ελληνική μουσική
    857 online   ·  210.851 μέλη
    delajannis: Καλησπέρα σας, Λέτε κάπου ότι "...Γιαυτό και κλίμακες με ολόιδιες βαθμίδες διαχωρίζονται π.χ. ραστ και σεγκιάχ". Αυτό όμως, όπως νομίζω δεν είναι σωστό. Τα διαστήματα του ραστ είναι 2-2-1... (π.χ. ρε-μι-φα...2=τόνος, 1=ημιτόνιο) ενώ του σεγκιάχ είναι 1-2-2... (όχι όμως 3-1-1...όπως λέτε). Εσείς γράφετε: ραστ: ρε, μι,φα#,σολ σεγκιάχ: ρε, μι#,φα#,σολ Εδώ πρώτα-πρώτα είναι από τις βαθμίδες διαφορετικοί οι δρόμοι(αν ήταν σωστοί). Το σωστό σεγκιάχ (από το ρε) είναι: ρε,μιb,φα,σολ. Στο παρόν άρθρο λείπει αυτός ο ισχυρισμός. Σε ένα άλλο παρόμοιο άρθρο (*.mhtml) το οποίο κατέβασα και όπου βρίσκεται ένας υπερσύνδεσμος για εδώ (όπου λέει επίσης: "το άρθρο πρωτοδιμοσιεύθηκε ΕΔΩ: 'υπερσύνδεση'), υπάρχει όμως. Ποια είναι η γνώμη σας τελικά;

    delajannis: "Συμφωνούμε ότι το σύστημα των λαϊκών δρόμων είναι μια παραλλαγή των μακάμ; Η πλειοψηφία των αρθογράφων, απ’ ότι διαπίστωσα από τα δεκάδες posts που μελέτησα, ψηφίζει ναι..." Δηλαδή η απάντηση της ερώτησης δεν βγαίνει επιστημονικά αλλά δημοκρατικά; :-)

    delajannis: Καλημέρα σας, όπως γνωρίζουμε, υπάρχει κάποια σύγχυση στην ονομασία ή και στην δομή μερικών δρόμων της ελληνικής λαϊκής μουσικής (η του ρεμπέτικου). Π.χ. συναντάμε το Ουσάκ μιά φορά σαν ΡΕ, ΜΙ-ύφεση, ΦΑ,... και την άλλη ΡΕ, ΜΙ, ΦΑ, ...(Και εδώ το ΜΙ γίνεται ΜΙ-ύφεση στην κατιούσα). Αυτοί που ισχυρίζονται το δεύτερο ονομάζουν το πρώτο Κιουρντί. Τώρα εγω, ο οποίος θέλει να φέρει μιά τάξη στους δρόμους, σκέφτηκα το εξής: Αυτοί οι δρόμοι προέρχονται από τα τούρκικα μακάμ (αν και μόνο αμέσως). Επομένως θα πρέπει να έχει γίνει κάποιο λάθος στην μεταβίβαση από την τούρκικη στην ελληνική μουσική. Όταν λοιπόν μετατρέπουμε ένα ασυγκέραστο φθόγγο σε ένα συγγερασμένο (για να σχηματίσουμε τον ελληνικό δρόμο) τότε θα πρέπει να πάρουμε τον φθόγγο πού βρίσκεται πιό κοντά σε έναν συγκερασμένο τόνο για να αντικαταστήσουμε έναν ασυγκέραστο φθόγγο του τούρκικου μακάμ. Σωστή η σκέψη ή λείπει κάτι βασικό; Ξέρω ότι εδώ λείπουν οι πληροφορίες περί 4χόρδων και 5χόρδων αλλά σαν μιά βάση όπου τουλάχιστον οι φθόγγοι του δρόμου θα έίναι σωστοί, ίσως θα βοηθούσε καμμιά τέτοια προσπάθεια. Ποιά είναι η γνώμη σας; Ευχαριστώ


    πρόσφατες δημοσιεύσεις

    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου