ΕΔΩ
19 Νοεμβρίου 2008, 18:59
97.
Τρέχοντα θέματα  Επιστήμη-Τεχνολογία  

«Φορτίζω το Ι.Χ. κάθε βράδυ»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης, manosh@dolnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2008

Εδώ και τρεις μήνες ο μουσικός κ. Χρήστος Πάντας δεν νοιάζεται για το πού έχει φθάσει η τιμή της βενζίνης. Κι όμως, διανύει καθημερινά με το αυτοκίνητό του περίπου 60-70 χιλιόμετρα, όπως εκατομμύρια άλλοι οδηγοί στην Αθήνα. Η διαφορά είναι ότι οδηγεί ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ρεζερβουάρ καυσίμων, καθώς κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια!

«Βάζω το βράδυ το αυτοκίνητο στην πρίζα και το φορτίζω περίπου 6- 7 ώρες. Έτσι, την επόμενη ημέρα μπορώ να διανύσω 100 χιλιόμετρα. Το κόστος για αυτή τη φόρτιση είναι μόλις 0,70 ευρώ (70 λεπτά). Αντίθετα, όλοι οι άλλοι οδηγοί που χρησιμοποιούν συμβατικά αυτοκίνητα χρειάζεται να πληρώσουν 20 ευρώ για βενζίνη προκειμένου να διανύσουν τα ίδια χιλιόμετρα», λέει στα «ΝΕΑ» με ενθουσιασμό για την αγορά που έκανε στις αρχές Ιουνίου. Τότε πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα RΕVΑ Ρhaedra, ινδικής κατασκευής.

Ο κ. Πάντας είναι πλέον ένας από τους 5 Έλληνες που αντί να γεμίζουν κάθε εβδομάδα το ρεζερβουάρ τους με βενζίνη, βάζουν το αυτοκίνητο... στην πρίζα. Όπως δηλαδή φορτίζουν το κινητό τους τηλέφωνο. Όπως προσθέτει, «πριν αρχίσω να χρησιμοποιώ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πλήρωνα περίπου 400 ευρώ τον μήνα για βενζίνη· έκανα δύο γεμίσματα την εβδομάδα. Τώρα πια χρειάζομαι περίπου 20 ευρώ τον μήνα και μόνο εάν κάνω 100 χιλιόμετρα τη μέρα. Τόσο μου κοστίζει η κατανάλωση ρεύματος για τη φόρτιση του αυτοκινήτου. Σκεφτείτε μόνο αυτό: για να έρθω από τη Βραυρώνα, όπου μένω, στην Ομόνοια, μία απόσταση 32 χιλιομέτρων, μου κόστισε λιγότερο από 0,30 ευρώ. Για να γυρίσω θα μου κοστίσει περίπου άλλα τόσα. Συνολικά φτηνότερα δηλαδή και από ένα εισιτήριο λεωφορείου».

 

Χωρίς θόρυβο
Το όφελος όμως, όπως λέει, δεν είναι μόνο οικονομικό. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που οδηγεί δεν εκπέμπει κανέναν ρύπο στην ατμόσφαιρα και ο ήχος που ακούγεται όταν κινείται είναι ανεπαίσθητος. «Εάν όλα τα αυτοκίνητα που κινούνταν στις πολυσύχναστες λεωφόρους της Αθήνας ήταν όπως αυτό, ηλεκτροκίνητα δηλαδή, τότε οι οδηγοί θα νόμιζαν ότι βρίσκονται στο... δάσος. Απλούστατα διότι δεν θα υπήρχαν καυσαέρια αλλά ούτε και θόρυβος. Πρωτεύοντα ρόλο στην απόφασή μου να το αγοράσω έπαιξε η προστασία του περιβάλλοντος και δευτερεύoντα το κόστος».

Το αυτοκίνητο κοστίζει 12.500

ευρώ αλλά «ουσιαστικά αυτοχρηματοδοτείται από την εξοικονόμηση που κάνει από τα καύσιμα. Δίνω 170 ευρώ μηνιαία δόση και μου μένουν άλλα 230 ευρώ κέρδος που θα τα έδινα για τη βενζίνη. Ο κόσμος δεν πρέπει να σκέφτεται πόσο κάνει». Ένα από τα ατού του ηλεκτρικού για τον κ. Πάντα είναι η αυτονομία. «Ακόμα και αν κάνουν απεργία τα πρατήρια βενζίνης, θα μπορώ να κινούμαι. Αλλά και η ΔΕΗ εάν κάνει απεργία το αυτοκίνητό μου μπορεί να πάρει ενέργεια από ένα φωτοβολταϊκό». «Δεν το αλλάζω»
Με ηλεκτρισμό κινείται από τον περασμένο Ιούνιο και ο μάγειρας κ. Στυλιανός Τρέζος που μέχρι πρότινος οδηγούσε ένα Seat Leon 1600. «Είμαι κατενθουσιασμένος. Το οδηγώ τρεις μήνες τώρα και δεν το αποχωρίζομαι ποτέ», λέει. Τώρα το βενζινοκίνητο του χρησιμεύει μόνο για μεγάλα ταξίδια. Αντίθετα, με το ηλεκτρικό- αν και δεν είναι τόσο γρήγορο- οργώνει την Αττική. «Η μόνη διαφορά είναι ότι εγώ θα φτάσω το πολύ 10 λεπτά αργότερα- σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο Ι.Χ. - στον ίδιο προορισμό. Συμπληρώνει μάλιστα ότι χάρη στο ηλεκτρικό Ι.Χ. έχει αρχίσει να αλλάζει οδηγική συμπεριφορά. «Το ηλεκτρικό σε εκπαιδεύει στην υπομονή. Ωριμάζει τον οδηγό».

 

Λιγοστά τα κίνητρα

 ΔΩΡΕΑΝ στάθμευση, επιδότηση της αγοράς, δωρεάν φόρτιση είναι μερικά από τα κίνητρα που προσφέρουν οι αρχές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκειμένου να προωθήσουν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, οι πολίτες επιδοτούνται με περίπου 1.600 ευρώ για να το αγοράσουν. Επιδότηση 700-800 ευρώ ισχύει στην Κύπρο. Οι Εγγλέζοι μάλιστα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν στα δημοτικά πάρκινγκ, όπου υπάρχουν μάλιστα και ειδικοί σταθμοί φόρτισης των Ι.Χ. και δεν πληρώνουν διόδια», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γιάννης Δήμος που εισάγει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στο Λονδίνο πωλούνται κάθε μήνα περίπου 150 ηλεκτρικά αυτοκίνητα- κυκλοφορούν περισσότερα από 1.200- ενώ υπάρχουν πάνω από 200 σταθμοί φόρτισης στην πόλη. Όσο για τα κίνητρα που ισχύουν στην Ελλάδα, περιορίζονται στην απαλλαγή από τον δακτύλιο, από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.

 

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=84120
- Στείλε Σχόλιο


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
mnk

Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/mnk

Ο,τι βγάλουν τα δίχτυα απ΄το δίκτυο. Μαρίδες και Ορκες. Μαργαριτοφόρα όστρακα και γαλότσες.

Tags

Brave New World Επιστήμη-Τεχνολογία Τρέχοντα θέματα Περιβάλλον Ανθρωποι Αθλητισμός Κλαυσίγελως Απόψεις Μουσική Ατάκτως Ιστορία Τέχνες Φιλοζωία



Επίσημοι αναγνώστες (3)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links