ελληνική μουσική
344 online   ·  204.180 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

Μίμη Πλέσσα: Τα Βραβευμένα 1959 - 1985

Ας αφήσουμε τον Μίμη Πλέσσα να κάνει την εισαγωγή...

"Έζησα την εποχή που το κρατικό μονοπωλιακό ραδιόφωνο απαγόρευσε την αναμετάδοση λαϊκών ακουσμάτων ... Λάθος! Έζησα την εποχή που υπερεκτιμήθηκαν και προβάλλονταν με μανία τα λαϊκά και λαϊκοφανή ακούσματα ... Λάθος! Ζω την εποχή που η εικόνα δεν νοιάζεται και τόσο για τον ήχο ... Λάθος!

Κάνω λοιπόν μια σούμα κι αντί να προφητεύω τα μελλούμενα προσπαθώ να αποκτήσω κάποιες γνώσεις από τα παραπάνω λάθη.

Η Μουσική, μοναδική τέχνη, είναι Μία και Αδιαίρετη. Οι υπηρέτες της, οι Συνθέτες, προσπαθούν ανάλογα με τις δυνατότητές τους να εκφράσουν τις απόψεις και τις ευαισθησίες τους. Όταν η κατάθεση του καθενός μας ξεκαθαρίσει από τον χρόνο που δεν επηρεάζεται από μόδες, παρεοκρατίες και κομματικές παρεμβάσεις θα φανεί στο καταβγασμένο αποτέλεσμα η αξία του καθένα μας...

Το MusicHeaven πρωτοπορεί πλέον και στην παρουσίαση των νέων δίσκων. Μπείτε στην παρουσίαση αυτού του δίσκου και ακούστε το τραγούδι "Ποιός Το Ξέρει" (Μίμη Πλέσσα / Κώστα Πρετεντέρη), ενώ διαβάζετε την παρουσίαση.

Ηχητικό Απόσπασμα
Πατήστε το PLAY και ακούστε το επιλεγμένο τραγούδι αυτής της δισκογραφικής δουλειάς.



Γράφει ο Γιώργος (jorge)298 άρθρα στο MusicHeaven
O Jorge είναι ο ιδρυτής του MusicHeaven. Είναι Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής με μεταπτυχιακό στα Δίκτυα, έχει σπουδάσει κιθάρα, έχει παίξει κιθαρίστας σε μικρά σχήματα στην Πάτρα και την Αθήνα, ενώ του αρέσουν το τένις, η τεντούρα, το πο...
Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2005
Η διάρκεια (διαχρονικότης του έργου) θα ορίσει την σημαντικότητα της κάθε εποχής. Στην δική μου εποχή της αναζήτησης επεδίωξα τις διεθνείς αναμετρήσεις και ευτύχησα να πρωτεύσω σε διεθνή Φεστιβάλ. Ευτυχώς κάποια από αυτά τα ελληνικά τραγούδια τα αγάπησε ιδιαίτερα η Λουκίλα Καρρέρ και με τον φίλο ποιητή Δημήτρη Μπρούχο μου ζήτησαν να τα ηχογραφήσω με ερμηνεύτρια την ευαίσθητη Εύη Καπάταη.

Δέχθηκα με χαρά γιατί τα αγαπάω και με την τεχνική βοήθεια του Αντώνη τα παραδίδω με την σημερινή τους μορφή στην δική σας κρίση.
"

ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ

Μίμης Πλέσσας και Εύη Καπάταη


Η παραγωγός του δίσκου ΛΟΥΚΙΛΑ ΚΑΡΡΕΡ, διηγείται: "Τα 17 χρόνια συνεχούς παρουσίας μου στο ραδιόφωνο με έφεραν κοντά σε όλες τις μόδες και τις τάσεις της δισκογραφίας όλα αυτά τα χρόνια. Έρχονται εποχές, που η επανάληψη κάποιων ακουσμάτων «κουράζει» και τόσο το ραδιόφωνο, όσο και το κοινό είναι « ώριμο» , να δεχτεί κάτι αλλιώτικο.

Την τελευταία δεκαετία, οι επανεκτελέσεις τραγουδιών , έγιναν αναγκαστικά «μόδα» μιά και τις περισσότερες φορές , αποτελούν ένα σίγουρο σκαλοπάτι για τον τραγουδιστή και γιά την δισκογραφική εταιρία τον μόνο τρόπο να «πουλήσει»

Σήμερα τα περισσότερα τραγούδια που γνώρισαν την επανεκτέλεση, ειναι ελαφρολαϊκά,λαϊκά, ρεμπέτικα,αρχοντορεμπέτικα και βέβαια τα αειθαλή του ελληνικού κινηματογράφου/αυτά μάλιστα τα τελευταία γνώρισαν και προσπάθειες ¨αντιγραφής¨ σε επίπεδο σύνθεσης και ενορχήστρωσης! Υπάρχει όμως και μια άλλη κατηγορία τραγουδιών που έχει μείνει σχεδόν ανέπαφη.

