ελληνική μουσική
231 online   ·  201.796 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Νέα

Επιστολή διαμαρτυρίας των ελλήνων δημιουργών

137 έλληνες δημιουργοί διαμαρτύρονται μέσω της ΑΕΠΙ στον πρωθυπουργό. Ας δούμε τι ζητούν.
Επιστολή διαμαρτυρίας των ελλήνων δημιουργών
Πέμπτη 19 Ιουνίου 2008
Επιστολή διαμαρτυρίας των Ελλήνων δημιουργών για την εκμετάλλευση των πνευματικών δικαιωμάτων τους από επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν μουσική


Αθήνα 4 Ιουνίου 2008


Προς
Αξ. Κ. Κώστα Καραμανλή
Πρωθυπουργό
Μέγαρο Μαξίμου
Αθήνα

Προς
Αξ. Κ. Μιχ. Λιάπη
Υπουργό Πολιτισμού
Μπουμπουλίνας 20
Αθήνα

Προς
Ο.Π.Ι
Μετσόβου 5
106 82 Αθήνα

Προς
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Κότσικα 1Α & Πατησίων
104 34 Αθήνα

Προς
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ρηγίλλης 18 106 74 Αθήνα

Προς
Π.Α.Σ.Ο.Κ
Χαριλάου Τρικούπη 50
106 80 Αθήνα

Προς
Κ.Κ.Ε
Λεωφόρος Ηρακλείου 145
14231 Ν. Ιωνία

Προς
ΣΥΡΙΖΑ
Πλατεία Ελευθερίας 1
105 503 Αθήνα

Προς Λ.Α.Ο.Σ
Καλλιρόης 52
117 45 Αθήνα

Προς
Mr. Jose Manuel Barroso
President of the European Commission
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mrs. Margot Wallstrom
Vice President – Institutional Relations and Communication Strategy
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mrs. Neelie Kroes – Competition (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mr. Charlie McCreeevy – Internal Market & Services (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mrs. Viviane Redding – Information Society & Media (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mr. Jan Figel – Education, Training, Culture & Youth (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mrs. Benita Ferrero-Waldner – External Relations & European Neighbourhood Policy (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mr. Vladimir Spidla – Employment, Social Affairs & Equal Opportunities (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mrs. Meglena Kuneva – Consumer Protection (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique

Mr. Leonard Orban – Multilingualism (Commissioner)
European Commission
Β- 1049 Bruxelles
Belgique




ΘΕΜΑ: Αγώνας για την διάσωση των δικαιωμάτων των Πνευματικών Δημιουργών


Τον τελευταίο καιρό έχει ξεσπάσει έντονη διαμάχη μεταξύ ορισμένων επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται την μουσική (χρήστες) και των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Στη διαμάχη αυτή έχουν παρέμβει τα αρμόδια όργανα για τη ρύθμιση του ανταγωνισμού τα οποία επαπειλούν καταδικαστικές αποφάσεις και πρόστιμα σε βάρος των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων και κατ΄ επέκταση σε βάρος των πνευματικών δημιουργών.

Η κοινωνία των πνευματικών δημιουργών που αντιπροσωπεύεται διεθνώς από την CISAC, ανησυχεί πολύ για τις τάσεις που εκφράζονται υπέρ των χρηστών και εις βάρος των πνευματικών δημιουργών.

Όλοι οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, είναι αποφασισμένοι να προασπίσουν τα νόμιμα συμφέροντα των δημιουργών από τις απρόκλητες και άδικες επιθέσεις ορισμένων ομάδων χρηστών που επιδιώκουν την εκμηδένιση της αξίας των πνευματικών δικαιωμάτων.

Σας παραθέτουμε παρακάτω, συνοπτικά, το ιστορικό, τις συνέπειες και τις θέσεις των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων και παρακαλούμε για την θετική σας παρέμβαση, υπέρ των πνευματικών δικαιωμάτων, σε όλα τα εθνικά και κοινοτικά όργανα, αρμόδια για τον ανταγωνισμό.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ – ΘΕΣΕΙΣ

των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης

• Εάν το παρόν σύστημα συλλογικής διαχείρισης είναι τόσο ωφέλιμο, ποιο είναι το πρόβλημα;
Κάποιοι χρήστες ισχυρίζονται ότι οι νόμοι περί ανταγωνισμού τούς επιτρέπουν να αναζητούν ανά την Ευρώπη κάποιο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) ο οποίος θα τους προσφέρει τον πιο φθηνό τρόπο για να χρησιμοποιήσουν πανευρωπαϊκά, το παγκόσμιο ρεπερτόριο πνευματικής μουσικής. Όπως δηλαδή, όταν κάποιος πηγαίνει σε αγορά μεταχειρισμένων ειδών (γιουσουρούμ), αναζητώντας το φθηνότερο μεταχειρισμένο πλυντήριο.

• Τι είναι τόσο κακό για ένα χρήστη να έχει την δυνατότητα να αναζητά μειοδοσία ανά την Ευρώπη;
Ας το δούμε αυτό μέσα από το πρίσμα εκάστου δημιουργού (εφόσον, σε τελική ανάλυση, ένας ΟΣΔ είναι μόνο ένα εισπρακτικό όργανο του). Εάν οι χρήστες αυτοί έχουν επιτύχει να πυροδοτήσουν μία κούρσα για τις χαμηλότερες αμοιβές δημιουργών, η επίπτωση στον πνευματικό δημιουργό, είναι ότι θα αναγκαστεί να αδειοδοτήσει την μουσική του μέσω του Ευρωπαϊκού ΟΣΔ που θα προσφέρει την μουσική αυτή στην χαμηλότερη τιμή. Αυτό σημαίνει ότι ο πνευματικός δημιουργός θα εισπράξει λιγότερα δικαιώματα! Αυτή η πρόταση δεν είναι μόνο σουρεαλιστική και ανεδαφική – είναι επίσης και άδικη. Ο νόμος περί ανταγωνισμού δεν συστάθηκε για να δημιουργήσει μια παράλογη κατάσταση στην οποία ένας δημιουργός εξαναγκάζεται να πωλήσει τα δικαιώματά του στον χαμηλότερο πλειοδότη. Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των 2 εκατομμυρίων δημιουργών παγκοσμίως, αγωνίζονται για την επιβίωση τους και δεν έχουν την δυνατότητα να αυξάνουν τα κέρδη των χρηστών με δική τους επιβάρυνση.

• Οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης πιστεύουν ότι είναι υπεράνω του νόμου περί ανταγωνισμού;
Όχι – αντιθέτως – οι ΟΣΔ ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό – αλλά τον σωστό ανταγωνισμό. Μην ξεχνάτε ότι, αν και οι ΟΣΔ προσφέρουν ένα έμμεσο όφελος στους χρήστες, στην πραγματικότητα έχουν συσταθεί για να προστατεύονται και να ωφελούνται οι δημιουργοί. Επομένως εκεί θα πρέπει να βρίσκεται ο πραγματικός ανταγωνισμός – στο ποιος οργανισμός θα προσφέρει την καλύτερη υπηρεσία στους δημιουργούς και έτσι να προσελκύσει τον μεγαλύτερο αριθμό δημιουργών. Και εναπόκειται πλέον στον δημιουργό να αποφασίσει πώς και από ποιόν θα ασκηθεί καλύτερη διαχείριση στα δικαιώματα του.

• Ποιος ήταν ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε όλα αυτά;
Μετά από παράπονα και πιέσεις από ορισμένους ισχυρούς χρήστες μουσικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξέδωσε τον Ιανουάριο 2006 μία «Δήλωση Αντίρρησης» (Δ/Α) προς την CISAC και σε 24 Ευρωπαϊκούς ΟΣΔ. Η «Δ/Α» προέβαλε αντιρρήσεις για το δίκτυο συμβάσεων αμοιβαίας εκπροσώπησης με το δικαιολογητικό ότι αναφερόταν σε πολυ-εδαφική χρήση διαδικτύου, δορυφόρου και καλωδιακής. Παρόλο βεβαίως που η CISAC δεν συνεφώνησε με αυτές τις αντιρρήσεις, ξεκίνησε συνομιλίες με την Επιτροπή και στη συνέχεια μαζί με 19 από τα μέλη της συμφώνησαν κατ΄αρχήν να δημιουργήσουν ένα πολύ-εδαφικό σύστημα αδειοδότησης για κάποιες μορφές χρήσεις.

• Άρα αυτή η προτεινόμενη συμφωνία ικανοποίησε τους χρήστες;
Όχι, καθόλου! Το «μειονέκτημα» που επικαλούνται οι χρήστες είναι ότι το επίμοχθα διαπραγματευθέν με την Επιτροπή σύστημα, περιείχε διασφαλίσεις για τον δημιουργό σχετικά με το ύψος των δικαιωμάτων του. Επομένως, οι ισχυροί χρήστες, μη έχοντας ικανοποιηθεί από τις προσπάθειες της Επιτροπής και της κοινωνίας των δημιουργών να ανταποκριθούν στην απαίτησή τους για ένα πολυ-εδαφικό σύστημα αδειοδότησης με μειοδοσία, κατηγόρησαν δημόσια την Επιτροπή, ότι είναι πολύ «μαλακή» και κατέστησαν σαφές ότι τίποτα δεν θα τους ικανοποιούσε εκτός από την κούρσα να αγγίξουν οι αμοιβές των δημιουργών τα χαμηλότερα όρια.

• Αντιμέτωπη με τις απαιτήσεις των χρηστών, τι σκέφτεται η Επιτροπή;
H Επιτροπή σκέφτεται τώρα να υιοθετήσει μία απόφαση του «Άρθρου 7» ενάντια στην CISAC (δηλαδή μία αρνητική απόφαση με ή χωρίς επιβολή προστίμων), η οποία, όμως, είναι εκ φύσεως αρνητική και δεν θα επέφερε καμία λύση. Μια αρνητική απόφαση στο μόνο που μπορεί να συμβάλει είναι στη σύγχυση που έχει επικρατήσει στην αγορά με δύο διαφορετικές πρωτοβουλίες της Επιτροπής, συγκεκριμένα, μεταξύ μιας «Σύστασης» στις 18/10/2005 (η οποία ενθαρρύνει ανταγωνισμό μεταξύ των ΟΣΔ σε σχέση με δικαιούχους δικαιωμάτων, αλλά αποθαρρύνει ανταγωνισμό μεταξύ των ΟΣΔ σε σχέση με χρήστες) και μίας «Δήλωσης Αντίρρησης» του Ιανουαρίου 2006 (η οποία ενθαρρύνει ανταγωνισμό μεταξύ των ΟΣΔ σε σχέση με χρήστες, αλλά αποθαρρύνει ανταγωνισμό μεταξύ των ΟΣΔ σε σχέση με δικαιούχους δικαιωμάτων).

Η CISAC θα προτιμούσε να εργασθεί μαζί με την Επιτροπή για ανεύρεση εναλλακτικών λύσεων, παρά να υποστεί μια αρνητική απόφαση βάσει του άρθρου 7.

• Τι επιθυμούν κάποιοι χρήστες να γίνει τώρα;
Δηλώνουν ότι επιθυμούν να επιβληθούν πρόστιμα στους ΟΣΔ. Τέτοια πρόστιμα θα είχαν άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στα προσωπικά εισοδήματα των δημιουργών και κυρίως αυτών με τις μεγαλύτερες οικονομικές ανάγκες η, με τα μικρότερα εισοδήματα από δικαιώματα.

• Ποιος θα έχανε και ποιος θα κέρδιζε από τις προτάσεις των χρηστών;
Οι προτάσεις των χρηστών δεν θα ωφελούσαν τον καταναλωτή – ούτε και θα κατέληγαν σε φθηνότερη ψυχαγωγία. Οι προτάσεις αυτές θα πρέπει να αναγνωριστούν όπως ακριβώς είναι – μία συμφεροντολογική προσπάθεια για να ωφεληθεί οικονομικά ένας μικρός αριθμός μετόχων μεγάλων πολυεθνικών εταιριών τηλεπικοινωνιακών και ραδιοτηλεοπτικών συμφερόντων σε βάρος των πνευματικών δικαιωμάτων.

• Όμως, οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης μήπως είναι εναντίον των αλλαγών, χωρίς λόγο;
Παρόλο που η CISAC έχει αντίρρηση για την κούρσα μείωσης των αμοιβών των δημιουργών στα κατώτατα όρια, αναγνωρίζει ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις της αγοράς καθιστούν αναγκαία, σε ορισμένες περιπτώσεις, την προσαρμογή του δικτύου συμβάσεων αλληλοεκπροσώπησης. Αντιλαμβάνεται επίσης την επιθυμία των χρηστών για ένα πολυ-εδαφικό σύστημα αδειοδότησης και υποστηρίζει τέτοιο σύστημα για αυθεντικές πολυ-εδαφικές χρήσεις (όπως αυτής του διαδικτύου) σε κατάλληλες περιστάσεις και συνθήκες οι οποίες, όμως, θα διατηρούν την αξία της δημιουργικότητας. Πράγματι, οι ΟΣΔ είχαν επιδιώξει συνομιλίες με χρήστες, ρυθμιστικές αρχές και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη για την οικοδόμηση ενός τέτοιου συστήματος.

• Τι πραγματικά συμβαίνει;
Οι ΟΣΔ παραμένουν ανοικτοί όσο ποτέ για διάλογο με όποιο μέρος πραγματικά ενδιαφέρεται να συζητήσει την φυσική εξέλιξη ενός πολυ-εδαφικού συστήματος αδειοδότησης. Όμως, το θέμα αυτό είναι δευτερεύον. Στην πραγματικότητα, στην καρδιά των παρόντων συζητήσεων και αντιπαραθέσεων, υπάρχει ένας αγώνας μεταξύ της κοινωνίας των δημιουργών – η οποία επιθυμεί να υποστηρίξει την αξία της πλούσιας, ποικιλόμορφης πολιτιστικής κληρονομιάς – και της οικονομικής δύναμης κάποιων χρηστών – των οποίων το πρωτεύον κίνητρο είναι καθαρά η αύξηση των περιθωρίων του κέρδους τους εις βάρος των πνευματικών δικαιωμάτων.

H CISAC δεν έχει τίποτα εναντίον της απόλυτα φυσιολογικής επιθυμίας των πολυεθνικών εταιριών να φουσκώνουν τα ταμεία τους πριν την επόμενη ετήσια συνάντηση των μετόχων τους. Η CISAC πιστεύει ότι τα ταμεία αυτά θα πρέπει να φουσκώνουν με τέτοιο τρόπο που συγχρόνως να σέβονται τα νόμιμα αιτήματα των 2 εκατομμυρίων δημιουργών του κόσμου. Στο κάτω-κάτω, είναι η συνεισφορά των δημιουργών η οποία επιτρέπει στις εν λόγω πολυεθνικές να αυξάνουν τα κέρδη τους.

• Άρα ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Η CISAC έχει δημιουργηθεί για να προβάλλει τα συμφέροντα του δημιουργού – και όχι να παρακολουθεί βωβά την απρόκλητη και ολοκληρωτική καταστροφή της κοινωνίας των δημιουργών. Οι ιδρυτές της CISAC πίστευαν ότι η πνευματική ιδιοκτησία πρέπει να απολαμβάνει αυτό που της αξίζει, ότι το πολιτιστικό περιεχόμενο πρέπει να ανταμείβεται δίκαια; και ότι πρέπει να υπάρξει, με κάθε κόστος, αντίσταση στις διαθέσεις άδικης εκμετάλλευσης των πνευματικών δικαιωμάτων από μία μικρή αλλά πανίσχυρη ομάδα χρηστών. Τα επόμενα χρόνια θα δουν την CISAC να παραμένει πιστή στο όραμα των ιδρυτών της, ασκώντας αντίσταση στην απροκάλυπτη πίεση κάποιων χρηστών να πυροδοτήσουν μια συνεχή φθοροποιό μείωση του επιπέδου διαβίωσης των δημιουργών και στην ποιότητα της πλούσιας, ποικιλόμορφης Ευρωπαϊκής κληρονομιάς.

Το μέλλον θα βρει επίσης τους ΟΣΔ να λαμβάνουν πλήρως υπόψη τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο τεχνολογικό κόσμο, καθώς θα συνεχίζουν να προσαρμόζονται στο αυριανό σύστημα συλλογικής διαχείρισης. Έτσι, ένα προσαρμοσμένο, αντικειμενικό, ισορροπημένο σύστημα συλλογικής διαχείρισης θα συνεχίσει να υπηρετεί τα νόμιμα συμφέροντα των δημιουργών και να παρέχει στους χρήστες εύκολη πρόσβαση σε μία μεγάλη ποικιλία έργων, για πολλές επόμενες γενεές.

Έλληνες Δημιουργοί (μουσουργοί, συνθέτες, στιχουργοί, ποιητές, συγγραφείς)



1. ΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ
2. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ
3. ΑΝΤΥΠΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
4. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
6. ΑΤΤΙΚ (Δικαιούχοι)
7. ΒΑΡΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
8. ΒΑΡΝΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ (Δικαιούχοι)
9. ΒΑΡΣΑΜΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
10. ΒΕΗ ΓΙΩΤΑ
11. ΒΙΡΒΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
12. ΒΟΜΒΟΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
13. ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟΛΗΣ
14. ΒΡΑΧΑΛΗ ΕΛΕΑΝΑ
15. ΒΡΕΤΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
16. ΒΡΟΝΤΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
17. ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΦΡΕΝΤΥ (Δικαιούχοι)
18. ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ
19. ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
20. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
21. ΓΙΑΤΡΑΣ ΣΠΥΡΟΣ
22. ΓΚΑΝΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
23. ΓΚΑΤΣΟΣ ΝΙΚΟΣ (Δικαιούχοι)
24. ΓΚΕΡΕΚΟΥ ΑΝΤΖΕΛΑ
25. ΓΚΟΝΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
26. ΓΚΟΥΦΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
27. ΓΡΑΨΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
28. ΔΑΒΑΡΑΚΗΣ ΑΡΗΣ
29. ΔΑΜΙΑΝΑΚΟΥ ΒΟΥΛΑ
30. ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ ΑΓΑΘΗ
31. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
32. ΕΛΥΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ (Δικαιούχοι)
33. ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Δικαιούχοι)
34. ΖΙΩΓΑΛΑΣ ΝΙΚΟΣ
35. ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
36. ΖΟΥΔΙΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
37. ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
38. ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
39. ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ
40. ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ (Δικαιούχοι)
41. ΚΑΛΑΒΙΤΗ - ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ
42. ΚΑΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
43. ΚΑΛΔΑΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (Δικαιούχοι)
44. ΚΑΛΔΑΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
45. ΚΑΛΛΙΡΗΣ ΘΑΝΟΣ
46. ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ
47. ΚΑΡΑΙΝΔΡΟΥ ΕΛΕΝΗ
48. ΚΑΡΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
49. ΚΑΡΒΕΛΑΣ ΝΙΚΟΣ
50. ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΗΛΙΑΣ
51. ΚΗΛΑΗΔΟΝΗΣ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ
52. ΚΟΡΚΟΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
53. ΚΟΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
54. ΚΟΡΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
55. ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (Δικαιούχοι)
56. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
57. ΚΟΥΝΑΔΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
58. ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
59. ΚΡΙΕΖΗ ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ
60. ΚΡΙΜΙΖΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
61. ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΙΚΟΣ
62. ΚΩΧ ΜΑΡΙΖΑ
63. ΛΑΒΡΑΝΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
64. ΛΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (Δικαιούχοι)
65. ΛΕΙΒΑΔΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
66. ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ ΤΑΣΟΣ (Δικαιούχοι)
67. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
68. ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
69. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
70. ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΝΟΤΗΣ
71. ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ
72. ΜΗΤΣΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Δικαιούχοι)
73. ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΘΑΝΟΣ
74. ΜΟΣΧΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ (Δικαιούχοι)
75. ΜΟΥΖΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Δικαιούχοι)
76. ΜΟΥΖΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
77. ΜΟΥΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
78. ΜΟΥΤΣΗΣ ΔΗΜΟΣ
79. ΜΠΙΓΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
80. ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
81. ΜΩΡΑΙΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
82. ΝΙΑΡΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
83. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΝΑ
84. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
85. ΞΑΡΧΑΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
86. ΞΥΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
87. ΞΥΔΟΥΣ ΜΑΝΟΣ
88. ΟΥΙΛΛΙΑΜΣ ΡΟΜΠΕΡΤ
89. ΠΑΝΟΥ ΑΚΗΣ (Δικαιούχοι)
90. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΠΥΡΟΣ
91. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΛΕΞΗΣ
92. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
93. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ
94. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
95. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ (Δικαιούχοι)
96. ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (Δικαιούχοι)
97. ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ
98. ΠΑΠΠΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
99. ΠΑΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
100. ΠΑΤΡΕΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
101. ΠΑΥΡΙΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
102. ΠΛΕΣΣΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
103. ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
104. ΠΟΛΥΚΑΝΔΡΙΩΤΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
105. ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ
106. ΡΑΣΟΥΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
107. ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ ΕΥΑΝΘΙΑ
108. ΡΙΤΣΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (Δικαιούχοι)
109. ΡΩΤΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ (Δικαιούχοι)
110. ΣΕΜΣΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
111. ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (Δικαιούχοι)
112. ΣΚΟΥΡΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
113. ΣΟΥΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
114. ΣΟΦΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
115. ΣΟΥΓΙΟΥΛ ΜΙΧΑΛΗΣ (Δικαιούχοι)
116. ΣΠΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
117. ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
118. ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
119. ΣΤΡΟΦΑΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ
120. ΤΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ
121. ΤΟΥΡΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
122. ΤΡΙΠΟΛΙΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
123. ΤΣΑΚΝΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ
124. ΤΣΙΛΙΜΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
125. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ (Δικαιούχοι)
126. ΤΣΩΤΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ
127. ΦΑΛΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
128. ΦΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
129. ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
130. ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
131. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΑΝΟΣ (Δικαιούχοι)
132. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
133. ΧΑΨΙΑΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
134. ΧΙΩΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ (Δικαιούχοι)
135. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
136. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (Δικαιούχοι)
137. ΧΡΥΣΟΒΕΡΓΗΣ ΑΛΕΚΟΣ




Tags
Μουσικά Είδη:EuropeanΕταιρίες:ΑΕΠΙΚαλλιτέχνες:Charlie


Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (9)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

fantasma Chat
Φθασμένος
#14742   /   19.06.2008, 16:13   /   Αναφορά
..... μυρίζομαι...

πάλι εμείς θα την πληρώσουμε...
Termite Chat
Φθασμένος
#14743   /   19.06.2008, 16:53
Δεν πιστεύω οτι θα την πληρώσει κανείς, Λευτέρη.



Η συγκεκριμένη επιστολή έχει πάρα πολλα παρακλάδια. Θα σταθώ όμως σε αυτό που μου κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον:



Βλέπω μια έντονη διάθεση εκ μέρους των δημιουργών που υπογράφουν την επιστολή (βλέπε αναφορές στη λέξη τεχνολογια), να καρπωθούν της δημοτικότητας του διαδικτύου που ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ απο αυτούς απαξίωναν κατα το παρελθόν. Η αποδοχή της νέας πραγματικότητας ειναι προς τιμή των υπογραφόντων οι οποίοι ΒΕΒΑΙΩΣ και δικαιούνται μερίδιο απο την ηλεκτρονική διακίνηση των δημιουργημάτων τους.



Φοβάμαι όμως οτι η συγκεκριμένη επιστολή κοινοποιήθηκε σε μια πολύ άσχημη στιγμή για την Ελλάδα και την Ευρώπη, μια και το πρόβλημα των καλλιτεχνών (που στο κάτω κάτω, κάνουν μια συναυλία και απολαμβάνουν κάποια κέρδη) ειναι ήσσονος σημασίας μπροστά στα καθημερινά προβλήματα των Ευρωπαίων που γίνονται όλο και πιό έντονα.

PHILIPPOSSM Chat
MusicHeaven Guru
#14744   /   19.06.2008, 17:14   /   Αναφορά
Διάβασα όλο το άρθρο αλλά δεν θέλω να εκφέρω άποψη επί του θέματος...
marylin Chat
MusicHeaven Guru
#14745   /   19.06.2008, 19:44   /   Αναφορά
Η αλήθεια είναι ότι σ΄αυτές τις περιπτώσεις δύσκολα βγαίνει άκρη, είδωμεν...
Orfeus Chat
Μουσικοπαραδεισένιος
#14755   /   20.06.2008, 00:30   /   Αναφορά
...για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή!!!



dessypris Chat
Φθασμένος
#14764   /   20.06.2008, 19:00
Θα το πάω...αλλού και μη κράξετε!



Δεν φαντάζομαι ο Ησίοδος, ο Πλάτων, ο Ηράκλειτος, ο Δημόκριτος, ο Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος, ο Ιπποκράτης, ο Αριστοτέλης, ο Ευριπίδης, ο Αριστοφάνης, ο Αισχύλος, ο Σοφοκλής, κλπ κλπ, να είχαν στο νου τους να εισπράττουν Πνευματικά Δικαιώματα, όταν έγραφαν τα έργα τους...



Και ήταν άραγε, γιατί κανείς δεν το είχε εφεύρει τότε, η γιατί ήθελαν να μοιράσουν τις γνώσεις τους και το ταλέντο τους σε όσο περισσότερο κόσμο μπορούσαν?



Αν γνώριζαν τότε - λέμε τώρα - το Διαδίκτυο, είμαι σίγουρος ότι θα τις μοίραζαν απλόχερα σε όλο τον πλανήτη!



Και για να μη χοντρο-παρεξηγηθώ από καλλιτέχνες/δημιουργούς, δεν εννοώ να εισπράττουν οι Εταιρείες κι αυτοί να παίρνουν τα...μπιχλιμπίδια τους!

Εννοώ πως η Τέχνη είναι για να μοιράζεται και να εμπνέει και όχι για να δημιουργεί "΄κονόμα"!



Και καταλήγω:



Η Πνευματική Ιδιοκτησία είναι Ιερή και ανήκει στον δημιουργό...Όχι στις Εταιρείες που και καλά την προστατεύουν και τη χρησιμοποιούν εισπρακτικά.



Γρηγόρης Δεσύπρης.-

StavmanR Chat
MusicHeaven Guru
#15533   /   22.07.2008, 16:41
Φίλε dessypris, ακριβώς την ίδια άποψη έχω εκφράσει κι εγώ με τη σειρά μου για την τέχνη. Άλλο να σου αναγνωρίζω την τέχνη και να σε μισθώνω ως ιδιώτης για την δημιουργία σου, και άλλο να πληρώνω για την τέχνη σου, πριν κάν την γευθώ...

stratosbb Chat
Περαστική Νότα
#14782   /   22.06.2008, 20:20   /   Αναφορά
Πριν διαβάσω άλα τα κείμενα,διάβασα πρώτα τα ονόματα που έχουν υπογράψει... όμως είδα οτι κάποια ονόματα λείπουν απο την κατάσταση,,, γιατί άραγε???? πέραν του γνωστού καλλιτεχνικού (Γκέτου) που υπογράφει την κατάσταση και μάλιστα μέσα απο την Α.Ε.Π.Ι και λέω λοιπόν για δες ποιοί μιλούν... και τέλος ας μην πω περισσότερα διότι μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει..
mariametokapelo Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#15106   /   04.07.2008, 09:55   /   Αναφορά
Τώρα...Τι να πω;Γενικά η τέχνη δεν έχει κοστολόγιο αλλά αν κοιτάξετε λίγο θα δείτε ότι οι προσυπογράφοντες είναι ως επι το πλείστον οικογενειάρχες άνθρωποι...Δε νομίζω ότι έχει κάτι το μεμπτό αυτό που ζητάνε.Στην τελική επάγγελμα είναι και αυτό του δημιουργού και θα έπρεπε να πληρώνεται όχι όμως ενδεικτικά...Μην είστε καχύποπτοι επειδή κάτι μεγάλα κεφάλια δε θέλουν να δείξουν τι πραγματικά παίζεται πίσω από τα φώτα...


Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις