ελληνική μουσική
307 online   ·  204.036 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

Δαιμονία Νύμφη

Θα πιστεύατε ποτέ οτι εν έτει 2005 ένα ελληνικό συγκρότημα που παίζει αρχαιοελληνική μουσική θα μπορούσε να κάνει sold out σε συναυλία;

Και τι θα λέγατε αν μαθαίνατε πως σε όλη αυτή την αξιόλογη μουσική ιστορία συμμετέχει ως μουσικός και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης;

Ας γνωρίσουμε λοιπόν μαζί, ένα συγκρότημα που ηχογραφεί στο εξωτερικό, τους Δαιμονία Νύμφη και ας ακούσουμε ένα δείγμα της δουλειάς τους...

Ηχητικό Απόσπασμα
Πατήστε το PLAY και ακούστε το επιλεγμένο τραγούδι αυτής της δισκογραφικής δουλειάς.



Γράφει ο Γιώργος (jorge)298 άρθρα στο MusicHeaven
O Jorge είναι ο ιδρυτής του MusicHeaven. Είναι Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής με μεταπτυχιακό στα Δίκτυα, έχει σπουδάσει κιθάρα, έχει παίξει κιθαρίστας σε μικρά σχήματα στην Πάτρα και την Αθήνα, ενώ του αρέσουν το τένις, η τεντούρα, το πο...
Πέμπτη 03 Νοεμβρίου 2005


Oι ¨Δαιμονία Νύμφη¨ σχηματίστηκαν το 1994 και ύστερα απο τετράχρονη δημιουργική περίοδο κυκλοφόρησαν (το 1998) τον πρώτο τους δίσκο με τίτλο ¨Ο Βακχικός χορός των νυμφών¨ απο τη γερμανική εταιρεία Solistitium records.

Πρόκειται για έναν δίσκο με θεματολογία που κινείται ανάμεσα στους μύθους της ελληνικής αρχαιότητας και μουσική που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ΄΄θεατρική΄΄ . Την ίδια χρονιά ανανεώνεται η σύσταση του σχήματος και δημιουργείται ένας πυρήνας μουσικών που συνθέτουν βασιζόμενοι στο αισθητικό και θεωρητικό πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής μουσικής.

Ενα χρόνο μετά ξεκινά μία συνεργασία που αλλάζει σημαντικά την πορεία του σχήματος. Πρόκειται για τη συνάντηση των Δαιμονία Νύμφη με τον Νικόλαο Μπρά, έναν κατασκευαστή οργάνων που κατόρθωσε με την τέχνη του να κάνει πράξη την ανακατασκευή σχεδόν όλων των μουσικών οργάνων της αρχαιότητας, ξεκινώντας από το 1980, χρονιά που κατασκευάζει τα πρώτα ¨αρχαία ελληνικά όργανα¨.

Οι Δαιμονία Νύμφη, ο Νικόλαος Μπράς και οι βοηθοί του αποτελούν σήμερα μια ομάδα στην οποία οι μουσικοί εμπνέονται και δημιουργούν με τη λύρα, την κιθάρα, τη βάρβιτο και οι κατασκευαστές βελτιώνουν και τελειοποιούν τα όργανα.

Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας οι Δαιμονία Νύμφη έδωσαν την πρώτη τους συναυλία-παρουσίαση των οργάνων στο Αναγεννησιακό φεστιβάλ Ρεθύμνου. Συναυλίες πραγματοποιήθηκαν επίσης στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο, στην Τσαγκαράδα Πηλίου και στη Ν.Ιωνία Βόλου.

Παράλληλα κυκλοφορούν το πρώτο τους mini cd με τον τίτλο ¨Τυρβασία¨. Το επόμενο σημαντικό βήμα στην πορεία τους πραγματοποιείται το 2002,με την υπογραφή συμβολαίου με τη γαλλική εταιρεία Prikosnovenie. Η εταιρεία αυτή συνεργάζεται με καλλιτέχνες και συγκροτήματα από όλον τον κόσμο και οι Δαιμονία Νύμφη, ως το μοναδικό ελληνικό συγκρότημά της, έγινε μέλος της μεγάλης παρέας της Prikosnovenie.

Τον Σεπτέμβριο του 2002 κυκλοφορεί το νέο τους cd με τον ομώνυμο τίτλο, όπου συμμετέχει μία πληθώρα μουσικών εκτός από τη βασική σύσταση του σχήματος ανάμεσα στους οποίους συναντάμε και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη. Στο νέο τους αυτό cd οι Δαιμονία Νύμφη κινούνται σε καινούρια μονοπάτια, σε ένα διαφορετικό, πιο πρωτόγνωρο ήχο, αφού στην πλειοψηφία των κομματιών χρησιμοποιούν τα αντίγραφα των αρχαίων ελληνικών οργάνων.

Το Δεκέμβριο του 2002 κυκλοφόρησαν και οι καρποί της συνεργασίας τους με άλλους μουσικούς της ίδιας εταιρείας, όπως η Louisa John Krol, ο Francesco(Gor, Ataraxia) και οι Lys, μ΄ ένα cd που τιτλοφορείται ΄΄Love Sessions΄΄. Την ιδία περίοδο κυκλοφόρησε και ενα Cd, αποτέλεσμα της συνεργασίας των Δαιμονία Νύμφη με το Λονδρέζικο μουσικό σχήμα Seventh Harmonic. Επίσης συμμετέχουν στο Cd του σχήματος "Arkane".

Τον Ιούνιο του 2003 οι Δαιμονία Νύμφη πραγματοποίησαν μία συναυλία στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών στα πλαίσια εκδηλώσεων με τον τίτλο Μουσικοκινητικά δρώμενα ως μέσον θεραπευτικής αγωγής. Επίσης εμφανίστηκαν στο club Gagarin στις 27 Σεπτεμβρίου 2003 στα πλαίσια του φεστιβάλ Elfentanz 2 και στο μικρό μουσικό θέατρο στις 24 και 25 Οκτωβρίου 2003. Τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου έπαιξαν στόν Μύλο της Θεσσαλονίκης μαζί με την Louisa John Krol.

Τόν Μάιο του 2004 οι Δαιμονία Νύμφη εμφανίστηκαν στην Λειψία της Γερμανίας στο θέατρο Schauspiel Haus και τον Ιούνιο στην βόρεια Ιταλία στο κάστρο του Arceto.

Toν Ιούλιο του 2004 ο Σπύρος Γιασαφάκης κυκλοφόρησε το ντεμπούτο του mcd με συμμετοχές των Christian Wolz, Louisa John Krol και Έυη Στεργίου για λογαριασμό της Γαλλικής Cynfeirdd.

Τον Αυγουστο επανακυκλοφόρησε το πρώτο τους άλμπουμ "Ο Βακχικός χορός των Νυμφών" μαζί με το "Τυρβασία" σε digipack Cd απο την Γαλλική Prikosnovenie.

To καλοκαίρι του 2005 οι Δαιμονία Νύμφη περιόδευσαν στην Ελλάδα με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

Έχουν γράψει μουσική για αρκετά ντοκιμαντέρ, ανάμεσα στα οποία και το The Treasures of Athens and Olympia για το Αγγλικό κανάλι channel 5.

Οι Δαιμονία Νύμφη είναι οι : Έυη Στεργίου, Σπύρος Γιασαφάκης

Session μουσικοί : Μαρία Στεργίου, Χρήστος Κουκάρας, Δάφνη Κοτσιάνη, Βαγγέλης Πασχαλίδης

http://groups.msn.com/DaemoniaNymphe

Tags
Μουσικά Όργανα:κιθάρα


Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (18)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

giorgostm Chat
Περαστική Νότα
#3231   /   03.11.2005, 00:43   /   Αναφορά
καλη προσπαθεια!
analogion Chat
Βασική Νότα
#3233   /   03.11.2005, 08:14   /   Αναφορά
Σχετικά με το θέμα: "Δαιμονία Νύμφη"





α. Τελικά, ότι δηλώσεις είσαι σε τούτον τον τόπο: "ένα ελληνικό συγκρότημα που παίζει αρχαιοελληνική μουσική". Που ακούσανε πως τραγουδούσανε οι αρχαίοι ημών πρόγονοι; Και το άλλο, τι κλίμακες χρησιμοποιούν στην μουσική τους (πως κουρδίζουν τα όργανα; κατά τον Πυθαγόρα; κατά τον Αριστόξενο; κατά τον Πτολεμαίο; κατά τον Δίδυμο; κατά τον Αρχύτα; ή μήπως κατά την Ντό μείζονα;) Ή μήπως η παραγωγή ήχου από ένα αρχαίο όργανο κουρδισμένο α λα ευρωπαϊκά, με κάποια συνοδεία "μυστηριακής" φωνής ταυτίζεται με την "αρχαιοελληνική μουσική"; Τελικά ...ότι δηλώσεις είσαι σε τούτον τον τόπο...



β. Ψάχνοντας στο Διαδίκτυο, βρήκα και περισσότερες πληροφορίες για το εν λόγω συγκρότημα (και τις παραθέτω για να συνεισφέρω -ας συνεισφέρουν και άλλοι από την πλευρά τους- στην σφαιρική γνώση του θέματος):



"Περί τινός πρόκειται λοιπόν...Απλούστατα περί μιας οργανωμένης προσπάθειας να δημιουργηθεί αρχαία ελληνική μουσικη. Τα αιτία πίσω από μια τέτοια επιθυμία δεν τα γνωρίζω, πάντως υποθέτω ότι έχει να κάνει με το γενικότερο κίνημα αναβίωσης των αρχαίων θεοτήτων κτλ γνωστό και ως παγανισμος. Περισσοτερα σχετικά με το τι πιστεύουν και ποιοι η στόχοι αυτού του κινήματος δεν γνωρίζω μια και δεν με απασχολει.Παντως στις τάξεις τους έχουν και αλλά σημαντικά μουσικά σχήματα όπως τους μεταλλαδες In the Woods καταφέρνοντας με τα χρόνια να δημιουργήσουν ολόκληρο μουσικό ρεύμα έστω περιορισμένης κλίμακας και εμβέλειας γνωστό ως pagan metal...



...Επιπλέον η χρήση των τύμπανων και των κροτάλων σε ένα-δυο κομμάτια με έκανε να σκεφτώ ότι ακούω όχι αρχαία ελληνική μουσική αλλά την ενορχήστρωση μιας ιεροτελεστίας μάγων κάπου στην Αφρική η σε κάποιο ινδιάνικο χωριό....." (για όλο το άρθρο, εδώ: http://www.avopolis.gr/demo/default.asp?ID=26)



"Περίεργο σιντί, από το εξώφυλλο ακόμα. Αυτές οι υδαρείς ξεπλυμένες νερομπογιές [sic] κι αυτή η παλιγκαιρίσια φωτογραφία με τις νύμφες που σχηματίζουν χορό. Και παραμέσα εικόνες από την ηχογράφηση ή από τη ζωντανή παρουσία του σχήματος κι αποκάτω στίχοι με κεφαλαία γράμματα, ίσα για ν' αποφύγουνε το δίλημμα για μονοτονικά ή πολυτονικά. Κι αυτή η Times New Roman Greek να βγάζει μάτι. Και δίπλα μια ανάγλυφη αποτύπωση [τυπωμένη και πάνω στο δισκάκι] για τους απαραίτητους παραλληλισμούς με το σήμερα. Και στο οπισθόφυλλο τελετή στο δάσος.... Κάπου εκεί εντοπίζονται και οι ενστάσεις μου. Κάτι δε μου κάθεται καλά. Έχω την αίσθηση ότι οι αρχαίοι ημών είχαν πάει μακρύτερα τη μελωδία και την εκφορά του έπους και του άσματος. Μου φαίνεται πολύ λίγο σε σχέση με το παρελθόν του. Έχουνε δρόμο ακόμα μπροστά τους οι δαιμόνιοι συνεχιστές του. Επ, νομίζω πως την ψώνισα και καλά θα κάνω να επιδείξω αυτοσυγκράτηση. Όπως και νάχει συγκρίσεις δεν υφίστανται με κάτι που μας είναι άγνωστο και απλά το υποπτευόμαστε γονιδιακά [αν είναι κι έτσι κι αν δεν έχουμε καβαλήσει το καλάμι]." (δείτε εδώ για ολόκληρο το άρθρο: http://www.mic.gr/cds.asp?id=27055 )



Σε αυτήν την ιστοσελίδα: http://www.wildhunt.org/pagan/ που δηλώνει "A guide to the Pagan, Heathen, and occult music underground.", πρωτοσέλιδο είναι η Daemonia Nymphe (το έλεγξα στις 2/11/2005)



- http://www.arrakis.es/~sdczine/Daemonia%20Nymphe%20DN.htm



- Μερικά τραγούδια τους (από ιστοσελίδα): "Επικαλούμαι τους δώδεκα θεούς", "Επίκληση στη Σελήνη", κτλ..



...και για να μην πολυλογώ, ο Γούγλης βρίσκει πολλές σχετικές σελίδες με σχετικούς όρους αναζήτησης...



Τα ανωτέρω παρατέθηκαν ως συνεισφορά στην εγκυκλοπαιδική μόρφωση επί του θέματος.



Παναγιώτης.
analogion Chat
Βασική Νότα
#3234   /   03.11.2005, 09:15
Και για να δείτε την στενή σχέση της Βυζαντινής Μουσικής και της Αρχαίας Ελληνικής (και να μην παραμυθιαζόμαστε...):



Στίχοι Ευριππίδη (εν Τρωάσιν):



"¶εισον εν ρυθμοίς

τον πεύκα εν ουρεία

ξεστόν λόχον Αργείων

και Δαρδανιάς άταν

Αρθείην δ' επί πόντιον".



Στην Βυζαντινή έχουμε το εξής Προσόμοιον (Προσόμοιον είναι ένα τροπάριο αυτόμελο, κατά το οποίο μελίζονται άλλα τροπάρια):



"Οίκος του Ευφραθά,

η πόλις η αγία.

των προφητών η δόξα·

ευτρέπισον τον οίκον

εν ω το Θείον τίκτεται".



Στην Βυζαντινή Μουσική έχει διασωθεί η μουσική κυρίως δια της προφορικής παραδόσεως. Ιδού λοιπόν ένα ηχητικό δείγμα του ανωτέρω τροπαρίου (από έναν όχι καλό ψάλτη):



http://music.analogion.net/ArxeiaHxou/Oikos tou Eufra0a.mp3



(για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων, θα αφαιρέσω το αρχείο σε λίγες ημέρες).



Παναγιώτης.

Administrator
jorge Chat
Musantiquus
#3236   /   03.11.2005, 11:14
Παναγιώτη ευχαριστούμε για το σχόλιο. Όμως δεν καταλαβαίνω γιατί γίνεται αυτή η σύγκριση και πως μπορεί να διαπιστωθεί αυτή η "στενή σχέση" από το ηχητικό δείγμα και το προσόμοιον που παραθέτεις.



Όσον αφορά τα προηγούμενα που γράφεις, για το "Που ακούσανε πως τραγουδούσανε οι αρχαίοι ημών πρόγονοι", φαντάζομαι πως υπάρχουν πηγές που μελετήθηκαν, αξιολογήθηκαν και πάνω σε αυτές βασίστηκε το έργο του συγκροτήματος. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη παρόμοια προσπάθεια που γίνεται. Στο MusicHeaven είχαμε παρουσιάσει και παλαιότερα μια αντίστοιχη δουλειά, του Σάκη Παπαδημητρίου και του Βασίλη Λέκκα. Και σίγουρα θα υπάρχουν και άλλες πολλές τέτοιες προσπάθειες.



Γενικά δεν μπορώ να καταλάβω από αυτά που γράφεις, για πιο λόγο είσαι αρνητικός απέναντι σε μια προσπάθεια που απλά δημιουργεί μουσική. Μήπως ξέρεις κάτι παραπάνω και δε μας το λες;



ΥΓ. Εφόσον το αρχείο είναι κάποιο δείγμα μέχρι 30'', νομίζω πως μπορείς να το αφήσεις.

analogion Chat
Βασική Νότα
#3240   /   03.11.2005, 19:48
Αγαπητέ Γιώργο,



τα σχόλιά μου ήσαν μόνο το (α), και το δεύτερο μήνυμα. Τα άλλα ήσαν αντιγραφές από ιστοσελίδες, και έκανα σαφές: "ας συνεισφέρουν και άλλοι από την πλευρά τους". Υπάρχει μουσική για την μουσική, υπάρχει μουσική για την εξυπηρέτηση διαφόρων σκοπών, υπάρχει και μουσική για την λατρεία. Για παράδειγμα η Εκκλησιαστική Βυζαντινή Μουσική είναι μουσική για την λατρεία και δοξολογία του Θεού των Ορθοδόξων Χριστιανών. Επειδή είδα στενοτάτη σχέση μεταξύ αυτού του συγκροτήματος και μιας άλλης μη έτι αναγνωρισμένης θρησκείας (τουλάχιστον στην Ελλάδα), για αυτό θέλησα να συνεισφέρω ώστε να καταλάβω[ουμε] τον σκοπό και τα κίνητρα της μουσικής του συγκροτήματος. ¶λλοι φυσικά ας συνεισφέρουν από την πλευρά τους.



Το εν λόγω συγκρότημα, καλό θα ήταν να παρουσιάσουν πρώτα ενα θεωρητικό βιβλίο που να εξηγούν την μουσική των αρχαίων ημών προγόνων, τους διάφορους τρόπους, και τις "παρτιτούρες τους" σε αρχαία ελληνική γραφή, ώστε να μας πείσουν ότι "παίζουν αρχαιοελληνική μουσική". Μήπως γράφουν στους δίσκους τους, σε τι αρχαιοελληνικό τρόπο "Δώριο", "Φρύγιο", κτλ. είναι το κάθε τραγούδι τους (αυτό τουλάχιστον, είναι απαραίτητο για να αρχίσουμε να μιλάμε περι αρχαιοελληνικής μουσικής); Μήπως υπάρχουν οι στίχοι των "τραγουδιών" τους;



Όσο για την σχέση Βυζαντινής Μουσικής και Αρχαιοελληνικής Μουσικής εγώ πιστεύω -με τις μέχρι τώρα γνώσεις μου- ότι είναι στενή (δεν ταυτίζονται όμως). Το θέμα είναι τεράστιο, και δεν είμαι ειδικός· επίσης στην στήλη της Νεκταρίας (κωδικός: gate) υπάρχουν αρκετές πληροφορίες. Αυτά που ανέφερα για το τροπάριο τα βρήκα από το βιβλίο Ιερα Υμνωδία (εν Αθήναις 1914) του Ιωάννου Θ. Σακελλαρίδου (φωτοτυπική ανατύπωσις, 1982). Σαν μια πηγή πληροφορίας επίσης παραθέτω μερικές σελίδες από το βιβλίο:



"Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική και Ψαλμωδία - Ιστορικομουσικολογική μελέτη" του Φίλιππου Αθ. Οικονόμου, Τόμος Α', με αρκετές αναφορές ακόμη και σε ξένους μουσικολόγους:



http://music.analogion.net/0ewrhtika/OikonomouFil_ByzEkklMousPsalmodia_VolA2001_s027.jpg



http://music.analogion.net/0ewrhtika/OikonomouFil_ByzEkklMousPsalmodia_VolA2001_s028.jpg



http://music.analogion.net/0ewrhtika/OikonomouFil_ByzEkklMousPsalmodia_VolA2001_s029.jpg



http://music.analogion.net/0ewrhtika/OikonomouFil_ByzEkklMousPsalmodia_VolA2001_s030.jpg



(αν αργότερα -π.χ. 3 μέρες- τα αφαιρέσω από την σελίδα μου, επικοινωνήστε μαζί μου για τα ανωτέρω).



Για παράδειγμα, σε αυτό το βιβλίο (σ.30, υποσ. 7) αναφέρεται και ο Κοραής που λέει (τον αναφέρω επειδή ήταν στους εχθρούς της Εκκλησίας, οπότε η πληροφορία αυτή δεν είναι "εκ των έσω"):



"Την άρρηκτη σύνδεση και συνέχεια της Εκκλησιαστικής μας μουσικής με την Αρχαία Ελληνική, δέχεται ως αναμφισβήτητη και ο Κοραής: "Ας έλθωμεν τώρα εις την Εκκλησιαστικήν μουσικήν ήτις (μην αμφιβάλλεις) έχει τον αυτόν λόγον εις την παλαιάν, τον οποίον έχει η σημερινή ημών γλώσσα προς την γλώσσαν του Πλάτωνος και του Δημοσθένους"".



Παναγιώτης.




Administrator
jorge Chat
Musantiquus
#3241   /   03.11.2005, 20:19
Παναγιώτη γράφεις:

"Το εν λόγω συγκρότημα, καλό θα ήταν να παρουσιάσουν πρώτα ενα θεωρητικό βιβλίο που να εξηγούν την μουσική των αρχαίων ημών προγόνων, τους διάφορους τρόπους, και τις "παρτιτούρες τους" σε αρχαία ελληνική γραφή, ώστε να μας πείσουν ότι "παίζουν αρχαιοελληνική μουσική".



Παναγιώτη, εχεις να μου αναφέρεις παράδειγμα κάποιου συγκροτήματος στην ιστορία που πριν βγάλει δίσκο έτρεχε σε εκδοτικούς οίκους να βγάλει βιβλίο; Είναι εντελώς παράλογο. Προφανώς μελέτησαν κάποια υπάρχοντα στοιχεία και έβγαλαν το δίσκο.



Επίσης γράφεις: "Μήπως γράφουν στους δίσκους τους, σε τι αρχαιοελληνικό τρόπο "Δώριο", "Φρύγιο", κτλ. είναι το κάθε τραγούδι τους (αυτό τουλάχιστον, είναι απαραίτητο για να αρχίσουμε να μιλάμε περι αρχαιοελληνικής μουσικής); "



Παναγιώτη ενα συγκρότημα δεν είναι υποχρεωμένο να κάνει και μάθημα για τη μουσική που παίζει. Αυτό είναι καθαρά θέμα του ακροατή. Ελάχιστοι δίσκοι γράφουν δίπλα στα τραγούδια τον ρυθμό. Ο μουσικός δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει και μάθημα ιστορίας.



Επίσης γράφεις: "Μήπως υπάρχουν οι στίχοι των τραγουδιών τους; "



Ναι. Η έκδοση συνοδεύεται από ένα προσεγμένο leaflet που έχει στίχους και αρκετά στοιχεία για τον δίσκο.





Αυτό που θα πρότεινα είναι να επισκευθείς την ιστοσελίδα, να επικοινωνήσεις με το συγκρότημα, να ενημερωθείς για τα κίνητρά και την έμπνευσή τους, για το τι έχουν μελετήσει πριν συνθέσουν τα τραγούδια και μετά να μας τα παραθέσεις να συζητήσουμε.



Ίσως οι άνθρωποι να έχουν κάνει μια πολύ αξιόλογη μελέτη πάνω στην αρχαιοελληνική μουσική, ενδεχόμενο που δεν αφήνεις πιθανό με τον τρόπο που γράφεις την άποψή σου.



Φιλικά πάντα

XeniaRodo Chat
Βετεράνος
#3235   /   03.11.2005, 09:35   /   Αναφορά
Mάλιστα...



ευχαριστούμε Jorge και Analogion...
revekka Chat
Φθασμένος
#3237   /   03.11.2005, 13:04   /   Αναφορά
Η θεματολογία του συγκροτήματος είναι η αρχαία Ελλάδα, τα όργανα που χρησιμοποιούν έχουν ως βάση τα αρχαία Ελληνικά όργανα. Δεν μπορεί βέβαια να πεί κάποιος πως αυτή τη μουσική άκουγαν οι αρχαίοι Έλληνες! Είναι μια προσπάθεια που γίνεται το 2000.

Το ίδιο γίνεται με τις έθνικ μουσικές και τα χρώματα γενικά. Η κέλτικη μουσική της Loreena McKennit δεν είναι η μουσική που άκουγαν οι κέλτες....απλώς έχει κέλτικα στοιχεία και θεματολογία.

Οι μουσικοί έχουν γεννηθεί σε μια άλλη εποχή και έχουν την ταυτότητα της εποχής τους. Με αυτή την ταυτότητα κοιτάνε πίσω στο παρελθόν, το παρελθόν φιλτράρεται δια μέσου τους.

ageras Chat
Βετεράνος
#3238   /   03.11.2005, 15:04   /   Αναφορά
Γιώργο πολύ καλό και πού ενδιαφέρον το θέμα που έγραψες.Αγνοούσα την ύπαρξη ενός τέτοιου μουσικού σχήματος.
katsaou Chat
Βασική Νότα
#3239   /   03.11.2005, 18:24   /   Αναφορά
Πολύ καλό το άρθρο αλλά έχω επιφυλάξεις για το περιεχόμενο της δουλειάς αυτής και τι σχέση μπορεί να έχει με την αρχαία μουσική...

το αποτέλεσμα πάντως είναι καλό
Cenio Chat
Βασική Νότα
#3242   /   03.11.2005, 23:07   /   Αναφορά
χμ... νομίζω ο υπαινιγμός του analogion είναι σαφής: ο εντόπιος παγανισμός επιχειρεί να προωθήσει το περιεχόμενό του (φιλοσοφικο-θρησκευτικό) ενδυόμενος μια αμφιβόλου γνησιότητας μουσική μορφή, την οποία αρέσκεται -κι έχει κάθε λόγο φυσικά- να διαφημίζει ως αρχαιοελληνική... Αντιδιαμετρικά, η ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση διασώζει μέσω της βυζαντινής μουσικής, τη μόνη αυθεντική συνέχεια της αρχαιοελληνικής, σε πολύ μεγάλο βαθμό την αρχαιοελληνική μουσική μορφή (φόρμα, ρυθμοί & τρόποι κλπ), αλλά όχι φυσικά το "βδελυρό" της περιεχόμενο.

Είναι σαφής λοιπόν η σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από τέτοια μουσικά σχήματα, και η οποία δεν είναι αποκλειστικά οικονομικής φύσεως βέβαια... και φυσικά δημοκρατία -ακόμη- έχουμε κι ο καθένας έχει δικαίωμα να υπηρετεί τις όποιες έννομες ή έστω ημινόμιμες σκοπιμότητές του, αλλά καλόν είναι οι λοιποί να μη "μασάμε" και πολύ ...χόρτο περί αρχαιοελληνικότητας και τα συναφή από τέτοιου είδους παγανιστικά κολπάκια...



Τώρα, αν όντως θα μας ενδιέφερε -μουσικά και μόνο- μια εμβριθή μελέτη της αρχαιοελληνικής μουσικής, το πιο πρόσφορο έδαφος για ένα τέτοιο εγχείρημα θα ήταν οπωσδήποτε η ενασχόληση με τη βυζαντινή μουσική, κάτι που νομίζω πως ήδη συμβαίνει από μεγάλα ονόματα της σύγχρονης ελληνικής αλλά και διεθνούς μουσικής σκηνής. Από κει και πέρα όμως -πέρα δηλαδή από τις μουσικές ανησυχίες- υπάρχουν ενδεχομένως και οι μεταφυσικές. Αυτές και μόνο αυτές έρχονται να "υπουργήσουν" τα εν λόγω μουσικά σχήματα...

¶λλωστε, απ'ότι διαπιστώνει κανείς με μια μικρή περιήγηση στο διαδίκτυο, το σύγχρονο παγανιστικό ρεύμα αν και εθνίκ αποκτά δι-εθνικά χαρακτηριστικά στην προσπάθεια ανέλκυσής του στο παγκόσμιο πολιτιστικό προσκήνιο... Κύριος όμως οίδε τις βουλές των ανθρώπων, ότι μάταιαι εισί....χμ....



ΥΓ.

----

Π.Μ: Σε αντιλαμβάνομαι σωστά, Analogie;
analogion Chat
Βασική Νότα
#3244   /   04.11.2005, 04:52
εν ολίγοις, ...χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.



Εν πολλοίς [περιοριζόμενος στην μουσικολογική πλευρά του θέματος],



από ότι είδα στο διαδίκτυο από μια μικρή περιήγηση, νομίζω ότι το συγκρότημα δεν υποστηρίζει ότι τραγουδούν αρχαία ελληνική μουσική [μήπως κάνω λάθος;] Στο άρθρο όμως του Γιώργου αναφέρεται: "ελληνικό συγκρότημα που παίζει αρχαιοελληνική μουσική". Δεν γνωρίζω, αλλά αν όντως το υποστηρίζουν τότε τι να πω. Εν πάσει περιπτώσει, είτε υποστηρίζουν είτε όχι ότι παίζουν αρχαιοελληνική μουσική, εν τούτοις επίτηδες κυκλοφορεί η φήμη ότι έχουν σχέση με την αρχαία ελληνική μουσική... [οι αναφορές που έδωσα παραπάνω είναι αρκετά κατατοπιστικές].



Εγώ απλά ζητάω αποδείξεις επιστημονικού μουσικολογικού τύπου από αυτό το συγκρότημα, σε περίπτωση που δηλώνουν ότι έχουν σχέση με την αρχαία ελληνική μουσική ή ακόμη ότι τραγουδούν αρχαία ελληνική μουσική.



Για να δηλώσεις ότι είσαι ο κάποιος, πρέπει ασφαλώς να έχεις να δείξεις και τις απαραίτητες βεβαιώσεις... αλλιώς, όπως λέει και ο "Cenio" [με ελαφρά παράφραση του χορταριού από μένα]: "καλόν είναι οι λοιποί να μη "μασάμε" και πολύ ...κουτόχορτο".



Σχετικά με το σχόλιο του Γιώργου: "Παναγιώτη ενα συγκρότημα δεν είναι υποχρεωμένο να κάνει και μάθημα για τη μουσική που παίζει. Αυτό είναι καθαρά θέμα του ακροατή. Ελάχιστοι δίσκοι γράφουν δίπλα στα τραγούδια τον ρυθμό. Ο μουσικός δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει και μάθημα ιστορίας."



Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ναι πρέπει να κάνουν και μάθημα όχι ιστορίας, αλλά θεωρίας της μουσικής που παίζουν, αν θέλουν φυσικά να πείσουν επιστημονικώς ότι έχουν σχέση με την αρχαιοελληνική μουσική [επειδή η αρχαιοελληνική μουσική είναι κάτι το μη τετριμμένο στην εποχή μας]. Βέβαια τις πολλές μάζες θα τις πείσουν ότι έχουν σχέση με την ...αρχαιοελληνική μουσική, αλλά χωρίς επιστημονικές αποδείξεις δεν θα πείσουν αυτούς που "ερευνούν τας Γραφάς".



Σχετικά με το άλλο σχόλιο του Γιώργου: "Ίσως οι άνθρωποι να έχουν κάνει μια πολύ αξιόλογη μελέτη πάνω στην αρχαιοελληνική μουσική, ενδεχόμενο που δεν αφήνεις πιθανό με τον τρόπο που γράφεις την άποψή σου."



Αρκούμαι να πω, ιστοσελίδα έχουν, ας την δημοσιεύσουν, και ας την δημοσιεύσουν και εδώ στον "Μουσικό Παράδεισο" (από το 1994 που πρωτοεμφανίστηκαν, πρέπει να ήταν ήδη δημοσιευμένη).



Το άλλο είναι ότι υπάρχει φανατισμός από κάποιους ακόμη και σήμερα, στην εποχή της θεοποιήσεως [κακώς] της επιστήμης, σε σημείο κάθε τι το Χριστιανικό να ρίχνεται στην πυρά. πράξη καθαρά ανήθικη και αντεπιστημονική και ιδία των αλόγων ζώων.



Κατ' αυτόν λοιπόν τον φανατισμό, η αρχαία ελληνική μουσική με την εμφάνιση του Χριστιανισμού "χάθηκε στα βάθη των αιώνων". Σε ποιον σοβαρό μουσικολόγο να το πεις αυτό, και να μην ξεκαρδιστεί στα γέλια, και στα κλάμματα για τον φανατισμό και την αντεπιστημονικότητα;



Η μουσική εξελίσσεται, δεν χάνεται, και η αρχαία ελληνική μουσική δεν χάθηκε, αλλά υπάρχει μέσα στην βυζαντινή [κυρίως λόγω των φιλοσόφων προγόνων μας που ασπάσθηκαν τον "άγνωστο Θεό" που τους κήρυξε ο Απόστολος Παύλος, και προσάρμοσαν την μουσική που γνώριζαν (!) στις ανάγκες της Εκκλησίας] και εκατοντάδες σοβαροί μουσικολόγοι [κυρίως ξένοι] "βγάζουν τα μάτια τους" στα χειρόγραφα των Ιερών Μονών της Ορθοδοξίας για την επιστημονική κατανόηση της εξέλιξής της.



Και μόνο το γεγονός ότι στην Βυζαντινή μουσική έχει διασωθεί η αρχαία ελληνική γλώσσα των αρχαίων ημών προγόνων και την ακούμε καθ' ημέραν στους Ιερούς Ναούς εν 21ω αιώνι, λέει πολλά!!



Επίσης από ότι διάβασα από αμερικανό μουσικολόγο [διδακτωρ του USC - Καλιφόρνια] της βυζαντινής μουσικής [οι ξένοι γνωρίζουν περισσότερα από εμάς για την μουσική μας! ντροπή μας!], δεν έχουν (σχεδόν καθόλου) διασωθεί χειρόγραφα προ του 8ου αιώνος, λόγω του ότι αγιογραφούσαν τότε τα χειρόγραφα, και οι εικονομάχοι τα έστειλαν στην πυρά [για τους εικονομάχους οι εικόνες, οι απεικονίσεις Αγίων, και οι υποστηρικτές των ήσαν ότι το κόκκινο πανί για τους ταύρους]. Αν είχαν διασωθεί χειρόγραφα εκείνης της εποχής και νωρίτερα που μεγαλούργησε στην Μουσική ο ¶γιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, θα είχαμε ακόμη σαφέστερη εικόνα της Βυζαντινής Μουσικής και της εξέλιξής της [βέβαια βρέθηκε νομίζω το '22 ένα πρωτοχριστιανικό μουσικό κείμενο του 3ου αι.].



Η αρχαία λοιπόν ελληνικη μουσική δεν εξαφανίστηκε. Υπάρχει μέσα στην Βυζαντινή Μουσική, και δεν βλέπω άλλη οδό κατανοήσεως της αρχαίας ελληνικής μουσικής παρά μέσω της Βυζαντινής, και πολύ σωστά λέει ο "Cenio": "Τώρα, αν όντως θα μας ενδιέφερε -μουσικά και μόνο- μια εμβριθή μελέτη της αρχαιοελληνικής μουσικής, το πιο πρόσφορο έδαφος για ένα τέτοιο εγχείρημα θα ήταν οπωσδήποτε η ενασχόληση με τη βυζαντινή μουσική, κάτι που νομίζω πως ήδη συμβαίνει από μεγάλα ονόματα της σύγχρονης ελληνικής αλλά και διεθνούς μουσικής σκηνής."



Παναγιώτης.




analogion Chat
Βασική Νότα
#3245   /   04.11.2005, 04:59
στο παραπάνω μήνυμά μου όταν πατήσετε στο "Διαβάστε το υπόλοιπο του σχολίου..."



εμφανίζεται:



Re: Δαιμονία Νύμφη (Βαθμολογία 1)

από analogion (panayiotis@analogion.net) στις 04.11.2005, ώρα 04:52:14



και το πλήρες κείμενο.



Απλά θέλω να κάνω σαφές ότι το άρθρο δεν το έχω βαθμολογήσει, και δεν γνωρίζω γιατί γράφει "(Βαθμολογία 1)".



Ειλικρινά,

Παναγιώτης.

revekka Chat
Φθασμένος
#3243   /   04.11.2005, 00:36   /   Αναφορά
Έχω μεγάλη απορία: το Βυζάντιο μας φέρνει στο νού το Χριστιανισμό, αλλά η αρχαία Ελλάδα? 12θεο....παγανιστικές δοξασίες....θυσίες, λατρεία προς το Διόνυσο.... ειλικρινά μου διαφεύει η σύγκριση. ?????
Cenio Chat
Βασική Νότα
#3248   /   04.11.2005, 11:01
Το μέλος revekka αναρωτιέται:

"Έχω μεγάλη απορία: το Βυζάντιο μας φέρνει στο νού το Χριστιανισμό, αλλά η αρχαία Ελλάδα? 12θεο....παγανιστικές δοξασίες....θυσίες, λατρεία προς το Διόνυσο.... ειλικρινά μου διαφεύει η σύγκριση. ?????"



Το σχόλιό μου:

μήπως πρόκειται για απορία μιας... ξανθιάς;) lol



i'm sorry revekka, αλλά δεν καταλαβαίνω την απορία σου... εκτός κι αν στο πίσω μέρος του εγκεφάλου σου είναι εγγεγραμμένη η ψευδής και γελοία αντίληψη που διαλαμβάνεται στους εξής ισχυρισμούς:

είται πως οι Ρωμιοί (Βυζαντινοί) πρόγονοί μας -που είναι και οι πιο κοντινοί μας- ήταν τίποτα... αλεξιπτωτιστές, που έπεσαν ουρανοκατέβατοι από το πουθενά κι επομένως ουδεμία σχέση έχουν με τους αρχαίους Έλληνες και κατά συνέπεια η χιλιόχρονη βυζαντινή ιστορία κι ο βυζαντινός πολιτισμός αποτελούν αιρετικό κεφάλαιο στο σύνολο της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού!!!

είται πως χάθηκε το μαζί με το αρχαιοελληνικό "λήμμα" και το ελληνικόν "φύλον" στο διάβα της ιστορίας και κάποιοι μετενσαρκωμένοι σάτυροι φρόντισαν για το... σπέρμα!... κι έτσι μας προέκυψαν οι αυτόχθονοι νεοπαγανιστές ως οι original επίγονοι (και με όρους μάρκετινγκ οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι) των αρχαίων Ελλήνων!!!



Ειλικρινά λοιπόν δεν καταλαβαίνω την απορία σου κι επομένως θα ήθελα κάποιες διευκρινίσεις σχετικά...

revekka Chat
Φθασμένος
#3249   /   04.11.2005, 13:31
Δεν ξέρω αν φταίει το χρώμα των μαλλιών μου αλλα δεν καταλαβαινόμαστε, είναι γεγονός.

yiannisyiannis Chat
Φθασμένος
#3246   /   04.11.2005, 10:21   /   Αναφορά
Off-topic και πάλι....Δεν θα θίξω εδώ την προφανή σχέση αυτών των συγκροτημάτων με το νεοπαγανισμό, διότι θα ξεφύγουμε εντελώς. Θα επιμείνω μουσικολογικά. Παρόμοια θέματα έχουμε ξανασυζητήσει αρκετές φορές, είτε σε σχόλια δημοσιεύσεων είτε σε σχετικά threads. Προσωπικά δεν θα με ενδιέφερε ένα τέτοιο συγκρότημα. Τι ενδιαφέρον μπορεί να έχει σήμερα η ενασχόληση με την αρχαιοελληνική μουσική (αν είναι αρχαιοελληνική αυτό που παίζουν), αποδιδόμενη από αντίγραφα αρχαιοελληνικών οργάνων; Κάτι τέτοιο θα είχε νόημα, μόνο σε επίπεδο επιστημονικής έρευνας, όπως κάνει π.χ. ο Χάλαρης στην αίθουσα συναυλιών του μουσείου του, όχι όμως σε επίπεδο δισκογραφικό. Η ουσία –κατά τη γνώμη μου– είναι αλλού. Η μουσική πρέπει να εξελίσσεται. Σε παλαιότερη δημοσίευση με τίτλο «Χαίρε μέλος ανέμελον», αναφέρθηκα με παραδείγματα στην σχέση και την εξέλιξη της αρχαίας Ελληνικής μουσικής, από τη βυζαντινή μέχρι τα ρεμπέτικα.



Ο καημός που εξέφρασα τότε και εκφράζω και σήμερα είναι να αντλήσουμε ηχοχρώματα από τους τρόπους της αρχαίας Ελληνικής μουσικής και τους ήχους της βυζαντινής μουσικής, ώστε να γράφουμε ομορφότερα σύγχρονα τραγούδια. Να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα ματζοράκια και μινοράκια και να γράψουμε τραγούδια π.χ. σε τρόπο υπολύδιο=πλάγιο Β’= χιτζάζ ή σε υπομιξολύδιο=πλάγιο Δ’ επτάφωνο= ραστ μαχούρ κλπ. κλπ. κλπ. Ή ακόμη να γραφτούν τραγούδια μαγικά πάνω σε συνδυασμένους ήχους. Δεν επεκτείνομαι περισσότερο, για να μην κουράσω με αντιστοιχίες τρόπων, ήχων, δρόμων, μακάμ κλπ. Να γράφουμε λοιπόν πάνω σε ηχοδρόμια γλυκά και δυτικοανατολίτικα που είναι άλλωστε το προνόμιο του Ελληνικού πολιτισμού και να αποδεσμευτούμε λιγάκι από τις επιρροές της Εσπερίας.
revekka Chat
Φθασμένος
#3247   /   04.11.2005, 10:57
Εντάξει η βυζαντινή μουσική εξελίχθηκε απο μια αρχαιότερη Ελληνική μουσική. Δεν είναι εξέλιξη μιας μέρας όμως.....οι αλλαγές πρέπει να είναι μεγάλες. Σε ένα αρχαίο δράμα στο θέατρο (τραγωδία-κωμωδία) πρέπει να ακούμε βυζαντινή μουσική δηλαδή, επειδή δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για προηγουμένως? Τουλάχιστον γίνεται μια προσπάθεια.



Και αν δεν σας λέει κάτι εσάς αυτή η προσπάθεια τότε δεν αποτείνεται σε σας αυτός ο δίσκος. Όλα τα μηνύματα που βλέπω όμως είναι εικασίες. Δηλαδή αν έχουν σχέση με την αρχαία μουσική, αν έκαναν έρευνα, αν ακούγεται έτσι, αν έχουν άλλα κίνητρα.....




Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις