ελληνική μουσική
    852 online   ·  210.833 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Η διδασκαλία της Μουσικής Προπαίδειας

    Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε κι εμεις καλούμαστε να μπούμε στην τάξη να διδάξουμε τι είναι μουσική στα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών!

    Η διδασκαλία της Μουσικής Προπαίδειας

    Γράφει η Kristalo
    2 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 12 Οκτ 2010

    Εδω θα πρέπει πράγματι να αναλογιστούμε την σοβαρότητα του θέματος και να θέσουμε διδακτικους στόχους εξαρχής ώστε να επιτύχουμε μια σωστή κατευθυνόμενη μουσική διδασκαλία. Οι στόχοι ειναι σημαντικοί για πάρα πολλούς λόγους από τους οποίους οι εξής είναι οι σημαντικότεροι:

    • Αποφασίζουμε που θέλουμε να οδηγηθούμε για να επιλέξουμε τα σωστά μέσα επίτευξης των στόχων. (εποπτικό υλικό, βιβλιογραφίες, παιχνίδια, διάφορες δραστηριότητες κτλ)
    • Όταν θέτουμε εκπαιδευτικούς στόχους στο τέλος ξέρουμε αν επιτεύχθηκαν ή όχι. Διάφορα τεστ μπορούν πραγματικά να εξακριβώσουν το αποτέλεσμα.
    • Με τους στόχους δεν υπάρχει ο κίνδυνος να ξεφύγει ο παλμός και η ροή του μαθήματος, κρατώντας του μαθητές σε μια συνεχή παρακολούθηση και εγρήγορση.

    Όταν λοιπόν θέσουμε τους εκπαιδευτικούς μας στόχους, τότε μπορούν να τεθούν και τα κριτήρια της ικανοποιητικής εκτέλεσης των δραστηριοτήτων και ανάλογα διευρύνουμε τους στόχους μας. Π.χ αν ένα παιδί έχει καταφέρει να αντιλαμβάνεται κάποιους πρωταρχικούς ρυθμούς (ρυθμικά μοτίβα) με ορισμένες δραστηριότητες, τότε διευρύνουμε τους στόχους μας και αλλάζουν οι δραστηριότητες έτσι ώστε το παιδί να καταφέρει να ακούει τον συνδυασμό ρυθμικών μοτίβων. Η διδασκαλία εξελλισεται επιτυγχάνοντας πάντα τους πρωταρχικούς μας στόχους.

    Στα πρώτα μαθήματα θα πρέπει να εκτελέσουμε δραστηριότητες και παιχνίδια με στόχο την γνωριμία των μαθητών και την απόκτηση εμπιστοσύνης μεταξύ τους έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια δεμένη ομάδα παιδιών. Στόχος μας λοιπόν οι κοινωνικοποίησή τους.

     

    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

    • Τα παιδια σχηματίζουν ένα κύκλο. Ένα ένα λέει το όνομα του τραγουδιστά, κάνοντας συγχρόνως και μια κίνηση. Μόλις σταματήσει τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν τραγουδιστά το όνομα του καθώς και την κίνηση. Συνεχίζει το επόμενο παιδί και κ.ο.κ.
    • Τα παιδιά κάνουν δυο ομάδες και στέκονται αντιμέτωπα. Η μία ομάδα κλείνει τα μάτια της με μαντήλια και τα παιδιά της άλλης αλλάζουν θέσεις. Η πρώτη ομάδα πλησιάζει και αρχίζει να ψηλαφίζει το απέναντι παιδί προσπαθώντας να ξεχωρίσει ποιο τελικά  είναι το παιδί που έχει απέναντι του! Στην συνέχεια κάνει το ίδιο η άλλη ομάδα, αλλάζοντας ρόλους.

    Στο ίδιο ύφος μπορούν να παιχτούν διάφορα τέτοια παιχνίδια που μπορουν να χαρίσουν την εξοικιώση μεταξύ τους.

    Έπειτα πρέπει οι μαθητές να γνωρίσουν τα όργανα και το εποπτικό υλικό της τάξης!

     

    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

    • Τα παιδιά κάθονται κάτω σε κύκλο. Μοιράζονται τα όργανα της τάξης. Το καθένα περιεργάζεται και πειραματίζεται στο όργανο όπως θέλει. (το χαιδεύει , το χτυπάει, το κουνάει κτλ). Μετά δίνουν το όργανο τους στο επόμενο και επαναλαμβάνεται η διαδικασία μέχρι που και το τελευταίο όργανο να περάσει από τα χέρια του πρώτου παιδιού.
    • Τα παιδιά σηκώνονται από την θέση τους και καλούνται να φέρουν στον κύκλο ότι υλικό υπάρχει την τάξη. (μαντήλια, όργανα, παιχνίδια, μαξιλάρια κτλ). Μ΄αυτά δημιουργούν κάτι π.χ ένα πύργο παράξενο.
    • Ένα παιδί κλείνει τα μάτια και προσπαθεί να θυμηθεί την θέση των πραγμάτων της τάξης. Η διαδικασία συνεχίζεται με τα υπόλοιπα παιδιά!

    Στο στυλ αυτό μπορούν να παιχτούν διάφορα άλλα παιχνίδια που εσείς θα φανταστείτε!

    Τα παιχνίδια θα πρέπει να παίζοντα συνέχεια τον πρώτο καιρό βάζοντας συνεχώς βαθμούς δυσκολίας πχ την επόμενη φορά που θα περιεργάζονται ένα όργανο να το κάνουν με κλειστά τα μάτια και να λένε το όνομά του.

     

    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

    • Τα παιδιά παίρνουν μαντήλια η στεφάνια και στέκονται απέναντι από τον παιδαγωγό! Ο τελευταίος με την σειρά του και με υπόκρουσης ήρεμης μουσικής εκτελεί κινήσεις και τα παιδιά επαναλαμβάνουν σαν να είναι καθρέφτης.
    • τα παιδιά μοιράζονται τα όργανα μεταξύ τους. Ο παιδαγωγός χτυπάει το δικό του με ένα χαρακτηριστικό τρόπο (δυνατά, απαλά, γρατσουνίζοντας κτλ). Τα παιδιά συγκεντρωμένα καλούνται να παίξουν με τον ίδιο τρόπο το δικό τους όργανο.
    • Όλα τα παιδιά βγαίνουν έξω από την τάξη εκτός από ένα. Ο παιδαγωγός του λέει μια μικρή ιστορία και εκείνο πρέπει να αποδώσει το νόημα της ιστορίας με παντομίμα! Ένα ένα μπαίνουν τα παιδιά μέσα στην τάξη και το καθένα φτιάχνει παντομίμα την ιστορία στο επόμενο παιδί. Στο τέλος συζητιέται η απόδοση της ιστορίας από τα παιδιά.

    Στο ύφος αυτό μπορούν να γίνουν διάφορα παιχνίδια που εσείς μπορείτε να φανταστειτε.

    Τις πρώτες μέρες επίσης μιλάμε στα παιδιά για τους ήχους! Τους μιλάμε για την διαφορά του θορύβου με τον οργανωμένο ήχο που παράγει ρυθμό και βρίσκουμε διάφορα παραδείγματα.

    Τους μιλούμε για την φωνή μας και πως παράγεται, για τις διακρίσεις των αντρικών και γυναικείων φωνών. Εδώ μπορούν να ακούσουν διάφορα παραδείγματα ηχητικά όπως το ντουέτο των γάτων του Ροσσίνι.

    Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να συνεχιστούν στα μαθήματα του πρώτου μήνα όσο αφορά την γνωριμία και την κοινωνικοποίηση τους καθώς και την γνωριμία των οργάνων. Στα επόμενα μαθήματα θα αρχίσουμε να μιλάμε για το ηχόχρωμα και για τις ιδιότητες του ήχου όπως διάρκεια, ύψος κτλ.

    Παιχνίδια που αφορούν την μουσική προπαιδεια υπάρχουν και κυκλοφορούν σε βιβλιογραφίες που εσεις μπορείτε να ψάξετε.

    Στην επόμενη διδασκαλία θα μιλήσουμε και για το διάστημα της τρίτης του Μι -Σολ, και για το ρυθμικό μοτίβο των 2/4.

     

    (Η διδασκαλια της Μουσικης Προπαιδειας βασισμενο στο συστημα του Karl Orff και του Emile Jaques-Dalcroze)


    Tags
    Μουσική Εκπαίδευση:μάθημα μουσικής



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #21067   /   12.10.2010, 12:56   /   Αναφορά
    Όταν διαβάζω τέτοια άρθρα, από τη μια λυπάμαι που δεν ξεκινάω τώρα το σχολείο και από την άλλη χαίρομαι που ο γυος μου το ξεκινάει τώρα. Αυτό που με προβληματίζει είναι αν υπάρχουν πολλοί ΔΑΣΚΑΛΟΙ σαν την Αναστασία με το ίδιο κέφι και μεράκι γι' αυτό που διάλεξαν να κάνουν.

    Πάντως αν κρίνω από την εικόνα που αντίκρισα χτες όταν πήγα για μάθημα (παιδιά 7 ως 10 χρόνων), ξεκινούσαν να μαθαίνουν μουσική και έκαναν και την πρώτη τους επαφή με τα όργανα!

    Αυτό που μένει σε μας τους γονείς είναι να πιέσουμε για πλαισίωση των σχολείων με άξιους δασκάλους με όρεξη για δουλεια και όχι με βολέμένους τεμπέληδες...
    #21068   /   12.10.2010, 12:59
    Συμπλήρωση της παραπάνω φράσης.

    Πάντως αν κρίνω από την εικόνα που αντίκρισα χτες όταν πήγα για μάθημα (παιδιά 7 ως 10 χρόνων, ξεκινούσαν να μαθαίνουν μουσική και έκαναν και την πρώτη τους επαφή με τα όργανα!), υλικό για να δουλέψουν οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ, υπάρχει.






    #21069   /   12.10.2010, 14:01
    Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που άνοιξες Αναστασία και πολύ ωραίο που το αναλύεις πρακτικά, με οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους γονείς που ξέρουν κάτι απο μουσική θα έλεγα εγώ.. Δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να περιμένει τέτοια μαθήματα και αυτήν την αντιμετώπιση απο όλα τα ελληνικά σχολεία,καλά θα ήταν.. Τα ωδεία και οι γονείς έρχονται να καλύψουν τα κενά μερικές φορές.

    Αν τα σχολεία αντιμετώπιζαν τη μουσική, το θέατρο,τη ζωγραφική με αυτή την σοβαρότητα, η χώρα μας θα ήταν σίγουρα διαφορετική και σίγουρα καλύτερη .

    #21072   /   12.10.2010, 16:24
    Πράγματι Λεωνίδα έτσι ειναι!!! και εδώ θα καταθέσω το εξης:

    Το σχολείο των παιδιών μου είναι επιλεγμένο αναμεσα σε 800 σχολεια σε όλη την χώρα που οι διδακτικές του ώρες είναι 7. Σ' αυτές τις extra ώρες θα πρεπε τα παιδιά να κάνουν μουσική, θεατρολογία, υπολογιστές, εικαστικά, ξένη γλώσσα και γυμναστική! Σε πληροφορώ ότι ακόμα δεν έχουν στείλει δάσκαλο θεατρολογίας και εικαστικών και απο ότι μας ενημέρωσαν, ουτε και πρόκειται να γίνει! Οπότε ο απλός δάσκαλος καλείται να καλύψει το κενό!!

    Για ποια εξιδίκευση λοιπόν μιλούμε; Ποιό το νέο σύστημα διδασκαλίας προωθούν;

    #21073   /   12.10.2010, 16:45
    VasilisbSax ζητώ συγνώμη αλλά από κεκτημένη ταχύτητα καταχώρησα την απάντησή μου στο σχόλιο σου παρακάτω σε νέο σχολιασμό. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο απλά σε παραπέμπω χαμηλότερα.

    #21070   /   12.10.2010, 14:17   /   Αναφορά
    Πολύ ωραίο άρθρο. Το διάβασα με μεγάλη προσοχή Αναστασία και ενθουσιάστηκα , όχι μόνο από το κείμενο , που τόσο όμορφα παρουσιάζεις , αλλά περισσότερο απο το μεράκι σου , την «προσωπική σου σφραγίδα» γιαυτό που κάνεις. Με δεδομένο ότι σαυτή τη σελίδα «μπαίνουν» όχι μόνο γονείς αλλά και αρκετά παιδιά προεφηβικής ή και νεότερης ακόμα ηλικίας , αντιλαμβάνομαι πλήρως την σοβαρότητα τέτοιων άρθρων και πιστεύω πως άρθρα με τέτοιο περιεχόμενο σε συνδυασμό με τη «φωνή» των γονέων –όπως λέει ο προηγούμενος σχολιαστής και αγαπητό Μέλος vasilisbSax- έχουν σίγουρα αντίκτυπο σε αρμόδιους παράγοντες .
    #21074   /   12.10.2010, 17:02
    Θα ήμουν ευτυχισμένη πράγματι Γιάννη (reteos) αν έστω και τόσο δα, επηρεάσει πραγματικά το άρθρο μου στο να ενδιαφερθούν οι δάσκαλοι μουσικοί και γονείς για τον σωστό τρόπο εκμάθησης της μουσικής προπαιδείας!!! Για μένα θα ήταν ευχής έργον αν γινότανε και σωστή ενημέρωση των γονιών για την μουσική και ειδικά μέσα στα σχολεία!! Αλλά εδώ δεν οργανώνονται σεμινάρια μουσικής προπαιδείας για του μουσικούς, πόσο μάλλον για τους γονείς.

    Δούλεψα πολλά χρόνια με παιδιά και στην αρχή πράγματι ένιωθα πως οι σπουδές μου δεν ήταν επαρκής!Και αυτό γιατί εδώ ερχόταν να παίξει ρόλο η ψυχοσύνθεση των παιδιών με την οποία εγώ δεν είχα ασχοληθεί ποτέ! Αλλα με κρατούσε το ότι ήξερα απλά πως να διδάξω το αντικείμενο! με τα χρόνια ήξερα πλέον πότε ,που, και πως αυτό που διδάσκω έχει απήχηση!

    #21071   /   12.10.2010, 16:15   /   Αναφορά
    VasilisbSax ειλικρινά ΄θα ταν υπέροχο να μπορούσα να έβαζα όσο υλικό γινόταν παραπάνω, αλλά δυστυχώς σε σύντομα άρθρα διδασκαλίας προσπαθείς να αποδώσεις το νόημα όσο πιο περιεκτικά μπορείς σε λίγες γραμμές. Το μάθημα με τα παιδιά είναι ακόμη πιο διασκεδαστικό γιατί εκεί αποκομίζεις την χαρά του αποτελέσματος αλλά και την ικανοποίηση ότι τα παιδιά πέρασαν μια ώρα ευχάριστη που θα τα ξαναφέρει στην τάξη με προθυμία! Όλο το σύστημα γυρίζει γύρω από την ανάπτυξη της ικανότητας αυτοσχεδιασμού των παιδιών. Εμείς με τα παιχνίδια και με τις δραστηριότητες απλά κατευθύνουμε το παιδί σ΄αυτόν το στόχο!

    Δυστυχώς και επιμένω πάνω σ΄αυτό πως το να γνωρίζεις απλά την θεωρία της μουσικής ή και να είσαι μουσικός με όλα τα πτυχία δεν σημαίνει ότι θα είσαι και αποδοτικός σε μια τάξη παιδιών ηλικίας 7-12 ετών αφού στην ηλικία αυτή οι θεωρητικοί κανόνες της μουσικής είναι άχρηστοι!!! Το παιδί πρέπει να παίξει, να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να ακούσει μουσική και να πλάσει ιστορίες με την φαντασία του!!!Για να μην πολυλογώ οφείλει ο κάθε μουσικός που μπαίνει στην τάξη να διαβάσει ψυχολογία της διδασκαλίας και να κάνει σεμινάρια μουσικής Προπαιδείας!!
    #21075   /   12.10.2010, 22:40   /   Αναφορά
    Καλησπέρα Kristalo και συγχαρητήρια για το άρθρο αλλά και για το μεράκι και το κέφι που φαίνεται πώς έχεις για τη μουσική και τα παιδιά !!Με χαροποιεί και με κάνει να αισιοδοξώ όταν υπάρχουν τέτοιοι δάσκαλοι!!Εχοντας κάποια πείρα ως μαμά που λατρεύει τη μουσική και γνωρίζοντας τις ευεργετικές της επιδράσεις στο παιδί απ την "κοιλιά" κιόλας αισθάνομαι υποχρέωση να πω ευχαριστώ σ όλους αυτούς που ασχολούνται με το κομμάτι της γνωριμίας των πολύ μικρών (βρεφών ακόμη) έως μεγαλυτέρων παιδιών με την μουσική και χαίρομαι ιδιαίτερα που -στις μεγάλες πόλεις τουλάχιστον που εμείς ζούμε- αυξάνονται οι ιδιωτικές έστω πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση Είναι απίστευτο πως ακόμη και τα μωρά ενός και δύο χρονών και μικρότερα καταγράφουν ήχους μουσικές κάτι που ίσως εμείς δεν το καταλαβαίνουμε αμέσως αλλά το βλέπουμε κατά την ανάπτυξη τους.Καλό θα είναι να αντιληφθούν στο εκάστοτε υπουργείο παιδείας την σημασία της μουσικής στο σύνολο της ανάπτυξης των παιδιών από την προνηπιακή ακόμη ηλικία και την ανάγκη των ειδικών γι αυτον τον σκοπό παιδαγωγών.Νάσαι καλα Kristalo και καλή χρονιά με υγεία και δύναμη!!
    #21076   /   13.10.2010, 00:04
    ΙΟΑΝΝΑ1 σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου! Για όλα αυτά που έγραψες όχι μόνο συμφωνώ αλλά επαυξάνω κιόλας! Για αυτό παραθέτω κάτι απο ένα άρθρο στο διαδίκτυο:



    Η μουσική επηρεάζει τον άνθρωπο τόσο σε συναισθηματικό όσο και σε σωματικό επίπεδο. Μέσα από σχετικές μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι η μουσική μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό του σώματος, αυξάνει ή μειώνει τη μυική ενέργεια, επιταχύνει την αναπνοή και μειώνει την κανονικότητά της, προκαλεί σημαντικές αλλά κυμαινόμενες επιδράσεις στον όγκο, τον παλμό και την πίεση του αίματος, και επηρεάζει τις εσωτερικές εκκρίσεις. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι ο ήχος και η μουσική επηρεάζει τον άνθρωπο ήδη από την περίοδο της ενδομήτριας ζωής. Οι επιδράσεις της μουσικής είναι σημαντικότατες κατά την πρώτη βρεφική ηλικία σε κανονικά και πρόωρα βρέφη.



    Είναι σε αυτή την δ/νση:http://www.mammycool.gr/viewcontent.jsp?id=14FJ7P925&cid=14EI1OK9I&limitstart=0

    #21091   /   16.10.2010, 13:48   /   Αναφορά
    Αναστασια μου καλη σου μερα. Το ποσο σημαντικο ειναι το εργο που προσφερεις ειναι κατι που θα φανει στο μελλον.

    Κοινωνια χωρις παιδεια ειναι δυστυχισμενη κοινωνια χωρις προοπτικες.

    Αν κατι εχει μεινει πισω, αυτο ειναι η μυηση στην Τεχνη, απο τις τρυφερες ακομα ηλικιες. Τοτε που μπορουν να μπουν οι βασεις και να διαμορφωθουν χαρακτηρες και κριτηρια,για τους αυριανους πολιτες,για το μελλον αυτης της χωρας.

    Το ποσο σημαντικη ειναι η επαφη με την Τεχνη,φαινεται απο την πορεια της Ανθρωποτητας. Ειναι απαραδεκτο η χωρα που εχει γεννησει την Τεχνη και την μεταδωσε στον πολιτισμενο κοσμο, να εχει μεινει τραγικα πισω σε θεματα εκπαιδευσης σε σχεση με την υπολοιπη Ευρωπη.

    Να σε συγχαρω θερμα και να ευχηθω καλη συνεχεια στην ουσιαστικη δουλεια σου.

    Ο Πολιτισμος δεν ειναι αμελητεα υποθεση...

    #21095   /   17.10.2010, 06:25
    Ευχαριστώ Χάρη! Όταν πριν 13 χρόνια για πρώτη φορά ξεκίνησα να διδάσκω

    μουσική Προπαιδεία στον τόπο μου ο κόσμος δεν ήξερε τι ήταν αυτό! Τότε οι περισσότεροι που έγραφαν τα παιδιά τους στο ωδείο περίμεναν σώνει και καλά να τα κάνουν Μότσαρτ και Μπετόβεν! Με ρωτούσαν συνεχώς αν έχουν ταλέντο και αν όχι να μην πηγαίνουν άδικα στο ωδείο. Το θεωρουσα

    γελοίο εκ μέρους τους να περιμένουν σώνει και καλά ένα παιδάκι 4-5 χρονών να φανερώσει ταλέντο για να συνεχίσει να μαθαίνει μουσική! Κανείς τους δεν σκεφτόταν πόσο η ενασχόληση με την μουσική (και ας μην έχει ταλέντο)θα είχε επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της ψυχικής ισορροπίας του παιδιού. Αυτά κατάφερα να τους τα δείξω με τον καιρό και να τους αποδείξω πως το να ασχολείται ένα παιδάκι απο αυτήν την ηλικία με την μουσική σημαίνει ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Τα πάντα διδάσκονται Χάρη σ΄αυτόν το τόπο δυστυχώς. Και στους μικρούς και στους μεγάλους!

    #21102   /   17.10.2010, 07:47
    Συγνώμη για την επανάληψη αλλα έπεσα στην αναβάθμιση και δεν καταχωρούνταν η απαντηση μου! φαίνεται όμως τελικά πως δεν ήταν έτσι τα πράγματα!

    #21096   /   17.10.2010, 06:26
    Ευχαριστώ Χάρη! Όταν πριν 13 χρόνια για πρώτη φορά ξεκίνησα να διδάσκω

    μουσική Προπαιδεία στον τόπο μου ο κόσμος δεν ήξερε τι ήταν αυτό! Τότε οι περισσότεροι που έγραφαν τα παιδιά τους στο ωδείο περίμεναν σώνει και καλά να τα κάνουν Μότσαρτ και Μπετόβεν! Με ρωτούσαν συνεχώς αν έχουν ταλέντο και αν όχι να μην πηγαίνουν άδικα στο ωδείο. Το θεωρουσα

    γελοίο εκ μέρους τους να περιμένουν σώνει και καλά ένα παιδάκι 4-5 χρονών να φανερώσει ταλέντο για να συνεχίσει να μαθαίνει μουσική! Κανείς τους δεν σκεφτόταν πόσο η ενασχόληση με την μουσική (και ας μην έχει ταλέντο)θα είχε επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της ψυχικής ισορροπίας του παιδιού. Αυτά κατάφερα να τους τα δείξω με τον καιρό και να τους αποδείξω πως το να ασχολείται ένα παιδάκι απο αυτήν την ηλικία με την μουσική σημαίνει ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Τα πάντα διδάσκονται Χάρη σ΄αυτόν το τόπο δυστυχώς. Και στους μικρούς και στους μεγάλους!

    #21097   /   17.10.2010, 06:26
    Ευχαριστώ Χάρη! Όταν πριν 13 χρόνια για πρώτη φορά ξεκίνησα να διδάσκω

    μουσική Προπαιδεία στον τόπο μου ο κόσμος δεν ήξερε τι ήταν αυτό! Τότε οι περισσότεροι που έγραφαν τα παιδιά τους στο ωδείο περίμεναν σώνει και καλά να τα κάνουν Μότσαρτ και Μπετόβεν! Με ρωτούσαν συνεχώς αν έχουν ταλέντο και αν όχι να μην πηγαίνουν άδικα στο ωδείο. Το θεωρουσα

    γελοίο εκ μέρους τους να περιμένουν σώνει και καλά ένα παιδάκι 4-5 χρονών να φανερώσει ταλέντο για να συνεχίσει να μαθαίνει μουσική! Κανείς τους δεν σκεφτόταν πόσο η ενασχόληση με την μουσική (και ας μην έχει ταλέντο)θα είχε επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της ψυχικής ισορροπίας του παιδιού. Αυτά κατάφερα να τους τα δείξω με τον καιρό και να τους αποδείξω πως το να ασχολείται ένα παιδάκι απο αυτήν την ηλικία με την μουσική σημαίνει ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Τα πάντα διδάσκονται Χάρη σ΄αυτόν το τόπο δυστυχώς. Και στους μικρούς και στους μεγάλους!

    #21098   /   17.10.2010, 06:26
    Ευχαριστώ Χάρη! Όταν πριν 13 χρόνια για πρώτη φορά ξεκίνησα να διδάσκω

    μουσική Προπαιδεία στον τόπο μου ο κόσμος δεν ήξερε τι ήταν αυτό! Τότε οι περισσότεροι που έγραφαν τα παιδιά τους στο ωδείο περίμεναν σώνει και καλά να τα κάνουν Μότσαρτ και Μπετόβεν! Με ρωτούσαν συνεχώς αν έχουν ταλέντο και αν όχι να μην πηγαίνουν άδικα στο ωδείο. Το θεωρουσα

    γελοίο εκ μέρους τους να περιμένουν σώνει και καλά ένα παιδάκι 4-5 χρονών να φανερώσει ταλέντο για να συνεχίσει να μαθαίνει μουσική! Κανείς τους δεν σκεφτόταν πόσο η ενασχόληση με την μουσική (και ας μην έχει ταλέντο)θα είχε επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της ψυχικής ισορροπίας του παιδιού. Αυτά κατάφερα να τους τα δείξω με τον καιρό και να τους αποδείξω πως το να ασχολείται ένα παιδάκι απο αυτήν την ηλικία με την μουσική σημαίνει ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Τα πάντα διδάσκονται Χάρη σ΄αυτόν το τόπο δυστυχώς. Και στους μικρούς και στους μεγάλους!

    #21099   /   17.10.2010, 06:26
    Ευχαριστώ Χάρη! Όταν πριν 13 χρόνια για πρώτη φορά ξεκίνησα να διδάσκω

    μουσική Προπαιδεία στον τόπο μου ο κόσμος δεν ήξερε τι ήταν αυτό! Τότε οι περισσότεροι που έγραφαν τα παιδιά τους στο ωδείο περίμεναν σώνει και καλά να τα κάνουν Μότσαρτ και Μπετόβεν! Με ρωτούσαν συνεχώς αν έχουν ταλέντο και αν όχι να μην πηγαίνουν άδικα στο ωδείο. Το θεωρουσα

    γελοίο εκ μέρους τους να περιμένουν σώνει και καλά ένα παιδάκι 4-5 χρονών να φανερώσει ταλέντο για να συνεχίσει να μαθαίνει μουσική! Κανείς τους δεν σκεφτόταν πόσο η ενασχόληση με την μουσική (και ας μην έχει ταλέντο)θα είχε επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της ψυχικής ισορροπίας του παιδιού. Αυτά κατάφερα να τους τα δείξω με τον καιρό και να τους αποδείξω πως το να ασχολείται ένα παιδάκι απο αυτήν την ηλικία με την μουσική σημαίνει ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Τα πάντα διδάσκονται Χάρη σ΄αυτόν το τόπο δυστυχώς. Και στους μικρούς και στους μεγάλους!

    #21122   /   25.10.2010, 19:56   /   Αναφορά
    Μπραβο Αναστασια η μουσικη ειναι επιστιμη!!!! καποτε ειχα καθιγιτες στα δημοσια σχολεια που απλα δεν ενιοθαν αυτα που ελεγαν και διδασκαν.

    #21123   /   25.10.2010, 23:42
    Βασίλη για να προσεγγίσεις τα παιδιά, να περασουν μια ώρα τέλεια μαζί σου και να θέλουν να ξανάρθουν πρέπει να το λέει η ψυχή σου! να γίνεσαι ένα με αυτά στο πάτωμα. Αλλιώς πάντα εσύ θα σαι ο δάσκαλος και εκείνα οι μαθητές και δεν θα μπορέσεις ποτέ να μοιραστείς μαζί τους την χαρά της δραστηριότητας και του αποτελέσματος! Αυτό που πρέπει να δουν είναι ένα δάσκαλο που γίνεται ένα μαζί τους και μπορούν να τον ακουμπήσουν, να τον σπρώξουν στο παιχνίδι, να χορέψουν μαζί του για να αφεθουν και να εκφράσουν με όλη την φαντασία του αυτό που πηγάζει απο μέσα τους παίζοντας και ακούγοντας μουσική!! Ευχαριστώ που ήρθες! Καλό σου βραδυ!

    #29656   /   06.09.2017, 11:48   /   Αναφορά
    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