ελληνική μουσική
299 online   ·  204.231 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

Μισός αιώνας Eurovision

Eφέτος θα φάμε στη μάπα για πεντηκοστή φορά τη Eurovision. ¶λλοι θα τη φάμε και θα πούμε "ευχαριστώ", άλλοι θα τη φάμε και θα ζητήσουμε το λόγο.Πάντως δε θα περάσει απαρατήρητη...
Γράφει το μέλος Θοδωρής Καραντζής (fermoir)1 άρθρα στο MusicHeaven
Πέμπτη 03 Μαρτίου 2005
Το πρώτο χτύπημα το δεχθήκαμε το 1956, όπου στο Lugano της Ελβετίας συγκεντρώθηκαν επτά πρωτοπόρες κεντροευρωπαϊκές χώρες και διοργάνωσαν μια μουσική γιορτή που φιλοδοξούσε να αντιταχθεί στο ιταλικό φεστιβαλ τραγουδιού του San Remo. Το κοινό ενθουσιάστηκε και γι' αυτό τα επόμενα χρόνια δεχθήκαμε και άλλα χτυπήματα σε διάφορες πόλεις, κυρίως της κεντρικής και της βόρειας Ευρώπης.

Κατά τα παιδικά και εφηβικά χρόνια της, η Eurovision είχε στοιχεία καθαρά μουσικού διαγωνισμού: ζωντανή ορχήστρα και κριτική επιτροπή έγκριτων μουσικών, που αποφάσιζε για το νικητήριο τραγούδι.Οι συμμετέχουσες χώρες αρχικά ήταν 7,σταδιακά αυξήθηκαν και το 1976 έγιναν 18.

Κατά τα νεανικά χρόνια της, άρχισαν μικροπροβλήματα και διαμαρτυρίες, σχετικά με την τελική μουσική απόδοση των κομματιών απ' την ορχήστρα. Επίσης άλλαξε ο τρόπος επιλογής του νικητήριου κομματιού και έτσι, αντί να επιλέγεται αποκλειστικά απ' την κριτική επιτροπή, άρχισε να επιλέγεται, σε ορισμένες χώρες, κατά 50 % από την επιτροπή και κατά 50% από την τηλεψηφοφορία του κοινού (televoting).Οι διαγωνιζόμενοι το 1990 ήταν 22 και επετράπη ο στίχος να είναι γραμμένος σε διαφορετική γλώσσα απ'την ομιλούμενη σε κάθε χώρα .

Κατά τα χρόνια της ωριμότητας,της παλιμπαιδίζουσας ωριμότητας για την ακρίβεια, που διαρκεί έως σήμερα, η ορχήστρα παύει να ηχεί και ο νικητής αναδεικνύεται από το κοινό 100% (full televoting).Καθιερώνεται η αγγλικη γλώσσα στις περισσότερες συμμετοχές και το 2004 συμμετείχαν σχεδόν ολες οι χωρες τις Ευρώπης, ενώ υπήρχαν και πανυγηρικές αποχωρήσεις όπως του Λουξεμβούργου(1993) και της Ιταλίας (1997). Ο διαγωνισμός από μουσικός μετατρέπεται σε μουσικό- χορευτικό, ανταποκρινόμενος στις αλλαγές της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας μουσικής σκηνής και στις ανάγκες του φιλοθεάμονος κοινού.

Αυτά τα 49 χρόνια, έχουν περάσει κάθε λογής (και διαλογής) τραγούδια, μπαλάντες, έθνικ, ροκ, ποπ, κάντρι, ραπ, Latin,χορευτικά και λίγο απ' όλα. Τραγούδια που έχουν σημαδευτεί απ' τον ερμηνευτή τους και έχουν καθιερώσει νέου τύπου γιουροβιζιονικά άσματα. Λέμε, για παράδειγμα, αυτό είναι Dania (ντανιά, από τη γνωστή transexual Dana International, νικήτρια για το 1998) , αυτό είναι Sertabοειδές (σερταμποειδές, από τη γειτόνισσα μας Sertab Erener 2003),αυτό είναι Ruslane (ρουσλανέ, απο την περσινή νικήτρια Ruslana ) κ.τ.λ.

Έχουν περάσει τραγουδιστές με φωνή, τραγουδιστές με σώμα, χαρούμενοι, παραχαρούμενοι, transexual, ντίβες, πρώην πορνοστάρ και οι ''παραγωγοί''τους...,άνθρωποι που αργότερα έγιναν πολιτικοί και υπουργοί παρακαλώ,άτομα με ειδικές ανάγκες, αστέρια, αστεράκια, αστερίες......

Για την πολυπόθητη νίκη έχουν επιστρατευτεί αντρουά ''κυρίες'', ντυμένες με φλογοκόκκινα ταγιέρ αεροδρομίου (Σλοβενία 2002), ρόμποκοπ- κακοφωνίξ συγκροτήματα (Ελλάδα 2002), τούμπες (και όχι σαν του Saki) από νεανίζοντες καλοθρεμένους μεσόκοπους (Βέλγιο 2002), άτονες και παράφωνες δεσποινίδες του στυλ "ν' ανοίξει η γη να με καταπιεί" (Δανία 2002-Ην.Βασίλειο 2003), τουαλέτες "η ¶ρτα με τα Γιάννενα" (Πολωνία 2003), κακόγουστοι κλόουν (Ελλάδα 1988), τριχωτοί μπαμπουΐνοι με μια αφάνα να, με το συμπάθειο (Ελλάδα 1980), κανίβαλοι (Ουκρανία 2004),ξεβιδωμένοι (Βοσνία-Ερζεγοβίνη 2004),συκωταριές (Ελλάδα 1997), φτερωτές και άχαρες χαρχάλες (Ισραήλ 1998),κακόγουστοι μπουκλομαλλιάδες με τρελοκοτσιδούδες στα φωνητικά (Λιθουανία 2002),ο ζωολογικός κήπος της Βιέννης (Αυστρία 2003).Εχουν περάσει ομως και "σημαντικές" προσωπικότητες όπως το κακέκτυπο του G.Bond (Π.Γ.Δ.Μ. 1998), η Barbie βλαχαδερό με αραχνοΰφαντο μαλλί (Λευκορωσία 2004),η Sidy πυγολαμπίδα (Μονακό 2004),ο Λουδοβίκος ΙΔ και η Μαρία Αντουανέττα παρέα με ξυλοπόδαρους (Γαλλία 2004).

Έχουμε δει και μαλλιά όλων των αποχρώσεων, με αλλοπρόσαλλες, εκκεντρικές και απροσδιόριστες κομμώσεις. Ειδικά η δεκαετία του '80 ήταν ο εφιάλτης του κομμωτή και η χαρά της αποτυχημένης permanent, ανεξαιρέτως σε όλες τις συμμετοχές.

Σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία του διαγωνισμού,αποτελούν οι τίτλοι των τραγουδιών.Ομολογουμένως διακρίνονται για την ευρηματικότητα του στιχουργού και την μεταξύ τους διαφορετικότητα.Ετσι έχουμε την διατύπωση ερωτημάτων όπως: "Why me?" (Ιρλανδία 1992),"Where are you?" (Ην.Βασίλειο 1998),"Why I always get it wrong?" (Ην.Βασίλειο 1989), "Are you sure?" (Ην.Βασίλειο 1961), "Tell me why?" (Ρουμανία 2002), "Tell me who you are?" (Δανία 2002). Αξιοπερίεργη είναι η χρησιμοποίηση της ίδιας λέξης δύο φορές στον τίτλο. Για παράδειγμα "Hallo-Hallo" (Δανία 1990), "Voi-Voi" (Νορβηγία 1960), "Boom-Boom" (Δανία 1978), "April-April" (Σουηδία 1961), "Telefon-Telefon" (Γερμανία 1957), "Video-Video" (Δανία 1982),"Piano-Piano" (Σουηδία 1985).

Φυσικά δεν παραλείπονται ιστορικά πρόσωπα όπως: "Maria Magdalena" (Αυστρία 1994-Κροατία 1999), "Sokrates" (Ισλανδία 1988), "Σωκράτη έσυ, Super Star" (Ελλάδα 1979), "Mata Hari" (Νορβηγία 1976), "Romeo" (Νορβηγία 1986), "Charli Chaplin" (Ελλάδα 1978), "Casanova" (Νορβηγία 1977). Πρωτότυποι,πρωτάκουστοι και πρωτόγνωροι είναι τίτλοι όπως: "Esmer Yarim" =Μελαχρινό μου πεπρωμένο (Τουρκία 1993), "Εμεις περνάμε τον χειμώνα ανοιξιάτικα" (Ελλάδα 1996), "Leylaklar soldu kalbinde" =τα λιλά έχουν ξεθωριάσει την ψυχή σου (Τουρκία 2002), "Na jastuku za dvoje" =στο μαξιλάρι για δυό (Βοσνία-Ερζεγοβίνη 2002).
Μην ξεχνάμε βέβαια οτι κάθε γιουροβιζιονικό τραγούδι που σέβεται τον εαυτό του, οπωσδήποτε περιέχει λέξεις όπως love, heart, heaven, Disco, music, happy, baby....

¶λλο ένα θέμα έιναι ότι με τις συμμετέχουσες χώρες θα ξεχάσουμε τη γεωγραφία που ξέραμε. Από το όνομα του διαγωνισμού και μόνο καταλαβαίνεις ότι πρέπει να είναι ευρωπαϊκές (euro- vision). Και άντε να μασήσω ότι η Τουρκία είναι ευρωπαϊκή χώρα. Να μασήσω όμως ότι το Ισραήλ και το Μαρόκκο ( που συμμετείχε μόνο το 1980) είναι επίσης στην Ευρώπη; Εφέτος θα συμμετάσχει και ο Λίβανος! Ε..πόσο να μασάω πια, θα σκάσω!

Παρόλο όμως τις ανεπανόρθωτες βλάβες στο ακουστικό και οπτικό σύστημα, τις στομαχικές διαταραχές, τις νευρώσεις, τα ρίγη, τους σπασμούς και πέρ' απ' την κακία μου, έχουν περάσει αξιολογότατοι τραγουδιστές, σπουδαία συγκροτήματα και διαχρονικά τραγούδια. Ποιός μπορεί να ξεχάσει τους ABBA ("Waterloo", Σουηδία 1974), την Celin Dion ("Ne partez pas sans moi ", Γαλλία 1988), τον Johny Logan ("Hold me now", Ιρλανδία 1987), τους Secret Garden, με το υπέροχο "Nocturne" (Νορβηγία 1995), τους Urban Trad και το "Sanomi", με την επινοημένη γλώσσα και τις κέλτικες μουσικές ρίζες (Βέλγιο 2003). Το "Lane Moje", με τον θλιμμένο βαλκάνιο ήχο (Σερβία - Μαυροβούνιο 2004) αλλά και τόσες άλλες αξιόλογες συμμετοχές, όπως της Eimear Quinn, με το "The Voice" (Ιρλανδία 1996), της Chiara, με το "The one that I love" (Μάλτα 1998),της Danijela Martinovic με το "Neka mine svane"(Kροατία 1998), της Jesica Garlic, με το "Come back" (Ην.Βασίλειο 2002), της Lisa Andreas, με το "Stronger every minute" (Κύπρος 2004) και πάρα πολλές άλλες συμμετοχές....Αξιομνημόνευτες είναι συμμετοχές καλλιτέχνων όπως της Νάνας Μούσχουρη (Λουξε/ργο 1963),της Βίκυς Λέανδρος (Λουξε/ργο 1967 και 1972),της Μαρινέλλας (Ελλάδα 1974),της Ala Pugacheva (Ρωσσία 1997),της ¶ννας Βίσση (Ελλάδα 1980-Κύπρος 1982),του Μιχάλη Χατζηγιάννη (Κύπρος 1998),της Μαντώς (Ελλάδα 2003)...

Τελειώνοντας, πρέπει να σας πω ότι είμαι φανατικά (καρά - φανατικά) υπέρ του διαγωνισμού. Η Eurovision, αν και "σημείον αμφιλεγόμενον", δεν παύει να είναι μια μουσικοχορευτική γιορτή σύγχρονου τραγουδιού, παγκόσμιας εμβέλειας, που απευθύνεται στον άνθρωπο που μπορεί να ακούσει όλα τα είδη μούσικης και δεν εχει ιδιαίτερη φαγούρα για την ''ποιοτική'' ή μη ''ποιοτική'' κατηγοριοποίηση της. Απλά, θέλει να ακούσει κάτι που θα του γαργαλίσει τ' αφτί και θα τον κάνει να περάσει ευχάριστα τρεις ώρες ενός μαγιάτικου Σαββατόβραδου. Ούτε επηρεάζεται τόσο η μουσική σκηνή των χωρών, ούτε κάποιος, επειδή ακούει ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής, θα "παρασυρθεί", λόγω της Eurovision.Εξάλλου το ευήχο είναι αντικειμενικό και πάντα ξεχωρίζει και επιβραβεύεται απ'τον ακροατή,ακόμα κι αν αύτο προέρχεται απ'το "πανυγηράκι" της Eurovision,όπως υποτιμητικά θέλουν να λένε αρκετοί.

Να τη χαιρόμαστε,να συνεχίσει να μας διασκεδάζει και να τα 1000άσει (και επιτέλους να τη διοργανώσουμε κι εμείς κάποτε!)

Σχετικό site: Eurovision 2005

Tags
Μουσικά Είδη:DiscoLatinUrbanΈθνικΚαλλιτέχνες:ABBABarbieEurovision


Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (18)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

gate Chat
MusicHeaven Guru
#1647   /   03.03.2005, 01:00   /   Αναφορά
Με το άρθρο αυτό καλωσορίζουμε στη μουσική μας παρέα, το μικρό μου αδερφάκι (καλά όχι και τόσο μικρό...) Θοδωρή, που αυτήν ακριβώς τη στιγμή, ως πασίγνωστος fun της Eurovision, παρακολουθεί την επιλογή του ελληνικού τραγουδιού...

Καλωσόρισες Θοδωράκο :)
vouliakis Chat
Βετεράνος
#1648   /   03.03.2005, 01:34   /   Αναφορά
"Σημείον αμφιλεγόμενον", λοιπόν Θοδωρή...

Χρειαζόταν, πάντως αυτή η αναδρομή. Ευχαριστούμε και καλωσόρισες στο MH.
bina Chat
Περαστική Νότα
#1649   /   03.03.2005, 01:46   /   Αναφορά
Ένας διαγωνισμός τον οποίο παρακολουθώ από παιδί. Πρέπει να γίνεται. Ακούγονται οι "μουσικές" κουλτούρες των χωρών της Ευρώπης. Αυτό φυσικά ήταν πιο έντονο τα προηγούμενα χρόνια, τότε που στην σκηνή υπήρχε η ορχήστρα. Τα αυθεντικά όργανα.

Δεν πάβει όμως να είναι ένας αξιόλογος διαγωνισμός. Δυο τραγούδια έχουν ξεχωρίσει ιδιαίτερα για μένα και πιστεύω ότι θα τα θυμάμαι για πάντα. Το Nocturne της Νορβηγίας (η Μελωδία) το 1995 και το Sanomi του Βελγίου το 2003.
fermoir Chat
Περαστική Νότα
#1650   /   03.03.2005, 02:03   /   Αναφορά
Να ΄μαι κι εγώ... Τόσον καιρό άκουγα την αδελφή μου να λέει για το MusicHeaven, τώρα που άρχισα κι εγώ να ασχολούμαι με τον κόσμο του internet, κατάλαβα γιατί οι περισσότεροι που μπαίνουν σε αυτό το site "κολλάνε". Κατ' αρχάς, Vouliakis και Bina - άντε και gate - σας ευχαριστώ που διαβάσατε το άρθρο μου και με καλωσορίσατε. Πράγματι "σημείον αμφιλεγόμενον" και πράγματι και για ΄μένα δύο από τα καλύτερα τραγούδια που έχουν ακουστεί στην eurovision είναι οι επιλογές σου Bina.
Administrator
jorge Chat
Musantiquus
#1655   /   03.03.2005, 10:45
Θοδωρή μπήκες με το δεξί και μάλιστα τη σωστή στιγμή :)

Σε ευχαριστούμε για το άρθρο, βάζει πολλά πράγματα στη θέση τους...

nikos_music Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#1652   /   03.03.2005, 02:45   /   Αναφορά
Καλο το άρθρο. Πιστεύω πως κάθε πράγμα πρέπει να έχει την αντιμετώπιση που το αρμόζει. Παρακολουθώ πάρα πολλά χρόνια τον διαγωνισμό και τον αντιμετωπίζω ως ένα ψυχαγωγικό πρόγραμμα που πολλές φορές-χωρίς να σημαίνει κάποια έκπληξη αυτό-είχε και συγκινητικές μουσικές στιγμές. Η λέξη "πανηγύρι" δεν είναι κακή όταν λέγεται με καλή πρόθεση. Όταν λέγεται με κακή...βλάπτει αυτόν που το λέει. Είναι καλό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που στηρίζονται όμως στην ουσία του κάθε πράγματος.

Όποιος περιμένει πως η Eurovision είναι φορέας πολιτισμού καθαρά ή θα έπρεπε να είναι,ε... είναι αστείος ή "ρομαντικός".

Περιμένω να δω λοιπόν και φέτος τα "αστέρια" που θα παρελάσουν από τον διαγωνισμό. Πεθαίνω για συμμετοχές όπως πχ πέρσι της Εσθονίας,τελείως σουρεάλ, με 5 φάλτσες φολκλορ τραγουδίστριες ντυμένες με κοντές ρόμπες να χορεύουνε αργο-πηδηχτό συρτάκι, με την συνοδεία ενός ευνούχου drummer-φτηστός ο τραγουδιστής των PRODIGY.

Φυσικά αναμένω και το τραγούδι που θα σπάσει την μονοτονία και θα θυμίσει λίγο "Τhe voice" ή "nocturne" αλλά πλέον δύσκολα πάνε τέτοια κομμάτια.

Και ένα τελεύταιο: Αν πράγματι θέλουμε να πάρουμε την πρώτη θέση, θα πρεπε να βρούμε πρώτα το τραγούδι-αυτό δηλαδή που δεν θα είναι ο κύκλος με τις τέταρτες(μιλάω με μουσικούς όρους) αλλά θα συμβαδίζει με τα πιο νεα ευρωπαικά ακούσματα. Καλός ο Σάκης ή η 'Ελενα για έναν τέτοιο διαγωνισμό αλλά χρειάζεται και το πρωτότυπο τραγούδι

Του Δάντη συμπαθητικό για Eurovision, χωρίς όμως να κάνει την έκπληξη...
Orfeus Chat
Μουσικοπαραδεισένιος
#1654   /   03.03.2005, 09:50   /   Αναφορά
Καλωσόρισες Θοδωρή....



Αν τώρα εμένα με "πιάνει" ή "δεν με πιάνει" αυτός ο διαγωνισμός, αυτό είναι άλλη ιστορία.



Το άρθρο σου είναι καλό!!!!



:-)
Sofia Chat
Φθασμένος
#1656   /   03.03.2005, 10:48   /   Αναφορά
Απολαυστικότατο το άρθρο σου Θοδωρή!! :-) Καλωσόρισες στην παρέα μας!
fermoir Chat
Περαστική Νότα
#1657   /   03.03.2005, 12:46   /   Αναφορά
Πολύ σας ευχαριστώ παιδιά που βρήκατε το χρόνο να γράψετε δυο λόγια για το κείμενό μου. Αυτό θα πει θερμή υποδοχή :)

Γιώργο (Jorge) καλώς σας βρήκα κι εγώ... Τη Eurovision την παρακολουθώ ανελλειπώς και πραγματικά νομίζω, στο μέτρο του δυνατού, αμερόληπτα.

Γι' αυτό και Νίκο θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Όσα λέω κι εγώ κινούνται ακριβώς στο πνεύμα σου. (Επί τη ευκαιρία, χαίρομαι πολύ που συνομιλώ, έστω και από εδώ, με ένα από τα μέλη των Graviton. Σας παρακολουθώ από τα πρώτα σας βήματα και σας ακούω :))

Γιώργο (Orfeus) και Σοφία (Sofia) χαίρομαι πολύ που σας άρεσε ό,τι έγραψα
AlienP Chat
Φθασμένος
#1658   /   03.03.2005, 12:53   /   Αναφορά
Welcome to the club!!! Ωραίο το άρθρο σου ευχαριστούμε!

Καλή μας επιτυχία και όχι άλλες γκρίνιες βρε παιδιά...
gkook Chat
Περαστική Νότα
#1659   /   03.03.2005, 14:32   /   Αναφορά
Πρώτα απ'όλα το κείμενο σου ήταν πολύ καλό! Μια μέρα μετά την ψηφοφορία και το τραγούδι που θα μας εκπροσωπήσει (my number one) πάει για Eurovision αναρωτιέμαι μερικές φορές γιατι αυτός ο κατα τα άλλα ωραίος θεσμός, κατάντησε έτσι! Πάντως προσωπικά μου άρεσε πιό πολύ παλιά με την ζωντανή ορχήστρα και τα live φωνητικά, παρά τώρα που μου θυμίζει συναυλία karaoke!!!! Πάντως έτσι ή αλλιώς καλή μας επιτυχία, άν και το θέμα νίκης, δυστυχώς, δεν είναι μόνο με μουσικά κριτήρια γιατί παίζονται κι άλλα!!!!!!!!!
fermoir Chat
Περαστική Νότα
#1663   /   03.03.2005, 19:29   /   Αναφορά
AlienP και gkook σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας!

Να κάνω μία διόρθωση. Εκ παραδρομής, έγραψα λάθος τον τίτλο τραγουδιού του Μπίγαλη, στο άρθρο. Δεν είναι "Εμείς περνάμε το χειμώνα ανοιξιάτικα" αλλά "Εμείς φοράμετο χειμώνα ανοιξιάτικα" :)
spirosgr_ Chat
Περαστική Νότα
#1664   /   03.03.2005, 23:38   /   Αναφορά
Τέλος πάντων θα το καταπιούμε και αυτό και θα συνεχίσουμε τη ζωή μας αρμονικά!!!!Αλλά εντάξει προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη Eurovision εδώ που τα λέμε.
ssakiss1 Chat
Συγχορδία Μινόρε
#1666   /   04.03.2005, 09:32   /   Αναφορά
μας θυμησες πολλα.καλως ηρθες fermoir
Jasmine Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#1671   /   04.03.2005, 13:16   /   Αναφορά
Καλώς όρισες στην παρέα Θοδωρή!! Το άρθρο σου καταπληκτικό, επειδή την παρακολουθώ τη Εurovision από παιδί κι εγώ, κάπως έτσι θα τα έλεγα κι εγώ αν είχα το ταλέντο να γράψω!! Μπράβο!! :))
revekka Chat
Φθασμένος
#1679   /   05.03.2005, 18:11   /   Αναφορά
Χε χε, αυτός απο την Βοσνία-Ερζεγοβίνη ήταν όντως ξεβίδωτος, μέχρι τώρα τον θυμάμαι και γελάω! Αν μη τι άλλο μου έφτιαξε τη διάθεση :)



Όσο για το τραγούδι με το οποίο εκπροσώπησε ο Χατζηγιάννης την Κύπρο το 1998, δεν μου άρεσε καθόλου. Πρίν απο αυτή του τη συμμετοχή, ο Μιχάλης είχε δοκιμάσει να πάει στον διαγωνισμό με ένα υπέροχο τραγούδι, «Το Γράμμα» αλλά τότε δεν τον άφησαν γιατί ήταν μικρός και άπειρος τάχαμ δήθεν. Ε μετά που μεγάλωσε το τραγούδι δεν συγκρινόταν με το προηγούμενο αλλα τι να κάνουμε.
Hastaroth Chat
Βετεράνος
#1698   /   07.03.2005, 22:40   /   Αναφορά
Πολύ παραστατικό και ζωντανό το άρθρο σου,Θόδωρε (και καλώς ήρθες στην παρέα μας!)



Ολη η ιστορία τού θεσμού ευρηματικά "συμπυκνωμένη" σε μιά σελίδα....



Την Eurovision τήν παρακολουθούσα κι'εγώ παλιά,τότε που υπήρχε ορχήστρα και -κυρίως- τραγούδια.Από τη στιγμή που άρχισε νά γίνεται "πασαρέλα",έπαψα να την βλέπω.



Μιά παρατήρηση μόνο,γιά το σημείο που αναφέρεις περί "κακόγουστου κλόουν":απλά επειδή γνωρίζω τόν συνθέτη και ήμουν παρών στην "γέννηση" τού εν λόγω τραγουδιού,συνεπώς τό έχω ακούσει προσεκτικώτατα πολλές φορές πρίν ακόμα υποβληθεί (μάλιστα ο συνθέτης το έστειλε μετά και από δική μου "υπόδειξη"),θα ήθελα να πώ πως ναί μέν δέν ήταν ΤΟ τραγούδι αλλά πάντως είχε μιά αξιοπρεπή μουσική και ένα επίσης αξιοπρεπή στίχο,σέ σύγκριση δέ μέ άλλα που κατά καιρούς παρουσιάστηκαν,δέν μπορώ να πώ οτι ήταν από τα χειρότερα.



Να είσαι πάντα κοντά μας και περιμένουμε και άλλα γραπτά σου (περιμένουμε επίσης να σέ βλέπουμε καί στίς συναντήσεις που κατά καιρούς κάνουμε:)
fermoir Chat
Περαστική Νότα
#1711   /   09.03.2005, 23:16   /   Αναφορά
Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά για τα σχόλιά σας. Ευχαριστώ που βρίσκετε ενδιαφέρον το άρθρο μου. Ειδικά για την εύστοχη παρατήρηση του Αλβέρτου, θέλω απλώς να πω ότι με το χαρακτηρισμό "κακόγουστοι κλόουν", δεν αναφερόμουν στη σύνθεση του τραγουδιού, μιας και δε με θεωρώ ειδικό επί αυτών των θεμάτων, αλλά αναφερόμουν στο ενδυματολογικό και γενικότερα παρουσιαστικό μέρος.

Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο τραγούδι αδικήθηκε απ΄ τον τρόπου "στήθηκε" στη σκηνή.



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις