ελληνική μουσική
    470 online   ·  210.848 μέλη

    Διόδια σε 5 χρόνια στην Αθήνα

    tsibitos
    19.03.2007, 23:41
    Εισηγήσεις συγκοινωνιολόγων που βλέπουν την πρωτεύουσα να ασφυκτιά το 2010

    Διόδια και στην Αθήνα - κατά τα πρότυπα του Λονδίνου και της Στοκχόλμης - προκρίνουν οι συγκοινωνιολόγοι για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που ώς το 2010 εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας στους μεγάλους δρόμους της πρωτεύουσας.

    Το μέτρο των αστικών διοδίων για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) κ. Γιάννης Χανδάνος, «θα πρέπει να προετοιμαστεί σωστά ώστε να εφαρμοστεί σε διάστημα τουλάχιστον πέντε χρόνων από σήμερα».

    Οι συγκοινωνιολόγοι συμφωνούν ότι η επιβολή μέτρων τιμολόγησης - διοδίων κατά κανόνα προκαλεί έντονες αντιδράσεις. Παράλληλα αναγνωρίζουν ότι η Αθήνα αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς από τη μία υπάρχουν πολλές πύλες εισόδου στο κέντρο που κάνουν την εφαρμογή του μέτρου δύσκολη, ενώ από την άλλη το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν είναι ακόμη επαρκές ώστε να αποτελέσει εναλλακτική λύση για τους οδηγούς των Ι.Χ.

    Όσον αφορά την Αθήνα τονίστηκε ότι θα πρέπει να αποσαφηνιστούν ζητήματα όπως η περίμετρος εγκατάστασης των διοδίων, εάν θα χρησιμοποιούνται κάμερες για τη βεβαίωση των οφειλών, η βελτίωση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς, η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και η τιμολόγηση, που απαιτεί κοινωνική συναίνεση.

    Μειώνει κίνηση και ρύπανση

    Στο Λονδίνο το σύστημα διοδίων στο κέντρο της πόλης εφαρμόστηκε πρώτη φορά τον Φεβρουάριο 2003. Το τίμημα εισόδου στην πόλη από τις 7 π.μ. έως τις 6.30 μ.μ. στοίχιζε στην πρώτη φάση εφαρμογής 7,5 ευρώ (5 λίρες), ενώ από τον Ιούλιο του 2005 διαμορφώθηκε στα 12 ευρώ (8 λίρες). Η τιμολόγηση ισχύει για όλα τα οχήματα πλην των κατοίκων, που έχουν έκπτωση 90%. Επίσης όλα τα οχήματα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, τα ταξί και τα λεωφορεία δεν πληρώνουν διόδια. Ύστερα από τέσσερα χρόνια λειτουργίας του συστήματος παρατηρήθηκε μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. κατά 33%. Εκτιμάται ότι σήμερα περίπου 40.000 - 50.000 οδηγοί χρησιμοποιούν πλέον λεωφορείο, ποδήλατο ή ταξί.

    Πιλοτική εφαρμογή του μέτρου των διοδίων άρχισε τον Ιανουάριο του 2006 και στη Στοκχόλμη όπου οι οδηγοί υπόκεινται σε κλιμακωτή χρέωση ανάλογα με την ημέρα και ώρα εισόδου στο κέντρο της πόλης. Ο κυκλοφοριακός φόρτος περιορίστηκε κατά 25%, ο χρόνος αναμονής στα μποτιλιαρίσματα μειώθηκε κατά 30-50% και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 14% στο κέντρο της Στοκχόλμης. Αρχικά οι κάτοικοι εναντιώθηκαν στο μέτρο, ωστόσο τον Σεπτέμβριο του 2006 - εννιά μήνες μετά την εφαρμογή του - σε σχετικό δημοψήφισμα επικράτησε το «ναι».

    πηγη ta-nea.dolnet.gr
    rompa
    20.03.2007, 08:40
    Αμήν και πότε ... Βέβαια μέχρι να εφαρμοστεί αυτό θα έχει μπουκώσει χειρότερα το κέντρο. Κάλλιο αργά όμως παρά ποτέ
    dimitrapan
    20.03.2007, 08:50
    Ας φροντίσουν πρώτα να φτιάξουν τους δρόμους (που είναι μέτρο και λακούβα) και τη συγκοινωνία κατά τα πρότυπα του Λονδίνου και της Στοκχόλμης και μετά ας βάλουν και διόδια κι ό,τι άλλο θέλουν!

    Και για να καταλάβω, πρόγραμμα για την επιβολή διοδίων έχουν φτιάξει... Πρόγραμμα για την βελτίωση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς δεδομένου ότι και οι ίδιοι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν την ανάγκη, προκειμένου να λειτουργήσει σωστά και το πείραμε με τα διόδια, υπάρχει? Μόνη της θα φτιαχτεί η συγκοινωνία?


    renabill
    22.03.2007, 12:16
    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrapan στις 20-03-2007 στις 08:50 έγραψε...

    Ας φροντίσουν πρώτα να φτιάξουν τους δρόμους (που είναι μέτρο και λακούβα) και τη συγκοινωνία κατά τα πρότυπα του Λονδίνου και της Στοκχόλμης και μετά ας βάλουν και διόδια κι ό,τι άλλο θέλουν!

    Και για να καταλάβω, πρόγραμμα για την επιβολή διοδίων έχουν φτιάξει... Πρόγραμμα για την βελτίωση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς δεδομένου ότι και οι ίδιοι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν την ανάγκη, προκειμένου να λειτουργήσει σωστά και το πείραμε με τα διόδια, υπάρχει? Μόνη της θα φτιαχτεί η συγκοινωνία?





    Ναι οντως στην Ευρώπη εχουν συγκοινωνίες.Ενω εκει που μενω εχουν κανει τη διαδρομη του λεωφορειου επιτηδες κυκλικη για να δικαιολογουν την ατελειωτη αναμονη στη σταση και το χασομερημα των οδηγων στην αφετηρία.