ελληνική μουσική
    796 online   ·  210.851 μέλη

    «Το Ελληνικό Τραγούδι στις Τηλεοπτικές Διαφημίσεις»

    anasm
    13.03.2007, 23:48
    Γειά χαρά σε όλες τις φίλες και τους φίλους του Forum!!:))

    Θα ‘θελα να σας παραθέσω για συζήτηση έναν προβληματισμό μου…

    Στο περυσινό CD του Χατζηγιάννη, μεταξύ των άλλων, υπήρχε και μια πολύ συμπαθητική μπαλάντα, το «Όνειρο ζώ».
    Το κομμάτι αυτό, έτυχε να το ακούσω για πρώτη φορά στην τηλεόραση, σαν «μουσικό χαλί» της νέας, τότε, διαφήμισης της Cosmote.
    «Να ‘μαι στα σύννεφα ψιλά μ’ένα τηλέφωνο αγκαλιά… τ’ακούω πάλι να χτυπά… Μη, μη με ξυπνάτε τώρα…»
    Αυτό, που τελείως αυθόρμητα ένιωσα, ήταν στιγμιαίος θαυμασμός για έναν πολύ έξυπνο στίχο, «κομμένο και ραμμένο» για τη διαφημιστική campagna της Cosmote.
    Το τραγούδι αυτό, νομίζω, έχει, πραγματικά, πολύ όμορφες και αληθινές «εικόνες» από την καθημερινότητα όλων μας.
    Όμως, εγώ τουλάχιστον, όσες φορές κι αν το άκουσα στη συνέχεια, «αντανακλαστικά» το συνέδεα με την Cosmote κι όχι με κάποιο καθαρά δικό μου βίωμα…
    Όσο κι αν ακουστεί «βαρύγδουπο», νιώθω ότι είχε χάσει το «password» με το οποίο θα άνοιγε το «σκληρό δίσκο» της μνήμης μου –των αναμνήσεών μου…

    Άραγε, γενικά, το τραγούδι, μέσα από τη διαφήμιση, κορυφώνεται εκφραστικά??..
    Αγγίζει βαθύτερα το Κοινό, ανασύροντας (χάρη στη συνδρομή και της εικόνας) πολύ πιο βαθιές «θύμησες» από τον αχανή «βυθό» των αναμνήσεων του ακροατή, συγκλονίζοντάς τον??...
    Ή, αντίθετα, υποβαθμίζεται στη συνείδηση του Κοινού, αφού «συνειρμικά», όταν το ακούει, αυτομάτως, το συνδέει με ένα καταναλωτικό προϊόν??...
    Άρα το «αντιστοιχεί», όχι με μια εμπειρία του –ένα συναίσθημά του, αλλά με κάτι το «μιάς χρήσης»??...
    Έτσι, το τραγούδι, όσο καλό, αντικειμενικά, κι αν είναι, «εξανεμίζεται» η εκφραστική και καλλιτεχνική του αξία...

    Γράψτε τις σκέψεις σας, στείλτε τα σχόλιά σας!!
    Κατά βάθος, τις πιο πολλές φορές, η «αλήθεια» είναι κάπου ενδιάμεσα…


    swkraths
    14.03.2007, 00:16
    H πικρή αλήθεια είναι αυτή νομίζω anasm....Ειδικά στην περίπτωση που αναφέρεις είναι κάπως "χοντροκομμένο" το όλο θέμα(στην cosmote αναφέρομαι) αφού όποτε βγάζει καινούριο δίσκο ο Χατζηγιάννης ξεκινάει και μια καμπάνια διαφημίσεων η cosmote...
    Ή μήπως γίνεται το ανάποδο...??
    nefos
    14.03.2007, 00:38

    @ Αnasm αν θες διάβασε το άρθρο που βρίσκεται στο παρακάτω topic (είναι το 2ο post στην 1η σελίδα) Τραγούδια σε διαφημίσεις. Απλά σαν αναφορά και μόνο.
    anasm
    14.03.2007, 19:54
    Παράθεση:

    Το μέλος nefos στις 14-03-2007 στις 00:38 έγραψε...


    @ Αnasm αν θες διάβασε το άρθρο που βρίσκεται στο παρακάτω topic (είναι το 2ο post στην 1η σελίδα) Τραγούδια σε διαφημίσεις. Απλά σαν αναφορά και μόνο.




    Ειλικρινά, συγνώμη…
    Άθελά μου, έκανα «γκάφα».
    Θα έπρεπε, πριν ανοίξω το topic αυτό, να ελέγξω αν υπάρχει κάτι, ουσιαστικά, παραπλήσιο και μάλιστα τόσο πρόσφατα δημοσιευμένο…
    Αν θέλεις και μπορείς, φαντάζομαι θα ήταν καλό –λειτουργικό να ενσωμάτωνες τα δύο αυτά topic σε ένα…Τί λες κι εσύ??..

    Θα ήθελα ακόμη να κάνω, με την ευκαιρία κι ένα επιπλέον σχόλιο πάνω στο Θέμα μας «Το Τραγούδι στη Διαφήμιση».
    Αν είμασταν καταξιωμένοι Δημιουργοί, θα ήταν, παρόλα αυτά, η πρόταση, έντονα δελεαστική και κανένας μας, ρεαλιστικά, δεν θα την απέρριπτε με «απόλυτους» όρους…
    Σε τελική ανάλυση, και ο Καλλιτέχνης είναι, καταβάθος, ένας άνθρωπος με τις ανάγκες και τις αδυναμίες του «μέσου» ανθρώπου…
    Άρα ας μην τον πυροβολούμε αμείλικτα!!

    Το σημαντικό, νομίζω, είναι το κομμάτι να έχει καταξιωθεί από μόνο του –αυτόνομα στη συνείδηση του Κοινού.
    Τότε και μόνο, αν προκύψει η συγκυρία να ζητηθεί στα πλαίσια ενός διαφημιστικού spot, δεν μετατρέπεται σε «υπηρέτη» του εκάστοτε προϊόντος αλλά σε δυνατό –αυτόνομο «άνεμο», που φυσάει για «πάρτη του» και φέρνει «τούμπα» την μελαγχολία, την απαισιοδοξία μας και γιατί όχι και τις καταναλωτικές μας προτιμήσεις!!