Μια γενιά συνθετών μας της δεκαετίας του ΄50 είχε τ΄ όνειρο να γράψει εφάμιλλη μουσική με την Ευρωπαϊκή και την Αμερικάνικη. Όσοι είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερες ορχήστρες από αυτές που έπαιζαν συνήθως στα στούντιο των εταιριών δίσκων τα κατάφεραν. Ο Γιάννης Σπάρτακος παιζόταν από την ορχήστρα του Xavier Cougat, ο Τάκης Μωράκης απο Χολλυγουντιανή ορχήστρα, ο Γιώργος Μουζάκης αγαπούσε τα πνευστά και ο Κώστας Καπνήσης τα συμφωνικότερα ακούσματα. Ο Μίμης Πλέσσας στην Αμερική έδειχνε στους τζαζίστες φίλους του τις σπουδαίες συνθέσεις του Κώστα Γιαννίδη, του Λυκούργου Μαρκέα, του Μιχάλη Σουγιούλ και των Μενέλαου και Ηρακλή Θεοφανίδη. Στην δεκαετία του ΄60 μόνο στα 3 Φεστιβάλ του ΕΙΡ και μετά της Θεσσαλονίκης και στον κινηματογράφο κρατήθηκε για μερικά χρόνια η τάση αυτή. Όσοι από τους συνθέτες μας (Καπνίσης,Μωράκης,Γιαννίδης,Πλέσσας) τόλμησαν να διαγωνιστούν στο εξωτερικό με αυτά τα «άλλα»τραγούδια κατάκτησαν πρωτιές σε διεθνή φεστιβάλ (Βαρκελώνη, Βέλγιο, Πολωνία κλπ) Σε μιάν εποχή που εδώ στη χώρα μας τόσο τα τραγούδια όσο και τα βραβεία περνούσαν σχεδόν απαρατήρητα μιά και από αυτό το τραγούδι είχε μπει στο « στόχαστρο» των πολλών πολέμιών του. Αυτά τα τραγούδια απαιτούσαν «ΣΥΝΘΕΤΗ» και «ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΤΗ» και έδιναν στον στίχο τον δεύτερο λόγο. Αυτό ακριβώς έδωσε λαβή στους επικριτές αυτών των σπουδαίων τραγουδιών να τα κατατάξουν στα «ελαφρά» ακούσματα.

Σήμερα λοιπόν πιστεύω πως αυτά τα «ελαφρά»κατά πολλούς « μεγάλα» και «απαιτητικά» τραγούδια κατά την ταπεινή μου άποψη, μπορούν να βρουν την δική τους θέση στη δισκογραφία, στο ραδιόφωνο που αποζητάει «το αλλιώτικο» και τελικά στο στόμα και στις καρδιές του κόσμου που είναι ο τελικός αποδέκτης. Τα χαρακτήρισα «απαιτητικά» τα τραγούδια αυτά και πιστεύω πως η Εύη Καπάταη μπόρεσε με την ευαισθησία της να τα αποδώσει, με έναν δικό της τρόπο. Ο Μίμης Πλέσσας τα «έντυσε» σημερινά με νέες ενορχηστρώσεις, ενώ στον φίλο Δημήτρη Μπρούχο βρήκα έναν συνοδοιπόρο αυτής της παραγωγής και μαζί , σας ευχόμαστε καλή ακρόαση !





Εύη Καπάταη


Ο ποιητής Δημήτρης Μπουχος, που είχε μαζί με την κ.Καρρερ την ιδέα για τον δίσκο, λέει: " Το να προσυπογράφεις την δισκογραφική εμφάνιση τραγουδιών που η αρτιότητά τους όσο και η αμεσότητα τους τα καθιέρωσε διεθνώς στις καρδιές του κόσμου κι εκείνος ανταπέδωσε αγάπη και χειροκρότημα σίγουρα είναι μια μεγάλη ευθύνη. ΄Όταν μάλιστα αυτή η επανεμφάνιση ταυτίζεται με την εκφραστική ερμηνεία ταλαντούχα φωνής, αναγνωρίσιμης και «πολλά» αγαπητής , που έχει διαγράψει την δική της διαδρομή στα μουσικά δρώμενα με πολλούς επαίνους. Κι όταν ο ίδιος ο δημιουργός, ο συνθέτης, γιορτάζοντας το Ιωβηλαίο της 50χρονης εφηβείας του, ρίχνεται ακόμα πιο γερά στη μάχη, παίρνοντας επάνω του το φορτίο άλλης μιας «πρωτιάς», μιας νέας αισθητικής αντίληψης ,που με τα εργαλεία της τεχνολογίας σμιλεύει την πρωτογενή έμπνευση και την μορφοποιεί σε μια πάντα επίκαιρη και συνάμα διαχρονική αξία, τότε η ευθύνη αθροίζεται. Ο Μίμης ως φίλος και αδελφός και ο Πλέσσας ως δημιουργός και συνεργάτης, βάζει δύσκολα πρώτα στον εαυτό του για νά φτάσουν στους άλλους απλά κι εύκολα. Η Εύη Καπάταη θα επιχειρήσει να σας μεταδώσει το κλίμα, έχοντας βαρειά κληρονομιά τις πρώτες εκτελέσεις, δίνοντας όμως το δικό της αυθεντικό στίγμα και αφήνοντας το αποτύπωμα, μίας ακόμα σημαντικής φωνητικής παρουσίας. Η Λουκίλα Καρρέρ-Πλέσσα, μοιράστηκε μαζί μας φρέσκιες ιδέες και πάνω απ όλα καλή διάθεση, μεράκι και πάντα ενδιαφέρουσες ιδέες . Ο Αντώνης Πλέσσας επιμελήθηκε με γνώση και σεβασμό το συλλεκτικό υλικό και σε μένα έμεινε, να σας το παραδώσω αναλαμβάνοντας την ευθύνη για κάθε τι που θα μπορούσε να γίνει καλύτερο.


Σύνθεση – Ενορχήστρωση: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
Πιάνο – Πλήκτρα: Μίμης Πλέσσας
Φλάουτο – Σαξόφωνο: Θάνος Γεωργουλάς
Τύμπανα – Κρουστά – Προγραμματισμός – Ηχοληψία: Αντώνης Πλέσσας
Ηχογράφηση: Studio Μουσική ΕΠΕ
Μίξη: Μάνος Γοβατζιδάκης
Φωτογραφίες: Ηρακλής Μαυρομάτης
Make up: ¶ντρυ Αργυρίδου
Styling: Ελεάνα energie
Hair Styling: Παναγιώτης studio
Art work: Αργυρώ Σύριγγα
Παραγωγή: Λουκίλα Καρρέρ
Διεύθυνση Παραγωγής: Δημήτρης Μπρούχος
Επιμέλεια Παραγωγής: Σταμάτης Χατζηχριστοφής


1 Θαρθείς και θα με βρείς (3:24) (Στίχοι: Κώστας Κινδύνης)
Α΄ Βραβείο – Βέλγιο 1963, ¶ εκτέλεση: Τζένη Βάνου

2 Τι κρίμα (2:57) (Στίχοι: Κώστας Κινδύνης)
¶ Διεθνές Βραβείο – Πολωνία 1962, ¶ εκτέλεση: Γιοβάννα

3 Πρώτη του Μάη (2:44) (Στίχοι: Σοφία Φίλτισση)
Βραβείο Καλλιτεχνικού Τραγουδιού Διεθνούς Φεστιβάλ Τόκιο 1985
¶ εκτέλεση: Κλεοπάτρα

4 Ποιος το ξέρει (2:20) (Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης)
Βραβείο Θεάτρου των Εθνών – Παρίσι 1959
¶ εκτέλεση: Δημήτρης Χόρν

5 Αν βουληθώ ( 3:30)(Δημοτική Κυπριακή Ποίηση)
Από την ταινία «Το νησί της Αφροδίτης» του Γ. Σκαλενάκη
Με την Κατίνα Παξινού, ¶ εκτέλεση: Μιχάλης Βιολάρης



Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (2)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

lecopoylosgiannis Chat
Περαστική Νότα
#3134   /   24.10.2005, 18:05   /   Αναφορά
Είναι πολύ σημαντικό που κυκλοφορεί ένας τέτοιος δίσκος με ένα τόσο σημαντικό υλικό.

Ο κύριος Μ. Πλέσσας είναι ένας πολύ σημαντικός συνθέτης και το έχει αποδείξει με το έργο του.

Απλώς δεν συνφωνώ τόσο με την επιλογή της συγκεκριμένης τραγουδίστριας.Πιστεύω

οτί θα ήταν το αποτέλεσμα πολύ καλύτερο εάν επέλεγε διαφορετικές φωνές στο έργο αυτό όπως :Μαρινέλλα,Δήμητρα Γαλάνη,Χαρούλα Αλεξίου, Μανώλη Λιδάκη,Ελευθερία Αρβανιτάκη,Μαρία Δημητριάδη,Ζωή Κουρούκλη,Πένη Ξενάκη,Μαρία Φωτίου,Μελίνα Κανά,Λιζέτα Καλημέρη και Γιάννη Κούτρα.Θα ήταν πιό αξιόλογη ερμηνευτικά η συγκεκριμένη δουλειά. Όχι πως δεν είναι αξιοπρεπέστατη η Εύη Καπάταη σ'αυτό το υλικό ,αλλά θα ήθελα τη δουλειά αυτή με κάποιον από τους παραπάνω που ανέφερα. Ελπίζω σε επόμενη δουλέια του κυρίου Μ.Πλέσσα να γίνει.Ευχαριστώ πολύ!
kastaniotis Chat
Περαστική Νότα
#3256   /   05.11.2005, 17:39
kalo



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις