ελληνική μουσική
online 100·151.933 μέλη
αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

Διατονική φυσαρμόνικα για όλους - Μέρος 1ο


γράφει ο Σκιαθίτης Στέφανος (STEFANOS604) *Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Διατονική φυσαρμόνικα για όλους - Μέρος 1ο




ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εισαγωγή - Φυσαρμόνικα Γενικά
Οι πλέον διαδεδομένες φυσαρμόνικες
Richter tuning
Tongue Blocking - Μπλοκάρισμα με τη γλώσσα
Bending - Στράβωμα
Τρόποι για να μάθουμε εύκολα και γρήγορα φυσαρμόνικα
Ακομπανιαμέντα
Ο σωστός τρόπος για να κρατάμε μια φυσαρμόνικα
Παρτιτούρες για Φυσαρμόνικα
Τι φυσαρμόνικα να αγοράσω;
Συντήρηση Φυσαρμόνικας

Εισαγωγή - Φυσαρμόνικα Γενικά

Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι ούτε συγγραφέας, ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός, ερασιτέχνης κιθάρας, τρομπέτας και τελευταία φυσαρμόνικας.



Γράφω για τη μουσική μόνο από μεράκι και από αγάπη και θέλω να προσφέρω και εγώ κάτι στους αρχάριους αλλά και προχωρημένους που ασχολούνται με τη φυσαρμόνικα.

Τα εκπαιδευτικά μαθήματά Φυσαρμόνικας που θα εκθέσω σε 2 κεφάλαια με αρκετές φωτογραφίες, video clips και ηχητικά mp3 θα εξηγούν τα πάντα –όπως το λέει ο τίτλος-που έχουν σχέση με τη διατονική φυσαρμόνικα.

Πιστεύω ότι το άρθρο αυτό, μαζί και με τα άλλα κεφάλαια (πχ κλίμακα Blues στη φυσαρμόνικα, μικρόφωνα φυσαρμόνικας κλπ), όταν τα ολοκληρώσω, να αποδειχθεί ένα είδος οδηγού (Reference Data) για αρχάριους αλλά και για προχωρημένους.

Σημείωση: Οι αναφορά μερικές φορές σε επώνυμες φυσαρμόνικες γίνεται όχι για διαφημιστικούς αλλά για εκπαιδευτικούς σκοπούς (Αν και αναφέρεται το σύνολο των εταιρειών ώστε να μπορεί ο υποψήφιος να διαλέξει)

Διαβάζοντας ένα βιβλίο που εδόθη δωρεάν από κάποια Κυριακάτικη Εφημερίδα με τίτλο Ιατρικές Δυνάμεις της Μουσικής του Dr Shaboutin ενθουσιάστηκα με τα αναγραφόμενα και κυρίως για τα αναφερόμενα στη φυσαρμόνικα. Ότι δηλαδή η φυσαρμόνικα είναι ταυτόχρονα και μια συσκευή ασκήσεων για τους πνεύμονες.

Έχοντας Χ.Α.Π (παλιός καπνιστής-το έκοψα εδώ και 8 έτη) αγόρασα την πρώτη Κινέζικη φτηνή (4 ευρώ ) διατονική Golden Cup φυσαρμόνικα και άρχισα να φυσώ και να ρουφώ από το Σεπτέμβριο 2010.

Ενθουσιάστηκα και άρχισα να μαζεύω πληροφορίες. Έμεινα έκπληκτος από το πόσο φανταστικός είναι ο κόσμος της φυσαρμόνικας, είδα ότι πολλοί συνεχίζουν, πολλοί τα παρατάνε όταν διαπιστώνουν ότι απαιτείται αρκετή πρακτική εξάσκηση και σ’ άλλους γίνεται πάθος για μια ζωή.

Εγώ λυπάμαι που δεν άρχισα πριν 40 χρόνια αλλά τουλάχιστον είμαι ευτυχής που άρχισα –ποτέ δεν είναι αργά.

Όσες πληροφορίες μάζεψα για τη φυσαρμόνικα και έκανα κτήμα μου θέλω να σας τις μεταδώσω με απλά λόγια και με ηχητικά mp3 & video clips από τα οποία βέβαια δεν θα αποκομίσετε τεχνική παιξίματος καθώς το παίξιμο μου προς το παρόν είναι μέτριο μέχρι καλό αλλά θα διδαχθείτε μεθόδους και χρήσιμες συμβουλές που στο εξής θα εμφανίζονται με τη λέξη TIPs. Τους περισσότερους όρους τους δίνω στα Αγγλικά με περιφραστική μετάφραση ώστε κάνοντας Googling να βρίσκετε περισσότερες πληροφορίες.

Η φυσαρμόνικα είναι το μικρότερο και απλούστερο από όλα τα μουσικά όργανα με γλωσσίδια (reeds) όπως melodica, κλαρίνο, σαξόφωνο, γκάϊντα, όμποε…, έχει όμως ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων ότι η τονικότητα κάθε νότας μπορεί να αλλοιωθεί δραματικά από τον παίχτη.

Τα παραπάνω όργανα αλλά και το ακορντεόν αν και έχουν μεγαλύτερη περιοχή σε νότες και μεγαλύτερη ένταση, λόγω της ανικανότητας των να κάνουν bending συχνά κατατάσσονται στα όργανα που τους λείπει η ψυχή σε σχέση με τη φυσαρμόνικα που είναι από τα πλέον καταναλωτικά αλλά και φτηνά μουσικά όργανα στην υφήλιο.

Μέχρι τα μέσα της 10ετίας του 1980 η Χρωματική Φυσαρμόνικα ήταν η τυποποιημένη και παραδεκτή για τους σταρ της κλασσικής και της τζαζ.

Σήμερα όμως η κίνηση οδεύει προς τη διατονική στην οποία παίζουμε χρωματικά με χρήση των τεχνικών bending & over-blow οι οποίες αναγκάζουν τα γλωσσίδια να παράγουν τόνους διαφορετικούς από αυτούς για τους οποίους έχουν κανονικά συντονιστεί.

Στα χέρια ενός πεπειραμένου παίχτη αυτές οι τεχνικές δίνουν πλήρη χρωματική κλίμακα σε μια διατονική φυσαρμόνικα και κάνουν τα γλωσσίδια να πάλλονται παράγοντας θαυμαστά εφφέ, απλά με ελαχίστη αλλαγή του σχήματος της στοματικής κοιλότητας. Η κατεύθυνση της αναπνοής σ’ αυτά τα γλωσσίδια είναι αυτή που δίνει αυτή την εκφραστικότητα.

H μοναδική διατονική που παίζει χρωματικά είναι η XB40 Hohner (80$) αφού προσφέρει πλήρη και εύκολο bending από 1 ημιτόνιο έως και 1 τόνο, σε όλες τις οπές.

Η διατονική σε Richter Tuning δίνει 3 οκτάβες (αν και λείπουν 3 νότες στην 1η οκτάβα και 1 νότα στην 3η οκτάβα) άρα κάθε οκτάβα έχει διαφορετική διευθέτηση της κλίμακας.

Η 1η οκτάβα προορίζεται για ακομπανιαμέντα και οι άλλες δύο για τη μελωδία. Εφ’ όσον το όργανο είναι διατονικό παράγεται σε 12 κλειδιά.

Συνέχεια: Οι πλέον διαδεδομένες φυσαρμόνικες


Σκιαθίτης Στέφανος (STEFANOS604)40 άρθρα στο MusicHeaven

Κατάγομαι από Αρναία Χαλκιδικής όπου έζησα μέχρι τα 22 μου και έκτοτε εργάσθηκα και μένω μόνιμα στην Ερμούπολη Σύρου. Δεν είμαι ούτε συγγραφέας , ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός , ερασιτέχνης κιθάρας , τρομπέτας και τελευταία φυσαρμόνικας Διατονι... περισσότερα

Πρόσφατα άρθρα από τον ίδιο
Σχετικά μαθήματα μουσικής
Tags



σχόλια (86)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

SimosKouskounis
Συγχορδία Ματζόρε
#22479   /   19.05.2011, 12:14   /   Αναφορά
Υπέροχο και πολύ χρήσιμο το άρθρο σου Στέφανε.
Σ΄ευχαριστώ για την πληροφόρηση .
Να σαι καλά και πάντα τέτοια .
mixalis-kleanthis
Σολίστ
#22490   /   20.05.2011, 16:43
Σ ευχαριστω πολυ για το αρθρο συναδελφε εξ αιτιας σου θ αρχισω φυσαρμονικα .
Αλλα θελω να ξερεις οτι κυνδινευεις απ τους φιλους μου,
που με απειλουν πως αν αρχισω θα ερθουν να σε βρουν...χαχαχα

STEFANOS604
Βετεράνος
#26539   /   28.01.2013, 10:56

Εμπλουτισμός Άρθρου...

Πήρα ένα Π.Μ από κάποιον αρχάριο φυσαρμόνικας και επειδή πολλοί θα έχουν τις ίδιες απορίες , αν και έχουν αναλυτικά εξηγηθεί σε πολλά από τα άρθρα μου, θα δώσω απαντήσεις με παραδείγματα:

Ερώτηση 1η: <<…τα κομμάτια επειδή τον ξέρω το ρυθμό και την μελωδία διαβάζοντάς τα από την σημειολογική παρτιτούρα μπορώ να τα βγάζω αρκετά καλά το μόνο που μου λείπει είναι η παρτιτούρα>>.

Υπάρχουν εκατοντάδες τέτοιες παρτιτούρες με ελληνικά τραγούδια ΕΔΩ ,όπως είπαμε και την προηγούμενη φορά και είναι σε όλα τα στυλ ( από…. ζεϊμπέκικα μέχρι δημοτικά…).

Αν δεν τις ‘’βγάζεις’’ σημαίνει ότι δεν ξέρεις καλά το σκοπό της μελωδίας ή αυτός που την έγραψε δεν ήξερε το σωστό σκοπό της μελωδίας ή κάπου έχει παραλείψει ή έχει βάλει παραπάνω νότες …. Συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. Αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη. Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη της. Στην αρχή για έναν αδαή ή για Licks – ταξίμια – εισαγωγές ..ναι θα ήμουν σύμφωνος. Οι παρτιτούρες φυσαρμόνικας είναι σημειολογικές και είναι ένα ‘κόλπο’ των σχολείων φυσαρμόνικας….. Θα σου δώσω μια διεύθυνση με εκατοντάδες παρτιτούρες φυσαρμόνικας. Θα διαπιστώσεις ότι δεν μπορείς να παίξεις ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμιά διότι απλά δεν ξέρεις τη μελωδία της αλλά ούτε και τον ρυθμό της. Για έναν αρχάριο αναφέρθηκα σ’ αυτή την ενότητα:

Και όπως ξαναείπα θα συμφωνούσα μ΄αυτές αν ταυτόχρονα συνοδεύονταν με mp3.

Μια τέτοια παρτιτούρα αλλά καλύτερη γιατί εκτός από το ότι την ακούς ταυτόχρονα τη βλέπεις την έχω κάνει για δείγμα ώστε να ασχοληθεί κάποιος νεότερος που έχει το χρόνο και το μεράκι γιατί απαιτεί πράγματι πολύ χρόνο για να την πραγματοποιήσεις. Δείτε την εδώ για διατονική φυσαρμόνικα και εδώ για χρωματική φυσαρμόνικα.

Ερώτηση 2η: <<…επίσης πως γίνεται αφού τα midifiles τα φορτώσω στο πρόγραμμα να μου βγάλει την παρτιτούρα αλλά όχι σε μορφή πενταγράμμου όπως φαίνεται στο πρόγραμμα αλλά να μου δείχνει σε ποιες τρύπες να ρουφάω και σε ποιες να τραβάω?>>

Τα migi files σε βοηθούν στο ότι με το MidiNotate πρόγραμμα εδώ μπορείς να τα μετατρέψεις σε όποια κλίμακα θέλεις (ναι μεν σε πεντάγραμμο και για ένα ΕΝΤΕΛΩΣ άσχετο με νότες μπορεί να παραληφθεί το πεντάγραμμο και να χρησιμοποιηθούν μόνο οι άλλες δυνατότητες του προγράμματος) .

Αλλά καλύτερα να γίνει κατανοητό με παραδείγματα:

Έστω ότι έχεις αγοράσει μόνο 2 φυσαρμόνικες  μια σε Λα μινόρε (Am)  και μια σε Ντο ματζόρε (C ):

  • Εδώ θα βρείτε αρκετά αρχεία midi που τα κατεβάζεις  δωρεάν από το διαδίκτυο  διάφορους ελληνικούς ρυθμούς και εδώ τα κατέταξα σε κλίμακες Λα μινόρε (Am)  και σε κλίμακες Ντο ματζόρε (C ) όπως οι φυσαρμόνικες που υποθέσαμε ότι διαθέτεις.
  • Αυτό σημαίνει ότι για να παίξεις αυτά τα midi μόλις τα κάνεις κλίκ - με όποιον player κι αν έχει το computer σου- , χρειάζεσαι αντίστοιχα φυσαρμόνικες τονικοτήτων (κλειδιού): Am αρμονικό & C ματζόρε για να παίζεις πάνω τους και άρα να μάθεις τη μελωδία.

 

  • Για το παράδειγμα μας θα βρείτε εδώ και άλλα 2 midi files  τα: ‘’Απονη ζωή’’ που όμως είναι σε κλίμακα Σολ (G) ματζόρε και το ‘’Τραίνο φεύγει στις 8’’ σε κλίμακα Μι μινόρε (Em).

 

  •  Άρα αν δεν έχεις φυσαρμόνικα τονικότητας G και φυσαρμόνικα τονικότητας Em αντίστοιχα δεν μπορείς να τα συνοδέψεις με τις φυσαρμόνικες που υποθέσαμε ότι  έχεις { Λα μινόρε (Am)  και Ντο ματζόρε (C )}

 

  • Αν όμως έχεις ένα πρόγραμμα όπως το MidiNotate τότε το ‘’Απονη ζωή’’ που είναι σε κλίμακα Σολ (G) ματζόρε μπορείς να το μετατρέψεις σ’ όποια κλίμακα θες άρα και σε C άρα μπορείς να παίζεις πάνω του με την C τονικότητας φυσαρμόνικα σου.
  • Ομοίως το ‘’Τραίνο φεύγει στις 8’’ σε κλίμακα Μι μινόρε (Em) ματζόρε μπορείς να το μετατρέψεις σ’ όποια κλίμακα θες άρα και σε Am άρα μπορείς να παίζεις πάνω του με την Am τονικότητας φυσαρμόνικα σου.

Μερικές άλλες δυνατότητες του MidiNotate είναι:

  • το tempo μπορείς να το ρυθμίσεις με όποια ταχύτητα επιθυμείς από πολύ-πολύ αργά
  • να βάζεις κάθε φορά μόνο ένα τμήμα του κομματιού που σ΄ενδιαφέρει μέχρι να το μάθεις ,
  • να μετατρέπεις τη μελωδία σ’ όποιο όργανο επιθυμείς (από τρομπέτα μέχρι βιολί……)
  • να παίζει ταυτόχρονα πολλά όργανα ,
  • Να απομονώνεις  συγκεκριμένα όργανα
  • Να παίζουν μόνο τα ακόρντα
  • Να χτυπά και ο μετρονόμος (σ’ όποια ταχύτητα θέλεις)
  • Να προσθέτεις δικές σου νότες
  • Να εισάγεις τους στίχους της μελωδίας (Lyrics)
  • Να εκτυπώσεις την παρτιτούρα ή μέρος αυτής
  • …..
  • ….

Ερώτηση 3η: <<….να μου δείχνει σε ποιες τρύπες να ρουφάω και σε ποιες να τραβάω?>>

Η ‘’λύση’’ φαίνεται να είναι το πρόγραμμα harpingmidi

Συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. (Εκτός από πολύ σύντομα Licks που μελετήσαμε στο Κεφάλαιο  Blues & Φυσαρμόνικα). Αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη. Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη της. Όμως η σημειολογική  παρτιτούρα που δίνεται με το παραπάνω πρόγραμμα συνδυάζεται με την στάνταρντ σημειολογία και είναι κάτι το ιδανικό και για τη Διατονική αλλά και τη Χρωματική. Δεν το έχω δοκιμάσει (πρέπει να το αγοράσεις) και δεν ξέρω αν αυτό που διαφημίζει ισχύει όπως διαφημίζεται…


STEFANOS604
Βετεράνος
#27827   /   05.09.2013, 23:17

Εμπλουτισμός Άρθρου...

Με τον κύκλο των 5ων εξηγείται το γιατί οι φυσαρμόνικες ( από τις 36 τονικότητες που υπάρχουν στο εμπόριο – 12 ματζόρε , 12 μινόρε φυσικό και 12 μινόρε αρμονικό) έχουν τονικότητες που ονομάζονται ΜΟΝΟ με ονόματα νοτών που υπάρχουν σ’ αυτόν.


STEFANOS604
Βετεράνος
#27987   /   20.10.2013, 19:10

Ακούστε και κάντε download εδώ ένα απόσπασμα από μια ωραία εισαγωγή με φυσαρμόνικα στο γνωστό τραγούδι της Βουγιουκλάκη ‘’Ο γλάρος’’ όπως το τρανσπορτάρισα σε τονικότητα C:

Με μειωμένη ταχύτητα ΕΔΩ:

 

κανονικά ΕΔΩ :

 


STEFANOS604
Βετεράνος
#26731   /   21.02.2013, 13:22

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

Για προχωρημένους παίχτες (ADVANCED Level)

Layout για τις τονικότητες Μινόρε Φυσικό της Hohner

Το πρώτο μέλημα όταν αγοράζουμε μια φυσαρμόνικα μινόρε φυσικό είναι να προσέξουμε το φυλλάδιο της εταιρείας.

Η Hohner πουλά το μοντέλο της Marine Band Μινόρε Φυσικό να παίζει σε 1st position αυτή η φυσαρμόνικα προορίζεται για χρήση στο  2nd position. (Είναι το ίδιο σαν να αγόραζες μια φυσαρμόνικα τονικότητας D για να παίξεις το γνωστό crossharp (2nd position) – blues-σε τονικότητα Α ).

Έτσι λοιπόν η Hohner Dm Nat στην πραγματικότητα έχει κλίμακα Am Nat.

Επειδή διαπίστωσα ότι στο διαδίκτυο δεν υπάρχουν Layouts για την εταιρεία Hohner  και συγκεκριμένα για το  ‘’ Hohner Διατονικής Μινόρε Φυσικό Layout’’ – αφού τα άλλα 2 είναι ίδια , αφού βασίζονται στο παίξιμο Straight Harp έχουμε πχ:

 Am Nat Lee Oscar  (βασιζόμενο σε παίξιμο Cross harp -2nddraw για Am και straight harp-1stblow για D dorian )  = Dm Nat Hohner (βασιζόμενο σε παίξιμο straight harp – 3rd  blow για Am και 3rd draw για C dorian).

Επειδή όμως το θέμα θεωρείται advanced επεξεργάστηκα το Lee Oscar Layout για Natural Minor και το προσάρμοσα σε Hohner για Natural Minor Layout (πχ Dm Lee Oscar το έγραψα σαν Gm Hohner , το Em σαν Am  το Fm σαν Bbm κοκ).

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις οιανδήποτε απ’ τις δυο για να παίξεις την ίδια μελωδία απλώς τα σχέδια παιξίματος αλλάζουν όπως αλλάζουν και τα bendings.

 

Αλλά καλύτερα να τα δείτε σε φωτογραφίες ΟΛΑ τα Layouts

Lee Oscar Harmonica Layouts

Διατονικής Ματζόρε Layout

https://www.box.com/shared/lhygfuoflc

Διατονικής Μινόρε Φυσικό Layout

https://www.box.com/s/vd23v4yt7kii50lf2jhx

Διατονικής Μινόρε Αρμονικό Layout

https://www.box.com/s/aaubizs0ojdrkslrbhja

 

 

Hohner Nat Minor από Lee Oscar Layout (Τροποποίηση δική μου)

http://i1290.photobucket.com/albums/b539/stefanos604/hohnerfromLeeoscar_zps6db78355.jpg

ή για καλύτερο zoom της φωτογραφίας από εδώ:

https://www.box.com/s/ol2q23wh9sjr3l4h7gri


STEFANOS604
Βετεράνος
#26734   /   21.02.2013, 14:33

Σύγκριση Layouts Φυσικού Μινόρε εταιρειών Lee Oscar  & Hohner

Μια καλύτερη σύγκριση εδώ:


 


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#26743   /   22.02.2013, 15:18

Η φυσαρμονικα natural minor ειναι πολυ πιο βολικη απ'την major στο να παιζουμε blues(κυριως minor blues),δινοντας μαλιστα jazzy ηχοχρωμα στο παιξιμο μας.Ειναι δε πιο βολικη γιατι,χωρις dendings,μπορουμε να παιξουμε τις 3 μινορε παντατονικες που αντιστοιχουν στις συγχορδιες I,IV.V η καλυτερα I7,IV7,V7 πανω στις οποιες παιζονται τα blues.Ας παρουμε πχ την Αnm του leeoskar or Dnm της hohner, που εχουν τo ιδιο layoutκαι δεν χρειαζεται να μπλεξουμε με διεσεις και υφεσεις.Παιζουμε δλδ ενα blues σε Α7,D7,E7.

D   F   A   D   F   A   D   F   A   D

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

E   A   C   E   G   B   C   E   G   B

Ξεκινωντας απ'την 2blow or 3draw(2nd pos) εχουμε την A μινορε πεντατονικη(A,C,D,E.G,A). Ξεκινωντας απ'την 4blow(1st pos) εχουμε την Dμινορε πεντατονικη(D,F,G,A,C,D) και ξεκινωντας απ'την 4blow(3rd pos) εχουμε την Εμινορε πεντατινικη(Ε,G,A,B,D,E).Παιζοντας λοιπον την καθε μια απο τις 3 πεντατονικες πανω στην αντιστοιχη συγχορδια,το σολο μας ειναι πιο πλουσιο σε νοτες απ'οτι αν παιζουμε μονο την Αblue με μια Dmajor harp(κατι που κανουν οι περισσοτεροι blues παιχτες, χρησιμοποιωντας μαλιστα bends & overbends).


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#26744   /   22.02.2013, 15:28

Να διορθωσω ενα λαθος μου..Το "Ξεκινωντας απ'την 2blow or 3draw(2nd pos)" πρεπει να διορθωθει σε "Ξεκινωντας απ'την 2draw or 3blow(2nd pos)"


STEFANOS604
Βετεράνος
#26746   /   22.02.2013, 15:41

Να μια ''ευκαιρία'' να το αναφέρεις και κάποιος άλλος ΕΔΩ για ένα βασικό πρόβλημα που το λέω στη διεύθυνση εδώ και μήνες - η μη δυνατότητα preview αλλά και editing τουλάχιστον για μια ώρα ή έστω για λιγα λεπτά μετά την αποστολή του σχολίου. Φαίνεται ότι είναι τεχνικά δύσκολο..


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#26747   /   22.02.2013, 16:33

Εχεις δικιο Στεφανε.Μολις εντοπισα κι αλλο ενα λαθος μου.Αντι για "ξεκινωντας απ'την 4blow(3rd pos) εχουμε την Εμινορε πεντατινικη(Ε,G,A,B,D,E)" πρεπει να διορθωθει σε "ξεκινωντας απ'την 4draw(3rd pos) εχουμε την Εμινορε πεντατινικη(Ε,G,A,B,D,E).


STEFANOS604
Βετεράνος
#26745   /   22.02.2013, 15:31

Βασίλη ευχαριστώ για τη πολλοστή συμβολή σου.

Τελικά φαίνεται πως πράγματι το άρθρο καθίσταται 'Harmonica Reference Data''.

Κάποτε ΑΝ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ η διεύθυνση του MusicHeaven να γίνουν όλες η ενότητες μία ή να κάνω editing και να προστεθούν και  όσα σχόλια δίνουν ανάταση γνώσης στη φυσαρμόνικα το άρθρο θα αποκτήσει μεγαλύτερη αξία.

Επί τη ευκαιρία ρίξε και μια ματιά , μετά το χτεσινό σου , πάλι πολύτιμο σχόλιο , ΕΔΩ


STEFANOS604
Βετεράνος
#28270   /   24.12.2013, 12:57

Ακούστε να παίζει Βιετναμέζος το CHERRY PINK AND APPLE BLOSSOM WHITE με φυσαρμόνικα απ' τη μύτη ενώ ταυτόχρονα τρώει:
http://www.youtube.com/watch?v=zRse9bMqqyI

 

Ακούστε να παίζει Βιετναμέζος το CHERRY PINK AND APPLE BLOSSOM WHITE με φυσαρμόνικα απ' τη μύτη ενώ ταυτόχρονα τρώει ΕΔΩ: με τρομπέτα

Δείτε ΕΔΩ: κι άλλες πληροφορίες για αυτή την αξέχαστη Κουβανέζικη παγκόσμια επιτυχία του 50, που την ακούσαμε στα ελληνικά σαν "Στις ανθισμένες κερασιές". 


STEFANOS604
Βετεράνος
#26736   /   21.02.2013, 18:46

Εμπλουτισμός Άρθρου

Μετατροπή τονικότητας C ματζόρε σε Α μινόρε φυσικό (Am Nat)

Ένα ωραίο ΤΙΡ από τον Vassiliskariotis:

Αν διαθέτεις μια C ματζόρε και κουρδίσεις το blow-reed της 3ης οπής 2ημιτονια πάνω (αφαιρώντας μέταλλο απ’ την άκρη του γλωσσιδίου) ,μετατρέψεις  δηλαδή το G σε A τότε έχεις μια φυσαρμόνικα, που αν πάρεις  σαν τονική την Α(3blow), έχεις 2 πλήρεις οκτάβες στη σειρά .


STEFANOS604
Βετεράνος
#27602   /   14.07.2013, 20:55

Μόλις τέλειωσα και ευχαριστήθηκα το διδακτικό video (στο οποίο μπορούν να επιλεχθούν και υπότιτλοι για όσους δεν κατανοούν τις συνομιλίες) διάρκειας 1 ώρας στο οποίο εξιστορείται η ιστορία της φυσαρμόνικας. Μ' άρεσε και ο τίτλος ''Τενεκεδένιο σάντουϊτς'').

 

Σημείωσα και μερικά σημεία του video:

 Στο 21:55 βιολί + φυσαρμόνικα

 στο 33:00 Χρωματική

 Στο 34:20 για Jazz

 στο 37:20 για Blues με φυσαρμόνικα + κιθάρα + banjo

 Στο 47:25 το Amazing Grace

 Στο 57:00 σόλο

 Μου 'κανε εντύπωση η μεγάλη χειροποίηστη σχεδόν παραγωγή στην εποχή της μετανάστευσης (περίπου 25.000.000 φυσαρμόνικες/μέρα)

 


Kristalo
Συγχορδία Ματζόρε
#22491   /   20.05.2011, 17:00   /   Αναφορά
Τα συγχαρητήρια μου για το άρθρο σας! Είναι κατατοπιστηκότατο, λεπτομερέστατο πραγματι υπέροχη δουλεια γραφης και διδασκαλίας. Σας αξίζουν χίλια μπράβο. Δίνετε το εναυσμα να προσπαθήσει ο άλλος να μάθει φυσαρμόνικα...πραγματικά υπεροχο!
faidonalkinoos
Φθασμένος
#22504   /   24.05.2011, 04:49   /   Αναφορά
Ο φίλος και συνεργάτης, (συνθέτης), Γιάννης Καπογιάννης, "παίκτης" και φυσαρμόνικας, βρήκε το άρθρο σας, STEFANOS604, πραγματικά κατατοπιστικό. Επίσης ο φίλος Δημήτρης Παπαδημητρίου (με αρκετά καλή και μεγάλη προϋπηρεσία στο όργανο, επίσης ενθουσιάστηκε με το άρθρο σας. Νιώθω την ανάγκη να μεταφέρω τη χαρά τους... και η δική μου όμως άποψη, (παρ' όλο που δεν γνωρίζω φυσαρμόνικα ως παίκτης,) είναι, πως, βλέποντας τα βίντεο στο youtube και προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω τις θεωρητικές οδηγίες του κειμένου, δεν έχω, παρά να καταλήξω, πως το άρθρο αυτό ήταν απαραίτητο, -(με χαρά περιμένω και το δεύτερο μέρος του)- και πως πλέον, πλουτίζεται, με ακόμα περισσότερα πολύτιμα θέματα, το musicheaven και οι αναγνώστες του !!!
Να είστε πάντα καλά !!! Καλή συνέχεια !!!
STEFANOS604
Βετεράνος
#22510   /   25.05.2011, 09:18
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
Θα προσπαθήσω να βελτιώσω το ήδη υπάρχον και σύντομα (ειμαι εκτός έδρας-γράφω από Internet Cafe) θα αποστείλω το 2ον μέρος
Στέφανος

progressive
Συγχορδία Μινόρε
#22513   /   26.05.2011, 01:34
σύντομο και περιεκτικότατο!περιμένουμε και το επόμενο!

new10
Περαστική Νότα
#23345   /   04.09.2011, 10:22
Καλημερα Στεφανε, εγινα μελος του ΜΗ σημερα. το βρηκα μεσω goggle ψαχνοντας πληροφοριες για φυσαρμονικα. Εντυπωσιαστηκα απο τις γνωσεις σου και τις προσπαθειες σου να τις μεταδωσεις σε αλλους.
Ειμαι 65 ετων και για 1,5 χρονο θα βρισκομαι στο Σεραγεβο συντονιζοντας καποιο προγραμμα της ΕΕ. Σκεφτηκα για να γεμισω τις ωρες μου να ασχοληθω με κατι ωραιο, και η φυσαρμονικα παντα με ελκυε. Εχω ελαχιστες γνωσεις μουσικης (ενα χρονο πιανο πριν πολλα χρονια). Τι λες, θα τα καταφερω? Και τι φυσαρμινικα να αγορασω?
Σε ευχαριστω παρα πολυ για τη βοηθεια σου

new10
Περαστική Νότα
#23346   /   04.09.2011, 10:24
Καλημερα Στεφανε, εγινα μελος του ΜΗ σημερα. το βρηκα μεσω goggle ψαχνοντας πληροφοριες για φυσαρμονικα. Εντυπωσιαστηκα απο τις γνωσεις σου και τις προσπαθειες σου να τις μεταδωσεις σε αλλους.
Ειμαι 65 ετων και για 1,5 χρονο θα βρισκομαι στο Σεραγεβο συντονιζοντας καποιο προγραμμα της ΕΕ. Σκεφτηκα για να γεμισω τις ωρες μου να ασχοληθω με κατι ωραιο, και η φυσαρμονικα παντα με ελκυε. Εχω ελαχιστες γνωσεις μουσικης (ενα χρονο πιανο πριν πολλα χρονια). Τι λες, θα τα καταφερω? Και τι φυσαρμινικα να αγορασω?
Σε ευχαριστω παρα πολυ για τη βοηθεια σου

Katzenfreund
Βασική Νότα
#22743   /   01.06.2011, 12:34   /   Αναφορά
Για να σε ενθαρρύνω να συνεχίσεις αυτήν την πολλά υποσχόμενη σειρά μαθημάτων, θα ’θελα να προσθέσω και τα δικά μου κομπλιμέντα για τις σαφείς περιγραφές και εξηγήσεις.

Πρόκειται για ένα θέμα πολύ γενικού ενδιαφέροντος, αφού οι πλείστοι από μας δοκίμασαν αυτοσχεδιάζοντας τγ Φυσαρμόνικα κατά καιρούς, αλλά σύντομα έφτασαν στα όρια των δυνατοτήτων τους λόγω έλλειψης σωστής διδασκαλίας.

Αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέχεια.
STEFANOS604
Βετεράνος
#22860   /   13.06.2011, 21:01
Ηδη έχω αποστείλει το 2o μέρος με το οποίο δεν τελειώνει το άρθρο και θα ακολουθήσει και 3ον μέρος.

Stefanos

STEFANOS604
Βετεράνος
#23177   /   05.08.2011, 13:41   /   Αναφορά
Γεια σας
Στην ενότητa "Τι φυσαρμόνικα να αγοράσω;'' παραθέτω και το παρακάτω:
Εδώ μπορείτε να ακούσετε όλους τους τόνους της φυσαρμόνικας σε πληκτρολόγιο πιάνου και να διαλέξετε ποια σας ταιριάζει. Το Video που ανοίγει με τον Macromedia Flash Player 7.0 ή r19 είναι της εταιρείας C.A SEYDEL HOHNE.

http://www.box.net/shared/ztp3hg5qdd4cfxrxsvof
saavedra29
Περαστική Νότα
#23204   /   13.08.2011, 01:05   /   Αναφορά
Ευχαριστώ πολύ για όλες αυτές τις πληροφορίες! Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλος τέτοιος πλήρης οδηγός στα ελληνικά - τουλάχιστον όχι πιο απλός και κατανοητός από αυτόν. Πολύ καλή δουλειά, που συνδιάζει κείμενο, βίντεο, εικόνες και αρχεία ήχου.
Εγώ που δεν έχω ιδέα από θεωρία μουσικής μπορώ να πω ότι κατάλαβα αρκετά πράγματα και ήταν ένα ερέθισμα να μάθω ακόμα περισσότερα!
STEFANOS604
Βετεράνος
#23205   /   13.08.2011, 19:27
Παρτιτούρες στη φυσαρμόνικα
Τη γνώμη μου για τις παρτιτούρες την εξέφρασα στο : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955§ionID=8
Δηλαδή συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. (Εκτός από πολύ σύντομα Licks που θα τα μελετήσουμε στα Blues).Αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη. Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη της.
Εάν όμως αυτού του είδους η παρτιτούρα συνδυαζότανε με την στάνταρντ σημειολογία θα ήταν κάτι το ιδανικό για τη φυσαρμόνικα.


Τα επαναλαμβάνω εδώ για να σας κάνω γνωστό ότι βρήκα στο διαδίκτυο το software http://www.harpingmidi.com/


το οποίο μπορεί να φορτώσει οποιοδήποτε αρχείο midi και εκτός από την εκτέλεση του να παρακολουθείτε και την παρτιτούρα. (Κόστος 15 Ευρώ)


MIDI
Το MIDI (Musical Instrument Digital Interface) είναι ένα πρότυπο πρωτόκολλο που δίνει τη δυνατότητα σε ηλεκτρονικά μουσικά όργανα (πχ συνθεσάϊζερ) και computers να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Το MIDI δεν εκπέμπει ακουστικά σήματα ,όπως οι αναλογικές συσκευές, αλλά αποστέλει μηνύματα τέτοια όπως: Μουσικό πεντάγραμμο, νότες και παραμέτρους όπως: τρέμολο, τέμπο , χροιά τόνου κλπ.
Παράδειγμα: Ένα μουσικός συνθεσάϊζερ έστω ότι παίζει τη μελωδία ΄΄AVE MARIA’’ σε κλειδί Ab και την καταγράφει σε Midi( το αρχείο έστω ότι είναι AVE.mid.
Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης αυτής της μελωδίας AVE.mid χρησιμοποιώντας ειδικό software (όπως πχ το Midinotate) μπορεί:
• Να μετατρέψει τη μελωδία από Ab σε όποιο κλειδί επιθυμεί
• Να αλλάξει το τέμπο
• Να αλλάξει μέχρι δεκάδες μουσικά όργανα
• Να εισάγει τους στίχους της μελωδίας
• Να……..Βλέπε: http://www.notation.com/
Άρα αν παίχτης φυσαρμόνικας κάτοχος μόνο μιας έστω σε κλειδί D θέλει να μάθει τη μελωδία ΄΄AVE MARIA’’ απλώς φορτώνει το AVE.mid στο software midinotate και τη μετατρέπει σε κλάσμα δευτερολέπτου από Ab σε D και ρυθμίζει κατά βούληση το τέμπο.
Αυτή πιστεύω είναι ίσως η καλύτερη μέθοδος εκμάθησης οποιουδήποτε μουσικού οργάνου.

STEFANOS604
Βετεράνος
#23341   /   03.09.2011, 22:21
Δείτε την μετατροπή Ματζόρε Φυσαρμόνικας σε Φυσαρμόνικα Χιτζαζ ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=25369


new10
Περαστική Νότα
#23390   /   11.09.2011, 11:48   /   Αναφορά
Καλημερα Στεφανε, εγινα μελος του ΜΗ σημερα. το βρηκα μεσω goggle ψαχνοντας πληροφοριες για φυσαρμονικα. Εντυπωσιαστηκα απο τις γνωσεις σου και τις προσπαθειες σου να τις μεταδωσεις σε αλλους.
Ειμαι 65 ετων και για 1,5 χρονο θα βρισκομαι στο Σεραγεβο συντονιζοντας καποιο προγραμμα της ΕΕ. Σκεφτηκα για να γεμισω τις ωρες μου να ασχοληθω με κατι ωραιο, και η φυσαρμονικα παντα με ελκυε. Εχω ελαχιστες γνωσεις μουσικης (ενα χρονο πιανο πριν πολλα χρονια). Τι λες, θα τα καταφερω? Και τι φυσαρμινικα να αγορασω?
Σε ευχαριστω παρα πολυ για τη βοηθεια σου

Περισσότερα: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955#ixzz1XdEujXmS
STEFANOS604
Βετεράνος
#23391   /   11.09.2011, 12:37
Καλημέρα
Κι εγώ στα 62 ξεκίνησα και τέλος του μήνα κλείνω 1 έτος με τη φυσαρμόνικα.
Θα σου πρότεινα:
1. Διάβαζε επί τροχάδην όλες τις ενότητες και των 3 άρθρων μου ( είναι το ρεζουμέ από εκατοντάδες sites) όταν διαθέτεις το χρόνο για να αποκτήσεις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις και στο μέλλον θα δεις ότι θα τις εξειδικεύσεις και μετά διάλεγε τις ενότητες των άρθρων ανάλογα με την πρόοδο σου

2. Να παραμείνεις στην παρακάτω ενότητα για αρκετές μέρες μέχρι να βγάζεις καθαρές νότες .(στην αρχή απ’ την οπή 4 blow μέχρι 7 blow
που είναι η 1η οκτάβα {C D E F G A B C B A G F E D C} που πρέπει να συνηθίσεις να την ανεβοκατεβαίνεις αργά ,μέτρια ,πολύ γρήγορα.

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955§ionID=3

3. Μη αποθαρρυνθείς. Αφού είσαι εντελώς νέος στη φυσαρμόνικα θα χρειαστείς τουλάχιστο ένα μήνα για να πεις ότι θα ξεκινήσεις κάποιο ρεπερτόριο. Για αρκετές μέρες να αφοσιωθείς στην εξάσκηση που αναφέρεται στην ενότητα:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955§ionID=3

4. Αν περάσει ο μήνας ακολουθώντας τα παραπάνω τότε θα δεις ότι όποια μελωδία έχεις στο μυαλό σου και αν μάλιστα ξέρεις να τη σφυρίζεις τότε θα τη παίξεις αμέσως αλλιώς χρειάζεται κι άλλη πρακτική στα ανωτέρω.

5. Επίσης διάλεγε κάποιο από τα video μου για ελληνικό ρεπερτόριο:

http://www.youtube.com/user/STEFANOS604

6. Θα σου πρότεινα να αγοράσεις 2 φυσαρμόνικες αλλά όχι τις φτηνές (των 4 Ευρώ Golden Cup κινέζικες αλλά ούτε και τις Silver Star Hohner….ή άλλες φτηνές) αλλά να ξεκινήσεις με :

• Μία Marine Band Hohner (25 ευρώ) ή μία Lee Oscar (29 ευρώ) στο κλειδί του C (ντό)
• Και με μία Marine Band Hohner (25 ευρώ) ή μία Lee Oscar (29 ευρώ) στο κλειδί του Αm (Λα μινόρε Αρμονικό)

7. Για οποιαδήποτε απορία εδώ είμαστε

Καλή επιτυχία
Στέφανος

new10
Περαστική Νότα
#23398   /   12.09.2011, 10:49
Χιλια Ευχαριστω. Ελπιζω να τα καταφερω εδω που ειμαι μονη και εχω καποιο χρονο, γιατι οταν επιστρεψω στην Ελλαδα, σαν γιαγια που ειμαι, με περιμενουν αλλες υποχρεωσεις.
Να εισαι παντα καλα.

giovan23
Συγχορδία Μινόρε
#23988   /   10.01.2012, 10:07   /   Αναφορά
Μπορείτε να μου εξηγήσετε τη διαφορά της ίδιας μελωδίας C που παίζεται από έναν παίχτη με διατονική φυσαρμόνικα τονικότητας C στην 1η position και από ένα παίχτη με διατονική τονικότητας F στην 2η position ;
Αν και οι 2 παίχτες παίζουν αυτή την ίδια μελωδία ταυτόχρονα θα καταλάβω τη διαφορά;

Ευχαριστώ
STEFANOS604
Βετεράνος
#23990   /   10.01.2012, 13:12
Αυτός που παίζει σε 2η position παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο των Blues (Bluesy Sound).
Άρα αν παίζεις κυρίως μουσική blues πρέπει να μάθεις την κλίμακα αυτή από τη 2η position. Για το ελληνικό ρεπερτόριο οι έλληνες φυσαρμονίστες παίζουν στη 1η position.

Για να ξεδιαλύνουμε ακόμα τα πράγματα όταν λέμε ότι η μία φυσαρμόνικα τονικότητας C παίζει μια μελωδία σε C (ή καλύτερα να πούμε ότι μια ορχήστρα παίζει σε κλειδί C) και ο δεύτερος φυσαρμονίστας παίζει την ίδια μελωδία με φυσαρμόνικα τονικότητας F αλλά σε 2η position, εννοούμε ότι παίζει και αυτός σε τονικότητα C αλλά τώρα οι νότες στη φυσαρμόνικα F είναι έτσι διατεταγμένες έτσι ώστε στη 2η position να λείπουν μερικές νότες (ο λόγος που λείπουν είναι για να μπορούν να φτιαχτούν τα ακόρντα) και αυτές οι νότες που λείπουν δημιουργούνται ΜΟΝΟ με μια τεχνική (στοματικής κοιλότητας, λάρυγγα και διαφράγματος) που λέγεται bending και είναι αυτές που δίνουν τον χαρακτηριστικό Bluesy Sound.

Μελετήστε το Layout των ματζόρε για να δείτε πως είναι τοποθετημένες οι νότες στην C στην 1η position και στην F στη 2η position φυσαρμόνικα εδώ:
http://www.box.com/s/d77nip82f0b9r08aqq8e


Δείτε για περισσότερες πληροφορίες το άρθρο στο 2ο μέρος του οποίου (εκκρεμεί η δημοσίευση του) υπάρχουν πολλά ηχητικά και αμέσως καταλαβαίνεις τη διαφορά:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3172

Άρα σίγουρα θα ακούσεις την διαφορά από τον χαρακτηριστικό ήχο bluesy.

Για οποιαδήποτε άλλη απορία μη διστάσεις να ρωτήσεις.

Στέφανος

giovan23
Συγχορδία Μινόρε
#24216   /   04.02.2012, 14:00   /   Αναφορά
stefanos

Μέχρι τώρα , εδώ και 2 μήνες , εξασκούμαι με την φυσαρμόνικα C marine band hohner.
Ποια άλλη τονικότητα προτείνεις για συνέχεια;

Ευχαριστώ
STEFANOS604
Βετεράνος
#24217   /   04.02.2012, 14:08
Προτείνω:

1. Μία Α (λα) και θα δεις τη διαφορά από την C - αφού η τονικότητα Α είναι 3 ημιτόνια πιο κάτω από την C – ότι δηλαδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια (πιο λίγο φύσημα/ρούφηγμα απ’ ότι η C) όμως πιο μικρή ταχύτητα μεταξύ νοτών.

2.Μία F (Φα) και θα δεις τη διαφορά από την C - αφού η τονικότητα F είναι 5 ημιτόνια πιο πάνω από την C – ότι δηλαδή απαιτείται περισσότερη ενέργεια (πιο πολύ φύσημα/ρούφηγμα απ’ ότι η C) όμως πιο μεγάλη ταχύτητα μεταξύ νοτών-θα ‘’πετάς’’ .

saavedra29
Περαστική Νότα
#24224   /   05.02.2012, 09:00
Να πω με την μικρή εμπειρία που έχω ότι η F είναι πολύ πρίμα για μπλούζ. Έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως από τον Sonny Boy Williamson I, που έπαιζε παλιού τύπου μπλούζ (mississipi delta blues). Τα νεότερα blues (chicago blues) παίζονται πιο πολύ σε A ( φυσαρμόνικα D) ή σε Ε (φυσαρμόνικα A).
Στην διατονική φυσαρμόνικα η κλίμακα ξεκινάει να ανεβαίνει από G, η οποία είναι η πιο μπάσα, από το φυσικό, ->G,A,B,C,D,E,F-> με τη F να είναι η πιο πρίμα.
Αυτό όσο αφορά τα blues. Για οτιδήποτε άλλο ο Στέφανος είναι ο πλέον αρμόδιος να σου πει.

STEFANOS604
Βετεράνος
#24225   /   05.02.2012, 11:55
Συμφωνώ απόλυτα εδώ:

'' Τα νεότερα blues (chicago blues) παίζονται πιο πολύ σε A ( φυσαρμόνικα D) ή σε Ε (φυσαρμόνικα A)''.

Στο σχόλιο:

'' Στην διατονική φυσαρμόνικα η κλίμακα ξεκινάει να ανεβαίνει από G, η οποία είναι η πιο μπάσα, από το φυσικό, ->G,A,B,C,D,E,F-> με τη F να είναι η πιο πρίμα''.

συμπληρώνω: ->Flow -G,A,B,C,D,E,F- Ghigh >


Επίσης εκτός από Flow την υπάρχουν ακόμα και Clow και Dlow με την Dlow πιο διαδεδομένη. Ακούστε την στις ''Φυσαρμόνικες με προσόντα '' εδώ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3218

giovan23
Συγχορδία Μινόρε
#24226   /   05.02.2012, 12:17
Σας ευχαριστώ πολλύ για την άμεση ανταπόκριση

STEFANOS604
Βετεράνος
#24227   /   05.02.2012, 12:32

Το BENDΝIΝG είναι ευκολότερο σε φυσαρμόνικες υψηλού τόνου.
Αρα ο ευκολότερος τρόπος για να μάθουμε BENDING είναι να αγοράσουμε μια φυσαρμόνικα ή F ή Ghigh.

Δηλαδή με F εκτός του ότι η ταχύτητα είναι μεγάλη,είναι ευκολότερο το bending και αυτός είναι ο λόγος που πρότεινα την αγορά της.

giovan23
Συγχορδία Μινόρε
#24260   /   14.02.2012, 17:37   /   Αναφορά
Stefanos

Διαπίστωσα ότι είσαι αρνητικός στις παρτιτούρες για φυσαρμόνικες και το βλέπω λογικό όπως το εξηγείς ταυτόχρονα όμως συμμετέχεις δραστήρια στο θέμα ' Παρτιτούρες Φυσαρμόνικας'.
STEFANOS604
Βετεράνος
#24261   /   14.02.2012, 17:48
1. Πχ η Σημειολογική Παρτιτούρα Φυσαρμόνικας που φαίνεται παρακάτω εκτός του ότι δείχνει τις οπές είναι και live άρα δεν έχει σχέση με τις γνωστές σημειολογικές παρτιτούρες:
http://www.youtube.com/watch?v=fRQtH36IBy0

2. Στο θέμα ‘’ Παρτιτούρες Φυσαρμόνικας’’ που συμμετέχω δεν έχει να κάνει μόνο με παρτιτούρες αλλά και δεν είμαι τελείως αρνητικός όπως πχ υποστηρίζω τις παρτιτούρες για licks & riffs στα blues. Εξ άλλου είναι μια υποκειμενική αντίληψη.

vasiliskariotis
Βασική Νότα
#24716   /   14.06.2012, 14:45   /   Αναφορά

Ο τροπος καθαρισμου στο κατσαρολακι με νερο δεν ενδεικνυται για φυσαρμονικες με ξυλινο χτενι (comb).Φουσκωνει το ξυλο και κατασρεφεται.Επισης το νερο οξειδωνει τα χαλκινα μερη της φυσαρμονικας.Το εχω παθει μερικες φορες στο παρελθον. Η μοναδικη φυσαρμονικα που ειναι φιλικη με το νερο (επειδη εχει πλαστικο χτενι και reeds & reedplates απο ανοξειδωτο ατσαλι), ειναι η seydel 1847 silver. Aυτην , οπως προτεινει η ιδια η εταιρεια,μπορουμε να την βαλουμε ακομα και σε πλυντηριο πιατων.

STEFANOS604
Βετεράνος
#24717   /   15.06.2012, 10:30

Έτσι είναι και το αναφέρω στις φυσαρμόνικες Marine Band Hohner που το χτένι τους είναι φτιαγμένο από ξύλο -συνήθως μπαμπού- μετά απο μερικές φορές πιθανόν να 'φουσκώσει' και ....

Στις φυσαρμόνικες όμως με πλαστικό χτένι - όπως είναι το σύνολο της lee Oscar και αυτών με αλουμίνιο - όπως πολλά μοντέλα Suzuki ,seydel κ.ά δεν υπάρχει πρόβλημα.

Βέβαια ο χαλκός δεν οξειδώνεται απλά ΄μαζεύει' αυτότο πρασινόχάλκινο χρώμα γι αυτό πολλοί 'μεγάλοι' παίχτες χρησιμοποιούν για τον καθαρισμό αντί για νερό... ουίσκυ και άλλα οινοπννευματώδη....


harp1
Βασική Νότα
#25636   /   28.10.2012, 23:00

Η πιο σωστή απάντηση είναι : H Seydel Silver +

H Seydel Silver έχει ξύλινο χτένι

http://www.patmissin.com/reviews/1847.html


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25642   /   29.10.2012, 11:25

H Seydel Silver και η  Seydel Silver + εχουν πλαστικο χτενι. 

H Seydel 1947 Classic εχει ξυλινο


STEFANOS604
Βετεράνος
#25644   /   29.10.2012, 19:08

Βασίλη

Επειδή το κόστος της με τα ταχυδρομικά θα αγγίζει τα 100 ευρώ την έχεις δοκιμάσει;


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25647   /   30.10.2012, 12:45

Γεια σου Στεφανε.Ναι εχω 6 κομματια silver και 1 classic.Tις πηρα πριν 3-4 χρονια 55 ευρω το κομματι αλλα μετα ακριβυναν.Τωρα παιρνω μονο ανταλλακτικα(reedplates) , οταν χρειαστει, με 50 περιπου ευρω το κομματι.Οι εντυπωσεις μου ειναι οι καλυτερες.Δεν ειναι τοσο ευκολοπαιχτη οσο η leeoskar η η special20 της hohner αλλα ο ηχος της ειναι πολυ δυνατοτερος και θυμιζει ηχο τρομπετας.Επισης με πολυ μικρες τροποποιησεις βγαζει ανετα τα overbends.Προσφατα ανακαλυψα μια πηγη που μπορεις να παραγγειλεις ξεχωριστα reeds(οχι ολοκληρο το reedplate), με 1 ευρω το κομματι,οποτε αν ξερεις πως,αλλαζεις μονο το reed που εχει χαλασει  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=537900156235953&set=o.201671879953851&type=1&theater


STEFANOS604
Βετεράνος
#25648   /   30.10.2012, 13:14

Ευχαριστούμε Βασίλη

Υπάρχουν στην Ελλάδα;

Μπορεις να μας δώσεις ένα ηχητικό απόσπασμα;


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25649   /   30.10.2012, 16:20

Ο αντιπροσωπος της seydel στην Ελλαδα http://www.seydel1847.de/epages/Seydel1847.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Seydel/Categories/Sales_Partners/Shops_international

Η Christelle μεχρι το 2009 με Seydel 1947 επαιζε.Μετα το γυρισε στη Suzuki. Oποιο βιντεακι της ειναι πριν το 2009 παιζει με Seydel 1947 silver or classic http://www.youtube.com/watch?v=L3GkaE7Knrc&feature=relmfu&noredirect=1


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25650   /   30.10.2012, 16:26

Επειδη το 1ο link θελει λιγο ψαξιμο γραφω εδω τα στοιχεια του

Panas Music39, Panepistimiou Str.GR-10564 AthensGreeceTel:+30 2103221786Fax:+30 2103222742Email:> panas@panasmusic.grWeb:www.panasmusic.comAnsprechpartner/Contact person:Ch. Nakas C. Papagrigoriu


STEFANOS604
Βετεράνος
#25653   /   30.10.2012, 17:03

Ευχαριστώ

Θα τα μελετήσω...


harp1
Βασική Νότα
#25637   /   28.10.2012, 23:01

Η πιο σωστή απάντηση είναι : H Seydel Silver +

H Seydel Silver έχει ξύλινο χτένι

http://www.patmissin.com/reviews/1847.html


miss-V
Περαστική Νότα
#25101   /   29.07.2012, 23:53   /   Αναφορά

Ευχαριστώ Στέφανε. {#emotions_dlg.clap}

harp1
Βασική Νότα
#25613   /   27.10.2012, 14:11   /   Αναφορά

Μόλις είδα το συγκεκριμένο άρθρο και παρ' όλο που παίζω φυσαρμόνικα πολλά χρόνια έμαθα πολλά χρήσιμα.

Διαβάζω και άλλα τέτοια μαθήματα σας και σύντομα θα τα ξαναπούμε

STEFANOS604
Βετεράνος
#25617   /   27.10.2012, 17:52

Ευχαριστώ

Θα περιμένω σχόλια και βελτιώσεις επί του άρθρου αφού γνωρίζετε καλά τη φυσαρμόνικα


harp1
Βασική Νότα
#25704   /   05.11.2012, 08:48   /   Αναφορά

Σε όλα τα όργανα ειδικά τα έγχορδα (κιθάρα) τα ακομπανιαμέντα αρπέζ συναντώνται πολύ συχνά.

Γιατί στη φυσαρμόνικα συναντώνται σπάνια;

Θα ήθελα να το συζητήσουμε και όποιοι έχουν την εμπειρία , αν έχουν το χρόνο ας μας ηχογραφήσουν μερικά δείγματα.

STEFANOS604
Βετεράνος
#25705   /   05.11.2012, 10:47

Στο post: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955&sectionID=6

 αναφέρθηκα διεξοδικά για τα ακομπανιαμέντα διατονικής φυσαρμόνικας.

Στο δε post:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3492

αναφέρω συγκεκριμένα:

‘’….Στη χρωματική C η έλλειψη της νότας G στο DRAW (που έχει η διατονική) κάνει αδύνατο να ακομπανιάρουμε με ακόρντο G .Επίσης στο BLOW διπλασιάζονται τα  C .Το συμπέρασμα είναι ότι : η χρωματική είναι κατάλληλη για παίξιμο ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ  μελωδιών , αλλά μόνο με δύο ακομπανιαμέντα (ή όλα με αρπέζ-απαιτεί μεγάλη εξάσκηση).’’

Δύο πολύ καλά sites για αρπέζ ΕΔΩ:

http://www.angelfire.com/tx/myquill/Arpeggios.html

και εδω


STEFANOS604
Βετεράνος
#25766   /   12.11.2012, 16:11   /   Αναφορά

Δείτε το παρακάτω απόσπασμα που έχει σχέση με την τρίλια (trilling) μεταξύ δύο νοτών όχι παρακειμένων που απέχουν 1 τόνο αλλά σε οπές που απέχουν 1 ημιτόνιο :

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380#25764

STEFANOS604
Βετεράνος
#25771   /   13.11.2012, 10:06   /   Αναφορά

Βασίλη

Σε δεκάδες τραγούδια κυρίως του Μάνου Χατζιδάκι αλλά και άλλων Ελλήνων συνθετών (π.χ Οι Μοιραίοι, Μην τον ρωτάς τον ουρανό, Τ’ αστέρι του βοριά, Θα πιώ απόψε το φεγγάρι, Ηρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου – Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο – ίσως φταίνε τα φεγγάρια......) όταν αυτά τα παίζουμε πχ με διατονική Αρμονική Am φυσαρμόνικα συνοδευόμενη με κιθάρα θα διαπιστώσουμε ότι στα σημεία που το ακομπανιαμέντο κιθάρας αντιστοιχεί στο ακόρντο G η φυσαρμόνικα δεν ανταποκρίνεται:

Δοκίμασε πχ το  ταξιμ του Μινόρε του τεκέ σε Dm:

https://www.youtube.com/watch?v=maW3d_jmS1s

Πως τα παίζεις αυτά , αν δεν κάνεις παύση στο συγκεκριμένο σημείο;

Σκέφτηκες κάποιο άλλο κούρδισμα;

Εγώ τα  εντάσω και τα παίζω πλέον με τη χρωματική ή κάνω παύση στο συγκεκριμένο σημείο

harp1
Βασική Νότα
#25790   /   15.11.2012, 09:13

το έχω παρατηρήσει κι εγώ πχ και στα δυό τραγούδια στο:

http://www.youtube.com/watch?v=E7hNrcL0DUo


STEFANOS604
Βετεράνος
#25792   /   15.11.2012, 09:36

Βασίλη δες και τα παρακάτω:

Κάθε λιμάνι και καημός

https://www.youtube.com/watch?v=qe4nBSe7pFY

Αν δεις στον ύπνο σου ερημια

https://www.youtube.com/watch?v=Ro9z4e_D2-I

Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου

https://www.youtube.com/watch?v=E9ELRQVDzdU

Θα κλείσω τα μάτια

https://www.youtube.com/watch?v=aGmRWd-ni_U

κλπ……......


STEFANOS604
Βετεράνος
#25793   /   15.11.2012, 09:46

Πράγματι, επειδή τα παίζω και τα δύο τραγούδια στο 1ο πχ το χρονικό διάστημα του video 033 - 046 

http://www.youtube.com/watch?v=E7hNrcL0DUo

 δεν μπορεί να παιχτεί από τη διατονική Am και παίζει το πιάνο....

 


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25798   /   15.11.2012, 13:29

Ο πιανιστας στο 033-046 παιζει, με το δεξι χερι, περιπου την εξης μελωδια G,B,A,G,A,B,C,D,FF,EE

C,B,A,G,A,B,C,D,F,E     (παιζει δλδ στην ουσια τις νοτες της Αm natural)

Oλες οι νοτες, εκτος της G, υπαρχουν στη μεσαια οκταβα της Αm αρμονικης φυσαρμονικας.Την G μπορουμε να την παρουμε κανοντας το μονο bend στην 3η οπη,κανουμε δηλαδη το G# G. 


STEFANOS604
Βετεράνος
#25800   /   15.11.2012, 14:01

Σωστά , βέβαια όταν παίζεις στην 3η οκτάβα τότε η απόσταση είναι τεράστια γι αυτό ζήτησα μελέτη για alternative tuming γι' αυτή την συγκεκριμένη πληθώρα ελληνικών τραγουδιών.


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#25801   /   15.11.2012, 15:18

Ναι δυστυχως στην2η οκταβα δεν μπορουμε να παραξουμε το G με κανενος ειδους bend(παντα για Αm harmonic φυσαρμονικα μιλωντας).Στην 3η οκταβα το παιρνουμε κανοντας διπλο blow-bend στην 10η οπη,κανουμε δλδ το Α G 

Ενα alternative tuning ειναι να κουρδισουμε το draw-reed της 7ης οπης 1ημιτονιο κατω,κανουμε δλδ το G# G.Το G# που δεν υπαρχει πια, μπορουμε να το παρουμε κανοντας blow-bend στην 7,κανουμε δλδ το Α Αb(G#).Επισης γι αυτους που δεν καταφερνουν το μονο draw-bend στην 3η οπη,μπορουμε να κουρδισουμε το blow-reed της 3 δυο ημιτονα(ενα τονο) κατω,κανουμε το A G.Ετσι βεβαια χανουμε συγχορδιες αλλα εχουμε το G και στις 3 οκταβες

Υπαρχει παντα η δυνατοτητα να χρησιμοποιουμε 2 η και περισσοτερες διατονικες φυσαρμονικες πανω στο ιδιο κομματι,οταν με μια μονο δεν ακουγομαστε αρμονικα πανω σ'ολες τις συγχορδιες 

http://www.youtube.com/watch?v=FipA_NAm_Ww


STEFANOS604
Βετεράνος
#25803   /   15.11.2012, 15:49

πολύ καλή απάντηση


harp1
Βασική Νότα
#26011   /   05.12.2012, 18:02   /   Αναφορά

Θέλω να σας ευχαριστήσω για όσα έμαθα για τη φυσαρμόνικα , γιατί από αύριο δεν θα έχω Internet και e-mail .

Όποτε όμως μπορώ και βρίσκομαι σε φιλικά σπίτια που έχουν internet θα συνδέομαι να βλέπω την ωραία ιστοσελίδα σας και τυχόν νέα άρθρα για τη φυσαρμόνικα.

Ευχαριστώ

STEFANOS604
Βετεράνος
#26013   /   05.12.2012, 20:45

Να 'σαι καλά

και μεις ευχαριστούμε


blacktrouble
Συγχορδία Μινόρε
#26014   /   05.12.2012, 21:52   /   Αναφορά

Επειδή δεν χρησιμοποιώ την τεχνική tongue blocking θα ήθελα να ρωτήσω αν αυτό θα με δυσκολέψει να παίξω στην πορεία κάποια μπλουζ ή φολκ κομμάτια;Mε άλλα λόγια είναι απαραίτητο να την μάθω; γιατί δεν με βολεύει πολυ{#emotions_dlg.blush}

STEFANOS604
Βετεράνος
#26018   /   06.12.2012, 09:50

Καλημέρα

Είχα καιρό να λάβω σχόλιο σ’ αυτό το thread.Ελπίζω να συνεχίσεις τυχόν απορίες , σχόλια θετικά ή αρνητικά αλλά και γιατί όχι εμπλουτισμό του παρόντος αλλά και των αρκετών άλλων άρθρων για τις διατονικές αλλά και χρωματικές φυσαρμόνικες.

Τώρα στην ερώτηση σου:

Όταν κάποιος πρωτοαγοράζει μια φυσαρμόνικα παίζει ασυναίσθητα σε Puckering mode , η  οποία ειδικά για τα Blues είναι πιο ιδανική για τα bendings.

Τώρα αν μάθεις και το Tounge Blocking mode (απαιτεί τουλάχιστον ένα 3μηνο καθημερινής εξάσκησης) θα δεις ότι είναι πιο εύκολος τρόπος για μία νότα κάθε φορά.

Μετά αν συνδυάσεις  και τις δυο μεθόδους , ειδικά δε το Tongue Vamping mode (που είναι τεχνική tongue blocking και  tongue slapping για τη δημιουργία επαναλαμβανόμενων ρυθμικών σχημάτων- ειδικά σε valse – σε εναλλαγή απλής νότας και ακόρντων), θα διαπιστώσεις ότι είναι εύκολο να μετάγεσαι από το Puckering στο Tounge Blocking.

Άρα όχι μόνο δεν θα σε δυσκολέψει αλλά θα σε διευκολύνει και θα διαπιστώσεις ότι ο ήχος θα είναι πιο γλυκός.


vasiliskariotis
Βασική Νότα
#26027   /   06.12.2012, 15:23

Δεν ειναι απαραιτητη η τεχνική tongue blocking στα μπλουζ η στην φολκ..Αποδειξη οτι πολλοι κορυφαιοι παιχτες ( S.B.Williamson,P.Butterfield,Christelle Berthon,J.J Milteau και πληθος αλλων) δεν ειναι tongue blockers. Οπως ομως ειπε και ο Στεφανος, εχει μερικα πλεονεκτηματα και καλο ειναι να μαθεις και τις 2 μεθοδους

Απαραιτητη ομως ειναι η τεχνικη των bendings και εκει πρεπει να ριξεις το βαρος της μελετης σου.


STEFANOS604
Βετεράνος
#26029   /   06.12.2012, 15:40

Βασίλη ήθελα να σου στείλω ΠΜ για να απαντήσεις στο φίλο μας κι εσύ αλλά με πρόλαβες.

Ελπίζω τώρα να ακολουθήσει τις συμβουλές να ριξει το βαρος της μελετης στην 

τεχνικη των bendings . (σαν 18χρονος έχει το χρόνο μπροστά του αρκεί να τον εκμεταλευτεί σωστά)


blacktrouble
Συγχορδία Μινόρε
#26036   /   06.12.2012, 22:34   /   Αναφορά

Ευχαριστώ και τους δυο για τη βοήθεια.Για τα bendings το ξέρω πως είναι απαραίτητα για τα μπλουζ και μπορώ να πω οτι τα ψιλοκαταφέρνω αν και δεν μπορώ να τα ενσωματώσω εύκολα στις μελωδίες ή τα λικς που προσπαθώ να παίξω.Ακόμα προσπαθώ να βγάλω καθαρές μελωδίες βέβαια και μετά θα ρίξω το βάρος στο bending.Smile

STEFANOS604
Βετεράνος
#26357   /   09.01.2013, 14:06   /   Αναφορά

Δείτε ΕΔΩ το άρθρο: ‘’Οι καλύτεροι παίχτες φυσαρμόνικας’’

STEFANOS604
Βετεράνος
#27780   /   27.08.2013, 17:37   /   Αναφορά

Πήρα το εξής μήνυμα:

Γεια σας κ. Στέφανε. Συγνώμη για την ενόχληση ,δεν ξέρω από νότες και μου αρέσει πολύ αυτός ο ήχος της φυσαρμόνικας ,αλλά δεν ξέρω σε τι κλειδί  είναι η φυσαρμόνικα για να αγοράσω μια ίδια σε hohner. Μπορείτε να με βοηθήσετε???

έχω μια c major hohner αλλά δεν έχει αυτόν τον ήχο.

Ευχαριστώ

 Το τραγούδι λέγεται  ‘‘You are tearing me apart’’ και πράγματι η μελωδία του είναι πολύ ωραία.

Στο παραπάνω link που μου έδωσες εγώ το συνόδεψα άνετα με τη φυσαρμόνικα μου ‘’Dm – Ρε μινόρε - αρμονικό ‘’.

Αλλά μπορείς να το παίξεις και με φυσαρμόνικα της τονικότητας C major που έχεις από τη 4th position.

Έτσι για να σε βοηθήσω, το ξεκίνημα μετά την εισαγωγή με τα λόγια:

 

You are tearing me apart

Με φυσαρμόνικα τονικότητας C  τα παίζεις σαν σημειολογική παρτιτούρα:

5d – 5B – 4d – 5d – 4d – 5d   (B=Blow=φύσημα. D= draw = ρούφηγμα)

Με φυσαρμόνικα τονικότητας ’Dm – Ρε μινόρε - αρμονικό ‘’  τα παίζεις:

5Β – 4d -4Β-4d-4Β-5Β

Ότι άλλη βοήθεια θέλετε, γράψτε  εδώ ώστε να ενημερώνονται και άλλοι ενδιαφερόμενοι

Ευχαριστώ για το μήνυμα

stathis77
Περαστική Νότα
#27781   /   27.08.2013, 20:32

Σ`ευχαριστω Στεφανε,νασαι παντα καλα.Το τραγουδι ειναι τον Archive τιτλος again.Ευχαριστω!!!Αυτο για σενα μια μπαντα μονος του http://www.youtube.com/watch?v=NdUkGV7pGzg


STEFANOS604
Βετεράνος
#27783   /   28.08.2013, 11:44

Ο Jason Ricci θεωρείται ένα απ’ τους καλύτερους Αμερικάνους παίχτες διατονικής φυσαρμόνικας στα blues.

Ευχαριστώ για το link "The Way I Hurt Myself".

Το δοκίμασα και βγαίνει με φυσαρμόνικα τονικότητας Ντο Μινόρε (Cm).

Αν και δεν έχω στο ρεπερτόριο μου κανένα Blues σε μινόρε , αλλά και γενικά το ρεπερτόριο μου σε Blues είναι φτωχό (δεν είχα ακούσματα από μικρό παιδί), αυτά που παίζω είναι σε 12μετρο και κυρίως σε Ε Blues, άρα απαιτείται φυσαρμόνικα με τονικότητας  Α .

Περισσότερα:

ΕΔΩ: και ΕΔΩ :

 

Πιστεύω ότι αν σ’ αρέσουν τα blues τα videos της Christelle Berton – για μένα η καλύτερη φυσαρμονίστρια- για εκπαίδευση στα Blues είναι τα καλύτερα.

 


stathis77
Περαστική Νότα
#27784   /   28.08.2013, 17:27

Ναι Στεφανε μου αρεσουνε τα blues, και οχι μονο αλλα και αλλα ειδη μουσικης.Και συνεχεια ανακαλυπτω παλια σπανια ακουσματα.Ευχαριστω για το LINK της Christelle Berton


STEFANOS604
Βετεράνος
#27791   /   29.08.2013, 16:55

Βλέποντας το video εδώ: για το ‘’Archive Again’’ παρατηρώ ότι τα 3 βασικά ακόρντα είναι τα:

Dm – Bb – F

Άρα παίζεται όπως είπα με φυσαρμόνικα C με bending στο Β σε Bb

 

Ή με Dm Nat  (που έχει τις Bb) { χωρίς bending- άρα η καλύτερη λύση}

 

Ή με Dm Harmonic με bending στο C σε C#

 Δείτε και τον πίνακα αυτό αν πρόκειται να διαλέξετε μεταξύ Hohner και Lee Oscar , αλλά και τα σχόλια που ακολουθούν τον πίνακα.


STEFANOS604
Βετεράνος
#27792   /   29.08.2013, 17:29

Η φράση  λόγω παραδρομής:

‘’ ή με Dm Harmonic με bending στο C σε C#’’

 

να αντικατασταθεί από τη φράση :


‘’ ή με Dm Harmonic με bending στο C# σε C’’


stathis77
Περαστική Νότα
#27793   /   29.08.2013, 21:06

Eυχαριστω!!!Στεφανε


harp1
Βασική Νότα
#27871   /   23.09.2013, 10:50   /   Αναφορά

Τι είναι η φυσαρμονικα MS ;

vasiliskariotis
Βασική Νότα
#27874   /   23.09.2013, 21:07

MS(Modular System) ονομαζεται ενας τυπος reedplates της hohner τον οποιο φορουν αρκετα μοντελα της hohner.Αυτα ειναι η pro-harp, η blues-harp & η big river που φορανε τα MS των 0.9 mm και τα μοντελα cross-harp & meisterklasse που φορανε τα ΜS των 1.1mm.Tα πρωτα τρια μοντελα ειναι αρκετα φτηνα ενω τα δυο τελευταια ειναι ακριβα

http://hohner.eu/index.php5?1745


STEFANOS604
Βετεράνος
#27894   /   03.10.2013, 14:14

Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι το σύστημα MS δίνει τη δυνατότητα για customize της φυσαρμόνικας του.

Δηλαδή πχ να βάλει στο ίδιο χτένι διαφορετικής τονικότητας reedplates.

H Lee Oscar έχει όλα της τα μοντέλα σε MS.


STEFANOS604
Βετεράνος
#27903   /   04.10.2013, 15:54

Περισσότερες πληροφορίες για το MS System:


STEFANOS604
Βετεράνος
#27917   /   07.10.2013, 23:02   /   Αναφορά

Έλαβα το εξης ΠΜ:

'' Κύριε Στέφανε καλησπέρα! Θέλω να κάνω μια ερώτηση για την τονικότητα μιας φυσαρμόνικας. Θα διασκευάσουμε με τη μπάντα μου το break on through απο doors. Σκέφτηκα λοιπόν να παίξω το σόλο των πλήκτρων στη φυσαρμόνικα. Δεδομένου ότι το κομμάτι θα βγεί απο σολ μινόρε, πρέπει να πάρω φυσαρμόνικα σε σι ύφεση ματζόρε, σωστά; Ρωτώ γιατί δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει αντιστοιχία των νοτών της κλίμακας όπως στην κιθάρα! Ευχαριστώ! ''

 

Επειδή η ερώτηση είναι πολύ μεστή και εκπαιδευτική γι αυτό δεν θα απαντήσω με ΠΜ αλλά σαν σχόλιο ώστε να λάβουν γνώση και άλλοι.

 

H Gm είναι απλά η σχετική της Bb.

Το κομμάτι break on through απο doors είναι σε Gm nat ή σε Gm harmonic ? Αφού είναι ξένο οι πιθανότητες είναι να είναι Gm nat.

 

 Άρα αν χρησιμοποιήσεις φυσαρμόνικα τονικότητας Gm nat

  • Αν είναι εταιρείας Lee Oscar θα πρέπει να είναι τονικότητας Gm nat  και να παίξεις σε cross harp ( 2ndposition)που είναι σε κλίμακα Gm φυσικό (η τελευταία φυσαρμόνικα της φωτογραφίας)
  • Αν όμως είναι εταιρείας Hohner θα πρέπει να είναι τονικότητας Dm και να παίξεις σε straight harp (1stposition)  που είναι σε κλίμακα Gm φυσικό (η πρώτη φυσαρμόνικα δεξιάς στήλης της φωτογραφίας). (Αυτή σου προτείνω)

Αν το ίδιο τραγούδι σε Gm nat θες να το παίξεις με την αντίστοιχη ματζόρε τονικότητας φυσαρμόνικα αυτή θα πρέπει να είναι τονικότητας Bb αλλά θα πρέπει να παίξεις από την 4thposition που είναι η Gm nat

Αν το τραγούδι ήταν σε Gm αρμονικό θα χρησιμοποιούσες φυσαρμόνικα τονικότητας Gm harmonic και θα πρέπει μ’ αυτή να παίξεις σε 1stposition ( ή όπως αλλιώς λέμε σε Straight harp)

 

Ευχαριστώ πολύ για το μήνυμα

Αν κάποια άλλη διευκρίνιση εδώ ή με ΠΜ.

STEFANOS604
Βετεράνος
#28297   /   30.12.2013, 18:18   /   Αναφορά

Ένα ωραίο κομμάτι , σε ρυθμό 5/8, με εισαγωγή από φυσαρμόνικα τονικότητας Cm αρμονικό:

Ή μόνο την εισαγωγή ΕΔΩ :



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις




Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!