ελληνική μουσική
    748 online   ·  210.833 μέλη

    Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική;

    jorge
    12.12.2003, 23:50
    "Απαγορεύεται η άνευ αδείας αντιγραφή, αναπαραγωγή, δανεισμός, ενοικίαση, δημόσια εκτέλεση και αναμετάδοση". Αυτά αναγράφονται πάνω στα CDs.


    Εσύ φίλε Hastaroth τα πήρες στα χέρια σου έπειτα από "μεταπώληση", κάτι που δεν αναγράφεται παραπάνω, άρα μια χαρά νόμιμος μου φαίνεσαι
    Εκτός και αν τόλμησες να έχεις την μπαλκονόπορτα ανοιχτή την ώρα που έπαιζε το σινκγλάκι στο stereo. Σε αυτή την περίπτωση έγινε δημόσια εκτέλεση και έπρεπε να τιμωρηθείς από την ελληνική δικαιοσύνη.
    gate
    13.12.2003, 00:12
    Quote:

    12-12-2003 στις 23:50, Ανώνυμος :
    "Απαγορεύεται η άνευ αδείας αντιγραφή, αναπαραγωγή, δανεισμός, ενοικίαση, δημόσια εκτέλεση και αναμετάδοση". Αυτά αναγράφονται πάνω στα CDs.


    Εσύ φίλε Hastaroth τα πήρες στα χέρια σου έπειτα από "μεταπώληση", κάτι που δεν αναγράφεται παραπάνω, άρα μια χαρά νόμιμος μου φαίνεσαι
    Εκτός και αν τόλμησες να έχεις την μπαλκονόπορτα ανοιχτή την ώρα που έπαιζε το σινκγλάκι στο stereo. Σε αυτή την περίπτωση έγινε δημόσια εκτέλεση και έπρεπε να τιμωρηθείς από την ελληνική δικαιοσύνη.




    ¶ψογος..!
    Τον έχεις μάθει απέξω κι ανακατωτά το νόμο...

    jorge
    13.12.2003, 00:23
    Μου θύμισες πολλά με αυτό που είπες, από πέρυσι, ξέρεις εσύ, χε... Έτσι είναι άμα έχεις καλή καθηγήτρια...
    Hastaroth
    14.12.2003, 22:55
    Μετά την κατατοπιστική νομολογική απάντηση τού jorge,ιδού και άλλες απορίες που μού προέκυψαν:

    1.Ολοι αυτοί που βλέπω να περνάνε εποχούμενοι,έχοντες το stereo τού οχήματός τους στη διαπασών με ανοιχτά τα πάράθυρα (μερικές φορές με ξεκουφαίνουν ακόμα κι'όταν είμαι στο σπίτι με κλειστά παράθυρα ΚΑΙ παντζούρια...) εκ τού οποίου stereo συνήθως ακούγεται ένα δυνατό ντούπ-ντούπ,κάνουν δημόσια εκτέλεση;

    2.Με το να πάρω τα σινγκλάκια αυτά από τον συμμαθητή μου και όχι από κάποιο μαγαζί,δέν στέρησα από τους καλλιτέχνες που έκαναν τα σινγκλάκια το ποσοστό τους εκ πνευματικών δικαιωμάτων;

    3.Ποιός είναι αυτός,άνευ τής αδείας τού οποίου "απαγορεύεται η αντιγραφή, αναπαραγωγή, δανεισμός, ενοικίαση, δημόσια εκτέλεση και αναμετάδοση" κλπ κλπ;

    Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι η έννοια "πειρατεία καλλιτεχνικών δημιουργημάτων" είναι τόσο ασαφής ώστε μπορεί κάποια στιγμή να σε πάνε στο φρέσκο επειδή έπαιζες κιθάρα στην παραλία με την παρέα σου.....

    Giorgos
    14.12.2003, 23:20
    Quote:

    14-12-2003 στις 22:55, Hastaroth :

    1.Ολοι αυτοί που βλέπω να περνάνε εποχούμενοι,έχοντες το stereo τού οχήματός τους στη διαπασών με ανοιχτά τα πάράθυρα (μερικές φορές με ξεκουφαίνουν ακόμα κι'όταν είμαι στο σπίτι με κλειστά παράθυρα ΚΑΙ παντζούρια...) εκ τού οποίου stereo συνήθως ακούγεται ένα δυνατό ντούπ-ντούπ,κάνουν δημόσια εκτέλεση;




    Σε αυτήν την περίπτωση, δεν έχεις απλά δημόσια εκτέλεση, αλλά δημόσια εκτέλεση εν ψυχρώ.
    gate
    15.12.2003, 17:45
    Quote:

    14-12-2003 στις 22:55, Ανώνυμος :
    Μετά την κατατοπιστική νομολογική απάντηση τού jorge,ιδού και άλλες απορίες που μού προέκυψαν:

    1.Ολοι αυτοί που βλέπω να περνάνε εποχούμενοι,έχοντες το stereo τού οχήματός τους στη διαπασών με ανοιχτά τα πάράθυρα (μερικές φορές με ξεκουφαίνουν ακόμα κι'όταν είμαι στο σπίτι με κλειστά παράθυρα ΚΑΙ παντζούρια...) εκ τού οποίου stereo συνήθως ακούγεται ένα δυνατό ντούπ-ντούπ,κάνουν δημόσια εκτέλεση;

    2.Με το να πάρω τα σινγκλάκια αυτά από τον συμμαθητή μου και όχι από κάποιο μαγαζί,δέν στέρησα από τους καλλιτέχνες που έκαναν τα σινγκλάκια το ποσοστό τους εκ πνευματικών δικαιωμάτων;

    3.Ποιός είναι αυτός,άνευ τής αδείας τού οποίου "απαγορεύεται η αντιγραφή, αναπαραγωγή, δανεισμός, ενοικίαση, δημόσια εκτέλεση και αναμετάδοση" κλπ κλπ;

    Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι η έννοια "πειρατεία καλλιτεχνικών δημιουργημάτων" είναι τόσο ασαφής ώστε μπορεί κάποια στιγμή να σε πάνε στο φρέσκο επειδή έπαιζες κιθάρα στην παραλία με την παρέα σου.....





    Βασικές νομικές γνώσεις, χρήσιμες για όλους….

    1. Τι ονομάζουμε δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας ;
    Ουσιαστικά δεν είναι τίποτε άλλο από το δικαίωμα που έχει ο πνευματικός δημιουργός ενός έργου.

    2. Και ποιος είναι ο πνευματικός δημιουργός ;
    Ασφαλώς αυτός που δημιουργεί ένα έργο, ένα πρωτότυπο (ατομικό – προσωπικό) πνευματικό δημιούργημα (π.χ. ένα τραγούδι, μια μουσική, ένα ποίημα, μια συγγραφή, ένα σχέδιο, ένα εικαστικό έργο (έργο γλυπτικής, χαρακτικής, σχέδια), ένα οπτικοακουστικό έργο, ένα προφορικό κείμενο, αρχιτεκτονικά έργα, έργα εφαρμοσμένων τεχνών, εικονογραφήσεις, χάρτες, τοπογραφικά, φωτογραφίες κ.α. Αλλά και μεταφράσεις, διασκευές, μετατροπές έργων, συλλογές έργων κ.λ.π. κ.λ.π. (για περισσότερα να δείτε στο ν.2121/93, αρ.2). Δημιουργός έτσι μπορεί να είναι και ένας ανήλικος…

    3. Τι σημαίνει πρακτικά το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας. Ποια δικαιώματα παρέχει στο δημιουργό; Δύο ειδών δικαιώματα: ένα περιουσιακής φύσης και ένα ηθικής φύσης. Με απλά λόγια: περιουσιακής φύσης = ο δημιουργός δικαιούται αμοιβής για κάθε χρήση του έργου από τρίτου, δικαιούται επίσης να το αναπαράγει, να το εγγράψει, να το θέσει σε κυκλοφορία, να το παρουσιάσει στο κοινό, να του κάνει δημόσια εκτέλεση, να απαγορεύσει την εισαγωγή αντιτύπων του έργου του, να το παρουσιάσει ραδιοτηλεοπτικά… Ηθικής φύσης = αν θέλει το δίνει σε τρίτους, να το χρησιμοποιήσουν. Αν δε θέλει δε γίνεται τίποτα. Εκείνος αποφασίζει αν, πότε, που και με ποια μορφή θα περάσει το έργο του στη δημοσιότητα. Κατονομάζεται και αναγνωρίζεται αυτός ως ο δημιουργός του έργου και δικαιούται να απαγορεύει οποιαδήποτε αλλοίωση ή τροποποίηση αυτού κ.α.

    4. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Αν έχω στο συρτάρι μου ένα ποίημα και δεν το έχω δείξει πουθενά και ξαφνικά…κατά ένα περίεργο τρόπο….το δω δημοσιευμένο σε ένα περιοδικό, με το όνομα κάποιου άλλου, εγώ ως δημιουργός δικαιούμαι όλα τα παραπάνω….καλά…που απορρέουν από το δικαίωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας..;
    ΝΑΙ. Μπορώ να προστατευθώ ή να το παλέψω τουλάχιστον.... Για να υπάρχει έργο ως αντικείμενο της πνευματικής ιδιοκτησίας δε χρειάζεται να έχει προηγηθεί δημοσίευση του δημιουργήματος !!! Αρκεί π.χ. να σιγοτραγουδώ μόνος μου μια μουσική που μόλις δημιούργησα ή να χορεύω μόνος μου μια χορογραφία που μόλις δημιούργησα κ.λ.π. Ο νόμος, παρά τα διάφορα περίεργα που αναφέρουν κάποιοι, το λέει καθαρά: «Τα δικαιώματα αποκτώνται πρωτογενώς χωρίς διατυπώσεις» (αρ.6παρ.2 ν. 2121/93). Καλό βέβαια είναι να κάνω και τίποτα για να δημοσιευθεί το δημιούργημά μου, με την υπογραφή μου κάπου, ώστε να κατοχυρωθεί και να μην το διαλαλώ ενδιάμεσα σε όλους τους γνωστούς και φίλους, απλώς προφορικά, γιατί μετά άντε να αποδείξω ότι είναι πράγματι δικό μου, αν τελικά κάποιος διαπράξει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, σε βάρος μου….


