αρχική σελίδα MusicHeaven κεντρική σελίδα του blog περισσότερα Blogs
Home
Ελεύθερο ΒΗΜΑ
Δώσε μου μια νύχτα να σου πω, δωσε μου μια νύχτα να σου γράψω...
 
11 Νοεμβρίου 2008, 09:25
Ας κάνουμε τέχνη...
Κόσμος  

 

Στις μητροπόλεις

της αποξένωσης

ας κάνουμε τέχνη

τη συνύπαρξη. 

-------------------------------------

Γραμμένο σε τέσσερις κολώνες, στην πυλωτή μιας πολυκατοικίας,

είναι ίσως το πιο ουσιαστικό γκράφιτι που έχω δει.

 

 


6 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


19 Ιανουαρίου 2008, 19:43
Πόλεμος & Ειρήνη
Κόσμος  

Πόλεμος & Ειρήνη

 

Αν και δεν έχουμε μιλήσει στο παρελθόν γι’ αυτό, είμαι ερασιτέχνης φωτογράφος με υπέρ-εικοσαετή εμπειρία και περισσότερες από 5.000 θεματικές φωτογραφίες τραβηγμένες με το χέρι μου. Έχω λάβει μέρος σε διαγωνισμούς και, αν και δεν έχω διακριθεί σε κανέναν, η εμπειρία της συμμετοχής έχει τη σημασία της. Πιστεύω ακράδαντα πως μια φωτογραφία ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, όπως επίσης και πως η φωτογραφία είναι το μεγαλύτερο βήμα του ανθρώπου προς την αθανασία.

 

Ίσως έχει πέσει στην αντίληψή σας μια σειρά με φωτογραφικά λευκώματα που κυκλοφορεί από μια εφημερίδα (νομίζω τα ΝΕΑ), με ανεξάρτητη πώληση από αυτήν. Το κάθε ένα από αυτά πραγματεύεται κι ένα φωτογραφικό θέμα. Είναι το δεύτερο σετ που κυκλοφορεί από αυτή τη σειρά και λόγω της σχέσης μου με τη φωτογραφία έχω όλα λευκώματα μέχρι στιγμής και βεβαίως θα αποκτήσω και τα υπόλοιπα μέχρι την ολοκλήρωση της σειράς.

 

Το λεύκωμα που πήρα σήμερα στα χέρια μου, έχει τίτλο «Πόλεμος & Ειρήνη».

 

Κοντεύω τα ‘40’ πλέον κι έχω δει αρκετά πράγματα στη μέχρι τώρα πορεία μου επάνω στη γη. Για πολλά από αυτά που έχω ‘δει, έχω μεταφέρει τα συναισθήματά μου στο χαρτί.

 

Αυτή τη φορά όμως δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω την ανάγνωση / θέαση του λευκώματος και δεν ξέρω αν κάποια στιγμή θα το καταφέρω. Οι εικόνες αυτές, που μπορεί να τις βλέπω κάθε μέρα στις ειδήσεις, μαζεμένες σ’ ένα λεύκωμα, μου προκάλεσαν καταιγισμό συναισθημάτων με αποτέλεσμα να κλείσω το λεύκωμα πριν το δω ολόκληρο. Δεν θυμάμαι στο παρελθόν να έχω νιώσει έτσι κοιτάζοντας μια ζωντανή εικόνα, ή μια φωτογραφία, ή διαβάζοντας ένα κείμενο ή μια λεζάντα.

 

Πατέρας δύο παιδιών πλέον και ευαισθητοποιημένος απέναντι στα παιδιά όλου του κόσμου, πολύ πριν αποκτήσω δικά μου παιδιά, δεν βρίσκω λόγια να σας μεταφέρω τη φρίκη που νιώθω μπροστά σε μια φωτογραφία, στην οποία ένα παιδί περιφέρεται ανάμεσα σε πτώματα, ψάχνοντας κάτι που πιθανότατα τα δικά μου μάτια δεν μπορούν να δουν.

 

Προσπαθώ να αξιολογήσω την κατάσταση και συνειδητοποιώ το εξής:

 

Δεν είναι αποτροπιασμός, τελικά είναι φόβος.

 

Φοβήθηκα να κοιτάξω παρακάτω.

Φοβήθηκα να κοιτάξω την καθημερινότητα μεγάλου τμήματος του πληθυσμού της γης, μαζεμένη σε ένα λεύκωμα και ακόμη, δε φαντάζει πλέον τόσο μακρινή κατάσταση. Ίσως μάλιστα να είναι πολύ πιο κοντά από την απόσταση που χωρίζει τα μάτια μου από το φωτογραφικό λεύκωμα.

 


2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


14 Ιανουαρίου 2008, 20:55
Προδιαγραφών επιστήμη...
Κόσμος  

 

ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ

 

Η απόσταση ανάμεσα στις δύο ράγες των σιδηροδρομικών γραμμών στις ΗΠΑ είναι 4 πόδια και 8,5 ίντσες (143,5 cm). Μάλλον παράξενος αριθμός. (1 πόδι = 12 ίντσες, 1 ίντσα = 2,54 cm)

Γιατί άραγε έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο διάκενο;

Διότι ο σιδηρόδρομος στις ΗΠΑ κατασκευάστηκε με τον τρόπο που είχε κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος στην Αγγλία, από ’γγλους μηχανικούς που μετανάστευσαν, και οι οποίοι θεώρησαν ότι θα ήταν καλή σκέψη, επειδή θα επέτρεπε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες ατμομηχανές από την Αγγλία.

Και τότε, γιατί οι ’γγλοι κατασκεύασαν τις ατμομηχανές τους έτσι;

Διότι οι πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάστηκαν από τους ίδιους μηχανικούς που κατασκεύαζαν τραμ, στο οποίο χρησιμοποιούσαν ήδη το συγκεκριμένο διάκενο.

Και γιατί αυτό το διάκενο;

Διότι οι κατασκευαστές του τραμ ήταν και κατασκευαστές αμαξών, που χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία και τις ίδιες μεθόδους.

Γιατί οι άμαξες έχουν αυτό το διάκενο;

Διότι, παντού στην Ευρώπη, και στην Αγγλία, οι δρόμοι είχαν λούκια για τους τροχούς των αμαξών και ένα διαφορετικό διάκενο θα προκαλούσε διαρκώς βλάβες στους άξονες.

Και γιατί τα λούκια απέχουν τόσο μεταξύ τους;

Οι πρώτες μεγάλες οδοί στην Ευρώπη είχαν κατασκευαστεί από τους Ρωμαίους, με σκοπό να μετακινούνται εύκολα οι λεγεώνες τους. Οι πρώτες άμαξες ήταν οι πολεμικές άμαξες των Ρωμαίων. Οι άμαξες αυτές ήταν ιππήλατες: τις τραβούσαν δύο άλογα, τα οποία κάλπαζαν δίπλα-δίπλα και έπρεπε να απέχουν μεταξύ τους, ούτως ώστε το ένα άλογο να μην ενοχλεί το άλλο κατά τον καλπασμό. Προκειμένου να εξασφαλίζεται η σταθερότητα της άμαξας, οι τροχοί δεν έπρεπε να είναι ευθυγραμμισμένοι με τα ίχνη των αλόγων, ενώ δεν έπρεπε να είναι και πολύ απομακρυσμένοι, έτσι ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα κατά την διασταύρωση δύο αμαξών στην ίδια οδό.

Ιδού λοιπόν η απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα! Το διάκενο στις ράγες των Αμερικανικών σιδηροδρόμων εξηγείται, αφού 2.000 χρόνια νωρίτερα, σε μιαν άλλη ήπειρο, οι ρωμαϊκές άμαξες κατασκευάζονταν ανάλογα με το φάρδος που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.

Και τώρα, το κερασάκι στην τούρτα: Υπάρχει και μια προέκταση αυτής της ιστορίας με το διάκενο στις ράγιες και τα καπούλια των αλόγων.

Αν δει κανείς το Αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο στην εξέδρα εκτόξευσής του, μπορεί να παρατηρήσει δύο πλευρικές δεξαμενές καυσίμων που είναι στηριγμένες εκατέρωθεν της κεντρικής δεξαμενής.

Η εταιρεία Thiokol κατασκευάζει αυτές τις δεξαμενές στο εργοστάσιό της στην Γιούτα. Θα ήθελαν να τις κάνουν μεγαλύτερες, αλλά οι δεξαμενές αποστέλλονται σιδηροδρομικώς στο σημείο εκτόξευσης. Η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του εργοστασίου και του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ περνά από μια σήραγγα, κάτω από τα Βραχώδη Όρη. Αυτή η σήραγγα περιορίζει το μέγεθος των δεξαμενών στο πλάτος που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.

Έτσι, το πλέον εξελιγμένο μεταφορικό μέσον του κόσμου, το διαστημικό λεωφορείο, εξαρτάται από το φάρδος του κώλου ενός αλόγου.

Οι τεχνικές προδιαγραφές και η γραφειοκρατία είναι αθάνατες!

Επομένως, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε να κρατάτε στα χέρια σας παράξενες προδιαγραφές και θα αναρωτιέστε ποιος κώλος τις επινόησε, θα έχετε θέσει το σωστό ερώτημα.


5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 

Συγγραφέας
rigas
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
Ποιητής - Μηχανολόγος Μηχανικός
από ΙΩΑΝΝΙΝΑ



Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/rigas

Λίγο από μένα, λίγο από μουσική κι ότι πάρω από 'σας ...






Follow @rigas69

 

Ioannina Blogs

Vasilios Papayiannis

Δημιουργήστε το δικό σας διακριτικό






Tags

Classical Guitar Consert Posters Music Art Playlist Από μένα... Βιογραφίες Εμείς & οι άλλοι... Εντός και επί τα αυτά... Κόσμος Κόσμος... Λίγο από μουσική... Παλιά Διαφήμιση Παλιά Διαφήμιση Δίσκου Παρουσίαση δίσκου Φωτογραφία




Επίσημοι αναγνώστες (5)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!


Πρόσφατα...


Δημοφιλέστερα...




Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links







Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr
Template design by Jorge

Ανάπτυξη MusicHeaven.gr, Hosting interTEN
Όροι Χρήσης