το κακό...
πάρτε το χαμπάρι ξαναρχόμαστε
21 Ιουνίου 2009, 19:23
κλεῖσε τὰ μάτια


στριφογύριζε πάντοτε στὸ μυαλό μου(στὸ ποιό?) ὁ παραπάνω τίτλος. δὲν εἶναι λίγες οἱ περιπτώσεις ὅπου βλέπεις συνανθρώπους σου νὰ κλείνουν τὰ μάτια ακούγοντας ἕνα τραγούδι ἤ ἀγαπημένους στίχοι. πολλὲς φορές σκεπτόμουν τὶ σχέσι μπορεῖ νὰ ἔχῃ, τὸ ἄτομο ποὺ ἀκούει κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι ποὺ μιλάει π.χ. γιὰ τὴν δοκιμαζομένη ἐργατιά, ὅταν εἶναι 24 χρονῶν, δὲν δουλεύει καὶ τὰ βρίσκει ὅλα ἔτοιμα. κάθησα, τὸ λοιπό(ν) καὶ ἔβγαλα μερικὲς περιπτώσεις ποὺ ὅσο καὶ νὰ πιέζω τὸν ἑαυτό μου, δὲν μπορῶ νὰ αἰσθανθῶ τίποτα γι'αὐτές. ἀκόμα καὶ ἄν στοὺς γύρω μου ὑπάρχει περίσσευμα συναισθημάτων καὶ δακρύων.

- καββαδίας: δὲν ὑπήρξα ποτέ ἀσυρματιστής ἤ θερμαστής. δὲν υπήρξα μοῦτσος, μῆτε καὶ λοστρόμος. ὡς ἐκ τούτου, μοῦ φαίνεται δύσκολο νὰ συγκινηθῶ μὲ στίχοι ἀπὸ τὸν σταυρό τοῦ νότου καὶ τᾶ ὑπόλοιπα ἔργα τοῦ καββαδία. εἰλικρίνῶς, δὲν καταλαβαίνω, πῶς μπορεῖ κάποιος ποὺ ἔχει γεννηθῇ καὶ μεγαλώσει στὴν ἀθήνα καὶ φωνάζει κάθε κυριακὴ "κάνουν ἔρωτα στὸν ΠΑΟΚ καὶ στὴν θεσσαλονίκη" νὰ συγκινηθῇ μὲ τὸ "μάταια θὰ ψάχνῃς τὸ στρατί, ποὺ πάει γιὰ τὸ ντεπώ". γιὰ κανα ντεπόν μπορεῖ νὰ συγκινηθῇ, ἀλλὰ γιὰ τὸ ντεπω γιατί?

- τραγούδια καὶ λόγοι ἀριστερᾶς : ἄν πᾶτε σὲ συγκεντρώσεις ἐργατικῆς πρωτομαγιᾶς, ἀντιρατσιστικὰ φεστιβάλ κ.ο.κ(σάμαλι, τσακατσούκας παιδιάααα) θὰ δεῖτε διάφορα φαινόμενα. ἐπὶ παραδείγματι,βγαίνει μιὰ κοπέλα ποὺ κάνει αντίστασι στὰ καπιταλιστικά ἀποσμητικά καὶ κραυγάζει ἐνάντια στοὺς ἀμερικανους καὶ κάθε λογῆς καπιταλιστικὸ γουρουνι. μέχρι δω καλά καὶ γω μαζύ τους. ξαφνικὰ ὅμως, θέλει νὰ κάνῃ χιοῦμορ καὶ πετάει μιὰ λακιαμα. ἀμέσως, σὲ κάποια ἄτομα ποὺ πιάσαν καὶ καλά τὸ ἀστειάκι, σκιαγραφείται ἕνα σοβαρὸ χαμόγελο, βγάζουν μιὰ ἄναρθρη κραυγή, ὁμόηχη μέ "χα" καὶ κουνᾶνε τὸ κεφάλη πάνω κάτω, συμφωνόντας. πραγματικῶς, ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα συλλαμβάνεται ἐξαιρετικὰ φτωχή γιὰ νὰ περιγράψῃ τὴν παραπάνω εἰκόνα. πρέπει νὰ τὸ δεἶτε. μετὰ ἀνάβουν τσιγάρο, αμερικανικῆς καπνοβιομηχανίας ποὺ λίγο πρίν, κατεδικάσθη δι ὅτι τὰ κέρδη της γίνονται βόμβες ποὺ ἐξαφανίζουν λαούς.

-  παλιὰ λαϊκά:

vol 1: θὰ ἔχετε δεῖ σὲ σκυλλάδικα-ὅσοι πᾶτε- ποὺ ὅλοι ζεσταίνονται μέχρι νὰ μποῦν τὰ παλιὰ λαϊκα καὶ τὸτε τὰ δίδουν ὅλα. οἱ ἕλληνες εἶναι πάνω ἀπὸ ὅλα μερακλήδες. κρατᾶνε στὸ ἕνα χέρι τὸ τσιγάρο-ἡ 1η ἰουλίου εἶναι κοντά- στὸ ἀλλο τὸ οὐίσκι καὶ ταυτοχρόνως ἔχουν περάσει καὶ τὰ δυο στοὺς  ὥμους τῶν κολλητῶν τους. ἐν συνεχεία, τραγουδᾶνε μὲ ὑπερβάλλοντα ζῆλο καὶ καημό, τὸ ἕνα ὄμορφο ἀμάξι μὲ δυο άλογα καὶ τονίζουν τὸ "σαν τὴν πικρή μου τὴν κατάμαυρη ζωή". οἱ δὲ γυναῖκες τραγουδᾶνε καὶ αὐτές μὲ τὸ ἴδιο στὺλ, γιατὶ δειχνει χειραφέτησι τῆς γυναικός τὸ ὁλο θέαμα.  ὁ καημένος ὁ καρμοιρακος ποὺ τὴν βγάζει μὲ ἕνα ξερὸ τζιν τονικ στὸ μπαρ, στριμωγμένος, δὲν μπορεῖ νὰ καταλάβῃ πῶς εἶναι καταμαυρη ἡ ζωή τους μὲ τὸν συνολικὸ λογαριασμό, νὰ εἶναι καμμιὰ 700αρα εὐρω. ὁ ἄγνωστὸς ὑπερασπιστὴς θὰ τρέξῃ καὶ θὰ μᾶς συμβουλεύσῃ νὰ ἀφήσουμε τὰ παιδιά, στὰ ντέρτια τους. 

vol 2: ἐντάσσονται καὶ ὅσοι ἔντεχνοι ἔνιωσαν ὅτι δὲν τοὺς φτάνει ἡ κατηγορία τοῦ ἀσυρματιστοῦ. τοῦτοι, εἰδικῶς ὅταν ἤντουσαν φοιτητές, ἐσύχναζαν καὶ συχνάζουν στὰ γνωστὰ σὲ ὅλους μας, ῥεμπετάδικα. ἡ ῥεμπέτ ἀσκέρ, ποὺ λέγαμε καὶ μεις φοιτητές. τὶ κάμουν, τὸ λοιπό(ν), κει μέσα; πρώτα ἀπὸ ὅλα λένε κρύα ἀστεία, σὰν αὐτὰ ποὺ ἀκούγονται ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῶν μελῶν στὶς συγκεντρώσεις τοῦ ΜΗ.γελᾶνε οἱ ἴδιοι ποὺ εἶπανε τὸ ἀστεῖο δυνατά, ὥστε νὰ παρακινήσουν καὶ τὸν ἄλλον νὰ γελάσῃ. κάτι τέτοιο, βέβαια, δὲν ἀναφέρεται σὲ καμμία ἀπὸ τὶς θεωρίες παρακινήσεως ποὺ ἔχω διδαχθῆ, ἀλλὰ τέσπα(ποὺ λέμε καὶ στὸ mirc, πρὶν τὸ cybersex). κατόπιν, γέρνουν τὸ κεφάλι πότε πρὸς τα πίσω καὶ πότε πρὸς τὰ μπρὸς σὲ ἀργὴ κίνησι-μὲ λίγο πιὸ γρήγορη κίνησι, θεωρεῖσαι αύτιστικός-καπνίζοντας ἤ καπνό ἤ συμβατικὰ τσιγάρα. σὲ ἐξαιρετικὲς περιπτώσεις ψαγμένου ἀτόμου, κανουν τσιμπούκι. τραγουδᾶνε τοὺς στίχους, οἱ ὁποῖοι ἀγγίζουν τὴν ψυχή τους, δακρύζουν ὅταν ἀκοῦνε καζαντζίδη καὶ ἄν ἔχουν πάει 2 βολές καὶ ἄνω στὸ κατάστημα, προτείνουν και τραγούδια. 

στὰ παραπάνω συμπεράσματα, ἔχω φτάσει ἐξ ἰδίας ἐμπειρίας, ποὺ λέει καὶ ὁ deos. και δὲν σᾶς κρύβω ὅτι προσεπάθησα και γω νὰ αἰσθανθῶ, ὅ,τι μπορεῖ νὰ αἰσθάνονται οἱ προαναφερθέντες. ὅσο δὲν μποροῦσα, ὅμως, νὰ δεχτῶ τὰ θέσφατα τῶν μαθηματικῶν χωρις απόδειξι, ἔτσι δὲν δἐχθηκα καὶ αὐτά, μιᾶς καὶ δὲν ἐπείσθην. ἔτσι, ὑπέπεσα στὰ ἀμαρτήματα, νὰ μὴν μοῦ ἀρέσει ὁ καββαδίας, νὰ μὴν γελάω μὲ τὰ ἀντιστασιακὰ αστειάκια τοῦ γλυκοῦ νεροῦ λίγο πρὶν τραγουδήσῃ ὁ δεληβοριάς ἕνα ἔργο του μὲ ἀντιστασιακὲς βρισιές, νὰ μὴν κάνω κεφάλι μὲ τὰ ἀσπρὸμαυρα ἄλογα καὶ νὰ μὴν κοιτάω κανέναν στὸ τραπέζι τοῦ ῥεμπετάδικου, φωνάζοντας μὲ ἀλανιάρικη φωνή, "πέστα στελάρα, γίγαντα". ἄσε ποὺ καὶ τὸ τσιμπούκι, μοῦ πέφτει κομματάκι παρα φύσει

9 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

Deos (21.06.2009)
Αυτά σκεφτόσαντο στην παραλία?
Oraclas (21.06.2009)
Όταν κλείνεις τα μάτια ταξιδεύεις. "Κλείσει τα μάτια, κλείσ' τα και χόρεψέ μου, γίνε κομμάτια, τη νύχτα χάρισέ μου"

Δεν έχει σημασία αν έχεις ζήσει κάποια πράγματα, αρκεί που κατανοείς για ποιο λόγο δημιουργήθηκαν. Είμαι Βυρωνιώτης, δηλαδή από την Αθήνα όμως έχω τραγουδήσει την όμορφη Θεσσαλονίκη. Κάποιες εικόνες μου βρίσκονται για πάντα εκεί, παρέα με ανέμελα χαμόγελα και λουλούδια στην καρδιά. Δεν έχει σημασία που δεν ένιωσα το μεροδούλι μεροφάι, όμως ακούγοντας τον Μπιθικώτση σκέφτομαι τον πατέρα μου και τι τράβηξε για να με μεγαλώσει.
"Μην βροντοχτυπάς τις χάντρες, η δουλειά κάνει τους άντρες" έλεγε.
Αν ο στρατός ενώνει όλους τους άντρες οποιασδήποτε ηλικίας, έτσι και η μουσική ενώνει όλους τους ανθρώπους.

Αν δεν σου αρέσει ο Καββαδίας είναι δικαίωμα σου. Είναι υποκειμενικό τι αρέσει στον καθένα.
Την καλησπέρα μου..
seras (22.06.2009)
Oraio keimeno..
DITHEN (22.06.2009)
Εγω παλι, θα συμφωνησω μαζι σου heartbreak-kid! Δεν μπορεις να κτυπιεσαι στα τραγουδια που στην πραγματικη σου ζωη και σε ρεαλιστικο χρονο δεν σε αγγιζουν! Οτιδηποτε αλλο ειναι απλα "Δηθεν"!

Δεν μπορεις να ζεις ενα τραγουδι μεσα απο την ζωη και τα βιωματα ενος αλλου!

uNick (23.06.2009)

Δεν έχεις δίκιο, Μητσάκο. Το τσιμπούκι είναι πολύ καλύτερο και πιο υγιεινό από τα τσιγάρα (με φίλτρο ή χωρίς)...



sophi05 (23.06.2009)
O καθε ανθρωπος αντιλαμβανεται διαφορετικα καποια πραγματα..Μπορει εκει που θα κλεισεις τα ματια και θα τραγουδησεις δυνατα ενα κομματι εγω να μην συγκινηθω καθολου!Να μου περασει τελειως αδιαφορο ή και το αντιθετο..
Τωρα οσον αφορα τη δηθενια.Ναι,υπαρχει και μαλιστα τη συνανταμε συνεχως,αλλα συνηθισμενα δεν ειναι τα βουνα στα χιονια;;;
Desmar (24.06.2009)
...με ενθουσίασε το ...πολυτονικό σύστημα που επέλεξες για να οπτικοποιήσεις το κείμενό σου ... :)
mellia (25.06.2009)
Κι εγώ συμφωνώ μαζί σου σε γενικές γραμμές και είχα και τον ίδιο προβληματισμό για πολύ καιρό. Από την άλλη, ἐξ ἰδίας ἐμπειρίας, όπως λες κι εσύ που λέει και ο Δέοντας, μπορώ να πω πως έχω συγκινηθεί ή/και βιώσει καταστάσεις μη οικείες σε εμένα μέσα από τα τραγούδια. Και αυτό συμβαίνει κατ΄αρχήν λόγω της συγκίνησης που προκαλεί μια συγκεκριμένη μουσική στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Έπειτα, η αλήθεια της τέχνης και η γνησιότητά της βρίσκεται στο ότι καταφέρνει να γίνει "αντιληπτή" στο κοινό χωρίς αναγκαστικά αυτό να μοιράζεται ακριβώς τις ίδιες εμπειρίες με τον καλλιτέχνη, καθώς υπάρχουν βασικές συγγένειες εννοιών, εμπειριών και συναισθημάτων μεταξύ των ανθρώπων. Ανασύρονται κομμάτια της ψυχής μας στην επιφάνεια με αφορμή ένα ερέθισμα. Αφήνεται ελεύθερος ο καθένας να βλέπει με τα δικά του μάτια –της ψυχής- το περιεχόμενο και να το "μεταφράζει" αναλόγως της δικής του προσωπικής υπόστασης. Μπορεί κάποιος να ακούει πχ το «βρέχει στην φτωχογειτονιά» και να μην έχει μεγαλώσει σε συνθήκες φτώχειας αλλά ποιος σου είπε ότι η φτώχεια βρίσκεται μόνο στην τσέπη? Εκτός αυτού, κάποιος που είναι ευαίσθητος και ανοικτός στην κοινωνία στην οποία ζει, δεν είναι αδύνατο να μετέχει και να συμπάσχει μαζί της. Για τους ίδιους λόγους πχ, μάλλον δεν ήταν προσποίηση όταν άκουγα το «ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» που αναφέρεις κι εσύ στην ηλικία των 6 χρόνων και πάθαινα κάτι σαν κατάθλιψη: προφανώς δεν είχα τα βιώματα ενός ενήλικα αλλά στον παιδικό μου ψυχικό κόσμο αυτό το τραγούδι (μουσική και στίχοι) κάπως επενεργούσε.
Για το θέμα του "δήθεν" όμως, συμφωνώ. Άλλωστε παραποίηση –και προσποίηση- σε συναισθήματα και εκφράσεις γίνονται και στην καθημερινή μας, απλή επικοινωνία. Όλα είναι θέμα πρόθεσης, νομίζω.
Μου άρεσε το ποστ σου, αν και καυστικός όπως πάντα!
Peace18 (30.08.2009)
Τώρα εγώ να βρίσω για το.... "Κάνουν έρωτα στον ΠΑΟΚ και στην Θεσσαλονίκη";;;
ΟΧΙ! Δεν θα το κάνω... Γιατί είμαι και πολύ κυρία!!! ΑΛΛ‘Α... έχω να πω... πως αφ’ ενός εμείς εδώ πάνω μπορουμε και κλείνουμε τα μάτια άφοβα... Και αφ’ εταίρου... όπως την βρήσκει κανένας Μητσίλο!!! ΣΤον κώλο μας μπαίνει;;;

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
heartbreak-kid
εξωτερικές εργασίες σε γραφείο τελετών


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/heartbreak-kid

εμπνευσμένο από την κορυφαία ελληνική ταινία της τελευταίας 25ετίας...



Επίσημοι αναγνώστες (8)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links