ελληνική μουσική
    700 online   ·  210.833 μέλη

    Ενότητες
    Εισαγωγή
    Albums 60's
    Albums 70's
    Albums 80's
    Albums 90's
    Πρόταση, Βιβλιογραφία
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 09 Σεπ 2009

    Albums 70's

    ** A Question Of Balance (1970)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Question, 2) How Is It (We Are Here), 3) And The Tide Rushes In, 4) Don't You Feel Small, 5) Tortoise And The Hare, 6) It's Up To You, 7) Minstrel's Song, 8) Dawning Is The Day, 9) Melancholy Man, 10) The Balance.

    Και αφού το Children σήμανε συναγερμό, αποφάσισαν να το επαναλάβουν και σχεδόν το κατάφεραν. Για πρώτη (και τελευταία) φορά οι Moodies ασχολούνται στο concept αυτό με οικολογικά προβλήματα.

    Ο Graeme Edge για μοναδική φορά παραδίδει εδώ ένα αξιόλογο κομμάτι. Είναι το 'Don't You Feel Small' που είναι πολύ καλό. Αλλά δεν είναι το concept που μετράει εδώ. Τα τραγούδια είναι. Τα πρώτα 5 είναι ότι καλύτερο έχουν παρουσιάσει ποτέ οι Moodies από το Days και μετά.

    Το 'Question' έχει την υπογραφή του Hayward που σημαίνει με άλλα λόγια 'εγγύηση'. Ο Pinder παρουσιάζει το 'σκοτεινό' 'How Is It (We Are Here)' με αξιοθαύμαστα συμφωνικά effects που είναι δέκα φορές καλύτερα από αυτά που χρησιμοποίησε στο 'Voyage'.

    Ο Thomas μας καλμάρει με το υπέροχο 'And The Tide Rushes In' που μας παραπέμπει στο Days και ο Lodge με το 'Tortoise And The Hare' δείχνει το δρόμο για το μελλοντικό 'I'm Just A Singer', που οδηγεί στο 'Sitting At The Wheel' που οδηγεί στο 'Here Comes The Weekend'......  

    Αν θελήσετε ποτέ να ακούσετε και τους πέντε τραγουδοποιούς τον ένα πίσω από τον άλλον, τα πέντε πρώτα κομμάτια του Balance είναι η καλύτερη επιλογή.

    Από τα υπόλοιπα πέντε, μόνο δύο στέκονται στο ίδιο καλό επίπεδο. Το 'Minstrel's Song' του Lodge και το 'Melancholy Man' του Pinder.

    Ο Hayward δεν τα καταφέρνει και πολύ καλά στα 'It's Up To You' & 'Dawning Is The Day'. Πέφτει στην παγίδα της ρομαντικής ατμόσφαιρας και χάνει τη μελωδία.  Και ενώ το album ανοίγει πολύ δυναμικά με το 'Question', κλείνει με το καθόλου καλό 'Balance' που δεν είναι βέβαια το χειρότερο ποίημα που έγραψε ποτέ ο Edge αλλά δεν κάνει για κλείσιμο.

    * Σχόλιο: Μελωδικά οικολογικό, ή οικολογικά μελωδικό. Διαλέγετε και παίρνετε…

    ** Every Good Boy Deserves Favour (1971)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Procession, 2) The Story In Your Eyes, 3) Our Guessing Game, 4) Emily's Song, 5) After You Came, 6) One More Time To Live, 7) Nice To Be Here, 8) You Can Never Go Home, 9) My Song.

    Δεν είναι κακό, αλλά δεν φέρνει τίποτα καινούργιο. Καμία καινούργια Moody ιδέα δεν προσθέτει στις ήδη υπάρχουσες. Προσπαθούν να επαναλάβουν ξανά το  Balance και στο concept εμφανίζεται πάλι ο κύκλος της ζωής. Μα με το  Days δεν μας τα είπαν αυτά; Γιατί δεν πάνε παρακάτω;

    Ο Edge κάνει πάλι τα δικά του στο 'Procession'. Όλα αυτά τα ηχητικά collage (Ινδικό  sitar, μεσαιωνικό φλάουτο, εκκλησιαστικό όργανο) που ντύνουν την ατμόσφαιρα του ποιήματος με τις τρισύλλαβες και τετρασύλλαβες Λατινικές λέξεις τι προσφέρουν; Καλύτερα να το άφηναν απ’ έξω.

    Ο Hayward έχει εδώ το 'Story In Your Eyes' που είναι καλό και ροκάρει αλλά δεν προσθέτει τίποτα καινούργιο στα 'Gypsy' & 'Question'. Έχει το 'You Can Never Go Home' που είναι καρμπόν του 'Story' που είναι καρμπόν των 'Gypsy' & 'Question'. Ποιος χρειάζεται ένα καρμπόν;

    Ο Thomas έχει το 'Our Guessing Game' που είναι παραλλαγή του 'Tide Rushes In' και το 'Nice To Be Here' που είναι παραλλαγή των 'Dr. Livingstone' & 'Another Morning'. Είναι σα να γράφει ξανά τα ίδια τραγούδια με άλλο τίτλο. Ποιος χρειάζεται ξανά ένα καρμπόν;

    Ο Lodge έχει το 'Emily's Song' και το Μπητλικό 'One More Time To Live' που αρχίζει σαν μπαλάντα και δυστυχώς εξελίσσεται σαν επανάληψη του 'Procession'. Κρίμα. Κρίμα, γιατί θα μπορούσε να είναι το καλύτερο τραγούδι του δίσκου.

    Ο Edge παρουσιάζει επιτέλους ένα τραγούδι που είναι το 'After You Came' που δεν είναι άσχημο, αλλά είναι χειρότερο από το 'Don't You Feel Small'.

    Και ο Pinder? Ο Pinder έχει εδώ το 'My Song' αλλά την παθαίνει όπως ο Lodge στο 'One More Time To Live'. Καταλήγει να είναι ένα καρμπόν του "Voyage", ενώ θα μπορούσε να είναι ισάξιο –αν όχι καλύτερο- του  'Melancholy Man'.

    * Σχόλιο: Έγραψα και στην αρχή αλλά θα το επαναλάβω: Δεν έχει να προσθέσει απολύτως τίποτα καινούργιο. Από τα πολλά καρμπόν, θα φτιάξουμε ….καρμπονάρα!!!

    ** Seventh Sojourn (1972)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Lost In A Lost World, 2) New Horizons, 3) For My Lady, 4) Isn't Life Strange, 5) You And Me, 6) The Land Of Make-Believe, 7) When You're A Free Man, 8) I'm Just A Singer (In A Rock And Roll Band).

    Στα 1972 η μπάντα παρουσιάζεται εξαντλημένη δημιουργικά, οργανικά και βάλτε εδώ ότι άλλη εξάντληση μπορείτε να φανταστείτε. Το "άρωμα" αυτό της εξάντλησης μεταδίδεται και στο album που περιέχει τραγούδια άκρως μελαγχολικά. Το Seventh Sojourn, είναι το τελευταίο από τα επτά κλασικά albums των Moodies, αλλά έχει μία μεγάλη διαφορά από τα προηγούμενα που το κάνει να ξεχωρίζει και θα τη δούμε παρακάτω.

    Το 'New Horizons' του Hayward που είναι αφιερωμένο στους γονείς του, έχει ένα ρεφρέν καταπληκτικό και παραπέμπει στην μπάντα των καλών ημερών του 1967.

    Ο Thomas προσπαθεί να κάνει μία μεσαιωνική μπαλάντα με το 'For My Lady' και το καταφέρνει.

    Ο Lodge έχει το 'I'm Just A Singer (In A Rock'n'Roll Band)' που θα ήταν πολύ καλό για τους ABBA αλλά δεν κάνει για τους Moodies και το υπέροχο 'Isn't Life Strange' που παραπέμπει και αυτό στην μπάντα των καλών ημερών του 1967.

    Ο Pinder κρατάει δύο άσσους στο μανίκι και τους ρίχνει με τα μελαγχολικά πλην όμως υπέροχα 'Lost In A New World' & 'When You're A Free Man'.

    Τα επόμενα δύο κομμάτια τα έχουμε ακούσει ξανά με ….άλλους τίτλους!!! Το ένα είναι το 'You And Me' του Ray Thomas και το άλλο είναι το 'Land Of Make-Believe' του Hayward.

    * Σχόλιο: Πολλοί αναρωτιούνται γιατί διέλυσαν τώρα που βρίσκονταν στο ζενίθ της καριέρας τους. Αν ακούσετε όμως όλα τους τα albums με χρονολογική σειρά, θα δείτε ότι δεν είχαν πλέον 'New Horizons' για να εξερευνήσουν. Για πέντε χρόνια ηχογραφούσαν το ίδιο album ξανά και ξανά. Το Seventh Sojourn ξεχωρίζει και βρίσκεται έξω από αυτή τη φόρμουλα, επειδή απουσιάζουν οι ανόητες ποιητικές παρεμβάσεις του Mr. Edge. Αυτή είναι η μεγάλη του διαφορά από τα έξη προηγούμενα. Δεν έσωσε όμως την κατάσταση ούτε αυτό. Φοβάμαι ότι αναπαράγοντας ατέλειωτους κλώνους του 'Nights In White Satin' ή του 'Dr. Livingstone', βρέθηκαν σε αδιέξοδο, αλλά δεν τόλμησαν ποτέ να κάνουν κάτι διαφορετικό. Στο Seventh Sojourn που τόλμησαν να αφήσουν απ’ έξω τις ποιητικές ανησυχίες του Edge, ήταν αργά.

    ** Blue Jays (Justin Hayward & John Lodge, 1975)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) This Morning, 2) Remember Me (My Friend), 3) My Brother, 4) You, 5) Nights Winters Years, 6) Saved By The Music, 7) I Dreamed Last Night, 8) Who Are You Now, 9) Maybe, 10) When You Wake Up, 11) Blue Guitar.

    Οι Moodies έχουν διαλύσει και το Blue Jays είναι το προσωπικό album των Justin Hayward & John Lodge που δεν είναι album των Moody Blues, αλλά θα μπορούσε να είναι, αφού οι δυο τους είναι εδώ, ο παραγωγός των Moody Blues είναι εδώ και ολόκληρο το album κολλάει στην φόρμουλα των Moodies τόσο πολύ που κανονικά θα έπρεπε αυτό να είναι το όγδοο και όχι το Octave. Αφήστε δηλαδή που απουσιάζει και ο Graeme Edge και αυτό μόνο ευτύχημα μπορεί να θεωρηθεί.

    Μόνο δύο μέλη έχουμε λοιπόν εδώ από τα πέντε και δεν έχουμε τον Pinder με το  mellotron που έστηνε τις ενορχηστρώσεις. Στη θέση του ήρθε ο Peter Knight που πρόσθεσε μερικά strings και μερικά πνευστά και οι Hayward & Lodge μαζί με τον παραγωγό Tony Clarke, βάλθηκαν να αναβιώσουν την ατμόσφαιρα του Days. Αυτό όμως το album δεν είναι το Days και αυτό είναι απόλυτα βεβαιωμένο. Τα μισά τραγούδια είναι του Hayward και τα υπόλοιπα είναι Hayward/Lodge. Η ρομαντική λοιπόν ατμόσφαιρα είναι υπέροχη αλλά θα πρέπει να είσαι πολύ φανατικός για να σε "τρελάνει".

    Το 'This Morning' είναι επικό. Ξεκινάει απαλά σαν ακουστικό και σιγά-σιγά φτάνει σε ένα κρεσέντο από κιθάρες και σύνθια καθώς οι Hayward & Lodge ξεχύνονται στα μικρόφωνα σαν ντουέτο. Ακολουθεί το συναισθηματικό 'Remember Me (My Friend)' και ξαφνικά όλα σταματάνε εδώ.

    Ο δίσκος βέβαια έχει 11 τραγούδια, αλλά τα υπόλοιπα 9 είναι μία διαρκής ανακύκλωση χιλιοακουσμένων μελωδιών. Το 'You' θυμίζει το 'Out And In' του Pinder και το 'Saved By The Music' θα μπορούσε να βρίσκεται σε οποιοδήποτε album των Moody Blues. Το 'Nights Winters Years' ηχεί μελοδραματικό με τις Χολυγουντιανές ενορχηστρώσεις του και τα υπόλοιπα δεν είναι ούτε όμορφα, αλλά ούτε και άσχημα. Δεν έχουν νεύρο, δεν έχουν χρώμα και δεν έχουν ούτε βάση για να πατάνε.

    * Σχόλιο: Μονότονο και βαρετό album. Έχει μόνο δύο καλές στιγμές.

    ** Songwriter (Justin Hayward, 1977)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Tightrope, 2) Songwriter (part 1), 3) Songwriter (part 2), 4) Country Girl, 5) One Lonely Room, 6) Lay It On Me, 7) Stage Door, 8) Raised On Love, 9) Doin' Time, 10) Nostradamus, 11) Marie, 12) Learning The Game.

    Το Songwriter σημαίνει την απομάκρυνση του Justin από τον ήχο και τη φόρμουλα των Moodies αν και σε ένα χρόνο θα επανενωθούν για να κάνουν το Octave. Εδώ λοιπόν ο Hayward φαίνεται ότι προσπαθεί να αποδείξει σε όλο τον κόσμο ότι είναι 'Rocker' αλλά εμείς ξέρουμε ότι ο Justin δεν ήταν ποτέ 'Rocker'. Ήταν Pop. Αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα. Πρόβλημα είναι να προσπαθείς να αποδείξεις ότι είσαι ελέφαντας ενώ είσαι ….φασιανός! Καταφέρνει να φτιάξει μερικά καλά κομμάτια, αλλά χωρίς τη μπάντα τα πράγματα είναι δύσκολα. Υπάρχουν βέβαια διάφοροι μουσικοί τριγύρω, αλλά δεν βοηθάνε και πολύ. Έτσι ο Justin καταφεύγει στους στούντιο-αυτοματισμούς και παράγει ένα flat αποτέλεσμα. Εκτός αυτού, κάθε φορά που φαίνεται ότι πάει να κάνει κάτι καλό, στην εξέλιξή του το κάνει χειρότερο.

    Ξεκινάει ας πούμε με μία καταπληκτική πολυμερή μπαλάντα η οποία εξελίσσεται σε χορευτική Disco. Από όλο το album ξεχωρίζουν μόνο δύο τραγούδια. Το ένα είναι το 'One Lonely Room' το οποίο είναι καταπληκτικό και αν προσθέταμε το Mellotron του Pinder στη θέση του ανώνυμου σαξοφωνίστα, τότε θα είχαμε ένα αριστούργημα που θα μπορούσε να είναι το καλύτερο από τα καλύτερα των Moody Blues. Το άλλο είναι το 'Nostradamus'. Είναι "σκοτεινό" και "μυστηριώδες" με υπέροχο φλάουτο και καταπληκτικά τύμπανα και strings. Τα υπόλοιπα κομμάτια μπορείτε ακόμα και να μην τα θυμόσαστε γιατί δεν αξίζουν. Η φωνή του εξακολουθεί να είναι γοητευτική, αλλά δεν σώζει το υπόλοιπο album.

    * Σχόλιο: Αν υποθέσουμε ότι ένα καλό τραγούδι ισούται με έξη άσχημα, τότε το album αυτό αξίζει επειδή περιέχει τα  αριστουργηματικά 'One Lonely Room' & 'Nostradamus'. Το album όμως αυτό, κρίνεται απαραίτητο επειδή λειτουργεί και είναι ένα αναγκαίο link ανάμεσα στο Blue Jays και στο Octave.

    ** Caught Live + 5 (Το Καλύτερο Live Album, 1977)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Gypsy, 2) The Sunset, 3) Dr Livingstone I Presume, 4) Never Comes The Day, 5) Peak Hour, 6) Tuesday Afternoon, 7) Are You Sitting Comfortably?, 8) The Dream, 9) Have You Heard? (part 1), 10) The Voyage, 11) Have You Heard? (part 2), 12) Nights In White Satin, 13) Legend Of A Mind, 14) Ride My See-Saw, 15) Gimme A Little Somethin', 16) Please Think About It, 17) Long Summer Days, 18) King And Queen, 19) What Am I Doing Here?

    Το συγκεκριμένο live έγινε στο Royal Albert Hall στις 12 Δεκεμβρίου του 1969, αλλά το album κυκλοφόρησε 8 χρόνια αργότερα σαν 'Υλικό Αρχείου' με 5 επί πλέον 'bonus tracks' που δεν είχαν κυκλοφορήσει ποτέ ξανά και ήταν κομμένα από το Children.

    Οι Moodies δεν έδιναν μεγάλη σημασία –ιδιαίτερα στην επί Laine εποχή- στις πρόβες και δεν ήταν ποτέ μία καλή live μπάντα. Καταφέρνουν όμως εδώ να φτιάξουν Rock ατμόσφαιρα αδιαφορώντας για τις studio version των κομματιών και αν υποθέσουμε ότι λογικά θα έπρεπε να προμοτάρουν το Children (αφού μιλάμε για το 1969), αυτοί αδιαφορούν και παίζουν μόνο το 'Gypsy' από το συγκεκριμένο album.

    Από το Days έχουμε τέσσερα κομμάτια και βεβαίως η κεντρική ατραξιόν της μπάντας που λέγεται Justin Hayward είναι εδώ με το τραγούδισμά του σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Τα 'Tuesday Afternoon' & 'Nights In White Satin' είναι εξαιρετικά.

    Τα κομμάτια από το Lost Chord είναι όλα ενορχηστρωμένα διαφορετικά με το 'Dr Livingstone' να 'υποφέρει' από τις αλλαγές. Στο 'Legend Of A Mind' ο Pinder κλέβει την παράσταση με το Mellotron και το 'Ride My See-Saw' κάνει encore ύστερα από τις ικεσίες του κοινού.

    Τα κομμάτια από το Threshold είναι τα περισσότερο αμφιλεγόμενα σημεία του album και αυτό συμβαίνει επειδή αποφασίζουν να παίξουν τη σουίτα 'Have You Heard/The Voyage' επαναλαμβάνοντας το 'κακούργημα' για άλλη μία φορά. Τσάμπα πήγαν οι ευχαριστίες μου.

    * Σχόλιο: Δεν ξέρω τι θα συνέβαινε εάν συμπεριφέρονταν περισσότερο επαγγελματικά και παρουσίαζαν το υλικό τους πιστοί στα studio originals. Μπορεί το αποτέλεσμα να ήταν θαυμάσιο a la Pink Floyd, αλλά αφού δεν έδιναν μεγάλη σημασία στις πρόβες και αντιμετώπιζαν το θέμα με ερασιτεχνικές φιλοδοξίες θα πρέπει αυτό να μας αρκεί. Στο κάτω-κάτω, το να κάνουν τα κομμάτια περισσότερο "προσβάσιμα"  ήταν δική τους επιλογή και πρέπει να το σεβαστούμε. Όσο για τα  '+ 5 bonus tracks' θα τα συναντήσουμε στην παρουσίαση του album Prelude.

    ** Octave (1978)

    Ξεχασμένες Μπάντες: Moody Blues* Tracks: 1) Steppin' In A Slide Zone, 2) Under Moonshine, 3) Had To Fall In Love, 4) I'll Be Level With You, 5) Driftwood, 6) Top Rank Suite, 7) I'm Your Man, 8) Survival, 9) One Step Into The Light, 10) The Day We Meet Again.

    Στο Octave ξεχνάμε τους Moody Blues που ξέραμε. Είναι σα να μην τους έκαναν τίποτα τα έξη χρόνια που ήταν στο pause και όλη η ενέργεια αντί να συσσωρευτεί και να ξεχυθεί, έχει εξαφανιστεί. Και η φωνή του Justin πού στο διάολο πήγε;

    Μόνο το  'Survival' του Lodge αγγίζει τα όρια του κλασικού και από κοντά ακολουθεί το 'Driftwood' του Hayward αλλά όπως είπα λίγο πριν, χωρίς την αγγελική του φωνή. Τα υπόλοιπα είναι δυστυχώς για πέταμα.

    Ο Hayward έχει τις μπαλάντες 'Had To Fall In Love' & 'The Day We Meet Again' και μας δίνει την  εντύπωση ότι ξαφνικά το γύρισε προς τη Γαλλική σχολή, γιατί αρκετές στιγμές θυμίζει Charles Aznavour. Έχει και το 'Top Rank Suite' από το οποίο σώζονται μόνο τα σαξόφωνα.

    Ο Lodge έχει το 'Steppin' In A Slide Zone' που είναι η συνέχεια του 'I'm Just A Singer' και φυσικά όπως είπα ξανά, ταιριάζει στους ABBA και όχι στους Moody Blues.

    Ο Thomas έχει τα 'Under Moonshine' & 'I'm Your Man' που ηχούν σαν παρωδία του 'For My Lady' και ο Edge "χτυπάει" με το 'I'll Be Level With You', με στόχο να βάλει καλάθι στον τενεκέ των σκουπιδιών και τα καταφέρνει θαυμάσια γιατί το κομμάτι του μόνο εκεί κάνει ….level!!!

    O Pinder έχει το πολύ μεγάλο και βαρετό  'One Step Into The Light' με ανακυκλωμένα στιχάκια από το παρελθόν.

    Όσο για τον ήχο όλων των κομματιών, ξεχάστε το Mellotron και τα φλάουτα. Εδώ έχουμε σύνθια και κιθάρες που κρύβονται και ακούγονται από το βάθος. Ο Mike Pinder ήρθε γρήγορα στα ίσια του και παραιτήθηκε από τη μπάντα γιατί αρνήθηκε να περιοδεύσει και να προμοτάρει το album. Καλό γι’ αυτόν, αλλά κακό για τους υπόλοιπους που έπρεπε να τον αντικαταστήσουν αναγκαστικά.

    * Σχόλιο: Reunion? Ποιο reunion? Άγευστο, με ελάχιστες καλές ιδέες που θα μπορούσαν να το κάνουν έστω να ακούγεται. Η μαγεία του Mellotron μας αποχαιρέτησε για πάντα μαζί με την αγγελική φωνή του Hayward.

    Επόμενο: Albums 80's



    Tags
    Μουσικά Είδη:BluesClassic RockDiscoPopRockRock and RollSoulΜουσικά Όργανα:κιθάραΚαλλιτέχνες:Charles AznavourABBAGenesisMariah CareyPink FloydQueen



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #18891   /   09.09.2009, 16:12   /   Αναφορά
    το τιτανομεγιστο Nights in white satin ειναι δικο τους . . . αυτο το song ευτυχως . . . το γνωριζουν και οι πετρες!!!Δεν εχει να κανει με επιφανειακη ακροαση . . . αλλα με την τεραστια εμπνευση και την μοναδικοτητα της συνθεσης!!!
    #18892   /   09.09.2009, 16:17
    αν και θεωρω την Live φωνητικη εκτελεση του δικου μας Μαριου Φραγκουλη αξεπεραστη!!!



    Υ.Γ μαγεια!!!

    #18893   /   09.09.2009, 19:56   /   Αναφορά
    απάντηση στην ερώτηση σου Orfeus για Το εξώφυλλο του album The Present... είναι βασισμένο στον πίνακα Daybreak του αμερικανού ζωγράφου Maxfield Parrish (Ιούλιος 1870 – Μάρτιος 1966) χρησιμοποιήθηκε και απο τους Dalis Car στο μοναδικό τους LP The Waking Hour (1984).

    fcpart.googlepages.com

    #18894   /   09.09.2009, 21:45   /   Αναφορά
    Και να φανταστείς ότι έχω το Waking Hour των Dalis Car...



    :)



    #18926   /   19.09.2009, 14:57
    Για μια ακόμη φορά .... πολλά - πολλά συγχαρητήρια Οrfeus !!!! Καταπληκτικό κείμενο, και με αξιοζήλευτη δομή !!!! Αν όσοι είναι πολύ μικροί σε ηλικία και, με αφορμή το κείμενό σου, αρχίσουν να ψάχνονται με MOODY BLUES, να ξέρουν ότι θα βγουν πάρα πολύ κερδισμένοι !!! Κι αν έχουν το .... "μικρόβιο" του γραψίματος τραγουδιών, η ενασχόλησή τους με αυτή τη μπάντα θα τούς ωφελήσει ... όσο δεν φαντάζονται !!!



    Όσον αφορά στη δική μου γενιά - 30βάλε με 40βγάλε - ανακάλυψε τους MOODY BLUES χάρις ... στο ΓΑΛΑ ΝΟΥΝΟΥ !!! Ναι, ναι, μη γελάτε, μιλάω πολύ σοβαρά !!! Εκεί στα μισά των 80ς παιζόταν στην τόοτε Κρατική Τηλεόραση μία διαφήμιση όπου, υποτίθεται, ο μπόμπιρας έχει πέσει για ύπνο. Όχι, όμως, και οι γονείς του, οι οποίοι στην κρεβατοκάμαρά τους θυμήθηκαν τα παλιά, έβαλαν στο πικάπ το NIGHTS IN WHITE SATIN και ... χορεύουν αγκαλιαστά, σαν τότε που ζούσαν τις πρώτες μέρες του έρωτά τους. Όμως ... ξαφνικά μπουκάρει στο δωμάτιο ο πιτσιρίκος και .... τους διακόπτει το χορό για να ζητήσει το γάλα του !!!! Λοιπόν, μετά από αυτή τη διαφήμιση, τόσο εγώ, όσο και ένα σωρό συμμαθητές μου από το Γυμνάσιο, πήραμε σβάρνα τα δισκάδικα και .... αρχίσαμε να αναζητάμε δίσκους των MOODY BLUES, δεδομένου ότι δεν επρόκειτο για συγκρότημα "της γενιάς μας" !!! Τόσο πολύ μάς είχε μαγέψει το Nights with ......



    Περαιτέρω .... επίτρεψέ μου βρε Ορφεάκο να διαφωνήσω [έστω και ελαφρώς] για μία ακόμη φορά μαζί σου !!! Γράφεις σχετικά με το "In Search Of The Lost Chord" το εξής :



    "Αποφασίζουν λοιπόν εδώ, να ασχοληθούν με το flower power και ψάχνουν να βρουν το Lost Chord. Η μπάντα όμως δεν έχει τα κότσια για να κάνει ψυχεδέλεια."



    Παρόλο που, όπως προείπα, οι Μ.Β. δεν είναι της δικής μου γενιάς και παρακολούθησα την πορεία και το έργο τους από "χρονική απόσταση", έχω την - προσωπική και πλήρως υποκειμενική - εντύπωση ότι ουδέποτε ο σκοπός αυτής της μπάντας ήταν να κάνει ψυχεδέλεια !!! Η προσωπική - ταπεινή μου άποψη είναι ότι από το ξεκίνημά τους το κύριο και βασικό τους μέλημα ήταν να παραμένουν όσο το δυνατόν ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕΛΩΔΙΚΟΙ [πράγμα που το κατάφεραν ... μέχρις εκεί που ούτε κι οι ίδιοι φαντάζονταν !!!]. Από, δε, την ψυχεδέλεια "δανείστηκαν" εκείνα στοιχεία που τούς ήτανε απαραίτητα για να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν τις μελωδίες τους, ούτως ώστε να γίνουν ακόμη πιο συναισθηματικές και "ταξιδιάρικες".



    Τέλος ... αυτό που αγαπάω περισσότερο στους Μ.Β. είναι η χρήση του MELOTRON, η οποία γίνεται με περισσή επιδεξιότητα και μαεστρία !!! Ιδίως στα σημεία που αυτό συνδυάζεται με φλάουτο .... Αγαπημένο μου τραγούδι από αυτούς : το ιδιοφυές / υπερευαίσθητο LEGEND OF A MIND, το οποίο μιλάει για τον Τίμοθι Λίρι, τον "γκουρού" της ψυχεδέλειας. Αλλά και το MELANCHOLY MAN, υπέροχη και απρόβλεπτη μπαλάντα....



    Άραγε .... θα αξιωθώ ποτέ να τους δω λάιβ ??? Το καλοκαίρι ένας φίλος μου βρέθηκε στη Νέα Υόρκη και πήγε να τους δει αλλά .... η συναυλία τους ήταν από μέρες sold out. Τα δε εισιτήρια στη μαύρη αγορά κόστιζαν 200 ΕΥΡΩ [!!!!], τα οποία ο φίλος μου δεν μπόρεσε να διαθέσει. Εγώ όμως .... γι' αυτούς θα τα έδινα χωρίς δεύτερη σκέψη .........




























    #18937   /   21.09.2009, 09:14   /   Αναφορά
    Κώστα...



    Δεν τους χαρακτήρισα ψυχεδελικούς. Έγραψα ότι αποφάσισαν να ασχοληθούν με το flower power και αυτό δεν σημαίνει ότι η μπάντα ήταν -σώνει και καλά- ψυχεδελική.



    Thanks... :)
    #24511   /   07.04.2012, 14:41
    Άραγε .... θα αξιωθώ ποτέ να τους δω λάιβ ???



    .... είχα αναρωτηθεί πριν κάμποσο καιρό σε παραπάνω σχόλιό μου !!! Αυτό ... ίσως να συμβεί σε λίγες μέρες !!! Δεν αποκλείεται να τους δω λάιβ στο Englewood, μια κωμόπολη στο New Jersey, κάπου 15 -20 χλμ βορείως της Νέας Υόρκης, όπου θα παίξουν λάιβ στις 16 Απριλίου !!! Αν, πρώτα ο Θεός, αξιωθώ να τους δω λάιβ, θα είναι χαρά μου να σάς γράψω τις εντυπώσεις μου από τη συναυλία τους !!!



    Χρόνια πολλά σε όλους σας, αγαπητοί μου συμφορουμίτες !!! Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα !!! Να περάσετε όμορφα όπου κι αν βρεθείτε, με όποιους κι αν βρεθείτε .....