ελληνική μουσική
    763 online   ·  210.833 μέλη

    Ενότητες
    Ορισμός, Προέλευση, Ιστορία, Κουλτούρα και Ιδεολογία
    Η Αρχή
    Οι Καιροί Αλλάζουν
    Η Βρετανική Εισβολή
    Σύνοψις
    Καλλιτέχνες
    Δίσκοι & Ταινίες
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 17 Οκτ 2006

    Οι Καιροί Αλλάζουν

    (Η άφιξη του Bob Dylan)


    Όταν ο Don Mc Clean έγραφε και ηχογραφούσε το "American Pie" στα 1972, θυμόταν τα παιδικά του χρόνια και την αθωότητα που είχε το Rock ‘n’ Roll 17 χρόνια πριν. Δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι κατά κάποιο τρόπο συνέβαλλε στην πιο ειλικρινή ιστορική Rock πραγματεία και στην κοινωνική μετάβαση από τη δεκαετία του '50 στη δεκαετία του '60. Το τραγούδι είναι φόρος τιμής στους Buddy Holly, Richie Valens & Big Bopper, που σκοτώθηκαν στις 3 Φεβρουαρίου του 1959, όταν το αεροπλάνο τους έπεσε στη Βόρεια Ντακότα. Η ημέρα αυτή ονομάστηκε “η ημέρα που πέθανε η μουσική” και γι αυτό το κάθε ρεφρέν του τραγουδιού κλείνει με τη φράση: "the day the music died". Το "American Pie" όμως, ασχολείται και με άλλους καλλιτέχνες. Jester είναι ο Dylan, Sergeants είναι οι Beatles και Satan είναι ο Jagger. Μπορείτε να διαβάσετε μία ενδιαφέρουσα ανάλυση του "American Pie" [URL=http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=381] Εδώ! [/URL]

    Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο θάνατος των Holly, Valens & Bopper, έριξε το Rock ‘n’ Roll σε χειμερία νάρκη. Είναι σα να έχεις μία ποδοσφαιρική ομάδα που πήρε το double και ξαφνικά να χάνει –για πάντα- 3 βασικούς παίκτες. Πώς να διεκδικήσει τώρα το επόμενο πρωτάθλημα; Συμπτωματικά, στα χρόνια 1959-60 το Rock ‘n’ Roll χτυπήθηκε από …….πανούκλα!!! Πάνω που έπαιρνε τα πάνω του, ο Elvis πήγε φαντάρος στη Γερμανία, ο Chuck Berry κατηγορήθηκε για κακοποίηση ανηλίκου, ο Little Richard εγκατέλειψε τη μουσική για να γίνει ιεροκήρυκας, οι Platters “πιάστηκαν στα πράσα” με τέσσερις 18χρονες (οι 3 ήταν λευκές) και ο Jerry Lee Lewis δυσφημίστηκε επειδή παντρεύτηκε την ανήλικη ξαδέλφη του. Παράλληλα με αυτά, ξέσπασε και μία διαμάχη μεταξύ των δισκογραφικών εταιριών, των ανεξάρτητων στούντιο και των disc jockeys. Μία διαμάχη που κατέληξε στο κλείσιμο των πιο καινοτόμων ανεξάρτητων στούντιο που υπήρχαν. The Day the Music Died …….indeed.

    Έτσι είχαν όλα αυτά τα δυσοίωνα πράγματα που άρχισαν τον Φεβρουάριο του 1959. Στα charts, βρίσκονται οι Paul Anka ("Put Your Head on My Shoulder"), Connie Francis ("Everybody's Somebody's Fool"), Brenda Lee ("I'm Sorry"), Bobby Rydell ("Volare"), Ricky Nelson ("Travelin' Man"), Pat Boone ("Moody River"), Bobby Vee ("Take Care of My Baby"), και ο Frankie Avalon με το "Venus" (καμία σχέση με το "Venus" των Shocking Blue στη δεκαετία του 70. Το "Venus" του Avalon, είναι ένα μελιστάλαχτο τραγουδάκι που παρακαλάει την Θεά Αφροδίτη να στείλει στη ζωή του μία γυναίκα και έχει μία γυναικεία φωνή που όλη την ώρα του κάνει "oooh" "oooh". (Ε μα…. αν πήγαινε μόνος του να βρει μία γυναίκα. Θα είχαμε γλιτώσει τώρα!!!!)

    Το Rock ‘n’ Roll έχει υποστεί συντριβή. Ας πάρουμε πάλι για παράδειγμα την ποδοσφαιρική ομάδα. Δεν παίρνεις πρωτάθλημα ποδοσφαίρου με παίχτες του …..μπάσκετ!! Έχω την τύχη να μου φέρνουν από την Κοπεγχάγη κάθε χρόνο –εκτός από cd’s- και διάφορα βινύλλια. Έχω λοιπόν αρκετά τέτοια, διατηρώ κάποιες συλλογές και κατά καιρούς, έχω ακούσει μερικά τραγούδια από αυτά, αλλά ………μπλιαααααχ!!!!! (Ο Paul Anka ίσως απέκτησε μεγαλύτερη φήμη από τους υπόλοιπους, αλλά το άτομο είναι πολύ μελό. Δεν είναι Rock με ….τίποτα!!! Σύντομα κατέληξε να τραγουδάει στα σαλόνια του Las Vegas παρέα με τους Frank Sinatra, Bing Crosby & Dean Martin που και αυτοί βέβαια, δεν ήταν Rock ποτέ τους).

    Όλα αυτά τα χαριτωμένα και μελιστάλαχτα (τραγουδάκια και αγοράκια) ήταν μία προσπάθεια των δισκογραφικών εταιριών, να προωθήσουν ένα εμπορικό είδος τραγουδιού που θα έκανε καλό στην τσέπη τους και εκεί είναι που αντέδρασαν οι disc jockeys και ξέσπασε η διαμάχη. Δεν τα έπαιζαν (και πολύ καλά έκαναν δηλαδή) αυτά τα τραγούδια. Ο –τότε- πασίγνωστος και διάσημος Alan Freed, πρωτοστατούσε.

    Οι μαύροι καλλιτέχνες αντίθετα, με προεξέχοντες τους (Ray Charles, Sam Cooke & Jackie Wilson), διατηρούσαν μία συνέπεια στο ύφος τους και έστρωναν το δρόμο σ’ αυτό που σε λίγο θα ονομαζόταν Soul. Υπήρχαν ωστόσο και κάποιες ενθαρρυντικές τάσεις, όπως ήταν οι Ventures και ο Duane Eddy, που έβαζαν τα θεμέλια (loudness, feedback, & distortion) για τους μετέπειτα πειραματισμούς των Yardbirds, Velvet Underground & Jimi Hendrix.

    Φάνηκε τότε και ένας νεαρός άνδρας που ονομάζονταν Phil Spector ο οποίος συνειδητοποίησε ότι τα αγόρια (εκ των οποίων και ο ίδιος ήταν ένα), συμπαθούν τα κορίτσια και τους αρέσουν όχι μόνο τα φωνητικά τους, αλλά και όλα τα …..άλλα τους. Έτσι, κατέβασε στο “γήπεδο” τις πρώτες γυναικείες ομάδες. Τα πρώτα γυναικεία groups ήταν τρίο (Teddy Bears, Crystals, Ronettes, Chantels, Shirelles, Chiffons, Marvelettes, Vandellas, Supremes) και αρκετά τραγούδια από αυτά που ηχογραφούσαν με τον Spector, ήταν έξυπνες απαντήσεις στις ικεσίες του Avalon προς τη Θεά Αφροδίτη. Π.χ. το: "My Boyfriend's Back" (με άλλα λόγια: “Μην περιμένεις εμένα Frankie, δεν πρόκειται να έρθω, γιατί το αγόρι μου είναι εδώ”), ή το: "He Hit Me and it Felt Like a Kiss" (σα να λέμε δηλαδή: “Εσύ Frankie παρακαλάς για να αγαπήσεις μια γυναίκα, να την περιποιείσαι, να τη φροντίζεις κλπ. αλλά εγώ είμαι με κάποιον που με δέρνει και ….γουστάρω!!!”). Ο Phil Spector καθιερώθηκε πίσω από τις κονσόλες στα 25 του χρόνια, σαν μελλοντική μεγαλοφυΐα στη Rock δισκογραφία.

    Εν πάση περιπτώσει, αυτό ήταν το τοπίο από το 1959 μέχρι το 1963. Τα φώτα της καινοτομίας όμως, ήταν αμυδρά και έσβηναν κάτω από τον σωρό της κοπριάς των hit προϊόντων. Όπως και να το κάνουμε, πέντε χρόνια ήταν μεγάλο κενό αν σκεφτεί κανείς εκείνο το φοβερό ξέσπασμα του 55-57. Πέντε χρόνια ήταν μεγάλο κενό και αυτό το κενό, ήταν αρκετό για να κάνουν την παλιότερη γενιά να πιστέψει ότι όλο αυτό, ήταν μια μπόρα που πέρασε και να πουν: “Ουφ… επιτέλους ησυχάσαμε. Ευτυχώς τώρα έχουμε τον Frankie και τον Paul. Αααααχ!!! Τι γλυκά παιδάκια θεέ μου. Ζμούτςςςςςςς”.

    Πέντε χρόνια όμως, ήταν επίσης αρκετά για την ανασυγκρότηση του Rock ‘n’ Roll. Τι συνέβη λοιπόν; Πώς συνέβη; Τι συνέβη και ο κόσμος άλλαξε μετά από το 1963, και μάλιστα με τρομερή ταχύτητα;

    * Το πρώτο πράγμα που συνέβη, λέγεται Bob Dylan. Κάθομαι και σκέφτομαι: Τι θα είχε συμβεί εάν ο Dylan δεν πήγαινε ποτέ στη Νέα Υόρκη, εάν ο Kennedy δεν είχε δολοφονηθεί, εάν οι Beatles δεν συναντούσαν ποτέ ο ένας τον άλλον, εάν ο Martin Luther King δεν είχε γεννηθεί ή εάν ο Oldham δεν κλείδωνε τους Mick & Keith στην κουζίνα. Μπαίνω εκ των υστέρων σ’ αυτό τον πειρασμό, συνδυάζοντας τα γεγονότα και τις προσωπικότητες της δεκαετίας του '60. Εκ των υστέρων αναγκάζομαι να σκεφτώ ότι οι ιστορικές δυνάμεις (τα σημεία των καιρών δηλαδή) είναι που τους δημιούργησαν. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο. Θεωρώ ότι ο κόσμος ήταν ώριμος για την αλλαγή, και ο Dylan (αλλά και οι υπόλοιποι), αντιλήφθηκαν αυτή την τάση, πήραν το κύμα και το οδήγησαν στην κορυφή. Δείτε τι τραγουδάει ο άνθρωπος στα 1963:

    “Come gather around people wherever you roam
    And admit that the waters around you have grown
    And accept it that soon you'll be drenched to the bone
    If your time to you is worth savin'
    Then you better start swimming or you'll sink like a stone
    For the times they are a-changin'”.


    Ο Dylan έγραψε αυτό το τραγούδι ΠΡΙΝ τη δολοφονία του Kennedy, ΠΡΙΝ την κατάκτηση της Αμερικής από τους Beatles, ΠΡΙΝ το Vietnam, ΠΡΙΝ την εξέγερση των μαύρων για τα πολιτικά δικαιώματα και ΠΡΙΝ την απελευθέρωση της γυναίκας. Παρεμπιπτόντως, τα hits της εποχής είναι ανούσια τραγουδάκια σαν κι αυτά που έλεγαν ο Frankie, και ο Paul, (που εξακολουθούσαν να τρέφουν τις φαντασιώσεις των νοικοκυρών). Τώρα μάλιστα έχουμε και ένα ντουέτο που εκτός από έναν Paul, έχει και μία ….Paula (Paul & Paula).

    Το ερώτημα τώρα είναι: Ήταν ο Dylan προφήτης ή ήταν εξαιρετικά διορατικός; Θα έλεγα καλύτερα ότι από μία άποψη, ο Dylan ήταν κάτι σαν …..αυτο-προφήτης. Κινήθηκε δηλαδή κάτω από τη δική του θέληση και το δικό του όραμα. Αυτή ήταν και η δύναμη που κυριαρχούσε στο στίχο του. Ακούγοντας το "The Times They are a-Changin'" τέσσερις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του, εισπράττεις ξανά τα ίδια συναισθήματα. Ελπίδα και αναμονή ότι κάτι θα αλλάξει. Στο Folk Festival του Newport το 1963 πήρε μαζί του ολόκληρο το ακροατήριο. Ο Dylan ήταν η φωνή που καλούσε τους νέους σε δράση. Τραγούδια μηνύματα όπως τα "Blowin' in the Wind", "A Hard Rain's A-Gonna Fall", "Masters of War", "With God on Our Side", "Subterranean Homesick Blues", "Like a Rolling Stone" και τόσα άλλα, συγχώνευαν τα γεγονότα, ντοκουμεντάριζαν την πραγματικότητα και έκαναν το όραμα της αλλαγής χειροπιαστό. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο Dylan ήταν υπεύθυνος για την κοινωνική αναταραχή, ή ότι καμία ουσιαστική αλλαγή δεν θα είχε εμφανιστεί χωρίς αυτόν. Όπως ο Elvis και ο Chuck Berry είχαν σπουδαίους μουσικούς προγόνους, έτσι και ο Dylan “προσέλαβε” τους Kingston Trio, Weavers, Pete Seeger και βέβαια το μεγάλο του ίνδαλμα που ήταν ο Woodie Guthrie.

    * Ένα άλλο πράγμα που συμβαίνει, ονομάζεται Martin Luther King. Ο ηγέτης των μαύρων που αλλάζει την κοινωνικοπολιτική χροιά του Αμερικανικού έθνους, με τη δύναμη του λόγου του. Υπήρξαν και άλλοι μαύροι ηγέτες πριν απ’ αυτόν και τα αστικά δικαιώματα ήταν απαιτητά από δεκαετίες πριν. Ο ερχομός όμως του εξαιρετικού αυτού ανθρώπου, φούντωσε τους μαύρους με ένα παλιρροιακό κύμα πάθους που ήταν απολύτως πρωτοφανές σε μια κοινότητα που είχε υποστεί την ανεξέλεγκτη κατοχή για ολόκληρη την ιστορία της ύπαρξής της σε αυτήν την ήπειρο. Ο King ξύπνησε τις μαύρες συνειδήσεις και η –προς τους μαύρους- μετακίνηση των αστικών δικαιωμάτων, θα γίνονταν πραγματικότητα πολύ σύντομα.

    Τα μεμονωμένα άτομα όμως, μπορούν να φέρουν επιπτώσεις στην πορεία των γεγονότων και μερικές φορές μάλιστα εντυπωσιακά. Ο Dylan δεν ήταν ο King και δεν ήταν ούτε ο Πρόεδρος Kennedy. Ένας παρατηρητής ήταν ή αν θέλετε, ήταν ένας ακόμα τραγουδιστής. Ναι, αλλά όχι ο οποιοσδήποτε. Οι Pete Seeger & Woodie Guthrie, προσπαθούσαν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των πολιτικών με τη διορατικότητα των στίχων τους. Η διαφορά με τον Dylan είναι ότι ενέπνευσε και ξεσήκωσε ΚΑΙ το κοινό. Τους είπε να ανοίξουν τα μάτια τους και να δουν. Να ανοίξουν τα αυτιά τους και να ακούσουν. Να ανοίξουν τα χείλη τους και να μιλήσουν. Επισήμανε την κοινωνική αδικία, τα πολιτικά παιχνίδια και την υποκρισία. Όλα αυτά, κάνουν τον Dylan όχι μόνο προφήτη αλλά τον μετατρέπουν σε έναν ηγέτη ( ο ίδιος αποποιείται τον τίτλο) για την αλλαγή σε μια κοινωνία που περίμενε τον ερχομό του.

    Τα albums του Dylan άρχισαν να πωλούνται κατά εκατοντάδες χιλιάδες και σιγά-σιγά ξεφύτρωσαν και άλλοι καλλιτέχνες που τραγουδούσαν συνοδεύοντας τον εαυτό τους με κιθάρα και φυσαρμόνικα όπως εκείνος. Οι στίχοι τους ήταν στίχοι διαμαρτυρίας αντί του μέχρι τότε κλασικού θέματος “Αγάπη μου έλα πίσω”. Έτσι έχουμε ένα ολόκληρο κίνημα καλλιτεχνών συμπεριλαμβανομένων και των: Joan Baez, Lovin' Spoonful, Barry McGuire, Donovan, Turtles, Sonny & Cher και πάνω από όλους αυτούς, τους πολύ σπουδαίους Byrds. Η λίστα θα μεγαλώσει σε λίγο με τους: Mamas and the Papas, Simon and Garfunkel, Buffalo Springfield, Arlo Guthrie, Band και το Super Group των Crosby, Stills, Nash, and Young (που προέκυψε από τους Byrds, Buffalo Springfield & Hollies). Προς το τέλος της δεκαετίας, η Rock σκηνή έχει γεμίσει από τραγουδοποιούς (Joni Mitchell, Cat Stevens, James Taylor, Jackson Browne, Melanie, Carole King) στο αρχέτυπο του Dylan, που αδιαφιλονίκητα, παραμένει ο κυρίαρχος του Folk/Protest Rock. Ο Dylan, καθιέρωσε τον όρο “Τραγουδοποιός” και έγινε “Η Συνείδηση μιας ολόκληρης Γενιάς".

    *
    Πολύ σπουδαίοι τραγουδοποιοί/ποιητές, είναι ο Αμερικανός Paul Simon και οι Καναδοί Leonard Cohen & Neil Young.

    Επόμενο: Η Βρετανική Εισβολή






    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #5871   /   17.10.2006, 01:36   /   Αναφορά
    Και επειδή δεν χώρεσε ολόκληρο, θα συμπληρώσω εδώ αυτά:



    *** 8: Ταινίες



    Ταινίες που αν δεν έχετε δει, επιβάλλεται να δείτε.







    * “Easy Rider” (του Peter Fonda/1969), με τους Peter Fonda, Dennis Hopper & Jack Nickolson.

    To film έχει να κάνει με τη στενοκεφαλιά των Αμερικανών (του Νότου κυρίως).



    Soundtrack: Byrds, Steppenwolf, Smith, Holy Modal Rounders, Fraternity of Man, Jimi Hendrix Experience, Electric Prunes & Roger McGuinn.



    * “Strawberry Statement” (του Stuart Hagmann/1970) με τους Bruce Davison & Kim Darby.

    Η ταινία αφορά στη φοιτητική εξέγερση που έγινε στις 4 Μαΐου του 1970 στο Kent State University του Ohio και κόστισε τη ζωή τεσσάρων φοιτητών.

    Αξίζει να αναφέρω, ότι την επομένη ημέρα ο Neil Young μπήκε μαζί με τους Crosby, Stills & Nash στο στούντιο, έγραψε και ηχογράφησε το “Ohio”:



    “Tin soldiers and Nixon coming,

    We're finally on our own.

    This summer I hear the drumming,

    Four dead in Ohio”.





    Soundtrack:
    Beatles, Buffy Sainte-Marie, Thunderclap Newman, Crosby, Stills, Nash and Young & Murray MacLeod



    * “Monterey” (Ντοκιμαντέρ του D. A. Pennebaker, 1968)



    * “Woodstock” (Ντοκιμαντέρ του Michael Wadleigh, 1970)



    Πρόκειται -όπως καταλαβαίνετε- για τα περίφημα τριήμερα festivals. Οι καλλιτέχνες που έλαβαν μέρος, είναι πάρα πολλοί.



    #5872   /   17.10.2006, 01:43   /   Αναφορά
    Ειλικρινα τωρα και χωρις καθολου κακοπροαιρετη κριτικη, απο τα βαθη της ψυχης μου, χωρις καμια ειρωνια (δεν κανω πλακα , το εννοω, χωρις καμια ειρωνια)....κι αγνοωντας την αγγλολαγνεια που διακατεχει το αρθρο σου....Μερικες ερωτησουλες μοναχα θα σου κανω προς τερψη της αγανακτισμενης μου περιεργειας:



    1. Δηλαδη αν ενα ελληνικο σχημα που παιζει ροκ ηχογραφησει ενα δισκο με instrumental τραγουδια (εννοω χωρις λογια , μονο μουσικη), ο δισκος αυτος θα χαρακτηριστει "ελληνοφωνο ροκ" ???



    2.... Οι Αμερικανοι ειναι ιρλανδοβρετανοι αποικοι??

    .....Δηλαδη οι Ισπανοι, Πορτογαλοι, Ελληνες, κινεζοι, Εβραιοι, Σκωτζεζοι, που ηταν απο τους πρωτους που πατησαν το ποδι τους στην "γη της επαγγελιας" κατα εκαντονταδες χιλιαδες, ειναι μεταναστες εκει??

    .....Μονο οι ιρλανδοβρετανοι μπορουν να χαρακτηριστουν "Ντοπιοι Αμερικανοι πολιτες" ??

    ....Οι Ιρλανδοι ειναι Αγγλοι??



    3. Ενταξει, οι Αμερικανοι ειναι κακοι ανθρωποι που ειχαν σκλαβους μεχρι το 1860 .....Οι Αγγλοι που εσφαζαν τους Ινδους καθημερινα ειναι καλυτεροι ?? .....Που πουλησαν την Σμυρνη , την Θρακη και την Κυπρο στους Τουρκους (Δεν το λεω ρατσιστικα, οσοι κανατε ιστορια στο σχολειο ή εστω διαβασατε καποια εγκυκλοπαιδεια καταλαβενετε τι εννοω) ???? Φτανει ενας Ντικενς κι ενας Ιουλιος Βερν για να σβηστουν αυτα τα εγκληματα ??



    4. Επιπλεον , αν οι Αμερικανοι ηταν "Ιρλανδοβρεττανοι" , ο "πολεμος της ανεξαρτησιας" τι ηταν ?? Εμφυλιος ??



    5. Οσον αφορα την "ελληνικη ροκ κουλτουρα" και το γεγονος οτι δεν υφισταται κατα την αποψη σου, μηπως θα μπορουσες να το αναλυσεις λιγο περισσοτερο ετσι ωστε να γινει κατανοητος ο λογος για τον οποιο δεν υπαρχει?? Και επεκτεινωμαι λιγακι: Λες οτι η ροκ κουλτουρα ειναι μια, δηλαδη η "Αμερικανικη ροκ κουλτουρα" δεν διαφερει απο την "Αγγλικη ροκ κουλτουρα" ή την "Γαλλικη " , κ.λ.π. ......Εδω εμεις ειμαστε ενας λαος 10 εκατομυριων (και καποιων εκατομυριων ακομα διασκορπισμενα ανα την υφηλιο) και η μιση Ελλαδα λεει το σαντουιτς σουβλακι, το σουβλακι καλαμακι, το τυρι φετα και το κασερι τυρι (ή και το αναποδο) απο την αλλη μιση.....Δηλαδη η "Ελληνικη γενικοτερη κουλτουρα" ειναι μια ?? Δεν διαφερει απο περιοχη σε περιοχη ??



    ΥΓ: Συγνωμη που ημουν τοσο φλυαρος, παρασυρθηκα...Αν βρισκεις κουραστικες ή παιδαριωδες τις αποριες μου τουλαχιστον απαντησε μου στα 2 πρωτα ερωτηματα και στο φιναλε εσυ το ζητησες :

    "Και ναι….με βάζετε σε πειρασμό και δεν μπορώ να μη ρωτήσω:



    Αν πάρουμε δηλαδή τον Sting, και τους Coldplay, και τους βάλουμε να τραγουδάνε τα πολυφωνικά της Ηπείρου στα Αγγλικά, θα λέμε μετά ότι αυτό που κάνουν είναι Αγγλικό ….Πολυφωνικό; Πείτε μου…. Πείτε μου…. "





    ....Και το ξαναλεω, δεν προσπαθω να πουλησω ειρωνια ουτε να κανω κακοπροαιρετη κριτικη.



    Ταπεινα δικος σας, Ροκοσαυρος ο Ελληνικος







    #5873   /   17.10.2006, 01:46
    Θα σου απαντήσω, μα θα περιμένεις ....λίγο!!!!!



    :-)

    #5874   /   17.10.2006, 07:14   /   Αναφορά
    Θέλεις λοιπόν να σου απαντήσω για να “τέρψεις” την περιέργειά σου που…..αγανάκτησε;



    1. Δηλαδη αν ενα ελληνικο σχημα που παιζει ροκ ηχογραφησει ενα δισκο με instrumental τραγουδια (εννοω χωρις λογια , μονο μουσικη), ο δισκος αυτος θα χαρακτηριστει "ελληνοφωνο ροκ" ???




    Το τραγούδι προϋποθέτει στίχο. Λόγια δηλαδή που τραγουδιούνται. Άρα και …..φωνή!!! Το instrumental δηλαδή, ΔΕΝ είναι τραγούδι, και άρα δεν μπορείς καθόλου να το πεις …….όφωνο!!!



    2.... Οι Αμερικανοι ειναι ιρλανδοβρετανοι αποικοι??

    .....Δηλαδη οι Ισπανοι, Πορτογαλοι, Ελληνες, κινεζοι, Εβραιοι, Σκωτζεζοι, που ηταν απο τους πρωτους που πατησαν το ποδι τους στην "γη της επαγγελιας" κατα εκαντονταδες χιλιαδες, ειναι μεταναστες εκει??




    Οι Αμερικάνοι είναι άποικοι ……..γενικώς!!!!



    Σύμφωνα με την απογραφή του 2000, οι “Αμερικάνοι” είναι 300.000.000 (παρά κάτι) και αυτά τα εκατομμύρια τα αποτελούν οι εξής πληθυσμοί:

    Το 1/3 του πληθυσμού, 100 εκατομμύρια δηλαδή, είναι Άγγλοι, Ιρλανδοί, Σκωτσέζοι και Ουαλλοί:

    Και συνεχίζω….

    120 εκατομμύρια είναι Γερμανοί, Ιταλοί, Γάλλοι, Σκανδιναυοί, Εβραίοι, Ινδιάνοι: 4.500.000, Ολλανδοί, Ρώσοι, Ούγγροι, Τσέχοι, Έλληνες, Ουκρανοί, Αυστριακοί, Φινλανδοί, Πολωνοί, Λιθουανοί, Αρμένιοι, Κροάτες, Ρουμάνοι, Βέλγοι, Αλβανοί, Ισπανοί, Λετονοί, Βάσκοι, Βούλγαροι, Λουξεμβούργιοι, Ισλανδοί, Εσθονοί, Πορτογάλοι, Βραζιλιάνοι και Τούρκοι.

    60 εκατομμύρια είναι Αφροαμερικάνοι και 5 εκατομμύρια είναι Ινδιάνοι. Το υπόλοιπο, σου το χαρίζω. Είναι οι –ο θεός να τους κάνει δηλαδή- Αμερικάνοι (τα στοιχεία είναι από την Wikipedia).



    Επί τη ευκαιρία, μάθε ότι οι παρακάτω Πρόεδροι των ΗΠΑ είχαν/έχουν Ιρλανδική καταγωγή.

    Andrew Jackson, James Polk, James Buchanan, Ulysses Grant, Chester Arthur, Grover Cleveland, William McKinley, Woodrow Wilson, John Kennedy, Lyndon Johnson, Richard Nixon, James Carter, Ronald Reagan, William Clinton.



    Οι παρακάτω, είχαν/έχουν Αγγλική καταγωγή.

    George Washington, Thomas Jefferson, Benjamin Harrison, William Harrison, George H. W. Bush, George W. Bush.



    .....Μονο οι ιρλανδοβρετανοι μπορουν να χαρακτηριστουν "Ντοπιοι Αμερικανοι πολιτες" ??




    Οι "Ντοπιοι Αμερικανοι πολιτες" είναι οι Ινδιάνοι (American Indians, Indians, Amerindians, Amerinds)



    ....Οι Ιρλανδοι ειναι Αγγλοι??




    Έγραψα κάπου ότι οι Ιρλανδοί είναι Άγγλοι;



    3. Ενταξει, οι Αμερικανοι ειναι κακοι ανθρωποι που ειχαν σκλαβους μεχρι το 1860 .....Οι Αγγλοι που εσφαζαν τους Ινδους καθημερινα ειναι καλυτεροι ?? .....Που πουλησαν την Σμυρνη , την Θρακη και την Κυπρο στους Τουρκους (Δεν το λεω ρατσιστικα, οσοι κανατε ιστορια στο σχολειο ή εστω διαβασατε καποια εγκυκλοπαιδεια καταλαβενετε τι εννοω) ???? Φτανει ενας Ντικενς κι ενας Ιουλιος Βερν για να σβηστουν αυτα τα εγκληματα ??




    Κατ’ αρχήν δεν έγραψα πουθενά, ούτε και τους ονόμασα κακούς. Η δουλεία όμως ήταν καθεστώς και αναφέρομαι σ’ αυτήν, σαν αιτία για τη γέννηση των blues και των spirituals. Τι σχέση έχει η μουσική με όλα αυτά που αναφέρεις; Γιατί το μπερδεύεις; Αυτά, στο forum της πολιτικής. Εδώ δεν ενδιαφέρουν.



    Όταν ο Dylan γράφει το παρακάτω, δεν το γράφει τυχαία. Γνωρίζει πράγματα και το γράφει:



    Blind Willie McTell



    Seen the arrow on the doorpost

    Sayin' this land is condemned

    All the way from New Orlean

    To Jerusalem

    I travelled through East Texas

    Where many martyrs fell

    And I know noone can sing the blues like Blind Willie McTell.



    arrow on the doorpost:

    Υπάρχουν αναφορές ότι έβαζαν διάφορα σημάδια στους καταυλισμούς των σκλάβων. Πού να τρώνε, που να κοιμούνται, που να μην πηγαίνουν κλπ…κλπ…



    East Texas:

    Είναι μία σύγκριση με τον Αμερικάνικο Νότο, Στο Νότο ζούσαν πολλοί μαύροι σκλάβοι που υπέφεραν τα πάνδεινα από τους λευκούς. Πολλοί έχαναν τη ζωή τους και οι υπόλοιποι τους είχαν κάτι σαν θρησκευτικούς μάρτυρες.



    See them big plantations burning

    Hear the cracking of the whips

    Smell that sweet magnolia blooming

    See the ghosts of slavery ships

    I can hear them tribes moaning

    Hear that undertaker's bell

    Nobody can sing the blues like Blind Willie McTell



    plantations burning:

    Οι φυτείες που καίγονται, σημαίνουν το τέλος του θεσμού της σκλαβιάς στα χρόνια του εμφυλίου πολέμου (1860).



    The cracking of the whips:

    Εδώ, έχουμε ένα κοντράστ με την sweet magnolia blooming. Αυτό όμως, δεν σημαίνει τίποτα άλλο παρά μόνο το ότι η “υψηλή κοινωνία” του Νότου, στηρίχτηκε και “πάτησε” πάνω στο θεσμό της σκλαβιάς για να σταθεί. Κοινωνικό κοντράστ.



    The slavery ships:

    Τα “φαντάσματα” των πλοίων που μετέφεραν σκλάβους, εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα και σήμερα στην Αμερικανική κοινωνία.



    Tribes moaning:

    Οι φυλές που βογκάνε, μας πάνε πίσω στα πρώτα χρόνια της σκλαβιάς, στην Αφρικανική Ήπειρο. Οι λευκοί, προκειμένου να πάρουν σκλάβους, διέλυαν οικογένειες, εκμεταλλευόμενοι τις διαφορές και την εχθρότητα μεταξύ των φυλών.



    The undertaker's bell:

    Το κουδούνι του νεκροθάφτη που κλείνει αυτό το κουπλέ, προσθέτει μία θλιβερή νότα στην μαύρη περίοδο της σκλαβιάς και για μια φορά ακόμα, μας λέει, ότι κανείς δεν τραγουδάει τα μπλουζ όπως ο Blind Willie McTell. Κανείς δηλαδή δεν μπορεί να μας περιγράψει αυτή την περίοδο καλύτερα από τον Blind Willie McTell.



    There's a woman by the river

    With some fine young handsome man

    He's dressed up like a squire

    Bootleg whiskey in his hand

    There's a chain gang on the highway

    I can hear them rebels yell

    And I know no οne can sing the blues like Blind Willie McTell



    the chain gang:

    Η παρέα με τις αλυσίδες μπορεί να είναι φυλακισμένοι που απέδρασαν ή σκλάβοι που δουλεύουν και φτιάχνουν το δρόμο (highway).



    The rebel yell:

    Είναι οι φωνές των επαναστατών, αλλά είναι και αυτό το σπαρακτικό που έχει το blues, που βγαίνει από μέσα σου, όταν είσαι σκλάβος με αλυσίδες και ακούς από μακριά τα ουρλιαχτά των επαναστατών να πλησιάζουν προς το μέρος σου. Ποιος ξέρει τι έχουν οι επαναστάτες στο μυαλό τους. Πηγαία έμπνευση ναι, αλλά και τρόμος.



    4. Επιπλεον , αν οι Αμερικανοι ηταν "Ιρλανδοβρεττανοι" , ο "πολεμος της ανεξαρτησιας" τι ηταν ?? Εμφυλιος ??




    Μόνος σου απαντάς σε αυτό. Ο πόλεμος της ανεξαρτησίας ήταν πόλεμος για απεξάρτηση από τους Άγγλους που είχαν εκεί δικαιώματα.

    (Για ποιο λόγο λες εσύ να είχαν δικαιώματα;)



    Μάθε λοιπόν ότι το 1637, οι Άγγλοι της Νέας Αγγλίας (έτσι ονομάζονταν τότε η …..Αμερική –τουλάχιστον η ανατολική ακτή-) έκαναν στο Connecticut, τον πρώτο πόλεμο εναντίον των Ινδιάνων. (Carruth, Gorton. "The Encyclopedia of American Facts and Dates". 10th Ed. New York: Harper Collins Publishers, (C) 1997)



    Η επανάσταση κατά των Άγγλων έγινε στα χρόνια (1775-1783). Η διαδικασία για να ανακηρυχθεί η Αμερική αυτόνομο και ανεξάρτητο κράτος κράτησε από το 1784 έως και το1815. (Carpenter, Allen and Provorse, Carl. "The World Almanac Of The U.S.A." World Almanac Books, New Jersey. (C) 1996).



    Ο εμφύλιος πόλεμος έγινε αργότερα (1861-1865)



    5. Οσον αφορα την "ελληνικη ροκ κουλτουρα" και το γεγονος οτι δεν υφισταται κατα την αποψη σου, μηπως θα μπορουσες να το αναλυσεις λιγο περισσοτερο ετσι ωστε να γινει κατανοητος ο λογος για τον οποιο δεν υπαρχει?? Και επεκτεινωμαι λιγακι: Λες οτι η ροκ κουλτουρα ειναι μια, δηλαδη η "Αμερικανικη ροκ κουλτουρα" δεν διαφερει απο την "Αγγλικη ροκ κουλτουρα" ή την "Γαλλικη " , κ.λ.π. ......Εδω εμεις ειμαστε ενας λαος 10 εκατομυριων (και καποιων εκατομυριων ακομα διασκορπισμενα ανα την υφηλιο) και η μιση Ελλαδα λεει το σαντουιτς σουβλακι, το σουβλακι καλαμακι, το τυρι φετα και το κασερι τυρι (ή και το αναποδο) απο την αλλη μιση..... Δηλαδη η "Ελληνικη γενικοτερη κουλτουρα" ειναι μια ?? Δεν διαφερει απο περιοχη σε περιοχη ??




    Θα πρέπει να μου εξηγήσεις εσύ πρώτα πώς αντιλαμβάνεσαι τη λέξη “κουλτούρα”, για να καταλάβω τι εννοείς.



    ΥΓ: Συγνωμη που ημουν τοσο φλυαρος, παρασυρθηκα...Αν βρισκεις κουραστικες ή παιδαριωδες τις αποριες μου τουλαχιστον απαντησε μου στα 2 πρωτα ερωτηματα και στο φιναλε εσυ το ζητησες…




    Θα μπορούσα να δεχτώ τη Jazz σαν Αμερικάνικο πολιτισμό (οτιδήποτε άλλο είναι “εμβολιασμένο”), αλλά κι’ αυτή από μαύρους ξεκίνησε.



    Το παιχνίδι λοιπόν το έκαναν οι Άγγλοι και οι Ιρλανδοί. Από αυτούς πήραν τα ……εμβόλια!!! Και να μην ξεχνάς ένα σπουδαίο εργαλείο που έχουν εκεί. Την Αγγλική γλώσσα η οποία είναι και θεωρείται de facto επίσημη γλώσσα της χώρας (έτσι ακριβώς γράφει το σύνταγμά τους. “de facto”).



    Τέλος, γιατί πιστεύεις ότι θα βρω τις ερωτήσεις σου …..παιδαριώδεις;





    #5876   /   17.10.2006, 14:39
    Αυτό δεν είναι έτσι:

    "120 εκατομμύρια είναι Γερμανοί, Ιταλοί, Γάλλοι, Σκανδιναυοί, Εβραίοι, Ινδιάνοι: 4.500.000, Ολλανδοί, Ρώσοι, Ούγγροι, Τσέχοι, Έλληνες, Ουκρανοί, Αυστριακοί, Φινλανδοί, Πολωνοί, Λιθουανοί, Αρμένιοι, Κροάτες, Ρουμάνοι, Βέλγοι, Αλβανοί, Ισπανοί, Λετονοί, Βάσκοι, Βούλγαροι, Λουξεμβούργιοι, Ισλανδοί, Εσθονοί, Πορτογάλοι, Βραζιλιάνοι και Τούρκοι."



    Είναι έτσι:

    120 εκατομμύρια είναι Γερμανοί, Ιταλοί, Γάλλοι, Σκανδιναυοί, Εβραίοι, Πορτορικανολατινοαμερικάνοι, Ολλανδοί, Ρώσοι, Ούγγροι, Τσέχοι, Έλληνες, Ουκρανοί, Αυστριακοί, Φινλανδοί, Πολωνοί, Λιθουανοί, Αρμένιοι, Κροάτες, Ρουμάνοι, Βέλγοι, Αλβανοί, Ισπανοί, Λετονοί, Βάσκοι, Βούλγαροι, Λουξεμβούργιοι, Ισλανδοί, Εσθονοί, Πορτογάλοι, Βραζιλιάνοι και Τούρκοι.



    Εκ παραδρομής αναφέρθηκαν οι Ινδιάνοι δύο φορές.



    :-)


    #5877   /   17.10.2006, 14:49
    Θα απαντησω αλλα αναρωτιεμαι αν πρεπει να συνεχισω την συζητηση μεσω σχολιων ή αν θα επρεπε να την συνεχισουμε στο φορουμ. Πιστευω οτι ειναι κριμα να "υποσκιαστει" το αρθρο που εγραψες απο τετοιου ειδους σχολια κι αυτο γιατι μπορει να διαφωνω μαζι σου σε αρκετα πραγματα αλλα δεν μπορω να μην σου αναγνωρισω οτι : Πρωτον , καταναλωσες πολλες ωρες κια πολυ μερακι για να το γραψεις και Δευτερον, τα περισσοτερα απο τα οποια αναφερεις σχετικα με την ιστορια του Ροκ με βρισκουν συμφωνο.

    Παμε λοιπον:



    1.1. Δηλαδη αν ενα ελληνικο σχημα που παιζει ροκ ηχογραφησει ενα δισκο με instrumental τραγουδια (εννοω χωρις λογια , μονο μουσικη), ο δισκος αυτος θα χαρακτηριστει "ελληνοφωνο ροκ" ???





    Το τραγούδι προϋποθέτει στίχο. Λόγια δηλαδή που τραγουδιούνται. Άρα και …..φωνή!!! Το instrumental δηλαδή, ΔΕΝ είναι τραγούδι, και άρα δεν μπορείς καθόλου να το πεις …….όφωνο!!!



    # Κανενα σχολιο!!



    2.2.... Οι Αμερικανοι ειναι ιρλανδοβρετανοι αποικοι??

    .....Δηλαδη οι Ισπανοι, Πορτογαλοι, Ελληνες, κινεζοι, Εβραιοι, Σκωτζεζοι, που ηταν απο τους πρωτους που πατησαν το ποδι τους στην "γη της επαγγελιας" κατα εκαντονταδες χιλιαδες, ειναι μεταναστες εκει??





    Οι Αμερικάνοι είναι άποικοι ……..γενικώς!!!!



    Σύμφωνα με την απογραφή του 2000, οι “Αμερικάνοι” είναι 300.000.000 (παρά κάτι) και αυτά τα εκατομμύρια τα αποτελούν οι εξής πληθυσμοί:

    Το 1/3 του πληθυσμού, 100 εκατομμύρια δηλαδή, είναι Άγγλοι, Ιρλανδοί, Σκωτσέζοι και Ουαλλοί:

    Και συνεχίζω….

    120 εκατομμύρια είναι Γερμανοί, Ιταλοί, Γάλλοι, Σκανδιναυοί, Εβραίοι, Ινδιάνοι: 4.500.000, Ολλανδοί, Ρώσοι, Ούγγροι, Τσέχοι, Έλληνες, Ουκρανοί, Αυστριακοί, Φινλανδοί, Πολωνοί, Λιθουανοί, Αρμένιοι, Κροάτες, Ρουμάνοι, Βέλγοι, Αλβανοί, Ισπανοί, Λετονοί, Βάσκοι, Βούλγαροι, Λουξεμβούργιοι, Ισλανδοί, Εσθονοί, Πορτογάλοι, Βραζιλιάνοι και Τούρκοι.

    60 εκατομμύρια είναι Αφροαμερικάνοι και 5 εκατομμύρια είναι Ινδιάνοι. Το υπόλοιπο, σου το χαρίζω. Είναι οι –ο θεός να τους κάνει δηλαδή- Αμερικάνοι (τα στοιχεία είναι από την Wikipedia).



    # Επομενως αφου οι Αγγλοι ειναι μονο ενα ποσοστο απο τα 100 εκατομμυρια που αναφερεις και αντιπροσωπευουν ενα ακομα μικροτερο ποσοστο του συνολικου πληθυσμου γιατι μονο οι Αγγλοι εχουν το "δικαιωμα" να μιλανε για Αγγλικο ροκ, ενω ολοι οι υπολοιποι λαοι που πηγαν την ιδια εποχη στην Αμερικη, δεν εχουν αυτο το δικαιωμα??

    Ποια στοιχεια της αγγλικης παραδοσιακης μουσικης εχεις ανακαλυψει εσυ στο ροκ ?? Εγω τουλαχιστον μπορω να πω οτι ενα κοινο που εχει η blues με την ελληνικη μουσικη ειναι τα "μορια" (νοτες δηλαδη αναμεσα στα ημιτονια) , "μορια" θα συναντησεις μονο στην αραβικη, την ελληνικη και την spiritual μουσικη.



    3......Μονο οι ιρλανδοβρετανοι μπορουν να χαρακτηριστουν "Ντοπιοι Αμερικανοι πολιτες" ??





    Οι "Ντοπιοι Αμερικανοι πολιτες" είναι οι Ινδιάνοι (American Indians, Indians, Amerindians, Amerinds)



    # Συμφωνω απολυτα, ομως πατωντας πανω σε αυτο γεγονος μπορεις να οδηγηθεις σε λαθος συμπερασματα οπως για παραδειγμα : Οι ντοπιοι κατοικοι της Ελλαδας ηταν οι Πελασγοι, επομενως εμεις οι Ελληνες δεν ειμαστε Ελληνες αλλα Ινδοευρωπαιοι που αποκοισαμε στην Ελλαδα!!



    4. ....Οι Ιρλανδοι ειναι Αγγλοι??





    Έγραψα κάπου ότι οι Ιρλανδοί είναι Άγγλοι;



    # Το εννοεις οταν λες οτι οι Αμερικανοι ειναι "ιρλανδοβρεττανικοι αποικοι" και οι Αγγλοι ειναι οι μονοι που εχουν το δικαιωμα να μιλανε (περα απο τους αμερικανους) για ...ικο κι οχι για ..οφωνο ροκ.



    5.3. Ενταξει, οι Αμερικανοι ειναι κακοι ανθρωποι που ειχαν σκλαβους μεχρι το 1860 .....Οι Αγγλοι που εσφαζαν τους Ινδους καθημερινα ειναι καλυτεροι ?? .....Που πουλησαν την Σμυρνη , την Θρακη και την Κυπρο στους Τουρκους (Δεν το λεω ρατσιστικα, οσοι κανατε ιστορια στο σχολειο ή εστω διαβασατε καποια εγκυκλοπαιδεια καταλαβενετε τι εννοω) ???? Φτανει ενας Ντικενς κι ενας Ιουλιος Βερν για να σβηστουν αυτα τα εγκληματα ??





    Κατ’ αρχήν δεν έγραψα πουθενά, ούτε και τους ονόμασα κακούς. Η δουλεία όμως ήταν καθεστώς και αναφέρομαι σ’ αυτήν, σαν αιτία για τη γέννηση των blues και των spirituals. Τι σχέση έχει η μουσική με όλα αυτά που αναφέρεις; Γιατί το μπερδεύεις; Αυτά, στο forum της πολιτικής. Εδώ δεν ενδιαφέρουν.



    # Δεν τα μπερδευω εγω πρωτος...Παραθετω τα δικα σου λογια απο το αρθρο :



    "Σκεφτείτε ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είχε επιτύχει από τα μέσα του 1800 την εμφάνιση της τέχνης των ιμπρεσιονιστών, τα μεγάλα μυθιστορήματα των Hugo, Flaubert, Tolstoy, & Dickens, τον διανοητικό διαφωτισμό του Καρτεσίου και το επαναστατικό καταστατικό του Marx, τη στιγμή που οι Αμερικανοί ξυλοφόρτωναν ακόμα τους ανθρώπους αυτούς, τους υποχρέωναν στη θλιβερή δουλεία, και τους μεταχειριζόντουσαν “νόμιμα” σαν προσωπική ιδιοκτησία. "



    6.4. Επιπλεον , αν οι Αμερικανοι ηταν "Ιρλανδοβρεττανοι" , ο "πολεμος της ανεξαρτησιας" τι ηταν ?? Εμφυλιος ??





    Μόνος σου απαντάς σε αυτό. Ο πόλεμος της ανεξαρτησίας ήταν πόλεμος για απεξάρτηση από τους Άγγλους που είχαν εκεί δικαιώματα.

    (Για ποιο λόγο λες εσύ να είχαν δικαιώματα;)



    Μάθε λοιπόν ότι το 1637, οι Άγγλοι της Νέας Αγγλίας (έτσι ονομάζονταν τότε η …..Αμερική –τουλάχιστον η ανατολική ακτή-) έκαναν στο Connecticut, τον πρώτο πόλεμο εναντίον των Ινδιάνων. (Carruth, Gorton. "The Encyclopedia of American Facts and Dates". 10th Ed. New York: Harper Collins Publishers, (C) 1997)



    Η επανάσταση κατά των Άγγλων έγινε στα χρόνια (1775-1783). Η διαδικασία για να ανακηρυχθεί η Αμερική αυτόνομο και ανεξάρτητο κράτος κράτησε από το 1784 έως και το1815. (Carpenter, Allen and Provorse, Carl. "The World Almanac Of The U.S.A." World Almanac Books, New Jersey. (C) 1996).



    Ο εμφύλιος πόλεμος έγινε αργότερα (1861-1865)



    # Δεν αναφερομαι στον Εμφυλιο πολεμο που εγινε μεταξυ Βορειων και Νοτιων Αμερικανων κι ειχε ως αφορμη την δουλεία ( Ειδες που και οι λευκοι αμερικανοι πολεμησαν για τα δικαιωματα των μαυρων Αμερικανων?) . Αναφερομαι στο προηγουμενο πολεμο , τον λεγομενο "πολεμο της ανεξαρτησιας" μεταξυ Αγγλων κι Αμερικανων , στον οποιο οι Γαλλοι συμαχησαν με τους Αμερικανους και το τελος του πολεμου οδηγησε στην περιφημη διακυρηξη της ανεξαρτησιας.

    Και στο ρωτησα γιατι αυτο που τωρα χαρακτηριζεις "επανασταση κατα των Αγγλων" θα μπορουσε να χαρακτηριστει Εμφυλιος συμφωνα με τα γραφομενα σου (Αφου οι Αμερικανοι ειναι ιρλανδοβρεττανοι αποικοι)!!



    7. Θα πρέπει να μου εξηγήσεις εσύ πρώτα πώς αντιλαμβάνεσαι τη λέξη “κουλτούρα”, για να καταλάβω τι εννοείς



    # Παραθετω παλι δικα σου λογια :



    "Κουλτούρα, σημαίνει την καλλιέργεια του πνεύματος, την παιδεία αλλά και το σύνολο της πνευματικής παράδοσης και δημιουργίας ενός κοινωνικού συνόλου (ως συνώνυμο της λέξης πολιτισμός)."



    Κι προχωρω λιγο περισσοτερο .....Ενταξει ολοι οι Ελληνες διαθετουμε ελληνικη κουλτουρα, παρολα αυτα ομως η κουλτουρα αυτη εχει διαφορες παραλαγες κατα τοπους και περιοχες. Κι αυτο γιατι ειμαστε μικροτερες κοινωνικες ομαδες ατομων ενος ευρυτερου κοινωνικου συνολου. Ειμαστε αν θελεις υποσυνολα ενος συνολου το οποιο με την σειρα του ειναι υποσυνολο ενος μεγαλυτερου κ.ο.κ.

    ...Με την ιδια λογικη λοιπον η ροκ κουλτουρα του καθε λαου εχει καποια κοινα στοιχεια γενικοτερα αλλα διαφερει απο χωρα σε χωρα κι απο εθνος σε εθνος. ΓΙΑ ΑΥΤΟ λοιπον μπορουμε να μιλησουμε για "Αμερικανικη ροκ κουλτουρα" , Αγγλικη ροκ κουλτουρα" , "Ελληνικη ροκ κουλτουρα" κ.λ.π.

    ...Κατα συνεπεια λοιπον ΓΙΑ ΑΥΤΟ μπορουμε να μιλαμε για "Αμερικανικο ροκ" , "Αγγλικο ροκ" , " Ελληνικο ροκ" , κ.λ.π.

    Το ροκ δεν εχει καταγωγη, ουτε γλωσσα....

    Το ροκ δεν ειναι παραδοσιακη μουσικη καμιας χωρας...

    Το ροκ δεν εχει σχεση με "ριζες" καποιας μουσικης....

    Το ροκ σε καθε χωρα διαφερει στο βαθμο που διαφερει και η κουλτουρα της καθε χωρας, το πολιτικο της συστημα, η κοινωνικη της δομη και η μουσικη της παιδεια...

    Το ροκ δεν ειναι μονο μουσικη....Δεν ειναι μονο ιδεολογια....Δεν ειναι μονο σταση ζωης...Δεν ειναι μονο συγκεκριμενη ενδυματολογια...Δεν ειναι μονο επανασταση...

    Το ροκ ομως αν δεν εχει κατι απο τα παραπανω ΔΕΝ ειναι ροκ.....



    8. Θα μπορούσα να δεχτώ τη Jazz σαν Αμερικάνικο πολιτισμό (οτιδήποτε άλλο είναι “εμβολιασμένο”), αλλά κι’ αυτή από μαύρους ξεκίνησε.



    Το παιχνίδι λοιπόν το έκαναν οι Άγγλοι και οι Ιρλανδοί. Από αυτούς πήραν τα ……εμβόλια!!! Και να μην ξεχνάς ένα σπουδαίο εργαλείο που έχουν εκεί. Την Αγγλική γλώσσα η οποία είναι και θεωρείται de facto επίσημη γλώσσα της χώρας (έτσι ακριβώς γράφει το σύνταγμά τους. “de facto”).



    Για την ιστορια παραθετω μερικες απο τις πιο κλασικες κλιμακες που χρησιμοποιουνται στην jazz :



    1. Dorian ( Δωρικη)

    2. Lydian/ Mixolydian (Λυδικη/μιξολυδικη)

    3. lokrian (Λοκρικη)

    4. Aiolian (Αιλολικη ή πιο γνωστη ευρεως σαν "μινορε")

    5. Ionian (Ιωνικη ή πιο γνωστη ευρεως σαν "Ματζορε" )

    6. Frygian/ spanish frygian ( φρυγικη/ Ισπανικη φρυγικη)



    Οπως βλεπεις μονο ιρλανδικες και αγγλικες δεν ειναι οι ονομασιες κι αυτο θεωρειται Defacto σε οποιοδηποτε βιβλιο ανοιξεις που να πραγματευται την jazz μουσικη και σε οποιδηποτε ωδειο κι αν σπουδασεις jazz.



    9. Οσο για το "παιδαριωδες" , ζητω συγνωμη ....Ατυχης επιλογη λεξης λογω της περασμενης ωρας και της κουρασης μου.

    #5878   /   17.10.2006, 16:29
    # Επομενως αφου οι Αγγλοι ειναι μονο ενα ποσοστο απο τα 100 εκατομμυρια που αναφερεις και αντιπροσωπευουν ενα ακομα μικροτερο ποσοστο του συνολικου πληθυσμου γιατι μονο οι Αγγλοι εχουν το "δικαιωμα" να μιλανε για Αγγλικο ροκ, ενω ολοι οι υπολοιποι λαοι που πηγαν την ιδια εποχη στην Αμερικη, δεν εχουν αυτο το δικαιωμα??




    Δεν έγραψα πουθενά ότι δεν έχουν το δικαίωμα. Σ’ εκείνα τα χρόνια όμως, οι Βρετανοί έκαναν το “παιχνίδι”. Οι Βρετανοί είναι που επέβαλλαν την κουλτούρα τους. Οι Βρετανοί (γενικώς) είναι τα 66 εκατομμύρια από τα 100. Τα υπόλοιπα 34 είναι Ιρλανδοί. (όχι Γιάννης, Γιαννάκης δηλαδή)



    Ποια στοιχεια της αγγλικης παραδοσιακης μουσικης εχεις ανακαλυψει εσυ στο ροκ ??




    Βάλε να ακούσεις π.χ. το “Lady Jane” και το “Play with Fire”.

    Ψάξε να βρεις τους Green Pajamas που είναι μάλιστα και ……..Αμερικανοί!!!

    Ε πρέπει να ψάχνεις και λίγο…



    # Συμφωνω απολυτα, ομως πατωντας πανω σε αυτο γεγονος μπορεις να οδηγηθεις σε λαθος συμπερασματα οπως για παραδειγμα: Οι ντοπιοι κατοικοι της Ελλαδας ηταν οι Πελασγοι, επομενως εμεις οι Ελληνες δεν ειμαστε Ελληνες αλλα Ινδοευρωπαιοι που αποκοισαμε στην Ελλαδα!!




    Υπάρχει και αυτή η άποψη, αλλά αυτό ας το δούμε καλύτερα σε κάποιο topic περί καταγωγής των Ελλήνων, όταν θα μιλήσουμε για τις ρίζες του Ελληνικού …..Rock!!!!



    4. ....Οι Ιρλανδοι ειναι Αγγλοι??






    Έγραψα κάπου ότι οι Ιρλανδοί είναι Άγγλοι;



    # Το εννοεις οταν λες οτι οι Αμερικανοι ειναι "ιρλανδοβρεττανικοι αποικοι" και οι Αγγλοι ειναι οι μονοι που εχουν το δικαιωμα να μιλανε (περα απο τους αμερικανους) για ...ικο κι οχι για ..οφωνο ροκ.




    Απάντησα πιο πριν σ’ αυτό. Φαντάζεσαι όμως να είχε –ας πούμε- επιβληθεί η Ουκρανική κουλτούρα και να παίζαμε τώρα όλοι μπαλαλάικες; Αντιλαμβάνεσαι τι θέλω να πω μ’ αυτό;



    5.3. Ενταξει, οι Αμερικανοι ειναι κακοι ανθρωποι που ειχαν σκλαβους μεχρι το 1860 .....Οι Αγγλοι που εσφαζαν τους Ινδους καθημερινα ειναι καλυτεροι ?? .....Που πουλησαν την Σμυρνη , την Θρακη και την Κυπρο στους Τουρκους (Δεν το λεω ρατσιστικα, οσοι κανατε ιστορια στο σχολειο ή εστω διαβασατε καποια εγκυκλοπαιδεια καταλαβενετε τι εννοω) ????




    Έχω απαντήσει σ’ αυτό και η απάντησή μου ισχύει.



    # Δεν αναφερομαι στον Εμφυλιο πολεμο που εγινε μεταξυ Βορειων και Νοτιων Αμερικανων κι ειχε ως αφορμη την δουλεία (Ειδες που και οι λευκοι αμερικανοι πολεμησαν για τα δικαιωματα των μαυρων Αμερικανων?)




    Ναι είδα!!! Το έχω γράψει μάλιστα!!!



    Αναφερομαι στο προηγουμενο πολεμο , τον λεγομενο "πολεμο της ανεξαρτησιας" μεταξυ Αγγλων κι Αμερικανων , στον οποιο οι Γαλλοι συμαχησαν με τους Αμερικανους και το τελος του πολεμου οδηγησε στην περιφημη διακυρηξη της ανεξαρτησιας.

    Και στο ρωτησα γιατι αυτο που τωρα χαρακτηριζεις "επανασταση κατα των Αγγλων" θα μπορουσε να χαρακτηριστει Εμφυλιος συμφωνα με τα γραφομενα σου (Αφου οι Αμερικανοι ειναι ιρλανδοβρεττανοι αποικοι)!!




    Οι Γάλλοι, οι Ιρλανδοί και οι Βρετανοί αποίκησαν τις βορειοανατολικές ακτές και έφτασαν μέχρι τον Καναδά. Οι Βρετανο/Ιρλανδοί, είχαν 13 αποικίες. Όταν έχεις μία αποικία είναι επόμενο να μεταφέρεις εκεί την κουλτούρα σου. (Ο Van Morrison όποτε αναφέρεται στην Νέα Υόρκη, λέει πως είναι η μεγαλύτερη Ιρλανδική πόλη του κόσμου.) Κάποια στιγμή όμως μέσα στα χρόνια, από γενιά σε γενιά, δημιουργήθηκε η ανάγκη να οργανωθούν οι κάτοικοι εκεί σε ένα κράτος απεξαρτημένοι από τους Βρετανούς. Όσο πιο απλά το είπα…



    Και όσο γι’ αυτό που ρωτάς:



    .....Δηλαδη οι Ισπανοι, Πορτογαλοι, Ελληνες, κινεζοι, Εβραιοι, Σκωτζεζοι, που ηταν απο τους πρωτους που πατησαν το ποδι τους στην "γη της επαγγελιας" κατα εκαντονταδες χιλιαδες, ειναι μεταναστες εκει??




    Ψάξε και βρες τη διαφορά που έχει ο άποικος από τον μετανάστη και θα απαντήσεις μόνος σου.



    Ενταξει ολοι οι Ελληνες διαθετουμε ελληνικη κουλτουρα, παρολα αυτα ομως η κουλτουρα αυτη εχει διαφορες παραλαγες κατα τοπους και περιοχες. Κι αυτο γιατι ειμαστε μικροτερες κοινωνικες ομαδες ατομων ενος ευρυτερου κοινωνικου συνολου. Ειμαστε αν θελεις υποσυνολα ενος συνολου το οποιο με την σειρα του ειναι υποσυνολο ενος μεγαλυτερου κ.ο.κ.

    ...Με την ιδια λογικη λοιπον η ροκ κουλτουρα του καθε λαου εχει καποια κοινα στοιχεια γενικοτερα αλλα διαφερει απο χωρα σε χωρα κι απο εθνος σε εθνος. ΓΙΑ ΑΥΤΟ λοιπον μπορουμε να μιλησουμε για "Αμερικανικη ροκ κουλτουρα" , Αγγλικη ροκ κουλτουρα" , "Ελληνικη ροκ κουλτουρα" κ.λ.π.




    Σε τι διαφέρει δηλαδή η “Ελληνικη ροκ κουλτουρα” από την “Αμερικανικη ροκ κουλτουρα”; Μπορείς να μου το εξηγήσεις; Ο ένας τρώει ελιές με φέτα και ο άλλος τρώει χοτ-ντογκς; :-))))



    ...Κατα συνεπεια λοιπον ΓΙΑ ΑΥΤΟ μπορουμε να μιλαμε για "Αμερικανικο ροκ" , "Αγγλικο ροκ" , " Ελληνικο ροκ" , κ.λ.π.




    Έχω καταθέσει την άποψή μου και ήμουν σαφής σ’ αυτό.



    Το ροκ δεν εχει καταγωγη, ουτε γλωσσα....

    Το ροκ δεν ειναι παραδοσιακη μουσικη καμιας χωρας...

    Το ροκ δεν εχει σχεση με "ριζες" καποιας μουσικης....




    Όχι… τίποτα δεν έχει!!! Έτσι φύτρωσε μια μέρα ξαφνικά!!!



    Για την ιστορια παραθετω μερικες απο τις πιο κλασικες κλιμακες που χρησιμοποιουνται στην jazz :



    1. Dorian ( Δωρικη)

    2. Lydian/ Mixolydian (Λυδικη/μιξολυδικη)

    3. lokrian (Λοκρικη)

    4. Aiolian (Αιλολικη ή πιο γνωστη ευρεως σαν "μινορε")

    5. Ionian (Ιωνικη ή πιο γνωστη ευρεως σαν "Ματζορε" )

    6. Frygian/ spanish frygian ( φρυγικη/ Ισπανικη φρυγικη)



    Οπως βλεπεις μονο ιρλανδικες και αγγλικες δεν ειναι οι ονομασιες κι αυτο θεωρειται Defacto σε οποιοδηποτε βιβλιο ανοιξεις που να πραγματευται την jazz μουσικη και σε οποιδηποτε ωδειο κι αν σπουδασεις jazz.




    Άσχετο το παράδειγμα σου. Δεν είπα τίποτα εγώ για κλίμακες της jazz και τις ονομασίες αυτές τις γνωρίζω. Εγώ μίλησα για την επίσημη γλώσσα της χώρας, που βάσει του συντάγματος είναι de facto η Αγγλική.






    #5880   /   17.10.2006, 17:06
    Θα μου επιτρεψεις να απαντησω καποια αλλη στιγμη γιατι πρεπει να φυγω :)




    #5882   /   17.10.2006, 17:27
    Καλή συνέχεια... :-)

    #5883   /   17.10.2006, 18:47   /   Αναφορά
    οκ, τώρα θα σας σπάσω το ντουέτο αλλά δεν πειράζει! :Ρ



    Orfeus, τα άρθρα σου είναι πάντα καλά μελετημένα και καλογραμμένα. Για αυτό και είμαι πάντα μια από τους πολλούς που αρέσκονται στην ανάγνωση τους.

    Το σημερινό σου άρθρο μου κέντρισε το ενδιαφέρον αν και σε μερικά σημεία έπιασα τον εαυτό μου να κουνά αντιφατικά το κέφάλι με αυτά που διάβαζε. Όμως είμαι ακόμα ένα νεογνό στη μουσική σε σχέση με κάποιον σαν εσένα, οπόταν σέβομαι τη δική σου άποψη και φυσικά συνεχίζω τη δική μου μελέτη.

    Το μόνο που θέλω να αναφέρω είναι το θέμα του αν το ροκ που παράγεται στην Ελλάδα είναι ελληνόφωνο ή ελληνικό. εσύ επιμένεις ότι πρόκειται για ελληνόφωνο. Αυτό όμως είναι ορθό αν η μουσική δομή των τραγουδιών είναι καθαρά δυτική (Αμερικανικοαγγλική) και απλά οι στίχοι γραμμένοι στην ελληνική.

    όμως είναι δυνατόν ένας έλληνας συνθέτης ή τραγουδοποιός να γράφει εντελώς ανεπηρέαστος από την δική του κουλτούρα; ούτε συνειδητά δεν μπορούμε να φράξουμε μακριά από τον εγκέφαλο ή την ψυχή μας, τα βιώματα και τα ακούσματα που κουβαλάμε μέσα μας είτε από την μέρα που γεννηθήκαμε είτε αυτά που βρίσκονται στα γονίδια μας δεκαετίες τώρα.

    Δεν έχει το ροκ made in Greece δική του ρίζα; δεν επηρεάζεται από το ρεμπέτικο και την ελληνική παραδοσιακή μουσική, όπως ακριβώς πρωτοεπηρεάστηκε το ροκ από τα μπλουζ;

    τελοσπάντων, το σημείο συστήνει περισσότερη φωτιά, αλλά όχι για εδώ.



    Πάντως για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για το κείμενο σου!!!!
    #5884   /   17.10.2006, 19:56
    Στη διαδρομή όλα γίνονται.

    Όταν όμως μιλάω για Ελληνόφωνο Rock, αναφέρομαι πάντοτε στη δυτική δομή των τραγουδιών και όταν λέω ότι το rock είναι προϊόν δυτικής κουλτούρας και δεν είναι κουλτούρα του Έλληνα ή του Κινέζου, αναφέρομαι πάντοτε στην εποχή και στις συνθήκες της γέννησής του. Αναφέρομαι στη δεκαετία του 50 που η μουσική αυτή γεννήθηκε!!! Πιο πριν δεν υπήρχε!!!



    Δεν το βλέπω πουθενά στην Ελληνική κουλτούρα και ιστορία. Πού είναι;

    Στον Μαραθώνα; Στις Θερμοπύλες; Στον Παρθενώνα; Στη Βαβυλώνα; Στην Αλεξάνδρεια; Στην Αλαμάνα; Στα Δερβενάκια; Στο Χάνι της Γραβιάς; Στην Πίνδο; Πού;



    Τώρα... το να μπερδευτεί με το ρεμπέτικο, ή το παραδοσιακό, ας μπερδευτεί.

    Αλλά θα μπερδευτεί όντας έτοιμο, φτιαγμένο, μεγαλωμένο, ποτισμένο και ταϊσμένο δυτικά!!! Δεν θα είναι το "μωρό" που θα ακουμπήσει στο blues. Κατάλαβες τι θέλω να πω; Δεν θα είναι το υβρίδιο που ήταν τότε. Εδώ τώρα θα έχουμε δύο είδη μουσικής “μεγαλωμένα” και “ώριμα”.



    Ωστόσο, οι συντήξεις έχουν πάντοτε μεγάλο ενδιαφέρον και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι καταθέσεις του Νίκου Παπάζογλου στο "Χαράτσι" και στο "Μέσω Νεφών".



    Σ' ευχαριστώ... :-)




    #5885   /   17.10.2006, 21:41   /   Αναφορά
    Πολύ καλό άρθρο, ευθύ, ολοκληρωμένο και περιεκτικότατο...Τα καλά λόγια γείτονα στα 'παν οι προηγούμενοι, εγώ δεν θα μακρυγορήσω..
    #5887   /   18.10.2006, 03:18   /   Αναφορά
    Ορφέα πάρα πολύ ωραίο το άρθρο σου. Μπορώ να πω ότι πλούτισα αρκετά τις γνώσεις μου για το ροκ. Αγαπημένο μου βέβαια είναι το ...4ο κεφάλαιο ;)

    Κακώς ενοχλούνται μερικοί απ' τον χαρακτηρισμό "ελληνόφωνο ροκ". Δεν είναι κάτι υποτιμητικό.

    Ας πάρουμε για παράδειγμα το καταπληκτικό τραγούδι των Κατσιμιχαίων "Η μοναξιά του σχοινοβάτη". Είναι ένα τραγούδι που θα το χαρακτηρίζαμε μάλλον μπλουζ-ροκ (Ορφέα βοήθησέ με λίγο στην κατηγοριοποίησή του) ενώ έχει όμως ελληνικό στίχο. Στην μουσική και στο ύφος δεν υπάρχει κάτι το ελληνικό, άρα δεν μπορώ να το ορίσω ως ελληνικό μουσικό είδος αλλά ο στίχος είναι καθαρά ελληνικός. Προσωπικά προτιμώ ένα τέτοιο συνδυασμό ξένης μουσικής και ελληνικού στίχου παρά κάτι υβρίδια ροκ-λαϊκο-ποπ-παραδοσιακά... Ή κάτι κομμάτια του "ελληνικού ροκ" που είναι ίσα ίσα για να βαράς πάνω κάτω το κεφάλι σου όταν είσαι γυμνασιόπαιδο ή ....όταν μαστουρώνεις.

    Αν αξίζει κάτι να ελληνοποιηθεί απ' το Ροκ είναι το ίδιο το κίνημα. Οι κοινωνικές επαναστάσεις αυτές που περιγράφει κι ο Ορφέας παραπάνω δεν ξέρω κατά πόσο έγιναν στην Ελλάδα και καλό θα ήταν μαζί με το μουσικό είδος να εισάγουμε και την ιδέα του ροκ ως προοδευτική αντιμετώπιση των πραγμάτων και ευαισθητοποίηση των μαζών.



    Πραγματικά χαίρομαι όποτε διαβάζω τα κείμενα του Ορφέα για την Ροκ μουσική, γιατί βρίσκω το πραγματικό Ροκ, το ροκ που ήταν κίνημα, μουσικό είδος και τρόπος ζωής. Και το λέω αυτό επειδή σήμερα εύκολα απαντά κανείς "ακούω ροκ" αλλά λίγες φορές αυτό αντιστοιχεί στην πραγματική έννοια του ροκ. Όπως και να το κάνουμε,συχνά συναντώ την αντίληψη ότι αν βαρέσεις ντραμς και χώσεις λίγες ηλεκτρικές κιθάρες κάνεις αυτομάτως Ροκ μουσική. Και κάπου εκεί αρχίζει και μπλέκεται το πράγμα. Ευτυχώς ο Ορφέας το ξεμπλέκει!

    Ορφέα σ' ευχαριστούμε και πάλι :)



    Υ.Γ. Πάντα ανατριχιαστική η ανάλυση του Willie Mctell (στο σχόλιό σου). Πραγματικό αριστούργημα, μακάρι με κάποιο τρόπο να γινόταν πιο γνωστό.
    #5891   /   18.10.2006, 15:44   /   Αναφορά
    Οπως παντα!!!!Να μας μαθαινεις πραγματα!!!!το αρθρο δεν εχει και σχολιασμο για τελειο...!!!Keep writting man!!
    #5893   /   18.10.2006, 16:36   /   Αναφορά
    Εξαιρετικη η δημοσιευση σου Γιωργο!



    Την διαβασα ηδη 2 φορες, αν και ιδιαιτερα κουρασμενη την πρωτη φορα, δεν μπορουσα να διακοψω την αναγνωση στη μεση.



    Δεν μπορω να σου επιβαλλω ερωτηματα ΤΩΡΑ, γιατι δεν εχω κανει η ιδια την ερευνα που εχεις κανει εσυ, παντως χαιρομαι παντα οταν διαβαζω ενα αρθρο σου στο ΜΗ! ΚΑι αυτο ειναι σιγουρα απο τα πιο εξαιρετικα, παρολο τον ογκο των πληροφοριων!



    Απλα...ευχαριστουμε!
    #5894   /   18.10.2006, 16:46   /   Αναφορά
    Μνημειώδες άρθρο, Ορφέα. Εύγε!



    ::beer::



    #5895   /   18.10.2006, 17:55
    ΕΥΓΕ...

    Nα και μια αναφορα στο ΡΟΚ και την καταγωγη του, που ομολογουμενως δεν την ειχαμε σκεφτει και δεν την ειχαμε δει και καπου αλλου.

    Η ακολουθια που γνωριζα και παντα υποστηριζα ηταν spiritual , blues , rythm n' blues, rock n' roll ,rock e.t.c. αλλα ολα αυτα παντα σε σχεση με τις μουσικες επιροες που υπηρχαν σε καθε σταδιο , και διαμορφωναν το επομενο.

    η κοινωνικοπολιτικη σου αναλυση ηταν κατι δυνατο .



    τελος θα παρακαλουσα αυτη η συζητηση περι ελληνικου ροκ να μεταφερθει εκει που ξεκινησε , γιατι εδω απλως χαλαει την ολη προσπαθεια.




    #5896   /   18.10.2006, 18:37   /   Αναφορά
    Σας ευχαριστώ όλους...



    :-)
    #5897   /   18.10.2006, 23:03   /   Αναφορά
    Με τέτοια άρθρα και ...ο άσχετος γίνεται σχετικός... Σ' ευχαριστώ γι' αυτό Ορφεάκο μου.. :)
    #5898   /   18.10.2006, 23:16
    Αρεσε το άρθρο και στο "bad boy";-)

    #5902   /   19.10.2006, 01:32
    Σ' ευχαριστώ Νεκταρία...

    Να 'σαι καλά...



    :-)

    #5931   /   20.10.2006, 02:54   /   Αναφορά
    Πολύ καλό και απλά γραμμένο για εμένα ας πούμε που έχω άγνοια, κατατοπιστικότατο.

    Είναι σίγουρο ότι θα διαβάζω όσο μπορώ κάθε μέρα μέχρι να το τελειώσω...

    Ορφέα πολλά μπράβο!
    #5939   /   20.10.2006, 21:22
    Επιβεβαίωσα πράματα που ήξερα και έμαθα πράματα που δέν ήξερα... Μπράβο Ορφέα

    #5956   /   21.10.2006, 15:19
    POLI KALO!!!! Telika ena katalava den iparxei etimologia ths erwthsh ti einai rock?

    #5957   /   21.10.2006, 16:00
    Ετυμολογία;

    Γράφω στην αρχή τον ορισμό!!



    :-)

    #5976   /   23.10.2006, 11:24   /   Αναφορά
    Για αλλη μια φορα διαβασα ενα πολυ καλο αρθρο σου....

    Ευχομαι να εχεις ... κεφια και διαβασουμε κιαλλα!



    “People try to put us d-d-down

    (Talkin' 'bout my generation)

    Just because we g-g-get around

    (Talkin' 'bout my generation”)



    #5977   /   23.10.2006, 13:54
    Εύχομαι ...κι εγώ!!!!



    Να 'σαι καλά... :-

    #6102   /   06.11.2006, 08:17   /   Αναφορά
    Ευχαριστούμε πολύ για το κείμενο! Πάει κατευθείαν για εκτύπωση....
    #8056   /   20.04.2007, 22:30   /   Αναφορά
    Ορφέα είσαι μεγάλη πένα (μεγάλο πληκτρολόγιο για ν' ακριβολογούμε), μα την αλήθεια. Μπράβο!
    #8058   /   21.04.2007, 01:54   /   Αναφορά
    Καταπληκτικό άρθρο,γεμάτο με όσα χρειάζεται κάποιος για να μάθει τι είναι rock!Πολλή καλή δουλειά Orfeus!
    #9175   /   26.08.2007, 00:05   /   Αναφορά
    vasika file KANEIS den mporei na eksigisei ti einai ROCK......





    alla tha prospathisw na anaferw se mia dimosieusi tin ennoia tou rock...

    pou oute kai ayto tha einai kati teleiws safes!!
    #9184   /   26.08.2007, 16:02   /   Αναφορά
    Φίλε Θέμη...

    Ούτε κι εγώ κάνω το δάσκαλο! Σου παραθέτω ένα μέρος από την εισαγωγή μου, που μάλλον δεν τη διάβασες!



    Κι αν κάποιος εμφανιστεί ως παντογνώστης για να σας απαντήσει, μη τον πιστέψετε και προ παντός, μη νομίσετε -ούτε για μια στιγμή- ότι ήρθα τώρα εγώ με αυτό το άρθρο για να σας απαντήσω, γιατί ούτε κι εγώ μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα. Δεν είναι τόσο απλό να εξηγήσεις “Τι είναι Rock”. Μία παρουσίαση της ιστορίας και των πρωταγωνιστών της μουσικής αυτής σκηνής θέλω – επιτέλους - να κάνω. Το έχω υποσχεθεί άλλωστε εδώ και πολύ καιρό. Καλή ανάγνωση...




    mdx
    #24599   /   05.05.2012, 20:14   /   Αναφορά

    Μία κουβέντα περί rock απόλυτα περιεκτική και σωστή.....και ίσως η πραγματική αξία αυτής της μουσικής....



    "Και να λοιπόν το πρώτο πράγμα που το Rock ‘n’ Rollδιδάσκει στο Αμερικανικό έδαφος: Συνύπαρξη Λαών. "




    Όλα τα άλλα περί Ελληνικού ή Ελλληνόφωνου Ροκ....πιστεύω είναι δευτερεύοντα....


    Άλλα ας μου επιτραπεί να πώ και εγώ την άποψη μου....


    Το ροκ είναι η βάση.....Το Ελληνικό ροκ είναι η εξέλιξη στην γεωγραφική έκταση της Ελλάδας!


    Δεν είναι Ροκ πια......είναι Ελληνικό Ροκ.....κάτι περίπου διαφορετικό και κάτι περίπου ίδιο...




    Το Θέμα με την αμερικάνικη ανεξαρτησία.....οκ.....είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοια θέματα...?????Οι Βρετανοί άποικοι θέλησαν να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους από την μητροπολιτική Βρετανία.....το Βασίλειο της Βρετανείας ( Άγγλοι,Ιρλανδοί,Σκωτσέζοι,Ουαλοί )