ελληνική μουσική
    826 online   ·  210.849 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Βιογραφίες

    TOOL: Συγκρότημα, ιδέα ή απλά ότι πιο εμπνευσμένο έχει βγει στη ροκ τελευταία;

    Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,
    τοποθετώ ένα ζήτημα σε "κοινή θέα", για μία μπάντα η οποία έχει επηρεάσει την ροκ μουσική σε ολόκληρο το φάσμα της, κυρίως τα σκληρά παρακλάδια της, τα τελευταία χρόνια όσο καμία άλλη μπάντα, τόσο με την μουσική τους, όσο και με την σκηνική παρουσία, το artwork και το concept του, και το ιδεολογικό υπόβαθρο των στίχων και της φιλοσοφία τους.

    Οι ίδιοι, λένε, ότι ανήκουν σε μία αίρεση που λέγεται "Lacromology"- πράγμα το οποίο, αν και κατάφεραν με την σοβαρότητα που το πρόβαλλαν να το κάνουν απόλυτα πιστευτό, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα "διαφημιστικό τρικ", μιας και γενικότερα η αύρα του Occult, του μεταφυσικού όσο και παραφυσικού τυλίγει την μπάντα, και μιας και ο ντράμερ τους, Danny Carey, εκτός του ότι υπήρξε γιος μασόνου (και εννοείται δεν ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα το), αλλά και σπούδασε και παραψυχολογία και ιστορία του αποκρυφισμού και των αιρέσεων σε πανεπιστήμιο των Η.Π.Α, αλλά ήταν και άνθρωπος με έντονη κοινωνικοπολιτική συνείδηση...
    Γράφει το μέλος 742617000027 (The_Heretic)
    1 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 11 Σεπ 2005
    Σύμβολα, έννοιες, στίχοι, artwork, όλα συνδεδεμένα με ένα πέπλο αποκρυφισμού και μυστικισμού, αλλά ταυτοχρόνως τόσο έξυπνα δεμένα μεταξύ τους που ίσως να είναι μία μοναδική περίπτωση μπάντας-καθώς όλο το concept το αναλαμβάνουν, τόσο σαν ιδέα, όσο και σαν πράξη ,μόνοι τους! Το γκρουπ απαρτίζουν οι Danny Carey(drums & Percussion),Justin Chancellor (bass),Adam Jones (guitar) & Maynard James Keenan (vocals)...και εδώ, φαντάζομαι ότι πρέπει να πούμε μερικά πραγματάκια για το ποιοι είναι οι Tool:

    Όλα ξεκίνησαν όταν συναντήθηκαν στο Los Angeles,οι Danny Carey,ο οποίος σπούδαζε και έπαιζε ήδη στους Green Jelly-και μάλιστα, αν δε είχε ασχοληθεί με την μουσική, αυτή τη στιγμή θα ήταν επαγγελματίας παίχτης του μπάσκετ ,αφού είχε κερδίσει ήδη υποτροφίες σε μεγάλα πανεπιστήμια, Maynard James Keenan, ο οποίος είχε ήδη σπουδάσει στην στρατιωτική ακαδημία των Η.Π.Α. (West Point) από το 1984, αμέσως μετά σπούδασε στο Kendall College of Art & Design, και ήταν γείτονας του Carey, και Adam Jones, ο οποίος ήταν επαγγελματίας μακιγιέρ και σχεδιαστής ειδικών εφέ (Jurassic Park, The Predator 2, Terminator 2).

    Πρωτόφτιαξαν την μπάντα, πίσω στο 1991,όπου στο μπάσο υπήρξε ο Paul D'amour,και ξεκίνησαν με επιρροές από King Crimson,Led Zeppelin (προσπαθήστε να βρείτε τη διασκευή στο “No Quarter”-είναι απλά εξωπραγματική),Helmet,Metallica,Rage Against the Machine και Black Flag.Το μεγάλο άνοιγμα στο κοινό έγινε με το EP “Opiate”, το οποίο αναφέρεται στο πως τα Μ.Μ.Ε. των Η.Π.Α. δηλητηριάζουν το μυαλό των πολιτών τους, και ένα μανιφέστο κατά της λογοκρισίας…Κάτι καινούργιο και πρωτόγνωρο άρχισε να φαίνεται, καθώς το ηχόχρωμα τους, παρόλο που είχε επιρροές από τα προαναφερθέντα συγκροτήματα, δεν έμοιαζε με τίποτα που είχε εμφανιστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή.
    Εδώ εμφανίζεται και ο Maynard σαν guest στον ομώνυμο δίσκο των Rage Against the Machine, στο τραγούδι “Know Your Enemy”-“…Time Has Come To Pay!…”,ενώ αργότερα συνεργάζεται με την Tori Amos αλλά και με το κορυφαίο ροκ γκρουπ A Perfect Circle.

    Η επιτυχία τους συνεχίστηκε με τον πρώτο τους δίσκο “Undertow” , όπου το μουσικό τους όραμα αρχίζει να ξεκαθαρίζει, και να έρχεται στο προσκήνιο αυτή η μοναδική αίσθηση καυστικής κριτικής, κοινωνικού-πολιτικού προβληματισμού και η αύρα της ιεροτελεστίας, του απόκρυφου, του μυστικού…Πειραματισμός με τους ήχους, μεστές ,αν και πολυδαίδαλες, σε απλές φόρμες και άμεσες μελωδίες γίνονται το σήμα κατατεθέν της μπάντας Στον δίσκο αυτό εμφανίζεται και ένας τραγουδιστής του όποιου η μουσική, όσο και ο τρόπος έκφρασης-καθώς δίνει και stand up παραστάσεις, έχει στιγματίσει την μπάντα: το όνομα αυτού Henry Rollins (Black Flag), και εμφανίζεται στο “Bottom”…

    Η φήμη τους αρχίζει να ανεβαίνει κατακόρυφα-τόσο που τους επισυνάπτουν τον χαρακτηρισμό «King Crimson του 21 αιώνα»…Εντωμεταξύ, εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα αισθητικής τους στον τομέα των πολυμέσων, καθώς η πείρα και έμπνευση, τόσο του Adam Jones με προϋπηρεσία στον τομέα των ειδικών εφέ, όσο και καλλιτεχνικές ανησυχίες του Maynard, δημιούργησαν μια σειρά από αισθητικά άρτια Video-clips, που συνεχίζουν να προκαλούν δέος, προβληματισμό και εξωπραγματικά/ μεταφυσικά συναισθήματα στον θεατή : “Sober” & “Prison Sex” είναι τα πρώτα κομμάτια που οπτικοποιήθηκαν από τον πρώτο δίσκο…

    Οι Live εμφανίσεις είναι μια εμπειρία που λίγα γκρουπ στην ιστορία της μουσικής κατόρθωσαν να κάνουν: όλα εμπνευσμένα από τους ίδιους, με τεχνική τελειότητα σε εφέ, φωτισμούς, ένα αλλόκοτο συνοθύλευμα μουσικής, εικόνων, φωτός δημιουργεί την μοναδική αίσθήση ότι παρακολουθείς ταινία φαντασίας-ο Maynard μεταμφιέζεται ανάλογα με την περίσταση: πότε εξωγήινος, πότε τραβεστί, πότε βάφεται με μπλε μπογιά, για να ταιριάζει με το stage show…φεστιβάλ, support στους Rage Against the Machine (με Maynard και Carey να ανεβαίνουν για το Know Your Enemy επί σκηνής)…

    Το 1996, και νέο μπασίστα στη σύνθεσή τους, δημιουργούν το “AENIMA”- κατά πολλούς το κορυφαίο άλμπουμ τους. Η θεματολογία ποικίλλει από κοινωνική (Hooker With A Penis), σατιρική (Die Eier Von Satan-όπου, κοροϊδεύοντας τους Rammstein, μιλάνε για το πώς να φτιάξεις ομελέτα…) σε “extra-terrestrial” (Third Eye) …Οι Dream Theater τους αντέγραψαν (μάλιστα το τραγούδι “Home” είναι κλεμμένες μελωδίες από τα “Stinkfist” και “Forty Six & 2” , οι Fates Warning το ίδιο…και πόσοι ακόμα…Το Stinkfist γίνεται video clip, και το άλμπουμ πλατινένιο…Το άλμπουμ είναι αφιερωμένο στον Bill Hicks-έναν καυστικότατο stand up κωμικό, που τους είχε επηρεάσει, αλλά και συνέδεε φιλία-στο booklet, υπάρχει και χαρακτηριστική εικόνα…

    Όλοι έχουν αρχίσει να μιλάνε για το φαινόμενο Tool-εξώφυλλα μουσικών εντύπων, συνεντεύξεις, τηλεόραση…τα Live συνεχίζονται, αλλά η αρχή τους να μην βγάζουν δίσκο ανά τακτά διαστήματα, τους φέρνει στο 2001-αφού ήδη το 2000 κυκλοφορήσαν το υπέρ-σπάνιο box set “Salival” με video,ζωντανές εκτελέσεις και διασκευές, και με τον Maynard να δημιουργεί τους A Perfect Circle, με τους Billy Hawerdell, Troy Van Leewen, Paz Lenchantin & Josh Freese, κυκλοφορούν το “Mer De Noms” το 2000, όπου θα κυκλοφορήσουν το πιο σκοτεινό άλμπουμ τους:LATERALOUS…Ο δίσκος γίνεται πλατινένιος ξανά και πολλάκις, όλες οι συναυλίες είναι sold-out, και η επιρροή που ασκούν πάνω στο ροκ ιδίωμα, άνευ προηγουμένου. Ο δίσκος περιέχει τραγούδια που ,αν και είναι πολύ δύσκολα και πολύπλοκα , καταφέρνουν να σου καρφωθούν στο υποσυνείδητο: The Grudge, Schizm, Parabol, Parabola, είναι κάποια από τα τραγούδια που ξεχώρισαν. Επιρροές από ινδική μουσική (καθώς ο Carey είναι μαθητής του ινδού δασκάλου των tabla, Aloke Dutta) , πειραματισμός, θεωρίες ,που αντικατοπτρίζονται σε απέλπιδες κραυγές αγωνίας, για την ύπαρξη της περιβόητης AREA 51, και άλλα πολλά, σηματοδοτούν το ,ίσως, μέχρι στιγμής, καλύτερο ροκ άλμπουμ της νέας χιλιετίας. Video-clip για τα Schizm και Parabol/Parabola, με το Schizm να κερδίζει Grammy καλύτερου video για το 2001…Το φαινόμενο Tool έχει σήμερα ένα ακροατήριο από μουσικούς & μουσικόφιλους απ’ όλα τα παρακλάδια της ροκ οι όποιοι περιμένουν το νέο χτύπημα τους, σύντομα…


    (Παιδιά, τυχόν συντακτικά λάθη ή ορθογραφικά, αγνοείστε τα: μεγάλο ζόρι να γράφεις τις σκέψεις σου και να προσπαθείς να τις μπολιάσεις με μετάφραση, επι τόπου αγγλικού κειμένου…)

    Σχετικά sites
    www.Toolband.com
    www.Toolband.de




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε