ελληνική μουσική
    735 online   ·  210.833 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Φταίνε Τα Τραγούδια

    Η ιστορία του ''Come Together'' των Beatles

    Αποκρυπτογραφώντας τα αλαμπουρνέζικα του Τζον Λένον...

    Η ιστορία του

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Παυλικιάνης (CHE)
    224 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 12 Ιούν 2019

    Το «Come Together» είναι το εναρκτήριο τραγούδι του δίσκου των Beatles «Abbey Road», που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1969. Αν και ως δημιουργοί του τραγουδιού αναφέρονται οι John Lennon και Paul McCartney, στην πραγματικότητα το έγραψε μόνο ο John Lennon.

    Το τραγούδι αυτό προέκυψε από μία παραγγελία του Timothy Leary όταν είχε αποφασίσει να θέσει υποψηφιότητα για τη θέση του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, με αντίπαλο μάλιστα τον μετέπειτα πρόεδρο Ronald Reagan.

    Ο Timothy Leary ήταν ένας εξέχων ψυχολόγος, συγγραφέας και γκουρού των ψυχεδελικών ναρκωτικών. Έγινε διάσημος για τα πειράματά του με LSD ως τρόπος να προωθηθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση και να αυξηθεί η κοινωνική συνείδηση. Έκανε πολλά πειράματα τόσο σε εθελοντές (μεταξύ των οποίων ήταν και ο Δημήτρης Πουλικάκος) όσο και στον εαυτό του, πιστεύοντας ότι το LSD είχε πολλές θετικές ιδιότητες αν λαμβάνονταν σωστά. Όταν η αμερικανική κυβέρνηση πήρε αυστηρά μέτρα εναντίον του LSD, τα πειράματα του Leary σταμάτησαν και ο ίδιος συνελήφθη.

    Το 1969, λοιπόν, ο Leary αποφάσισε να διεκδικήσει τη θέση του Κυβερνήτη της Καλιφόρνιας και ζήτησε από τον John Lennon να του γράψει ένα τραγούδι.

    Ο Timothy Leary και η γυναίκα του, Rosemary, ταξίδεψαν στο Μόντρεαλ προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαμαρτυρία του John Lennon και της Yoko Ono που έλαβε χώρα την 1ηΙουνίου 1969 στο δωμάτιο 1742 του Queen Elizabeth Hotel. Εκείνη την ημέρα έγινε και η ηχογράφηση του «Give Peace Of Chance». Το ζεύγος Leary όχι μόνο συμμετείχε στην ηχογράφηση αλλά αναφέρεται και στους στίχους του τραγουδιού («Everybody's talking about / John and Yoko, Timmy Leary, Rosemary / Tommy Smothers, Bobby Dylan, Tommy Cooper / Derek Taylor, Norman Mailer / Alan Ginsberg, Hare Krishna / Hare, Hare Krishna»).

    Την επόμενη μέρα ο Lennon, ο οποίος ήταν από παλιά φίλος και θαυμαστής του Timothy Leary και παράλληλα πολύ δύσπιστος με τον επίσημο Ρεπουμπλικάνο υποψήφιο, τον Ronald Reagan, προσφέρθηκε να βοηθήσει τον Leary στην προεκλογική του εκστρατεία. Το βασικό σύνθημα του Leary ήταν «Come Together, Join The Party», όπου η λέξη party αφορούσε λιγότερο το κόμμα και πολύ περισσότερο τη γιορτή της ζωής και την κουλτούρα που υποστήριζε. Το σύνθημα αυτό θα ήταν και ο τίτλος του τραγουδιού που θα έγραφε ο John Lennon ως πολιτική κραυγή συνάθροισης. Ωστόσο, ο Leary συνελήφθη για κατοχή μαριχουάνας κι έτσι δεν του επετράπη να συμμετάσχει στις εκλογές. Εν τω μεταξύ ο John έγραψε το «Come Together» και συμμετείχε στις ηχογραφήσεις του «Abbey Road». Το «Come Together» θεωρείται ότι είναι το τελευταίο τραγούδι με το οποίο ο John Lennon εκφράζει την πολιτικοποιημένη στάση του ως μέλος των Beatles, αν και μεγάλο μέρος του τραγουδιού είναι τυλιγμένο με εικόνες και μέσω αυτού φαίνεται να διακωμωδούνται οι χίπηδες («hair down to his knees») που αναζητούσαν οπαδούς μεταξύ των περιθωριακών της κοινωνίας.

    Το 1980, σε μία συνέντευξή του στο περιοδικό Playboy, ο John Lennon είπε για το «Come Together»:
    - Το τραγούδι δημιουργήθηκε στο στούντιο. Οι στίχοι είναι αλαμπουρνέζικα και το «Come Together» ήταν μία έκφραση που τη συνέλαβε ο Leary όταν έβαλε υποψηφιότητα για πρόεδρος. Μου ζήτησε να του γράψω ένα τραγούδι για την προεκλογική του εκστρατεία. Προσπάθησα και προσπάθησα και προσπάθησα αλλά δεν μπορούσα να γράψω κάτι. Έγραψα όμως το «Come Together», το οποίο δεν θα τους έκανε. Δεν θα μπορούσαν να έχουν ένα προεκλογικό τραγούδι σαν αυτό, σωστά; Αλλά μερικά χρόνια αργότερα ο Leary μού επιτέθηκε λέγοντας ότι τον εξαπάτησα.   

    Για την ακρίβεια ο Leary σάστισε όταν άκουσε το τραγούδι των Beatles. Ο ίδιος είπε σχετικά:
    - Αν και η νέα εκδοχή ήταν σίγουρα μουσικά και στιχουργικά βελτιωμένη σε σχέση με το προεκλογικό μου τραγούδι, ήμουν λίγος θυμωμένος που ο Lennon με παρέβλεψε μ’ αυτόν τον τρόπο. Όταν έστειλα μία ήπια επιστολή διαμαρτυρίας στον John, εκείνος απάντησε με τη χαρακτηριστική γοητεία του και αστειεύτηκε λέγοντας ότι εκείνος ήταν ο ράφτης κι εγώ ήμουν ο πελάτης που παρήγγειλε ένα κοστούμι και δεν επέστρεψε ποτέ. Έτσι το πούλησε σε κάποιον άλλον.

    Οι στίχοι είναι μία χαρακτηριστική λεκτική σαλάτα του John Lennon, που φρόντισε απλά να ταιριάξει τις λέξεις με τη μουσική χωρίς να σημαίνουν κάτι ιδιαίτερο. Παρόλο που ο ίδιος ο Lennon είπε ότι οι στίχοι του τραγουδιού είναι αλαμπουρνέζικα, και είχε ήδη παρουσιάσει ένα δείγμα ακατανόητης γραφής με το βιβλίο του «Ένας Ισπανός Επί Τω Έργω» (A Spaniard In The Works, 1965), εντούτοις έχουν αποδοθεί πολλές και διάφορες ερμηνείες για το νόημα των στίχων. Μία από αυτές θέλει κάθε στροφή να αναφέρεται και σε έναν από τους Beatles: η πρώτη στροφή στον George Harrison (με χαρακτηριστικό τον στίχο «he one holy roller» που υπονοεί την κλίση του Harrison στον πνευματισμό), η δεύτερη στον Ringo Starr, η τρίτη στον John Lennon και η τελευταία στον Paul McCartney. Μία άλλη εκδοχή θεωρεί ότι το τραγούδι έχει μόνο έναν πρωταγωνιστή-παρία κι ότι αποτελεί μία σαρδόνια αυτοπροσωπογραφία του John Lennon. Άλλες εκδοχές θεωρούν ότι το τραγούδι αναφέρεται στον Ιησού ή σε ναρκωτικά ή ακόμα και σε ερωτικό όργιο (!). Κατά μία άλλη εκδοχή το τραγούδι το έγραψε μετά από ένα όνειρο που είχε δει στον ύπνο του και επειδή οι περισσότερες εικόνες στο όνειρο ήταν ασύνδετες και άσχετες μεταξύ τους, γι’ αυτό και οι στίχοι του τραγουδιού είναι κι αυτοί ασύνδετοι.

    Στην εισαγωγή ακούγεται ο John Lennon να ψιθυρίζει τη λέξη «shoot». Στην πραγματικότητα λέει «shoot me» αλλά η λέξη «me» υπερκαλύπτεται ηχητικά από το μπάσο ενώ ακούγεται και το παλαμάκι που κάνει ο Lennon (και είναι βέβαια ειρωνικό το γεγονός ότι έλεγε «shoot me» αν αναλογιστεί κανείς ότι δολοφονήθηκε με πιστόλι το 1980).

    Ο ήχος που ακούγεται πριν από κάθε κουπλέ και μετά το ρεφρέν, προέρχεται από περιστροφικό τηλέφωνο, ο ήχος του οποίου συνοδεύεται από το μπάσο του Paul McCartney.

    Μερικοί ερμηνεύουν το ρεφρέν ως μία συμβολική έκκληση του John Lennon προς τους Beatles ώστε να ενωθούν ξανά με τον ίδιο ως ηγέτη. Άλλωστε σ’ εκείνη την περίοδο ήταν ο Paul McCartney που ενεργούσε ως αρχηγός, αν και ήταν σαφές ότι τα τέσσερα μέλη απομακρύνονταν μεταξύ τους όλο και περισσότερο.
      
    Στην τρίτη στροφή ο στίχος «he got walrus gumboot» παραπέμπει στο «I Am The Walrus», τραγούδι που έγραψε ο John Lennon το 1967. Στη συνέχεια υπάρχει αναφορά στη Yoko Ono (στο στίχο «He got Ono sideboard he one spinal cracker»). Ο Ian MacDonald στο βιβλίο του «Revolution In The Head» αναφέρει ότι η έκφραση «spinal cracker» μπορεί να παραπέμπει στην παραδοσιακή πρακτική των Γιαπωνέζων γυναικών που περπατάνε στην πλάτη του συζύγου τους, ο οποίος είναι ξαπλωμένος μπρούμυτα, για να χαλαρώσουν τους μύες και να διατηρήσουν το εύπλαστο της σπονδυλικής στήλης.

    Στην τέταρτη στροφή υπάρχει ο στίχος «He got muddy water…», ο οποίος κάνει έμμεση αναφορά στον Αμερικανό μουσικό της Blues, Muddy Waters.

    Όταν διαδόθηκαν φήμες ότι ο Paul McCartney ήταν νεκρός, μερικοί θαυμαστές νόμισαν ότι ο στίχος «One and one and one is three» αναφερόταν στους τρεις Beatles που απέμειναν και ότι ο στίχος «Got to be good-looking 'cause he's so hard to see» υποτίθεται ότι αναφερόταν στο πνεύμα του Paul (κατά μία άλλη εκδοχή ο στίχος αυτός αναφέρεται στον Ringo Starr επειδή ως drummer ήταν δύσκολο να τον διακρίνει κανείς πίσω από τα τύμπανα).

    Διακρίνεται μία λιτότητα στα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένο το τραγούδι, κάτι το οποίο αποτελεί γενικό γνώρισμα της τραγουδοποιΐας του John Lennon. Οι αντηχήσεις με συγκεκριμένα τραγούδια των Beatles που έγραψε ο Lennon αφθονούν από ποικίλες οπτικές γωνίες:

    • «I Am The Walrus» - μπλουζ σαν ομιλία, σε σουρεαλιστική γλώσσα.
    • «Nowhere Man» / «Mean Mr Mustard» - το πορτρέτο ενός δυσάρεστου.
    • «Dig A Pony» - το προτρεπτικό πλαίσιο του μυαλού του που διαιρείται μεταξύ της δυσνόητης καταδίκης στα κουπλέ και της ενθάρρυνσης στα ρεφρέν.

    Από συνθετικής άποψης, το κλασικό αυτό ροκ τραγούδι, με το βαθύ Blues ύφος, είναι ένα από τα σκοτεινότερα και πιο funky τραγούδια των Beatles και ταυτόχρονα διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο τραγούδι της εποχής, καθώς αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από κουπλέ ενώ το ρεφρέν είναι ένας μόνο στίχος. Έτσι το ρεφρέν είναι ασυνήθιστα σύντομο σε διάρκεια και προέρχεται κατ’ ευθείαν από τον στίχο που προηγείται, σαλπίζοντας τη φράση του τίτλου και οδηγώντας πάλι πίσω στο μέρος της εισαγωγής. Δεν υπάρχει γέφυρα και μόνο ένα σόλο κιθάρας διακόπτει αυτή τη ριζική δομή του τραγουδιού.

    Το «Come Together» διαρκεί 4:20. Τόσο η μορφή όσο και οι ανάλογες κατατμήσεις του χρόνου είναι αρκετά επεκτατικές. Ο στίχος που αποτελεί το ρεφρέν δεν εμφανίζεται παρά στο 1:10, ενώ το εκτεταμένο και αρμονικά στατικό φινάλε καταλαμβάνει ουσιαστικά ένα ισοδύναμο χρονικό διάστημα. Εν τω μεταξύ η εισαγωγή επαναλαμβάνεται συνεχώς και ο ρυθμός του τραγουδιού είναι συγκρατημένος.
     
    Αρχικά η πρόθεση του Lennon ήταν να ακολουθήσει το ζωηρό ροκ ύφος του Chuck Berry και γι’ αυτό όταν παρουσίασε το τραγούδι στα υπόλοιπα μέλη των Beatles το έπαιξε πολύ γρηγορότερα. Όμως ο Paul McCartney πρότεινε να επιβραδύνουν το τραγούδι και η ιδέα αυτή άρεσε στον Lennon. Επιπλέον ο McCartney πρόσθεσε ένα βαρύ riff με το μπάσο του ώστε να προσδώσει μεγαλύτερη αυθεντικότητα στον ήχο. Το «Come Together» αποτελεί στην ουσία την απόδειξη ότι ένα παλαιού ύφους τραγούδι μπορεί να ακούγεται σύγχρονο, έστω κι αν τα παλαιά μουσικά στοιχεία είναι εμφανή, όταν η επίδραση του στιλιζαρισμένου γραψίματος και η παραγωγή υπερβαίνουν το πρότυπο. Για να καταλάβει κανείς τη διαφορά, αρκεί να σκεφτεί τη λέξη «υπαινιγμός» σε αντιδιαστολή με τη λέξη «απομίμηση». Και το «Come Together» ήταν πολλά περισσότερα από μία απλή απομίμηση του Chuck Berry. Η ατμόσφαιρα, ο ήχος και ο ρυθμός του ακούγονταν εντελώς καινούργια και κατά κάποιο τρόπο προεικόνιζε το Glam Rock που θα έκανε την εμφάνισή του μόλις δύο χρόνια αργότερα.

    Το οργανικό σόλο του τραγουδιού χωρίζεται μεταξύ του ηλεκτρικού πιάνου (στην πρώτη του ευδιάκριτη εμφάνιση στο κομμάτι) και στη βασική κιθάρα. Το μέρος του πιάνου παραμένει εμφανές και στην εισαγωγή που ακολουθεί το σόλο, ενώ στη συνέχεια μειώνεται για να επανεμφανιστεί στο φινάλε. Η τελευταία επανάληψη της εισαγωγής περιέχει κι ένα επιπλέον παίξιμο της βασικής κιθάρας στο τέλος κάθε μέτρου.

    Η απόφαση να χρησιμοποιηθεί δύο φορές η μισή μόνο εισαγωγή στο δεύτερο μισό του τραγουδιού προφανώς πάρθηκε για να μην «βαλτώσει» το κομμάτι. Για τον ίδιο λόγο, η επιστροφή της πλήρους εισαγωγής πριν το φινάλε είναι ένας τρόπος για να καταλάβει ο ακροατής ότι το τραγούδι πλησιάζει στο τέλος του.

    Τα κουπλέ διαρκούνε οκτώ μέτρα και περιέχουν τέσσερις σύντομες φράσεις ίσες σε μήκος. Το φινάλε διαρκεί σχεδόν 24 μέτρα, στα οποία χτίζεται ένα αντίφωνο μοτίβο μεταξύ της βασικής κιθάρας και του John Lennon, που τραγουδάει το στίχο του τίτλου, και συνεχίζει σε όλο το fade-out αλλά δεν επιτυγχάνεται παρά μόνο όταν είναι μάλλον αργά.

    Η ηχογράφηση του τραγουδιού πραγματοποιήθηκε από τις 21 έως τις 30 Ιουλίου 1969, με παραγωγό τον George Martin και μηχανικούς ήχου τον Geoff Emerick και τον Phil McDonald, και χρειάστηκαν οκτώ λήψεις πριν κατασταλάξουν στην τελική εκδοχή. Η πρώτη λήψη (η οποία περιλαμβάνεται στο «Anthology 3») έγινε στις 21 Ιουλίου, οπότε το τραγούδι ηχογραφήθηκε με ελαφρώς διαφορετικούς στίχους και ακατέργαστα φωνητικά του Lennon, και με το μπάσο του Paul McCartney, την κιθάρα του George Harrison και τα drums του Ringo Starr. Μάλιστα ο Ringo Starr χρησιμοποίησε πετσέτες κουζίνας στα τύμπανα, γεγονός που είχε τεράστια επίδραση στον ήχο του τραγουδιού καθώς τα δυνατά τύμπανα θα κατέστρεφαν την απόκοσμη ατμόσφαιρα του τραγουδιού. Τις επόμενες δύο μέρες ηχογραφήθηκαν επιπλέον φωνητικά και στη συνέχεια προστέθηκαν ηλεκτρικό πιάνο, ρυθμική κιθάρα και μαράκες. Στις 25 Ιουλίου προστέθηκαν αρμονικά φωνητικά και στις 29 και 30 Ιουλίου το τραγούδι ολοκληρώθηκε με κάποιες τελευταίες πρόσθετες ηχογραφήσεις της κιθάρας.

    John Lennon: Το «Come Together» άλλαξε στο στούντιο. Είπαμε «Ας το επιβραδύνουμε, ας κάνουμε αυτό, ας κάνουμε εκείνο», και τελικά βγήκε όπως κυκλοφόρησε. Εγώ απλά είπα «Κοιτάξτε, δεν έχω έτοιμη καμία ενορχήστρωση, αλλά ξέρετε πως το θέλω». Νομίζω ότι αυτό έγινε εν μέρει επειδή παίζαμε μαζί για πολύ καιρό. Έτσι είπα «Δώστε μου κάτι funky και δημιουργήστε ίσως κι ένα beat» και όλοι συμμετείχαν σ’ αυτό.

    Αυτή ήταν η πρώτη ηχογράφηση στην οποία συμμετείχε ενεργά ο John Lennon μετά το τροχαίο ατύχημα που είχε με τη Yoko Ono τρεις εβδομάδες νωρίτερα (την 1ηΙουλίου 1969). Μάλιστα ο John ήθελε τόσο πολύ να έχει δίπλα του την Yoko Ono ώστε έβαλε ένα νοσοκομειακό κρεβάτι μέσα στο στούντιο δεδομένου ότι εκείνη ήταν πιο σοβαρά τραυματισμένη απ’ ό,τι αυτός.

    Ο Βρετανός μουσικοκριτικός Ian MacDonald ανέφερε ότι δεύτερη φωνή στο τραγούδι έκανε ο McCartney. Εντούτοις ο μηχανικός ήχου Geoff Emerick είπε ότι όλα τα φωνητικά τα έκανε ο John Lennon και ότι όταν ο McCartney απογοητευμένος ρώτησε τον Lennon «Τι θέλεις να κάνω εγώ σ’ αυτό το τραγούδι, John;», ο Lennon του απάντησε «Μην ανησυχείς, εγώ θα κάνω τα (φωνητικά) overdubs σ’ αυτό».

    Geoff Emerick: Αρχικά ο Paul McCartney έπαιξε το μέρος του ηλεκτρικού πιάνου αλλά ο John κοίταζε πάνω από τον ώμο του και μελετούσε το παίξιμο του Paul. Όταν έφτασε η ώρα να το ηχογραφήσουνε, το ηλεκτρικό πιάνο το έπαιξε ο John αντί για τον Paul. Ο Paul μπορεί να δυσαρεστήθηκε αλλά νομίζω ότι ήταν περισσότερο εκνευρισμένος που δεν τραγούδησε στα ρεφρέν. Ο ίδιος ο John έκανε και τα δεύτερα φωνητικά.

    Στην πραγματικότητα σε ορισμένα σημεία ακούγεται η φωνή του McCartney αλλά φαίνεται πως τα φωνητικά του προστέθηκαν αργότερα. Πάντως ο ίδιος ο McCartney δήλωσε μετά ότι απογοητεύτηκε που δεν τραγούδησε με τον Lennon σ’ αυτό το τραγούδι.
    Paul McCartney: Ακόμη και στο «Abbey Road» δεν κάνουμε τις αρμονίες που συνηθίζαμε. Νομίζω ότι είναι λυπηρό. Στο «Come Together» θα μου άρεσε να τραγουδήσω σε αρμονία με τον John και πιστεύω ότι κι εκείνος θα το ήθελε αλλά ένιωθα πολύ αμήχανα για να του το ζητήσω, και σ’ αυτή την κατάσταση δεν αποδίδω στο μέγιστο των δυνατοτήτων μου.

    Ο John Lennon, αντιθέτως, ήταν ενθουσιασμένος:
    - Είναι ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια των Beatles ή θα έλεγα ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια του Lennon. Είναι funky, είναι Blues και το τραγουδάω αρκετά καλά. Μ’ αρέσει ο ήχος του. Μπορείς να το χορέψεις. Εγώ θα το αγόραζα.

     

    Το «Come Together» έμελλε να είναι το τελευταίο τραγούδι που ηχογραφήθηκε με παρόντα και τα τέσσερα μέλη των Beatles. Συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ «Abbey Road» και λίγες μέρες μετά κυκλοφόρησε σε single, μαζί με το «Something». Ήταν το 21ο single που κυκλοφόρησαν οι Beatles στις Η.Π.Α. και το 26ο που κυκλοφόρησαν στη Μεγάλη Βρετανία, και ήταν το πρώτο single του συγκροτήματος που περιείχε τραγούδια που ήταν ήδη διαθέσιμα σε album. Την επίβλεψη της έκδοσης την είχε ο Allen Klein, ο οποίος θεωρούσε αυτό το single ως κρίσιμο σημείο καθώς η Apple Records των Beatles είχε ανάγκη από έσοδα και ο Klein προσπαθούσε να θέσει τα οικονομικά του συγκροτήματος σε θέση ισορροπίας.

    Στις 29 Νοεμβρίου 1969 το «Come Together» ανέβηκε στο Νο 1 των Η.Π.Α. και παρέμεινε στα αμερικάνικα charts για 16 εβδομάδες. Επίσης έφτασε στο Νο 4 της Μεγάλης Βρετανίας, όπου μάλιστα το BBC απαγόρευσε το τραγούδι εξαιτίας της αναφοράς στην Coca-Cola, θεωρώντας ότι αποτελούσε διαφήμιση!

    Αλλά τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί, αφού ο John Lennon δέχθηκε μήνυση επειδή –κατά το κατηγορητήριο- έκλεψε το riff της κιθάρας και τον στίχο «Here comes old flat-top» από το «You Can’t Catch Me» του Chuck Berry, που είχε κυκλοφορήσει το 1956.

    Τη μήνυση όμως δεν την έκανε ο Chuck Berry αλλά οι εταιρείες Big Seven Music Corp. και Adam VIII, ιδιοκτησίας του Morris Levy, ο οποίος ήταν μία από τις πιο διαβόητες προσωπικότητες της μουσικής βιομηχανίας. Ο Levy είχε τα δικαιώματα του «You Can’t Catch Me» και ισχυριζόταν ότι το «Come Together» ηχούσε παρόμοια με το τραγούδι του Chuck Berry και ότι περιείχε και παρόμοιους στίχους (ο στίχος του Lennon έλεγε «Here come old flattop, he come grooving up slowly» και το τραγούδι του Berry έλεγε «Here come a flattop, he was moving up with me»).
    John Lennon: Το «Come Together» είμαι εγώ, γράφοντας δυσνόητα γύρω από ένα παλιό κομμάτι του Chuck Berry. Άφησα μόνο το στίχο «Here comes old flat-top». Δεν μοιάζει σε τίποτα με το τραγούδι του Chuck Berry αλλά με πήγαν στα δικαστήρια επειδή ένα χρόνο νωρίτερα παραδέχτηκα την επιρροή. Θα μπορούσα να το είχα αλλάξει σε «Here comes old iron face», αλλά και πάλι το τραγούδι παραμένει ανεξάρτητο από αυτό του Chuck Berry ή οποιουδήποτε άλλου στη γη.

    Στην αρχή ο Lennon έπαιρνε αναβολές της δίκης καθώς όταν έγινε η μήνυση είχε μεσολαβήσει η διάλυση των Beatles κι έπρεπε να τακτοποιηθούν όλα τα νομικά και επαγγελματικά προβλήματα που αφορούσαν την Apple Records. Τελικά, στις 12 Οκτωβρίου 1973, σε μία προσπάθεια να δώσει τέλος σ’ αυτή την ιστορία, ο Lennon ήρθε σε διακανονισμό με τον Levy. Σε αντάλλαγμα για την απόσυρση της μήνυσης, ο Lennon συμφώνησε να ηχογραφήσει τρία τραγούδια από τον κατάλογο του Levy, τα οποία και θα συμπεριλάμβανε στο προσωπικό άλμπουμ που ετοίμαζε εκείνη την εποχή στο Los Angeles συνεργαζόμενος με τον παραγωγό Phil Spector. Παρόλο που το «Come Together» έφερε την υπογραφή και του Paul McCartney, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο McCartney επηρεάστηκε κατά κάποιο τρόπο από τη μήνυση ή από τον διακανονισμό κι αυτό γιατί ήταν ευρέως αποδεκτό ότι το τραγούδι ήταν του John Lennon και ο Lennon πήρε πάνω του την ευθύνη της υπόθεσης.

    Τον Αύγουστο του 1972 ο John Lennon και η Yoko Ono έδωσαν δύο συναυλίες για φιλανθρωπικούς σκοπούς στο Madison Square Garden της Νέας Υόρκης. Ο John Lennon, με την υποστήριξη των Elephant’s Memory Band, έπαιξε μόνο ένα τραγούδι των Beatles κι αυτό ήταν το «Come Together». Η συναυλία αυτή, η οποία ήταν η μοναδική που έδωσε ο John Lennon μετά τη διάλυση των Beatles, προβλήθηκε στην αμερικανική τηλεόραση το Δεκέμβριο του 1972 με τον τίτλο John Lennon And Yoko Ono Present The One-To-One Concert ενώ αργότερα κυκλοφόρησε στο βίντεο «John Lennon Live In New York City» (1986). Σε μία συνέντευξη που παραχώρησε στον Chris Charlesworth του Melody Maker το Νοέμβριο του 1973, ο εσαεί cool Lennon, αναφερόμενος στην ανία και την αμηχανία που του προκαλούσαν πια τα live, ομολόγησε:
    - Και, από την άλλη, δυσκολεύομαι να θυμηθώ και τους στίχους. Τραγουδώντας, για παράδειγμα, το «Come Together» για ένα τηλεοπτικό στο Madison Square Garden, πραγματικά είπα σε κάποιο σημείο «Shes got hairy arseholes», αντί για τους στίχους. Και κανείς δεν πήρε χαμπάρι.

     Άλλες εκτελέσεις

    • Eugen Cicero (1969, στον δίσκο «Und Jetzt Spielt»).
    • The Now Generation (1969, στον δίσκο «Come Together»).
    • Rogers (1969, ιταλική εκτέλεση με τίτλο «Tam Tam», σε στίχους των Sergio Bardotti και Franco Migliacci).
    • Booker T & the MGs (Απρίλιος 1970, ως μέρος ενός medley με τραγούδια των Beatles, στον δίσκο «McLemore Avenue»).
    • Diana Ross (Σεπτέμβριος 1970, στον δίσκο «Everything Is Everything»).
    • Supremes (Οκτώβριος 1970, στον δίσκο «New Ways But Love Stays»).
    • Chairmen of the Board (1970, στον δίσκο «Chairmen Of The Board»).
    • Count Basie & His Orchestra (1970, στον δίσκο «Basie on The Beatles» καθώς και στη συλλογή «Come Together: Funky 16 Corners Radio v.54»).
    • Frank Chacksfield (1970, στον δίσκο «Chacksfield Plays The Beatles’ Song Book»).
    • Claude Denjean (1970, στον δίσκο «Moog! Claude Denjean And The Moog Synthesizer»).
    • George Duke (1970, στον δίσκο «Save The Country»).
    • Gerard Saint Paul (1970, στον δίσκο «10 Hits De Lennon & McCartney»).
    • Richard “Groove” Holmes & Ernie Watts (1970, στον δίσκο «Come Together»).
    • James Last (1970, ως sample στο «Come Together/Take A Letter Maria/All Together Now»).
    • Herbie Mann (1970, στον δίσκο «Muscle Shoals Nitty Gritty»).
    • George Benson (1970, το συμπεριέλαβε μαζί με το «Because» στον δίσκο «The Other Side of Abbey Road»).
    • Syl Johnson (1970, στον δίσκο «Is It Because I’m Black?»).
    • Mike Curb Congregation (1970, στον δίσκο «Come Together»).
    • Tony Mottola (1970, στον δίσκο «Tony Mottola’s Guitar Factory»).
    • The Phoenix Authority (1970, στον δίσκο «Blood, Sweat & Brass»).
    • Ike & Tina Turner (1970, στον δίσκο «Come Together». Η εκτέλεση αυτή έφτασε στο Νο 57 των Η.Π.Α. και στο Νο 21 της κατηγορίας R&B).
    • Willie Bobo and The Bo Gents (1971, στον δίσκο «Do What You Want To Do…»).
    • Jimmy Takeuchi (1971, στον δίσκο «Pops Best 24»).
    • Triode (1971, στον δίσκο «On N’ A Pas Fini D’ Avoir Tout Vu»).
    • Hans Staymer Band (1972, στον δίσκο «Dig a Hole»).
    • The Ice Man’s Band (1972, στον δίσκο «Introducing The Ice Man’s Band»).
    • Harrison Kennedy (1972, στον δίσκο «Hypnotic Music»).
    • Kin Ping Meh (1972, στον δίσκο «No. 2»).
    • Gladys Knight & The Pips (1975, στον δίσκο «A Little Knight Music»).
    • Brothers Johnson (1976, στον δίσκο «Look Out For #1»).
    • Nick Ingman (1976, στον δίσκο «Terminator»).
    • Café Crème (1977, ως sample στο τραγούδι «Unlimited Citations»).
    • Hiltonaires (1978, στον δίσκο «Disco Movie Hits Vol. 2»).
    • Aerosmith (1978, πολύ καλή Hard Rock εκτέλεση σε single, με παραγωγό τον Jack Douglas, ο οποίος αργότερα έκανε την παραγωγή στο «Double Fantasy» του John Lennon και της Yoko Ono. Η εκτέλεση των Aerosmith περιλαμβάνεται στο soundtrack της ταινίας «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band» και το single γνώρισε αμέσως επιτυχία φτάνοντας στο Νο 23 των Η.Π.Α., ενώ μέχρι σήμερα ακούγεται συχνά από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που παίζουν ροκ μουσική. Τον Οκτώβριο του 1978 οι Aerosmith κυκλοφόρησαν και μία ζωντανή ηχογράφηση, η οποία περιλαμβάνεται στο δίσκο «Live! Bootleg», από συναυλία στο Waltham της Μασαχουσέτης στις 21 Αυγούστου 1978, και ενίοτε το παίζουν ακόμα στις συναυλίες τους).
    • Sarah Vaughan (1981, στον δίσκο «Songs of The Beatles»).
    • Butthole Surfers (1985, στο άλμπουμ «The Hole Truth… And Nothing Butt» που κυκλοφόρησε το 1995).
    • Michael Hedges (1987, ζωντανή ηχογράφηση στον δίσκο «Live on the Double Planet»).
    • Beat Surrender (1988, στη συλλογή «Boston Does The Beatles»).
    • Funky Young Monks (1988, στη συλλογή «Boston Does The Beatles»).
    • Michael Jackson (1988, για το συναυλιακό μέρος της ταινίας «Moonwalker». Ο Michael Jackson, ο οποίος είχε αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα του «Come Together», συμπεριέλαβε το τραγούδι και στο single «Remember The Time» καθώς και στο άλμπουμ «HIStory: Past, Present and Future, Book I». Το μουσικό βίντεο περιλαμβάνεται στο box set «Michael Jackson’s Vision»).
    • Trouble (1988, στον δίσκο «The Best Of Metal Blade Volume 3»).
    • Allen Toussaint Orchestra (1989, στον δίσκο «Beatles Songbook»).
    • Jun Funahashi (1989, ως sample στο τραγούδι «Teenage Mutant Ninja Turtles: Overworld 2»).
    • Mike Westbrook Band (1989, στον δίσκο «Off Abbey Road»).
    • Soundgarden (Απρίλιος 1990, grunge εκτέλεση στο single «Hands All Over» και στο E.P. «Loudest Love»).
    • Bobs (1990, στο άλμπουμ «The Bobs Sing The Songs Of…»).
    • Shalamar (1990, στο άλμπουμ «Wake Up». Την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε και σε single χωρίς να γνωρίσει επιτυχία).
    • Defunkt (1991, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «Live At The Knitting Factory»).
    • Lordz Of Brooklyn (1991, ως sample στο τραγούδι «Bomb The System»).
    • Mia Martini (1991, στο άλμπουμ «Mia Martini In Concerto»).
    • Rapasia (1991, ως sample στο τραγούδι «Come Together»).
    • Meters (Μάρτιος 1992, στο άλμπουμ «The Meters Jam»).
    • Les Bidochons (1992, με τίτλο «Comme Tu Degueules» στο άλμπουμ «4 Beadochons Dans Le Vent»).
    • Goats (1992, ως sample στο τραγούδι «Typical American»).
    • Hothouse Flowers (1993, στο άλμπουμ «This Is It»).
    • Joanna Stingray & Boris Grebenshchikov (1993, στη συλλογή «Greenpeace Rocks»).
    • Mary Wells (1993, στο άλμπουμ «Complete Jubilee Sessions»).
    • Mark Whitfield (1993, στη συλλογή «Come Together: Guitar Tribute to The Beatles»).
    • Mina (Σεπτέμβριος 1994, στο άλμπουμ «Canarino Mannaro»).
    • Andrea Braido & Giorgio Cordini (1994, στο άλμπουμ «…Playing The Beatles»).
    • Gotthard (1994, στο άλμπουμ «Dial Hard»).
    • Ludwig Von 88 (1994, στο άλμπουμ «17 Plombs Pour Peter Les Tubes»).
    • Craig Mack (1994, ως sample στο τραγούδι «When God Comes»).
    • Axl Rose & Bruce Springsteen (1994, κατά την τελετή της εισαγωγής του John Lennon στο Rock And Roll Hall of Fame).
    • Slingshot & Simona Yori (1994, ως sample στο τραγούδι «I Don’t Smoke Blunts»).
    • Strong Soul (1994, ως sample στο τραγούδι «On A Saturday»).
    • Nazion Sur (1994, ως sample στο τραγούδι «Joven Hombre Blanco»).
    • Χρήστος Δάντης (1994, στο άλμπουμ «4»).
    • Marcus Miller (Μάιος 1995, οργανική εκτέλεση στο άλμπουμ «Tales»).
    • Smokin’ Mojo Filters (Σεπτέμβριος 1995, πολύ καλή εκτέλεση στη συλλογή «The Help Album», που κυκλοφόρησε για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Τους Smokin’ Mojo Filters αποτελούσαν οι Paul McCartney, Paul Weller, Noel Gallagher, Steve Cradock, Steve White και Carleen Anderson. Η εκτέλεσή τους έφτασε στο Νο 19 της Μεγάλης Βρετανίας).
    • Israelites (1995, στη συλλογή «A Reggae Tribute To The Beatles»).
    • Delbert McClinton (1995, εμπνευσμένη εκτέλεση στη συλλογή «Come Together: America Salutes The Beatles»).
    • Meat Loaf (1995, σε μία έκδοση του single «Not a Dry Eye in the House» ενώ το τραγούδι το ερμήνευσε και σε συναυλίες του).
    • New York Confidential (1995, ως sample στο τραγούδι «Rush»).
    • Skin (1995, στο άλμπουμ «Absolutely Live at the Borderline»).
    • Tony Vega, Tito Nieves, Tito Puente, Guianko, Johnny Rivera, Celia Cruz, Ray Sepulveda, Manny Manuel, Domingo Quinones, Oscar D’ Leon, Jesus Enriquez, Miles Pena, Cheo Feliciano & Jose Alberto El Canario (Απρίλιος 1996, στη συλλογή «Tropical Tribute To The Beatles». Η εκτέλεση αυτή έφτασε στο Νο 38 του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών στην κατηγορία Hot Latin Songs).
    • Rutles (Οκτώβριος 1996, κυκλοφόρησαν το τραγούδι «Eine Kleine Middle Klasse Musik» ενορχηστρωμένο στο στυλ του «Come Together»).
    • Bob Belden, Dianne Reeves & Cassandra Wilson (1996, στο άλμπουμ «Bob Belden Presents: Strawberry Fields»).
    • DCS (1996, ως sample στο τραγούδι «Weck Mich»).
    • Antonio Forcione (1996, στο άλμπουμ «Dedicato»).
    • Catupecu Machu (1997, στο άλμπουμ «Dale!»).
    • Buddy Miles (Φεβρουάριος 1997, στο άλμπουμ «Tribute To Jimi Hendrix»).
    • Diane Delin (Οκτώβριος 1997, στο άλμπουμ «Another Morning»).
    • Enrique Bunbury (1997, στο single «Planeta Sur»).
    • Elliot Humberto Kavee (1997, στο άλμπουμ «White House Tapes»).
    • Strings Unlimited (1997, στο άλμπουμ «Plays Beatles»).
    • Rick Wakeman (1997, στο άλμπουμ «Tribute to The Beatles»).
    • Innovations (Μάρτιος 1998, στο άλμπουμ «Plays The Beatles»).
    • The Canadian Brass (Ιούνιος 1998, στο άλμπουμ «All You Need Is Love»).
    • Robin Williams & Bobby McFerrin (Οκτώβριος 1998, στο άλμπουμ του George Martin «In My Life». Ο Bobby McFerrin κάνει το χαρακτηριστικό μπάσο και την κιθάρα με τη φωνή του και ο ηθοποιός Robin Williams τραγουδάει).
    • Bill Mize (1998, στο άλμπουμ «Coastin’»).
    • The Paragons (1998, στο άλμπουμ «Sing The Beatles And Bob Dylan»).
    • Shinehead (1998, ως sample στο τραγούδι «Unity»).
    • Keith Terry & Crosspulse (1998, στο άλμπουμ «Serpentine»).
    • Spiralmouth (Ιούνιος 1999, στο άλμπουμ «Spiralmouth». Στην εκτέλεση αυτή περιέχονται και στοιχεία από το τραγούδι των Beatles «I Want You»).
    • Cassia Eller (Σεπτέμβριος 1999, το ερμήνευσε ζωντανά στη συναυλία που έδωσε στο Sao Paulo. Η εκτέλεσή της περιλαμβάνεται στο DVD «Cássia Eller: Com Você Meu Mundo Ficaria Completo - Ao Vivo», που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2000).
    • BeatleJazz (Οκτώβριος 1999, στο άλμπουμ «A Bite of the Apple»).
    • Johnny Allen (1999, στο άλμπουμ «Change the World»).
    • Tom Jones (1999, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «Reload+2»).
    • Pride & Glory (1999, στην επανέκδοση του άλμπουμ «Pride and Glory»).
    • Park Stickney (Απρίλιος 2000, στο άλμπουμ «Action Harp Play Set»).
    • Elton John (Οκτώβριος 2000, σε συναυλία που έδωσε στο Madison Square Garden στη Νέα Υόρκη. Η εκτέλεση αυτή περιλαμβάνεται στο DVD «One Night Only: The Greatest Hits Live at Madison Square Garden»).
    • Pam Bricker & Rick Harris (2000, στο άλμπουμ «All the Things You Are»).
    • Ze Bruno (2000, στο άλμπουμ «Big Circle»).
    • Goran Sollscher (2000, στο άλμπουμ «From Yesterday To Penny Lane»).
    • Αλκίνοος Ιωαννίδης (2000, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «Εκτός Τόπου Και Χρόνου»).
    • Craig David (2 Οκτωβρίου 2001, σε συναυλία στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης με τίτλο «Come Together: A Night For John Lennon’s World & Music», όπου τραγούδησαν οι Alanis Morissette, Moby, Cyndi Lauper, Lou Reed, Kevin Spacey, Craig David, Nelly Furtado, Dave Stewart κ.α. Η συναυλία αφιερώθηκε στους κατοίκους της Νέας Υόρκης, με τις εισπράξεις να πηγαίνουν στα θύματα των επιθέσεων της 11ηςΣεπτεμβρίου. Το «Come Together» περιλαμβάνεται και στο DVD της συναυλίας. Το 2003 ο Craig David ερμήνευσε και πάλι το τραγούδι στην τηλεοπτική εκπομπή Top Of The Pops 2). 
    • Jeff Naideau (Οκτώβριος 2001, στο άλμπουμ «Heaven on a Half Shell»).
    • A-Mei (2001, στο άλμπουμ «旅程»).
    • Dozis & Gabo (2001, ως sample στο τραγούδι «Dozis»).
    • Yono Kanno (2001, ως sample στο τραγούδι «Papa Plastic»).
    • Rudy Rotta Band (2001, στο άλμπουμ «The Beatles in Blue»).
    • David Starfire (2001, remix της εκτέλεσης των Beatles).
    • Wolfgang (2001, στο άλμπουμ «Black Mantra»).
    • The Persuasions (Φεβρουάριος 2002, στο άλμπουμ «The Persuasions Sing The Beatles»).
    • Kate Normington (Μάρτιος 2002, στο άλμπουμ «Mother’s Daughter»).
    • Brian Bromberg (Απρίλιος 2002, στο άλμπουμ «Wood»).
    • Tommy Guerrero (Σεπτέμβριος 2002, οργανική εκτέλεση στο άλμπουμ «Another Late Night»).
    • Phe Cullen (Οκτώβριος 2002, στο άλμπουμ «Phe Cullen»).
    • Spencer Brewer & Paul McCandless (2002, στο άλμπουμ «Torches On The Lake»).
    • Cable Car Theory (2002, στο άλμπουμ «Don’t Know When I’ll Be Back Again»).
    • Edi Fitzroy, Bigga Star (2002, στο άλμπουμ «Here Comes The Sun: A Reggae Tribute To The Beatles»).
    • Jimmy George (2002, στο άλμπουμ «She»).
    • Scenario (2002, στο άλμπουμ «Jazz The Beatles»).
    • Avishai Cohen (2003, στο άλμπουμ «Lyla»).
    • The Doug Pauly Trio (2003, στο άλμπουμ «Radiowave»).
    • Hilltop Hoods (2003, ως sample στο τραγούδι «Mic Felon»).
    • Michael Lucarelli (2003, στο άλμπουμ «Plays The Beatles»).
    • Carlos Malta (2003, στο άλμπουμ «Beatles ‘N’ Choro 2»).
    • Toxic Audio (2003, στο άλμπουμ «Captive Audience»).
    • Ali Vegas (2003, ως sample στο τραγούδι «Ya Don’t Want None»).
    • Hitch (Φεβρουάριος 2004, στη συλλογή «It Was 40 Years Ago»).
    • Rats of Unusual Size (Φεβρουάριος 2004, στη συλλογή «It Was 40 Years Ago»).
    • Lynne Arriale Trio (Σεπτέμβριος 2004, ενδιαφέρουσα οργανική Jazz εκτέλεση στο άλμπουμ «Come Together». Το τρίο κατεδάφισε τη δομή του τραγουδιού και το επανέφερε στη ζωή με μελωδική και ρυθμική ανάπτυξη, που ο John Lennon δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί).
    • Sugababes (Οκτώβριος 2005, στη συλλογή «Q Lennon Covered #2». Η ίδια εκτέλεση περιλαμβάνεται και στο single των Sugababes «Ugly», που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2005).
    • Eurythmics (Νοέμβριος 2005, προηγουμένως ακυκλοφόρητη εκτέλεση στο box set «Boxed», ως bonus track στο άλμπουμ «Savage»).
    • Warren Hill (2005, στο άλμπουμ «PopJazz». Η εκτέλεση αυτή δίνει μεγαλύτερο βάρος στην Pop πλευρά του τραγουδιού και είναι έντονο το εκτός μελωδίας σαξόφωνο, γεγονός που καθιστά αγνώριστο το τραγούδι των Beatles εκτός από το σημείο του break).
    • Don Latarski (2005, στο άλμπουμ «Fab 4 On 6»).
    • Manhattan Jazz Quintet (2005, στο άλμπουμ «Come Together»).
    • Plague (2005, στο άλμπουμ «The X Tapes» αλλά το τραγούδι είχε ηχογραφηθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1970).
    • Rangzen (2005, στο άλμπουμ «Rangzen Live At The Abbey Road Studios»).
    • Roots (2005, μέρος του «Come Together» ακούγεται στο mixtape Best of the Roots).
    • Vitamin String Quartet (2005, στο άλμπουμ «The String Quartet Tribute to The Beatles»).
    • Paul Weller (2005, σε single. Έφτασε στο Νο 40 της Μεγάλης Βρετανίας).
    • The Yellow Subs (2005, στο άλμπουμ «Yellow Submarine – The Beatles Tribute»).
    • JoeLeila (Ιούνιος 2006, στο E.P. «All She Wants»).
    • Reamonn (Σεπτέμβριος 2006, στη συλλογή «Come Together – A Tribute to BRAVO»).
    • The Beastles (2006, ως sample στο τραγούδι «Hold It Together Now»).
    • Bugotak (2006, με τίτλο «Kon’ Togethy» στο άλμπουμ «Coverlar»).
    • Kimon (2006, στη συλλογή «Bigger than The Beatles»).
    • Petra Magoni & Ferruccio Spinetti (2006, στο άλμπουμ «Musica Nuda 2»).
    • Punkles (2006, Punk εκτέλεση στο άλμπουμ «Punkles for Sale»).
    • Emmanuel Santarromana (2006, στο άλμπουμ «Fab4Ever»).
    • O. Tejerina, Jeanie (2006, στο άλμπουμ «Liverpool Inspiration»).
    • Regine Velasquez (2006, στο άλμπουμ «Covers, Volume 2»).
    • Labyrinth (Φεβρουάριος 2007, στο άλμπουμ «6 Days to Nowhere»).
    • Joe Cocker (Μάρτιος 2007, ως bonus track στην αμερικάνικη έκδοση του άλμπουμ «Hymn for My Soul»).
    • Obskuria (Δεκέμβριος 2007, στο άλμπουμ «Discovery of Obskuria»).
    • 48thSt. Collective (2007, στο άλμπουμ «Vintage Approach»).
    • Firefall (2007, στο άλμπουμ «Colorado To Liverpool»).
    • Nina B (2007, ως sample στο τραγούδι «Come Together»).
    • Aaron Sutcliffe (2007, στο άλμπουμ «Wavertree»).
    • Carly Smithson (Μάρτιος 2008, το ερμήνευσε ζωντανά στο American Idol όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενη).
    • SiM (Ιούνιος 2008, στο άλμπουμ «Silence Iz Mine»).
    • Wende Snijders (Σεπτέμβριος 2008, στο άλμπουμ «Chante»).
    • Beatjam (2008, στο άλμπουμ «Begins»).
    • Ben From Corduroy (2008, στο άλμπουμ «Fab Guro! Northern Songs In A Southern Style»).
    • Monique Kessous (2008, στο άλμπουμ «Tribute In Bossa To The Beatles»).
    • Sky Sunlight Saxon (2008, στο άλμπουμ «The King of Garage Rock»).
    • Spose (2008, ως sample στο τραγούδι «Preposterously Dank»).
    • Vocaloca (2008, στο άλμπουμ «Vocaloca»).
    • Jacques Stotzem (2008, στο άλμπουμ «Catch the Spirit»).
    • Erik Truffaz (2008, Jazz εκτέλεση, με τη συμμετοχή του Sly Johnson, στο άλμπουμ «Paris»).
    • Prince (Φεβρουάριος 2009, σε συναυλία που έδωσε στο Los Angeles).
    • Jeff Healey (Ιούλιος 2009, ζωντανή ηχογράφηση στο άλμπουμ «Songs from the Road»).
    • The Invisible (Σεπτέμβριος 2009, στο άλμπουμ «Abbey Road Now!»).
    • Collide (Οκτώβριος 2009, στο άλμπουμ «These Eyes Before»).
    • Kris Allen (2009, ως διαγωνιζόμενος στο American Idol).
    • Conejo (2009, ως sample στο τραγούδι «I’m Strung Out»).
    • Exilio (2009, στο άλμπουμ «Version & Tango, Vol. 2»).
    • Ralf Gauck (2009, στο άλμπουμ «A Hard Day’s Night»).
    • Goto80 (2009, στη συλλογή «Wanna Hld Yr Handheld, Volume 1»).
    • Olly Murs (2009, ως διαγωνιζόμενος στο βρετανικό X Factor).
    • Overboard (2009, στο άλμπουμ «Help!»).
    • The Ronny Loew Band (2009, στο άλμπουμ «Minnesota Beatle Project Volume 1»).
    • Dwight Twilley (2009, στο άλμπουμ «The Beatles»).
    • Twin Atlantic (2009, στο single «What Is Light? Where Is Laughter?»).
    • The Vacant Lots (2009, ως sample στο τραγούδι «Man»).
    • La Velle & Rhoda Scott (2009, στο άλμπουμ «Soul Sisters Come Together In Paris»).
    • 48thSt. Collective (Αύγουστος 2010, στη συλλογή «Jazz and Beatles»).
    • Matt Cardle (Νοέμβριος 2010, ως διαγωνιζόμενος στο βρετανικό X Factor, όπου τελικά βγήκε νικητής).
    • A Skillz (2010, ως sample στο τραγούδι «Come Together»).
    • Frankie Chavez (2010, στο άλμπουμ «Frankie Chavez»).
    • Crazy Baldhead, Mike Drance (2010, στο άλμπουμ «The Sound Of ‘69»).
    • Crystal Bowersox (2010, ως διαγωνιζόμενη στο American Idol).
    • Tom Caruana (2010, ως sample στο τραγούδι «Release Yo’ Delf»).
    • The Coverbeats (2010, στο άλμπουμ «Wish We Were The Beatles: A Tribute To The Beatles Greatest Hits»).
    • Quatuor Ebene & Richard Hery (2010, στο άλμπουμ «Fiction»).
    • Evidence (2010, ως sample στο τραγούδι «Frame Of Mind»).
    • Gimma (2010, ως sample στο τραγούδι «Vampir»).
    • Marcus Johnson (2010, οργανική εκτέλεση στο άλμπουμ «This Is How I Rock»).
    • The Kleptones (2010, ως sample στο τραγούδι «Come Again»).
    • MadMixMustang (2010, ως μίξη με το «Fat Bottomed Girls» των Queen).
    • Siyou’n’Hell (2010, στο άλμπουμ «Siyou Meets Hellmut Hattler»).
    • Soulive (2010, στο άλμπουμ «Rubber Soulive»).
    • Tok Tok Tok (2010, στο άλμπουμ «Revolution 69»).
    • Lee Vaughan (2010, στις auditions του βρετανικού X Factor).
    • Wu-Tang Clan (2010, σε συναυλία που έδωσαν στο Λονδίνο).
    • Bill Frisell (Σεπτέμβριος 2011, οργανική εκτέλεση στο άλμπουμ «All We Are Saying…»).
    • Steven Tyler & Alice Cooper (στις 31 Δεκεμβρίου του 2011, το ερμήνευσαν στο διάσημο εστιατόριο Mala Wailea στη Χαβάη).
    • Willy Chirino (2011, στο άλμπουμ «My Beatles Heart»).
    • Dead Sea Lions (2011, στο άλμπουμ «Beatles Mania»).
    • Hungry Kids of Hungary & Ball Park (2011).
    • Marike Jager (2011, στο άλμπουμ «De Wereld Draait Door Recordings»).
    • Nguyen Le (2011, στο άλμπουμ «Songs Of Freedom»).
    • Vyvienne Long (2011, σε συναυλίες).
    • Taj Mahal (2011, στο άλμπουμ «The 30thAnnual John Lennon Tribute»).
    • Pain On Salvation (2011, σε συναυλίες).
    • The Performers (2011, στο άλμπουμ «Beatles Mania»).
    • Salmo (2011, ως sample στο τραγούδι «Yoko-Ono»).
    • Schizophonic (2011, σε συναυλίες).
    • Aiza Seguerra (2011, ως sample στο «Beatles’ Hits Medley: Let It Be, Come Together, We Can Work It Out, Drive My Car»).
    • Skelters (2011, σε συναυλίες).
    • South Of Roosevelt (2011, ως sample στο τραγούδι «Over Me»).
    • Arctic Monkeys (Ιούλιος 2012, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο. Συμπεριλαμβάνεται στο soundtrack της τελετής, «Isles of Wonder», και έφτασε στο Νο 21 της Μεγάλης Βρετανίας).
    • Apologetix (2012, ως «Come To Father» στο άλμπουμ «Orchard Avenue»).
    • Big Yellow Taxi (2012, στο άλμπουμ «Big Yellow Taxi»).
    • Gary Clark Jr (2012, ως sample στο τραγούδι «Numb»).
    • Dan Deacon (2012, ως sample στο τραγούδι «OscilLating Diamonds»).
    • Roberta Flack (2012, στο άλμπουμ «Let It Be Roberta: Roberta Flack Sings The Beatles»).
    • Khalil Fong (2012).
    • GodsMack (2012, άλμπουμ «Live & Inspired»).
    • Luthier (2012, ως sample στο τραγούδι «Come Together»).
    • Joe Sachse (2012, στο άλμπουμ «Plays The Beatles»).
    • Scudi (2012, ως sample στο τραγούδι «Glorious»).
    • Juliette Ashby (2013, ως sample στο τραγούδι «Like A Bass Player»).
    • Beatallica (2013, στο άλμπουμ «Abbey Load»).
    • Dragmatic (2013, ως sample στο τραγούδι «Together»).
    • Rhino Edwards (2013, στο άλμπουμ «Lennon Bermuda»).
    • Enstro (2013).
    • Groundation (2013, στο άλμπουμ «Hemp! – Tributo Reggae A The Beatles Vol. II»).
    • Jennifer Lopez & Mary J. Blige (2013, κατά τη διάρκεια της συναυλίας Sound Of Change).
    • Mumford & Sons, Bear’s Den & the Vaccines (2013, όλοι μαζί ως encore στην περιοδεία Gentlemen of the Road).
    • Eric Church (2014, ως bonus track στην έκδοση βινυλίου του δίσκου «The Outsiders»).
    • Music Box Mania (2014, στο άλμπουμ «Music Box Tribute To The Beatles V2»).
    • Onyx (2014, ως sample στο τραγούδι «Anything Goes»).
    • Pomplamoose (2014).
    • Wihan Quartet (2014, στο άλμπουμ «The Beatles»).
    • Taylor John Williams (2014).
    • Μέλισσες (Ιανουάριος 2015, σε συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής).
    • Chad Neidt & Bronkar Lee (2015, ως sample στο τραγούδι «Beatles»).
    • Juan Carlos Norona (2015, στο άλμπουμ «The Beatles Vol. 2»).
    • Relaxing Piano Covers (2015, στο άλμπουμ «Tribute To The Beatles»).
    • Sesto Sento (2015, ως sample στο τραγούδι «Rave & Roll»).
    • Sugarpie and the Candymen (2015, στο άλμπουμ «Let It Swing»).
    • The Underground Youth (2015, στο άλμπουμ «The Magical Mystery Psychout – A Tribute To The Beatles»).
    • The Avalanches, Biz Markie & Jean-Michel Bernard (2016, ως sample στο τραγούδι «The Noisy Eater»).
    • Chinese Football (2016, στο άλμπουμ «Come Together!»).
    • Barb Jungr & John McDaniel (2016, στο άλμπουμ «Come Together»).
    • Milos Karadaglic (2016, στο άλμπουμ «Blackbird: The Beatles Album»).
    • Rob Arthur (2017, στο άλμπουμ «Solo Hammond Organ»).
    • Gary Clark Jr (2017, στο soundtrack «Justice League»).
    • Organissimo (2017, στο άλμπουμ «B3tles: A Soulful Tribute To The Fab Four»).
    • Sheila E, The Revolution & Ringo Starr (2017, στο άλμπουμ «Iconic: Message 4 America»).
    • Bob Baldwin (2018, στο άλμπουμ «Presents Abbey Road And The Beatles»).
    • M-Pact (2018, στο άλμπουμ «Wonderful World»).
    • Rock4 (2018, στο άλμπουμ «Abbey Road»).
    • Scary Pockets, Mario Jose (2018, στο άλμπουμ «Kitsch Funk»).



    Το «Come Together» ακούγεται στις ταινίες «Movin’» (1970, από τη Liza Minnelli), «Gulp» (1975), «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band» (1978, από τους Aerosmith, οι οποίοι υποδύονται στην ταινία τους κακοποιούς), «Moonwalker» (1988, από τον Michael Jackson), «Ιστορίες του Μπρονξ» (A Bronx Tale, 1993, από τους Beatles, ακούγεται στη σκηνή φιλονικίας στην pub όπου οι γροθιές ξεκινάνε όταν μπαίνει το ρεφρέν), «Αρμαγεδδών» (Armageddon, 1998, από τους Aerosmith), «Μέχρι Την Άκρη Του Κόσμου» (Across The Universe, 2007, από τον Joe Cocker) και «Justice League» (2017, από τον Gary Clark Jr) και στα ντοκιμαντέρ «Braverman's Condensed Cream of The Beatles» (1974), «All This And World War II» (1976, από την Tina Turner) και  «Imagine» (1988).



    Επίσης ακούστηκε στην τηλεοπτική σειρά «Στον Πυρετό Της Δόξας» (Fame, 1984, από τον Gene Anthony Ray), στα shows «The Roseanne Show» (1998, από τον ηθοποιό Robin Williams), «Late Show With David Letterman» (2010, από τη CBS Orchestra) και «The Tonight Show With Jay Leno» (5 Μαΐου 2010, όπου το ερμήνευσαν ο Kevin Eubanks και η Vicki Randle με τους The Tonight Show Band), στην αυστριακή εκπομπή «Willkommen Osterreich» (2009), στην ολλανδική εκπομπή «De Wereld Draait Door» (2010, σε εκτέλεση των Souldiers) και στο θεατρικό show «Love» του Cirque du Soleil (το τραγούδι περιλαμβάνεται και στο βραβευμένο με Grammy soundtrack της παράστασης, όπου το μακρύ σε διάρκεια fade out περιλαμβάνει στοιχεία από το «Dear Prudence», ενώ στο ένθετο ο παραγωγός George Martin χαρακτηρίζει το «Come Together» ως το αγαπημένο του κομμάτι).



    Το τραγούδι χρησιμοποιήθηκε σε διαφήμιση του CONN-X, της Nortel, της Macy’s και της Telecom της Νέας Ζηλανδίας, ενώ περιλαμβάνεται και στο video game The Beatles: Rock Band.

    Το «Come Together» έδωσε τον τίτλο στο βιβλίο των Richard Courtney και George Cassidy «Come Together: The Business Wisdom of The Beatles» που κυκλοφόρησε το 2011.

    Ο Νίκος Ζιώγαλας και ο Θοδωρής Μαραντίνης (Onirama) είπαν ότι το «Come Together» είναι ένα από τα αγαπημένα τους τραγούδια.
    Το περιοδικό Rolling Stone το κατέταξε στο Νο 202 των 500 καλύτερων τραγουδιών όλων των εποχών και στο Νο 9 των 100 καλύτερων τραγουδιών των Beatles.

     

    COME TOGETHER – Beatles

    Here come old flattop, he come grooving up slowly
    He got joo-joo eyeball he one holy roller
    He got hair down to his knee
    Got to be a Joker he just do what he please

    He wear no shoeshine he got toe-jam football
    He got monkey finger he shoot coca-cola
    He say "I know you, you know me"
    One thing I can tell you is you got to be free
    Come together right now over me

    He bag production he got walrus gumboot
    He got Ono sideboard he one spinal cracker
    He got feet down below his knee
    Hold you in his armchair you can feel his disease
    Come together right now over me

    He roller-coaster he got early warning
    He got muddy water he one mojo filter
    He say "One and one and one is three"
    Got to be good-looking 'cause he's so hard to see
    Come together right now over me

     





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε