ελληνική μουσική
    527 online   ·  210.830 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Συνεργασία Μάλαμα - Καρρά - Όλοι για τα μπετά δουλεύουμε;

    Αν δεν κάνω λάθος, πρωτακούστηκε 1η Απριλίου στα ραδιόφωνα (τυχαίο άραγε;). Γύρναγα τυχαία τις συχνότητες και πρέπει να το άκουσα στον Μελωδία αν δεν απατώμαι, βλέπετε έχω βγάλει εδώ και χρόνια το σταθμό αυτό απ' τις μνήμες του ραδιοφώνου μου. Καθώς δεν είχα ενημερωθεί από το musicheaven και το σχετικό topic στο forum, έβαζα στοίχημα ότι επρόκειτο για ηχητικό μοντάζ και πρωταπριλιάτικο αστείο...

    Συνεργασία Μάλαμα - Καρρά - Όλοι για τα μπετά δουλεύουμε;

    Γράφει ο Χάρης Αρώνης (AR-On)
    26 άρθρα στο MusicHeaven
    Πέμπτη 04 Απρ 2013

    Είναι λοιπόν γεγονός! Το ντουέτο Μάλαμα - Καρρά στα ηχεία σας, με ένα κλικ:

    Χρήσιμο είναι να αντιγράψω το κείμενο που συνοδεύει το παραπάνω video στο youtube, συμπεριλαμβανομένων και των στίχων του τραγουδιού:


    Σκηνοθεσία Νίκη Μουσαδάκου, Στίχοι/μουσική Δημήτρης Καρράς, Ενορχήστρωση Νίκος Γύρας, Αποκλειστική Διανομή Αθήνας... τηλ.210..., Υπόλοιπη Ελλάδα...

    Δύο παρέες που κατηγοριοποιούν την μουσική τα πίνουν στο ίδιο μαγαζί. Στο τέλος καταλήγουν να ενοποιηθούν αφού οι διαφορές τους είναι ανούσιες και λιγόψυχες γιατί τελικά "η μουσική είναι μία".

    Όλα αυτά κάτω από το άκουσμα και την προτροπή της ατάκας «Όλοι για τα μπετά ή για τα λεφτά δουλεύουμε» διά στόματος Σωκράτη Μάλαμα και Βασίλη Καρρά, σε ένα τραγούδι που εξέπληξε πολλούς και χαρακτηρίστηκε ως ντουέτο της χρονιάς.

    Η Νίκη Μουσαδάκου, (Έτσι οι μέρες περνούν, Μην το βάζεις κάτω κ.α.), σκηνοθετεί το μοναδικό ντουέτο, με αναφορές στα πρόσωπα των δύο σημαντικών καλλιτεχνών.

    Το video δεν έχει χρηματοδοτηθεί από τις εταιρίες των προϊόντων που εμφανίζονται. Είναι μία ανεξάρτητη παραγωγή όπως και οι δίσκοι 45 στροφών με γενικό τίτλο "Γεροντοπείσματα" των Δ. Καρρά και Ν. Γύρα."

    Όλοι για τα μπετά δουλεύουμε / Σωκράτης Μάλαμας, Βασίλης Καρράς

    Στίχοι -- Μουσική / Δημήτρης Καρράς

    Ενορχήστρωση, Λαούτο, Ούτι, Κιθάρα, Κόντρα μπάσο: Νίκος Γύρας

    Βιολί: Δημήτρης Τσιβγούλης

    Πιατίνια, Ντέφι / Γιάννης Παπαγιαννούλης

    Ηχοληψία / Βαγγέλης Καραπέτρος, (Pazl), Γιάννης Γκιούρας (New Sound)

    ΣΤΙΧΟΙ

    Ποιον είδες μάτια μου να είναι τέλειος;
    Ποιον είδες να στεγνώνει στην βροχή;
    Πες μου αν υπάρχει κάποιος που δεν είναι δέσμιος
    ή κάποιος που τα πήρε όλα μαζί.

    Όλοι για τα λεφτά δουλεύουμε.
    Όλοι στο ίδιο μέρος πάμε όταν φεύγουμε.

    Ποιον είδες μάτια μου να είναι πρόθυμος
    να φύγει δίχως να αποκτήσει γη;
    Κληρονομιά που παίρνει ο επόμενος
    και πάντα ανεβαίνει η τιμή...

    Όλοι για τα μπετά δουλεύουμε.
    Όλοι στο ίδιο μέρος πάμε όταν φεύγουμε.

    Μονάχα πρόσεξε μην πεις ότι ο κόσμος σου ανήκει
    γιατί απάντηση θα βρεις μόνο στη δίκη.


    Μια ματιά στα σχόλια που έπονται του video στο youtube, αρκεί για να διαπιστώσουμε το χαμό! Ποια ανεργία, ποια νέα μέτρα, ποια μνημόνια, εδώ υπάρχει σοβαρό θέμα! Τέτοια μπινελίκια είχαμε να διαβάσουμε από την εποχή που ο Μπαγιεβιτς πήγε από την ΑΕΚ στον Ολυμπιακό!

    Για την ιστορία, να δώσουμε την (ανεπιβεβαίωτη αλλά πιθανότατα αληθινή) πληροφορία, ότι η πρωτοβουλία δεν ανήκει στο Βασίλη Καρρά, αλλά στον Σωκράτη Μάλαμα και στον συνθέτη-στιχουργό του κομματιού Δημήτρη Καρρά (διαβάστε το βιογραφικό του εδώ), καθώς λέγεται ότι ..."πριν από 3 χρόνια στο Studio Παζλ ο Σωκράτης Μάλαμας άκουσε ένα τραγούδι του Δημήτρη Καρρά και του είπε «όποτε φτιάξεις αυτό το τραγούδι πάρε με τηλέφωνο». Μετά από τρία χρόνια έτσι και έγινε." Άλλοι επίσης, υποστηρίζουν ότι ο Μάλαμας επεδίωξε τη συνεργασία αντιδρώντας στις επικρίσεις επειδή παλαιότερα επέτρεψε (ή δεν αντιτάχθηκε) στην εκτέλεση της "Πριγκηπέσας" από τον Καρρά, θέλοντας να δώσει επί τω έργω την απάντησή του. Μπορεί να ισχύουν και τα δύο, ή τίποτα από αυτά (ας περιμένουμε σχετικές δηλώσεις από τους πρωταγωνιστές στο μέλλον). Δεν μπορούμε όμως να αντισταθούμε στο σχολιασμό της κατάστασης που δημιουργήθηκε στους φίλους του ελληνικού τραγουδιού έπειτα από αυτή τη συνεργασία-βόμβα!

    Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να ταξινομήσουμε σε κατηγορίες και με σατιρική διάθεση τις αντιδράσεις του κοινού, από τα όσα διαβάζουμε στα social media και από τις πρώτες συζητήσεις με φίλους και γνωστούς. Εσείς άραγε, σε ποια κατηγορία απ' τις παρακάτω (κρυφά ή φανερά) ανήκετε;

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: Έντεχνοι Προδομένοι (και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις)

    Είσαι σοκαρισμένος. Φωνάζεις δυνατά "ΠΡΟΔΟΣΙΑ". Σκίζεις τα φουλάρια σου και βάφεις τις κουρτίνες σου σε χρώμα "πουμισούσε". Ήταν που ήταν μεγάλα τα χτυπήματα από τη συνεργασία του αξέχαστου Μητροπάνου με την Πέγκυ Αν-Πας-Με-Άλλη-Θα-Σου-Σπάσω-Το-Κεφάλι Ζήνα... Είχε προηγηθεί και το θανάσιμο αμάρτημα του Μάνου Ελευθερίου να γράψει στίχους για Γαρμπή και Στανίση, ε το κακό παράγινε! Πια ο κόσμος σου ολοφάνερα καταρρέει. Από σήμερα ο Μάλαμας είναι Εφιάλτης, Ιούδας, Βρούτος και κόκκινο πανί! Φήμες ότι επίκειται αντίστοιχη συνεργασία Αγγελάκα με Πάολα, είναι ικανές αντί να σε κάνουν να πέσεις στα πατώματα από τα γέλια, να σε στείλουν στα κυπαρισσάκια με εγκεφαλικό! *1

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: Εκστασιασμένοι Κάγκουρες "Πρώτο Τραπέζι Πίστα"

    Τρίβεις τα χέρια σου και θριαμβολογείς. Είσαι έτοιμος να βγεις στο μπαλκόνι και στις πλατείες με ελληνικές σημαίες να πανηγυρίσεις. Επιτέλους, αυτός ο άπλυτος και υπερεκτιμημένος τίποτας, υποκλίθηκε στο Βασίλαρο. Αναγνώρισε την αξία του, αλλαξοπίστησε και αποφάσισε να κλείσει το στόμα στους θολοκουλτουριάρηδες πρώην συντρόφους του, που ειρωνεύτηκαν οι άσχετοι τη - μόνη - αληθινά υπέροχη ερμηνεία της Πριγκηπέσσας, αυτή του Καρρά. Που πήρε το τραγουδάκι και το ανέβασε σε άλλα ύψη. Άντε, ξεσφηνώστε την τυρόπιττα απ' τα μυαλά σας, "βλαχοκουλτούρα να φύγουμε" όλοι σας... *2

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3: Αδιάφοροι Ανώνυμοι Αλκοολικοί "Η Μουσική Είναι Μία"

    Έλα τώρα. Ομολόγησέ το. Αν παρότι απεχθάνεσαι τους σκυλάδες, δεν σοκαρίστηκες από την "προδοσία" Μάλαμα και εκστασιάστηκες από τη θριαμβευτική νίκη της καλής μουσικής (όπως εσύ αντιλαμβάνεσαι την καλή μουσική), η οποία "σύνορα δεν έχει και όλους μας ενώνει", ε, μην το κρύβεις: είσαι εθισμένος στο πιοτί, πίνεις για να ξεχνάς! Μα είναι δυνατόν στο άκουσμα τέτοιας "ιερόσυλης" συνεργασίας να μη δίνεις δεκάρα; Έλα τώρα... Κρυφογουστάρεις τις πίστες έστω και ως χαβαλέ κι ας μην το διαλαλείς δεξιά κι αριστερά. Ξέρω, ξέρω... Πιστεύεις πως αν με το ζόρι πρέπει να βάλουμε ταμπέλες στη μουσική, τότε υπάρχουν δύο είδη: η καλή και η κακή μουσική! Σωστά, δεν αντιλέγω βρε παιδί μου... Όμως τόσο high ρε φίλε; Έτσι όπως μας τα λες εσύ, θα χαιρόσουν αν η κόρη σου πήγαινε με μαύρο ή αν ο γιός σου "κανελώνει το ριζόγαλο" και "μελώνει το παστέλι"! Δε λέω, αν σου μοιάζανε όλοι, ο κόσμος θα ήτανε καλύτερος. Μα κι αν σου βγάλουμε το καπέλο που είσαι τόσο απελευθερωμένος, εσύ είσαι ακόμα πιο large κι απ' αυτό. Μου θυμίζεις δηλαδή τους τύπους που δεν έτρεξε κάστανο αν ο Σαμαράς από λάβρος αντιμνημονιακός μεταλλάχθηκε στον πιο υπάκουο υπηρέτη της Μέρκελ, ή που η υπόσχεσή του για "επαναδιαπραγμάτευση" με την οποία κέρδισε την πρωθυπουργία κράτησε "σαν της γαρδένιας τον ανθό που ζει μόνο μια νύχτα". Μη σου πω σε κόβω για κρυφο-δημαρίτη κι όλους γενικά τους "αριστερούς" με τις δεξιές τσέπες... ΟΚ, δεν είναι πολιτικό το θέμα, αλλά για σένα τέλος πάντων, τελικά είμαστε όλοι αδέρφια; Μαλλιά κουβάρια, όλοι παλικάρια; Αν είσαι αληθινά τόσο cool, πες μας τι είναι αυτό που πίνεις, να το πάρουμε κι εμείς! Το έχουμε ανάγκη. Δεν κάνω πλάκα. *3

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: Πονηροί Υποψιασμένοι "Μας Ψεκάζουν"

    Είσαι σίγουρος: είναι όλοι πουλημένοι για τα μπετά και τα λεφτά. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει, πρόκειται προφανέστατα για μια αρπαχτή. Εξώφθαλμη μάλιστα. Είναι και η κρίση... Άλλωστε ένα μετριότατο τραγουδάκι, που πρέπει να το ακούσεις 15 φορές για να αρχίσεις να το συμπαθείς (από συνήθεια), μόνο έτσι θα μπορούσε να τραβήξει την προσοχή. Και οι συντελεστές του ως δια μαγείας, πρώτο θέμα συζήτησης παντού. Εν τω μεταξύ, οι ίδιες εταιρείες χορηγούν τις εμφανίσεις όλων αυτών (και των "σκυλάδων" και των "ποιοτικών") και τα σκάνε για να βάζουν τα τραγούδια τους στα ραδιοφωνικά playlist! Πιστεύετε κανέναν ότι ανήκει σε "απέναντι στρατόπεδο"; Έλα μωρέ τώρα, σε τα μαςςςςςςςςς... *4

    (*1: να διευκρινίσουμε ότι στην κατηγορία 1, δεν εντάσσονται όσοι αγαπούν το καλό τραγούδι και καμιά φορά μπερδεύουν την έννοια "έντεχνο" με την έννοια "ποιοτικό", έστω κι αν πρόκειται για ένα καθαρά λαϊκό, ή παραδοσιακό, ή ακόμη και ποπ τραγούδι στην τελική. Εντάσσονται όσοι νομίζουν ότι η ζωή - και η μουσική - έχει μόνο Μαύρο και Άσπρο, Καλούς και Κακούς, Αγγέλους και Διαβόλους. Που χωρίς αυτά τα απόλυτα δίπολα, η γενικότερη κοσμοθεωρία τους δεν υφίσταται και απλά δεν έχουν από πού να κρατηθούν. Που έχουν ανάγκη πάντα από το Απόλυτο Καλό, για να ξορκίζουν το Απόλυτο Κακό. Κι ας μην είναι πάντα το Κακό γεμάτο μπόμπες, γαρδένιες και πατημένα γαρύφαλλα. Ή απ' την άλλη, ας είναι συχνά το Καλό λιγάκι βαρετό και κοινότοπο: αρκεί να έχει ολίγη από "φιλοσοφημένη" εκφορά και ύφος το τραγούδισμα, ολίγη από ξωτικά, σκιές και διφορούμενα βαθυστόχαστα ή ρομαντικά νοήματα ο στίχος, ολίγη από ψευτοπαραδοσιακή ενορχήστρωση για να δένει το γλυκό και να "δίνεται το στίγμα"και θα το θεοποιήσουν... Α, και μεταξύ μας, όπως περίπου γράφτηκε σ' ένα απ' τα πολλά σχόλια στο youtube, αν πεις π.χ. του Θ. Παπακωνσταντίνου, του Ψαραντώνη και του Μάλαμα "είσαι έντεχνος", το πιθανότερο είναι να σε σκυλοβρίσει...)

    (*2: να τολμήσω λίγο αξέχαστο Ρασούλη; Εδώ κολλάει η "Εκδίκηση της Γυφτιάς"!)

    (*3: θα πουν μερικοί άστοχα τα παραδείγματα, δεν είναι το ίδιο, γιατί ότι ο Σωκράτης ποτέ δεν το έπαιξε "έντεχνος". Ακόμη κι αν έχουν δίκιο, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από τους "Έντεχνους-Εναλλακτικούς" (βλ. Κατηγορία 1) έκανε το όνομά του και γέμιζε τις συναυλίες του, έβγαζε δηλαδή τα λεφτά του και έχτισε τα μπετά του. Κάνω λάθος;)

    (*4: κούλαρε φιλαράκι! Ούτε ο Μάλαμας ούτε ο Καρράς δουλεύουν για την ψυχή της μάνας τους. Άλλο αυτό όμως κι άλλο ότι οι πάντες είναι στυγνοί έμποροι και μαρκετίστες. Εκτός κι αν ήσουν εκεί παρα-δίπλα και τους τσάκωσες να τα συνωμοτούν και να τα σχεδιάζουν. Τότε πάσο.)


    Κι επειδή θα μου πείτε "ρε φίλε καλή η πλάκα, αλλά δεν μας είπες σε ποια κατηγορία ανήκεις εσύ, εξυπνάκια παπάρα" σπεύδω να τοποθετηθώ: σε καμία κατ' απόλυτο βαθμό, αν και έχω κάποιες επιρροές από την κατηγορία 3 και χωρίς να απορρίπτω πλήρως ή να υιοθετώ τελείως τις απόψεις της κατηγορίας 4. Για να καταλάβετε ακριβώς, προσυπογράφω τα παρακάτω λόγια μιας φίλης (είναι μουσικός και τραγουδοποιός, τόσο ως ιδιότητα όσο και ως επαγγελματική επιλογή, προσπαθεί δηλαδή να ζήσει αποκλειστικά από τη μουσική, όσο αυτό - ειδικά στις μέρες μας - είναι εφικτό). Έγραψε λοιπόν η Μ.Κ. στο FB:

    "Κοίτα... Δε συνηθίζω να γράφω τέτοια, αλλά τούτη τη φορά θαρρώ πως το' χω ανάγκη. Δεν κολλάω ποτέ σε οποιουδήποτε είδους μουσικά παντρέματα. Είτε σε πρόσωπα είτε σε στυλ. Αρκεί να έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης. Το να τρώμε παστουρμά ταυτόχρονα με κρεμ μπριλέ, δεν είναι οπωσδήποτε προχωρημένη κουζίνα επειδή είδαμε λίγο παραπάνω master chef...
    Επίσης δεν κολλάω σε αποσπάσματα στίχων, εκτός αν θεωρώ ότι κάπου με χτυπάνε περίεργα στο στομάχι... Όχι, "δε δουλεύουμε όλοι για τα μπετά". Υπάρχουν πολλοί (και τί ειρωνεία να τη λένε την ατάκα αυτή καλλιτέχνες...), που η δουλειά τους είναι σοβαρό μέρος της ευτυχίας, της ψυχικής τους υγείας, του χαμόγελού τους. Και ακόμα πιο πολλοί που ρίχνουν καθημερινά μπετά πολιτισμού για πάρτη μας, ακόμα κι αν δεν δουλεύουν...
    "

    Επίσης, ακόμα περισσότερο με εκφράζει το παρακάτω σχόλιο που διάβασα στο youtube:

    "Δε μ' αρέσει η ανόητη κατηγοριοποίηση της μουσικής από τους "διανοούμενους" όπως και δε μ' αρέσει η επιθετικότητα που βλέπω ότι εκφράζει και η απέναντι πλευρά, η δήθεν "απελευθερωμένη" από την "κουλτούρα" του "εντέχνου". Γενικά έχω μπερδευτεί."

    Μεταξύ μας κι εγώ έχω μπερδευτεί. Γιατί αν αφήσουμε στην άκρη τις κατινιές, επιχειρήματα λογικά υπάρχουν και στη μία και στην άλλη πλευρά. Όμως είναι ιδέα μου ότι όπως πάντα, ως γνήσιοι νεοέλληνες, υπερβάλλουμε; Μήπως θα ήταν όλα καλύτερα αν μέναμε στην πλάκα και δε φτάναμε σε τέτοιους μικρούς γελοίους εμφυλίους;

    Και προσοχή, δεν είμαι καθόλου οπαδός των "ίσων αποστάσεων". Ούτε εδώ, ούτε σε άλλα, σοβαρότερα, θέματα. Γιατί η αλήθεια ΔΕΝ βρίσκεται πάντα στη μέση, ντε και καλά. Κι αν νομίζεις ότι με την ουδετερότητα δεν παίρνεις θέση, στην πραγματικότητα παίρνεις, ενισχύοντας το λάθος και το ψέμα αφού δεν το αντιμάχεσαι, επειδή η αλήθεια τυχαίνει να βρίσκεται κοντά σε κάποιο άκρο. Όχι, δεν βλέπω τον κόσμο σαν ευθύγραμμο τμήμα με άκρα. Πιο πολύ σαν ευθεία, με τη μαθηματική - την απείρου μήκους - έννοια τον βλέπω. Ή σαν κύκλο. Που τα άκρα είτε δεν υπάρχουν, είτε ενώνονται, άρα το δίκιο θα μπορούσε να βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο. Κάπου βρίσκεται όμως, έτσι; Και θέλει ψάξιμο, με πάντρεμα λογικής και συναισθήματος για να το βρεις. Έτσι, θεωρώ ότι είναι κακό να κρύβουμε "κάτω απ' το χαλάκι" αυτά που μας χωρίζουν, ότι είναι συχνά απαραίτητες οι αντιπαραθέσεις, έστω και οι έντονες. Φτάνει να υπάρχουν εκατέρωθεν ανοιχτά μυαλά.

    Αυτό όμως που πρέπει να προβληματίζει όσους διαξιφίζονται με φανατισμό (στη μουσική, στα πολιτικά, παντού) είναι το εξής: είναι απόλυτα σίγουροι (και της μίας και της άλλης πλευράς) ότι οι "απέναντί" τους είναι 100% αντίθετοί τους; Όλοι είμαστε πολύπλοκες ανθρώπινες οντότητες και πολύ πιθανά ακόμη και μεταξύ ανθρώπων που "σκοτώνονται" για το Α ή Β μεμονωμένο θέμα, να υπάρχουν πράγματα κοινά σε άλλα θέματα. Αυτά δεν έχει αξία να ανακαλύπτουμε; Όπως καλή ώρα σ' ένα καφενεδάκι με ουζάκι και πλακίτσα, κατά το video-clip. Αν λοιπόν είναι αυτό το "ηθικό δίδαγμα" από το τραγουδάκι με τα μπετά και τα λεφτά, ίσως θα έπρεπε να το δούμε θετικά.

    Έλα όμως που πάντα είχα αλλεργία στις γενικεύσεις. Το "όλοι για τα λεφτά δουλεύουμε" μου θυμίζει το "όλοι μαζί τα φάγαμε". Και δε σχολιάζω καθόλου τα μπετά (λες και είναι λίγοι όσοι θεωρούν την απόκτηση ακινήτων ματαιόδοξη και αλλοτριωμένη εμμονή). Δεν υπάρχει κανείς δηλαδή που να αντιμετωπίζει τη δουλειά του ως λειτούργημα; Που να την εξιδανικεύει και άρα να μην αλλάζει με τίποτα τον τρόπο που την κάνει, τις αρχές του, να αρνείται να συμβιβαστεί σε κάθε είδους εκπτώσεις, μόνο και μόνο για τα λεφτά; Μα κανείς; Όταν βάζεις στο πλυντήριο κόκκινα και άσπρα, το ξεπλυμένο ροζ που θα πάρουν όλα μαζί τα ρούχα (όπως έλεγε κάποτε κι ο Μηλιώκας με την Αφροδίτη Μάνου) δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο.

    Σύμφωνοι, ο Καρράς είναι συμπαθέστατος και έχει την αξία του, δεν πρέπει όμως κάποτε να ξεφύγουμε από την αηδία και τις νοοτροπίες που σηματοδοτεί ο χώρος των νυχτερινών μαγαζιών, δείγμα κακής παιδείας και ανυπαρξίας πολιτισμού; Ας κρίνουμε λοιπόν γενικότερες συμπεριφορές, όχι συνεργασίες σ' ένα τραγουδάκι. Γιατί άλλο π.χ. να πάει να δουλέψει ο Μάλαμας σε "πίστες" (όπως έκανε ο Νταλάρας με το Ρέμο) και άλλο να ηχογραφήσει ένα τραγουδάκι ντουέτο με τον Καρρά, που στην τελική (αν είχε να πει κάτι ουσιαστικό σαν στίχος - το ξαναγράφω με κεφαλαία - ΑΝ), ίσως έτσι να έμπαινε στο αυτί και στο μυαλό κάποιων ανθρώπων που αλλιώς δεν επρόκειτο να άκουγαν ούτε με σφαίρες κάτι πιο ψαγμένο. Αλλά είναι ψαγμένο; Ή για να το πω με μια πιο σωστή λέξη, είναι αυτό το τραγούδι λαϊκό;

    Εσείς τι λέτε;


    ΥΓ: γράφοντας όλα αυτά, λίγο πριν τελειώσω και στείλω το κείμενο, είδα όραμα! Προχωρημένη ώρα, μόνος στο δωμάτιο μπροστά στο pc και ξάφνου, ένιωσα ένα ψυχρό αεράκι, η οθόνη έσβησε και το σκοτεινό δωμάτιο φώτισε σ' ένα σημείο ψηλά, λες και άνοιξε το ταβάνι και φώτιζε προβολέας! Ταυτόχρονα, μια φωνή από το υπερπέραν (είχε και μπόλικο echo... - άσε που έμοιαζε διπλή, κάτι σαν διφωνία Βίσσυ και Μποφίλιου, αν και αυτό ίσως το φαντάστηκα επειδή πάντα νόμιζα ότι οι φωνές τους είναι ολόιδιες, μιλάω βέβαια για τη Λία, τέλος πάντων στο θέμα μας...) και η φωνή λοιπόν (μάλλον της Παναγιάς της Εντεχνιώτισσας, αλλά δεν ορκίζομαι), βροντοφώναξε: "Αφελείς και Φαρισαίοι! Νομίζετε ότι όλα τα ξέρετε! Πού να καταλάβετε άπιστοι, ότι ο Σωκράτης ακολουθεί εντολές Κυρίου και με αυτό τον διαβολικ... χμ... έξυπνο τρόπο, όχι μόνο δεν προσκύνησε το χώρο της "DOG σκηνής", αλλά αντίθετα, ξεκίνησε το έργο προσηλυτισμού όλων των αμαρτωλών αοιδών των μπουζουκομάγαζων προς το Ένα και Αληθινό Φως; Πως δεν πρόκειται για "συνεργασία", αλλά για Δούρειο Ίππο; Περιμένετε και θα δείτε μωροί... Σιγά-σιγά, με αρχή τον Βασίλειο, ένας-ένας οι πεπλανημένοι θα μπολιαστούν με το Άγιο Πνεύμα της Καλής Μουσικής και θα επανέλθουν στον ίσιο δρόμο!" Κι έπειτα η φωνή σίγησε, το φως χάθηκε, η οθόνη του pc ξανάνοιξε κι έμεινα να κοιτώ το λευκό φόντο του Word με γουρλωμένα μάτια και σηκωμένη τρίχα! Βρε, μπας κι η φωνή είχε δίκιο; Μπας και παρεξηγήσανε μερικοί και έτσι θα γίνει η άλωση του φτηνού τραγουδιού και των εκπροσώπων της σκυλάδικης διασκέδασης στα μαγαζιά της επίδειξης νεοπλουτισμού; Εγώ μια φορά, το όραμα σας το εξομολογήθηκα κι αμαρτία ουκ έχω!





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #27049   /   04.04.2013, 07:46   /   Αναφορά

    το συζητούσαμε πρόσφατα το νέο με φίλους και λέγαμε ασε να τ ακούσουμε πρώτα.


    και τ ακούσαμε!και ακουσα μια σύνθεση του Δημήτρη Κάρρα (του οποίου η μουσική μου άρεσε και στους 2 δίσκους του που έχω ακούσει )που μου θυμίζει ''Μάλαμα'' και ένα τραγούδι του οποίου η κεντρική ιδέα του :Ολοι το ίδιο είμαστε,Ολοι για τα λεφτα δουλεύουμε κλπ με βρίσκει με τους ..απέναντι.


    Η δημιουργική εποχή του μαλαμα μάλλον τελειωσε(Υπηρξε μια περίοδος στη 10ετία του 90 που έκανε τον ένα δίσκο καλύτερο απ τον άλλο με αποκορύφωμα τις 13000 μέρες )και τώρα κάνει ταμείο !


    Υπηρχε μια εποχη που ήταν ο Μαλαμας και 50 100 ανθρωποι απο κάτω ν ακουν τη μουσική του που εφερνε ένα αέρα αλλιώτικο αντισυμβατικό βαθειά λαικό αλλα εντελώς ρόκ.


    Αυτο το τραγούδι έρχεται για μένα ως τέλος εποχής με σφραγίδα!


    ναι ολοι για τα λεφτα δουλευουμε αλλά ο καθένας τα βγάζει αλλιώς!Οπως και την ψυχή του.Ειμαστε ο επιλογές μας .Εχω ακούσει κι άλλες φορές οπως επισημαινεται στο αρθρο την Καιτη γαρμπή να τραγουδάει Δεληβοριά αλλά αυτό ήταν η αρχή που έδειξε πως θέλει ν αλλάξει δρόμο και καριέρα και το έκανε με κόστος για την τσέπη της.Οχι αρπαχτή.εβγαλε δίσκο με τον Νικο Αντύπα ολοκληρο το 2011 ο οποίος αντιμετωπιστηκε με προκατάληψη.Εδω δεν βλέπω καμμιά διάθεση για αλλάγή απ τον βασίλη καρρα.Βλεπω μια προσπάθεια τελευταια να οικειοποιηθεί τραγούδια ''πιασάρικα''του έντεχνου και να τα περάσει στο δικο του κοινό.Και οι άλλοι του τα δώσανε στη λογική... του Ολοι για τα λεφτά δουλευουμε.......οπότε να κι ένα ντουέτο για να το ΄δεσουμε ιδειολογικά με μια ωραία ''γενίκευση-σούπα'' για να την καταναλώσουμε όπως τόσα άλλα!


    Με ξαφνιασε δυσαρεστα ολο αυτό ομολογώ και αλλάζω συχνότητα αναζητώντας ψυχή που υπάρχει σε αφθονία παρόμοια με τα μπετά του τραγουδιου.Ειναι θέμα επιλογής και ελευθερης βούλησης με ποιους θα πας και ποιούς θ αφήσεις..

    #27050   /   04.04.2013, 09:51   /   Αναφορά

    Ομολογώ πως ποτέ δεν με ενθουσίαζε ούτε ο ένας ούτε ο άλλος. Τώρα όμως που τους άκουσα και τους δυό στο ίδιο τραγούδι, βλέπω ότι ο "σκυλάς" μάλλον δεν είναι τυχαίο που έγινε φίρμα και κρατάει τόσα χρόνια. Ακούγεται πολύ πιο αληθινός, αισθαντικός και εκφραστικός. 'Ολα τα άλλα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

    #27051   /   04.04.2013, 15:46   /   Αναφορά

    Οχι, δεν το κανουν ολοι για τα λεφτα.


    ΤΑ ΕΧΩ ΠΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΕΝΕ ΓΡΑΦΙΚΟ, ΛΟΥΣΤΗΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΑΠΑ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ.

    #27052   /   04.04.2013, 18:14   /   Αναφορά

    Δεν ακούω ούτε αυτούς τους δυο, ούτε το είδος μουσικής τους.  Όταν έμαθα ότι θα συνεργαστούν όμως μου τράβηξε το ενδιαφέρον σαν είδηση. 


    Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος πάντως προτιμώ να ακούσω άλλα δικά τους παρά αυτό.  Δεν μου άρεσε ΚΑΘΟΛΟΥ και πιστεύω ότι και οι δύο θα απογοήτευσαν πολλούς από το κοινό τους.

    hp
    #27053   /   04.04.2013, 19:28   /   Αναφορά

    Oλοι οι καριόληδες μια εταιρία.
    Σάπια ηλικία και αδυναμία.....


    καλυνύχτα ....


    /////////////////////////////////////////////////////////////////


    αρκεί να έχει ολίγη από "φιλοσοφημένη" εκφορά και ύφος το τραγούδισμα, ολίγη από ξωτικά, σκιές και διφορούμενα βαθυστόχαστα ή ρομαντικά νοήματα ο στίχος, ολίγη από ψευτοπαραδοσιακή ενορχήστρωση για να δένει το γλυκό και να "δίνεται το στίγμα"και θα το θεοποιήσουν...{#emotions_dlg.rockon}


    ...η παναγία η Εντεχνιώτισσα{#emotions_dlg.lol}

    #27054   /   04.04.2013, 19:47   /   Αναφορά

    1) Χάρη, γλυκέ μου, με ενθουσίασε το κείμενό σου, το οποίο διάβασα μονοκοπανιά. {#emotions_dlg.biggrin}


    2) Ότι δηλαδή, ήταν κάτι το απρόσμενο και πρέπει να μείνουμε έκπληκτοι..; Ακριβώς όπως τότε που ήμουν στον Ιανό και λογομάχησε ο Μικρούτσικος με τον Ελευθερίου για το αν η Ζήνα είναι σκυλάδικο. Και πολύ σημασία δώσαμε. Επιλογές είναι όλα, κανείς δεν ξέρει τί έχει στο μυαλό του ούτε ο Καρράς ούτε ο Μάλαμας. Το 'θελαν, το 'καναν για τους δικούς τους λόγους. 


    3) Μάλλον θα πάρω την κατηγορία 4. {#emotions_dlg.beer}


    4) Θέλω κείμενο για τη διασκευή της "Αρκούδας" (Ελ. Βιτάλη) από Γονίδη.


    5) Αχ, αρχίστε να κράζετε οι μισοί το Μάλαμα κι οι άλλοι μισοί τον Καρρά, μην ξεφύγουμε από τα κλισέ. Και στο τέλος πείτε κάτι και για την Πάολα, καιρό έχετε να την κράξετε, προβάλλοντας το επίπεδό σας. 


    Ουφ, καλό απόγευμα.


    Πι.Ες: Το κομμάτι είναι μια μετριότητα.

    #27055   /   05.04.2013, 00:21   /   Αναφορά

    Το συγκεκριμένο τραγούδι δεν μ΄ αρέσει καθόλου, αλλιώς ο Καρράς ανώτερος του Μάλαμα ( στο τραγούδι αυτό τουλάχιστον ). 

    #27056   /   05.04.2013, 01:48   /   Αναφορά

    Χάρη πάρα πολύ καλή παρουσίαση όπως άλλωστε θα περίμενε κάποιος από σένα.


    Τώρα για το θέμα η γνώμη μου απλά και καθαρά...


    Μαγκιά τους !!!


    Προσωπικά μου άρεσαν ΟΛΑ μουσική, ερμηνείες, ενορχήστρωση, και ο στίχος που πολύ εύστοχα υπενθυμίζει  μια άβολη ίσως σε πολλούς αλήθεα που κι αν ακόμα ας υποθέσουμε οτι υπάρχει κάποιος που ΔΕΝ δουλεύει για τα λεφτά... ακόμα κι αυτός όταν φύγει θα πάει εκεί που θα πάμε όλοι η σχεδόν όλοι γιατί υπάρχουν και λίγες εξαιρέσεις όπως: νεογνά, βρέφη, παιδιά κλπ που δεν πρόλαβαν να πέσουν σε αμάρτημα :)))) 



    Υ.Γ Δεν θα αντιπαρατεθώ σε όποιον έχει διαφορετική άποψη…


    θα την σεβαστώ και να την διατηρήσει, επιτρέποντας μου να έχω κι εγώ με την σειρά μου την δικη μου ''οπτική''.


    Καλή συνέχεια ...

    #27057   /   05.04.2013, 03:29   /   Αναφορά






    Κατ’αρχήν εδώ έχουμε ένα έντεχνο λαϊκό τραγούδι .


    Ο Σωκράτης παραμένει στο είδος του !


    Ο Βασίλης αναβαθμίζεται και γίνεται του Εντέχνου !!!


    Τραγουδάει σαν άνθρωπος !!


    Αν δε γνωρίζει κανείς την ιστορία τους , ακούς δύο βαθιές , αντρικές , λαϊκές φωνές να τραγουδούν!


     Όμως την ξέρεις  και αυτό είναι σε βάρος της πιότητας! (χαχαχ δυναμένο ενατό !!!)


    Εξάλλου ο σκυλάς κι ο έντεχνος κάνουν ακριβώς το ίδιο.. μόνο που ο έντεχνος έχει ενοχές !


    Το τι συρτορούμπα και τσιφτετέλι έχει πέσει στα αρχαία θέατρα και τους Λυκαβητούς ,απ’ τους εντέχνους δε λέγεται!!!


    Φιάλη κομπλέ πρώτο τραπέζι πίστα (χωρίς λέλλουδα μη μας κακοχαρακτηρίσουνε)!!!


    Και φασαρία , χαμός !!! τι σημασία έχει η μουσική ???!! Αφού για άλλο λόγο είμαστε Εδώ!!


    Το κοινό , δεν καταλαβαίνει και πολλά ! Εγώ τα’ ακούω ΌΛΑ, σου λέει , και καυχιέται για τον πλουραλισμό του !


    Τ ’ΑΚΟΥΣ ΌΛΑ ΓΙΑΤΙ ΣΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ …ΌΛΑ …ΙΔΙΑ !!!


    Άμα βάζεις ένα κιλό αλάτι στο φαί , ΌΛΑ έχουν την ίδια γεύση … ΛΎΣΣΑ !!!!


    Το θέμα είναι να γεμίσουνε τα μαγαζιά  και κωλοτούμπες θα κάνουμε !


    Μια παρέα είμαστε ΌΛΟΙ  , ΌΛΑ στο στομάχι θα πάνε … Τι την ψάχνεις δηλαδή Τώρα !!


    Τι Κιάμος , τι Μητροπάνος , τι Μοσχολιού , τι Πάολα !


    Αν το κοινό είχε την παιδεία να τα διαχωρίσει , Θα ήταν Αλλιώς ΌΛΑ !


    Και Δεν θ’ αρχίσω τα πολιτικά τώρα , μα το καταλαβαίνετε


    πως το θέμα είναι βαθιά Πολιτικό !!!!


    Αν ήταν αλλιώς θα απολαμβάναμε την φασαρία στα πανηγύρια , στην πλατεία του χωριού και την Συναυλία στον ανάλογο χώρο !


    Αυτός όμως τα κάνει ΌΛΑ ΛΎΣΣΑ!!! ΌΛΑ ΠΑΝΗΓΎΡΙΑ !!!


    Γιατί είναι ο ίδιος για τα πανηγύρια!


    Κι αν νομίζετε , ότι υπερβάλω , ρίξτε μια ματιά γύρω σας !!!


    Διορθώνω , … γύρω μας !!!


    Για να μην πω στους ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΜΑΣ …


    #27058   /   05.04.2013, 10:04   /   Αναφορά

    Άκουσα προχτες το τραγούδι. Μου έστειλε το link ένας φίλος και ομοϊδεάτης ως προς τη μουσική του Μάλαμα. Βέβαια, να ξεκαθαρίσουμε ότι το τραγούδι δεν πρέπει να το κρίνουμε ως "Μαλαμικό" ή μη, εφόσον δεν αποτελεί δική του σύνθεση. Βεβαιως, έχει ούτι, λαούτι κτλ ώστε ενορχηστρωτικά να "μαλαμίζει".


    Το τραγούδι δεν είναι κακό. Αλλά δεν είναι και καλό. Είναι ένα μέτριο τραγούδι. Προφανώς, δεν μπορώ να ξέρω γιατί έκανε αυτή τη συνεργασία. Στην τελική, που ξέρουμε τι έχει ο καθένας στο μυαλό του για να το κρίνουμε! 


    Σίγουρα θα υπάρχουν,"σκυλο-λαϊκοί", που θα το σιγοτραγουδάνε ασπαζόμενοι την εντεχνίλα, όπως έγινε και με την "Πριγκηπέσσα". (Η αδελφή μου για παράδειγμα, σκυλού μέχρι το κόκκαλο, έχει φάει κόλλημα με την Πριγκηπέσσα, ασχέτως αν το 2000 που το άκουγα στο σπίτι διακαώς δεν το είχε καν προσέξει).


    Θα παιχτεί και σε όλους τους συναφείς σταθμούς. Θα πάρουν φωτιά τα playlist. Να ήταν αυτό το κίνητρο; Ίσως.


    Πάντως, αν ήμουν στη θέση του Μάλαμα, ένα σημαντικό κίνητρο για μια τέτοια συνεργασία, θα ήταν για να διαβάζω τα διάφορα "μπινελικοειδή" σχόλια και να γελάω!


    Θα συνεχίσω να κρατάω τις καλές πλευρές του Μάλαμα, ελπίζω μόνο να μην το εντάξει στις συναυλίες του που περιστασιακά πάω πλέον (αφού τον έχω δει τόσες φορές ώστε να μη θυμάμαι πόσες).


    Πάντως, νομίζω ότι αξίζουν πολύ περισσότερα συγχαρητήρια στο Χάρη για το άρθρο, παρά στο συνθέτη για το τραγούδι!Smile


    Χάρη, το άρθρο σου είναι εξαιρετικό ως κείμενο.


    Την καλημέρα μου!Smile


    Υ.Γ: Ο Σαμαράς φουλ αντιμνημονιακός; Σωστά, αλλά τελικά δεν ήξερε να παίζει πόκερ και από τα 5 φύλλα του, κράτησε το ζευγάρι (της συγκυβέρνησης!) και σε εμάς, έδωσε τα τρία!!! Προσωπικά, δεν περίμενα και κάτι διαφορετικό! Τουλάχιστον δεν με απογοήτευσε!

    #27060   /   05.04.2013, 16:48   /   Αναφορά

    Οι ακροατές των καλλιτεχνών έχουν κάθε δικαίωμα να ομαδοποιούνται, να φιλονικούν και να μπαίνουν κάτω από ταμπέλες όσον αφορά το είδος της μουσικής.


    Η γνώμη μου είναι οτι τους καλλιτέχνες δεν τους χαρακτιρίζει η παραπάνω πρόταση. Μπορούν να κάνουν ότι θέλουν, όπως το θέλουνν, με γνώμονα να τους αρέσει. Αν κάνουν κάτι που δεν τους αρέσει, μάλλον δεν είναι καλλιτέχνες. Εσείς τι λέτε, αρέσει στο Βασίλη και στο Σωκράτη αυτό το τραγούδι;

    #27061   /   05.04.2013, 17:40   /   Αναφορά

    Εγώ ανήκω στο 1. Καλύτερα να πέθαινε το είδωλο μου (αν είχα το Μάλαμα), παρά να τον έβλεπα να χαλάει. Στιχουργικά μου άρεσε. Όλα τα άλλα: μουσική, ηθοποιοί, οπερατέρ και σκηνοθεσία ήταν αίσχοοοοοοοος! 



    Άκυρη συνεργασία, έπρεπε να γίνει;; Και δεν κατάλαβα γιατί να κάνουμε όλα τα είδη της μουσικής 1; 

    hp
    #27063   /   05.04.2013, 20:23

    γιατί να κάνουμε όλα τα είδη της μουσικής 1; 


    Πρέπει να είσαι πολύ cool για να καταλάβεις. Και εσύ απότι βλέπω, δεν είσαι.


    Άνοιξε το μυαλό σου, μην είσαι κομπλεξικός, βρες ενα lifestyle συγκαταβατικό και μη μας τη χαλάς με είδωλα που χαλάν. Να βρείς χαλασμένα ήδη είδωλα να θαυμάζεις. Χαλάρωσε.


    Ο μάλαμας κάτι ήξερε, γιαυτό συνεργάστηκε με τον μπίλ, για να γελάει μαζί σου που ξενέρωσες, αυτός και ο Frank Zappa κάτι τέτοια τα κάνουν συχνότατα.



    choo βre ξενέρωτε


    {#emotions_dlg.biggrin}


    κρα μωρη πάολα κρα


    Administrator
    #27067   /   06.04.2013, 20:49   /   Αναφορά

    Μίζερο και ισοπεδωτικό.

    #27069   /   07.04.2013, 03:25   /   Αναφορά

    Το τί είναι έντεχνο και το τί δεν είναι, αποτελεί μια διαφορά που συχνότατα ούτε οι συνθέτες γνωρίζουν.


    Ουσιαστικά σήμερα δεν υπάρχει έντεχνο τραγούδι, κι αναμφίβολα ο Μάλαμας είναι όπως θα έλεγε και κάποιος πολύ γνωστός συνθέτης, τροβαδούρος και όχι κατ΄ ουσίαν συνθέτης. Δεν ξέρω αν είναι έντεχνος με την πραγματική σημασία του όρου, δεδομένα δεν είναι μεγάλος καλλιτέχνης αλλά αναμφίβολα αξιόλογος "τραγουδοποιός".


    Στο έργο του υπάρχουν όμως και τέτοια διαμαντία, με κορυφαίο κατ΄εμέ το "Δεκέμβρης του 1903".


    Γιατί έντεχνο ονομάστηκε ένα τραγούδι, που με πυρήνα το λαϊκό, παραδοσιακό και ρεμπέτικο τραγούδι, αναδιαμορφώθηκε σε έναν νέο τύπο απο συνθέτες πραγματικούς που είχαν σημαντική κλασσική ή εν γένει αξιόλογη ωδειακή παιδεία, δυτική ή βυζαντινή. Σε αντίθεση με τους έως τότε παραδοσιακούς πρακτικούς μουσικούς.


    Μόνο ο Σαββόπουλος, ο Παπάζογλου και οι Αφοι Κατσιμίχα, θα μπορούσαν να καταχωρήσουν αρκετά τραγούδια τους στην έντεχνη κατηγορία και κάποια ο Ζερβουδάκης, αφού παρουσίασαν πολύ καλά ή και εμπνευσμένα δείγματα ελληνικών ρυθμών με δυτικές μείξεις και ενορχηστρώσεις.


    Ουσιαστικά όμως ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία: Την Γενιά των μεταπολιτευτικών τραγουδοποιών(πλην Σαββόπουλου βέβαια) και όχι στην κατηγοράι του Εντέχνου...


    Το έντεχνο χαρακτηρίζουν πλην των μίξεων και τα εξής στοιχεία: 1 ) Οι μελλοποιήσεις και η λογιότητα, ο ρηξικέλευθος και κοινωνικός έως πολιτικός στίχος και η εμφάνιση πολύπλοκων μουσικών κύκλων, όπως τα ορατόρια - λαϊκές λειτουργίες, οι κύκλοι τραγουδιών που εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη θεματολογία μου με στρατευμένο καλλιτεχνικά στόχο. Ακριβώς το τραγούδι που δεν είναι "ζαχαρωμένο"....


    Στο έντεχνο θα μπορούσες να καταχωρήσεις μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού συνθέτες, απο το 80΄ και μετά, όπως ο Παπαδημητρίου, ο Ανδρέου, ο Κώστας Καλδάρας, ο Καζαντζής, ο Σταμούλης, ο Δημητρίου.....


    Ο Κραουνάκης πάλι είναι σημαντικός συνθέτης, αλλά δυτικός, δεν έχει μυρωδιά απο Ανατολή...απο λαϊκό και πολιτικό τραγούδι... άρα όχι έντεχνος...


    Άρα προς τι η κατάπτωση των ηθών που επήλθε με την συνεργασία του Μάλαμα με τον Καρρά...;


    Ως συνθέτης προς ένα εμπορικό; Τα ίδια άκουγε ο Θεοδωράκης και ο Χατζιδάκις για την χρησιμοποίηση του Μπιθικώτση και του Καζαντζίδη και των αυτοδίδακτων δεξιοτεχνών όπως οι Ζαμπέτας και Χιώτης. Μιλάμε να δίνουν συναυλίες στο κεντρικό και να μη θέλουν να παίξουν οι ωδειακοί με τις λαϊκούρες...


    Ως προς την διαφορά ποιότητας; Ο Μάλαμας δεν είναι και ο Κολοφών του Πενταγράμμου, ο Καρράς κάποτε ήταν το πρώτο λαϊκό όνομα για πολλά χρόνια μετά τον Διονυσίου.


    Ως προς τις φωνές; Ο μεν Μάλαμας είναι μέτριος, ο Καρράς κάποτε είχε φωνή, βαρειά, της νύχτας αλλά φωνή...


    Ως προς το νόημα; Η φράση "για τα μπετά" δεν είναι τόσο απλοϊκή όσο ακούγεται. Άσε που θα επικαλεστώ και την αντίστοιχη ρήση του πολύ μεγάλου Καλδάρα, που απευθυνόμενος στον Λευτέρη Παπαδόπουλο του είπε: "Όλοι για την φασολάδα δεν δουλεύουμε;". Και τότε είχε πειραχτεί ο Λευτέρης, παρότι απο πείνες βιώσε και έκανε πολλά στην ζωή του...


    Ως προς τα αν θα έπρεπε; Εγώ δεν θα το έκανα με μια κατεστραμένη φωνή, αυτός γούσταρε με ένα φιλαράκι του να γράψουν ένα τραγούδι... Ο ντόρος απο ένα σημείο και μετά υπερβολικός. Μήπως κάπου γίνεται για να δείξουμε εμείς τα έντεχνά μας φρονήματα; Το κάνει ο μεγάλος κατα τα άλλα Μικρούτσικος, δεν χρειάζεται να τον ακολουθούμε και εμείς...


    Το τραγούδι μας έχει μπει σε τέλμα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ούτε καν σουξέ εμπορικό δεν διαδίδεται.



    Υ.Γ.: Ο Ελευθερίου δεν ξεμωράθηκε, δίνοντας ένα τραγούδι σε μια αρκετά καλή φωνή όπως η Πέγκυ Ζήνα, πρώτο όνομα στην αντιπέρα όχθη και ευγενικότατη. Ούτε ξεπουλήθηκε... Μιλάμε για τους "εμπορικούς" αλλά υποκριτικά δεν θέλουμε και να συνεργάζονται οι "έντεχνοι" μαζί τους... Ε τότε ποιος θα τους γράψει τραγούδια;


    Και να δώσει δηλαδή τραγούδι σε ποιά μεγάλη φωνή του Εντέχνου σήμερα; Γέμισε το τραγούδι μας απο τραγουδοποιούς ακούρδιστους φωνητικά, που για λόγους οικονομικούς προτιμούν όπως οι παλιοί ρεμπέτες να τραγουδάν οι ίδιοι.. Κατα τα άλλα προσβλέπουν στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.....


    Ο Μητροπάνος καλά έκανε και πήρε την Ζήνα δίπλα του... Και η Στανίση το τραγούδι του Κραουνάκη "Κυριακή" το είπε πολύ καλά. Η υποκρισία όμως το έθαψε. Εδώ φτάσαμε σήμερα να πιστεύουμε πως ο Μητροπάνος εξεντεχνίστηκε επειδή είπε Τόκα, ενώ στην δεκαετία του 80΄, αυτός, ο Διονυσίου και ο Αγγελόπουλος, θεωρούνταν τα τοπ σκυλιά..... Η ιστορία άργησε πολύ να τους δικαιώσει....


    Όσο για τον Νταλάρα που συνεργάστηκε με τον Ρέμο, προς τί η προσβολή;



    #27076   /   08.04.2013, 22:17   /   Αναφορά

    Δεν ξέρω σε ποιο μέρος πάμε όταν φεύγουμε (που φαίνεται πως ξέρει με πολλή σιγουριά ο στιχουργός) - ελπίζω όμως εκεί που θα πάω όταν φύγω να παίζουν ο Peter Green, ο  Αlbert Lee, ο Dylan, ο Τσιτσάνης...  


    Αφού δε μπορούμε να είμαστε οικονομικά ή πολιτικά ελεύθεροι, ας είμαστε τουλάχιστον ελεύθεροι στα γούστα μας, χωρίς λογοκρισίες κι ακρότητες. Ο κάθε καλλιτέχνης πιστεύω πως πρέπει να 'ναι ελεύθερος να κάνει ό,τι γουστάρει με τη φωνή του, τη μουσική, το στίχο και το χρόνο του. Προσωπικά βρήκα το τραγούδι 'μια από τα ίδια', ένα εύπεπτο άσμα που μοιάζει με άλλα διακόσια. Ο Μάλαμας ακούγεται σαν Μάλαμας κι ο Καρράς σαν Καρράς. Ο στίχος τετριμμένος, η μουσική επίσης. Αυτό που με πείραξε δεν ήταν το πάντρεμα δύο 'παρατάξεων', ήταν η ισοπέδωση της φαντασίας ενός παλαιότερα σημαντικού καλλιτέχνη που σε μένα τουλάχιστον δεν έχει πλέον να πει κάτι. Έτσι συμβαίνει δυστυχώς με τη φυσική φθορά ενός καλλιτέχνη, εκτός κι αν ανήκει σ' εκείνο το είδος που δεν παύει ποτέ να ψάχνεται και να προσπαθεί για το καλύτερο.


    Το κλιπ μου φάνηκε άψογο για διαφήμιση μπύρας ή ούζου.


    Μπράβο Χάρη για το άρθρο και κυρίως που διατηρείς το χιούμορ σου σε άχαρους καιρούς.