Αναξιος εραστης
...Πάντοτε ανήσυχος
19 Ιανουαρίου 2010, 08:02
Σ` αγαπώ πολύ-πολύ-πολύ-πολύ !
Σκέψεις  

 


Το « σ` αγαπώ  »  έχει ειπωθεί αρκετές φορές  και τραγουδηθεί ακόμη περισσότερες.
Είναι αυτό που θέλουμε να ακούμε όλοι. 
Στις μέρες μας
όμως εχει καταλήξει να είναι ο πιο παρεξηγημένος λόγος που έχουν εκφράσει ποτέ ανθρώπινα χείλη .
Στη ζωή μας λέμε πολλά , φωτογραφίζοντας κάθε φορά τους όρους που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις μας : Σε θέλω , σε ποθώ , σε ανταγωνίζομαι , σε ζηλεύω , σε λατρεύω , σε αντιπαθώ , σε νιώθω .
Πάνω από όλα αυτά , σαν ομπρέλα υπάρχει το σ` αγαπώ .
Κι αυτό γιατί εχει διαφορετικό νόημα και διαφορετική ερμηνεία κάθε φορά .
Άλλοτε εκφράζεται με στόμφο , άλλοτε με πραγματικό συναίσθημα , άλλοτε μόνο και μόνο για να χρησιμοποιηθεί η λέξη .
Υπάρχει και μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων που λέει το αγαπώ με περίεργα και κυρίως επώδυνα αποτελέσματα .
Είναι το αγαπώ που παράλληλα σημαίνει σε τιμωρώ . Εχω την αίσθηση πως ούτε οι ίδιοι
το καταλαβαίνουν όταν το κάνουν.
Απλώς τους βγαίνει φυσικά .

Κάποιες περιόδους της ζωής μας , μαγνητίζουμε κοντά μας και σε καίριες θέσεις στην καρδιά μας ανθρώπους που αισθάνονται για μας κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που δηλώνουν .
Είναι εκείνοι που τους ακούσατε να λένε σ` αγαπώ
και την επόμενη στιγμή σας πλήγωσαν .
 « Σ` αγαπώ πολύ πολύ  » συνήθιζε να μου λέει (με έμφαση στο διπλό πολύ ) η τότε κολλητή μου , ενώ την ίδια στιγμή με απέκλειε απ τη ζωή της αδιαφορώντας
για τα συναισθήματα μου .
 « Σ` αγαπώ πολύ   » μου έλεγε και η διευθύντρια μου
την ώρα που τερματίζαμε τη συνεργασία μας μετά από χρόνια  στενής σχέσης .
 « Χωρίς εσένα θα ήμουν ένα τίποτα , θα σε αγαπώ πάντα , ότι κι αν γίνει »  θα άκουγα να μου εκμυστηρεύεται μια φίλη που αργότερα αποφάσισε να την πέσει στον σύντροφο μου .
Αναπόφευκτα κάποια στιγμή αναρωτήθηκα αν η αγάπη είναι αυτό το λίγο και ευτελές που προσέφεραν όλοι αυτοί οι άνθρωποι . 
Ήμουν εγώ ή εκείνοι που είχαν το πρόβλημα ;

Όταν διατυμπανίζεις ότι αγαπάς κάποιον και την ιδία στιγμή τον τιμωρείς , του περνάς ένα μήνυμα :   « Ακόμα και εγώ , που σε αγαπώ πολύ-πολύ , σου φέρομαι τόσο χάλια . Εσύ με αναγκάζεις , άρα φταις . 
Εσύ φταις , άρα εσύ έχεις το πρόβλημα . Γιατί εγώ όπως προείπαμε σ` αγαπώ πολύ- πολύ ! »

Αναρωτιέμαι : Μήπως έτσι δικαιολογείται η συναισθηματική ανυπαρξία των συγκεκριμένων ανθρώπων και επιβεβαιώνεται το πονεμένο εγώ τους ;
Μήπως έτσι εκφράζεται το συναισθηματικό κενό , έτσι έχουν μάθει να δικαιολογούν αυτό που τους έμαθαν ότι είναι η αγάπη ;
Σε στολίζουν με τα ενοχικά σ` αγαπώ τους , ενώ με τις πράξεις τους αποδεικνύουν το αντίθετο , με αποτέλεσμα να σου βάζουν τρικλοποδιά κάθε φορά που τους πιστεύεις .


Είναι το πρόβλημα του σύγχρονου ανθρώπου , που του λείπει ένα « σημαντικό συναισθηματικό chip  » , όπως είπε και η Τζένιφερ Ανιστον για τον Μπραντ Πιτ .
Η αληθινή αγάπη δεν είναι εύκολο κατόρθωμα , λέει ο Ράινερ Μαρία Ρίλκε  : « Το ν` αγαπήσει ένας άνθρωπος έναν άλλο είναι ίσως το δυσκολότερο έργο , το έσχατο , η τελευταία δοκιμασία και η απόδειξη , η δουλειά για την οποία όλες οι άλλες δουλειές δεν είναι παρά προετοιμασία  » .

Περικλείει συναισθηματική παιδεία , είναι στάση ζωής
και προϋποθέτει ωριμότητα και στοιχειώδη νοημοσύνη  , μα πάνω απ` όλα είναι ο τρόπος που έχουμε μάθει  να μετράμε τον εαυτό μας και το συναίσθημα μας .

Σύμφωνα με τον μεγάλο ψυχίατρο Εριχ  Φρομ  , για να φτάσει κάποιος στην αγάπη , 
« πρέπει να εχει ξεπεράσει την εξάρτηση , την ναρκισσιστική παντοδυναμία , την επιθυμία να εκμεταλλεύεται . Πρέπει να εχει αποκτήσει σταθερή πίστη στις δικές του δυνάμεις και το θάρρος να στηρίζεται σ` αυτές για την πραγμάτωση των σκοπών του .  Αν λείπουν αυτά , φοβάται να δώσει τον εαυτό του
και επομένως να αγαπήσει  » .

Πριν αποφασίσετε να πείτε το επόμενο αγαπώ , βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να το στηρίξετε όπως του αξίζει : Με πολλή πολλή αγάπη .

Δήμητρα Σπυροπούλου .

Ποια είναι η Δήμητρα Σπυροπούλου ; Μακάρι να `ξερα !
Μια φίλη μου έδωσε αυτά τα λόγια τυπωμένα  στο χαρτί ,  μου άρεσαν και τα πληκτρολόγησα .
Μεταξύ μας η αφορμή ήταν και κάτι φίλοι που με κέρασαν κάτι πικρά παστέλια προσφάτως , να ναι καλά , με έχουν κάνει φιλόσοφο !

Τώρα καλοί μου συνοδοιπόροι ας σας γράψω κι εγώ μερικές σκέψεις , τόσες μπλογκίες έχουν γραφτεί επί του θέματος , ας σας γράψω και τη δική μου !


§ § §    Ποια είναι τελικά η στιγμή που πρέπει να βγει από τα χείλη μας αυτή  η λέξη ;  Η ΥΣΤΑΤΗ !
Η θυσία , η ανιδιοτέλεια , η αγάπη χωρίς ανταλλάγματα .
Η αγάπη δεν φωνάζει , είναι μια πράξη θυσίας , προσφοράς και αυταπάρνησης (δίνω χωρίς να περιμένω να πάρω) ένας αδιάκοπος ανήφορος στο βουνό που ποτέ δεν πρέπει να βλέπεις την κορυφή του (γιατί αν τη βλέπεις ... μάλλον έχεις πεθάνει ή έχεις "αλλάξει βουνό"). 
Η αγάπη είναι ταπεινή , είναι άδολη , δεν εκδικείται ούτε κάνει τρίπλες και τρικλοποδιές σαν ποδοσφαιριστής .
Όλοι μας ξέρουμε την έκφραση για φτωχά σε οικονομική δύναμη ζευγάρια όταν πρόκειται να παντρευτούν :
" Και τι θα τρώνε , αγάπη " ;  Ναι ρε σκουριασμένε μαλάκα ! Αγάπη θα τρώνε ! Γιατί αληθινή αγάπη είναι ο στίχος του Σκαρίμπα : " Πάταγα εγώ στραβός μες στα νερά κι εσύ ... κοντά μου !"
Οι περισσότεροι θέλουμε να αγαπάμε με "αδιάβροχο"!
Αμ δε , που είναι αυτό η αγάπη !
Εκτός αν πιστεύουμε ότι  η αγάπη είναι επίδειξη μόδας και εμπορικό ,κοιλιόδουλο συμφέρον . 
Εσύ είμαι αγάπη μου ...ΕΣΥ! (Κι όχι ΕΓΩ !) Είμαστε ...εμείς !


Αγάπη είναι το αγνό βλέμμα του κοριτσιού που είδα το καλοκαίρι να λάμπει σαν φώσφορο καθώς κοιτούσε από μακριά το αγόρι της .
Ξέρετε , τα μάτια που αγαπούν διακρίνονται εύκολα .
Διαστέλλονται και είναι υγρά σαν έτοιμα να δακρύσουν .
Αν πάψετε να το βλέπετε αυτό , ξέρετε ...


Ας το δυσκολέψουμε λίγο τώρα .
  Ένα τρανό παράδειγμα της αγάπης πήρα από τους "Αθλιους" του Ουγκώ : Ο Γιάννης Αγιάνης (πρώην κατάδικος ) αφού φιλοξενήθηκε από έναν καθολικό παπά , σαν να ήταν παιδί του , έκλεψε πολύτιμα αντικείμενα φεύγοντας απ το σπιτι , αγνοώντας το χέρι που τον φρόντισε . 
Στον δρόμο της φυγής συλλαμβάνεται από φύλακες και τον πάνε στον ιερέα για εξακρίβωση του αδικήματος .

Ξέρετε τι αποκρίθηκε ο παπάς ;
- Εγώ του τα έδωσα ! Έλα εδώ παιδί μου , ξέχασες να πάρεις μαζί σου και αυτά τα ασημένια κηροπήγια ! Αξίζουν χιλιάδες γαλλικά φράγκα !
Άναυδοι οι φύλακες τον αφήνουν ελεύθερο να φύγει . ( Ο ιερέας με τη δύναμη της αγάπης έσωσε για πάντα την ψυχή του Γιάννη Αγιάνη καθώς και τη δική του .
Μετά από τη μεγαλόψυχη αυτή πράξη του ιερωμένου , ο πρώην κατάδικος έγινε ένας άνθρωπος γεμάτος συμπόνια και καλοσύνη για τον συνάνθρωπο και κυρίως για τους φτωχούς και ανήμπορους ).

Νομίζετε ότι μπορεί κάποιος από εμάς να κάμψει τον εγωισμό του και να κάνει παρόμοια πράξη αγάπης  ;
Ας βάλουμε στη θέση του ιερέα , εμάς και στη θέση του Αγιάνη , το ταίρι μας , ή ανθρώπους που αγαπάμε .

Τι λέτε ; Μπορούμε ;
Μην κουράζεστε ... την ξέρω την απάντηση .
Εκ των ... έσω .
 
Κρατήστε τώρα ενα ποτηράκι ρούμι στα χέρια και , στην υγειά μας  !
Σας φιλώ  γλυκά .
  Αδειάστε τις σκέψεις σας και ...κλικ !

video 


 Υγ:   Αυτή ήταν η φωτεινή μου πλευρά του φεγγαριού για την αγάπη .
Εχω και μια σκοτεινή , για την οποία θα σας γράψω στο επόμενο μου ποστ .
Παλεύω να νικήσω τους δαίμονες μου , αλλά που !
Νικιέται ο Σχορτσιανίτης ;

23 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

DITHEN (19.01.2010)
Εκπληκτικο post για την φωτεινη πλευρα της αγαπης, Φιλτατε zarathustra!!

Πραγματικα εντυπωσιακη τοσο η παραθεση της Δημητρας Σπυροπουλου, οσο και η δικη σου καταγραφη!

Καποιοι ισως μιλησουν για το "πως καταντησαμε την αγαπη σημερα", αλλα για μενα δεν υπαρχει σημερα σε ενα τετοιο διαχρονικο συναισθημα που γεννιεται μαζι μας, απο την αρχη του κοσμου, και μας συντροφευει μεχρι τον θανατο! Ολα ισως στην ανθρωπινη συμπεριφορα, ξεκινανε απο αυτην και καταληγουν σ’αυτην! Η υπαρξη της ή η ελλειψη της, αποτελει την αιτια των πραγματων, των σκεψεων και των πασης φυσεως πραξεων!

Η πραγματικη της εννοια, η υποσταση της και η εκφραση της, δεν απασχολει το "σημερα" μα το "ανεκαθεν"! Απο την δημιουργια του κοσμου στο ονομα της εχουν γινει ηρωϊκες πραξεις, εχουν κτιστει γυρω απο την εννοια της θρησκειες, εχουν εμπνευσει συμπεριφορες, μα το περισσοτερο εχουν γινει εγκληματα τοσο ειδεχθη που στο τελος χαθηκε η ουσια!

Αν μπορουμε να δινουμε διχως να αγαπαμε, τοτε αποκλειεται να μπορουμε να αγαπαμε χωρις να δινουμε! Διοτι η αγαπη δεν ειναι προσταγη, μα το ιδεωδες της αγιοτητας! Για να γνωρισουμε οσους εχουμεδιπλα μας, πρεπει να μπορουμε να τους αγαπησουμε χωρις ελπιδα, χωρις κανενα ανταλλαγμα!

Ελπιζω καποτε ο καθε ενας μας να μπορεσει να βαλει την αγαπη πανω απο την λογικη του! Διοτι οποιος χρησιμοποιει την λογικη του στην αγαπη καταληγει να αγαπα μονον τον εαυτο του και τοτε ειναι πιο δυστυχισμενος απο εκεινους που στην τελικη κανενας δεν τους αγαπα! Αλλωστε το να ξερεις οτι σ’ αγαπουν πραγματικα μπορει να σου δωσει μεγαλυτερη δυναμικη απο την ιδια την δυναμη (ως ορο) που επιδιωκει ο καθε ενας να εχει στην ζωη του!

Ελπιζω καποτε να μπορουμε να αγαπαμε τοσο, ωστε να βρισκουμε τον πραγματικο πλουτο που υπαρχει εξω απο το ΕΓΩ μας!!

Καλη σου μερα φιλε Φιλοσοφε!!
DemetresOpc (19.01.2010)
"Το είχε πει κι ο μάγκας που δήλωσε θεός
χωρίς αγάπη όλους ο διάολος θα μας πάρει"
Παυλίδης
kithara-woman (19.01.2010)
Πολύ ωραίο post!!Μπράβο!!
Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες και με όσα προείπε η κοπέλα αυτή.

Καλά για το στίχο του Σκαρίμπα τι να πω...Αυτο το τραγούδι όποτε το ακούω πάντα δακρύζω...Απίστευτη δύναμη των στίχων...

Όταν βρεις τον άνθρωπο που ψάχνεις,που κάνει τα μάτια σου να μιλούν και να λένε εκείνα το σ'αγαπω,τότε είσαι σίγουρος...Όταν και στα δικά του μάτια το διαβαζεις...Οι λέξεις δεν έχουν και μεγάλη σημασία.

Προσωπική πείρα ερωτευμένου ανθρώπου,της υποφαινόμενης... ;-)

Καλό βράδυ Zarathustra. :-))
Latte (19.01.2010)
Μα τι εκπληκτικά και ενδιαφέροντα ποστ(ς) ανέβηκαν στο ΜΗ σήμερα! Ζάρα και Δήθεν (περί απιστίας), διάβασα τα γραφόμενά σας με μεγάλη ευχαρίστηση! :)

Φίλτατε Προφήτα μας, πολύ ωραία η κίνησή σου να μας παραθέσεις τις σκέψεις της Δήμητρας για τη χρήση της λέξης "σ'αγαπώ", αλλά και τις δικές σου σκέψεις.

Ωραία αφορμή, για να "απλώσω" κι εγώ σαν τραχανά και λίγες από τις δικές μου. :)
Άλλο αγάπη από εγωισμό - σχήμα φαινομενικά οξύμωρο, αλλά καθημερινά απαντώμενο - κι άλλο αγάπη από... αγάπη.
Και για να γίνω πιο σαφής: Μπορεί κάποιος λέγοντας "σ' αγαπώ" να εννοεί "μου είσαι σημαντικός, είσαι απαραίτητος στη ζωή μου, για να είμαι (εγώ) καλά". Κι άλλος να εννοεί (αυτό που θεωρώ εγώ ότι είναι η πολύ πολύ απλή βασική έννοια της αγάπης) "με νοιάζει η ευτυχία σου. Θέλω να είσαι καλά και χαρούμενος". Κι αυτό εντείνεται και δυσκολεύει (όπως λες κι εσύ), όταν μπορεί κανείς να συμπληρώσει αυτό το τελευταίο, λέγοντας "ακόμα κι αν δεν φέρθηκες σωστά", όπως έκανε ο ιερέας με το Γιάννη Αγιάννη.

Πέρυσι, Ιανουάριο του 2009, είχα δει τους Αθλιους, το μιούζικαλ. Θυμάμαι ότι έκλαιγα... Ήθελα κάποια στιγμή να τελειώσει και να φύγουμε, γιατί δεν άντεχα την υπερένταση των συναισθημάτων μου... Κι είχα γράψει και σχετικό ποστ στο νεογέννητο τότε μπλογκάκι μου.

Αυτά περί ωριμότητας, πίστης στις δικές μας δυνάμεις, αγάπης για τον εαυτό μας και θάρρους να στηριζόμαστε πάνω του, είναι, πιστεύω κι εγώ, οι sine qua non προϋποθέσεις, για να μπορέσουμε να νιώσουμε αληθινά αγάπη (και κατόπιν να την παραδεχτούμε φωναχτά προς κάποιον άλλο...)

Κλείνοντας επανέρχομαι στις ερωτικές σχέσεις με ένα απλό ρητό/συμβουλή που άκουσα κάπου και μου έμεινε (καθ' ό,τι ανώριμη...):
"Το σ' αγαπώ και το σε χωρίζω να τα λες μόνο όταν τα εννοείς. Δε φταίει ο άλλος που τα πιστεύει..."
ZARATHUSTRA (19.01.2010)
Σε ευχαριστω Δηθενακο μου .
Ειναι η απολυτη πηγη ζωης οπως λες .
Βεβαια στο συντομο μαυροποστ που θα ακολουθησει θα γραψω αυτα που υποψιαζεσαι...

Το "φιλοσοφος" μπορω να το εχω ενυπογράφως και ατοκα για τα επομενα πεντε χρονια ?


Γεια σου ρε Δημητρακη ! Πανσωστος , αλλα μην ξεχνας πως και ο "διαβολος" ο μεταμορφωμενος σε γυναικα εχει τεραστια δυναμη στα σκελια του ! Επομενως δεν βαριεσαι ... "ας μας παιρνει" και αυτος που και που !
χε!χε!



kithara-woman σε ευχαριστω !
Χαιρομαι γιατι, δακρυζουμε με τον ιδιο στιχο !
Τα ματια , αχ αυτα τα ματια , αυτοι οι καθρεπτες που δεν κρυβονται με τιποτα !
Σου ευχομαι να σε παιρνει παντα στο κατοπι του ο ερωτας και να μην σε αφηνει σε ησυχια !
Ειδες , δεν σου λεω αγαπη γιατι αυτη καμμια φορα ξεβαφει στο
χρονο-πλυντηριο .
Ενω τον ερωτα δεν τον πιανει ουτε χρωμοπαγιδα !



Λατρεμενη μου , τι γλυκυτατος τραχανας ηταν αυτος !
Δεν θελω να τον φαω , αλλα να τον φιλησω !
Κραταω σφιχτα και τα δυο εξαιρετικα σου σχολια ,
(Μπορεί κάποιος λέγοντας "σ' αγαπώ" να εννοεί "μου είσαι σημαντικός, είσαι απαραίτητος στη ζωή μου, για να είμαι (εγώ) καλά". Κι άλλος να εννοεί (αυτό που θεωρώ εγώ ότι είναι η πολύ πολύ απλή βασική έννοια της αγάπης)
και επισης το ("Το σ' αγαπώ και το σε χωρίζω να τα λες μόνο όταν τα εννοείς. Δε φταίει ο άλλος που τα πιστεύει...").
Ειδες πως καμμια φορα κανουμε δυσκολα τα απλα , και τα απλα δυσκολα ?

Βεβαια , για να ειμαι ακριβοδικαιος υπαρχουν και ορισμενες φορες που φταιει και αυτος που τα πιστευει .
Για παραδειγμα την πρωτη φορα που εκανα ερωτα , νομιζα πως ημουν ερωτευμενος , αλλα τελικα ηταν ... "μια σωματικη αυταπατη" να την πω ?
Και ειχα πληρωσει και ενα πεντοχιλιαρο ! χε!χε!( πλακα κανω !)

pterarhos (19.01.2010)
Καλησπερα περα ως περα.
Αγαπη λοιπον.Ισως το πιο δυνατο ανθρωπινο συναισθημα.
Λογος υπαρξης, δημιουργιας.
Εχει τα ειδη της.
Και ειναι πολλα.
Εχει νομους και κανονες.
Καποτε συγχεεται με τον ερωτα.
Ειναι ανθεκτικοτερη εκεινου.
Αποτελει την κορωνιδα του.
Ποταμοι μελανης εχουν χυθει να την περιγραψουν ανα τους αιωνες.
Κατακτηση ειναι.
Και πολλα αλλα.
Οι Αθλιοι κατ εξοχην εργο αγαπης.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι η αγαπη θελει δουλεια.
Και γι αυτον που την προσφερει και για αυτον που ειναι αποδεκτης της.
Μαθαινουμε.
Αλλιως δεν εχουμε λογο υπαρξης.
Ελπιζω να εισαι και να περνας καλα.
Προσφερεται για σκεψεις το ποστ αυτο φιλε Ζαρατουστρα.
Και αποφασεις...
Ευχομαι να εισαι και να περνας καλα.
Καλο σου βραδυ.
ZARATHUSTRA (19.01.2010)
Καλησπερα απο τα περατα της ψυχης
Πτεραρχακο μου !
Το ειπες ολα σε μια φραση .
" Η ΑΓΑΠΗ ΘΕΛΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ " .
Με αλλα λογια το λεει ομοιως κι ο στιχος του Θηβαιου ,
"η αγαπη ειναι σαν τραπουλα σημαδεμενη , μοναχα οτι ξοδεψες σε προστατευει."
Πως να διαφωνησεις ?
Καλο βραδυ φιλαρακι μου .
movflower (19.01.2010)
προσέχουμε από "an I-love-you-slut" για να είμαστε ήσυχοι. Ειδικά όταν στο λένε με το μαχαίρι στο σβέρκο.
Απλά κι ωραία, Ζοροζάρα μου!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
sven (20.01.2010)

Γειά σου φιλαράκι μου καλό και καλωσόρισες στο ΜΗ!!!!!

Πάλι μας...αγάπησες με το θεματάκι σου!!!

Όσο κι αν θέλουμε, όσο κι αν προσπαθούμε, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να υιοθετήσουμε έναν κοινό ορισμό για την αγάπη. Υπάρχουν τόσα είδη αγάπης όσα κι οι άνθρωποι. Είναι θέμα ερμηνείας. Συνήθως η θεώρηση της αγάπης περιλαμβάνει απαιτήσεις, προσδοκίες, προκαταλήψεις, στερεότυπα, επιλεγμένες αλήθειες, τρόπους συμπεριφοράς και στάσης απέναντι στον Άλλον.

Εάν μπούμε σε μία σχέση με τέτοιου είδους προσδοκίες, "βουβές" απαιτήσεις και ανάλογες εμπειρίες, τότε η σχέση θα διαμορφωθεί ακριβώς έτσι όπως την έχουμε στο μυαλό μας. Κάποια στιγμή ο φόβος θα κυριαρχήσει, και ο φόβος είναι εχθρός της αγάπης ή το αντίθετό της...

Η αγάπη είναι τα πάντα και ότι πιο ειλικρινές και γνήσιο μπορούμε να δώσουμε σε κάποιον. Τα υπόλοιπα, δηλ. η ζήλεια, ο θυμός, η εκδικητικότητα κ.λ.π., δεν είναι παρά έκφράσεις των ματαιωμένων προσδοκιών του νηστικού κι αδύναμου Εγώ μας, που αναζητούσε κάποιον Άλλον για να τραφεί, μη μπορώντας να συντηρηθεί από μόνο του. Εάν αναλύσει κάποιος τέτοιου είδους συναισθήματα, θα ανακαλύψει πως στην ουσία αντιπροσωπεύουν πονεμένες πλευρές του εαυτού μας, παρά τον Άλλον.

Αν ρωτήσουμε 10 άτομα γιατί αγαπάνε το άτομο με το οποίο είναι μαζί, τουλάχιστον τα 9 από αυτά θα αναφέρουν αυθόρμητα λόγους που έχουν να κάνουν με το τί τους ΔΙΝΕΙ, π.χ. είναι τρυφερός, καλός, γενναιόδωρος, με κάνει και νιώθω ασφάλεια κ.λ.π., και όχι το τί τα ίδια προτίθενται να δώσουν.

Βλέπω πλέον με πολύ επιφυλακτικότητα ερωτικές σχέσεις όπου ο ένας γέρνει στον άλλον, προσδοκώντας να εισπράξει την αγάπη που έχει ανάγκη. Την ίδια επιφυλακτικότητα έχω κι απέναντι σε ερωτευμένους που αποκαλούν το/τη σύντροφό τους ως το "έτερόν τους ήμισυ". Αυτό εμπεριέχει συνήθως άπειρες "βουβές" προσδοκίες από τον Άλλον και μια προσωπική αίσθηση έλλειψης και ανεπάρκειας χωρίς την ύπαρξη αυτού του Άλλου. Κάτω από τέτοιες προϋποθέσεις, η "αγάπη" έχει ημερομηνία λήξης.

Με επιφυλακτικότητα βλέπω επίσης ερωτικές ή/και φιλικές σχέσεις, όπου δεν υφίσταται στην ουσία κανένας άλλος στη ζωή των δύο, όπου υπάρχει μια αποπνικτική αποκλειστικότητα κι αποκλεισμός άλλων σημαντικών προσώπων. Όποιος αγαπάει αβίαστα, ανυστερόβουλα και χωρίς ανταλλάγματα, μπορεί και αγαπάει όλους γύρω του. Η αγάπη είναι ανεξάντλητη και δεν έχει όρια και όρους. Όποιος αγαπά με τον τρόπο αυτό μπορεί να αγαπά και τον μετανάστη και τον ενοχλητικό γείτονα και αυτόν που έχει διαφορετικά πιστεύω και....

Μπορεί να είναι εύκολο να περιγράψουμε τί ΔΕΝ είναι αγάπη, αλλά αδύνατον το τί είναι αγάπη. Μπορούμε όμως να συμφωνήσουμε τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπορεί κάποιος να αγαπήσει. Η αγάπη απαιτεί καθαρότητα και ισορροπία ψυχική, αυτά ακριβώς που αναφέρει ο Έριχ Φρομ « πρέπει να εχει ξεπεράσει την εξάρτηση, τη ναρκισσιστική παντοδυναμία, την επιθυμία να εκμεταλλεύεται. Πρέπει να εχει αποκτήσει σταθερή πίστη στις δικές του δυνάμεις και το θάρρος να στηρίζεται σ` αυτές για την πραγμάτωση των σκοπών του. Αν λείπουν αυτά, φοβάται να δώσει τον εαυτό του
και επομένως να αγαπήσει».

Και κάτι τελευταίο. Αγάπη σημαίνει και αυτοσεβασμός. Όπως σηκωνόμαστε από ένα τραπέζι όπου δεν μας σερβίρεται ποτέ φαγητό, έτσι θα πρέπει να μπορούμε κάποια στιγμή να αποχωρούμε και από μία μονόπλευρη και χωρίς αμοιβαιότητα σχέση. Αν δεν το κάνουμε αυτό, τότε δεν μιλάμε για αγάπη, αλλά για εξάρτηση...

Καλό ξημέρωμα Ζούπερμαν!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Latte (20.01.2010)
Εξαιρετικό το σχολιάκι σου, Σβενάκο! Πώς και πώς το περίμενα, αφού σε θεωρώ ειδήμονα επί του θέματος :)
Υπέροχα και διδακτικά όσα γράφεις.
Θα σταθώ σε αυτό που δεν καταλαβαίνω ακριβώς (και που έχω ακριβώς απαντήσει, όπως ανέφερες - αλλά αυτό το ξέρεις :))

"Αν ρωτήσουμε 10 άτομα γιατί αγαπάνε το άτομο με το οποίο είναι μαζί, τουλάχιστον τα 9 από αυτά θα αναφέρουν αυθόρμητα λόγους που έχουν να κάνουν με το τί τους ΔΙΝΕΙ, π.χ. είναι τρυφερός, καλός, γενναιόδωρος, με κάνει και νιώθω ασφάλεια κ.λ.π., και όχι το τί τα ίδια προτίθενται να δώσουν".

Με άλλα λόγια, όταν με ρώτησες γιατί αγάπησα αυτόν που αγάπησα, η απάντησή μου δεν έπρεπε να αφορά το τι λαμβάνω από αυτόν, αλλά το τι θέλω να του δώσω: γιατί θέλω να ξεκουράζεται σε μένα η ψυχούλα του, γιατί θέλω να τον κάνω χαρούμενο, να τον θαυμάζω, να του συμπαραστέκομαι, να τον φροντίζω, να τον κρατώ τρυφερά αγκαλιά με τις ώρες, και πάει λεγοντας;

Όταν ερωτεύομαι κάποιον, επειδή π.χ. με φροντίζει και μου φέρεται τρυφερά ή όταν αποκλείεται να ερωτευτώ κάποιον που δε μου φέρεται έτσι, σημαίνει πως είμαι ανεπαρκής σε αυτούς τους τομείς;

Δεν ξέρω. Νομίζω ότι χρειάζομαι περισσότερες διευκρινίσεις επ' αυτού. Αλλά ας μην καταχραστώ το χώρο του Προφητάκου μας. Υπάρχουν και αλλού μπλογκοχώραφα για (άμεσες) προσωπικές αναζητήσεις... :) :)
ZARATHUSTRA (20.01.2010)
Σε ευχαριστω movflowerακι μου !
Γραφει και κατι φωσκολικα σεναρια η slutο ζωη , που σε κανει και τραγουδας "γλυκααα πονουσε το μαχαιριιι, εσταζε μελι η μαχαιριαααα" .
Και ειδες , πως καταντησε ο Βοσκοπουλος ! χε!χε!



Χαιρετω σε Σβεν παμμεγιστε μαγειρα της ψυχης , μαμαλακη της καρδιας ! Αυτο ηταν η απαντηση στο καλως ορισες (χε!χε! Τι καθαρμα-πειραχτηρι εισαι ! )
Καλο μου φιλαρακι , εγραψες καποια πραγματα που με τσιγκλησαν , καποια αλλα που ηθελα να επισημανω στο επομενο ποστ (εκει σε θελω καβουρα...).
Εμεινα "ασερβιριστος" πριν λιγο καιρο απο κατι φιλους , δυστυχως σηκωθηκα σχετικα αργα , αλλα τουλαχιστον σηκωθηκα πριν το "βαρυ λογαριασμο".
Απειρες βουβες απαιτησεις , βουβες απαιτησεις, βουβες απαιτησεις , το επαναλαμβανω για να μην το ξεχασω .

9 στους 10 ε ? Ξερεις ποιο τραγουδι μου θυμησες τωρα " ... πως εχεις ομορφια και φρυδια τοξοτα σαν πετρινα γεφυρια / και μ` απαντησαν τα γεφυρια χορταριαζουν , αμοιρη ψυχη μην ξεγελαστεις " .
Ζωγραφισες παλι φιλαρακι . Ειμαι τυχερος ανθρωπος , το ξερω .



Λατρεμενη μου καταχρασου ελευθερα !
Εγω , κατα βαθος ενας γερο-ματακιας ειμαι ! χε!χε!
Να σου δωσω την μπακαλικη απαντηση μου πριν σου πει την εμπεριστατωμενη του ο κτηνιατρος με τα πτυχια .
Η αγαπη η πραγματικη ειναι να νιωθετε εσυ και αυτος "σαν γριουλες , προθυμες να περασει η μια την αλλη απεναντι στο δρομο .
Αν μονο η μια γρια ειναι προθυμη , τοτε το γλυκο χαλασε .
Οριστε ,τι τους θες τους κτηνιατρους!

Τωρα για τον ερωτα εχω ενσταση .
Ο ερωτας δεν ρωταει , πεφτει σαν κεραυνος και δεν ζηταει ποτε συγνωμη .
Μπορει να ερωτευτεις μεχρι και ληστη τραπεζων , δεν τιθασευεται ο ερωτας .
Αλλο η αγαπη .
Η αγαπη ειναι ζεστες παντοφλιτσες , ο ερωτας περπατα ξυπολητος και δεν λογαριαζει !
Απλα ζησε το "κουσελνακι" μου !
Vasoula-83 (20.01.2010)
Αγαπώ σημαίνει δίνω. Προσφέρω. Χαρίζω. Ανοίγω διάπλατα το στήθος μου, ξεριζώνω τη καρδούλα μου και σου τη δίνω, χωρίς κανένα ενδοιασμό, χωρίς κανένα φόβο, χωρίς αμφιβολία. Γι'αυτούς που αγαπώ θα μπορούσα να δώσω και τη ζωή μου, να θυσιαστώ, να κοπώ κομμάτια. Υπερβολική έκφραση αλλά δεν υφίστανται όρια εδώ. Όποιος πραγματικά αγαπά, ξεχνά το "εγώ" του. Ο εγωισμός πεθαίνει. (Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως εκλείπει η αξιοπρέπεια).
Για μένα, το απόλυτο αίσθημα αγάπης έγκειται στην αγάπη της μάνας. Εύχομαι να με αξιώσει σύντομα ο Θεός να το βιώσω. Η μάνα ΑΓΑΠΑΕΙ με κάθε έννοια, ολοκληρωτικά, χωρίς αντάλλαγμα και είναι έτοιμη να θυσιαστεί ανά πάσα στιγμή για το σπλάχνο της...Με τρομάζει αυτή η καθολικότητα και η απολυτότητα στη μητρική αγάπη και με συγκινεί συνάμα.
Ζαρούλη μου ξέρεις καλά από πόσα δύσβατα μονοπάτια πέρασα πρόσφατα κι εγώ για την αγάπη μου. Πόσα κακοτράχαλα βουνά ανέβηκα. Πόσο μάτωσα. Και πόσα έχω να περάσω ακόμη. Τώρα τουλάχιστο δε θα είμαι μόνη μου, έχω εκείνον να μου κρατά το χέρι, να δέχεται και να μου δίνει αγάπη. Και...γιατί τον αγαπώ?

Αναρωτιέμαι...τέθηκε το ερώτημα πιο πάνω και μ'έκανε να σκάψω πολύ βαθιά μέσα μου. Να βρω τις αιτίες. Και πολύ μου άρεσαν οι απαντήσεις που έδωσα στον εαυτό μου.

Τον αγαπώ γιατί με κάνει καλύτερο άνθρωπο. Γιατί μέρα τη μέρα μου μαθαίνει τη ζωή, με οδηγεί. Γιατί χαμογελάω και νιώθω πως ο κόσμος είναι ομορφότερος επειδή υπάρχει εκείνος μέσα. Γιατί με κάνει να νιώθω πως θέλω να μοιραστώ μαζί του τα πάντα χωρίς να κρατήσω τίποτα για μένα. Γιατί, πολύ απλά, όπως πιο πάνω είπες, δεν υπαρχει πλέον το "εγώ" αλλα το "εμείς"...
Θυμάμαι το τραγουδάκι που μου έστειλες->
"Θέλει μαγκιά για ν'αρνηθείς της σιγουριάς τα κυβικά. Για έναν έρωτα να πεις 'εγώ θα ζω με δανεικά'".
Το οποίο μου φέρνει στο μυαλό το->
"Καμαρούλα μια σταλιά, δύο επί τρία, κόχη και λατρεία, τοίχος και φιλιά..."
Αφιερωμένο σ'όλα τα οικονομικώς περιορισμένα ζευγάρια που ξεκινάνε τη ζωή τους. Όλοι έτσι αρχίζουμε πια στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Και ΝΑΙ, επειδή πολλοί μου θέτουν το ερώτημα¨"Τί θα τρώτε, αγάπη? Η αγάπη μπαίνει στο τσουκάλι? Μαγειρεύεται?"
ΑΓΑΠΗ θα τρώμε. Αγάπη βραστή, τηγανιτή, στο φούρνο με πατάτες. ΑΓΑΠΗ!!! Τίποτα άλλο δεν έχει σημασία στη ζωή. Σας το λέω εγώ που κόντεψα να χαθώ για χάρη της. Και τώρα ξέρω, έμαθα, διδάχτηκα από την ίδια τη ζωή, πως χωρίς αυτήν να καίει τα σωθικά μου και να κινεί το αίμα στις φλέβες μου, δε μπορώ να ζήσω.
Πεθαίνω ν'ακούω τις ιστορίες των παλιών, γονιών και παππούδων, που ξεκίνησαν απ'το μηδέν, που στ'αλήθεια πεινούσαν, την έβγαζαν κυριολεκτικά με ψωμί κι ελιά, που μάτωσαν κι όμως άντεξαν! Λαμπρά παραδείγματα που καταδυκνείουν πόσο σύνθετα έχουμε κάνει τα απλά πράγματα στη ζωή. Γι'αυτό δυστυχούμε. Γι'αυτό διαζύγια, χωρισμοί, διαλυμένες οικογένειες. Όλα ειναι απλά, εύκολα. Κι όταν τους βάλεις μέσα κι αγάπη...κατευθύνονται από μόνα τους.Και σε πάνε αυτά, δε τα πας εσύ πια...
Έχω ακούσει το ρήμα "αγαπώ" σε πάρα πολλές γλώσσες. Η ελληνική εκδοχή του όμως νομίζω καθρεφτίζει το θεό Έρωτα από κάθε άποψη. ΑγαπΩ-> Ξεκινά με Α και τελειώνει με Ω. Τα ακρότατα του ελληνικού αλφαβήτου.

Παιδιά, αγαπήστε γιατί χανόμαστε!!!

Παραθέτω ένα αγαπημένο ποίημα του Χριστιανόπουλου.


ΕΡΩΤΑΣ

Νὰ σοῦ γλείψω τὰ χέρια, νὰ σοῦ γλείψω τὰ πόδια –
ἡ ἀγάπη κερδίζεται μὲ τὴν ὑποταγή.
Δὲν ξέρω πῶς ἀντιλαμβάνεσαι ἐσὺ τὸν ἔρωτα.
Δὲν εἶναι μόνο μούσκεμα χειλιῶν,
φυτέματα ἀγκαλιασμάτων στὶς μασχάλες,
συσκότιση παραπόνου,
παρηγοριὰ σπασμῶν.
Εἶναι προπάντων ἐπαλήθευση τῆς μοναξιᾶς μας,
ὅταν ἐπιχειροῦμε νὰ κουρνιάσουμε σὲ δυσκολοκατάχτητο κορμί.



Μου έφτιαξες τη μέρα αγαπημένε μου, θα μπορούσα να μιλάω & να γράφω ώρες για αγάπη και για έρωτα. Κυρίως γενικά, αλλά μαζί σου και πιο συγκεκριμένα, φωτογραφικά σχεδόν...με πιάνεις???
Σε γλυκοφιλώ. Α! Και να μη ξεχνιόμαστε, άκου αυτό...

http://www.youtube.com/watch?v=ABue6kt2Oqw


StavmanR (20.01.2010)
Σκέψου απλά ότι την ίδια σκέψη έχουν και οι δαίμονές σου:
"Νικιέται ρε συ ο Ζ;"

Καλό κουράγιο Ζ :)
kithara-woman (20.01.2010)
Χίλια μπράβο στην Vasoula-83,το σχόλιο της με κάλυψε ΑΠΟΛΥΤΑ.Συμφωνώ και επαυξάνω. :-)

Αγαπάμε γιατί αυτό μας κάνει να νιώθουμε καλύτεροι άνθρωποι.
Εχουμε κάνει πολυπλοκη τη ζωή μας.Λιγα πράγματα χρειάζεται ο άνθρωπος να είναι ευτυχισμένος αλλά ψάχνει τα πολλά και χάνει την ουσία.

Θεωρώ τυχερό τον εαυτό μου που βρήκα την ευτυχία,μέσα σε δυο μάτια που με κοιτάζουν και καθρεπτίζεται αγάπη.
:-)
sven (20.01.2010)

Γαλατάκι,

θα απαντήσω στο ερώτημά σου γιατί ο Προφήτης είναι δικός μας(σου!!!) άνθρωπος.

Κατ' αρχήν, άλλο έρωτας και άλλο αγάπη. Ο έρωτας εμπερικλείει πάντα έντονα προσωπικά μας στοιχεία που προβάλλονται λιγότερο ή περισσότερο στον άλλον με έναν υποσυνείδητα τρόπο. Άρα, στη φάση του έρωτα, σχεδόν όλοι μας -έτσι κι εσύ τότε που ήσουν ερωτευμένη- προσδοκούν αυτά που τους λείπουν και που όσο εντονότερα είναι τόσο και μεγαλύτερη η παραμόρφωση του υποκειμένου του έρωτά μας και μετατροπή του εντός μας σε κάποιον άλλον από αυτό που πραγματικά είναι.

Όσον αφορά την αγάπη, έχουμε μια τάση να υπερεξιδανικεύουμε το τί είναι αγάπη σε βαθμό μη ρεαλιστικό. Αγάπη άνευ όρων και ορίων είναι, κατά τη γνώμη μου, μόνο η γονεϊκή αγάπη, στην οποία συνεχίζεις να θέλεις να δίνεις και να κάνεις τα πάντα, όσο κι αν ματαιώνεσαι, όσο κι αν αγνοείσαι...

Στην αγάπη μεταξύ δύο ατόμων αντίθετου φύλου, κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν ισχύει και δεν πρέπει να ισχύει, γι' αυτό μίλησα και για αμοιβαιότητα και αυτοσεβασμό. Αν αυτές οι δύο παράμετροι δεν υπάρχουν, τότε μιλάμε για εξάρτηση.

Για να γίνω πιο σαφής, θα παραθέσω την άποψη του Σπινόζα περί αγάπης, που είναι συνοπτικά η εξής: αγάπη είναι η χαρά που συνοδεύει τη σκέψη ενός εξωτερικού αντικειμένου, δηλαδή σκέφτομαι κάποιον και χαίρομαι.

Για τον Σπινόζα όμως, χαρά είναι η αύξηση του σώματος και της ψυχής, δηλαδή κάτι ΠΟΛΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ, δηλαδή όταν χαίρομαι, νιώθω και είμαι πιο δυνατός. Αντίθετα, όταν λυπάμαι, νιώθω λιγότερο δυνατός. Επομένως, κάθε φορά που μέσα στην αγάπη υπεισέρχεται και η λύπη, που μπορεί να μου προκαλεί αυτός που αγαπώ, η αγάπη χάνει κάτι από τον ευατό της, δηλαδή φθείρεται...

Στο σημείο αυτό υπεισέρχονται και οι παράμετροι του αυτοσεβασμού και της αμοιβαιότητας, όχι ως κάτι προαπαιτούμενο για να αγαπήσεις, αλλά ως κάτι απαραίτητο για να ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ Ν' ΑΓΑΠΑΣ!!!

Όλα τα υπόλοιπα είναι κατά τη γνώμη μου τρυφερές επιθυμίες και ευχολόγια, που η όποια συμμόρφωσή μας σ΄αυτά οδηγεί σε υποταγή, εξάρτηση και απώλεια του αυτοσεβασμού μας.
Tsipouraki (20.01.2010)

Είναι να απορεί κανείς πώς χωρά ο...Σχορτσιανίτης μέσα στο κεφάλι μας..., καλέ μου...Ζαρτόστ:)
Έχει κι αυτός τις..αδυναμίες του όμως και ενίοτε νικιέται...
Λέμε τώρα.........
:)))))))))))))))))))))))))


Νύχτα με 1000 πρόσωπα, στο βλέμμα σου αλητεύει
και σέρνει με τις γόβες της, κρυστάλλινο χορό
Όσο κι αν θέλεις να σωθείς, πάντα θα περισσεύει
μια κουταλιά για να πνιγείς, θαλασσινό νερό

Το μυστικό μου τό’χε πει, φευγάτος θερμαστής
Για ό,τι πάθεις στη στεριά, πάντα θα φταις εσύ

Οι κουρασμένες μας στιγμές, χωρούν σε μιαν αράδα
Κι ας είναι χρόνια δίσεκτα, τα λόγια που θα πεις
Τα αταξίδευτα σκαριά, που καρτερούν στη ράδα
Έχουν πληγές που φαίνονται στο φως της αστραπής

Το μυστικό μου το 'χε πει, φευγάτος θερμαστής
για ό,τι πάθεις στη στεριά, πάντα θα φταις εσύ

Τάδε έφη (ερμήνευσε μάλλον)... Μάνος Ξυδούς στο Πάντα

Καλό μεσημεράκι!!!
ZARATHUSTRA (20.01.2010)
Vasoula-83 ,Βασουλα μου , οποιος σε γνωριζει , θαμπωνεται απ το μεγαλειο της ψυχης σου .
Και δεν το λεω για να περναει η ωρα φυσικα .
Αν σε "πιανω " λεει!!!
Λιγοι ανθρωποι ξερουν και ειναι φτιαγμενοι να προσφερουν και να αγαπουν οπως εσυ .
Μονο προσεχε που και που γλυκεια μου , αυτο ισχυει και στη φιλια , οταν θα νιωθεις οτι δεν σου σερβιρουν ποτε φαγητο (οπως λεει ο σβεν ) , και οταν η βαρκα μπαζει νερα και αδειαζεις μοναχα εσυ με το κουβαδακι , τοτε να σηκωνεσαι να φευγεις , για να αποφυγεις την κακως εννοουμενη παντα εξαρτηση .
Στα λεω ολα αυτα γιατι εισαι ενας Χριστος της γειτονιας που λεει κι ο Λ.Παπαδοπουλος .
Και το καταλαβαινεις ... οτι τα χερακια σου τα λιμπιζονται φαρισαιοι ,σταυροι και ρωμαιοι !
Αλλα μην ανησυχεις , εχεις καλο συντροφο και εναν ορκισμενο ακοιμητο φρουρο μεγα προφητη Ζουπερμαν !
http://www.youtube.com/watch?v=Ea8I38IPaSM



Χε!χε! Σταυρο μου βαθυστοχαστε , καπως ετσι ειναι ... γελαω για τη ζυγαρια και η ζυγαρια μαζι μου !
Σε ευχαριστω .



Σβενακο εισαι ενα κοσμημα πραγματικο για ολους μας .
Αλλα επειδη σε κουραζουμε πολυ , πρεπει και να σε προσεχουμε για να σε εχουμε , σου στελνω μια ειδικη ψυχολογο στο σπιτι http://3.bp.blogspot.com/_FM2nF32mUO4/SxF_Z7GgCII/AAAAAAAAAtg/rM2Bi2HstQk/s1600/sexy+nurse4.jpg
Γιατι... και ο "κουρεας" δεν μπορει να κουρευτει μονος του !



Tsipouraki μου λαμπρο , τι υπεροχοι στιχοι ειναι αυτοι !
Πως και μου ξεφυγαν ?

"Όσο κι αν θέλεις να σωθείς, πάντα θα περισσεύει
μια κουταλιά για να πνιγείς, θαλασσινό νερό
Για ό,τι πάθεις στη στεριά, πάντα θα φταις εσύ "


Εληφθη γλυκεια μου , εληφθη ...
Liza32 (21.01.2010)
Εμένα να δεις πόσοι με μαχαίρωσαν πισώπλατα με τα...σ΄αγαπώ τους! Απο την πολύ αγάπη, κόντεψα να πάθω...ασφυξία! Το αποτέλεσμα ήταν, να παραγνωριστούμε και τελικά να ...φάμε τα μουστάκια μας! Όταν λέω σε κάποιον σ΄αγαπώ, είτε άντρας είναι είτε γυναίκα, εννοώ, ότι, δεν θα τον πληγώσω, δεν θα τον προδώσω, δεν θα τον ζηλέψω, δεν θα τον αναγκάσω να κάνει κάτι που δεν θέλει, δεν θα τον παρατήσω σε μια δύσκολη στιγμή, δεν θα του πω ψέματα, και δεν θα τον κοιτάξω με καχυποψία, επειδή κάποιοι, κάποτε, έκαναν το ίδιο σε μένα! Είτε εγω έκανα το ίδιο σε κάποιους για προσωπικό όφελος. Επίσης, όταν αγαπάμε, θέλουμε τον αλλο στη ζωή μας για αυτό που είναι, και δεν θέλουμε να τον αλλάξουμε! Διαφορετικά, αυτό δεν λέγεται αγάπη, αλλά εγωισμός! Και αν υπάρχει εγωισμός, δεν υπάρχει αγάπη! Τέλος, όταν λέμε ότι αγαπάμε, έχουμε εμπιστοσύνη στον άλλο και δεν του κάνουμε τη ζωή δύσκολη! Δεν βάζουμε άλλους να μάθουν για το άτομο που μας ενδιαφέρει, αντίθετα, με υπομονή, το μαθαίνουμε μόνοι μας, χωρίς κανένα εξαναγκασμό! Η αγάπη, είτε επαγγελματικής φύσεως, είτε φιλικής, είτε ερωτικής, πρέπει να είναι μια πράξη εμπιστοσύνης και αμοιβαίας συνεισφοράς! Και επειδή, ως γνωστόν, αν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη δεν υπάρχει τίποτα, καλό είναι, να το ξανασκεφτούμε, για το τι θέση θέλουμε να έχει το συγκεκριμένο άτομο στη ζωή μας, μετά απο τον πόνο που μας προκάλεσε! Φανταστείτε δηλαδή, νοερά, ενα ερωτευμένο ζευγάρι. Τουλάχιστον ο ένας απο τους δυο είναι ερωτευμένος. Σκεφτείτε, να μάθει ο άλλος, ότι τοέτερον του ήμιση, παίζει μαζί του και ότι τίποτα απο όλα αυτά δεν είναι αλήθεια! Τι νομίζετε ότι θα συμβεί; Σημειωτέον! Ο καθένας, αντιδρά διαφορετικά!
ZARATHUSTRA (21.01.2010)
Liza μου , παντρεψου με !
Εχω 40 ριζες ελιες και καρδια τρυφερη σαν του μαρουλιου !
Εμπιστεψου με και παμε ! Εγω θα τα κανω ολα . Εγω .
Magsmile (21.01.2010)
Εξαιρετικό post !! Τι έχουμε πάθει όλοι και συζητάμε για έρωτες αγάπες !! Αναθεωρήσεις συναισθημάτων !! Καλό μας κάνει γενικά να ψαχνόμαστε αν και είναι λίγο δύσκολο και επώδυνο μερικές φορές.!! Όλα που γράφτηκαν από όλους σας τα διάβασα με προσοχή. Θα μείνω σε μερικά για να μην γράψω κατεβατό δικό μου (η λέξη Αγάπη είναι …………….)
Latte : Και για να γίνω πιο σαφής: Μπορεί κάποιος λέγοντας "σ' αγαπώ" να εννοεί "μου είσαι σημαντικός, είσαι απαραίτητος στη ζωή μου, για να είμαι (εγώ) καλά". Κι άλλος να εννοεί (αυτό που θεωρώ εγώ ότι είναι η πολύ πολύ απλή βασική έννοια της αγάπης) "με νοιάζει η ευτυχία σου. Θέλω να είσαι καλά και χαρούμενος". Κι αυτό εντείνεται και δυσκολεύει (όπως λες κι εσύ), όταν μπορεί κανείς να συμπληρώσει αυτό το τελευταίο, λέγοντας "ακόμα κι αν δεν φέρθηκες σωστά", όπως έκανε ο ιερέας με το Γιάννη Αγιάννη
Sven : Η αγάπη απαιτεί καθαρότητα και ισορροπία ψυχική, αυτά ακριβώς που αναφέρει ο Έριχ Φρομ « πρέπει να εχει ξεπεράσει την εξάρτηση, τη ναρκισσιστική παντοδυναμία, την επιθυμία να εκμεταλλεύεται. Πρέπει να εχει αποκτήσει σταθερή πίστη στις δικές του δυνάμεις και το θάρρος να στηρίζεται σ` αυτές για την πραγμάτωση των σκοπών του. Αν λείπουν αυτά, φοβάται να δώσει τον εαυτό του και επομένως να αγαπήσει».
Για τον Σπινόζα όμως, χαρά είναι η αύξηση του σώματος και της ψυχής, δηλαδή κάτι ΠΟΛΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ, δηλαδή όταν χαίρομαι, νιώθω και είμαι πιο δυνατός. Αντίθετα, όταν λυπάμαι, νιώθω λιγότερο δυνατός. Επομένως, κάθε φορά που μέσα στην αγάπη υπεισέρχεται και η λύπη, που μπορεί να μου προκαλεί αυτός που αγαπώ, η αγάπη χάνει κάτι από τον ευατό της, δηλαδή φθείρεται...
Στο σημείο αυτό υπεισέρχονται και οι παράμετροι του αυτοσεβασμού και της αμοιβαιότητας, όχι ως κάτι προαπαιτούμενο για να αγαπήσεις, αλλά ως κάτι απαραίτητο για να ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ Ν' ΑΓΑΠΑΣ!!!

Τα γράψατε τόσο όμορφα που νομίζω με έχετε καλύψει πλήρως ……… !!!!
Αντεεεε, να έχουμε όλοι μια ομορφη χρονια με πολυ αγαπηηηη !!!! Βρε τι πάθαμε όλοι !!!
Και αν δεν το έχουμε δει / βρει ας ανοίξουμε τα στραβ………. Και ας την δούμε / βρούμε !!!!
Να έχεις μία όμορφη μέρα !!!!! :-))))))
inappropriate (21.01.2010)
Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο της Δήμητρας, η δική σου παράθεση, αλλά και τα σχόλια των παιδιών...
Εγώ όμως περιμένω με αγωνία να διαβάσω και την άλλη πλευρά, την σκοτεινή που λες ότι θ' αναφερθείς στο επόμενο σου post.
Δεν ξέρω γιατί, ίσως γιατί πιστεύω ότι στο σκοτάδι καμιά φορά κρύβεται πολύ περισσότερο φως...;)
Κάνω λάθος?
Την καλημέρα μου :))
Liza32 (21.01.2010)
Αγαπητέ zarathustra, θα είμαι ειλικρινής μαζί σου! Πρώτον είμαι παντρεμένη, δεύτερον, αν δεν ήμουν δεν θα παντρεύομουν!Τρίτον, αυτό το πάμε θα τα κάνω όλα εγω, το έχω ξανακούσει χιλιάδες φορές!
ZARATHUSTRA (22.01.2010)
Βρε τι ομορφιες ειναι αυτες !!!
Γεμισε γυναικειες αναπνοες και χρωματα
το μπλογκακι μου !

Magsmile σε ευχαριστω .
Ολα γινονται ματια μου , καθαρες ψυχες και μοσχομυριστα σεντονια να υπαρχουν ...και ολα γινονται!


inappropriate σημαινει ... (ακαταλληλη αγαπη , επικινδυνα φιλιά ?)
Μια χαρα το βρισκω !
Μαλλον εχεις δικιο για το φωτεινο σκοτος !
Μολις το εγραψα το κειμενακι που περιμενεις .
Το κακο με μενα ειναι οτι, οταν παω να βγαλω τη σκοτεινη πλευρα μου , μου βγαινει προς το εγχρωμη . θα δεις και θα καταλαβεις .
Τωρα που σου γραφω ειναι 4 το πρωι και οι μετασεισμοι συνεχιζονται .
Ηθελα να ξερα που στην ευχη ειναι το επικεντρο .
Μην ειναι κατω απ το σπιτι να παω να τους διωξω ?
Κοιμηθειτε αφοβα αγγελουδια μου , ο Θειος Ζαρα , σας προστατευει !
Σε ευχαριστω που περασες .



Λιζα τοση ειλικρινεια δεν αντεχεται μαζεμενη !
Σωστη σε βρισκω και στα δυο πρωτα . Το τριτο στο ορκιζομαι στη ζωη του Μπιθικωτση .
Ρωτα και τον σβεν να δεις αν λεω ψεμματα .
Με ειχε δει και στον Μικρουτσικο "αντρες ετοιμοι για ολα !"
Καλο ξημερωμα καλη μου .

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
zarathustra
Πού να χωρέσεις δυόσμε...
από ΠΑΤΡΑ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/zarathustra

Κι αν στο πω θα με πιστεψεις;

Tags

Κάτι θυμήθηκα! 10...9 ...8...7... Eρχομαι από παντού και ... tajabone Αβάσταχτη ελαφρότητα ... Αναφορές - υπενθυμίσεις Απορίες Αφιερώσεις Βιτριολικόν ! Γλωσσάρι ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ Παπαράτσι αγάπη μου ! Ποίηση Σκέψεις ΣΤΙΧΟΙ ; Τραγούδια που αγαπώ Φιλοσοφικές αναζητήσεις



Επίσημοι αναγνώστες (10)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links



template design: Jorge