ελληνική μουσική
    384 online   ·  210.814 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Φωνητική, πειραματισμός και ψυχολογία

    Πρόζαρε το κομμάτι. Μίλα την κάθε λέξη σα να απευθύνεσαι σε κουφή γριά. Βοηθάει στο να ακούγονται καθαρά οι στίχοι αργότερα και δεν κάνεις σαρδάμ στη σκηνή.

    Φωνητική, πειραματισμός και ψυχολογία

    Γράφει ο Χρύσα Οικονομάκη (XrysaOikonomaki)
    56 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 05 Ιαν 2011

    Φωνητική και πειραματισμός

    Μερικά σημαντικά τιπς για όσους ασχολούνται με το τραγούδι:

    1. Μελέτα τους στίχους. Μην επικεντρώνεσαι μόνο στο να τραγουδάς σωστά. Φτιάξε ένα σενάριο δικό σου για το τι λέει σε σένα το τραγούδι. Βίωσέ το. Όποιος τραγουδάει με την ψυχή του πάντοτε ξεχωρίζει.

    2. Πρόζαρε το κομμάτι. Μίλα την κάθε λέξη σα να απευθύνεσαι σε κουφή γριά. Βοηθάει στο να ακούγονται καθαρά οι στίχοι αργότερα και δεν κάνεις σαρδάμ στη σκηνή.

    3. Βάλε έναν καθρέφτη μπροστά σου όταν τραγουδάς. Παρατήρησε τη στάση σώματος και την έκφραση προσώπου. Όπου δυσκολεύεσαι, δοκίμασε να σταθείς διαφορετικά, να χαλαρώσεις, να χρησιμοποιήσεις διαφορετικές εκφράσεις για τα φωνήεντα.

    4. Για να αναπνέεις ολόκληρος: πάρε ένα μπαλόνι. Προσπάθησε να το φουσκώσεις. Εάν δεν μπορείς, αναπνέεις "κουτσά". Παρατήρησε που πάει ο αέρας όταν γελάς. Εκεί χρειάζεται να πηγαίνει επίσης ο αέρας γενικότερα. Κάνε επίκηψη και πάρε εισπνοή. Παρατήρησε που πάει ο αέρας. Όταν είσαι όρθιος αυτό δεν συμβαίνει; Μήπως κυκλοφορείς γενικότερα σφιγμένος; Μήπως ρουφάς κοιλιά για να δείχνεις ομορφότερος;

    5. Μπορείς να "μιμείσαι" τον τρόπο που τραγουδάνε οι αγαπημένοι σου τραγουδιστές για να "κλέψεις" τεχνικές, αλλά μετά χρειάζεται να πετάξεις από πάνω σου το ίδαλμα και να βάλεις τον εαυτό σου μέσα σ'αυτό. Δεν χρειάζεται να είσαι ο μίμος κανενός για να γίνεις αποδεκτός. Χρειάζεται να είσαι ο εαυτός σου.

    6. Εάν επιλέγεις κομμάτια των οποίων τις νότες δεν έχεις, κατέβασε ένα προγραμματάκι που να χαμηλώνει ή να ανεβάζει τους τόνους των κομματιών, γιατί διαφορετικά το μόνο που καταφέρνεις είναι να φαλτσάρεις και να μην το ακούς κι όλας! Τόσα προγραμματάκια υπάρχουν δωρεάν στο διαδίκτυο!

    7. Η φωνητική βασίζεται στην αυτογνωσία. Ένας χρειάζεται να παρακολουθεί, όταν τραγουδάει τι γίνεται εσωτερικά. Πού "χτυπάει" ο ήχος; Που νιώθουμε πίεση; Που υποφέρουμε;

    8. Πολύ καλό βιβλίο για αρχάριους είναι το "Μάθε να τραγουδάς σωστά" του Κυριακίδη, εκδόσεις fagotto. Έχει μέσα διάφορες ασκήσεις εφικτές για όσους δεν θέλουν δάσκαλο.

    9. Παρατήρησε τις εκφράσεις των τραγουδιστών. Προσπάθησε να τις μιμηθείς, μπροστά σε καθρέφτη. Δες τι αποτέλεσμα ήχου βγαίνει.

     

    Φωνητική και ψυχολογία

    Από την προσωπική μου εμπειρία στη διδασκαλία έχω παρατηρήσει τα εξής: Κάποια "φωνητικά προβλήματα" του μαθητή, προέρχονται από  ψυχολογικό μπλοκάρισμα. Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η έλλειψη ολοκληρωμένης αναπνοής, αναπνέουμε δηλαδή και ανασηκώνεται το στέρνο μας.

    Συνήθως κατά τη διάρκεια της εφηβείας χάνεται η φυσική αναπνοή, αφού καθένας από εμάς κοιτάζει πώς να ρουφήξει την κοιλιά του προκειμένου να μην "φαίνονται" περιττά κιλά. Το στρες επίσης είναι μεγάλος παράγοντας του προβλήματος. Όταν αναπνέουμε με μισή αναπνοή, συνήθως καταλήγουμε να πιέζουμε πολύ το λαιμό, προκειμένου να βγει ο ήχος πιο δυνατά. Κι έτσι αποκτάμε μια "δυσκολία" που μας κουράζει τόσο στο τραγούδι, όσο και όταν μιλάμε. Άνθρωποι που είναι ντροπαλοί από τη φύση τους ή είχαν απαξιωτικούς γονείς, συνήθως μοιάζουν να έχουν καταπιεί τη φωνή τους.

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει σφίξιμο στην περιοχή της κοιλιάς αλλά και στο λαιμό, προκειμένου να ακούγεται η φωνή μαλακιά και να περνάει "απαρατήρητη". Η στάση του σώματος μπορεί να μας δειξει πολλά πράγματα σε ότι αφορά τα "προβλήματα" που χρειάζεται να "λύσουμε" στο μάθημα φωνητικής. Σφιγμένοι ώμοι, αυχένας τραβηγμένος προς τα εμπρός κ.α. μας δείχνουν ότι ο μαθητής την ώρα του μαθήματος υποφέρει. Και υποφέρει η ψυχολογία του, όχι το σώμα του. Χρειάζεται να είμαστε κοντά στην ψυχολογία του μαθητή εάν θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε την σωστή πρόοδο. Έχει παρατηρηθεί ότι πριν από κάποιο μεγάλο βήμα του μαθητή στην βελτίωση, υπάρχει μια έξαρση με κλάμα και συχνά ηττοπάθεια. Ένας προσωπικός πόλεμος του μαθητή με τον εαυτό του.

    Έχει παρατηρηθεί επίσης πως όταν ο μαθητής χρησιμοποιήσει όλο του το σώμα στο τραγούδι - το σώμα είναι το ηχείο που πάλλεται όταν οι φωνητικές χορδές δονούνται με το σώμα χαλαρό - παθαίνει ένα μικρό σοκ, μπορεί να κλάψει για να εκτονωθεί. Είναι φυσιολογικό και καλό είναι ο δάσκαλος να το αντιμετωπίσει καθ' αυτό τον τρόπο. Δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες για το μαθητή. Πάντοτε όλα είναι σε συνάρτηση με την ψυχολογία του. Δεν μπορείς να επιμένεις σε αύξηση έκτασης όταν έχει έναν μαθητή στις κακές του, σε μελαγχολία ή μετά από μεγάλη κούραση. "ακούμε", παρακολουθούμε και συμβαδίζουμε.

    Μερικές φορές το μάθημα φωνητικής μπορεί να μετατραπεί σε "ψυχοθεραπεία", αφού ο ήχος προκαλεί στο μαθητή συχνά την ανασκαφή αναμνήσεων που θέλει εκείνη τη στιγμή να μοιραστεί. Είναι καλό να "αγγίζει" ο ήχος συναισθήματα του μαθητή. Ο καθηγητής μπορεί να είναι δίπλα σαν φίλος, προς θεού, όχι σαν ψυχολόγος!


    Tags
    Μουσική Εκπαίδευση:φωνητική



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #21443   /   05.01.2011, 02:09   /   Αναφορά
    Poly sosta!! etsi akrivos einai!!
    #21444   /   05.01.2011, 09:44   /   Αναφορά
    Λιτό γρήγορο κατανοητό...

    Ενημέρωση τώρα υπάρχει. εμπρός δουλειά...

    Καλημέρα XrysaOikonomaki !!!

    Το άρθρο σου μπορεί, πιστεύω, να βοηθήσει νέους ανθρώπους, που βγαίνουν άνευ παιδείας, στο χώρο του τραγουδιού.

    Απλές προτροπές, που όμως τις παρατηρούμε να συμβαίνουν...

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ...
    #21445   /   05.01.2011, 09:45   /   Αναφορά
    Πάρα πολύ ωραίο άρθρο και σωστό. Και σχετικά με το βιβλίο 'Μάθε να τραγουδάς σωστά' του Κυριακίδη (το οποίο χρησιμοποιώ και εγώ παρόλο που έχω δάσκαλο φωνητικής), είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ακόμα και ένας επαγγελματίας...
    #21450   /   05.01.2011, 10:25   /   Αναφορά
    Symfwnw apolyta me ta grafomena ths Xrysas,alla exw 2 enstaseis:



    1)Symbouleyeis tous ma8htes na mimountai tous agaphmenous tous tragoudistes kai sth synexeia na apoballoun ta stoixeia tou indalmatos kai na baloun ton eayto tous mesa s ayto...kata poso efikto einai den kserw...pantws gnwrizw apo prwsopikh peira pws h LATREIA kai mono gia ena tragoudisth einai katastreptikh:Mou phre kairo na ksefortw8w th mimhsh toy laterytou mou indalmatos Basilh Papakwnstantinou otan tragoudousa ta kommatia tou...



    Katelhksa sto symperasma pws o monos tropos gia na einai kapoios asfaleis apo mimhseis,einai na MHN EXEI INDALMA kapoion allo ektos apo ton eayto tou...na pei mesa tou ''o Tade epwnymos den to kanei toso omorfa oso mporw egw''Poios omws tolmaei na skeftei etsi?



    2)Otan tragoudame de skeftomatse ekfraseis,xamogela,maskes kai alla...otan kanoume askhseis nai,tote einai pou douleyoume syneidhta...otan omws tragoudame,apla anoigoume to stomataki mas kai...milame...oute anases,oute diafragmata,oute sthriksh,tipota...MONO TRAGOUDI...aplo ki ay8ormhto...Opote kai den exei nohma na mimoumaste h n aparakolou8oume tis ekfraseis twn tragoudistwn...isws exei nohma na parathrhsoume pws enas pragmatika kalos tragoudisths mporei na paragei pshlous kai dynatous se entash hxous kai na exei poly hremh ekfrash...anti8eta enas kakos tragoudisths blepeis pou zorizetai...
    #21451   /   05.01.2011, 11:16
    Συγνώμη που επεμβαίνω αλλά όταν έγραψε "μιμήσου" δεν νομίζω ότι εννοούσε αυτό που γράφεις. Εγώ κατάλαβα, τις τεχνικές. Δες πως τραγουδάει (πχ το στόμα) και μιμήσου "τεχνικά" (δεν είναι σωστές οι λέξεις αλλά δεν μπορώ να το εκφράσω διαφορετικά), όχι μιμήσου τη χροιά του και ότι άλλο τον χαρακτηρίζει και τον κάνει ξεχωριστό (μιας και αν μιμηθείς ακριβώς, δεν θα είναι ξεχωριστό πια και μπορεί να μη σου πηγαίνει). Και η μίμηση που περιγράφω δεν είναι πάντα καλή και εκεί μπορούν να υπάρξουν προβλήματα αν δεν ξέρεις πως να διαχειριστείς τέτοιου είδους πληροφορίες.



    Καλή χρονιά σε όλους

    #21452   /   05.01.2011, 11:17
    Τώρα που ξαναδιαβάζω τι έγραψε, νομίζω πως είναι αρκετά σαφής η πρότασή της.

    #21456   /   05.01.2011, 14:32
    Ki en pasei periptwsh h mimhsh einai mia...proypo8etei megalh wrimothta apo kapoion na klepsei texnikes alla na apofygei th mimhsh twn idiaiterwn stoixeiwn mias fwnhs...ektos tou oti den mporeis na katalabeis kai polla gia thn texnikh kapoiou epaggelmatia apla kai mono akougwntas h koitwntas ton...Mporeis isws na anixneuseis ta LA8H...ayta pou 8a prepei na apofygeis anixneyontai,ta swsta oxi ki ayto dioti aytos poiu tragouda swsta den prodidei texnikh kata th diarkeia tou asmatos...ayto pou blepeis einai mia kata8esh psyxhs...





    Kai ma8e kai kati allo:Einai poly pio omorfo na eisballeis omalotera se mia syzhthsh...na les prwta th dikh soy apopsh kai na pros8eteis sto telos:''..me thn apopsh pou egrapse to pio panw melos diafwnw,giati nomizw pws h syggrafeas 8elei na pei allo...''Koinws kaneis den se orise dikhgogo ths kas Oikonomakh,an 8elei ki efoson epi8ymei mporei h idia na mou ekshghsei ti 8elei na pei...

    #21457   /   05.01.2011, 15:25
    Malista.. kata proton +fono me ton incomplete_angel dioti molis diavasa ta katevata sxolia sou freddieKrueger gia agnosto telikos logos ithela euthys na sou apantiso... To arthro einai apolyta sosto se ola kai poly katanohta to ti leei k ti enoei. Episeis to na apantisoume i an eimaste dikigoroi h oxi den einai tis paroushs. Sorry alla den exoume xounta de ksero an to exeis katalavei file mou.. kai mi thigese, sizitish kanoume opou o kathenas leei thn apopsi tou.. apla einai allo na les thn apopsi sou kai allo na epemveneis-diorthoseis kati to opoio einai apolyta safes tou ti enoei.

    Me kathe kali prothesh!!

    #21458   /   05.01.2011, 15:49
    Den milame gia xounta kammia sxesh...ayto pou 8igw einai pws panta yparxei enas kalyteros tropos na pei kapoios to idio pragma...Ayto to ypen8ymizw kai ston idio mou ton eayto otan kammia fora ksefeygw:Allo pragma eley8eria logou,allo pragma asydosia...ta dikaiwmata mas stamatoun ekei pou arrxizoun tou allounou...xountika kai fasistika...



    Pote den eimai apolytos se kati se anti8esh me sena file mou pou yposthrizeis pws einai APOLYTA swsta ayta poy grafei h Xrysa 8elwntas na mhn afhseis peri8wria amfisbhthshs...ayto den 8ymizei kati apo xounta?



    Egw egrapsa thn apopsh moy esy kai o darkside mou thn pesate...



    En pasei periptwsh pisteue o,ti se boleyei kalytera...ki ase me emena na pisteyw ayto pou nomoizw egw oti einai swsto...

    #21459   /   05.01.2011, 16:25
    Ela vre agorina mou tora min ta "tragopoioume" pou leei kai mia "Thea" hehe loipon as sovareutoume.. kai pragmatika min tragikopoioume ta pragmata kai xoris logo.. kakos thixtikes.. sou eksigo pos opos loipon "esy" apantises, mas gennises thn epithimia na sou apantisoume kai den eprokito oute peri asydosia oute alles xazomares "panta me kali prothesh ta osa leme"

    kai den einai thema apolytou h oxi .. apla fysika exo apopsi kai prosopikotita kai mporo na ipostikso ta pisteuo mou .. ksereis ti ginete?.. isos ta vlepeis me allo mati ki apo alli optiki gonia ta pragmata.. alla auto pou thelei na pei i kyria i opoia oute kan eida poia to leei "gia na deis oti den einai thema dikigorou k xaza" to katanoo apolita .. ayto enno me to apolyta.. oti ekei pou estiazei kai thelei na voithisei einai poli poli sosti..

    en kataklidi sta atoma ta opoia anaferete to arthro tis, einai poli katanohto kai bravo tis! Oso gia to vivlio, leo na to agoraso ki ego.. :) na ste Oloi kala xronia polla me ygeia kai Kali Xronia na exoume OLOI!!!

    #21461   /   05.01.2011, 17:30
    Kai poios sou eipe oti egw den katalaba ti 8elei na pei h syggrafeas?



    Diabases ka8olou ayta pou grafw h ta prosperases ki estiases sthn antidrash mou mono?



    Kai gia na meinw sthn ousia poso or8o sou fainetai esena na brisketai kapoios apenanti se enan epaggelmatia traoudisth h na parakolou8ei kapoio video tou kai na ''kobei'' texnikh?Einai ayto dynato na ginei eykola eidika malista apo kapoion pou de dia8etei empeiria?Mporei kapoios na mimh8ei texnikes?Kai malista na to kanei diathrwntas thn proswpikh tou tautothta akeraia?



    O kalos tragoudisths den prodidei pote thn texnikh tou enw tragoudaei...dioti poly apla einai toso eksoikeiwmenos pou den xreiazetai na skeftetai ''maskes'',topo8ethsh fwnhs h na metraei anases...o kakos kai o metrios prodidoun:Skane xamolgela gia th ''maska'' ypologizoun anases,skeftontai topo8ethsh...



    Alla kai pali thn texnikh tou metriou kai tou kakou tragoudisth giati na thn mimh8ei kapoios?Thn texnikh th ma8aineis apo to swsto daskalo fwnhtikhs...



    Ti mporeis na katalabeis apo enas epaggelmatia pou tragouda?Oxi toso PWS to kanei,alla na krineis to apotelesma:Px fwnazei stis pshles tou,den kougetai stis xamhles tou,exei poly ''mesa'' th fwnh tou,ar8rwnei h den ar8rwnei swsta,ktl...Omws einai poly dyskolo na entopiseis POU kanei la8os h GIATI einai swstos...



    Estiase s ayta ''agorina'' mou ki ase tis saltses...oloi katalabame ti 8elei na pei h Xrysa...to 8ema einai kata poso symfwnoume h diafwnoume kai giati...

    #21462   /   05.01.2011, 17:33
    Μπήκα στη συζήτηση με πολύ ήρεμη και διακριτική διάθεησ νομίζω. Δεν κάνω το δικηγόρο κανενός. Και αν ξαναδιαβασεις ότι έχεις γράψει εσύ έχεις το πρόβλημα. Είσαι πολύ επιθετικός και δεν βρίσκω το γιατί. Όπως και να έχει λυπάμαι αν το εξέλαβες έτσι και ζητώ συγνώμη.

    #21464   /   05.01.2011, 21:48
    Ta panta mporei na peristrefontai gyrw apo mia parekshghsh...



    ... 8a sou pw ti akribws me enoxlhse...pou toso biasthka mphkes sto dialogo mono kai mono gia na topo8eth8eis sto post mou XWRIS na mpeis kan ston kopo na sxoliaseis h na skefteis MHPWS exoun kapoia bash ayta pou grafw...XWRIS kan na symmetexeis sth syzhthsh prohgoumenws...APO TO POU8ENA bghkes na sxoliaseis ta dika mou grafomena..



    O graptos logos exei to meionekthma pws de metaferei akribws thn psyxologia aytwn pou grafoun...mporei pragmati na mphkes em anlafrh dia8esh kai na thn eisepraksa alloiws egw...Sygnwmh den xreiazetai na zhtas,den egine kati...apla kati de mou arese ston tropo sou kai sto tonisa ki ayto htan olo...De xreiazetai na ginesai perissotero proklhtikos/h sta grafomena sou sxoliazontas an exw problhma h oxi...de se proseballa oyte milhsa apaksiwtika gia sena...sou epite8hka me to ganti kai to idio mporeis na kaneis ki esy se mena an 8es...



    Ki en pasei periptwsei thn apopsh mou thn katalabes h 8a katsoume san klassikoi ellhnares na tsakw8oume gia blakeies?

    #21465   /   05.01.2011, 21:55
    Έχεις μια εικόνα για το πως "πρέπει" κάποιος να γράφει (το ότι σχολίασα το σχόλιο σου και όχι το άρθρο. ίσως να μην είχα να πω κάτι για το άρθρο. για να σχολιάσεις πρέπει πρώτα να πεις κάτι για το κυρίως κείμενο;τέλοσπάντων, δεν έχει τόση σημασία πια). Μάλλον, δεν συμπίπτει με τον δικό μου τρόπο γι'αυτό επιτέθηκες με το γάντι. εγώ είμαι προκλητική; οκ. δεν θα συνεχίσουμε να "τσακωνόμαστε" σαν κλασικοί ελληνάρες και το θέμα λήγει. Δεν είναι ο χώρος αυτός έτσι κι αλλιώς. Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.

    #21467   /   06.01.2011, 09:07
    Einai poly parakseno pou sxoliases ta dika mou grafomena xwris kan na ta exeis diavasei...sthn prwth mou apanthsh kalyptw kai to 8ema ths texnikhs...einai sto 2) grammenh h topo8ethsh mou...synepws oute kan xreiazotan na mou ekshghseis th nomizeis pws h8ele na pei h syggrafeas...to texniko meros sxoliazw ki egw...



    O dialogos ektos tou oti loipon einai adynatos mazi sou afou alla leme ki alloiws katalabainomaste,einai ki ektos topou...zhtw sygnwmh apo ta ypoloipa melh k kyriws apo th xrysaoikonomakh, gia th metafora ths antilogias mas sto parwn 8ema...



    To mono sigouro einai pws toso esy oso kai o christosanestis den prosferate tipota sto dialogo me tous sxoliasamous sas toso sto keimeno oso kai sta dika mou grafomena...egw eipa kai thn apopsh mou me omorfo kai tekmhriwmeno tropo...eseis den eipate tipota perissotero apo ena ''symfwnw me to keimeno''...kai fysika me thn analogh kontra...klassikoi neoellhnes...tous blepeis sto timoni,tous blepeis sth doyleia sou,yparxoun pantou...



    As lhksei edw...kalh xronia...

    #21477   /   07.01.2011, 15:58   /   Αναφορά
    Xrysa Oikonomaki τα λες πολυ καλα!!!!

    Διδασκω τραγουδι κοντα 10 χρονια τωρα και διαβαζοντας το κειμενο σου ενιωσα οπως νιωθει καποιος οταν μιλα με ανθρωπο που ''Γνωριζει ''και εχει την αναλογη ηθικη , ευαισθησια και σεμνοτητα.

    προτεινω στα παιδια που θα ασχοληθουν με το τραγουδι να αγαπησουν και να ''υπηρετησουν'' το ΤΡΑΓΟΥΔΙ μεσα απ τον εαυτο τους και οχι τον εαυτο τους μεσα απ το τραγουδι...

    Υπομονη και μην ξεχνατε δεν ''Μαθαινουμε'' πως να τραγουδαμε,

    .....ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ πως να τραγουδαμε....



    Καλο Ταξιδι
    #21482   /   08.01.2011, 15:49   /   Αναφορά
    poly eystoxo to ar8ro alla kai poly katanoito... boh8aei arketa!!!!! mpravo!!!!
    n62
    #22736   /   31.05.2011, 14:00   /   Αναφορά
    πολυ σωστα οσα γραφεις Χρυσα...μακαρι να κανουν πραξη τα μισα οι τραγουδιστες.ειναι πολυ δυσκολο...αλλωστε , το οργανο μας το φτιαχνουμε εμεις δεν το αγοραζουμε.καλη συνεχεια.
    #23543   /   11.10.2011, 13:46   /   Αναφορά
    Πολύ ωραίο άρθρο!

    Ειδικά το κομμάτι για την ψυχολογία είναι πολύ εύστοχο. Η ψυχολογία είναι γενικά κάτι που φαίνεται στη στάση του σώματος και στο κάτά πόσο είναι άνετο ή όχι ένα άτομο στο να εκτεθεί.

    Τελικά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση το τραγούδι! Υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση.