ελληνική μουσική
    465 online   ·  210.826 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η διδασκαλία της μουσικής και ο παράγοντας άνθρωπος

    Η Μουσική απο την αρχαιοτητα μαζι με την Γυμναστική αποτελούσαν μαθήματα-κλειδιά για την παιδεία και πνευματική τροφή των Νέων...
    Γράφει ο Aθανάσιος Αραμπατζής (sakisarabatzis)
    4 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 19 Οκτ 2007
    Η Ιστορία αναφέρει οτι ο Αλέξανδρος ο Μακεδών μ αυτα ανδρώθηκε οπως και τοσοι αλλοι. Στις μερες μας ιδιαίτερα υπάρχει ενας απροσανατολισμός επαγγελματικός και ψυχολογικής στηριξης στους νέους μας.

    Μπαίνω τωρα στο θέμα.

    Η Μουσική ειναι ενας θετικός παράγοντας και στην ψυχή του νέου ανθρώπου αλλα και ως ενα ισως επαγγελματικό αδιέξοδο. Υπάγεται στις κοινωνικές επιστήμες και εχει σκοπο την καλλιεργεια της Ψυχής του Ανθρώπου. Ο Δάσκαλος πρεπει πρωτα απ ολα να μπει στη ψυχή του παιδιού και αφου υπάρξει αμοιβαία εμπιστοσύνη μαθητού και δασκάλου τοτε θα τον καθοδηγήσει και στούς στόχους της Μουσικής. Ολα ξεκινούν απο την Αγαπη στον Ανθρωπο και θεωρώ οτι πρωτα ο δασκαλος πρεπει να ειναι Ανθρωπος. Ποσα παιδια αληθεια που θα ειχαν ισως και μια καριερα στο δρομο της μουσικης απαγοητεύτηκαν απο μη επικοινωνιακούς δασκάλους και εχασε η Μουσική αστέρια...

    Και αυτο βεβαια συμβαίνει παντού.

    Ειναι λειτούργημα η διδασκαλία της μουσικής και ο δασκαλος η δασκάλα Μουσικής γενικά πρεπει να παιρνει ακομη και τα δύσκολα παιδια και να καταφερνει κατι. Εκει φαίνεται ο καλος δάσκαλος.

    Ιδιαίτερα στη Φωνητική μουσική ειναι η προσωπικοτητα του ανθρώπου που βγαίνει μεσα απο τη φωνή του με την καλλιέργεια της Ψυχής του.




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #9961   /   19.10.2007, 08:51   /   Αναφορά
    Με έκθεση ιδεών της δεκαετίας του 70 μοιάζει. Ελπίζω άλλοι να έχουν να πουν κάτι πιο συγκεκριμένο.
    #9962   /   19.10.2007, 12:25
    Αυτη ηταν η προθεση μου αγαπητο μελος μια απλη αναφορα. Ευχαριστω που μου απαντησατε.

    #9971   /   19.10.2007, 20:01
    Συγνωμη για τις πολλες φορες του ανωτέρω κειμένου στο Forum οφείλεται σε τεχνικό προβλημα του δικού μου ΗΥ

    #9963   /   19.10.2007, 15:52   /   Αναφορά
    Δεν ξέρω γιατί αυτή η επίθεση (έτσι σου βγαίνει) αλλά θεωρώ ότι ο κύριος γράφει πάντα απλά και ουσιαστικά θέματα και γίνεται κατανοητός απ' όλους όσους τα διαβάζουν. Δεν γεμίζει σελίδες με μακροσκελείς αμπελοφιλοσοφίες κι ούτε κουράζει τον αναγνώστη.



    Συμφωνώ μαζί σας κύριε Αραμπατζή και πιστεύω ότι τα παιδιά ωφείλουν να ακούν και να σέβονται τους δασκάλους, η μουσική δεν είναι παιχνίδι.
    #9978   /   20.10.2007, 10:25
    marylin να μάθεις ν' ακούς και τις αντίθετες απόψεις χωρίς γκρίνια .

    #9989   /   20.10.2007, 16:58
    Ποιός γκρινιάζει? Μάλλον δεν είσαι σε θέση να καταλάβεις...

    #9992   /   20.10.2007, 18:02
    τελευταία απάντηση : συγγνώμη αν δεν έχουμε το δικό σου IQ !!

    #9996   /   20.10.2007, 20:23
    Κι εμείς τη δική σου γλώσσα...

    #9964   /   19.10.2007, 17:12   /   Αναφορά
    Περίμενα περισσότερα πράγματα για να πώ την αλήθεια.

    Περίμενα αναφορές στον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται σήμερα η μουσική, προτάσεις για καλύτερη και πιο περιεκτική μελέτη μουσικής καθώς κ άλλα.



    Ευχαριστούμε πάντως για την Δημοσίευση κύριε Αραμπατζή
    #9965   /   19.10.2007, 18:13
    Ειλικρινα στεναχωρουμαι οταν μεσα απο την πειρα μου και την εμπειρία μου και διδασκαλια 3Ο ετων γραφω ενα κειμενο και αντι να συζητήσουμε καποιους προβληματισμούς εχουμε μονο αρνητικη κριτική.Γιατι αυτο...Εχω ολη τη διάθεση μετα απο τοσα ετη διδασκαλιας και καριερας να συζητήσουμε γιατι η μουσική Θελει την λεγομενη ωριμότητα....Τουλάχιστον οσοι πραγματικά θέλουν να μάθουν κάποια πράγματα στη διάθεση τους ειμαι. Ειμαι πράγματι υπερήφανος που αρκετοί μαθητές μου στοσο στο κλασικό οσο και στο εντεχνο τραγούδι βρήκαν το δρόμο τους.Και τη διδασκαλια την κάνω ως Ιερη αποστολή.Δεν απολογουμαι απλως ας εχουμε ως μουσικοι τον σεβασμό και τη παιδε'ία που πρωτα οφείλουμε στον εαυτό μας.Εξ αλλου ειναι πληρέστερη η δημοσίευση= Η ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ={δες Αρχείο Αυγουστου 2ΟΟ7] που ειναι μια συνέχεια της παρούσης

    #9967   /   19.10.2007, 19:39
    Κύριε Αραμπατζή...



    Ο σεβασμός ειναι υπαρκτός και φαίνεται απο τον τρόπο του σχολιασμού μου. Φυσικά και θα ήθελα να μάθω τους δικούς σας λόγους για τους οποίους η μουσική "έφυγε" απο την παιδεία και πώς μπορούμε να την ξαναβάλουμε

    #10011   /   22.10.2007, 12:14
    Έχετε δίκιο, η κριτική μου ξεπέρασε κάποια αποδεκτά όρια και ζητώ να με συγχωρήσετε. Η συμπεριφορά μου αυτή δε δικαιολογείται και δε θα επαναληφθεί. Ευτυχώς βρίσκω τώρα τη δύναμη να παραδεχτώ το λάθος μου. Ελπίζω να δεχτείτε τη συγγνώμη και το σεβασμό μου.

    #9966   /   19.10.2007, 18:40   /   Αναφορά
    εγω θα θελα να ακούσω τον τρόπο με το οποιό εσεις καταφέρνεται να επιτυχετε το σωστό αποτέλεσμα.... !!!
    #9968   /   19.10.2007, 19:57
    Απαντω στους 2 παραπάνω φίλους. Πρωτα-πρωτα ειναι στο θέμα των δασκάλων. Ειχα την ευτυχία και τη χαρα να μαθητεύσω σε 2 κολοσιαίες προσωπικότητες της παγκόσμιας μουσ.σκηνής Στην Κα Αιδαλή και Δαμασιώτη πρωτ/στριες Εθν Οπερας Βερολίνου και Βιέννης με χιλιάδες παραστάσεις η καθε μία. Ηξεραν να διδάξουν, πάτησαν στη Σκηνή και το κυριώτερο μου εδωσαν πολλά.Απο κει και περα οταν πηρα το Διπλωμα μου και επι 1Ο τουλάχιστον χρονια με καθοδηγούσαν στη διδασκαλία.Αγαπουσα σ αυτο που εκανα και περα απο τη μελέτη και τις συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό Περασαν πολλοι μαθητες απο τα χέρια μου και τους βοήθησα με πολύ αγάπη κοιτωντας τη ψυχή τους και τη φωνή τους.Τι και αν δεν ειχαν χρήματα να με πληρώσουν....Εφοσον εθεσα τον ευατό μου στην υπηρεσία του τραγουδιού απλώχερα τους βοήθησα σ αυτό που ηθελαν να κάνουν. Σκεφθείτε οτι πρωτη φορά ειχα τον Ν.Βέρτη ως μαθητή μου σε μια Χορωδία στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης.Ηταν τότε 9 χρονών...διέγνωσα το ταλέντο του απο τότε...Τι να αλλο να σας πω...Ευχαριστω πραγματι τον Θεό που μου φέρνει μαθητές με καλο χαρακτήρα και φωνή που εξελίσσονται......Επίσης και οι σπουδές μου στα θεωρητικά και στη Βυζ.Μουσική με μεγάλους δασκάλους μου εδωσαν αγάπη γι αυτό που κάνω...από την αλλη πλευρα τα πολλα χρόνια διδασκαλίας με εκατοντάδες παιδιά μου εδωσαν τη ζυμωση.Να ξερετε δεν ειμαι τέλειος ,προσπαθω ομως και μαθαίνω πολλα πράγματα και απο τούς ιδιους τούς μαθητές μου οταν ερωτήσεις τους γίνονται αντικείμενο ερευνας.Χαίρομαι που και τα 4 παιδια μου ασχολουνται επίσης με τη μουσική.Ολη μου η ζωή ειναι η μουσική...μεχρι το τέλος.σας ευχαριστω που δωσατε την ευκαιρία να σας εξομολογηθω την αγάπη μου για την ΜΟΥΣΙΚΗ

    #9969   /   19.10.2007, 19:58
    Απαντω στους 2 παραπάνω φίλους. Πρωτα-πρωτα ειναι στο θέμα των δασκάλων. Ειχα την ευτυχία και τη χαρα να μαθητεύσω σε 2 κολοσιαίες προσωπικότητες της παγκόσμιας μουσ.σκηνής Στην Κα Αιδαλή και Δαμασιώτη πρωτ/στριες Εθν Οπερας Βερολίνου και Βιέννης με χιλιάδες παραστάσεις η καθε μία. Ηξεραν να διδάξουν, πάτησαν στη Σκηνή και το κυριώτερο μου εδωσαν πολλά.Απο κει και περα οταν πηρα το Διπλωμα μου και επι 1Ο τουλάχιστον χρονια με καθοδηγούσαν στη διδασκαλία.Αγαπουσα σ αυτο που εκανα και περα απο τη μελέτη και τις συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό Περασαν πολλοι μαθητες απο τα χέρια μου και τους βοήθησα με πολύ αγάπη κοιτωντας τη ψυχή τους και τη φωνή τους.Τι και αν δεν ειχαν χρήματα να με πληρώσουν....Εφοσον εθεσα τον ευατό μου στην υπηρεσία του τραγουδιού απλώχερα τους βοήθησα σ αυτό που ηθελαν να κάνουν. Σκεφθείτε οτι πρωτη φορά ειχα τον Ν.Βέρτη ως μαθητή μου σε μια Χορωδία στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης.Ηταν τότε 9 χρονών...διέγνωσα το ταλέντο του απο τότε...Τι να αλλο να σας πω...Ευχαριστω πραγματι τον Θεό που μου φέρνει μαθητές με καλο χαρακτήρα και φωνή που εξελίσσονται......Επίσης και οι σπουδές μου στα θεωρητικά και στη Βυζ.Μουσική με μεγάλους δασκάλους μου εδωσαν αγάπη γι αυτό που κάνω...από την αλλη πλευρα τα πολλα χρόνια διδασκαλίας με εκατοντάδες παιδιά μου εδωσαν τη ζυμωση.Να ξερετε δεν ειμαι τέλειος ,προσπαθω ομως και μαθαίνω πολλα πράγματα και απο τούς ιδιους τούς μαθητές μου οταν ερωτήσεις τους γίνονται αντικείμενο ερευνας.Χαίρομαι που και τα 4 παιδια μου ασχολουνται επίσης με τη μουσική.Ολη μου η ζωή ειναι η μουσική...μεχρι το τέλος.σας ευχαριστω που δωσατε την ευκαιρία να σας εξομολογηθω την αγάπη μου για την ΜΟΥΣΙΚΗ

    #9970   /   19.10.2007, 19:58
    Απαντω στους 2 παραπάνω φίλους. Πρωτα-πρωτα ειναι στο θέμα των δασκάλων. Ειχα την ευτυχία και τη χαρα να μαθητεύσω σε 2 κολοσιαίες προσωπικότητες της παγκόσμιας μουσ.σκηνής Στην Κα Αιδαλή και Δαμασιώτη πρωτ/στριες Εθν Οπερας Βερολίνου και Βιέννης με χιλιάδες παραστάσεις η καθε μία. Ηξεραν να διδάξουν, πάτησαν στη Σκηνή και το κυριώτερο μου εδωσαν πολλά.Απο κει και περα οταν πηρα το Διπλωμα μου και επι 1Ο τουλάχιστον χρονια με καθοδηγούσαν στη διδασκαλία.Αγαπουσα σ αυτο που εκανα και περα απο τη μελέτη και τις συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό Περασαν πολλοι μαθητες απο τα χέρια μου και τους βοήθησα με πολύ αγάπη κοιτωντας τη ψυχή τους και τη φωνή τους.Τι και αν δεν ειχαν χρήματα να με πληρώσουν....Εφοσον εθεσα τον ευατό μου στην υπηρεσία του τραγουδιού απλώχερα τους βοήθησα σ αυτό που ηθελαν να κάνουν. Σκεφθείτε οτι πρωτη φορά ειχα τον Ν.Βέρτη ως μαθητή μου σε μια Χορωδία στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης.Ηταν τότε 9 χρονών...διέγνωσα το ταλέντο του απο τότε...Τι να αλλο να σας πω...Ευχαριστω πραγματι τον Θεό που μου φέρνει μαθητές με καλο χαρακτήρα και φωνή που εξελίσσονται......Επίσης και οι σπουδές μου στα θεωρητικά και στη Βυζ.Μουσική με μεγάλους δασκάλους μου εδωσαν αγάπη γι αυτό που κάνω...από την αλλη πλευρα τα πολλα χρόνια διδασκαλίας με εκατοντάδες παιδιά μου εδωσαν τη ζυμωση.Να ξερετε δεν ειμαι τέλειος ,προσπαθω ομως και μαθαίνω πολλα πράγματα και απο τούς ιδιους τούς μαθητές μου οταν ερωτήσεις τους γίνονται αντικείμενο ερευνας.Χαίρομαι που και τα 4 παιδια μου ασχολουνται επίσης με τη μουσική.Ολη μου η ζωή ειναι η μουσική...μεχρι το τέλος.σας ευχαριστω που δωσατε την ευκαιρία να σας εξομολογηθω την αγάπη μου για την ΜΟΥΣΙΚΗ

    #9972   /   19.10.2007, 20:04
    ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΟ forum ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΙΔΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Οφείλεται σε τεχνικό προβλημα του δικού μου Η/Υ. Ευχαριστω για την κατανόηση

    #9973   /   19.10.2007, 22:26
    Καλά όλα αυτά και συγχαρητήρια για όλα.



    Αλλα δεν μας λέτε που εντοπίζεται το πρόβλημα στη μουσική παιδεία...

    #9983   /   20.10.2007, 13:35
    A.Δεν γίνονται προσλήψεις καθηγητων στη Μ.Ε και σε διάφορες ειδικότητες Β.Δεν υπάρχει μουσικός εξοπλισμός στην αιθουσα διδασκαλιας Γ. Δεν υπάρχει μουσικός προγραμματισμός στα σχολεία που να υπάρχουν ειδικοί μουσικοπαιδαγωγοί για την προωθηση ταλέντου των παιδιών. Δ.Τελος δεν υπάρχει μουσική κρατική μεριμνα ωστε τα ταλαντούχα παιδια να τα βοηθά με υποτροφία η Πολιτεία να τελειώνουν τις σπουδες τους και να τα αποροφά Εχουμε στη χώρα μας μια Εθν.Λυρική Σκηνή,2 κρατ.Ορχήστρες + της ΕΡΤ. Εχουμε τα Πανεπιστημιακα Μουσικα Ιδρύματα της Μουσικολογίας και των Μουσ.Σπουδων Πανεπιστ.Μακεδονίας Μουσικη Ακαδημία δεν εχουμε στη χώρα μας.Παρόλα αυτά πολλα παιδιά βρήκαν τον προορισμό τους

    #15933   /   08.08.2008, 23:44
    Επίσης να συμπληρώσω οτι γίνινται πολλα σεμινάρια για το παραπάνω θέμα