ελληνική μουσική
    344 online   ·  210.844 μέλη

    Ενότητες
    Εισαγωγή - Δισκογραφία
    Albums με τον Gabriel
    Albums χωρίς τον Gabriel
    Συλλογές Live
    Βιβλιογραφία Ακουστικά Βοηθήματα Πρόταση
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 08 Δεκ 2009

    Albums χωρίς τον Gabriel

    ** A Trick Of The Tail (1976)

    Genesis

    * Tracks: 1) Dance On A Volcano, 2) Entangled, 3) Squonk, 4) Mad Man Moon, 5) Robbery Assault And Battery, 6) Ripples, 7) A Trick Of The Tail, 8) Los Endos.

    Με την παραίτηση του Gabriel, οι Genesis από Peter-led έγιναν Peter-less. Κάποιος έπρεπε να πάρει τη θέση του και αυτό το ανέλαβαν οι "παλιοσειρές" Banks & Rutherford οι οποίοι αφού άκουσαν καμιά δεκαριά ντουζίνες από υποψήφιους, ανακάλυψαν ξαφνικά ότι η λύση ήταν μπροστά στα μάτια τους. Ο Phil Collins τους έκανε μία επίδειξη των τραγουδιστικών του ικανοτήτων και αφού αποφάσισαν να αναλάβει το πόστο του τραγουδιστή, άρχισε να δύει το άστρο ενός από τους καλύτερους drummers του prog Rock και να ανατέλλει το άστρο του πιο κρύου και ανούσιου performer –αν μπορούμε να τον αποκαλέσουμε έτσι- που γνώρισε ποτέ η παγκόσμια μουσική σκηνή συμπεριλαμβανομένης και της Κρύας Βρύσης που είναι στην Κάτω Ραχούλα έξω από τον Ασπροπόταμο. Ο Phil όμως, δεν είναι υπεύθυνος για το τραγουδιστικό υλικό του παρόντος album, όπως δεν είναι υπεύθυνος και για τα δύο επόμενα.  Τα κομμάτια υπογράφονται από τους Banks & ή Rutherford, με περιστασιακές συνεργασίες του Collins ή του Hackett. Αν είχατε παράπονα για την περίοδο 1971-74 που απουσίαζε από τον ήχο των Genesis η κιθάρα, τότε θα πρέπει αυτό το album να το πετάξετε πριν το ακούσετε. Η κιθάρα είναι τόσο ελάχιστη, που αναρωτιέσαι τι κάνει ο Hackett μέσα στο στούντιο. Ο Steve όποτε –ελάχιστα- σολάρει χαρίζει στο album υπέροχες στιγμές και αυτό το κάνει στο 'Entangled' που είναι δικό του και στο 'Ripples'. Η αποχώρηση του Hackett στα 1977, επηρέασε ελάχιστα τους Genesis. Πολύς κόσμος πιστεύει το αντίθετο, αλλά δεν ισχύει. Αφού δεν τον χρησιμοποιούσαν και τον είχαν στον "πάγκο" πώς ισχύει δηλαδή;  Ο Steve παραγκωνίστηκε επιμελώς και αυτό που θα ακούσετε εδώ, είναι 50 λεπτά γεμάτα από τα σύνθια του Banks. Ο ήχος είναι μονότονος και παρ’ όλο που οι μελωδίες των τραγουδιών δεν είναι άσχημες, οι Genesis βαδίζουν προς την κατεύθυνση των Kansas, οι οποίοι βέβαια, δεν ήταν και ότι καλύτερο για το prog. Ήταν η πιο βαρετή μπάντα που υπήρξε ποτέ. Το τραγούδισμα του Phil είναι απογοητευτικό. Μοιάζει με τη φωνή του Peter, αλλά…..Πού είναι τα "σπασίματα"; Ο Phil τραγουδάει βαρετά, μονότονα και υπερβάλλει με τη βοήθεια της παραγωγής. Από δω και πέρα, η φωνή των Genesis –για όσο αντέξει- θα ηχεί ….επαγγελματική. Το 'Ripples' του Rutherford, είναι από τις καλύτερες στιγμές του δίσκου και συνηγορεί σ’ αυτό ο Hackett με την κιθάρα του. Τι θεϊκό σολάρισμα είναι αυτό; Φανταστείτε ότι είναι ζήτημα αν παίζει παραπάνω από πέντε νότες και όμως το κομμάτι απογειώνεται. Το 'Squonk' είναι κι’ αυτό καλό, αλλά το 'Robbery, Assault, And Battery' μιμείται στιχουργικά το θέμα του 'Harold The Barrel'. Το 'Mad Man Moon' του Banks είναι το χειρότερο εδώ, αλλά ο Banks έχει μία καλή στιγμή με το 'Trick Of The Tail'. Πιθανότατα, είναι το τελευταίο καλό τραγούδι που έγραψαν οι  Genesis Peter-less και ο Phil -παραδόξως– του κάνει ένα αρκετά καλό τραγούδισμα. Τα υπόλοιπα δύο κομμάτια, το 'Dance On A Volcano' και το 'Entangled' του Hackett είναι και αυτά καλά. Το 'Los Endos' που κλείνει το album, είναι instrumental και σαν κομμάτι κλείνει με το θέμα του 'Squonk'.

    * Σχόλιο: Καλή η τραγουδοποιία και φαίνεται ότι προσπαθούν να διατηρήσουν ένα καλό επίπεδο, αλλά οι ενορχηστρώσεις είναι μέτριες. Ο Tony Banks θέλει σφάξιμο. Αυτό το παιδί ήθελε σώνει και καλά να παίζει σύνθια και τα έβαζε παντού. Γιατί δεν του έδιναν μία 12χορδη; Ή μία 6χορδη έστω;

    ** Wind And Wuthering (1977)

    Genesis

    * Tracks: 1) Eleventh Earl Of Mar, 2) One For The Vine, 3) Your Own Special Way, 4) Wot Gorilla?, 5) All In A Mouse's Night, 6) Blood On The Rooftops, 7) Unquiet Slumbers For The Sleepers, 8) In That Quiet Earth, 9) Afterglow.

    Αυτό το album έπρεπε να λέγεται Synth Festival. Από την πρώτη νότα μέχρι την τελευταία, οι ηλεκτρονικοί ήχοι ξεχύνονται από παντού και δηλητηριάζουν τον αέρα που αναπνέεις και τον καφέ που πίνεις. Ύστερα πας να κοιμηθείς και τους βρίσκεις ξαπλωμένους πάνω στο κρεβάτι σου. Πω…πω… άντε τώρα να αλλάζεις σεντόνια…. Μπα… για ύπνο στον δερμάτινο καναπέ παιδιά…  Ίσως να νομίζετε ότι μισώ τα σύνθια με όλα αυτά που γράφω, αλλά σας βεβαιώνω για το αντίθετο. Τα συμπαθώ και έχω πειραματιστεί αρκετά με αυτά. Χρειάζεται όμως σωστή χρήση. Να βάλεις μεγαθήρια όπως ο Brian Eno ή ο Keith Emerson, να ανοίξεις ένα μπουκάλι καλό κόκκινο κρασί, να ανάψεις δυο κεράκια, να πάρεις την καλή σου αγκαλιά και να καθίσεις να το απολαύσεις το πράγμα. Αλλά ο Tony Banks, είναι Tony Banks. Δεν είναι ούτε Eno, ούτε Emerson και αυτό δεν αλλάζει. Πάω στοίχημα ότι ο Tony προσπαθεί απεγνωσμένα να μονοπωλήσει τον ήχο των Peter-less και το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό. Μπάντες όπως οι Kansas, αντέγραψαν κάποτε τους Genesis και τώρα οι Genesis αντιγράφουν τους Kansas. Όσο για τον Steve Hackett, παίζει δυο-τρεις νότες σε ολόκληρο το album και οι καυγάδες του με τον Banks –που είχε τον Collins με το μέρος του- είναι Ομηρικές. Τελικά, αναγκάζεται να παραιτηθεί μετά το τέλος των ηχογραφήσεων. Το album ανοίγει με το 'Eleventh Earl Of Mar', που δανείζεται τη μελωδία του από το 'Battle Of Epping Forest' και από το 'Squonk'. Ο Rutherford παραδίδει το 'Your Own Special Way' που είναι πολύ όμορφη μπαλάντα, ενώ οι Hackett & Collins συνεργάζονται στο 'Blood On The Rooftops' που ανοίγει με ακουστική κιθάρα και ορίστε πώς κυλάει το πράγμα. Υπέροχο κομμάτι. Εάν κάτι κινείται "ευγενικά" σ’ αυτό το album, είναι το 'Blood On The Rooftops'. Μόνο όμως αυτό, γιατί σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα βαρετό album. Ο Banks κλέβει την παράσταση με το δεκάλεπτο 'One For The Vine' και την κλέβει τόσο αρνητικά, που σε κάνει να ουρλιάζεις ότι αυτό δεν είναι κομμάτι των Genesis. Τα στιχάκια του δεν λένε απολύτως τίποτα και η μελωδία του, θα μπορούσε πολύ άνετα να είναι γραμμένη από τον Elton John όταν ήταν 10 ετών. Και όλο αυτό τώρα ήταν ανάγκη να κρατάει δέκα λεπτά; Άμα βάλετε δίπλα του και κάνα-δυο βαρετά instrumentals που περιέχει το album, τελειώσατε. Το δε 'Afterglow' που κλείνει, είναι το πιο ακατάλληλο τραγούδι για κλείσιμο και το πιο αδύνατο που έγραψαν ποτέ οι Peter-less.

    * Σχόλιο: Το Trick Of The Tail, συγκριτικά με αυτό, ήταν πιο κοντά στα ίχνη του Gabriel. Υπήρχε τουλάχιστον λίγο φως εκεί. Στο Wind & Wuthering υπάρχει μόνο ένας μανάβης που ονομάζεται Banks, γυρίζει τις γειτονιές και …..όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει!!!

    ** And Then There Were Three (1978)

    Genesis

    * Tracks: 1) Down And Out, 2) Undertow, 3) Ballad Of Big, 4) Snowbound, 5) Burning Rope, 6) Deep In The Motherlode, 7) Many Too Many, 8) Scenes From A Night's Dream, 9) Say It's Alright Joe, 10) The Lady Lies, 11) Follow You Follow Me.

    Είναι κρίμα που μετά τον Gabriel έφυγε από τη μπάντα και ο Hackett. Αυτό είναι το πρώτο τους album χωρίς τον Steve, αλλά αν σκεφτεί κανείς πόσο ελάχιστα τον άφησαν να προσφέρει στα τρία προηγούμενα albums, δεν νομίζω ότι θα τους λείψει. Αφήστε δηλαδή που ούτε που θα κατάλαβαν την απουσία του. Έτσι κι’ αλλιώς στον πάγκο τον είχαν. Εδώ μεταλλάσσονται σε "Pop trio" και περιγράφουν το album σαν 'the beginning of a new Genesis' με τον Collins πλέον να κυριαρχεί. Το album λοιπόν αυτό, δεν διαφέρει καθόλου από τα προηγούμενα της μετά Gabriel εποχής για τον απλούστατο λόγο, ότι όπως και σε εκείνα έπαιζαν οι τρεις τους –αφού δεν χρησιμοποιούσαν τον Hackett- έτσι και σ’ αυτό παίζουν πάλι οι τρεις τους. Άρα δεν άλλαξε κάτι. Λογικό το συμπέρασμα έτσι; Ο ήχος λοιπόν κυριαρχείται από τα σύνθια του Banks και τα τύμπανα του Collins με καμιά κιθαρούλα που και που από τον Mike. Τα τραγούδια είναι μεγάλης διάρκειας και τα στιχάκια του Banks και του Rutherford είναι αξιολύπητα. Ο Phil κάνει ασκήσεις ….στιχουργικές. Ο Rutherford έχει μερικά καλά κομμάτια. Το 'Snowbound' είναι μία γοητευτικότατη μπαλάντα, το 'Deep In The Motherlode' μοιάζει σαν διασκευή του 'Eleventh Earl Of Mar' σε καουμπόϋκο στυλ και το 'Say It's Alright Joe' δείχνει καλό. Ο παλιόφιλος ο Tony έχει εδώ το επτάλεπτο 'Burning Rope' που δεν είναι τίποτα το αξιόλογο, αλλά εκτιμάμε την προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί για να συμμετέχει στο νέο ξεκίνημα των Peter-less 'Pop Trio' Genesis. Έχει ακόμα και το 'Undertow' που στερείται έμπνευσης και –έστω σε κάποια μέρη- μιμείται τους Beatles. Το 'Scenes From A Night's Dream' θυμίζει 'Robbery, Assault And Battery' και το 'Follow You Follow Me', είναι ίσως το μοναδικό που ξεφεύγει και πλησιάζει –μερικά χιλιόμετρα- πιο κοντά στον ήχο των Genesis. Όσο για το 'Ballad Of Big' είναι και αυτό εντελώς ….καουμπόϋκο.

    * Σχόλιο: Country-Western με σύνθια. Μη με ρωτάτε πώς γίνεται αυτό. Ο Collins δεν έχει εμπλακεί ακόμα σ’ αυτό που λέμε "τραγουδοποιία" και έτσι σκέφτομαι ότι αυτό το album θα έπρεπε να το ονομάσουν: And Then There Were Two.

    ** Duke (1980)

    Genesis

    * Tracks: 1) Behind The Lines, 2) Duchess, 3) Guide Vocal, 4) Man Of Our Times, 5) Misunderstanding, 6) Heathaze, 7) Turn It On Again, 8) Alone Tonight, 9) Cul-De-Sac, 10) Please Don't Ask, 11) Duke's Travels, 12) Duke's End.

    Αυτό το album είναι εντελώς διαφορετικό. Μπήκαμε στη δεκαετία του 80 και τα σύνθια έχουν επισήμως την τιμητική τους. Πέρα από αυτό, ο Collins προβάλλει επισήμως σαν τραγουδοποιός και επειδή αυτή την εποχή έχει προβλήματα με τη γυναίκα του, όλα του τα στιχουργήματα περιστρέφονται γύρω από αυτό. Κάνει όμως και κάτι άλλο. Εισάγει στον ήχο της μπάντας τα drum machines και είναι κρίμα που ένας τόσο καλός drummer αποφεύγει να παίξει με τα χέρια του. Επισήμως λοιπόν οι Peter-less Genesis, γίνονται Collins-led Genesis. Ο Phil μπαίνει στο album με δύο Pop κομμάτια. Τα 'Misunderstanding' & 'Turn It On Again' στα οποία βάζει τα οικογενειακά του προβλήματα να χορεύουν Disco (ειδικά το δεύτερο) και με στιχάκια που τα λένε στα ίσια (ειδικά το πρώτο) γιατί ο Phil δεν ξέρει να κάνει παιχνίδια με τις λέξεις. Δεν είναι άσχημα τα κομμάτια, αλλά είναι Pop και βέβαια, ούτε και αυτό είναι άσχημο και ούτε είναι η πρώτη φορά που ένα Pop κομμάτι συμπεριλαμβάνεται σε δίσκο των Genesis. Απλά, είναι κομμάτια κάτω του μετρίου. Το album είναι concept αλλά δεν ξέρουμε τίποτα για το story. Από τον τίτλο Duke, μαντεύουμε ότι έχει να κάνει με έναν Δούκα που ταξιδεύει 'Duke's Travels', που πρέπει να είναι παντρεμένος γιατί έχει ένα άλλο κομμάτι που το λένε 'Duchess' αλλά κάποια στιγμή ο Δούκας πεθαίνει. 'Duke's End'. Τα στιχάκια καλύτερα ας τα ξεχάσουμε. Η μουσική έχει ως συνήθως πολλά σύνθια, αλλά όλως περιέργως έχει και πολλές κιθάρες. Ίσως επειδή ο Banks κάθεται πολλές φορές στο πιάνο, ο Rutherford σκέφτεται "ευκαιρία να ακουστώ κι εγώ μια φορά βρε παιδί μου" και βουτάει την κιθάρα πριν προλάβει ο Banks να κάτσει πάλι στα σύνθια. Οι μελωδίες τώρα των τραγουδιών δεν έχουν απολύτως τίποτα που να σε "τραβάει" και όσο για το τραγούδισμα του Phil είναι εντελώς μονότονο. Βαριέμαι………….

    * Σχόλιο: Θέλοντας να τονίσουν τη διαφορετικότητα αυτού του album, είπαν ότι στη δεκαετία του 80 μπήκαν άλλοι Genesis και όχι αυτοί που ξέραμε. Άρα οι Genesis που έχουμε είναι ….δύο! Τότε κι εγώ δεν έχω άλλο τρόπο να απαντήσω παρά μόνο ως εξής: Γνωρίζοντας τη διαφορετικότητα που είχαν οι Beatles από album σε album μπορείτε σας παρακαλώ να μου μετρήσετε πόσους Beatles έχουμε;

    ** Abacab (1981)

    Genesis

    * Tracks: 1) Abacab, 2) No Reply At All, 3) Me And Sarah Jane, 4) Keep It Dark, 5) Dodo/Lurker, 6) Who Dunnit?, 7) Man On The Corner, 8) Like It Or Not, 9) Another Record.

    Η μεγάλη αλλαγή συντελείται εδώ. Ο Collins ερωτεύεται όλο και περισσότερο τα sequencers και τα drum machines και οι Genesis μεταμορφώνονται τελικά σε μπάντα synth Pop. Η 'Dance Pop' κυριαρχεί, αλλά για στιχάκια ούτε λόγος. Είναι μεν καλύτερα από το Duke αλλά απέχουν πολύ, ακόμα και από τα μέτρια στιχουργικά επιτεύγματα των Fleetwood Mac. Η μουσική είναι βασικά ηλεκτρονική αλλά αυτό δεν πρέπει να μας φανεί περίεργο. Ηλεκτρονική μουσική είχε και ο Macca στο McCartney II και οι Jethro Tull στο A. Εδώ έχουμε και πολλές κιθάρες και ένα αίσθημα live το οποίο μάλλον οφείλεται στον Banks που όσο περνούν τα χρόνια γίνεται στα σύνθια master. Στα τραγούδια έχουν συνεργαστεί και οι τρεις εκτός από τρία (έγραψε από ένα ο καθένας μόνος του) και που αυτά είναι τα χειρότερα. Αποφασίζουν λοιπόν στο μέλλον να "πιστώνονται" και οι τρεις στις συνθέσεις των τραγουδιών, γιατί διαπιστώνουν ότι όταν θέλουν να συνεργαστούν, μπορούν να έχουν ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον καλύτερο. Το Abacab έχει δυνατή μελωδία και κάνει φινάλε με ένα 'ρομποτικό' τζαμάρισμα. Το 'No Reply At All' είναι λίγο περίεργο. Δανείζεται τα πνευστά των προσωπικών albums του Phil Collins, αλλά ακούγεται. Το 'Me And Sarah Jane' είναι το σόλο δημιούργημα του Banks που είναι το πιο γνωστό του, αλλά έχει ηλίθια στιχάκια. Ίσως γι’ αυτό να είναι γνωστό. Το 'Dodo/Lurker' είναι καλύτερο, ξεχωρίζει, αλλά θυμίζει το 'Squonk'. Το album βαδίζει προς το τέλος με το 'Man On The Corner' που είναι ένα "φιλοσοφικό παστίτσιο" του Phil, συνεχίζει με το ανούσιο 'Like It Or Not' του Rutherford και κλείνει με τη νοσταλγική νότα του 'Another Record'.

    * Σχόλιο: Σε γενικές γραμμές, δεν είναι άσχημο album. 1. Έχει ιστορικό ενδιαφέρον γενικά για την Pop. 2. Τα τραγούδια ακούγονται και είναι καλύτερα από τα τρία προηγούμενα albums που έκαναν. 3. Έχει όμορφο εξώφυλλο. 4. Ο Phil προσπαθεί να κάνει καλύτερο το τραγούδισμά του και το καταφέρνει. 5. Αν έχετε ήδη αγοράσει το Wind And Wuthering, δεν έχετε καμία δικαιολογία για να μην αγοράσετε το Abacab που είναι καλύτερο.

    ** Genesis (1983)

    Genesis

    * Tracks: 1) Mama, 2) That's All, 3) Home By The Sea, 4) Second Home By The Sea, 5) Illegal Alien, 6) Taking It All Too Hard, 7) Just A Job To Do, 8) Silver Rainbow, 9) It's Gonna Get Better.

    Ο ήχος του drum machine σε "αρπάζει" αμέσως με το ξεκίνημα του 'Mama' και σου δίνει την εντύπωση ότι αυτό που πρόκειται να ακούσεις στη συνέχεια, είναι το Abacab vol. 2, αλλά γρήγορα διαπιστώνεις ότι κάνεις λάθος. Το album αυτό δεν έχει καμία τέτοια φιλοδοξία και απέχει πολύ από το Abacab. Τα στιχάκια του είναι έξυπνα, τα κομμάτια είναι απολαύσιμα και τελικά πρόκειται για ένα καθαρόαιμο Pop album. Μετά από 8 χρόνια χωρίς τον Gabriel, καταφέρνουν να γράψουν "πιασάρικες" μελωδίες και είναι όλες original χωρίς να επαναλαμβάνουν τους εαυτούς τους. Κιθάρα δεν υπάρχει πουθενά και πέρα απ’ αυτό, αμφιβάλλω εάν ο Phil άγγιξε έστω ένα τύμπανο ή ένα πιατίνι. Ο Tony όμως δείχνει να έχει τιθασεύσει τις υπερβολές του εκτός από το 'Second Home By The Sea' στο οποίο αποφασίζουν ηλιθιωδώς να τζαμάρουν. Όλοι ασφαλώς γνωρίζετε το 'That's All', που είναι το πιο γνωστό εδώ, αλλά και το 'Mama' που προσεγγίζει ατμοσφαιρικά το 'In The Air Tonight' ένα από τα καλύτερα κομμάτια του Phil στην σόλο καριέρα του. Στα λιγότερο γνωστά, συναντάμε το αντιρατσιστικό 'Illegal Alien', το  'Taking It All Too Hard' που το ρεφρέν του αγγίζει ατμοσφαιρικά το 'No Reply At All', το δολοφονικό 'Just A Job To Do' και το πολύ καλό 'Silver Rainbow'. Όλα αυτά, έχουν πολύ όμορφες μελωδίες και εξ ίσου όμορφα στιχάκια. Ίσως τα προσωπικά προβλήματα του Phil λόγω του πρόσφατου διαζυγίου του, να τον έκαναν περισσότερο έμπειρο. Υπάρχουν φυσικά και κάνα-δυο τραγούδια κάτω του μετρίου όπως είναι το 'It's Gonna Get Better' και τα 'Home By The Sea' & 'Second Home By The Sea'. Μην κάνετε όμως το λάθος να το ακούσετε αμέσως μετά το Foxtrot, ή μετά από το Selling England γιατί θα πάθετε αλλεργία και σας συμβουλεύω να προφυλάξετε τον εαυτό σας. Είναι σα να βάλεις να ακούσεις το Bridges To Babylon αμέσως μετά το Sticky Fingers και να προσπαθείς να βρεις κοινά στοιχεία.

    * Σχόλιο: Καθαρόαιμο Pop album. Με την τραγουδοποιία του Phil να έχει ωριμάσει, είναι το καλύτερο που έκαναν από την εποχή του Trick Of The Tail.

    ** Invisible Touch (1986)

    Genesis

    * Tracks: 1) Invisible Touch, 2) Tonight Tonight Tonight, 3) Land Of Confusion, 4) In Too Deep, 5) Anything She Does, 6) Domino, 7) Throwing It All Away, 8) The Brazilian.

    Το album αυτό, είναι ακόμα περισσότερο Pop. Κάτι γίνεται με τα στιχάκια εδώ. Οι Peter-less κάνουν απλά και προσβάσιμα ερωτικά τραγούδια. Ο Phil το έκανε ήδη αυτό στα solo albums του, αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν ικανός να προτείνει κάτι καλύτερο στη μπάντα που κάποτε μας έλεγε ιστορίες για Ερμαφρόδιτους και για μάχες ανάμεσα σε ανθρώπους και Γίγαντες. Ξεκίνησαν την ερωτική θεματική στο Wind And Wuthering αλλά εδώ το παρακάνουν. Τα κομμάτια είναι τριτοκλασάτα, στερούνται δομής και ταιριάζουν για 12χρονα πιτσιρίκια. Το 'Invisible Touch', θα μπορούσε να το κάνει κάποιος άλλος καλύτερο. Ο Phil δεν μπορεί. Αν προσθέσουμε τώρα και το γεγονός ότι δεν είναι σπουδαίος τραγουδοποιός, αλλά ούτε και σπουδαίος τραγουδιστής, καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Το 'Tonight Tonight Tonight' δεν αξίζει τα εννέα του λεπτά, το 'In Too Deep' φαίνεται ότι κάτι προσπαθεί να κάνει και το 'Anything She Does' πάει προς Techno. Το 'Domino' θεωρείται ότι είναι το καλύτερο κομμάτι, αλλά είναι βαρετό. Η αλήθεια είναι ότι προσπαθεί να δείξει μια prog ταυτότητα πρώτα από όλα με τα δέκα λεπτά που διαρκεί (σκεπτικό ότι τα prog κομμάτια είναι μεγάλα), με τα πολλά μέρη του (τα prog είναι πολυμερή), αλλά μετατρέπεται σε Disco και στην πραγματικότητα απέχει πάρα πολύ ακόμα και από τα μέτρια κομμάτια του Gabriel. Το τραγούδισμα του Phil, όπως πάντα δεν προξενεί καμία εντύπωση και το υλικό το ξέρουμε πάρα πολύ καλά. Σύνθια, drum machines και άγιος ο θεός. Το 'Mama' ήταν πολύ καλύτερο συγκριτικά με αυτό. Το 'Brazilian' είναι instrumental, έχει καλές prog προθέσεις και κλείνει το album. Τα παιδιά είχαν καλές ιδέες και η τραγουδοποιία του Phil βελτιώθηκε μέσα στα χρόνια. Αυτή την εποχή όμως, μπερδεύεται και με την παραγωγή του  album August του Eric Clapton που δεν ήταν καθόλου καλό. Τα albums αυτά μοιάζουν μεταξύ τους στη δομή. Τα σύνθια και τα drum machines βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και παρ’ όλο που όλοι τους έχουν σαρανταρίσει, νομίζεις ότι με αυτές τις παραγωγές ασχολήθηκε ένας …δεκάχρονος.

    * Σχόλιο: Το Invisible Touch, τους έκανε ακόμα μεγαλύτερους superstars από όσο ήταν και τα περισσότερα κομμάτια ήταν τα αγαπημένα των ραδιοφωνικών σταθμών σε καθημερινή βάση. Ο χρόνος όμως, είναι ο καλύτερος γιατρός. Έτσι δεν λένε; Για να δούμε θα γιατρέψει τίποτα;

    ** We Can't Dance (1991)

    Genesis

    * Tracks: 1) No Son Of Mine, 2) Jesus He Knows Me, 3) Driving The Last Spike, 4) I Can't Dance, 5) Never A Time, 6) Dreaming While You Sleep, 7) Tell Me Why, 8) Living Forever, 9) Hold On My Heart, 10) Way Of The World, 11) Since I Lost You, 12) Fading Lights.

    Μετά από πέντε χρόνια διάλειμμα, αποφασίζουν ότι …δεν μπορούν να χορέψουν!!! Το album διαρκεί πάνω από 70 λεπτά. Όλα τα κομμάτια είναι μεγάλα και η μεγάλη τους διάρκεια, τα κάνει ακόμα χειρότερα από όσο είναι. Καθώς τα σύνθια και οι κιθάρες χάνονται στο βάθος του ήχου, μοιάζει σα να είναι ένα solo album του Phil Collins που το βάζεις στο player όταν …νυστάζεις!!! Μόνο τρία κομμάτια υπάρχουν που χωρίς να είναι  σπουδαία, τουλάχιστον ακούγονται χωρίς να σε παίρνει ο ύπνος, γι’ αυτό σας συνιστώ να ακούσετε πρώτα αυτά. Στο  'I Can't Dance' ο Phil εκθέτει την όλη του φιλοσοφία μέσα σε ένα στιχάκι:  : 'I can't Dance, I can't sing, I'm just standing here selling everything'. Έξοχα!!! Το 'Jesus He Knows Me' είναι ένα κομμάτι που κάπως σε κρατάει και τουλάχιστον δεν είναι Techno ή κάτι παρεμφερές και το 'No Son Of Mine' έχει ένα Pop ενδιαφέρον. Αν τώρα σας έρχονται τα πρώτα χασμουρητά, ίσως είναι καιρός να περάσουμε και στα υπόλοιπα κομμάτια. Το 'Tell Me Why' είναι απαίσιο και το 'Hold On My Heart' φαίνεται σα να είναι κομμένο από κάποιο solo album του Collins. Ίσως ήδη να μισοκοιμόσαστε, αλλά ξαφνικά κάτι πιάνει το αυτί σας και μισανοίγετε το μάτι (το ένα). Μα βέβαια. Είναι το δεκάλεπτο 'Fading Lights' που κλείνει το album και που καταβάλλει "φιλότιμες" prog προσπάθειες, αλλά εσείς μην πτοείστε και μην εκνευρίζεστε. Πρόκειται βέβαια για κακή prog και καλύτερα να το δείτε με την ματιά της απόδρασης από την κακή Pop που ακούγατε –αν ακούγατε- τόση ώρα.

    * Σχόλιο: Πρόκειται στην ουσία για ένα προσωπικό album του Phil Collins και το ερώτημα είναι: Τι ρόλο έπαιξαν οι Banks & Rutherford εδώ; Φαίνεται ότι ο Phil πήγε και τους είπε: 'Έχω μια ντουζίνα τραγούδια, αλλά θέλω να χρησιμοποιήσω το λογότυπο των Genesis. Αν συμφωνείτε, θα πάρετε και κάνα φράγκο Αν όχι, θα σας φάει το σκοτάδι και η αφάνεια'. Κάπως έτσι. Στο μεταξύ, εσείς, να μην ξεχάσετε να θυμηθείτε να μην αγοράσετε αυτό το album.

    ** Calling All Stations (Το Χειρότερο, 1997)

    Genesis

    * Tracks: 1) Calling All Stations, 2) Congo, 3) Shipwrecked, 4) Alien Afternoon, 5) Not About Us, 6) If That's What You Need, 7) The Dividing Line, 8) Uncertain Weather, 9) Small Talk, 10) There Must Be Some Other Way, 11) One Man's Fool.

    Όταν ο Phil Collins ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τη μπάντα, μάλλον θα σκέφτηκε ότι οι Mike & Tony θα το διαλύσουν. Έκανε όμως λάθος.  Οι Tony & Mike αποφάσισαν να ψάξουν για τον τρίτο Peter Gabriel και έδωσαν το σκήπτρο στον Ray Wilson. Τους διέφυγε όμως το γεγονός ότι είχαν περίπου 20 χρόνια να γράψουν ένα τραγούδι αφού όλα τα είχε αναλάβει ο Phil. Πρώτα από όλα, έχουμε εδώ την δήλωση του Banks, ότι η φωνή του Ray Wilson μοιάζει με τη φωνή του Peter Gabriel. Ε λοιπόν σας διαβεβαιώνω ότι εάν ο Banks έχει δίκιο, τότε η δική μου φωνή μοιάζει με τη φωνή του Robert Plant. Σας διαβεβαιώνω επίσης, ότι η φωνή του Wilson μοιάζει με τη φωνή του George Michael σε ….κώμα!!! Ο Ray τραγουδάει ψυχρά και ρομποτικά, ο Mike προσθέτει σκληρά μηχανικά riffs και ο Banks κάνει ότι χειρότερο θα μπορούσατε να φανταστείτε. Σαν αποτέλεσμα, έχουμε ένα album που θα ήταν ότι έπρεπε για να ασκούν τα βασανιστήριά τους οι απανταχού ανά τον κόσμο χούντες. Θα μπορούσε πολύ άνετα να είχε κυκλοφορήσει στη Γερμανία του Χίτλερ, στην Ελλάδα του Παπαδόπουλου, ή στη Χιλή του Πινοσέτ.  Τα κομμάτια πραγματικά δεν αξίζουν –πιστέψτε με- ούτε ένα σχόλιο. Πώς να αποκαλέσεις τραγούδι κάτι που στερείται μελωδίας;

    * Σχόλιο: Πρόκειται για ένα album των 'anti-Genesis'.

    Επόμενο: Συλλογές Live






    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #19298   /   08.12.2009, 06:09   /   Αναφορά
    δεν ξερω γιατι αλλα θλιβομαι ...με το αρθρο και με την αποψη...ελα ρε μεγαλε ...ασχολησου με το δικο σου τιποτα και μετα με τους GENESIS ...και καθε συγκρότημα,...
    #19299   /   08.12.2009, 09:15
    Εγώ, πάντως, θα διαφωνήσω με τον φίλο παραπάνω .... Χάρις στον Ορφέους, υπάρχουν στο περιοδικό του Music Heaven οι Genesis, οι Moody Blues, οι Troggs, ο Νηλ Γιανγκ και τόσοι άλλοι κορυφαίοι καλλιτέχνες από το χώρο του κλασικού ροκ ....



    Έτσι, προσωπικά θα τού πω απο καρδιάς ένα "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ" που ξοδεύει τον πολύτιμο χρόνο του [όπως μου 'χει πει ο ίδιος "έχω κάνει πολλά ξενύχτια για να γράψω αυτά τα άρθρα"], που κάνει ... "επανεξέταση" της δισκοθήκης του, των γνώσεών του και των απόψεών του και ... μάς προσφέρει αυτά τα πολύ - πολύ ενδιαφέροντα κείμενα !!! Και κατά την άποψή μου .... έστω κι αν ένας 15χρονος ανακαλύψει χάρις σε αυτά τα άρθρα τους Moody Blues, τους Soft Machine, τους Allman Brothers κλπ, αρκεί για να θεωρηθούν "θησαυρός" για το ΜΗ ......



    Το κείμενο για τους Genesis δεν το διάβασα ακόμη, αλλά .... μόνο που είδα τα εξώφυλλα του SELLING ENGLAND BY THE POUND και του TRESPASS, δίσκοι που με συντρόφευαν όταν ήμουν φοιτητής .... συγκινήθηκα [θυμάμαι .... είχα "αγγαρέψει" έναν συμφοιτητή μου, που ήξερε άριστα αγγλικά να μού μεταφράζει τους στίχους του Sellin' England .... Παρόλο που δεν ήξερα καλά Αγγλικά, τόσο πολύ με είχε μαγέψει ο πλούτος της αγγλικής γλώσσας που αναβλύζει από αυτόν το δίσκο .... όπως και η καταπληκτική άρθρωση και εκφραστικότητα του Gabriel ... ] .......






    #19307   /   08.12.2009, 18:36
    Και εγώ με τη σειρά μου θα συμφωνήσω με τον kwstasagas και θα πω ότι χάρη στον Orfeus έχω γνωρίσει ένα σωρώ άγνωστες μπάντες, όπως τους Moody Blues, τους Procol Harum, τους Zombies και άλλους. Πραγματικά όλοι με έχουν γοητεύσει και ευχαριστώ τον Orfeus που γράφει τόσα ωραία και κατατοπιστικά άρθρα για διάφορους ( γνωστούς και άγνωστους ) καλλιτέχνες και πόσο μάλιστα όταν ξενυχτάει για να τα γράψει.

    #19303   /   08.12.2009, 12:00
    Σε ευχαριστώ κατ' αρχήν για το σχόλιο, αλλά την απάντηση θα τη βρεις στα σχόλια των υπολοίπων μελών του MusicHeaven και σε διάφορα άλλα sites & blogs που έχουν κάνει προσφιλές σπορ το copy & paste των άρθρων μου.








    #19326   /   09.12.2009, 22:48
    καταρχήν να απολογηθώ για το πολύ επιθετικό μου ύφος , δεύτερον την ειλικρινή μου συγνώμη μιας και απο λάθος μου δεν διαπίστωσα οτι υπάρχει link που συνεχίζει το άρθρο ετσι σχολίασα αρνητικά θεωρώντας οτι το κείμενο ηταν αυτο που εμφανιζόταν στην αρχική σελιδα....(διαγράψτε το σχόλιο μου αν είναι εφικτό...)


    #19301   /   08.12.2009, 11:37   /   Αναφορά
    Πολύ αξιόλογη δουλειά Orfeus! Σε ευχαριστούμε που μας ταξιδεύεις έτσι όμορφα, στο ένδοξο παρελθόν αυτής της ιστορικής μπάντας. ;)
    #19304   /   08.12.2009, 12:04   /   Αναφορά
    Δεν ξέρω γιατί η απάντησή μου μπήκε κάτω από το σχόλιο του Κώστα Άγα, αλλά αφορά στο μέλος musickaleidoscope.



    #19305   /   08.12.2009, 15:20   /   Αναφορά
    Άξιόλογο άρθρο κι αυτό. Εγώ προσωπικά τους Genesis ούτε που τους έχω ακούσει αλλά μου έδωσες να καταλάβω τι περίπου είναι. Έσω όμως μια απορία. Τον Phill Colins τι τον κατηγορείς συνέχεια; Όχι ότι τον ξέρω, απλά έχω την περιέργεια.
    #19306   /   08.12.2009, 16:18
    Η προσωπική μου γνώμη για τον Collins, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τον κατηγορώ.



    O Phil Collins πήρε "προαγωγή" σε τραγουδιστή/τραγουδοποιό των Genesis, μόνο μετά από την παραίτηση του Peter Gabriel. Η προσφορά του στη μπάντα όσον αφορά στη δημιουργικότητα, ήταν μηδαμινή παρ’ όλο που της χάρισε τεράστια επιτυχία. Μία επιτυχία όμως, άκρως εμπορική που δεν είχε καμία σχέση με τα standards της "κληρονομιάς" που ξαφνικά παρέλαβε από το πουθενά και που ήταν πολύ βαριά για τους ώμους του. Δυστυχώς, το όνομά του συνδέθηκε τόσο πολύ με τους Genesis, ώστε σήμερα πάρα πολλοί να ξεχνούν -ή να μη συνδέουν καθόλου- το όνομα του Peter Gabriel με τη μπάντα.



    Η σόλο καριέρα που έκανε o Collins, δεν με αφορά και ας έκανε ότι έκανε εκεί. Αυτά μπορούσε, αυτά έκανε, με γεια του με χαρά του.



    Πέρα από όλα αυτά, θεωρώ πως είναι ένας από τους καλύτερους drummers ολόκληρης της rock μουσικής σκηνής και μάλιστα όχι απλά drummer, αλλά prog drummer.


    #19308   /   08.12.2009, 18:58
    Htan drummer stous Brand X !!!



    Merci Orfeus pou mas ta ksanà thimizis ,giati oso nàne pàne kati dekaeties !!! ;-)

    #19327   /   09.12.2009, 23:52   /   Αναφορά
    Thnx all...



    musickaleidoscope: No prob :)
    #19328   /   09.12.2009, 23:59   /   Αναφορά
    Άλλο ένα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ αφιέρωμα σε αγαπημένη μπάντα! Από τα αγαπημένα κομμάτια μου σίγουρα είναι τα Dancing With The Moonlit Knight και The Knife.



    Keep walking and rocking!
    #19329   /   10.12.2009, 01:00   /   Αναφορά
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ PHIL COLLINS ΦΙΛΕ ORFEUS. ΚΡΙΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ, ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΣΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΒΓΑΖΕΙΣ ΠΟΛΥ ΧΩΛΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΓΚΡΟΥΠ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. Ο COLLINS ΕΚΑΝΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ GENESIS ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΕΜΕΙΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΑΝΤΩΣ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΕΙΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΟΥΣΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ Ο COLLINS ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ DRUMMER. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ "ΕΜΠΟΡΙΚΟ" ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Μ'ΑΥΤΟ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΓΡΑΨΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ BEATLES, PINK FLOYD, ROLLING STONES ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΟΛΟΣΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΚΕΣ "ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ" ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΣΑΙ ΣΕ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΙΝΟ, ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. ΓΙΑΤΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΙ ΑΥΤΗ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ "ΚΑΝΟΝΙΚΗ" ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΑΜΕ ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΠΑΡΤΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥ ΜΑΣ, ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ! ΔΕΙΞΕ ΛΟΙΠΟΝ ΛΙΓΗ ΕΠΙΕΙΚΙΑ ΦΙΛΕ ORFEUS ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟΥΣ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥΣ - ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Ο COLLINS - ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ.
    #19330   /   10.12.2009, 01:24   /   Αναφορά
    Θα συνεχίσω να κάνω αγαπητέ αυτό που κάνω, αλλά όπως έχεις εσύ τη γνώμη σου, έτσι ακριβώς έχω κι εγώ τη δική μου και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε.



    Thnx anyway... :)
    #19333   /   11.12.2009, 12:50
    Φιλε music1 τους Genesis του P.Gabriel και σημερα τους ακουμε εμεις κι εμεις. Τους Genesis τους P.Collins τους ακουνε οι "αλλοι". Πολυ σωστο το αρθρο του Ορφεα.

    #19334   /   11.12.2009, 12:56   /   Αναφορά
    Κατά τον ίδιο τρόπο λοιπόν που ο Coverdale δεν ήταν οι Deep Purple, έτσι και ο Collins δεν είναι οι Genesis, διότι οι Genesis ήταν ο Peter Gabriel.



    #19338   /   11.12.2009, 21:35   /   Αναφορά
    Mόλις άκουσα το Selling England By The Pound. Μου άφησε πολύ καλές εντυπωσεις. Προκειται πραγματικά για ένα πολύ αξιόλογο άλμπουμ. Αξιζει να ακουστεί.



    #19339   /   12.12.2009, 00:29   /   Αναφορά
    1. ΝΑΙ ORFEUS O ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ, ΑΠΛΑ ΕΣΥ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΑΠΟΨΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ, ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΙΟ ΗΠΙΟΣ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΣΟΥ, ΑΣΕ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΡΙΝΕΙΣ ΤΟΥΣ COLLINS ΚΑΙ GAGRIEL ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΚΑΡΙΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΚΡΟΥΠ.

    2. ΔΗΛΑΔΗ ΦΙΛΕ jethroomi ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 10 ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΩΝ GENESIS ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ GABRIEL ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΒΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΛΟ? ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 18-19 ΤΟ "AND THEN THERE WHERE THREE", ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ 3 ΜΟΥΣΙΚΟΙ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΓΥΡΩ ΣΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ, ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ? ΜΗΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ GABRIEL ΠΟΥ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΜΆΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΟΝ, ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ?

    ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΦΙΛΕ ΟΡΦΕΑ, ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ (GABRIEL ΚΑΙ COLLINS) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΙΓΟΥΡΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ COLLINS. ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΕΠΙΡΕΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΥΤΟ Ε? ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ΄ΧΕΙ, ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ ΠΑΙΔΑ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΒΑΛΑΤΕ ΣΤΟ ΤΡΙΠΑΚΙ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ.
    #19340   /   12.12.2009, 00:53   /   Αναφορά


    Τι εννοείς όταν λες "πιο ήπιος"; Ήπιος είμαι. Δεν είμαι δημοσιογράφος που πληρώνομαι γι’ αυτό που κάνω και κατά συνέπεια να "περνάω" κάποια γραμμή. Γράφω την άποψή μου και δεν φτάνει μόνο το ταλέντο όπως λες. Σημασία έχει και το πώς το χρησιμοποιεί κανείς και από ότι βλέπω, συμφωνείς κι εσύ στο ότι δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ των δύο.



    Μπορείς να διαφωνείς με τον τρόπο που γράφω, αλλά έτσι μου βγαίνει…



    #19408   /   24.12.2009, 15:37   /   Αναφορά
    Καλυτερα να μην γραφεις για τους Peter-led Genesis κ τους Yes!
    #19412   /   25.12.2009, 16:11   /   Αναφορά
    Θέλεις να σε ρωτάω για ποιους να γράφω;
    #19413   /   25.12.2009, 18:08
    Δεν λεω να με ρωτας αλλα να σκεφτεσαι κ να "μελετας" λιγο, πριν γραψεις κατι... Εισαι σε ενα "μεσο" κ αυτα που "λες" επηρεαζουν τους ανθρωπους που τα διαβαζουν. Και εξηγω:

    1) "στάθηκαν ισάξια δίπλα στα "μαμμούθ" του είδους..." Ποιους εννοεις; Μα οι Genesis ειναι ενα απο αυτα τα 3-4 "μαμουθ" στα οποια αναφερεσαι!

    2) "αλλά δίπλα σε μεγαθήρια όπως ο Keith Emerson ή ο Rick Wakeman, έπαιζε σαν …εξάχρονος!" Σιγουρα o Wakeman κ ο Emerson ηταν οι κορυφαιοι αλλα οχι κ εξαχρονος ο Banks! Αν καποιοι ειναι μετα απο αυτους τους δυο, ενας απο αυτους στα σιγουρα ειναι ο Banks. Δεν σου αρεσει, δεκτο αλλα εχει διαφορα με το να λες οτι παιζει σαν εξαχρονος. Εχεις δει πολλα εξαχρονα να παιζουν τετοια σολο πληκτρα;;; Να σκεφτομαστε λιγο πριν αμολησουμε την εξυπναδα μας!!!

    3) "Ψυχρη τεχνικη των Yes"... Μαλλον τους εχεις ακουσει πολυ επιφανειακα! Εδω μιλαμε για τη μεγαλυτερη μπαντα (για πολυ μεγαλο αριθμο ανθρωπων που ακουνε prog). Βαζεις κ το "τελικα", λες κ προκειται οχι για προσωπικη αποψη αλλα για την αποφαση του μοναδικου ειδικου-αυθεντιας σε αυτο το ειδος της μουσικης!!!

    4) Το κομματι για την "θεατρικοτητα" ειναι εντελως απο-προσανατολιστικο κ σε αρκετα σημεια λαθος.

    5) "οι Genesis δεν είχαν ποτέ έναν καλό κιθαρίστα, αλλά και όταν τον βρήκαν στο πρόσωπο του Steve Hackett..." Τι εννοεις "ποτε";;; Στο πρωτο (που δεν θεωρειται καν Genesis) κ στο Trespass εχουν αλλο κιθαριστα. Στην κυρια περιοδο τους (Nursery, Foxtrot, Selling, Lamb) παιζει ο Hackett! Μετα, αφου εφυγε ο Gabriel (Trick κ Wind που θεωρουνται κ ειναι κατα την γνωμη μου prog) παλι παιζει ο Hackett! Μετα απο αυτα τα δυο εφυγε. Χωρις να ειμαι ειδικος στην πετεπειτα πορεια τους, δεν νομιζω οτι πηραν αλλο κιθαριστα, δεν τους χρειαζονταν καποιος αλλωστε. Αρα που "παει" το "ποτε" που λες;;;

    6) Βλεπω οτι στεκεσαι στη κιθαριστικη απουσια του Hackett ή αν θες μικρη συμμετοχη στον ηχο των Genesis. Διαφωνω λιγο, λεγοντας οτι η κιθαρα στο prog δεν λειτουργει τοσο με τα σολο. Ειναι δυναμικη κ αναμειγνυεται σαν υγρο (κιθαρα) μεσα στο υγρο (γενικος ηχος-ηχος συγκροτηματος).

    Τελος, δεν θεωρω αυτο το αρθρο ενδεικτικο κ "αξιο" παρουσιασης των Genesis. Αισθανομαι μια αυθεντια αναμεσα στις λεξεις τη στιγμη που θα μπορουσες καλλιστα να εκφραζεις την προσωπικη σου αποψη, τονιζοντας ομως οτι προκειται γι'αυτη, πραγμα το οποιο δεν κανεις!!!

    Αυτα τα ολιγα...



    Για περισσοτερα κ καλυτερη εμβαθυνση σε αυτη τη μπαντα διαβαστε απο εδω κλικαροντας στο καθε αλμπουμ:

    http://www.progarchives.com/artist.asp?id=1




    #20946   /   18.09.2010, 02:30
    Τελος, δεν θεωρω αυτο το αρθρο ενδεικτικο κ "αξιο" παρουσιασης των Genesis. Αισθανομαι μια αυθεντια αναμεσα στις λεξεις τη στιγμη που θα μπορουσες καλλιστα να εκφραζεις την προσωπικη σου αποψη, τονιζοντας ομως οτι προκειται γι'αυτη, πραγμα το οποιο δεν κανεις!!!




    Και ποιανού την άποψη νομίζεις ότι εκφράζω? Του Jorge ή της δισκογραφικής εταιρίας;



    Λοιπόν άκουσε κάτι... Δεν γράφω για να σου αρέσω, ούτε για να μ' αγαπάς. Γράφω για μένα. Δεν πληρώνομαι για αυτό που κάνω και κατά συνέπεια, διατυπώνω την άποψή μου και δεν περνάω κάποια γραμμή. Γράφω για να τα έχω καλά με τον εαυτό μου. Όταν τελειώσω με το κείμενό μου και θεωρήσω ότι είναι έτοιμο, το στέλνω για δημοσίευση και γνωρίζω εκ των προτέρων ότι θα υπάρξουν και αντιρρησίες. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν μαζί μου όσοι με διαβάζουν. Εάν αυτό που κάνω δεν το εκτιμάς, σου συνιστώ να μη με διαβάζεις. Είναι πολύ απλό.










    #21208   /   20.11.2010, 10:45
    1) Το γνωριζω οτι εκφραζεις την δικη σου αποψη. Αλλο πραγμα λεω. Και αυτο που λεω ειναι οτι εκφραζεις μια αυθεντια στο κειμενο λες και υπαρχει μονο αυτο και τελος.



    2) Γραφεις για σενα αλλα αν δεν διαβαζει κανενας τα κειμενα σου δεν εχουν καμια αξια και κανενα σκοπο. Αποκτουν αξια οταν π.χ. τα διαβασει ενας νεος 15 χρονων και βαλει να ακουσει Genesis. Αλλιως θα τα κραταουσες στο συρταρι σου. Υπο αυτη τη λογικη και εφοσον τα δημοσιευεις σε ενα μεσο πρεπει να δεχεσαι την (δημιουργικη) κριτικη. Ουτε σε ξερω, ουτε εχω κατι μαζι σου. Στο σχολιο μου εκφραζω τις ενστασεις μου για καποια λαθη ή ανακριβειες που περιεχει το κειμενο. Υπο κανονικες συνθηκες, θα επρεπε να το δεχεσαι και να το εκτιμας (ενα κριτικο σχολιο μπροστα σε 30 σκετα "Μπραβο"). Αυτο ειναι που θα σε βαλει σε σκεψεις και δημιουργικη κριτικη του ιδιου σου του εαυτου και αυτη, νομιζω, ειναι μια διαδικασια προοδου. Αντ'αυτου μου λες να μην σε διαβαζω...

    #21209   /   20.11.2010, 10:55
    Και κατι ακομα. Οι Genesis ειναι οι Genesis. Ο Gabriel ειναι ο Gabriel. Μπορει ο Gabriel να ηταν ενα μεγαλο κομματι των Genesis (και οχι μονο το 1/5, αναλογικα με τα μελη) αλλα σε καμια περιπτωση οι Genesis δεν ηταν ο Gabriel. Αυτο το αποδεικνυουν οι δυο πολυ καλοι δισκοι που εκαναν αφοτου εφυγε.

    #19590   /   04.02.2010, 23:26   /   Αναφορά
    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου orfeus,σίγουρα οι genesis με τον gabriel ήταν κάτι διαφορετικό από αυτό που έγιναν όταν έφυγε,έχω διαβάσει ότι η αλλαγή μουσικής κατεύθυνσης ήταν θέληση και των τριών μελών,όχι μόνο του Collins,εφόσον ισχύει αυτό,είναι άδικο να χρεώνουμε την πιο pop κατεύθυνση τους την δεκαετία του 80 μόνο στον Collins,ίσως και οι άλλοι δύο αναζητώντας την εμπορική επιτυχία να αποφάσισαν να πάιξουν πιό...απλά.
    #21207   /   19.11.2010, 21:15   /   Αναφορά
    orfeus, το αρθρο σου ειναι πολυ καλο.σα συμβουλη θα σου συνιστουσα το live αλμπουμ των brand x-livestock με εναν collins τα καλυτερα του (μονο ντραμς παιζει, δεν τραγουδαει...χα χα χα)
    #21210   /   20.11.2010, 11:52   /   Αναφορά
    Okocha



    1) Το γνωριζω οτι εκφραζεις την δικη σου αποψη. Αλλο πραγμα λεω. Και αυτο που λεω ειναι οτι εκφραζεις μια αυθεντια στο κειμενο λες και υπαρχει μονο αυτο και τελος.




    Έχεις εσφαλμένη εντύπωση. Δεν εκφράζω καμία αυθεντία. Έτσι είναι ο τρόπος της γραφής μου.



    2) Γραφεις για σενα αλλα αν δεν διαβαζει κανενας τα κειμενα σου δεν εχουν καμια αξια και κανενα σκοπο. Αποκτουν αξια οταν π.χ. τα διαβασει ενας νεος 15 χρονων και βαλει να ακουσει Genesis. Αλλιως θα τα κραταουσες στο συρταρι σου. Υπο αυτη τη λογικη και εφοσον τα δημοσιευεις σε ενα μεσο πρεπει να δεχεσαι την (δημιουργικη) κριτικη. Ουτε σε ξερω, ουτε εχω κατι μαζι σου. Στο σχολιο μου εκφραζω τις ενστασεις μου για καποια λαθη ή ανακριβειες που περιεχει το κειμενο. Υπο κανονικες συνθηκες, θα επρεπε να το δεχεσαι και να το εκτιμας (ενα κριτικο σχολιο μπροστα σε 30 σκετα "Μπραβο"). Αυτο ειναι που θα σε βαλει σε σκεψεις και δημιουργικη κριτικη του ιδιου σου του εαυτου και αυτη, νομιζω, ειναι μια διαδικασια προοδου. Αντ'αυτου μου λες να μην σε διαβαζω...




    Τη δέχομαι και την εκτιμάω τη δημιουργική κριτική, αλλά π.χ. όταν επισημαίνω την "απουσία" του Hackett, το κάνω επειδή όντως έτσι συμβαίνει και δεν πρόκειται ούτε για λάθος, ούτε για ανακρίβεια. Υπάρχουν μπάντες prog που η κιθάρα –αν δεν πρωταγωνιστεί- βρίσκεται –τουλάχιστον- πιο μπροστά και η "απουσία" που επισημαίνω είναι η δική μου εντύπωση και η δική μου άποψη.



    Όταν γράφω ότι ο Banks "παίζει σαν εξάχρονος", αυτό πάλι δεν είναι ούτε λάθος, ούτε ανακρίβεια, ούτε ένα γεγονός που το αλλοιώνω γιατί όντως ο Banks δεν είναι εξάχρονος. Το γράφω θέλοντας να δώσω έμφαση (και μου κάνει εντύπωση που δεν το αντιλαμβάνεσαι) συγκρίνοντάς τον με τους Emerson & Wakeman και πιστεύω ότι στη ροή του κειμένου είναι φανερή και η έμφαση και άποψη.



    Και κατι ακομα. Οι Genesis ειναι οι Genesis. Ο Gabriel ειναι ο Gabriel. Μπορει ο Gabriel να ηταν ενα μεγαλο κομματι των Genesis (και οχι μονο το 1/5, αναλογικα με τα μελη) αλλα σε καμια περιπτωση οι Genesis δεν ηταν ο Gabriel. Αυτο το αποδεικνυουν οι δυο πολυ καλοι δισκοι που εκαναν αφοτου εφυγε.




    Τώρα μου λες τη δική σου άποψη και είναι δεκτή από μέρους μου, αλλά εγώ γράφω εδώ για τη δική μου άποψη, την έχω εξηγήσει και την επαναλαμβάνω: Οι Genesis ήταν ο Gabriel, με την έννοια ότι: Τι θα ήταν οι Genesis χωρίς τον Gabriel? Τι θα ήταν π.χ. οι Jethro Tull χωρίς τον Ian Anderson? Αυτό δεν σημαίνει ότι υποτιμώ τους υπόλοιπους για την όποια προσφορά τους και μπορεί να έκαναν δύο "πολύ καλούς δίσκους" αφ’ ότου έφυγε, αλλά αυτοί οι Genesis (ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ) ήταν …άλλοι.



    #21263   /   02.12.2010, 22:35
    * Σχετικα με Hackett κ Gabriel:



    Νομιζω οτι στα Nursery, Foxtrot και Selling England ο Hackett ειναι μοναδικος και αποδεικνυει ποσο μεγαλος κιθαριστας ειναι. Υπαρχουν καποιοι που μιλανε για υποβαθμιση του Hackett απο τα αλλα μελη και κυριως απο την "κλικα".



    Για αυτους που δεν ξερουν: ο Gabriel και ο Hackett ηταν παντα ξεχωριστες οντοτητες μεσα στους Genesis. Απο την αλλη, χωρις την αδεια του Banks δεν γινοταν τιποτα μεσα στη μπαντα. Ο Rutherford ηταν παντα μετριοπαθης και ο Collins δεν ενδιαφεροταν για τις "αρχηγιες" και το πανω χερι. Ετσι, (κατα καποιο τροπο) λειτουργουσαν τρεις "δυναμεις" μεσα στους Genesis. Ο Gabriel, o Hackett και η τριαδα με πυρηνα τον Banks. Ο Gabriel λογω της φυσης και του χαρακτηρα του δεν θα μπορουσε ποτε να ειναι ο κινητηρας του γκρουπ (ελπιζω να γινομαι κατανοητος). Τον ρολο αυτο τον επαιζε ο Banks. Οπως λες, Ορφεα, αυτο φαινεται και απο το γεγονος οτι τα πληκτρα ειναι το κεντρο του ηχου των Genesis.



    Μεταξυ Gabriel και Banks υπηρχε μια "συμφωνια με τα ματια" ωστε να μην μπλεκεται ο ενας στα ποδια του αλλου. Ο B. αφηνε χωρο στον G. : α) για τα θεατρικα του και κυριως β) στους δισκους ενω ο G. αποσυρθηκε απο τις αποφασεις αφηνοντας μονο τον Banks. Ετσι, ο Hackett μπορουσε να εχει τον ρολο του ως τριτη συνιστωσα (καποιοι λενε οτι ηταν πολυ περιορισμενος και μαλλον συμφωνω σε αρκετα σημεια). Απο το Lamb (οπου ο Gabriel ηταν ηδη με το ενα ποδι εκτος) και επειτα, οι ισορροπιες διαταρασσονται και ο Hackett χανει τον οποιο λογο ειχε (στο Lamb ειναι σε μεγαλο μερος απων -ως κιθαρα- και στα Trick κ W&W η "τριαδα" προσπαθει οσο μπορει να μειωσει τη συμμετοχη και τα credits του).



    Αυτα που λεω προερχονται απο εγκυρες πηγες (κοινως, "γνωστες" της μπαντας), συνεντευξεις των μουσικων και φυσικα την εμπειρια μου. Προσπαθησα να τα γραψω οσο το δυνατον πιο κατανοητα και σωστα γιατι -ας μην ξεχναμε- οτι μιλαμε για ανθρωπινες σχεσεις, προσωπικοτητες κτλ τα οποια δεν χωρανε σε καλουπια ή ταμπελες. Και προφανως ειναι μονο μια οπτικη (απο τα πολλες που ενδεχομενως υπαρχουν).



    * Σχετικα με Banks:



    Ορφεα, θα μπορουσα να καταλαβω αυτο που λες απο την αποψη οτι οι δυο πρωτοι ειναι -αυτο που πολλοι λενε- "βιρτουοζοι" ενω αντιθετα ο Banks ειναι το ακριβως αντιθετο. (Επι)μενει στην ουσια. Μεσα στους κορυφαιους παντως, για μενα, πρεπει να θεωρειται και ο Hugh Banton των VDGG.



    * Δυο σημεια που θα ηθελα να υπογραμμισω:

    1) Το Lamb σε καμια περιπτωση δεν ειναι του Gabriel, οπως λεγεται.

    2) Η αλλαγη κατευθυνσης σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να χρεωνεται στον Collins. Οπως ειπα και πριν, τιποτα δεν γινοταν χωρις την συγκαταθεση του Banks (και την αποδοχη του Rutherford). O Ορφεας εχει επισημανει και τους στιχους στους οποιους, ουσιαστικα, απολογουνται γι'αυτο.





    * interp05interp06:



    1) Πρεπει να μιλας γι'αυτο: http://www.progarchives.com/album.asp?id=22695 . Κυκλοφορει στα δικτυα..



    2) Δεν νομιζω οτι εχει καποια σημασια ή προσθετει κατι στον Gabriel το γεγονος οτι επαιζε καποιο διαφορετικο ειδος φλαουτου (για το οποιο αμφιβαλλω, εκτος και αν εχεις συγκεκριμενες πηγες να το τεκμηριωνουν).



    3) Το Tapping και Sweep-picking του Hackett σιγουρα δεν ειναι δικες του εφευρεσεις και ακομα πιο σιγουρα το "Moonlit" δεν ειναι απο τα πρωτα τραγουδια στα οποια χρησιμοποιηθηκαν. Αν δεν κανω λαθος προερχεται απο μια αντιστοιχη τεχνικη, στο βιολι, που χρησιμοποιουσε ο Παγκανινι και το λατρευαν ορισμενοι τζατιστες και μπλουζιστες το '50 κ '60. Συγκεκριμενα ο Hackett πρεπει να το ειδε απο τον Peter Green. Ειναι αληθεια, ομως, οτι το τελειοποιησε στο "Selling england by the pound".







    Χαιρομαι πολυ για την ανταλλαγη αποψεων. Σημαινει οτι υπαρχουν ακομα ανθρωποι που νοιαζονται γι'αυτη τη μουσικη.










    #21239   /   27.11.2010, 20:12   /   Αναφορά
    διαβασα καλυτερα το κειμενο και διαπιστωσα οτι αποκαλεις τα wind-trick σχεδον σκουπιδια, τονιζοντας την απουσια της κιθαρας του Hackett καθως και την απουσια του gabriel, ενω επισης κατηγορεις τα συνθια του banks μονο και μονο επειδη ειναι στην 1η γραμμη.θα ηθελα με τη σειρα μου να σε ρωτησω κατι:οι Genesis δε σου αρεσουν (εκεινη την περιοδο) μονο και μονο επειδη σκεφτεσαι οτι τα συνθια υπερισχυουν ή επειδη η μουσικη (κατ'εσε) δεν ειναι καλη????
    #21240   /   27.11.2010, 22:22   /   Αναφορά
    Μα η απάντηση που ψάχνεις, έχει ήδη δοθεί στις πρώτες παραγράφους του Wind. :)
    #21249   /   30.11.2010, 17:42
    ΟΚ thanks.μια ερωτηση μονο.στο αρθρο των doors ανεφερες ενα dvd με τιτλο the soft parade.μηπως εχεις κανενα link για να το κατεβασω???

    #21250   /   30.11.2010, 18:16   /   Αναφορά
    Όχι δεν έχω... Sorry... :)
    #21251   /   30.11.2010, 18:49
    ασχετο με τους Genesis,συνιστω να ακουσεις το white summer των zeppelin απο το live στο royal albert hall το 1970.ο page αποδεικνυει περιτρανα οτι ειναι ενας απο τουσ μεγαλυτερουσ κιθαριστες και αφηστε παιδες τουσ μεταλαδες να λεν οτι θελουν (παρολο που ενα μερος της μουσικης των zeppelin πλησιαζε το μεταλ)

    #21252   /   30.11.2010, 18:51
    δεν ειχε ομως αμεση σχεση με αυτο

    #21253   /   30.11.2010, 18:52   /   Αναφορά
    οσο για το βιντεακι,ειναι φοβερο.ακου το οπωσδηποτε!!!!!

    #21254   /   30.11.2010, 18:58   /   Αναφορά
    κατι ακομα.στη φωτογραφια των genesis ποιος ειναι ποιος (δεν τους ξερω φατσικα εκτος απο τον voiceless phil collins....χα χα χα):)
    #21255   /   30.11.2010, 19:11   /   Αναφορά
    Rutherford, Hackett, Collins, Banks, Gabriel.
    #21261   /   02.12.2010, 17:59
    τελευταια εμαθα μερικες πληροφοριες για τους Genesis:ο Gabriel (ΚΥΡΙΕ ΟΡΦΕΟΥΣ.....) επαιζε ενα απο τα πιο δυσκολα οργανα,ενα ειδος φλαουτου (οχι το συνιθισμενο φλαουτο).επισης το dancing with the moonlit knight (που δικαιολογημενα ειναι απο τα αγαπημενα σου και ενα απο τα πιο ομορφα τραγουδια τους) ειναι απο τα πρωτα κομματια που περιειχε την γνωστη κιθαριστικη τεχνικη tapping.αυτα.

    #21262   /   02.12.2010, 18:02
    δινω εμφαση στο φλαουτο επειδη στο αρθρο του Gabriel λες οτι ηξερε με το στανιο να παιζει ενα οργανο ενω αυτο το οποιο παιζει ειναι παρα πολυ δυσκολο και παραδοξως κανει μια πολυ αξιολογη προσπαθεια.

    #23418   /   16.09.2011, 23:04   /   Αναφορά


    Γεια χαρα παιδιά. Πρώτη φορά γράφω στο φόρουμ σας και γράφω με αφορμή μια ερώτηση για κάτι που ψάχνω απεγνωσμένα . Θα ήθελα ημερομηνία (όχι και ακριβης,μια χρονολογία και μια εποχή θα μου έφτανε ) αλλά και ότι άλλα στοιχεία έχετε για την συναυλία των Genesis στην Ελλάδα (νομίζω αρχές 80 αλλά δεν παίρνω κι όρκο) στην αθήνα ! Ευχαριστώ.



    #24473   /   24.03.2012, 22:18   /   Αναφορά
    OK, θα τολμήσω να παραθέσω και τη δική μου άποψη για ένα πολύ (μα ΠΟΛΥ) αγαπημένο μου συγκρότημα …

    Αρχικά θεωρώ τον εαυτό μου οπαδό της Gabriel εποχής (Peter-led), παρόλο που ο πρώτος μου δίσκος ήταν το Duke … αλλά θεωρώ τον Phil Collins ως ΠΟΛΥ αξιόλογο καλλιτέχνη κι ας μην διαθέτει τις φωνητικές ικανότητες του Peter … άντεξε με επιτυχία τις μουσικές αλλαγές 3 δεκαετιών και η προσωπική του πορεία είναι καλλιτεχνικά τίμια (αν και όχι ιδιαίτερα τολμηρή) …

    Δυό λόγια για τον Hackett … Ο άνθρωπος ήταν απλά «κλασικός» κιθαρίστας … αρχικά, το παίξιμο του στην ηλεκτρική κιθάρα ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ (μέχρι και ρυθμικά λάθη του έχω δει) … στη συνέχεια βέβαια βελτιώθηκε πάρα πολύ, κυρίως στη σχέση του με την ηλεκτρική … στον αντίποδα, οι συνθέσεις του ήταν αντίστοιχου ύφους (πχ Horizons) οι οποίες “έδιναν”, πλούτιζαν τον ήχο των Genesis …

    Σχετικά με τον Banks, θα συμφωνήσω με τον Okocha … Ο άνθρωπος μπορεί να μην ήταν δεξιοτέχνης (όπως ο Emerson πχ) αλλά ΕΓΡΑΦΕ ΜΟΥΣΙΚΗ … άλλωστε, και ο Gabriel επίσης δεν ήταν δεξιοτέχνης στη φωνή (εκείνο το βιμπράτο του … δεν υπάρχει … κυριολεκτικά !!!) ήταν η σύνθεση και η μουσική προσωπικότητα που μέτραγε, και μετράει ακόμη φυσικά …

    Προσωπικά, θεωρώ ότι η πορεία των Genesis έχει περιόδους :

    Περίοδος Gabriel (Peter-led) όπως την όρισε ο Orfeus : Στην περίοδο αυτή, θεωρώ το The Lamb Lies Down On Broadway ως το απόλυτο αριστούργημα των Genesis, μακράν καλύτερο του «Selling England …”, αλλά σαφώς δυσκολότερο, βαρύτερο αλλά και βαθύτατα επιδραστικό … (πάντα κατά την άποψή μου). Υπάρχει επίσης η άποψη ότι απετέλεσε την έμπνευση του Ρ. Waters για το The Wall …

    Περίοδος Collins (από το A Trick Of The Tail ως το Abacab) : Το A Trick Of The Tail ήταν ορόσημο και αρκετά καλά τοποθετημένο, αλλά θεωρώ το Duke ως το αριστούργημα αυτής της περιόδου … Φρέσκο αλλά και Ώριμο, αποπνέει μια αίσθηση ισορροπίας …

    Ποπ Περίοδος (από το Genesis (1983) και εντεύθεν) : ποτέ δεν μου άρεσε αυτή η περίοδος παρόλο που ήταν η πλέον εμπορική για το συγκρότημα …

    Αυτά και από μένα …

    /Πέτροc

    #24509   /   06.04.2012, 19:04
    Ρε παιδιά λίγο μέτρο. Αν ήταν «ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ» δεν θα ήταν στους Genesis, δεν θα τον θεωρούσαν έναν από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών, δεν θα τον ψήφιζαν τα κορυφαία περιοδικά της εποχής ως κιθαρίστα της χρονιάς κτλ. Άκου το παίξιμο του στο Firth of Fifth για παράδειγμα και, μάλλον, θα καταλάβεις τι σου λέω.