ελληνική μουσική
    532 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Η φυσαρμόνικα ξεδιαλύνει τη σύγχυση

    Με το παρακάτω άρθρο θα ξεδιαλύνετε άμεσα, μέσω της φυσαρμόνικας,  συγχύσεις σχετικά  με τη θεωρία της μουσικής.

    Η φυσαρμόνικα ξεδιαλύνει τη σύγχυση

    Γράφει ο Σκιαθίτης Στέφανος (stefanos604)
    127 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 24 Αύγ 2012

    Ονοματολογία της γνωστής κλίμακας Ντό Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι

    Η μουσική θεωρία αρχίζει με το γνώμονα (Κλειδί) του G (Σολ).

    Από το δημοτικό σχολείο μαθαίνουμε να προφέρουμε τις νότες της μουσικής και διεθνώς (σχεδόν) τις αντιστοιχούμε ως:

    Ντο – Ρε – Μι – Φα – Σολ – Λα – Σι

    C _ D _ E _ F _ G _ A _ B.

    Για τους παίχτες της φυσαρμόνικας είναι πιο εύκολο να διαλύσουμε τη σύγχυση που προξενεί αυτή η  ‘παράξενη’ ονοματολογία:

    Γιατί δηλαδή η σειρά :

    Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι αντί να αντιστοιχηθεί με τη  σειρά

    Α  _Β _C _D _E _F _G αντιστοιχήθηκε με τη σειρά

    C _ D _E _ F _ G _A _ B ?

    · Η σειρά : Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι απλώς χρησιμοποιείται για να δώσει μια βασική ιδέα μουσικής θεωρίας στα παιδιά ή σ’ αυτούς που απλώς ασχολούνται με τα βασικά της μουσικής.

    · Το γράμμα Α είναι το πρώτο γράμμα της λατινικής αλφαβήτου και είναι πιο βολικό να εξεταστεί η θεωρία της μουσικής αρχίζοντας με το γράμμα Α.

    · Η νότα  C είναι  η πρώτη νότα σ’ ένα πληκτρολόγιο πιάνου αλλά είναι και το μοναδικό κλειδί χωρίς αλλοιώσεις (Διέσεις και υφέσεις)

    · Η σειρά Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι θα μπορούσε να έχει οποιαδήποτε άλλη ονοματολογία (πολλοί λαοί τη σειρά την ονομάζουν με δικές τους λέξεις πχ στα αραβικά

    (dāl, rā', mīm, fā', ād, lām, tā') η αντιστοίχηση όμως C_D_E_F_G ­_Α_Β είναι σχεδόν διεθνής.

    Δηλαδή το ’ΝΤΟ’’ δεν έχει την ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥ C

    το ‘ΡΕδεν έχει την ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥ D κ.ο.κ

    ·         Αρα στη μουσική θεωρία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΤΑ  ή θεμελιώδες ΚΛΕΙΔΙ .

    ·         Η αρχική νότα ,με μερικές μόνο εξαιρέσεις ανάλογα με την κλίμακα, θα είναι πάντα η τονική του κλειδιού στο οποίο παίζεται μια μελωδία.

    ·         Αν πρόκειται να παίξεις με μια C φυσαρμόνικα μια μελωδία πχ στο κλειδί του Α θα συναντήσεις και τα C# , F# , G# (Αφού η κλίμακα του A είναι: A B C# D E F# G# ). Δηλαδή θα χρειαστεί bending

    ·         Αν όμως αγοράσεις μια φυσαρμόνικα σε κλειδί του Α τότε τα C# , F# , G# υπάρχουν ενσωματωμένα σ’ αυτήν.

    Παράδειγμα 1ον: Η σειράNTO RE MI …..μπορεί να παιχθεί στο κλειδί πχ F#

    με το ΝΤΟ να έχει την τιμή του F#

    με το   ΡΕ   να έχει την τιμή του G#

    με το ΜΙ   να έχει την τιμή του A#      κ.ο.κ

    Παράδειγμα 2ον: Η σειράNTO RE MI …..μπορεί να παιχθεί στο κλειδί πχ A

    με το ΝΤΟ να έχει την τιμή του A

    με το ΡΕ να έχει την τιμή του Β

    με το ΜΙ να έχει την τιμή του C#

    …..ομοίως και για τα υπόλοιπα κλειδιά.

    Από τα ανωτέρω δύο παραδείγματα εξάγεται το εξής πολύτιμο αποτέλεσμα:

    .       Αν μάθεις να παίζεις ένα κλειδί ματζόρε φυσαρμόνικας τότε ξέρεις να παίζεις και τα υπόλοιπα 11 κλειδιά.

    ·       Αν μάθεις να παίζεις ένα κλειδί μινόρε αρμονικό φυσαρμόνικας τότε ξέρεις να παίζεις και τα υπόλοιπα 11 κλειδιά

    ·       Αν μάθεις να παίζεις ένα κλειδί μινόρε φυσικό φυσαρμόνικας τότε ξέρεις να παίζεις και τα υπόλοιπα 11 κλειδιά

    ·       Αν μάθεις να παίζεις ένα κλειδί Χρωματικής φυσαρμόνικας τότε ξέρεις να παίζεις και τα υπόλοιπα 11 κλειδιά

     

    Μουσικοί που παίζουν άλλα μουσικά όργανα χρειάζονται μήνες πρακτική εξάσκηση για να μάθουν να μεταπηδούν από το ένα κλειδί στο άλλο.

    Ενώ ο παίχτης της διατονικής δεν έχει παρά να βγάλει απ’ την τσέπη του το κατάλληλο κλειδί φυσαρμόνικας.

    Ξεδιαλύνετε  παρακατω γιατί στις φυσαρμόνικες αναφερόμαστε σε συγχορδίες I , IV , V και όχι με την ονοματολογία  τους (πχ C , F , G ) .

     

    Σχηματισμός συγχορδιών

    Όπως είδαμε μια κλίμακα είναι μια σειρά από νότες που τις αριθμούμε με τους αραβικούς αριθμούς. Έτσι για παράδειγμα η κλίμακα στο κλειδί C ματζόρε και C μινόρε είναι αντίστοιχα:

     

    C = 1                                     C = 1
    D = 2                                     D = 2
    E = 3                                     Eb = 3
    F = 4                                      F = 4
    G = 5                                     G = 5
    A = 6                                      Ab = 6

    B = 7                                      Bb= 7

    Για τις συγχορδίες όμως χρησιμοποιούμε Ρωμαϊκούς αριθμούς .Έτσι η συγχορδία C ματζόρε και η συγχορδία C μινόρε είναι αντίστοιχα:

    Ι=Τονική IV= Υποδεσπόζουσα V = Δεσπόζουσα.

     

    C = I                                      Cm = I
    D = ii                                       Dm = II
    E = iii                                      Em = III
    F = IV                                    Fm = IV
    G = V                                     Gm = V
    A = vi                                      Am = VI

    B = VII                                    Bm = VII

     

    Για να κάνουμε μια τριάδα ματζόρε ή μινόρε (τα γνωστά μας ακόρντα) παίζουμε ταυτόχρονα ή σε αρπέζ τις  εξής νότες της ματζόρε ή της μινόρε κλίμακας : 1η + 3η + 5η

    Έτσι στο παράδειγμα μας το ακόρντο C ματζόρε είναι: CEG

    το ακόρντο Cm μινόρε είναι: CEb - G

    Για μη πρόκληση σύγχυσης θα παραλείψω την VII συγχορδία=Προσαγωγέας.

     

    Το σχήμα συγχορδίας I, IV V

    Για κάθε κλειδί συνήθως παίζονται 3 ακόρντα (αντί και τα 7) τα λεγόμενα πρωτεύοντα ακόρντα τα οποία σχηματίζονται από την 1η , 4η και 5η νότα της κλίμακας.

    Ετσι η συγχορδία C ματζόρε έχει τα ακόρντα C=I , F = IV , G = V

    Και το C=I ακόρντο έχει τις νότες CEG (1η + 3η + 5η της κλίμακας C)

    To F=IV ακόρντο έχει τις νότες FAC (1η + 3η + 5η της κλίμακας F)

    To G=V ακόρντο έχει τις νότες GBD (1η + 3η + 5η της κλίμακας G)

    Γιατί οι παίχτες φυσαρμόνικας αντί να χρησιμοποιούν την ονοματολογία των ακόρντων  π.χ για το κλειδί του C τα ακόρντα C-F-G  για το κλειδί του D  τα ακόρντα D-G-A κ.ο.κ…χρησιμοποιούν την ονοματολογία I – IV – V (Πρώτη – Τετάρτη – Πέμπτη) ;

    Ο λόγος είναι ότι οι παίχτες φυσαρμόνικας , στην πραγματικότητα οι μοναδικοί ανάμεσα σ’ όλους τους άλλους παίχτες μουσικών οργάνων έχουν την πολυτέλεια να αλλάζουν κλειδί απλώς αλλάζοντας φυσαρμόνικα ενώ οι άλλοι μουσικοί χρειάζονται πολύμηνες προσπάθειες για αλλαγή κλειδιού. Να γιατί η ονοματολογία I – IV – V (Πρώτη – Τετάρτη – Πέμπτη) είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη.

     

    Η χρησιμότητα των εναρμόνιων τόνων B#=C και E#=F

    Μέχρι πριν ξεκινήσω με τη φυσαρμόνικα ήξερα ως εναρμόνιες νότες (αυτές που ενώ έχουν την ίδια αξία προφέρονται διαφορετικά) τις:

    C = D♭, D = E♭, F = G♭, G = A♭, A = B

    Με την Χρωματική φυσαρμόνικα ( Δείτε την παρακάτω εικόνα):

    Χρωματική κλειδί C 12-οπών

    http://www.box.net/shared/cqo3z0b5z0nz5fl09arn

    βρήκα ότι χρησιμοποιούνται κι άλλα 2  ζευγάρια εναρμόνιων νοτών¨

    B#=C και E#=F

    Στη χρωματική λοιπόν με τον μοχλό προς τα μέσα παίρνουμε όλες τις εναρμόνιες νότες.

    Το σπουδαίο όμως είναι ότι το C το παίρνουμε φυσώντας στην οπή 4 αλλά και ρουφώντας στην οπή 4 με τον μοχλό προς τα μέσα.

    Επίσης το F το παίρνουμε ρουφώντας στην οπή 6 ή  φυσώντας στην οπή 6 αλλά με τον μοχλό προς τα μέσα.

    Αυτά είναι πολύ σπουδαία όταν κάνουμε Legato (ομαλή ροή μιας μουσικής φράσης μόνο με φύσημα ή μόνο με ρούφηγμα και όχι με εναλλαγή εισπνοής – εκπνοής)





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #25188   /   24.08.2012, 00:21   /   Αναφορά

    Στο κείμενο η λέξη κλειδί (key) αναφέρεται στην τονικότητα και όχι στο γνώμονα (Clef) .


    Ο λόγος είναι ότι σ’ όλα τα εγχειρίδια φυσαρμόνικας θα συναντήσετε τις 12 τονικότητες στις οποίες παράγονται οι φυσαρμόνικες με τη λέξη key (πχ Harmonica F# key =Φυσαρμόνικα Τονικότητας F# )  αλλά και σε άλλα όργανα ,όπως η τρομπέτα πχ Trumpet Bb key.


    Βέβαια δεν είναι λάθος η έκφραση αυτή πχ λέμε:’’ ...  μπαλάντα με πιάνο σε μινόρε κλειδί…’’ αλλά στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε κυρίως τη λέξη τονικότητα.

    #26683   /   17.02.2013, 15:32

    Πήρα τα παρακάτω 2 μηνύματα και θα ήθελα να απαντήσω διεξοδικά:



    1. Η νότα που εμείς ονομάζουμε Ντο, οι Αγγλοσάξονες C, και οι Ινδοί /δεν ξέρω πως/ είναι πάντα η ίδια (έχει την ίδια συχνότητα αν θες). Δεν έχει την τιμή του F# ή άλλης νότας (ανάλογα με ποιά φυσαρμόνικα παίζουμε). Αυτό που προσπαθείς να πεις είναι ότι όταν αλλάξεις φυσαρμόνικα (και πας πχ από -Διατονική- C (Ματζόρε) σε -Διατονική- Α (Ματζόρε πάντα) - δηλαδή "μεταφέρεις" αυτούσια τη μελωδία/τραγούδι κατά 3 ημιτόνια κάτω (Τρανσπόρτο) - τότε εκεί που έπαιζες C τώρα θα παίζεις 3 ημιτόνια κάτω, άρα Α ή αν έπαιζες D, τώρα θα παίξεις G κοκ. Ποτέ όμως η C νότα δεν είναι ίδια με την Α, ούτε η D με τη G όπως -φραστικά λάθος- υποστηρίζεις στο άρθρο σου.

    2. Και βέβαια το ότι παίζονται -έστω συχνότερα- τα ακόρντα 1ης 4ης και 5ης βαθμίδας σε κάθε κλίμακα είναι πέρα για πέρα λάθος (σε κάθε Αρμονία).


    Απαντήσεις:


    Είμαι Ηλεκτρονικός Μηχανικός και ξέρω ότι κάθε νότα έχει μια καθορισμένη συχνότητα – όπως δείχνω στη φωτογραφία και αναφέρω αναλυτικά στο άρθρο για τα temperaments:



    αλλά εδώ αναφέρομαι αποκλειστικά στις φυσαρμόνικες και κάνω λόγο ότι δεν υπάρχει θεμελιώδες τονικότητα με την έννοια της ‘’εκχώρησης’ δηλαδή στην τονική μιας οποιασδήποτε κλίμακας ‘εκχωρώ’ μια άλλη και κάνω αυτό το τρανσπόρτο που λες και συ και που φαίνεται από το τελικό συμπέρασμα που καταλήγω. Αλλά καλύτερα από τις παρακάτω φωτογραφίες , που αν και τα περισσότερα αναφέρονται στο κείμενο του άρθρου , εδώ φαίνονται πιο παραστατικά , και έχει γίνει αντικατάσταση της ‘μη εύστοχης’ λέξης ‘’κλειδί’’ από τη λέξη τονικότητα – όπου το θέμα αναλύθηκε διεξοδικά σε άλλο άρθρο:


    Εδώ λοιπό απαντώνται και οι 2 ερωτήσεις:




     


     


    #25190   /   24.08.2012, 07:37   /   Αναφορά

    ΄Αρθρο σαφές και  κατανοητό,  Στέφανε.


    Αν έχεις χρόνο και διάθεση , θα σε παρακαλούσα να επεκταθείς λίγο στη  περιγραφή και χρήση του μοχού.

    #25191   /   24.08.2012, 08:01

    Γιάννη μήπως εννοείς 'μοχλού'' και έκανες ορθογραφικό λάθος;


    #25192   /   24.08.2012, 09:09

    Nαι Στέφανε του μοχλού. Τυπογραφικό σφάλμα .


    #25193   /   24.08.2012, 13:16   /   Αναφορά

    Η νοτα ΛΑ ειναι ο ηχος με συχνοτητα σατ 440 hz. Απο εκει και περα, ολες οι αλλες νοτες ακολουθουν τους νομους της φυσικης. Το ΣΙ π.χ. 9 τεταρτημορια υψηλοτερα κ.ο.κ.


    Ευχαριστω

    #25194   /   24.08.2012, 14:33   /   Αναφορά

    reteos


    Εδώ θα αναφέρω δύο απλά πραγματάκια για την κατανόηση της χρωματικής .Θα αναφερθώ όμως σε πολυσέλιδο αναλυτικό άρθρο για τις χρωματικές που εκκρεμεί προς δημοσίευση.



    Η χρωματική είναι στην πραγματικότητα δύο διατονικές φυσαρμόνικες μαζί.


    Δηλαδή μία χρωματική C τονικότητας συμπεριλαμβάνει μια πλήρη C διατονική φυσαρμόνικα και μία πλήρη C# διατονική φυσαρμόνικα.


    Η ανωτέρω χρωματική θα παίζει τις νότες της C ματζόρε μέχρι να πιέσεις το μοχλό (SLIDER) ο οποίος μπλοκάρει την φυσαρμόνικα C και εκθέτει τις νότες τις φυσαρμόνικας C#.


    Έτσι με τη χρήση του SLIDE η χρωματική έχει όλες τις δυνατότητες που δεν έχει η διατονική .Όμως ουδέν καλόν αμιγές κακού. Το τίμημα είναι ότι η χρωματική δεν έχει τον ίδιο χυμώδη ήχο (Bluesy Sound) αλλά ούτε τη δυνατότητα παιξίματος των συγχορδιών (ακόρντων) της διατονικής.



     

    #25195   /   24.08.2012, 22:07   /   Αναφορά

    ποτέ δεν το είχα σκεφτεί έτσι δηλαδή ότι το ντο ή do ή C δεν είναι απόλυτο. Πολύ ωραία η διευκρίνηση με τη φυσαρμόνικα.

    #25196   /   24.08.2012, 22:20

    Ούτε κι εγώ ,κάποτε,το είχα σκεφτεί έτσι.


    Πχ οι Ελληνες προφέρουμε τη νότα ΣΙ εννοώντας τη νότα στην 3ηγραμμή του πεντάγραμμου ενώ οι εγγλεζοαμερικάνοι λέγοντας ΣΙ εννοούν την νότα ντο (αφού η διεθνής σημειογραφία για το ΝΤΟ είναι  το C). Οι κινέζοι μπορεί να το λένε διαφορετικά. Βλέπουμε λοιπόν ότι δεν είναι απόλυτο.


    Όμως αν δείτε τη φωτογραφία με τον πίνακα συχνοτήτων στο άρθρο: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297


    Θα δείτε τις τιμές του C για όλες τις οκτάβες (καθώς και για όλες τις νότες).


    ΑΡΑ όπως κι αν ονομάσουμε πχ το ΝΤΟ (εσύ πχ ονόμασε το GIOVAN23)ή οποιαδήποτε άλλη σημειογραφία κι αν του δώσουμε αν αναφερόμαστε στις τιμές αυτού του πίνακα τότε ΟΛΟΙ θα έχουμε δίκιο.


     


    #25197   /   25.08.2012, 00:36   /   Αναφορά

    Αγαπητέ Στέφανε ας μου επιτρέψεις μερικές καλοπροαίρετες παρατηρήσεις στο ενδιαφέρον αυτό άρθρο σου:


    Η ελληνική γλώσσα έχει ειδικούς όρους για την κάθε έννοια και  η μεταφορά και χρήση ξένης ορολογίας χρειάζεται προσοχή για να μη προκαλείται σύγχυση, αντί να "ξεδιαλύνεται".


    Η λέξη κλειδί στην ελληνική μουσική ορολογία χρησιμοποιείται μόνο για τον γνώμονα (κλειδί του σολ, του φα, του ντο, στην αρχή του πεντάγραμμου) και όχι για την κλίμακα (σκάλα, scale), τον οπλισμό της (Key signature) ή τον τόνο.


    Φυσαρμόνικα F# key=σε τόνο ή κλίμακα (όχι "κλειδί") Φα# ματζόρε.


    Minor key=ελάσσων (μινόρε) κλίμακα (όχι "κλειδί").  Από το ένα "κλειδί" στο άλλο=από τη μία κλίμακα (ή τόνο) στην άλλη.


    Η χρήση γραμμάτων του αλφαβήτου (α,β, γ...) για ονομασία των μουσικών φθόγγων καθιερώθηκε από τους αρχαίους Έλληνες και διατηρείται μέχρι σήμερα, με μεταφορά σε γράμματα του λατινικού αλφαβήτου (Α, Β, C...)


    Στη Βυζαντινή μουσική τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου έγιναν χάριν ευφωνίας συλλαβές (πΑ, Βου, Γα, Δη, Κε, Ζω, νΗ).


    Τα Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si καθιερώθηκαν τον 11ο αιώνα από τον μοναχό της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας Γκουίντο ντ' Αρέτσο,  από τις αρχικές συλλαβές Γρηγοριανού ύμνου. Το αρχικό Ut αντικαταστάθηκε με Do, από την πρώτη συλλαβή της λέξης Dominus = Κύριος ο Θεός, τον 15ο αιώνα.


    #25198   /   25.08.2012, 17:44

    Έχεις σχεδόν δίκιο ως προς το κλειδί και την τονικότητα και γι αυτό το διευκρινίζω στη σημείωση: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3458#25188


    Όμως σε πολλά ελληνικά forum θα τη συναντήσετε αυτή την ορολογία και μάλιστα σε κάποιο άλλο μουσικό site κατά κόρον , αλλά και στο musicheaven  όχι βέβαια από αρχάριους ή ερασιτέχνες μουσικούς αλλά και από επαγγελματίες μουσικούς. Δείτε πχ το http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3231#23928


    Ενός μουσικού απ’ τον οποίο απεκόμισα πολλά αλλά για κάποιο λόγο αποχώρησε από το Musicheaven.


    Επειδή παίζω τρομπέτα θα ήθελα επι τη ευκαιρία να πώ ότι ενώ διαβάζω μια παρτιτούρα για κορνέτα γραμένη σε κλίμακα C η κορνετα-τρομπέτα παίζει σε Bb-δηλαδή δεν υπάρχει το απόλυτο που αναφέρω στο άρθρο.


    Τελικά όμως αυτό που ήθελα να δείξω με το άρθρο μου και πιστεύω γίνεται κατανοητό , όπως έγινε και σε ξένα forum που το συζήτησα είναι ότι στη φυσαρμόνικα αν ξέρεις να παίζεις μόνο μια τονικότητα (ένα και μόνο ένα key) τότε ξέρεις να παίζεις και τα υπόλοιπα 11 keys(τονικότητες) το ίδιο και με τα ακόρντα γεγονός που για να τα μάθεις πχ στο ακορντεόν απαιτείται πολύμηνη προσπάθεια.



    Σε όλα μου τα άρθρα και threads η αγγλική ορολογία που αναφέρω έχει ένα και μοναδικό σκοπό: Να βοηθήσει τους αρχάριους-ερασιτέχνες να διευκολυνθούν στο Googling.


     


    Ευχαριστώ για το σχόλιο


    #25199   /   25.08.2012, 21:22

    θα απαντήσω μόνο σε αυτό που αναφέρεις για το ακορντεόν.


    Πράγματι αυτό ισχύει, αλλά μόνο για το δεξί χέρι του ακορντεόν με πληκτρολόγιο πιάνου. Όχι για του ακορντεόν με κουμπάκια και στο δεξί. Ούτε για το αριστερό χέρι και των δύο τύπων, με κουμπάκια έξυπνα διευθετημένα κατά τον κύκλο με τις 5ες, ώστε να ακολουθείς την ίδια ακριβώς διαδρομή σε όλες τις τονικότητες (stradella bass system).


    #25200   /   25.08.2012, 21:43

    Να και κάποια καινούργια εφαρμογή του κύκλου των 5ων στο ακορντεόν.


    Θα σε παρακαλούσα ή να θέσεις την απάντηση σου πιο αναλυτικά στην ενότητα 'Κύκλος των 5ων' στα "Μαθήματα Αρμονίας Β μέρος''  : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=27601&gotolast=1


    ή να μας το περιγράψεις πιο αναλυτικά εδώ και να το μεταφέρω εγώ στο κυρίως post.


     


    Όσον αφορά 'Κλειδια - Γνώμωνες - Τονικότητες - Key - Clef-Tonality) έχω στείλει μια ανάλυση που κανονικά θα έπρεπε να είχε προηγηθεί του παρόντος άρθρου-γι αυτό είπα έχεις σχεδόν δίκιο- γιατί την ίδια σκέψη που σχολίασες εσύ με ευγενικό τρόπο αλλού σχολιάστηκε διαφορετικά και αυτός ήταν ο λόγος που το έψαξα, ρώτησα και έγραψα αυτή την ανάλυση που κάποτε πιθανόν  να δημοσιευτεί. Εξ άλλου΄ο σκοπός μας είναι να δώσουμε { με ευαισθησία που λέει κι ο reteos) αυτά που γνωρίζουμε κι αν καταδεχτούν να μας διαβάσουν και σχολιάσουν και επαϊοντες τότε το καλύτερο για όλους.


    Απόδειξη ένα σχόλιο έκανες και πόσα νέα αποκομίσαμε.


    Ευχαριστώ για το μεστό σχόλιο σου


     


    #25243   /   02.09.2012, 13:48

    Η εφαρμογή του κύκλου των 5ων στα μπάσα του ακορντεόν αποτελεί ένα ανεξάρτητο θέμα από μόνο του και, αφού έχω ήδη όλα τα απαιτούμενα στοιχεία στις σημειώσεις μου, θα το στείλω σαν άρθρο προς δημοσίευση στο ΜΗ.


    #25245   /   02.09.2012, 16:23

    Πολύ καλά θα κάνεις. Οπότε μόλις δημοσιευτεί θα χρησιμοποιήσω το link σου και στις υπόλοιπες εφαρμογές του κύκλου των 5ων .


    #25280   /   04.09.2012, 20:45

    Γράφτηκε και στάλθηκε.


    #25214   /   30.08.2012, 09:03   /   Αναφορά

    Στέφανε: ή βάλθηκες να γράψεις τη πιο μεθοδική ιστορία χρήσης της Φυσαρμόνικας ή απλά σπάσανε οι πηγές της ψυχής σου για να κάνεις τυχερούς τους ανθρώπους της...


    Θα σου έλεγα να εξαντλήσεις το θέμα απ' όλες τις πλευρές...


    Μάλλον, οι αναγνώστες του αύριο, που θα ήθελαν να μάθουν, να ξέρουν, να παίξουν, να ενημερωθούν, θα σε ευγνωμονούν... (γιατί τελικά έχει φίλους - πολλούς μάλιστα)...


    κάπως έτσι δε γεννήθηκαν οι εγκυκλοπαίδειες; ή όχι...(;)


    Καλή συνέχεια !!!

    #25688   /   03.11.2012, 09:00

    Ποτέ δεν το είχα σκεφτεί έτσι.


    Ο κος Αλκίνοος έχει απόλυτο δίκιο


    #25690   /   03.11.2012, 13:42

    Ευχαριστώ και τους δυό σας για τα καλά σας λόγια


    #26052   /   08.12.2012, 12:24   /   Αναφορά

    Όσα υποστήριξα στο 1ο σχόλιο εδώ:


    θα τα δείτε για το Key , κλειδί , τονικότητα και ΕΔΩ: