ελληνική μουσική
    640 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Φταίνε Τα Τραγούδια

    In The Air Tonight: Η δημιουργία και παραγωγή ενός pop classic

    Η δημιουργία του τραγουδιού και οι τεχνικές παραγωγής του.


    Ενότητες
    ΕΙΣΑΓΩΓΗ
    ΠΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗ
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ
    Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ GATED DRUM HXOY
    ΤΥΜΠΑΝΑ
    ΛΟΙΠΑ ΚΑΝΑΛΙΑ
    ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ
    ΕΠΙΛΟΓΟΣ & MUSIC VIDEOS
    Γράφει ο Άρης Μανουράς (arismanouras)
    2 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 21 Ιούν 2011

    ΠΑΡΑΓΩΓΗ

    Κατά την ηχογράφηση και τη μίξη παρουσιάστηκαν δυσκολίες στην δυναμική ποιότητα τουτραγουδιού. Το πρώτο μέρος είναι υποτονικό, αντίθετα με το έντονο δεύτερο. Τα demo κανάλια του Collins παρουσίαζαν επίσης χαμηλή στάθμη εγγραφής. Τα δύο παραπάνω γεγονότα οδηγούσαν στην αίσθηση ότι το πρώτο μέρος αποφαινόταν ακόμα ασθενέστερο δυναμικά. Ολόκληρο το album ηχογραφήθηκε στον 24-κάναλο αναλογικό εγγραφέα MM1200 της Ampex. Έτσι, ο περιορισμός του φυσικού μέσου απέτρεπε την ικανοποιητική ενδυνάμωση των σημάτων στα demo κανάλια ο οποίος θα οδηγούσε σε αντιληπτά επίπεδα θορύβου. Επιπροσθέτως, το όλο προϊόν θα κατέληγε στο επίσης αναλογικό και περιορισμένου δυναμικού εύρους φορμά του βινυλίου. Οι συνθήκες που εξασφαλίστηκαν και οι τεχνικές που αναπτύχθηκαν για τον υπερσκελισμό των δυσκολιών αυτών και την εκτόξευση της υπόστασης του τραγουδιού στα δυσθεώρητα ύψη που αυτό απολαμβάνει εδώ και τρεις δεκαετίες παρουσιάζονται παρακάτω.

    Ο MM 1200 24-κάναλος 2-ιντσης ταινίας αναλογικός εγγραφέας της Ampex (κατ. 1974)
    Ο MM 1200 24-κάναλος 2-ιντσης ταινίας αναλογικός εγγραφέας της Ampex (κατ. 1974)

    Η ηχογράφηση και η μίξη του δίσκου και του τραγουδιού αυτού πραγματοποιήθηκαν στο "Stone Room”, το Studio 2 των Townhouse Studios στο ανατολικό Λονδίνο. Ο χώρος αυτός είναι από τους πρώτους παγκοσμίως που χρησιμοποίησαν την ιστορική 4000 B κονσόλα της SSL (μάλιστα τη δεύτερη από τις συνολικά έξι της σειράς Β που κυκλοφόρησαν ποτέ). Μία από τις καινοτομίες για την εποχή της μηχανής αυτής ήταν η παρουσία compressor και Noise gate σε κάθε ένα από τα 16 κανάλια. Η κονσόλα αυτή ήταν επίσης η πρώτη περίπτωση που συνδυάστηκε ηλεκτρονικός υπολογιστής με κονσόλα, διεκδικώντας έτσι τον τίτλο του πρώτου DAW. Πέραν τούτου, πρόκειται για ένα από τα πρώτα εργαλεία τα οποία παρείχαν την δυνατότητα αμφιδρόμου επικοινωνίας (talkback) μεταξύ control και recording room, διαθέτοντας ακόμη και ξεχωριστή είσοδο γι’ αυτό το σκοπό.

    Το διάσημο Stone Room (Studio 2) των Townhouse Studios το 197. Είναι μια από τις παγκοσμίως πρώτες πέτρινες διαμορφώσεις σε επαγγελματικά studio και σχεδιάστηκε από τον Philip Newell. Πέραν της πέτρας, ο χώρος αποτελείτο επίσης από ξύλο και (ελαφρώς) από ύφασμα. Στη φώτο γίνεται φανερή η δυσαναλογία του ύψους προς τις άλλες μικρότερες διαστάσεις του δωματίου ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι τοίχοι δεν ήταν παράλληλοι αλλά αποκλίνοντες
    Το διάσημο Stone Room (Studio 2) των Townhouse Studios το 197. Είναι μια από τις παγκοσμίως πρώτες πέτρινες διαμορφώσεις σε επαγγελματικά studio και σχεδιάστηκε από τον Philip Newell. Πέραν της πέτρας, ο χώρος αποτελείτο επίσης από ξύλο και (ελαφρώς) από ύφασμα. Στη φώτο γίνεται φανερή η δυσαναλογία του ύψους προς τις άλλες μικρότερες διαστάσεις του δωματίου ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι τοίχοι δεν ήταν παράλληλοι αλλά αποκλίνοντες
    Η 16-κάναλη 4000Β κονσόλα της SSL, μiα από τις έξι που έχουν συνολικά κατασκευαστεί
    Η 16-κάναλη 4000Β κονσόλα της SSL, μiα από τις έξι που έχουν συνολικά κατασκευαστεί
    Είσοδος των Townhouse Studio στο Λονδίνο
    Είσοδος των Townhouse Studio στο Λονδίνο
    Τμήμα της 4000Β των Townhouse Studios με την μασκότ του χώρου, ένα σκαμμένο, μορφής “Halloween Pumpkin”, pop filter
    Τμήμα της 4000Β των Townhouse Studios με την μασκότ του χώρου, ένα σκαμμένο, μορφής “Halloween Pumpkin”, pop filter

     

     

    Επόμενο: Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ GATED DRUM HXOY



    Tags
    Μουσικά Είδη:NoisePopΜουσικά Όργανα:βιολίκιθάραΚαλλιτέχνες:DMXGenesisPeter GabrielPhil CollinsΕταιρίες:FenderRoland



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    Administrator
    #22933   /   21.06.2011, 16:09   /   Αναφορά
    Άρη ευχαριστούμε που εμπιστεύτηκες το MusicHeaven για τη δημοσίευση της τόσο πλήρους έρευνάς σου. Οι λεπτομέρειες που περιέχει το άρθρο πιστεύω θα γίνουν αντικείμενο μελέτης με όλους όσους ασχολούνται με την ηχοληψία και τη μουσική τεχνολογία... Συγχαρητήρια.
    #22934   /   21.06.2011, 16:54   /   Αναφορά
    Mπράβο σου είσαι πολύ κατατοπιστικός...
    #22937   /   22.06.2011, 00:15   /   Αναφορά
    και τους δύο! Επίσης το Musicheaven για τη φιλοξενία και την εμπιστοσύνη του στο άρθρο. Εύχομαι αυτό να επιτύχει το σκοπό του δηλαδή τη ροή της πληροφορίας στους εραστές της μουσικής και της τεχνολογίας της. Επίσης τα μέγιστα στην ιστοσελίδα και στο πολύτιμο έργο που πραγματοποιεί.
    #22938   /   22.06.2011, 00:21
    Συνεχισε την καλή δουλειά;-)

    #22939   /   22.06.2011, 00:54
    :)

    #22940   /   22.06.2011, 10:58   /   Αναφορά


    Πληροφορία το λες αυτό;



    Υπέροχο, μπράβο!

    #22947   /   22.06.2011, 14:21
    :)