν και ξεφύγει κανείς και δεν γίνει ''πατριώτης'' .

Από τα 9 μας προσπαθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να μας φανατίσουν .

 

Πραγματικά , νιώθω λίγο ντροπή .

Είναι τόσα πολλά πράγματα γύρω μας που έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά και μπορούμε να τα αλλάξουμε , αλλά όχι , εμείς τα αφήνουμε να συνεχίσουν να φυτοζωούν , να μπερδέψουν και άλλες γενιές .

 

Η μονάδα δείχνει να έχει πάψει να προσπαθεί παίδες και αυτό είναι πολύ άσχημο .

Αν δεν αλλάξουν οι μονάδες , αν δεν βελτιωθούν, ποτέ δεν θα αλλάξει και το σύνολο .

Το ξεχνάμε και το πληρώνουμε αυτό !

 


9 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


12 Μαΐου 2007, 14:11
Φοιτητικές εκλογές ...


Είναι πολλά που σκέφτομαι επί του θέματος .

Δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο να παρατηρήσω για ακόμα μια φορά οτι μάλλον ''δεν γλίτωσε το παιδί'' (αναφερόμενη σε έναν στίχο του Λευτέρη Παπαδόπουλου).

’κουσα συνθήματα εμετικά , σεξιστικά μέχρι αηδίας , ρατσιστικά , κενά ...

Είδα άτομα ηλικίας από 18 εώς και 26 περίπου ετών να συμπεριφέρονται σαν συμβιβασμένους και εξαιρετικά συμφεροντολόγους μεσόκοπους .

Κοριτσάκια που λικνίζονταν σαν μαζορέτες πάνω σε έδρανα - κινούμενες σαν να χόρευαν τσιφτετέλι πάνω σε τραπέζι μπουζουξίδικου της παραλιακής - να τραγουδούν περιχαρείς για τον Τεμπονέρα , τον Λαμπράκη , τον Πέτρουλα και όταν πήγαν κάποιοι να τις ρωτήσουν ποιοί είναι αυτοί για τους οποίους τραγουδάνε δεν ήξεραν να τους απαντήσουν και αρκέστηκαν στην αποστομωτική ατάκα : ''Το λένε στην παράταξή μας , γι' αυτό !'' .

Τραγικά πράγματα .

Ή τα παιδιά κάποιας άλλης παράταξης - της οποίας το όνομα δεν αναφέρω για ευνόητους λόγους - αυτοαποκαλούνταν μέσα από τα συνθήματά τους καπιταλιστές και καμάρωναν γι' αυτό !

Βέβαια , όλα αυτά είναι μονάχα μια μερίδα των σημερινών φοιτητών ...

 

Αυτό που με στενοχώρησε , όμως , περισσότερο από όλα ξέρετε τι ήταν ;

Κάποια στιγμή κατά την διάρκεια της καταμέτρησης των ψήφων στην σχολή μου πέρασε έξω από το αμφιθέατρο στο οποίο διεξαγόταν η διαδικασία ένας καθηγητής μας ο οποίος ήταν ο άνθρωπος που είχε την ιδέα να φτιαχτεί το ραδιόφωνο του Πολυτεχνείου το '73 - ναι , ναι αυτό που είπαμε και οι περισσότεροι από εμάς σε ποιήμα στο δημοτικό ''Εδώ , εδώ Πολυτεχνείο , ακούτε ελεύθερο σταθμό'' - και γενικότερα που επαναστάτησε και κόπιασε και αγωνίστηκε και πλήρωσε σε χρόνο και σε πολλά άλλα τα ιδανικά του και εκείνη την περίοδο και μετέπειτα.

Ε , άρχισα να δακρύζω όταν είδα αυτόν τον άνθρωπο μπροστά από το αμφιθέατρο της καταμέτρησης .

Μπήκα για λίγο στην θέση του και ένιωσα φοβερή απογοήτευση , κρύο ...

Για λίγο έμοιαζε μάταιος ο τότε αγώνας του .... 

Ο άνθρωπος πίστευε σε κάποιες ιδέες , ήταν - και είναι - όντως επαναστάτης , έκανε ό,τι έκανε την εποχή της χούντας οραματιζόμενος ελευθερία - τα οποία ποτέ δεν μας είπε ο ίδιος , από άλλους τα μάθαμε , εφημερίδες , παλιούς συμφοιτητές του κτλ , ο ίδιος δεν μίλησε ποτέ για το έργο του - ήταν ο ''ηθικός αυτουργός'' πολλών επαναστατικών , φιλελεύθερων κινήσεων και όμως ούτε βουλευτής πήγε να γίνει , ούτε εκμεταλλεύτηκε την πορεία του , έκατσε σπούδασε - συγκέντρωσε αρκετά Masters , PhD κα λοιπά - και μετά από χρόνια έγινε καθηγητής Πανεπιστημίου για να μεταλαμπαδεύσει γνώση .

Ε , αυτός ο άνθρωπος λοιπόν που τόσα πράγματα στερήθηκε για ''ένα καλύτερο αύριο'' , όπως συνηθίζουμε να λέμε , είδε τα παιδάκια προχθές να ψηφίζουν σα νομάδες αυτόν που τους πάει στα μπουζούκια και τους μοιράζει σημειώσεις , αυτό που τους κοιμίζει ...

Τι να πω ;

Δεν ξέρω τι να πω ...

Όλοι μας έχουμε ευθύνη για την υπάρχουσα κατάσταση .

Βαρέθηκα να απενοχοποιώ την γενιά μου .

Φταίω , φταις , φταίμε , φταίνε ...

Συλλογική είνα η ευθύνη .

''Αυτός που σπέρνει δάκρυα και πόνο θερίζει την αυγή ωκεανό'' , λέει ο Μάνος Ελευθερίου ...

Αναμείνατε . 


3 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


 

Συγγραφέας
koini_maria
Μαρία Σκ.
φοιτήτρια (κακής ποιότητας)



Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/koini_maria

Σκόρπιες σκέψεις , προτάσεις , απόψεις για μουσική / κινηματογράφο / δρώμενα , αμπελοφιλισοφίες , λογοτεχνικά κείμενα κ.α.








Tags




Επίσημοι αναγνώστες (3)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!


Πρόσφατα...


Δημοφιλέστερα...




Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links







Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr
Template design by Jorge

Ανάπτυξη MusicHeaven.gr, Hosting interTEN
Όροι Χρήσης