ελληνική μουσική
    760 online   ·  210.833 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Μάθημα Κιθάρας : Θεωρία πάνω στις συγχορδίες

    Σε αυτή τη σελίδα θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε με απλό και πρακτικό τρόπο μερικά θεωρητικά πράγματα σχετικά με τις συγχορδίες, τι είναι, από πού προέρχονται, τι είδη συγχορδιών υπάρχουν, πώς τα ξεχωρίζουμε, κλπ. Οι τυχόν απαιτητικοί του είδους ας συγχωρήσουν μερικές απλουστεύσεις που γίνονται...

    Γράφει ο aggelos (aggelos)
    1 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 02 Φεβ 2003

    Λίγη θεωρία πάνω στις συγχορδίες

    Από τον Νέο Κιθαρωδό (kitharodos@kithara.gr)

    Συγχορδίες ματζόρε και μινόρε

    Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα τραγούδι σε κλίμακα Ντο ματζόρε. Η κλίμακα αυτή (που είναι η πιο απλή που υπάρχει), περιέχει τις νότες Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ, κλπ. Για ευκολία, αριθμούμε τις νότες όπως παρακάτω:

     

    Νότα Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι Ντο Ρε Μι Φα
    Αριθμός 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
    Ημιτόνια 0 +2 +4 +5 +7 +9 +11 +12 +14 +16 +17

     

    Οι συγχορδίες του τραγουδιού αυτού αποτελούνται στην πιο απλή και κλασική τους μορφή από τρεις νότες, και σχηματίζονται αν πάρουμε τις νότες από την κλίμακα του τραγουδιού μία παρά μία. Σχηματίζουμε λοιπόν τις συγχορδίες παίρνοντας τις νότες της παραπάνω κλίμακας μία παρά μία:

     

    Ντο - Μι - Σολ = Συγχορδία Ντο ματζόρε = C (προσέξτε, πήραμε την πρώτη, την τρίτη και την πέμπτη νότα)

    Ρε - Φα - Λα = Συγχορδία Ρε μινόρε = Dm (την δεύτερη, τέταρτη, έκτη)

    Μι - Σολ - Σι = Συγχορδία Μι μινόρε = Em (...κλπ...)

    Φα - Λα - Ντο = Συγχορδία Φα ματζόρε = F

    Σολ - Σι - Ρε  = Συγχορδία Σολ ματζόρε = G

    Λα - Ντο - Μι = Συγχορδία Λα μινόρε = Am

    Σι - Ρε - Φα = Συγχορδία Σι ελαττωμένης = Bdim (με αυτή θα ασχοληθούμε παρακάτω...)

     

    Αυτές είναι και οι συγχορδίες που "περιέχονται" στην κλίμακα Ντο ματζόρε. Κατά 99%, τα τραγούδια που είναι σε αυτή την κλίμακα περιέχουν αυτές τις συγχορδίες.

    Πότε είναι μια συγχορδία ματζόρε και πότε μινόρε; Αν μελετήσετε λίγο τα παραδείγματα παραπάνω, θα δείτε ότι αυτό εξαρτάται από τα "διαστήματα" ανάμεσα στις νότες της συγχορδίας.

    Οι συγχορδίες ματζόρε έχουν πάντα τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική νότα συν 4 ημιτόνια - Βασική νότα συν 7 ημιτόνια (ένα ημιτόνιο είναι ένα τάστο στο λαιμό της κιθάρας), π.χ. η συγχορδία Ντο ματζόρε με τις νότες Ντο - Μι - Σολ.

     

    Οι συγχορδίες μινόρε έχουν πάντα τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική νότα συν 3 ημιτόνια - Βασική νότα συν 7 ημιτόνια.

    Η διαφορά με τις ματζόρε παραπάνω, βρίσκεται μόνο στη "μεσαία" νότα, που είναι μετατοπισμένη κατά ένα ημιτόνιο. Η συγχορδία Ντο μινόρε περιέχει λοιπόν τις νότες Ντο - Μι ύφεση - Σολ. Βλέπουμε ότι ένα ημιτόνιο διαφορά σε μία μόνο από τις τρεις νότες της συγχορδίας αρκεί για να κάνει την συγχορδία από ματζόρε μινόρε.

    Πάμε πίσω στην κλίμακα και στην συγχορδία Ντο ματζόρε: Ντο - Μι - Σολ. Αφού πήραμε τις νότες μία παρά μία, η συγχορδία περιέχει την πρώτη, την τρίτη και την πέμπτη νότα της κλίμακας. Και είδαμε ότι η τρίτη νότα είναι αυτή που καθορίζει αν η συγχορδία είναι ματζόρε ή μινόρε.

    Όλες οι "κανονικές" συγχορδίες ματζόρε ή μινόρε σχηματίζονται με τον ίδιο τρόπο και αποτελούνται από τρεις νότες, την πρώτη ή βασική (που δίνει το όνομά της στη συγχορδία), την τρίτη, που καθορίζει αν η συγχορδία θα είναι ματζόρε ή μινόρε, και την πέμπτη. Μα, θα πείτε, η κιθάρα έχει 6 χορδές, και ο καθένας ξέρει ότι σε πολλές συγχορδίες παίζουν όλες οι χορδές, άρα έχουν 6 νότες. Σίγουρα; Ας πάρουμε π.χ. την Λα μινόρε, που παίζεται στα τάστα 0-0-2-2-1-0 στις 6 χορδές της κιθάρας, και ας δούμε τι νότες παίζουν αυτές οι 6 χορδές: Μι - Λα - Μι - Λα - Ντο - Μι. Συγκρίνετέ την με τη Λα μινόρε που εμφανίζεται παραπάνω, και θα δείτε τελικά έχουμε πάλι μόνο τρεις διαφορετικές νότες, μόνο που απλά η Λα και η Μι επαναλαμβάνονται. 

    Συγχορδίες εβδόμης

    Ας ξαναξεκινήσουμε το ίδιο παιχνίδι από την αρχή, παίρνοντας πάλι τις νότες της κλίμακας μία παρά μία, μόνο που αυτή τη φορά θα πάρουμε τέσσερις αντί για τρεις νότες τη φορά:

    Ντο - Μι - Σολ - Σι = Συγχορδία Ντο μεγάλης εβδόμης = Cmaj7

    Ρε - Φα - Λα - Ντο = Συγχορδία Ρε μινόρε εβδόμης = Dm7

    Μι - Σολ - Σι - Ρε = Συγχορδία Μι μινόρε εβδόμης = Em7

    Φα - Λα - Ντο - Μι = Συγχορδία Φα μεγάλης εβδόμης = Fmaj7

    Σολ - Σι - Ρε - Φα = Συγχορδία Σολ εβδόμης = G7

    Λα - Ντο - Μι - Σολ = Συγχορδία Λα μινόρε εβδόμης = Am7

    Σι - Ρε - Φα - Λα = (αφήστε το καλύτερα...)

     

    Καλωσορίσατε στις συγχορδίες εβδόμης! Όπως φαίνεται και από τον τρόπο "κατασκευής" τους, οι συγχορδίες εβδόμης αποτελούνται, στην κλασική τους μορφή τουλάχιστο, από 4 νότες. Εκτός από την πρώτη ή βασική, την τρίτη και την πέμπτη νότα της κλίμακας, έχουμε τώρα και την έβδομη νότα, που δίνει στις συγχορδίες αυτές το όνομά τους και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους.

    Οι συγχορδίες εβδόμης έχουν πάντα τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική συν 3 ή 4 ημιτόνια - Βασική συν 7 ημιτόνια - Βασική συν 10 ημιτόνια,  π.χ. η συγχορδία Σολ εβδόμης με τις νότες Σολ - Σι - Ρε - Φα. Ανάλογα με το αν έχουμε την βασική συν 3 ή 4 ημιτόνια, έχουμε μινόρε ή ματζόρε εβδόμης αντίστοιχα.

    Οι συγχορδίες μεγάλης εβδόμης έχουν πάντα τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική συν 4 ημιτόνια - Βασική συν 7 ημιτόνια - Βασική συν 11 ημιτόνια.

     

    Συγχορδίες δευτέρας και τετάρτης

    Ας επιστρέψουμε πάλι στις συγχορδίες ματζόρε και μινόρε. Όπως είδαμε, η τρίτη νότα είναι αυτή που δίνει στη συγχορδία το χαρακτήρα της και ορίζει αν θα είναι ματζόρε ή μινόρε. Στις συγχορδίες δευτέρας και τετάρτης παραλείπουμε αυτή την τρίτη νότα, και στην θέση της βάζουμε την δεύτερη ή την τέταρτη νότα της κλίμακας. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ας ξαναπάρουμε την συγχορδία Ντο ματζόρε, όπως στην αρχή:

     

    Ντο ματζόρε:

    Ντο - Μι - Σολ = C

     

    Ντο δευτέρας:

    Ντο - Ρε - Σολ = Csus2

     

    Ντο τετάρτης:

    Ντο - Φα - Σολ = Csus4

     

    Επειδή αφαιρέσαμε την επίμαχη τρίτη νότα που θα έκανε τη συγχορδία ματζόρε ή μινόρε, οι συγχορδίες αυτές δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο, είναι κατά κάποιο τρόπο "ερμαφρόδιτες" ή "διφορούμενες", και αυτό τους δίνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα τους.

     

    Οι συγχορδίες δευτέρας έχουν πάντα τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική συν 2 ημιτόνια - Βασική συν 7 ημιτόνια.

     

    Οι συγχορδίες τετάρτης:

    Βασική νότα - Βασική συν 5 ημιτόνια - Βασική συν 7 ημιτόνια.

     

    Συγχορδίες πέμπτης (Powerchords)

    Αν από μια συγχορδία ματζόρε ή μινόρε αφαιρέσουμε εντελώς την νότα της τρίτης, παίρνουμε μια συγχορδία με δύο μόνο νότες, που δεν είναι ούτε ματζόρε ή μινόρε, δηλαδή:

    Ντο ματζόρε:

    Ντο - Μι - Σολ = C

     

    Ντο πέμπτης:

    Ντο - Σολ = C5

     

    Έχουμε δηλαδή μόνο την πρώτη και την πέμπτη νότα της κλίμακας, και από εκεί και το όνομα "συγχορδίες πέμπτης". Αυτό είναι βέβαια λίγο παραπλανητικό, γιατί και σχεδόν όλες οι άλλες συγχορδίες περιέχουν την πέμπτη νότα, αλλά... Οι συγχορδίες αυτές είναι πάρα πολύ συχνές (και πολύ ωραίες) ιδιαίτερα στην ηλεκτρική κιθάρα και σε τραγούδια ροκ, και όσο για το όνομα "Powerchords", φέρτε λίγο στο μυαλό σας την εισαγωγή του "Smoke on the water"... 

    Συγχορδίες ελαττωμένης

     Και κλείνοντας τον κύκλο με τις βασικές συγχορδίες, φτάνουμε στην συγχορδία της ελαττωμένης. Αυτή έχει τα εξής διαστήματα:

    Βασική νότα - Βασική συν 3 ημιτόνια - Βασική συν 6 ημιτόνια.

    Επειδή σε αυτή τη συγχορδία δεν υπάρχει η πέμπτη νότα της κλίμακας (είναι η μόνη συγχορδία που δεν την έχει), αλλά έχει αντικατασταθεί από μια "μειωμένη 5η νότα" (βλέπε τα 6 ημιτόνια παραπάνω), παίρνει και το όνομα "ελαττωμένη". Αυτό δίνει στη συγχορδία αυτή ένα παράξενο δραματικό συναίσθημα.

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει μια παραλλαγή της απλής ελαττωμένης, η "ελαττωμένη εβδόμης", η οποία περιέχει μια ακόμη νότα:

    Βασική νότα - Βασική συν 3 ημιτόνια - Βασική συν 6 ημιτόνια - Βασική συν 9 ημιτόνια.

    Αν θυμηθούμε ότι έχουμε 12 ημιτόνια σε μια οκτάβα, τότε έχουμε χωρίσει την οκτάβα σε 4 ακριβώς ίσα τμήματα. Και επειδή αυτή η συγχορδία είναι απόλυτα "συμμετρική", δεν παίζει τελικά κανένα ρόλο ποια είναι η βασική νότα, ή για να το πούμε με άλλα λόγια: Η συγχορδία αυτή είναι 4 συγχορδίες ταυτόχρονα!

    Ακριβώς εξαιτίας του δραματικού (ελαττωμένη, γαρ...) αλλά και του αμφιταλαντευόμενου χαρακτήρα της (λόγω συμμετρίας), χρησιμοποιείται συχνά στην πράξη αντί για την απλή ελαττωμένη, και πολλές φορές συγχέεται με αυτήν.

     

    Παραλλαγές συγχορδιών

    Προσπαθήσαμε παραπάνω να δώσουμε μια συνοπτική εικόνα των βασικών συγχορδιών. Υπάρχουν αμέτρητες ακόμα παραλλαγές, που δημιουργούνται αφαιρώντας, προσθέτοντας ή αλλάζοντας νότες σε κάποια υπάρχουσα συγχορδία. Οι συνδυασμοί είναι ατελείωτοι, και θα χρειαζόμασταν εκατοντάδες σελίδες για να τους αναφέρουμε όλους. Λόγω χώρου, αλλά και λόγω του εξωτικού και σπάνιου χαρακτήρα τους, δεν θα συνεχίσουμε.

     

    Τρίχορδα όργανα

    Ίσως να σας γεννήθηκε η απορία, πώς παίζουμε συγχορδίες που αποτελούνται από τέσσερις νότες σε όργανα που έχουν μόνο τρεις χορδές, όπως το τρίχορδο μπουζούκι ή ο μπαγλαμάς. Σε αυτή την περίπτωση, και εφόσον δεν μπορούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο (δηλ. την τέταρτη χορδή), προσπαθούμε να παραλείψουμε κάποια από τις νότες της συγχορδίας, και ειδικά με τέτοιο τρόπο, ώστε ή "απώλεια" να είναι όσο το δυνατό μικρότερη. Π.χ., αν θέλουμε να παίξουμε τη συγχορδία Ντο εβδόμης (δείτε και παρακάτω στον πίνακα), δεν έχει νόημα να παραλείψουμε τη Σι ύφεση, αφού αυτή είναι που κάνει την συγχορδία να είναι εβδόμης!

     

    Συνοπτικός πίνακας

    Δεν θα μπορούσε να λείπει ο πίνακας που συνοψίζει όλες τα παραπάνω περιπτώσεις. Για κάθε τύπο συγχορδίας εμφανίζονται τα διαστήματα από τις νότες της συγχορδίας σε ημιτόνια (0 είναι η βασική νότα). Στις δύο τελευταίες στήλες εμφανίζεται ένα παράδειγμα για συγχορδία από τη νότα Ντο, που δείχνει πώς γράφουμε αυτή τη συγχορδία και ποιες νότες περιέχει.

     

     

    Τύπος συγχορδίας

     

    Νότες / Διαστήματα σε ημιτόνια

    Γραφή

    (π.χ. για Ντο)

    Νότες

    (π.χ. για Ντο)

    Ματζόρε 0 +4 +7   C Ντο - Μι - Σολ
    Μινόρε 0 +3 +7   Cm Ντο - Μι ύφεση - Σολ
    Ματζόρε Εβδόμης 0 +4 +7 +10 C7 Ντο - Μι - Σολ - Σι ύφεση
    Μινόρε Εβδόμης 0 +3 +7 +10 Cm7 Ντο - Μι ύφεση - Σολ - Σι ύφεση
    Μεγάλης Εβδόμης 0 +4 +7 +11 Cmaj7 ή CM7 Ντο - Μι - Σολ - Σι
    Δευτέρας 0 +2 +7   Csus2 Ντο - Ρε - Σολ
    Τετάρτης 0 +5 +7   Csus4 Ντο - Φα - Σολ
    Πέμπτης 0 +7     C5 Ντο - Σολ
    Ελαττωμένης 0 +3 +6   Cdim ή C° Ντο - Μι ύφεση - Σολ ύφεση
    Ελαττωμένης Εβδόμης 0 +3 +6 +9 Cdim7 ή C°7 Ντο - Μι ύφεση - Σολ ύφεση - Λα

     

     

    Για λάθη ή προσθήκες στείλτε e-mail...

     


    Tags
    Μουσικά Όργανα:κιθάραΜουσική Εκπαίδευση:μάθημα κιθάραςσυγχορδίεςμάθημα θεωρίας



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    Η γνώμη σας;


    Γνωρίζετε τις νότες στο όργανο που παίζετε;

    Ναι
    Όχι



    Δημοσκόπηση | Αρχείο δημοσκοπήσεων

    _VOTES: 574

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #6   /   03.02.2003, 13:49   /   Αναφορά
    Πάρα πολύ καλό και απαραίτητο. Μπράβο ¶γγελε
    #10   /   12.02.2003, 09:56   /   Αναφορά
    Χμμμμ... καλό, αλλά μοιάζει επικίνδυνα με το παρακάτω κείμενο:

    http://songs.kithara.gr/chordsTheory.php.
    #847   /   06.10.2004, 07:40   /   Αναφορά
    To αυθεντικό κείμενο, βρίσκεται σε νέα διεύθυνση:
    http://portal.kithara.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=127
    και είναι από τον Νέο Κιθαρωδό, όπως άλλωστε αναγράφεται στην αρχή του άρθρου.
    #851   /   06.10.2004, 16:51   /   Αναφορά
    ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΤΗΑΡΑ.GR ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΕΛΕΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ COPY PASTE
    Administrator
    #852   /   06.10.2004, 21:22
    Το κείμενο το έστειλε ο Νέος Κιθαρωδός, μην λέμε πράγματα χωρίς να γνωρίζουμε. Ρωτήστε τον ίδιο. Ευχαριστώ...

    #19779   /   13.03.2010, 11:44
    σε παρακαλώ τώρα αστο το παιδί

    #1439   /   28.01.2005, 10:52   /   Αναφορά
    kalo..asxeta an to pires apo kapou i oxi.tis sigxordies 2as den xreiazotan na tis baleis tha mperdeytoun polloi.
    #5369   /   12.08.2006, 22:43
    Χε χε , ίσα ίσα που είναι άκρως αναγκαία πληροφορία για μένα. Προσπαθούσα να καταλάβω πώς λειτουργούσαν σε παρτιτούρες του Περίδη , απεγνωσμένα...

    #4984   /   28.06.2006, 22:18   /   Αναφορά
    Πραγματικά χρήσιμο αλλα τελικά εμένα γιατί μου φαίνεται βουνό όόόόόλο αυτοοοοο? :(
    #5368   /   12.08.2006, 22:41   /   Αναφορά
    Xθες μπήκα και εκτύπωσα το παρόν , σήμερα μπαίνω μόνο και μόνο για να ευχαριστήσω! Έχω περάσει και τις τρεις πρώτες θεωρητικές τάξεις μουσικής όμως αυτές οι μαζεμένες πληροφορίες και ξεκαθαρίσματα είναι άκρως απαραίτητα και δεν δίνονται στα ωδεια. Πχ στη σειρά βιβλίων του Χριστόφιλου δεν τα βρίσκει κανείς έτσι ολοκληρωμένα . Να είστε καλά όσοι βοηθήσατε προς αυτό το ξεκαθάρισμα..
    #5503   /   05.09.2006, 12:50   /   Αναφορά
    Πολυ καλο!!!!!!
    #5505   /   05.09.2006, 15:15   /   Αναφορά
    Πάάάρα πολύ χρήσιμο αυτό το πόστ! Άγγελε, σ'ευχαριστώ εκ μέρους όλων των άσχετων wannabe κιθαρωδών σαν και μένα. Ξεκαθάρισαν πολλά πράγματα μέσα στο μυαλό μου που δεν τα καταλάβαινα...Σέυχαριστώ και πάλι...



    Μετά απο αυτό το πόστ, τρέμετε κιθαρόφιλοι...έρχεται η deepbluesea....
    #5710   /   22.09.2006, 18:54
    χε χε μου φτιαξες το κέφι...

    #12525   /   21.03.2008, 13:01   /   Αναφορά
    To Aρθρο ειναι αρκετα καλο αλλα εχω την εντυπωση πωs οποιοs θελει να κατανοησει πωs κατασκευαζονται οι συγχορδιεs και να συνεχισει να τα θυμαται για παντα θα πρεπει να αφιερωσει λιγο χρονο ωστε να μαθει τα διαστηματα ωs κανονα π.χ οτι ενα μινορε ακορντο κατασκευαζεται απο ενα διαστημα 3ησ μικρηs απο την τονικη και ενα διαστημα 5ησ καθαρηs απο την τονικη.Η διαφορα του απο ενα ακορντο ματζορε ειναι η 3η οπου στο ματζορε ακορντο ειναι 3η μεγαλη(η ποιοτητα του ακορντου καθοριζεται απο το διαστημα 3ησ που δημιουργειται με την τονικη).Ενδεικτικα αναφερω οτι το διαστημα 3ησ μικρηs εχει αποσταση 1,5 Τονο ενω το διαστημα 3ησ μεγαληs εχει αποσταση 2 Τονουs,το διαστημα 5ησ Kαθαρο εχει αποσταση 3,5 Τονουs.(1 Τονοs =2 Ημιτονια).

    π.χ Για το ακορντο λα μινορε χρησιμοποιουμε φυσικα την τονικη(1η)λα,την 3η(την βρισκουμε ονομαζονταs τιs νοτεs με την σειρα λα-σι-ντο αρα η τριτη ειναι ντο (τωρα αν το ντο ειναι αλλοιωμενο εξαρταται απο το διαστημα 3ησ μικρηs δηλ.μετραμε 1,5Τ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΝΙΚΗ)λα-ντο=1,5Τ.

    και το διατημα 5ησ που ειναι η μι (ονομαζουμε τιs νοτεs ξεκινωνταs παντα απο την τονικη)αρα,λα-σι-ντο-ρε-μι, μετραμε 3,5 Τονουs για να δουμε αν το μι ειναι αλλοιωμενο,(λα-μι=3,5Τ)ΑΡΑ,Το λα μινορε κατασκευαζεται απο τιs νοτεs λα-ντο-μι.Η διαφορα με το αντιστοιχο ματζορε βρισκεται στο ντο καντε τουs υπολογισμουs και βρειτε τη αλλοιωση θα εχει το ντο ωστε το ακορντο να ειναι ματζορε.....(οποιοs δεν βαριεται)....
    #20489   /   10.07.2010, 02:14   /   Αναφορά
    Καλα αυτη η θεωρια μονο λιγη δεν ειναι!



    Παντως εμενα με βοηθησε αρκετα και δεν με ενδιαφερει καθολου αν ειναι αντεγραμμενα ή οχι, και κανονικα δεν θα επρεπε α ενδιαφερει και κανεναν αλλο! Εφοσον τους βοηθαει ολους τι σημασια εχουν ολα τα υπολοιπα?



    Εξαλλου, ολοι ξερουμε τι ειναι να μην εχεις χρονο, και ειδικα για κατι βαρετο οπως η θεωρια(της κιθαρας και οχι μονο).



    Ευχαριστω για το αρθρο!
    #21446   /   05.01.2011, 09:50   /   Αναφορά
    Πώ πώ! Πολύ θεωρία, αλλά τα εξηγεί πολύ καλά :)
    #22845   /   11.06.2011, 09:02   /   Αναφορά
    Πολυ καλο και χρησιμο αρθρο.

    Οσοι δεν το καταλαβαινουν ακομα, ισως δεν εχουν ακομα τις βασικες γνωσεις των διαστηματων και των κλιμακων.

    Αν τις μελετησουν, τοτε με αυτο το αρθρο θα μπορεσουν να βρισκουν ευκολα τις συγχορδιες απο μια μελωδια χωρις να ψαχνουν στην τυχη, αλλα και το αντιθετο θα μπορουν να βρισκουν την κλιμακα μιας μελωδιας απο τις συγχορδιες και να ψαχνονται στην τυχη και παλι.

    Το κυριοτερο, θα μπορουν να σκαρωσουν και τα δικα τους τραγουδια, ξεκινωντας απο τη μελωδια που θα εμπνευστουν και μετα θα βρουν και τις συγχορδιες της.

    Το μυστικο για αυτο ειναι, για να το πω καπως απλα, οτι πρεπει η συγχορδια που επιλεγουμε σε καθε αλλαγη, να περιεχει τη νοτα που ακουγεται στο τελος συνηθως μιας μουσικης "φρασης" και οχι τις "περαστικες". Και αν ειναι δυνατον, για να ακουστει πιο ομορφα, να υπαρχει μια συνεχεια στις συγχορδιες και να μπλεκονται ομορφα με εξυπνες αναστροφες (για οσους εχουν μαθει τι ειναι αναστροφη συγχορδιας).
    #22846   /   11.06.2011, 09:14
    Οσοι βαριουνται τη θεωρια θα πρεπει να ξανασκεφτουν τι βαριουνται πιο πολυ στη μουσικη.

    Τη θεωρια ή το κολλημα στα ιδια και στα ιδια?

    Χωρις λυσεις σε προβληματα και χωρις προοδο.

    #23452   /   25.09.2011, 20:46   /   Αναφορά
    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΒΟΗΘΗΜΑ! ΠΑΙΔΕΥΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΚΙΘΑΡΑ ONLINE ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΒΟΗΘΑΕΙ! ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΙΘΑΡΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΗΝΥΜΑ!
    #23684   /   12.11.2011, 23:37   /   Αναφορά
    Θα έλεγα ότι το άρθο περιέχει πληροφορίες δύσκολες για αρχάριους!

    Θα πρότεινα απλά να πούμε ότι: κάθε συγχορδία αποτελέιται από 2 τρίτες (1η - 3η - 5η)!

    Αν η πρώτη 3η απότελείται από 2 τόνους (3η μεγάλη), τότε έχουμε μείζωνα (majore) σγχορδία. Αν η πρώτη 3η αποτελείται από έναν τόνο & ένα ημιτόνιο (3η μικρή), τότε έχουμε ελλάσωνα (minore) συγχορδία!

    Επισής σε κάθε κλίμακα έχουμε τρεις βασικές σιγχορδίες :1ης, 4ης, & 5ης βαθμίδας.

    Σε κάθε μείζωνα κλίμακα & οι τρεις είναι majore συγχορδίες.

    Σε κάθε ελλάσωνα αρμονική η 4η είναι minore, ενώ σε κάθε ελλάσωνα μελωδική είναι majore (με βάση την αλλοίωση της έκτης νότας, αλλάζει το διάστημα 3ης).

    Και στις ελλάσωνες κλίμακες η συγχορδία της 5ης βαθμίδας είναι majore (το διάστημα 3ης της 5ης - 7ης είναι πάντα μεγάλο).

    #23790   /   08.12.2011, 19:50   /   Αναφορά
    Ένα τεράστιο μπράβο σε όλους σας!
    Προσπαθώ (όσο πιο οικονομικά γίνεται) να μάθω να παίζω κιθάρα..Ένα όνειρο ζωής..Μπορώ να πω ότι δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα που έχω κάνει, με δυσκολεύει αρκετά..:/ Θα προσπαθήσω εννοείται..!!
    Και πάλι συγχαρητήρια στους ανθρώπους που είχαν αυτή την ιδέα, βοηθάτε πολλούς:)
    #24218   /   04.02.2012, 16:43   /   Αναφορά
    Πολύ κατατοπιστικό άρθρο και αρκετά κατανοητό. Ένας αρχάριος ευχαριστεί :)