ελληνική μουσική
127 online   ·  204.519 μέλη


αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

Συγχορδίες για αρμόνιο με αυτόματη συνοδεία

Ο κ. Τσαμπίκος Καματερός από την Κω, καθηγητής πιάνου, αρμονίου και ανωτέρων θεωρητικών, μας στέλνει την παρακάτω δημοσίευση σχετικά με τις συγχορδίες στο αρμόνιο.
Γράφει ο Γιώργος (jorge)298 άρθρα στο MusicHeaven
O Jorge είναι ο ιδρυτής του MusicHeaven. Είναι Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής με μεταπτυχιακό στα Δίκτυα, έχει σπουδάσει κιθάρα, έχει παίξει κιθαρίστας σε μικρά σχήματα στην Πάτρα και την Αθήνα, ενώ του αρέσουν το τένις, η τεντούρα, το πο...
Κυριακή 13 Απριλίου 2003

Στις περισσότερες παρτιτούρες, χρησιμοποιείται το διεθνές σύστημα απεικόνισης συγγχορδιών. Οι αντιστοιχίες με τον ελληνικό τρόπο γραφής είναι:

C = NTO
D = ΡΕ
E = ΜΙ
F = ΦΑ
G= ΣΟΛ
A = ΛΑ
B = ΣΙ


Δίπλα σε κάθε γράμμα (συγχορδία), μπαίνει ένας προσδιορισμός για να δηλώσει το είδος της:

Όταν δεν έχει τίποτα, είναι ματζόρε
Όταν έχει “m” είναι μινόρε
Όταν έχει «7» είναι εβδόμης
Όταν έχει «maj7» είναι μεγάλης έβδομης
Όταν έχει «m7» είναι μινόρε εβδόμης


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

G = ΣΟΛ ΜΑΤΖΟΡΕ
Dm = ΡΕ ΜΙΝΟΡΕ
F7 = ΦΑ ΕΒΔΟΜΗΣ
Amaj7 = ΛΑ ΜΑΤΖΟΡΕ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΗΣ
Bm7 = ΣΙ ΜΙΝΟΡΕ ΕΒΔΟΜΗΣ


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Υπάρχουν πολλά περισσότερα είδη συγχορδιών, αλλά εδώ αναφέρουμε τα πιο συνηθισμένα.

Επίσης, κάθε συγχορδία μπορεί να παιχτεί και με άλλους τρόπους (αναστροφές), π.χ. η ΣΟΛ-ΝΤΟ-ΜΙ (ντο ματζόρε), μπορεί να παιχτεί και ΝΤΟ-ΜΙ-ΣΟΛ, ή ΜΙ-ΣΟΛ-ΝΤΟ

Τσαμπίκος Καματερός
Καθηγητής Πιάνου, αρμονίου,
ακορντεόν, ανωτέρων θεωρητικών
τηλ. 0242-025022 0944-457054


 
 
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση, στείλτε e-mail στον κ.Τσαμπίκο Καματερό στο tkmusic@netonline.gr

Tags
Μουσική Εκπαίδευση:συγχορδίεςπαρτιτούρεςμάθημα αρμονίουΜουσικά Όργανα:ακορντεόν


Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!

η γνώμη σας;


Πως βρίσκετε τη δημοσίευση του κ.Τσαμπίκου Καματερού για τις συγχορδίες αρμονίου;

Τέλειο. Με αυτό έκανα τα πρώτα μου βήματα!
Με βοήθησε πολύ
Δεν κατάλαβα τίποτα!
Ε τα ήξερα πανω-κάτω...



αποτελέσματα | άλλες δημοσκοπήσεις

_VOTES: 338

σχόλια (10)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

lateralist Chat
Περαστική Νότα
#18405   /   10.05.2009, 22:39   /   Αναφορά
Πρώτα απο όλα συγχαρητήρια για το άρθρο. Ωστοσο θα ήθελα αν μπορείτε να μου λύσετε μια απορία. Δεν είμαι και πολύ σχετικός με θεωρία αρμονία κλπ αν και γράφω εδώ και καιρό μουσική μέσω υπολογιστή με τη βοήθεια προγραμμάτων. Κάποιες φορές που θέλω να γράψω μια μελωδία δεν ξέρω ποίες συγχορδίες πρέπει να βάλω σε ποία νότα και κάθε πότε μπαίνει μια συγχορδία. Αφήνεται στη κρίση αυτού που γράφει τη μουσική ή υπάρχουν ειδικοί κανόνες που το προσδιορίζουν? Δεν ξέρω αν καταλάβατε ακριβώς ποια είναι η απορία μου, η αν σας φαίνεται πολύ απλοϊκή, θα με βοηθούσε πάντως πάρα πολύ αν μπορούσε να μου τη λύσει κάποιος.
reteos Chat
Φθασμένος
#19281   /   06.12.2009, 12:11
Η 1η,3η,5η νότα κάθε κλίμακας καθορίζει και τη βασική της συγχορδία . Εαν πχ η μελωδία είναι σε κλίμακα λα μινόρε τότε η βασική της συγχορδία είναι λα- (λα,ντο μι) με τις ρεμινόρε και μιματζόρε η εβδόμης υπόλοιπες . Συνήθως σαυτή τη κλίμακα συναντάμε αυτές τις συγχορδίες . Ετσι λοιπόν όταν η μελωδία μας σταματάει (κομπιάζει η τονίζεται) στη ρε ή στη Φα τότε βάζουμε συγχορδία ρε - όταν αντίστοιχα κομπιάζει ή τονίζεται στη μι,σολ,σι το βάζουμε μι . Πλήν όμως όλα αυτά είναι σχετικά και σημασία έχει πως το θέλει ο συνθέτης να ακουστει.






reteos Chat
Φθασμένος
#19282   /   06.12.2009, 12:32
Η 1η,3η,5η νότα κάθε κλίμακας καθορίζει και τη βασική της συγχορδία . Εαν πχ η μελωδία είναι σε κλίμακα λα μινόρε τότε η βασική της συγχορδία είναι λα- (λα,ντο μι) με τις ρεμινόρε και μιματζόρε η εβδόμης υπόλοιπες . Συνήθως σαυτή τη κλίμακα συναντάμε αυτές τις συγχορδίες . Ετσι λοιπόν όταν η μελωδία μας σταματάει (κομπιάζει η τονίζεται) στη ρε ή στη Φα τότε βάζουμε συγχορδία ρεμονόρε, όταν αντίστοιχα κομπιάζει ή τονίζεται στη μι,σολ,σι τότε βάζουμε συγχορδία μι -ματζόρε η εβδόμης- . Πλήν όμως όλα αυτά είναι σχετικά και σημασία έχει πως το θέλει ο συνθέτης να ακουστει.Ισως σε βοηθήσει κάπως το Ling με την ονομασόα ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ στο οποίο αναλύω απλά και κάπως > μερικές κλίμακες.


mhnasmhnakos Chat
Βασική Νότα
#21659   /   07.02.2011, 20:34
παρα πολυ σωστα Γιαννη .θελω να πω οτι στη ζωντανη εκτελεση ενοσ τραγουδιου δεν μπορουμε να βαλουμε ολεσ τισ συχορδιεσ που ειναι καθε νοτα και ακοντο αυτο γινεται στισ δισκογραφιεσ αλλα βαζουμε τισ τρεισ κυριεσ και καμια συγγενικη.εχω αυτη τη γνωμη .θελω και τη δικη σου .

reteos Chat
Φθασμένος
#21666   /   07.02.2011, 22:24
Ισως να κάνουμε υπέρβαση στα σχόλιά μας στο «εν λόγω» άρθρο , το οποίο πάρα πολύ όμορφα και κατατοπιστικά αναφέρεται στην απεικόνιση των συγχορδιών και όχι στην εναρμόνιση ενός κομματιού . Πλήν όμως θεωρώ συναφή το θέμα και θα πώ και εγώ Μηνά , όπως πολύ σωστά λές, είναι αδυνατον να βάζουμε στη κάθε νότα και μία συγχορδία . Αν αυτό γινόταν θα είχαμε όλη τη μελωδία σε συγχορδίες . Ενας "στάνταρ" και πρακτικός τρόπος να εναρμονίζουμε ένα κομμάτι είναι να χρησιμοποιούμε την 1η, 4η και 5η κάθε κλίμακας. Π.χ. εάν το κομμάτι είναι στη Ντο μαντζόρε τότε οι συγχορδίες που συνήθως χρησιμοποιούμε είναι η Ντο ματζόρε (1η) η φα ματζόρε (4η) και η σολ μαντζόρε (5η) ή η σολ εβδόμης . Σε πολλά τραγούδια έχουμε και αλλαγή κλίμακας πχ. ένα κομμάτι είναι γραμμένο στη Ρε μινόρε και σε κάποια σημεία του «παρεμβάλλεται» η «Σαμπάχ» ή η «Ουσάκ» η κάποια άλλη , οπότε το κομμάτι ξεφεφευγει από τις παράνω καθιερωμένες συγχορδίες και στο σημείο αυτό «παίρνει» τις συγχορδίες αντιστοίχως των παραπάνω κλιμάκων . Αλλά όπως και στο προγενέστερο σχόλιό μου είπα, εξαρτάται από τον συνθέτη ,που σε κάποια σημεία (ιδίως στη λαική μουσική) ξεφεύγει εσκεμένως από τον, ας τον πούμε «κανόνα» , και βάζει άλλες άσχετες (συγγενικές όπως τις αποκαλείς) συγχορδίες που όμως ταιριάζουν ηχητικά και δίνουν στο κομμάτι ένα πολύ όμορφο χρώμα . Γιαυτό και πολλοί μουσικοί αποστηθίζουν τις συγχορδίες ενός μουσικού κομματιού και έτσι (εξ αποστηθίσεως ) τις παίζουν .


Elina-Fa Chat
Περαστική Νότα
#20121   /   15.05.2010, 22:05   /   Αναφορά
Με λίγα λόγια...και πολλή ειλικρίνεια - Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
PeterPapantonakos Chat
Συγχορδία Ματζόρε
#29686   /   10.01.2018, 01:38   /   Αναφορά
Ευχαριστώ για το άρθρο, ξεκίνησα να μαθαίνω αρμόνιο και με βοήθησαν πάρα πολύ οι εικόνες!
Antigonideiktaki Chat
Περαστική Νότα
#29727   /   03.05.2018, 22:17   /   Αναφορά
Συγγνώμη αλλά δεν εμφανίζει πλέον της συγχωρδιες
floydpink Chat
Περαστική Νότα
#29728   /   03.05.2018, 23:28
https://www.8notes.com/piano_chord_chart/

https://classpiano.com/chord-dictionary/

Σε αυτά τα δύο site μπορείς να δεις τις συγχορδίες πιάνου (και αρμονίου) σε εικόνες με πλήκτρα.

Administrator
jorge Chat
Musantiquus
#29729   /   04.05.2018, 13:45
Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε, σε λίγο θα εμφανίζονται και πάλι κανονικά. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις