αρχική σελίδα MusicHeaven κεντρική σελίδα του blog περισσότερα Blogs
Home
Απέλπιδα προσπάθεια αυτογνωσίας
Ας μάς θυμίσουν τα λουλούδια, γιατί η βροχή είναι απαραίτητη
28 Φεβρουαρίου 2021, 18:06
Επιστολή στην υπουργό "Παιδείας"


Σε παρένθεση βρίσκονται όλα όσα θα ήθελα πραγματικά να πω, αλλά είπα να διατηρήσω ένα ύφος υποτυπώδους ευγένειας...

Αξιότιμη κ. Κεραμέως (νεοφασίζον κομματόσκυλο),

βρισκόμενη στο τέλος της Γ' Λυκείου και έχοντας "διανύσει" μια πορεία δώδεκα κοπιαστικών χρόνων, αντί να νιώθω έτοιμη για την πρώτη μεγάλη πρόκληση της ζωής μου προς διεκδίκηση (ούτε καν εκπλήρωση) των ονείρων μου, νιώθω μάλλον καταπονημένη και εξαντλημένη. Και δυστυχώς δεν είμαι η μοναδική... Εδώ και χρόνια η πλειοψηφία των μαθητών του Ελληνικού Σχολείου δεν παιδεύεται απλά, αλλά ταλαιπωρείται από την ανεπάρκεια του εκάτοστε εκπαιδευτικού συστήματος. 

  Δεν θα αναφερθώ στις χρόνιες αδυναμίες του, διότι θα γίνω γραφική και δεν το επιθυμώ. Ωστόσο, φέτος, που οι χειρίσμοι σας, κυρία Κεραμέως, θα έπρεπε αναντίρρητα να χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη ευαισθησία και προσοχή, κάνετε τα αδύνατα δυνατά για να συνθλίψετε κάθε μαθητική ύπαρξη. Webex και ξερό ψωμί, ενώ τα απογεύματά μας αναλώνονται στο διαδικτυακό zoom ή skype, γιατί δεν γίνεται να περάσεις χωρίς φροντιστήριο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (άξιες, αλλά πολλές φορές και τυχερές οι εξαιρέσεις αγαπητή, μην πάρεις θάρρος). Σταθερά 8 με 10 ώρες μπροστά απο έναν υπολογιστή, ενώ πολλοί άτυχοι βρίσκονται μπροστά από ένα κινητό οθόνης πέντε ιντσών. Λυπάμαι το σώμα και τη ψυχή μας που την ποδοπατάτε καθημερινά... Εν τω μεταξύ, νομίζω πως η εναλλαγή των τριών πλατφόρμων είναι η μοναδική εναλλαγή στη ζωή μου τους τελευταίους μήνες. Θλιβερή διαπίστωση για μια έφηβη... Και έστω ότι  περάσω στη σχολή που θέλω, λογικά θα "φάω" ξύλο αν τολμήσω να υπερασπιστώ τα δικαιώματά μου, οπότε μήπως να κάτσω στην μικρή μου πόλη, Νίκη μου και να μην εχω ιδιαίτερες επιδιώξεις? Σώφρον μου φαίνεται... Αλλά ο "σωφρωνισμός" δεν είναι του χαρακτήρα μου. Ψηφίσατε αλλαγές στο μέσο της χρονιάς που θα ισχύσουν και για την φετινή Γ' Λυκείου ( τι παίρνουν οι σύμβουλοί σου Νίκη μου και δεν μάς δίνουν??), επαναφέρατε την εξοντωτική και άδικη Τράπεζα Θεμάτων για την Α' και Β' Λυκείου, τα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς βρίσκονται πανελλαδικώς σε μια κατάσταση "άνοιξε-κλείσε", ας μην αγγίξουμε το ζήτημα των εντελώς αποκλεισμένων από την εκπαίδευση. Και φυσικά δεν εκλείπουν αυτοί που μάς κατηγορούν για ανούσια παράπονα και μάς χαρακτηρίζουν "ευνοημένη" γενιά. Φαντάζομαι, υπουργέ, ανήκετε και εσείς σε αυτή τη μερίδα.

 Σε τι ακριβώς είμαστε "ευνοημένοι" ? Που ξοδεύουμε τη μέρα μας μπροστά από μια συσκευή γεμάτη ακτινοβολία, που δεν βλέπουμε τους φίλους μας, που αδυνατούμε να πάμε στο αγαπημένο μας μαγαζί να εκτονωθούμε, σωματικά έστω, που δεν μάς απομένει ελεύθερος χρόνος ούτε για δείγμα, που αποκτάμε μυοσκελετικά προβλήματα και πονοκεφάλους από τα 18, που πίνουμε καφέδες και χάπια με συγκλονιστική συχνότητα, που αποκτάμε ψυχικές διαταραχές, που νιώθουμε τύψεις απέναντι στους άνεργους πλέον γονείς μας για την υπερπροσπάθεια που καταβάλλουν για να καλύψουν τα δίδακτρά μας, που υπακούμε στους κανονισμούς μιας κυβέρνησης που μάς υποτιμά??? 

Και η ειρωνεία έγκειται στο γεγονός ότι σύντομα θα "γιορτάσουμε" την εθνική απελευθέρωσή μας! Εγώ αρνούμαι να συμμετάσχω σε αυτό το "θέατρο του παραλόγου" , αρνούμαι να "γιορτάσω", γιατί πολύ απλά δεν νιώθω διόλου ελεύθερη. Πάψτε, επιτέλους, να αντιμετωπίζετε τη ζωή μας σαν να είναι ένα σύνολο από "πτώματα σκοτωμένων ωρών", δώστε μας την παιδεία και την εκπαίδευση που χρειαζόμαστε. Εύχομαι στο μέλλον να μη χάσω τη μαχητικότητά μου, αξιότιμη Κεραμέως, καθώς απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι θα έρθουν κι άλλα, χειρότερα...

                                                                                                     Με εκτίμηση (ούτε καν), 

                                                                                      ένα από τα εξαντλημένα σου πειραματόζωα.


5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο





Σχόλιο από sven (28.02.2021)
Χαίρομαι πολύ, διαπιστώνοντας πως υπάρχουν ακόμα τόσο νέοι άνθρωποι με αυτού του είδους την κριτική σκέψη, το αγωνιστικό πνεύμα και την ανατρεπτική διάθεση, αρνούμενοι να αποδεχθούν αγόγγυστα το οτιδήποτε τους σερβίρεται χωρίς τη στοιχειώδη συγκατάθεσή τους...

Την εκτίμησή μου!


Σχόλιο από loukas76gr (02.03.2021)
Δεν καταλαβαίνεις πόσο σε νιώθω. Όπως νιώθω και τους μαθητές μου που βρίσκονται στην ίδια θέση, όντας ο ίδιος εκπαιδευτικός. Δυστυχώς, το υπουργείο σκέφτηκε μέχρι και για παράταση σχολικού έτους για λόγους ...ψυχολογικούς, λέει, αλλά δεν μας είπε πως ακριβώς την εννοεί αυτή την παράταση.
Μέσα σε αυτό το διάστημα της τηλεκπαίδευσης στερηθήκατε/στερείστε πολλά. Από δράσεις, εκδρομές ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές, μέχρι και το χαβαλέ στην ώρα του μαθήματος και του διαλλείματος. Τη γυμναστική, που τώρα αναγνωρίζεται η αξία της! Και φυσικά το κοινό χρόνο με τους φίλους σας. Όλα αυτά που χρειάζεστε για την κοινωνικοποίηση, για να νιώσετε ότι ζείτε σε αυτό που λέμε σχολική κοινότητα. Το λίγο ελεύθερο χρόνο για το χόμπι σας, έστω και για να ξεδώσετε χωρίς να κάνετε κάτι ουσιαστικό (που όμως αυτή η ξεκούραση είναι ευεργετική για την ψυχολογία σας).
Αντί αυτών πήρατε τόση τηλεκπαίδευση, ξερό μάθημα και όσα ανέφερες με όλες τις συνέπειες.
Και από πάνω, το υπουργείο να απαιτεί να βαθμολογηθείτε για τη συμμετοχή σας στην "ηλεκτρονική τάξη", χωρίς φυσικά να κρίνει τις δικές του αστοχίες στο όλο εγχείρημα, που σας έχει πάντα σαν τελικό αποδέκτη.
Ανάθεμα και αν η υπουργός Κεραμέως και η υφυπουργός Μακρή είχαν ποτέ σχέση με τη σχολική πραγματικότητα. Έχουν να πατήσουν σε τάξη από τότε που τέλειωσαν το σχολείο. Πόσο μάλλον δεν έχουν σχέση με την εικονική πραγματικότητα της ψηφιακής τάξης. Τέτοια πρόσωπα, σε τέτοιες θέσεις, δρουν συνήθως άκρως κομματικά. Οπότε δεν περιμένω και την καλύτερη ενσυναίσθηση στην κατάστασή σας.
Διατάξεις, εγκύκλιοι στο πόδι και οι μαθητές και καθηγητές στρατιώτες της τηλεκπαίδευσης, για να φανερώνουν τι; Την επιτυχία, ότι όλα "δούλεψαν" με το μικρότερο δυνατό κόστος. Αλλά ποια είναι η πραγματικότητα που ξέρετε οι μαθητές και ξέρουμε οι εκπαιδευτικοί;
Ρωτήθηκαν ποτέ οι μαθητές για τα προβλήματά τους και την "υπέροχη" ψηφιακή εμπειρία τους; Έγιναν κάποιες αξιόλογες σφυγμομετρήσεις, όπου συμμετείχαν οι μαθητές;
Θέλω να ελπίζω ότι για όλους αυτό το πράγμα θα λάβει ένα τέλος σύντομα. Κυρίως για σας όμως, γιατί χάνετε τα καλύτερά σας χρόνια με ένα άγχος που διαρκώς αυξάνει μέσα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αντί αυτό να φροντίσει να το εξαλείψει, με ουσιαστικές παρεμβάσεις σε σχολικά προγράμματα και όχι μόνο με τη βοήθεια των σχολικών ψυχολόγων (ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί, αν και όχι σε όλα τα σχολεία).
Για το τέλος, να αναφέρω ότι πρόσφατα, μια ανηψιά μου στη Β' δημοτικού έγραψε ένα μήνυμα προς τον πρωθυπουργό, με την παράκληση να ανοίξουν το σχολείο της. Το παράπονό της μεγάλο. Θεωρήσαμε σωστό να το αποστείλουμε στον ίδιο, με ένα μήνυμα στα δημόσια προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μιας και ήταν η επιθυμία της.
Θα σε προέτρεπα να κάνεις το ίδιο, να αποστείλεις δηλαδή το παρόν μήνυμά σου εκεί που πρέπει, στους παραλήπτες που πρέπει να το διαβάσουν και ας μην αλλάξουν κάτι.
Γιατί η δική σου φωνή, μαζί και όλων των μαθητών που αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες, προβληματισμούς και απογοητεύσεις, πρέπει να βρουν διέξοδο και να ακουστούν. Εκεί που πρέπει όμως. Το αν θα το δημοσιοποιήσεις, επώνυμα ή ανώνυμα, σε εκπαιδευτικές σελίδες, είναι επίσης μια καλή επιλογή, μιας και αυτές διαβάζονται επίσης από τον εκπαιδευτικό κόσμο.
Σου εύχομαι καλή δύναμη, με μυαλό καθαρό και να βρίσκεις τον απαραίτητο χρόνο για τη δική σου ξεκούραση, πχ για ελαφριά φυσική άσκηση, περίπατος κά. Δεν είστε μόνοι σας σε αυτό, μαζί σας είμαστε και η μεγαλύτερη μερίδα (θέλω να ελπίζω) των εκπαιδευτικών και γονέων.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.


Σχόλιο από sven (02.03.2021)
Λουκά,
μακάρι να σκέφτονταν και να ήταν η μεγαλύτερη μερίδα των εκπαιδευτικών, όπως σκέφτεσαι και είσαι εσύ. Δεν το πιστεύω όμως και είμαι απόλυτα σίγουρος για αυτό που γράφω. Τα σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας μου από το μεγαλύτερο και αρτιότερο Παιδοψυχιατρικό Τμήμα της Β. Ελλάδος, αυτό του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, άλλα μου έχουν δείξει. Σπάνια εκπαιδευτικός ανταποκρίνονταν στην έκκλησή μας για ενημέρωση και συνεργασία επί συγκεκριμένων εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, περιστατικών. Μετά το βασικό ωράριο, φυγή για το σπίτι, την αγορά ή για τσίπουρα...


Σχόλιο από CRAZYFORGUITARS (02.03.2021)
Κύριε Λουκά, αρχικά χαίρομαι για την θετικότητα και την στήριξή σας. ΣΚέφτηκα την προτροπή σας και αποφάσισα ότι δεν θα προβώ σε δημοσιοποίηση του παρόντος (ή παρόμοιου κειμένου) σε εκπαιδευτικές σελίδες, διότι πιστεύω ότι σε τέτοιου είδους κείμενα απαιτείται επάρκεια στοιχείων, μεγάλη ακρίβεια και σαφήνεια, καθώς πάντα η παρανόηση και η παραπληροφόρηση είναι δυνατή. Και φυσικά δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου να κάνω τις απαραίτητες διορθώσεις/συμπληρώσεις, ώστε να φτάσω σε ένα τέτοιο κείμενο. Βέβαια, ακολούθησα το παράδειγμα της ανηψιάς σας και πράγματι έστειλα προσωπικό μήνυμα στο προφίλ της υπουργού, καθώς και εγώ πιστεύω ότι είναι σημαντικό να προβαίνουμε σε πράξεις διεκδίκησης και να μην αρκούμαστε σε ένα μπλογκ "διαμαρτυρίας". Έστειλα το παραπάνω κείμενο ελαφρώς παραλλαγμένο, με ύφος πιο διαλεκτικό και ευγενές, καθώς η πρόθεση μου δεν είναι να "διαξιφιστώ" με την υπουργό. Ωστόσο, πιστεύω ότι το να στείλω ένα μήνυμα στην υπουργό (το οποίο αμφιβάλλω αν θα μπει στον κόπο να το διαβάσει) είναι ανούσιο, όταν δεν υπάρχει απόκριση(έστω αρνητική). Θέλω να σημειωθεί το παρακάτω. Υπάρχει μια ανεξάρτητη οργάνωση της νεολαίας, ίσως και να τη γνωρίζετε, ονομάζεται Πρωτοβουλία Νέων, της οποίας βέβαια δεν είμαι μέλος, λόγω πρακτικών δυσκολιών. Αυτή η οργάνωση, που πραγματικά δεν είναι κομματικοποιημένη, έχει φέρει σε πέρας σημαντικές δράσεις, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στο εκπαιδευτικό κομμάτι, αλλά επεκτείνονται και στην υπεράσπιση και άλλων τομέων, π.χ το περιβάλλον. Τέλος πάντων για να μη μακρηγορώ, πλήθος μαθητών συμμετείχαν στις δράσεις της και σε μία από αυτές εξέφρασαν μαζικά, με επιχειρήματα και επικοινωνιακότητα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με την τηλεκπαίδευση. Βασικό τους σύνθημα " Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΨΟΓΑ... ΝΑΙ, ΜΕ ΑΚΟΥΤΕ?" Το αυτί της υπουργού δεν ίδρωσε ούτε κατά το ελάχιστο... Θέλω να καταλήξω στο εξής. Όταν το κάθε υπουργείο και η κυβέρνηση συνολικά δεν λαμβάνουν καν υπ' όψιν τις διαμαρτυρίες ενός εξαιρετικά μεγάλου συνόλου, θα ασχοληθεί με το προσωπικό μου μήνυμα?? Και εν τέλει ποιο το νόημα?


Σχόλιο από navonwolf (09.03.2021)
Αφού διάβασα το blog έμαθα πολύ περισσότερες πληροφορίες. Ας ελπίσουμε ότι το άρθρο θα ενημερωθεί με τις τελευταίες ειδήσεις, το ζήτημα που μοιράζεστε είναι επίσης ένα ζήτημα που με ενδιαφέρει πολύ io games
skribbl io



Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συγγραφέας
crazyforguitars


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/crazyforguitars






Tags

Γίνε επίσημος αναγνώστης!


Πρόσφατα...


Δημοφιλέστερα...




Αρχείο...


Φιλικά Blogs


    Links







    Ανάπτυξη MusicHeaven.gr, Hosting interTEN
    Όροι Χρήσης

    template design: Jorge