ελληνική μουσική
    837 online   ·  210.851 μέλη

    Ενότητες
    Εισαγωγή, Βιογραφία, Δισκογραφία
    Studio Albums (1964-1969)
    Studio Albums (1970-1979)
    Studio Albums (1980-1993)
    Live Albums, Συλλογές & Bootlegs
    Πρόταση & Βιβλιογραφία
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 23 Ιαν 2008

    Studio Albums (1970-1979)


  • *** STUDIO ALBUMS (1970-1979)


  • ** Lola V/S Powerman & The Moneygoround Part 1 (1970)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) The Contenders 2) Strangers 3) Denmark Street 4) Get Back In The Line 5) Lola 6) Top Of The Pops 7) The Moneygoround 8) This Time Tomorrow 9) A Long Way From Home 10) Rats 11) Apeman 12) Powerman 13) Got To Be Free

    Ok!!! Ο Ray γράφει και κυκλοφορεί σ’ αυτό το album, το καλύτερο τραγούδι που έγραψε ποτέ σε ολόκληρη την καριέρα του και αυτό το τραγούδι είναι το 'Lola' που έγινε η διεθνής υπογραφή των Kinks. Το album αυτό, υστερεί μουσικά σε σχέση με το Arthur. Θεωρείται όμως -και είναι- επιτυχημένο, επειδή εκτός από το 'Lola' περιέχει και άλλο ένα classic. Το 'Apeman'. Με προεξέχοντα λοιπόν τα 'Lola' & 'Apeman', τα υπόλοιπα κομμάτια βρίσκονται …..υπό σκιάν!!! Tα 'Denmark Street', 'Top Of The Pops', 'Moneygoround' & 'Powerman' μαλώνουν μεταξύ τους για το ποιο είναι καλύτερο, αλλά είναι καταφανέστατο ότι στερούνται μουσικών ιδεών, σα να τα έδωσε όλα ο Ray με το Arthur. Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι τα κομμάτια είναι άσχημα. Τα 'Denmark Street' & 'Moneygoround' βασίζονται στο πιάνο. Το 'Top Of The Pops' ροκάρει όμορφα και το 'Powerman' είναι καλύτερο από όλα αυτά. Ο Dave επανακάμπτει συνθετικά και τραγουδιστικά με το πολύ όμορφο 'Strangers' που θα ήταν ακόμα πιο όμορφο εάν το τραγουδούσε ο Ray, αλλά ο Dave που δεν χαμπαριάζει, ροκάρει με το 'Rats' και διορθώνει τα πράγματα. Από όλα τα concept albums και τις Rock όπερες που έκαναν οι Kinks, αυτό βρίσκεται στο πιο χαμηλό μουσικό σημείο. Το Lola όμως, καθιερώνει τον Ray σαν έναν από τους πιο σημαντικούς τραγουδοποιούς/ποιητές της γενιάς του και δεν ξέρω γιατί ο τίτλος του album περιέχει τη φράση 'Part One'. Σκόπευε άραγε ο Ray να κάνει και 'Part Two'? Λέτε να μας το φυλάει; Δεν ξέρω… Η Rhino μας δίνει για bonus tracks, μία version του 'Lola' με την original φράση 'it tastes like Coca-Cola' που ο Ray την άλλαξε σε 'cherry cola' ύστερα από την παρέμβαση της Coca-Cola, μία version του 'Apeman' και το 'Powerman' σε demo.

    Σχόλιο: Concept ξε-concept, μόνο για τα 'Lola' & 'Apeman', είναι ένα album θησαυρός!!!

    ** Muswell Hillbillies (1971)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) 20th Century Man 2) Acute Schizophrenia Paranoia Blues 3) Holiday 4) Skin And Bone 5) Alcohol 6) Complicated Life 7) Here Come The People In Grey 8) Have A Cuppa Tea 9) Holloway Jail 10) Oklahoma USA 11) Uncle Son 12) Muswell Hillbilly

    Είναι το πρώτο album που έκαναν οι Kinks στην RCA και έχει , πάρα πολύ ενδιαφέρον. Πρώτα από όλα, ο Ray υιοθετεί την Ντυλανική συμπεριφορά της τραγουδοποιίας, αδιαφορώντας για την εμπορική επιτυχία που του ζητάει η RCA. Αποτέλεσμα; Χαμηλές πωλήσεις σε όλη την RCA-περίοδο 1971-1975, με εξαίρεση το Muswell Hillbillies που είναι classic. Τα φιλοσοφημένα στιχάκια και η βαθιά κοινωνικοπολιτική κριτική του Arthur, δίνουν εδώ τη θέση τους σε Jazz/Ragtime τραγούδια, που ακόμα και σήμερα ακούγονται καινούργια. Ο Ray πέτυχε εδώ έναν φοβερό συνδυασμό. Αντί να χρησιμοποιήσει το Βικτωριανό μουσικό στυλ για να ντύσει τα στιχάκια του, όπως έκανε στο Something Else ή να ροκάρει όπως έκανε στο Arthur, προσλαμβάνει ένα Jazz τρίο (που θα συνοδεύει πλέον τη μπάντα για πολύ καιρό) και περιγράφει τα καθημερινά προβλήματα της εργατικής τάξης της Βρετανίας, κορνιζάροντάς τα με αμερικανική Jazz και Ragtime. Ένα πάντρεμα, που στην ιστορία της Rock δεν έχει όμοιό του και δίνει στο album μία μοναδικότητα. Ο τίτλος Muswell Hill αναφέρεται στο μέρος που ο Ray πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Τα περισσότερα τραγούδια εδώ, δεν είναι τίποτα το σπέσιαλ, αλλά όλα έχουν κάτι που σου τραβάει την προσοχή και το ενδιαφέρον. Κάτι που σου μένει. Το 'Acute Schizophrenia Paranoia Blues', έχει κάτι από New Orleans, το 'Skin And Bone' είναι Bebop, τα 'Complicated Life' & 'Have A Cuppa Tea' έχουν περίφημο τραγούδισμα και πάρα πολύ καλό στίχο, το 'Here Come The People In Grey' είναι τρυφερό και στο 'Holiday' ο Ray δίνει στη φωνή του το χρώμα και τον ήχο των τραγουδιών της δεκαετίας του 1920, τραγουδώντας με ένα τσιγάρο στο στόμα. Το 'Alcohol' είναι Jazz και είναι το πιο διάσημο από όλα με τσιγγάνικο και folk ύφος, αλλά αυτό που ξεχωρίζει είναι το '20th Century Man'. Ξεχωρίζει γιατί είναι το μοναδικό που ροκάρει και δείχνει να μην κολλάει με τα υπόλοιπα, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα. Είναι σπουδαίο τραγούδι με πολύ σπουδαίο τραγούδισμα από τον Ray μου. Αυτή τη φορά, είναι η Velvel που το επανακυκλοφορεί και μας δίνει δύο bonus tracks. Τα 'Mountain Woman' που στιχουργικά είναι η ακολουθία του 'Apeman' και το 'Kentucky Moon'.

    Σχόλιο: Επιτυχημένο πάντρεμα του βρετανικού τρόπου με την αμερικάνικη Jazz. Ουάου!!!

    ** Everybody’s In Show-Biz (1972)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Here Comes Yet Another Day 2) Maximum Consumption 3) Unreal Reality 4) Hot Potatoes 5) Sitting In My Hotel 6) Motorway 7) You Don't Know My Name 8) Supersonic Rocket Ship 9) Look A Little On The Sunnyside 10) Celluloid Heroes 11) Top Of The Pops 12) Brainwashed 13) Mr Wonderful 14) Acute Schizophrenia Paranoia Blues 15) Holiday 16) Muswell Hillbilly 17) Alcohol 18) Banana Boat Song 19) Skin And Bone 20) Baby Face 21) Lola

    Αυτό το album είναι διπλό. Μισο-live και μισο-studio. Το live album είναι "ζουμερό" και ατμοσφαιρικό. Οι Kinks είναι πολύ καλοί επάνω στη σκηνή και το έχουν αποδείξει πολλές φορές. Εστιάζει περισσότερο στα κομμάτια από το Hillbillies και αυτό είναι νορμάλ, αφού η μπάντα θέλει να “σπρώξει” το album του περασμένου χρόνου. Έτσι κι αλλιώς όμως, το Hillbillies ήταν πάρα πολύ καλό. Το studio part, είναι άλλο ένα concept με τον ίδιο ήχο του Hillbillies, αλλά με διαφορετική θεματική. Ο Ray καταπιάνεται εδώ με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ζώντας μέσα στο star system. Ακούγοντάς το, νοιώθεις κάπως ….déjà vu! Σε παραπέμπει στο Hillbillies και παρ’ όλο που μελωδικά δεν είναι άσχημο, δεν είναι τόσο καλό όσο εκείνο. Το 'Here Comes Yet Another Day' ανοίγει δυνατά, το 'Maximum Consumption' ακολουθεί τη μελωδία του 'Acute Schizophrenia Paranoia Blues', το 'Unreal Reality' είναι Jazz και το 'Look A Little On The Sunny Side' προσκαλεί τον “φτωχό” καλλιτέχνη να κάνει αυτό που λέει ο τίτλος. Το 'Hot Potatoes' ξεχωρίζει, το 'Motorway' αναφέρεται στο φαγητό που μπορεί να τρώει κάποιος όταν ταξιδεύει ('motorway food is the worst in the world') και έρχεται και ο Dave για να μας πει 'You Don't Know My Name', αλλά εμείς του απαντάμε ότι το όνομά του το γνωρίζουμε πολύ καλά. Έχουμε όμως εδώ τρία αριστουργηματικά κομμάτια. Αν δηλαδή μας ζήταγε κάποιος να ξεχωρίσουμε μία ντουζίνα από τα καλύτερά τους, αυτά τα τρία θα τα ξεχωρίζαμε οπωσδήποτε. Το πρώτο είναι το 'Sitting In My Hotel', που καταπιάνεται με τη μοναξιά που νοιώθει ο καλλιτέχνης superstar. Είναι μία μαγευτική μπαλάντα και ο Ray κατορθώνει εδώ να συλλάβει ξανά την τελειότητα του Arthur. Το δεύτερο είναι το 'Supersonic Rocket Ship' που είναι γοητευτικότατο και το τρίτο είναι το αριστούργημα των αριστουργημάτων. Είναι το 'Celluloid Heroes'. Ασχολείται με τους stars του Hollywood και ρε παιδί μου…. Τι υπέροχη μελωδία είναι αυτή; Το ακούω σε σετάκια των 20. Η Velvel μας δίνει δύο live bonus tracks. Τα 'Till The End Of The Day' & 'She Bought A Hat Like Princess Marina'.

    Σχόλιο: Μη διστάσετε να το πάρετε. Κι αν νοιώσετε τον Ray σαν αδελφό σας, δεν θα απέχετε από την πραγματικότητα.

    ** Preservation Act I (1973)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Preservation 2) Morning Song 3) Daylight 4) Sweet Lady Genevieve 5) There's A Change In The Weather 6) Where Are They Now 7) One Of The Survivors 8) Cricket 9) Money And Corruption/I Am Your Man 10) Here Comes Flash 11) Sitting In The Midday Sun 12) Demolition

    Σα να μην έφταναν τα έξη ή εφτά concept albums μέχρι τώρα και ο Ray αποφασίζει να κάνει μία full Rock opera. Ένα musical/stage show που θα το ολοκληρώσει σε τρία albums. To Preservation (Act I & II), χτίστηκε πάνω στο Village Green και ολοκληρώθηκε με το Schoolboys In Disgrace. Αρχικά επρόκειτο να βγει ένα διπλό album χωρίς τον διαχωρισμό σε Act I & II, αλλά ο Ray άλλαξε γνώμη την τελευταία στιγμή. Η όλη ιστορία, έχει δύο πρωταγωνιστές. Τον κακό Mr. Flash που καταστρέφει την ειρηνική και ήσυχη ζωή των κατοίκων του Village Green και τον καλό Mr. Black που υπόσχεται να σώσει το Village Green και να επαναφέρει την ησυχία και την τάξη. Ο ήχος, δεν είναι ο Jazz ήχος που μας είχαν συνηθίσει τελευταία οι Ray & Co, αλλά είναι boogie και τα πράγματα εδώ δεν είναι καθόλου καλά. Ο Ray βυθισμένος μέσα στην ιδέα του concept, ξεχνάει όχι μόνο τη μελωδικότητά του, αλλά και τα καλά του στιχάκια. Τον αγαπάω παρ΄όλα αυτά. Τον αγαπάω κι ας δείχνει με το 'One Of The Survivors' ότι έχει ξεχάσει να ροκάρει. Οι κιθάρες είναι …..απούσες και αναρωτιέσαι πού στο διάολο πήγαν τα υπέροχα riffs του Dave. Το 'Money And Corruption/I Am Your Man' δεν τελειώνει ….ποτέ, το 'Demolition' είναι εντελώς αμελωδικό, το 'Where Are They Now?' έρχεται από το Village Green, το 'Sitting In The Midday Sun' μοιάζει σαν διασκευή του 'Sunny Afternoon' και το 'Here Comes Flash' θυμίζει Black Sabbath στο 'Paranoid'. Ξεχωρίζει (με το ζόρι) το 'Cricket' και αυτό συμβαίνει επειδή μοιάζει σα να έρχεται από τα Show-Biz & Hillbillies. Εάν όμως τα Hillbillies & Show-Biz διακρίνονται για το χιούμορ, τον καλό στίχο, τη μελωδία και τη Jazz, στο Preservation δεν θα βρούμε τίποτα από όλα αυτά. Η Velvel δίνει σαν bonus το 'Preservation'. Ένα τραγούδι που δεν υπήρχε στο original album. Ευτυχώς, γιατί είναι το καλύτερο από όλα.

    Σχόλιο: Rock opera χωρίς έμπνευση.

    ** Preservation Act II (1974)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Announcement 1 2) Introduction To Solution 3) When A Solution Comes 4) Money Talks 5) Announcement 2 6) Shepherds Of The Nation 7) Scum Of The Earth 8) Second-Hand Car Spiv 9) He's Evil 10) Mirror Of Love 11) Announcement 3 12) Nobody Gives 13) Oh Where Oh Where Is Love 14) Flash's Dream (The Final Elbow) 15) Flash's Confession 16) Nothing Lasts Forever 17) Announcement 4 18) Artificial Man 19) Scrapheap City 20) Announcement 5 21) Salvation Road

    Στην εξέλιξη της ιστορίας του Preservation, στο Act II συμβαίνουν αλλαγές. Ο κακός Mr. Flash δείχνει σημάδια καλοσύνης και ανθρωπιάς με τα 'Scum Of The Earth' & 'Mirror Of Love', τη στιγμή που ο καλός Mr. Black μετασχηματίζεται σε δικτάτορα. Κατασκευάζει τον 'Artificial Man' και οδηγεί τους ανθρώπους στην 'Salvation Road' καταργώντας όλα τα ΜΜΕ. Τελικά στο Preservation, δεν υπάρχουν καλοί και κακοί, γιατί πολύ απλά, είναι όλοι κακοί. Η ποιητική ευρηματικότητα του Ray καταδικάζει τον Flash που τα θέλει όλα δικά του, αλλά καταδικάζει και τον Black που αντιλαμβάνεται το ιδεώδες με τα δικά του μέτρα και σταθμά. Είναι και οι δύο ίδιοι ακολουθώντας όμως στην πράξη διαφορετικό σύστημα. Ο καπιταλιστής Flash και ο κομμουνιστής Black. Μουσικά, τα πράγματα είναι καλύτερα στο Act II. Μερικά κομμάτια ροκάρουν και ροκάρουν πολύ καλά. Ίσως ο Ray να σκέφτηκε ότι η μπάντα πρέπει να κουνήσει λίγο τα ….χέρια της. Στο Act II βρίσκουμε μία δυναμικότητα και μία ενέργεια που απουσιάζουν από το Act 1. Το καλύτερο σημείο είναι το 'Mirror Of Love'.

    Σχόλιο: Καλύτερο από το Act 1. Εδώ, βρίσκεις τουλάχιστον μερικές μουσικές ιδέες.

    ** Soap Opera (1975)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Everybody's A Star (Starmaker) 2) Ordinary People 3) Rush Hour Blues 4) Nine To Five 5) When Work Is Over 6) Have Another Drink 7) Underneath The Neon Sign 8) Holiday Romance 9) You Make It All Worthwhile 10) Ducks On The Wall 11) (A) Face In The Crowd 12) You Can't Stop The Music

    Άλλο ένα concept/Rock opera album, που δεν έχει να πει τίποτα μα τίποτα απολύτως. Οι μουσικές ιδέες του Ray κλέβονται από τον ίδιο και το ένδοξο παρελθόν του. Το θέμα έχει ως εξής: Ο Norman, δέχεται να γίνει το πειραματόζωο του 'Starmaker' και να απολαύσει τις χαρές της ζωής, όπου (σύμφωνα με τη θεωρία του 'Starmaker'), θα δουλεύει γι’ αυτόν 6 ώρες την ημέρα, θα τρώει κάθε μέρα το άνοστο φαγητό που θα του μαγειρεύει η γυναίκα του 'Starmaker', δηλαδή η …..starmake-ίτενα (όπως θα λέγαμε Τζωνλένενα για τη Υοκο Ονο, ή θα ονομάζαμε την Liz Taylor, Ριτσαρντμπάρτενα), με στόχο να ξεφύγει από την καθημερινότητα του απλού ανθρώπου και να γίνει ….star!!! Στο τέλος, βλέποντας ότι δεν γίνεται τίποτα, παραιτείται. Βέβαια εγώ, δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται να καταλήξω star, τρώγοντας κάθε μέρα το φαγητό (έστω και άνοστο) που θα μου μαγειρεύει η σταρμεκίτενα. Εσείς μπορείτε; Τεσπα… ο καλλιτέχνης δεν είναι με κανέναν τρόπο υποχρεωμένος να κάτσει να εξηγήσει και να αναλύσει την ιδέα του, γιατί όπως πολύ σωστά είπε ο Bob Dylan, “αν κάθομαι και εξηγώ τι γράφω, θα χαθεί όλο το νόημα.” Σε αντίθεση λοιπόν με το Preservation, το χιούμορ είναι εδώ. Οι μελωδίες δείχνουν να είναι και αυτές εδώ, αλλά είναι εδώ επειδή ο Ray τις κλέβει από τον εαυτό του. Για παράδειγμα, το 'Everybody's A Star' είναι ίδιο με το 'I Can't Explain' και το 'Underneath The Neon Sign' το έχεις ακούσει ξανά σαν 'Midnight Special'. Λέγεται ότι το Soap Opera αποκαλείται solo album του Ray και ίσως γι’ αυτό ο Dave να το μισεί τόσο πολύ. Ο Ray δεν τον άφησε ούτε καν να αγγίξει αυτό που λέγεται τραγουδοποιία. Όπως και να ‘χει το πράγμα, τα 'You Make It All Worthwhile', 'Underneath The Neon Sign' & 'When Work Is Over' σου χαρίζουν ευχάριστες στιγμές. Οι Kinks βρίσκονται σε πολύ κρίσιμη περίοδο. Παρ’ όλα αυτά δεν διέλυσαν και το Soap Opera δεν είναι το χειρότερό τους. Το bonus track της Velvel είναι το 'Ordinary People'.

    Σχόλιο: Ακούγεται ευχάριστα και ας πρόκειται για το φεστιβάλ του ….κλεψίματος. Αν δεν είστε fan, καλύτερα να το αποφύγετε.

    ** Schoolboys In Disgrace (1975)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Schooldays 2) Jack The Idiot Dunce 3) Education 4) The First Time We Fall In Love 5) I'm In Disgrace 6) Headmaster 7) The Hard Way 8) The Last Assembly 9) No More Looking Back 10) Finale

    Εδώ κάτι συμβαίνει. Πρόκειται για το ενδέκατο concept album των Kinks και για την τρίτη τους Rock opera. Εδώ έχουμε έναν μαθητή που τιμωρείται από τον διευθυντή του σχολείου. Οι μελωδίες ούτε και εδώ είναι αξιομνημόνευτες και οι καλύτερες είναι πάλι κλεμμένες. Ο Ray τις βγάζει από τη μία τσέπη και τις βάζει στην άλλη. Το 'Jack The Idiot Dunce' θυμίζει Jerry Lee Lewis, το 'First Time We Fall In Love' πάει προς Beach Boys μεριά και το 'The Hard Way' είναι για μια ακόμα φορά, παραλλαγή του 'I Can't Explain', Υπάρχουν όμως λόγοι για να μας αρέσει αυτό το album. Κατ’ αρχήν τα 'I'm In Disgrace', 'Headmaster' & 'Hard Way', είναι κομμάτια που στέκονται και μόνα τους ανεξάρτητα από το αν βρίσκονται μέσα σε μία Rock opera. Θα έλεγα καλύτερα ότι πρόκειται για ένα album θεματικό με θέμα τη νοσταλγία που νοιώθει ο Ray για τα σχολικά του χρόνια και είναι η πρώτη φορά που ο Ray ηχογραφεί αυτοβιογραφικά στοιχεία και τα στοιχεία αυτά, λειτουργούν καλύτερα από την περιπέτεια που είχε ο Norman με τον Starmaker. Το 'Schooldays' σε κάνει να φωνάξεις: "ΝΑΙ! Αυτό είναι Ray Davies. Αγαπημένε μου φίλε καλωσόρισες!” Συγνώμη που δακρύζω αλλά... Στα περισσότερα κομμάτια νοιώθεις έτσι. Τα γυναικεία φωνητικά και τα πνευστά είναι δοσμένα με μέτρο και τα κομμάτια ροκάρουν όσο ποτέ. Μόνο το 'No More Looking Back' πάει λίγο προς τα προηγούμενα θεατρικά τους και δεν ξέρω εάν οι υπόλοιποι της μπάντας πίεσαν τον Ray να εγκαταλείψει τη 'θεατρική περίοδο' και να επιστρέψει στα γνωστά Kink-ικά δεδομένα. Εδώ δεν έχουμε άσχημα τραγούδια. Μπορεί μερικά απ’ αυτά να άλλαξαν ….τσέπη, αλλά ούτε ένα δεν είναι άσχημο. Το Schoolboys In Disgrace είναι το τελευταίο album που έκαναν για την RCA που διέκοψε το συμβόλαιό τους. Την αιτία τη μαντεύετε φαντάζομαι. Δεν πούλησε πολλά αντίτυπα.

    Σχόλιο: Γοητευτικό και νοσταλγικό. Η μαγεία του Ray Davies είναι παρούσα. Αφήστε την RCA. να λέει ότι θέλει και εσείς να το πάρετε. Η RCA (και η κάθε RCA), το μόνο που βλέπει, ακούει, αντιλαμβάνεται και εκτιμάει, είναι η μαγεία των χρημάτων.

    ** Sleepwalker (1977)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Life On The Road 2) Mr Big Man 3) Sleepwalker 4) Brother 5) Juke Box Music 6) Sleepless Night 7) Stormy Sky 8) Full Moon 9) Life Goes On

    Καινούργια χρονιά, καινούργιο album και καινούργια εταιρία. Αυτή φορά είναι η Arista που δεν θέλει να ακούει ούτε λέξη για ροκ όπερες και concept και ο Ray κάνει μία στροφή προς τα….θεματικά albums. Χτίζει τα κομμάτια του πάνω σε μία κεντρική ιδέα που δεν είναι απαραίτητο να καλύπτει όλο το album. Στο Sleepwalker, οι μελωδίες μπορεί να μην αγγίζουν τα standards των Kinks, αλλά είναι αρκετά καλές και σηματοδοτούν άλλη μία στροφή. Οι Kinks εγκαταλείπουν τη Jazz, τη New Orleans και το Broadway και επιστρέφουν στην πατρίδα. Επιστρέφουν δηλαδή στο Rock. Επιτέλους Ray μου… Στο 'Life On The Road' που ανοίγει, ο Ray τραγουδάει 'I'm livin' the life that I chose, Livin' my life on the road'. Welcome back, boys... Βρισκόμαστε πάλι στα γνωστά μονοπάτια. Το 'Brother' έχει καταπληκτικό τραγούδισμα και το 'Stormy Sky' αποπνέει ευγένεια και σε χαϊδεύει σε στυλ George Harrison. Το 'Mr Big Man' ροκάρει δυναμικά και ας δανείζεται τη μελωδία του από το 'Headmaster'. Το 'Juke Box Music' δείχνει να μην κολλάει με τα υπόλοιπα, αλλά πραγματικά είναι όλα πολύ όμορφα. Και τώρα που το σκέφτομαι…. Η τελευταία φορά που ακούσαμε τους Kinks να ροκάρουν ήταν στο Arthur. Δέκα χρόνια πίσω δηλαδή. Κάπου εκεί… Εδώ στα 1977, ο μπασίστας John Dalton τους εγκαταλείπει και παίρνουν στη θέση του τον Andy Pyle. Η Velvel μας δίνει για bonus τα: 'Prince Of The Punks', 'Artificial Light', 'Poseur' & 'On The Outside'.

    Σχόλιο: Επιστροφή στις ρίζες και τέλος της 'θεατρικής περιόδου'.

    ** Misfits (1978)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Misfits 2) Hay Fever 3) Live Life 4) A Rock'n'Roll Fantasy 5) In A Foreign Land 6) Permanent Waves 7) Black Messiah 8) Out Of The Wardrobe 9) Trust Your Heart 10) Get Up.

    Από εδώ και πέρα, οι Kinks υιοθετούν την ιδέα 'back-to-roots' με hard-Rock υλικό. Το Sleepwalker πρωτοπόρησε σ’ αυτό και το Misfits θέλει να πάει ακόμα πιο πέρα. Ο Ray εγκαταλείπει οριστικά τις Rock όπερες και επιτρέπει στον Dave (αυτό το καλό του αδελφάκι) να σπηντάρει. Το άσχημο εδώ, είναι ότι ο Ray επικεντρώνεται στα στιχάκια εις βάρος της μελωδίας. Το Misfits, διαπραγματεύεται στιχουργικά, ανθρώπους με ψυχολογικά προβλήματα, περιθωριακούς, αρρωστημένους και όπου η ιδέα του concept είναι βαθιά, οι μελωδία του Ray είναι … ρηχή!!! Δεν λέω… να πεις ρε παιδί μου και για τις κοινωνικές αλλαγές, να πεις και για τα συστήματα, να πεις και για τον καπιταλισμό, να πεις και για τον κομμουνισμό, αλλά βάλε βρε αγόρι μου και μια μελωδία της προκοπής να μας “κάτσει”. Ειδ’ άλλως, καλύτερα να πάρω και να διαβάσω το “Κεφάλαιο” του Karl Marx. Σωστά; Και δεν είναι ότι δεν μπορείς. Μπορείς που να πάρει ο διάολος. Δεν έχουμε πολλούς σαν κι εσένα. Τραγούδια όπως τα 'In A Foreign Land', 'Get Up' & 'Out Of The Wardrobe' τα ξεχνάς εύκολα. Το 'Live Life' είναι λίγο καλύτερο όπως και το 'Black Messiah'. Ο Dave προσθέτει το δικό του 'Trust Your Heart', αλλά απέχει από τα καλά που έκανε το 1967. Το 'Hay Fever' είναι διασκεδαστικό, το 'Permanent Waves' αντιεμπορικό και το 'Rock'n'Roll Fantasy' είναι το mini hit του δίσκου. Δηλαδή εδώ δεν έχουμε κάτι καλό; Χμμμ… Ευτυχώς!!! Ευτυχώς που υπάρχει το αριστουργηματικό ομότιτλο. Συναγωνίζεται το 'Celluloid Heroes', αλλά είναι μόνο ένα τραγούδι και ο δίσκος έχει δέκα.

    Σχόλιο: Όχι τόσο καλό όσο το Sleepwalker. Έχει όμως καλές στιγμές.

    ** Low Budget (1979)

    Ιστορικές Μπάντες: Kinks Tracks: 1) Attitude 2) Catch Me Now I'm Falling 3) Pressure 4) National Health 5) (Wish I Could Fly Like) Superman 6) Low Budget 7) In A Space 8) Little Bit Of Emotion 9) Misery 10) A Gallon Of Gas 11) Moving Pictures.

    Ο Ray Davies αποφασίζει να γίνει superstar ξανά. Αποφασίζει να ανακατέψει όλες τις μουσικές του ιδέες με το Punk και τη Disco. Αποφασίζει να βαδίσει προς την κατεύθυνση των Rolling Stones. Και γιατί όχι; Αυτή η συνταγή άλλωστε “δουλεύει”. Τα τραγούδια του Low Budget είναι καλύτερα από το Misfits. Είναι διαφορετικά. Ανάμεσα στις μπαλάντες και τα Rock, σου πετάει ένα Punk ('Pressure'), ένα Disco ('National Health') και ένα μίγμα και από τα δύο ('Superman'. Ο Ray δεν σταματάει μπροστά σε τίποτα. Χρησιμοποιεί απλές ακολουθίες ακόρντων και απλές μελωδίες και “δανείζεται” από όπου μπορεί. Ακόμα και από τον εαυτό του. Στο 'Catch Me Now I'm Falling' παίρνει το riff του 'Jumpin' Jack Flash' των Rolling Stones. Στο 'In A Space' μπαίνει με ένα θέμα παρόμοιο με το 'Superstar' του Andrew Lloyd Webber. Αν παίρνεις θέματα από τους άλλους, η ουσία είναι να τα μετασχηματίζεις σε κάτι καινούργιο. Σε κάτι άλλο. Ε λοιπόν ο Ray το πετυχαίνει αυτό και το πετυχαίνει με τον καλύτερο τρόπο. Το hit είναι εδώ το 'Superman'. Μπορεί να είναι Punk-Disco που εγώ δεν την ακούω, αλλά είναι καλό και είναι original. Το 'Pressure' είναι ένα κομμάτι παρωδία του Chuck Berry που ανησυχεί τους Ramones και το ομότιτλο ανησυχεί τους …..Rolling Stones. Όλα τα κομμάτια είναι πολύ καλά. Ακόμα και το 'Misery' ή και το 'A Gallon Of Gas', ή και το επίσης Disco 'Moving Pictures', που κλείνει. Συνέβη κάτι; Η απάντηση είναι ότι ο Ray άμα θέλει, μπορεί να φτιάξει όμορφα τραγούδια και θα μπορούσε να το κάνει αυτό και στο Misfits. Όπου το Misfits αποτυγχάνει, το Low Budget επιτυγχάνει. Ααα… να πω και αυτό: Στο 'Catch Me Now I'm Falling' ο Ray μπορεί να ρισκάρισε μία μήνυση από τον Keith Richards λόγω 'Jumpin' Jack Flash'. Τελικά, όχι μόνο μήνυση δεν έφαγε, αλλά έφτιαξε ένα πολύ όμορφο τραγούδι. Και κλείνω με αυτό: Το αριστούργημα του δίσκου το άφησα τελευταίο. Είναι το 'Little Bit Of Emotion' που το ακούω σε σετάκια των 20. Άντε τώρα να βρεις τα λόγια, για να το περιγράψεις. Το μόνο που μπορώ να γράψω, είναι ότι ο Ray καταφέρνει τελικά κάθε φορά να βάζει σε κάθε δίσκο μία μπαλάντα αριστούργημα. Τι παιδί κι αυτό…

    Σχόλιο: Καλό album. Ελαφρά ….βαρύ και απαλά ….σκληρό!!! Έχει αυτό που λέμε… 'Little Bit Of Emotion'. Ικανοποιητικότατο.

    Επόμενο: Studio Albums (1980-1993)






    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #11395   /   23.01.2008, 00:11   /   Αναφορά
    Μπραβο ρε Γιωργη που μας θυμιζεις "Ιστορικες Μπαντες"!!
    #11396   /   23.01.2008, 00:32   /   Αναφορά
    Πω...πω που τη θυμηθήκαμε τέτοια μπαντάρα;;;

    Δεν μπορείς να πεις και πολλά λόγια...
    #11397   /   23.01.2008, 02:22   /   Αναφορά
    Pés ta xrysostome !!!
    #11399   /   23.01.2008, 09:01   /   Αναφορά
    μάλλον ήταν από τα συγκροτήματα που ποτέ δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν την αρχική επιτυχία τους και προσπαθούσαν μάταια τόσες δεκαετίες-με το παρελθόν να τους στοιχείωνει- να αποδείξουν στον ευατό τους οτι δικαιούνται την φήμη τους.

    Προσωπικά θεωρώ οτι τους ξεπέρασε η εποχή.Πλάκα πλάκα όμως πρόκειται από τα μακροβιέστερα σχήματα της ροκ και η πορεία τους μόνο ειλικρινή μπορεί να χαρακτηριστεί:αυτό αγαπούσανε αυτό κάνανε, έως το σημείο της γραφικότητας...
    #11407   /   23.01.2008, 11:59
    Τι να πω; Κάθε φορά που διαβάζω άρθρο του Orfeus, μένω με το στόμα ανοιχτό. Πέρα από την άψογη δουλειά του και το υλικό και τις πληροφορίες που μας δίνει, αφήνει και το προσωπικό του στίγμα που κάνει τα άρθρα του τόσο σπουδαία και μοναδικά.

    Καταπληκτικό άρθρο για ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα της rock μουσικής.

    Σ' ευχαριστούμε Orfeus! :)

    #11409   /   23.01.2008, 13:12   /   Αναφορά
    Δεν ξέρω αν θα το διατυπώσω σωστά, αλλά χρειάζεται να σε εμπνέει και ο καλλιτέχνης. Να σε δένει κάτι μαζί του, είτε αυτό είναι ακούσματα, είτε βιώματα, είτε η εκτίμηση ή η αγάπη που του έχεις.



    Πήρα πριν από λίγο καιρό ένα Προσωπικό Μήνυμα από κάποιο μέλος και με ρωτούσε αν του επιτρέπω να γράφει με τον δικό μου τρόπο.

    Του απάντησα ότι το θέμα δεν είναι να του το επιτρέψω ή όχι. Το θέμα δεν είναι να γράψεις με τον δικό ΜΟΥ τρόπο, αλλά με τον δικό ΣΟΥ, για να κάνεις το άρθρο δικό ΣΟΥ. Αν με μιμηθείς πώς θα νοιώθεις δηλαδή; Έπειτα, πώς γίνεται να μπεις μέσα στο μυαλό μου και στην ψυχή μου για να αποκτήσεις τον τρόπο μου; Δεν πάτησα κανένα κουμπί για να τον αποκτήσω, αλλά μου προέκυψε μέσα από τα 5 χρόνια που γράφω στο MusicHeaven και άρθρο με άρθρο, μου προκύπτει συνεχώς. Δεν πρόκειται για κάποιον διακόπτη που τον πατάς και λες "Τώρα θέλω να γράφω σαν τον Έκο" και ως δια μαγείας γράφεις σαν τον Έκο, αλλά χρειάζεται να αποφασίσεις να ταξιδέψεις. Να βγάλεις το εισιτήριο, να επιβιβασθείς και να ξεκινήσεις το ταξίδι. Υπάρχει τεράστια διαφορά και απόσταση από το πρώτο μου άρθρο μέχρι το σημερινό γιατί το ταξίδι είναι που μετράει και μέσα απο τη διαδρομή και το δρόμο, μαθαίνεις και βελτιώνεσαι.



    Ότι και να 'ναι λοιπόν, όπως και να το λένε, κάθε φορά αφήνομαι σ' αυτό!



    Όσο για τον Ray Davies, μαζί με τους Bob Dylan, George Harrison, Mick Jagger, Van Morrison, David Sylvian & Ian Anderson είναι οι αγαπημένοι μου κορυφαίοι εφτά.



    Υ.Γ. Να σας πληροφορήσω με αυτή την ευκαιρία, ότι το άρθρο που γράφω τώρα και θα είναι το επόμενο, αφορά στον Eric Clapton.



    Σας ευχαριστώ. :)









    #11414   /   23.01.2008, 15:30   /   Αναφορά
    Πωωω, μπράβο. Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με αυτή τη μπάντα και μώλις με έπεισες να το κάνω. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου....!!!
    #11415   /   23.01.2008, 15:36
    Έχεις αργήσει Γιώργο. :)))

    #11416   /   23.01.2008, 16:52   /   Αναφορά
    Ποτέ δεν είναι αργά να ασχοληθείς με κάτι που δεν είχες κάνει παλιότερα. θα ασχοληθώ και εγώ με αυτή τη μπάντα που οι όλες μου γνώσεις είναι οι επιτυχίες τους που αναφέρεις. Κάθε φορά που κάτι δεν πάει μπροστά, καλό είναι να γυρίζουμε και λίγο η πολύ πίσω. Σε ευχαριστούμε για αυτό Orfeus
    #11418   /   23.01.2008, 19:05   /   Αναφορά
    Ακόμη ένα εξαιρετικό και επιμορφωτικό άρθρο :)
    #11421   /   23.01.2008, 20:38   /   Αναφορά
    Kinks...

    Έχεις δίκιο που τους βάζεις τόσο ψηλά.

    Ψηφίζω 'Lola'!
    #11422   /   24.01.2008, 08:27
    πολύ ωραίο το άρθρο σου και θα ήθελα και εγω να σου πω πως είναι μαζι με τους Manfred man είναι τα 2 συγκροτήματα που μου έκαναν εντύπωση για την αλλαγη του ήχου τους από τη δεκαετία του 60.Το one for the road είναι η απόδειξη.



    υ.γ. Αν και δεν διάβασα και τόσο ωραία πράγματα (από τους ίδιους) με αφορμη την επανένωσή τους

    #11763   /   08.02.2008, 13:44   /   Αναφορά
    Δεν νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που θεωρεί τον εαυτό του γνώστη της μουσικής και δεν παραδέχεται τους KINKS σαν μια από τις σημαντικότερες μπάντες που διαμόρφωσαν την πορεία της μουσικής... Πιστεύω, και δεν το θεωρώ υπερβολή, πως αν οι BEATLES ή οι ROLLING STONES δεν είχαν γίνει διάσημοι θα λεγόταν KINKS... Και θεωρώ σίγουρο ότι αν οι βάσεις της σύγχρονης κιθαριστικής Ποπ μουσικής ανήκουν στους BEATLES, τότε οι βάσεις του σύγχρονου κιθαριστικού πειραματισμού (ή αν θέλετε αυτό που σήμερα αποκαλείται Underground Indie/Pop) ανήκουν στους KINKS! Μια μικρή (που χωρίς να το καταλάβετε θα γίνει τεράστια) περιήγηση στην μουσική τους πορεία θα σας πείσει ανεπιστρεπτή!
    #18582   /   10.06.2009, 01:02   /   Αναφορά
    Είναι τραγική αλήθεια πως κάποια συγκροτήματα που αξίζουν όλα τα λεφτά (ασχέτως αν είναι οι kinks του 1962 ή κάποια άλλη μπάντα του 2009 ή πιο φρέσκια) δεν προβάλονται όσο θα έπρεπε από τα μέσα με αποτέλεσμα να μας στερούν την ποιότητα... Ευτυχώς που εμείς αν θέλουμε και αναζητούμε την ποιότητα, ξέρουμε που θα την βρούμε!! Orfeus σε ευχαριστούμε!
    #24158   /   23.01.2012, 20:58   /   Αναφορά
    Αυτό το άρθρο με έπεισε να ψάξω τους Kinks και πραγματικά μπορώ να πω οτί με ενθουσίασε αυτός ο ήχος...Μου αρέσουν πάρα πολύ!Τους ακούω σταμάτητα.Ευχαριστώ πάρα πολύ Orfeus!
    #29821   /   13.12.2018, 18:40   /   Αναφορά
    Μπράβο βρε Γιώργο. Καιρό είχα να διαβάσω τόσο καλό άρθρο από μουσικό (και ουχί δημοσιογράφο) για μία από τις μακροβιότερες μπάντες όλων των εποχών.
    #29823   /   13.12.2018, 21:58
    Καλώς τη Μαρίνα. Πολύ χαίρομαι που σε "βλέπω" (δεν σε περίμενα εδώ και η έκπληξη είναι πολύ ευχάριστη) και σ ευχαριστώ για το σχόλιο. :)