Ηλιαχτίδες
Όπου μαυρίλα κλώθεται και γνέθεται./Ήλιοι μικροί γενείτε κι όλο αλέθετε.
29 Ιουνίου 2011, 16:35
Το ασημένιο ρομποτάκι με το κόκκινο φωτάκι
Παιδική λογοτεχνία  

 

Ένα ολοκαίνουριο και καλογυαλισμένο ρομποτάκι φτάνει ως δώρο στο σπίτι δύο μικρών παιδιών. Ενθουσιασμένο το αγοράκι που το έλαβε παίζει για λίγη ώρα μαζί του, αλλά σε λίγη ώρα αποκοιμιέται και κείνο και η αδερφή του. Τότε γίνεται κάτι μαγικό!...Τα παιχνίδια ζωντανεύουν! Και δίχως να χάσουν λεπτό αρχίζουν να επιτίθενται στο νεοφερμένο. «Α! Να φύγει από δω! Δεν έχει θέση! Να το βγάλουμε αμέσως απ΄ τη μέση!». Το ρομποτάκι τους μιλάει γλυκά και τρυφερά και ζητάει να το αποδεχτούν. Όμως ο ινδιάνος, η κούκλα, ο δεινόσαυρος, η σβούρα, το τόπι, το ποντίκι, ο Ζούπερμαν, είναι αμίλεικτα και εξαιρετικά απειλητικά απέναντί του. Τότε χάνει και κείνο την υπομονή και την καλή του διάθεση-«να σου και θυμώνει το ρομπότ και κοκκινίζει το φωτάκι του κι αρχίζει το μυαλό του να θολώνει…»- κι αρχίζει να φωνάζει. Κατά τη διαμάχης τα παιχνίδια σπάνε το χέρι του. Τα πράγματα παίρνουν τώρα μια διαφορετική τροπή… Για να καταλήξουν στο «μόνο αγάπη, αγάπη, αγάπη,τώρα που έφτασε η αυγή…», τα δυο παιδάκια να ξυπνήσουν και να βρούνε τα παιχνιδάκια τους «σιωπηλά και πετρωμένα, κι όλα τόσο αδερφωμένα…»…

Ένα τέλειο θεατρικό παραμύθι που ενδείκνυται για σχολικές παραστάσεις! Το κορίτσι μας ήδη το ξέρει σχεδόν όλο απέξω κι ανακατωτά! Συνοδεύεται από cd με πέντε τραγούδια.

Μέρος των εσόδων θα διατεθεί για τους σκοπούς του «διαφορετικού παιδιού». (http://www.diavasame.gr/book.cfm?itemID=121)

Κυκλοφορει από τις εκδόσεις Μεταίχμιο(http://www.metaixmio.gr/products/691--.aspx)

Με κείμενο του Στρατή Πασχάλη και ζωγραφιές της Μαρίας Λουίζας Βαφιαδάκη.

Συνθέτης του cd ο Αποστόλης Καλτσας.

 

 

 

- Στείλε Σχόλιο
28 Ιουνίου 2011, 15:29
ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ
Ξένη λογοτεχνία  

 

Ούτε θυμάμαι πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που πρωτοδιάβασα το συγκεκριμένο βιβλίο του Ντοστογιέφσκι. Πριν λίγες μέρες αποφάσισα να το ξαναδιαβάσω και πραγματικά με καθήλωσε. Δύο μόνο είναι κατά τη γνώμη μου τα «ευαίσθητα σημεία του»:

1.Τα δύσκολα και πολλά ονόματα των ηρώων που συμμετέχουν στο μυθιστόρημα.

Και

2. Οι πολύ μακροσκελείς αναλύσεις σε κάποια σημεία.

Ίσως δεν είχα την απόλυτη αφοσίωση που απαιτούσε το κείμενο και γι΄ αυτό εντόπισα τα παραπάνω.

Κατά τ΄ άλλα δικαίως θεωρείται ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Είναι απίστευτη η δομή, ο τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας εντάσσει και ενσωματώνει στην πλοκή του τα πρόσωπα, πως αυτά εξελίσσονται στην πορεία του βιβλίου, ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται τις συγκρούσεις, τα στάδια που ακολουθεί για να πετύχει την απαιτούμενη κλιμάκωση.

Ο αναγνώστης αγωνιά μαζί με τον Ρασκόλνικοφ, νιώθει φόβο, άγχος, πανικό, όλον αυτόν τον παραλογισμό του ήρωα. Συμπάσχει με την μητέρα και την αδερφή του. Θαυμάζει τον αφοσιωμένο φίλο Ραζουμίχιν. Θλίβεται με την οικογενειακή ιστορία του αλκοολικού Μαρμελάντοφ. Νιώθει απέχθεια για τον Λούζιν. Χίλια δύο ερωτηματικά και ανάμικτα συναισθήματα γεννιούνται με την εμφάνιση του Σβιντριγκάιλοφ. Βρίσκεται πλάι στην Σόνια με τρυφερότητα και ελπίζει για το καλύτερο μέλλον της άτυχης νεαρής κοπέλας. Κύριοι και δευτερεύοντες, όλοι οι χαρακτήρες είναι ολοκληρωμένοι και κανείς δεν περνά απαρατήρητος.

Σε μία περίοδο που ο Ντοστογιέφσκι απειλούνταν με κατασχέσεις, ήταν καταχρεωμένος(παρασυρμένος από το μεγάλο του πάθος για την χαρτοπαιξία είχε χάσει όλα του τα χρήματα), είχε χάσει σύζυγο και αδερφό, μετρούσε δύο αποτυχημένες προτάσεις γάμου, σε αυτό ακριβώς το μεταίχμιο επεξεργάστηκε το σχέδιο και την πλοκή του Έγκλημα και Τιμωρία (1866), ίσως το καλύτερό του βιβλίο-σίγουρα όχι τυχαία.

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ-ΦΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

1.Χμ…Αλήθεια, η τύχη του ανθρώπου βρίσκεται στα χέρια του και την αφήνει να του ξεγλιστρήσει μόνο και μόνο από τη δειλία του….

2….ψυχική καθαρότητα, δροσιά των αισθημάτων και αγνή θέρμη του κορμιού: η συντήρηση αυτή είναι ο μόνος τρόπος για να μη χάσει κανείς την ομορφιά του γερνώντας.

3.Ο άνθρωπος είναι τόσο πρόστυχος, που όλα τα συνηθίζει στο τέλος.

4.Όταν λείπει το μυαλό, το αντικαθιστά ο διάβολος.

5.Ευτυχισμένοι όσοι δεν έχουν να κλειδώσουν τίποτα.

6.Η πεταλούδα πέφτει μόνη της στην φλόγα του κεριού.

7.Τι θα γινόμουν χωρίς Θεό;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

Διαβάστε το, αξίζει!

Πηγές: Έγκλημα και τιμωρία, Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Έκδοση της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας,2006.

 

 

 

3 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
27 Ιουνίου 2011, 11:19
ΑΙΣΘΗΣΗ
Το ποίημα της εβδομάδας  

Υπάρχει ομορφια στον κόσμο.
Απλά,είναι φορές που νιώθω
ότι για κάποιο λόγο
μας αποφεύγει.

(ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ-Ποιήματα,Εκδόσεις Πλανόδιον)

- Στείλε Σχόλιο
13 Ιουνίου 2011, 14:55
Τι απέγινε η Μπέρτα;…
Ξένη λογοτεχνία  

 

Σήμερα το μεσημέρι τελείωσα μετά 6 μέρες που το παίδευα και με παίδευε το βιβλίο του Flaubert Gustave, Μαντάμ Μποβαρύ. Αν και κλασικό, μου είχε διαφύγει τόσα χρόνια και μου το υπενθύμισε  ένα δοκίμιο σχετικό με την γραφή(το παρουσίαζε ως  ένα από τα αριστουργήματα της λογοτεχνίας,που πρέπει οπωσδήποτε να διαβαστεί από τους ανθρώπους που γράφουν).

 

Πολύ πυκνογραμμένο, με μακροσκελείς περιγραφές και  λεπτομέρειες με εντυπωσίασε ο τρόπος που ήταν δομημένο, αν και ομολογώ πως σε αρκετά σημεία με κούρασε.

Δε θα σταθώ σε αναλύσεις γιατί μπορείτε να βρείτε άπειρες για το συγκεκριμένο βιβλίο και μάλιστα γραμμένες από ειδικούς.

Θα αναφερθώ σε δύο σκέψεις που έκανα διαβάζοντάς το:

1.       Αναρωτιέμαι τι ήταν αυτό που έκανε την Έμμα(Μαντάμ Μποβαρύ)ανικανοποίητη. Οι ψυχολογικές διαταραχές της, ο δύστροπος χαρακτήρας της ή τα μυθιστορήματα που διάβαζε; Τελικά η λογοτεχνία μπορεί να κάνει κακό σε ανίσχυρους χαρακτήρες; Ήταν μία οπτική γωνία που με προβλημάτισε πολύ.

2.       Τι απέγινε η Μπέρτα; Η κόρη του ζεύγους Μποβαρύ; Το βιβλίο τελειώνει ως εξής:

«…Επειδή ο γερό Ρουό ήταν παράλυτος πια, ανέλαβε την ανατροφή της μικρής μια θεία. Είναι φτωχή, και τη στέλνει σ΄ ένα υφαντουργείο, για να κερδίζει το ψωμί της.»

Ποιο να ήταν το μέλλον  του δύστυχου κοριτσιού, που εν τέλει εκείνο πλήρωσε τα λάθη των γονιών της;Πως το φαντάζεστε;Τι δρόμο άραγε να ακολούθησε;

Υς:Η έκδοση που διάβασα είναι της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας. Να το άρθρο που συνόδευε το βιβλίο:

 

Η κυρία που σκανδάλισε

Της ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

Δεν μ' ενδιαφέρει να γίνω γνωστός. Αποσκοπώ σε κάτι καλύτερο: ν' αρέσω, κι αυτό έχει μεγαλύτερες δυσκολίες... Η επιτυχία είναι το αποτέλεσμα, όχι ο σκοπός... Εχω στο νου μου έναν συγκεκριμένο τρόπο γραφής και μια ευγένεια της γλώσσας που θέλω να κατακτήσω. Δεν θέλω να κοροϊδέψω το κοινό, αυτό είναι όλο... Δεν ακολουθούμε τον ίδιο δρόμο. Εγώ, αντί για το λιμάνι, αναζητώ την ανοιχτή θάλασσα. Κι αν ναυαγήσω, σε απαλλάσσω από τα έξοδα της κηδείας...».

 

 

 

 

Αυτά έγραφε το 1856 ο Γκιστάβ Φλομπέρ στον φίλο και ομότεχνό του Μαξίμ ντε Καμπ, που τον συντρόφευε λίγα χρόνια νωρίτερα στη μεγάλη του περιπλάνηση στη Βόρειο Αφρική, τη Συρία, την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Αυτά έγραφε προτού καν ολοκληρώσει το μυθιστόρημα που είχε αρχίσει να σχεδιάζει αμέσως μετά το τέλος του ταξιδιού, τη δημοφιλέστατη όπως αποδείχτηκε «Μαντάμ Μποβαρί». Και την ίδια ακριβώς στάση κράτησε ώς τον θάνατό του, που τον βρήκε εν ώρα εργασίας στα 59 του, το Μάιο του 1880.

Είχε, άραγε, συνείδηση ο Φλομπέρ ότι η «Μαντάμ Μποβαρί» θ' αποτελούσε έργο-τομή στην ιστορία της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Γεγονός παραμένει ότι το μυθιστόρημα του γάλλου συγγραφέα που προσφέρει σήμερα η «Κ.Ε.» (μετ. Κωνσταντίνου Θεοτόκη), έστησε μια γέφυρα ανάμεσα στον ρομαντισμό και το νατουραλισμό, ανοίγοντας τον δρόμο για το ορμητικό κύμα του ρεαλισμού που σηματοδότησε έκτοτε ένα καινούριο λογοτεχνικό βλέμμα.

Τι κι αν το βιβλίο του είχε ως έναυσμα ένα πραγματικό περιστατικό, την αυτοκτονία με αρσενικό τής συζύγου ενός γιατρού από τη Νορμανδία, ονόματι Ντελφίν Ντελαμάρ; Οταν ρωτούσαν τον Φλομπέρ ποιο ήταν το μοντέλο της ηρωίδας του, εκείνος απαντούσε: «Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!», υπογραμμίζοντας την απόλυτη ταύτιση του συγγραφέα με το δημιούργημά του: «Η καημένη η Μποβαρί μου, αυτήν την ώρα υποφέρει και κλαίει σε είκοσι χωριά της Γαλλίας... Ο,τι επινοούμε είναι αληθινό».

Μέσα από την ιστορία της Εμα Μποβαρί, μιας γυναίκας παγιδευμένης στα όνειρά της, μιας ρομαντικής ψυχής μεγαλωμένης σε μοναστήρι και γαλουχημένης με μυθιστορήματα του συρμού, σε δυσαρμονία με τον μίζερο επαρχιακό της περίγυρο κι εγκλωβισμένης σ' έναν τρόπο ζωής πολύ κατώτερο των προσδοκιών της, ο Φλομπέρ πρόσφερε μια κοινωνική τοιχογραφία της εποχής του, σοκάροντας τους συγχρόνους του σε τέτοιο σημείο ώστε να συρθεί στα δικαστήρια για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών.

 

 

Ασφυκτιώντας μέσα στην υπαρξιακή της πλήξη και την πεζή της καθημερινότητα, μια ασφυξία που ούτε ο ερχομός του παιδιού της δεν μπορούσε ν' απαλύνει, η Εμα κυνηγά εις μάτην τον ιδανικό έρωτα και τα πλούτη. Και καταλήγει, προδομένη και ταπεινωμένη, να πληρώνει τις χίμαιρες και τη διαφορετικότητά της με το ακριβότερο αντίτιμο, την ίδια της τη ζωή.

Στη δίκη που πραγματοποιήθηκε το 1857, αφ' ότου είχε ολοκληρωθεί η δημοσίευση του έργου σε συνέχειες στην «Επιθεώρηση του Παρισιού», ο αυτοκρατορικός επίτροπος αναφερόταν στην «ιστορία των μοιχειών μιας επαρχιώτισσας», στηλίτευε τα «χρώματα της λαγνείας» που είχε επιστρατεύσει ο Φλομπέρ και τις «ηδονικές εικόνες» που αναμείγνυε «με τα ιερά πράγματα», καταγγέλλοντας την «ανηθικότητα» του κειμένου. Σε αντίθεση με τον Μποντλέρ, που την ίδια περίπου περίοδο, καταδικάστηκε για τα «Ανθη του κακού» σε βαρύ πρόστιμο, ο Φλομπέρ -ίσως κι επειδή μετά τη συμμετοχή του στην εξέγερση του 1848 είχε αποκτήσει την εύνοια του Ναπολέοντας Γ'- κέρδισε τελικά τη δίκη, αν και η πίκρα του από την όλη περιπέτεια διήρκησε πολύ. Αμέσως μετά, η «Μαντάμ Μποβαρί» τυπώθηκε σε βιβλίο που έγινε ανάρπαστο. Και μαζί με το «Σαλαμπό» και τη «Συναισθηματική αγωγή» που ακολούθησαν, καταγράφηκε στη συλλογική συνείδηση ως ένα από τ' αριστουργήματά του.

 




 

7 - 07/05/2006

 

Και  να και μια σχετική είδηση που με εντυπωσίασε:

 

Το αμερικανικό περιοδικό "Playboy" θα δημοσιεύσει τον Σεπτέμβριο στα αγγλικά τη νουβέλα «Μαντάμ Μποβαρί» του Φλομπέρ, το οποίο περιοδικό την χαρακτηρίζει ως «ένα από τα πλέον σκανδαλώδη βιβλία όλων των εποχών!»

Διαφημίζοντας τη νουβέλα, το περιοδικό αναφέρει ότι η ηρωίδα του έργου του Γκουστάβ Φλομπέρ "είναι μια από τις πλέον διάσημες αμαρτωλές γυναίκες στη λογοτεχνία".

Το "Playboy" που δεν φημίζεται για τα λογοτεχνικά του κείμενα, θα δημοσιεύσει σε συνέχειες τη μεταφρασμένη «Μαντάμ Μποβαρί», από την αμερικανίδα συγγραφέα Λίντια Προύστ, γνωστή από τις μεταφράσεις της που έκανε σε έργα των Προύστ, Φουκό και πολλών άλλων.

"Δεν είναι ένα βιβλίο που με ενθουσίασε" είπε η μεταφράστρια Λίντια Ντέιβις που ωστόσο επισήμανε ότι θα κάνει μια πολύ πιστή μετάφραση του έργου, που η ίδια δεν θεωρεί μεγάλο και απορεί για την συνεχή επιτυχία του αφότου εκδόθηκε το 1857.

 

http://www.ert.gr/magazines/biblio/eidiseis/01806-i-mantam-mpobari-tou-flomper-sto-amerikaniko-playboy

 

 

 

1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
yokor
ΓΙΩΤΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ εν ανεργία, ΜΑΜΑ εν ενεργεία, φοιτήτρια μεταπτυχιακού τμήματος δημιουργικής γραφής ΕΑΠ
από ΦΛΩΡΙΝΑ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/yokor

...Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε. Κι έχουμε για κατάρτι μας βιγλάτορα παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα!



Tags

25η Μαρτίου 28η Οκτωβρίου E-book Άνευ Άχρηστες γνώσεις και χρήσιμες πληροφορίες Αγαπημένες ιστοσελίδες Αινίγματα Αλέκος Παναγούλης Αλληλεγγύη Ανθρωπιά Αν είναι να μιλήσει κάποιος ας πει για την αγάπη Ανθολογία πεζού ποιήματος Ανθρωπιά Ανθρωπιά Αλληλεγγύη Ανθρωπιά-Αλληλεγγύη Από άλλα ιστολόγια Από άλλες σελίδες Από αρχείο περιοδικών-εφημερίδων Από τα (παλιά) Ανθολόγια του δημοτικού Από τα (παλιά)Ανθολόγια του δημοτικού Από τη λαϊκή μας παράδοση Αποσπάσματα από βιβλία Βιβλία Βιβλία μας Βιβλίο Γιάννης Ρίτσος Γιορτή της μητέρας Γιώτα Γραμματική της φαντασίας Γραφή Γρηγόριος Ξενόπουλος Διηγήματα Διηγήματα και ιστορίες Δικό μου Εαρινή Ισημερία Εικαστικά Έλληνες ποιητές Ελληνίδες ποιήτριες Ελληνική Λογοτεχνία Ελληνική λογοτεχνία Ένα κείμενο μία εικόνα Ένα κείμενο μία εικόνα Επέτειος 17ης Νοεμβρίου Επέτειος Πολυτεχνείου Επικαιρότητα Εργαστήριο συγγραφής-εκδόσεις Αλάτι Ευχάριστα :) Ευχάριστα :) Ευχές Ηλιαχτίδες Ηλιαχτιδογενέθλια Ημερολόγια Θρησκευτικές γιορτές Ιστορίες Μπονζάι Ιστορίες να σκεφτείς Καλωσόρισμα! Κόκκινη κλωστή δεμένη... Κόκκινη κλωστή δεμένη… Κυρά-Σαρακοστή Λαογραφία Λεξικό εννοιών Λογοτεχνικά είδη Μάρτης Μεγάλες προσωπικότητες Μενέλαος Λουντέμης Μικρός Πρίγκιπας Μουσικές επιλογές... Μπομπιροκαταστάσεις Μυθολογία Μυθολογία και ζωγραφική Ξένες ποιήτριες Ξένη λογοτεχνία Ξένη Λογοτεχνία Ξένη πεζογραφία Ξένοι ποιητές Οδυσσέας Ελύτης Οικογενειακές υποθέσεις :P Παγκόσμια Ημέρα Παγκόσμια Ημέρα Παιδικου Βιβλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης Παιδικά βιβλία Παιδική λογοτεχνία Παναγιώτα Χρυσοβαλάντω Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βιας και του Εκφοβισμού Παράξενα και όμορφα Πασκόσμια Ημέρα Βιβλίου Πάσχα Περί παραμυθιών περιοδικό Πλανόδιον Ποίηματα Ποίηση Ποιητικές συλλογές Προσευχή Προσωπικά Πρωτομαγιά Πρωτομηνιά Πρωτομηνιά Αλλαγή εποχής Πρωτομηνιά-αλλαγή εποχής Πρωτοχρονιά Σκέψεις Σπουδαίοι Άνθρωποι Σπουδαίοι άνθρωποι Τα βιβλία μας Τα βιβλία μου Τα παιδία παίζει Τζάνι Ροντάρι Τι να μας πουν κι οι ποιητές... Το πoίημα της εβδομάδας Το ποίημα της εβδομάδας Το ποιήμα της εβδομάδας Το ποίημα της εβδομάδας Παγκόσμια Ημέρα Φιλόσοφοι Φλωρινιώτικα Χαϊκού Χιόνι Χριστούγεννα Χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν ένα σφάλμα... Χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν ένα σφάλμα…



Επίσημοι αναγνώστες (25)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links