    Τώρα ως προς τα ερωτήματα του Hastaroth:

    1. Η δημόσια εκτέλεση του έργου, την οποία έχει δικαίωμα να κάνει, όπως είδαμε μόνο ο δημιουργός του, έχει την έννοια ότι το έργο προσφέρεται στο κοινό, με τρόπο τέτοιο αλλά σε χώρο τέτοιο, ώστε να είναι δυνατό να γίνει ολοκληρωτικά προσιτό στο κοινό…. Εσύ λοιπόν:
    με τα παράθυρα και τα πατζούρια κλειστά, μέσα από το σπίτι σου, μόνο ένα βόμβο ακούς από το αυτοκίνητο – πύραυλο που περνά έξω από το σπίτι σου. Επομένως για τι σόι εκτέλεση του έργου μιλάμε… Πες όμως, ότι π.χ. το αυτοκίνητο – πύραυλος, κάνει μια στάση έξω από το σπίτι σου και βάζει στη διαπασών ένα τραγούδι, το οποίο από εκεί που είσαι το ακούς και εσύ και οι γείτονές σου τόσο καλά, όσο κι αν το άκουγες στο σπίτι σου. Εδώ τι έχουμε ; Θυμόμαστε: Καταρχήν για τη δημόσια εκτέλεση αρκεί ότι υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αντιληπτό το έργο από αόριστο αριθμό προσώπων ευρύτερο από το στενό κύκλο της οικογένειας και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον, είτε είναι στο δρόμο είτε στο δωμάτιό τους καθένας. Βέβαια πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το κριτήριο του χώρου, όπου αναπαράγεται ή προβάλλεται ένα έργο.

    2. - Αν εσύ παίρνεις δίσκους από το φίλο σου για να τους αντιγράψεις => προσβάλλεις το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας του δημιουργού και ειδικά το περιουσιακό δικαίωμα της εγγραφής και της αναπαραγωγής, ανάλογα.
    - Αν σου χαρίζει ο φίλος σου δίσκους ή αν αγοράζεις δίσκους από το φίλο σου => Καταρχήν, αυτό που απαγορεύεται από το νόμο είναι η θέση σε κυκλοφορία του έργου, προς το ΚΟΙΝΟ, χωρίς την άδεια του δημιουργού, είτε αυτό γίνεται με πώληση, δωρεά, μίσθωση, δανεισμό. Κοινό θεωρείται ο κύκλος των προσώπων που είναι ευρύτερος από το στενό κύκλο της οικογένειας και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον. Επομένως όταν ο φίλος μου ή ένας συγγενής μου, μου χαρίσει μια φορά στη γιορτή μου ένα δίσκο, αυτό δε θεωρείται πράξη που εμπίπτει στο δικαίωμα κυκλοφορίας του έργου, το οποίο έχει μόνο ο δημιουργός, γιατί ακριβώς αφορά σε ένα δώρο, που γίνεται ευκαιριακά και μόνο σε μένα. Αν όμως αυτός ο φίλος μου ή αδερφός μου έκανε αυτή τη δουλειά συνεχώς και συστηματικά, π.χ. είχε φτιάξει ένα εύλογο αριθμό αντιγράφων cd και τα μοίραζε από εδώ και από εκεί ή τα πωλούσε, τότε έχουμε κυκλοφορία σε κοινό, παράνομη εφόσον δεν γίνεται με την άδεια του δημιουργού, με αποτέλεσμα να επισύρονται οι ποινές του νόμου. Ειδικά βέβαια ως προς την πώληση πάντως, ισχύουν τα εξής, αυτή πρέπει να γίνεται – και ειδικότερα για τα έργα μοναδικής ενσωμάτωσης σε υλικό φορέα, π.χ. ένα πίνακα ζωγραφικής ή ένα γλυπτό – με άδεια μόνο του δημιουργού, ο οποίος και συμμετέχει σε καθεμιά μεταπώληση του έργου, με ένα ποσοστό σα κέρδη. Εξάλλου και ο νόμος, ως προς αυτό είναι σαφής: «Η μεταβίβαση της κυριότητας του υλικού φορέα, όπου έχει ενσωματωθεί το έργο, σε πρωτότυπο ή σε αντίγραφο ή αντίτυπο (π.χ. ένα cd), δεν επιφέρει μεταβίβαση του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας και δεν παρέχει στο νέο κτήτορα εξουσίες εκμετάλλευσης του έργου, εκτός αν εγγράφως έχει συμφωνηθεί το αντίθετο ήδη με τον αρχικό δικαιούχο του περιουσιακού δικαιώματος» (αρ. 17 ν. 2121/93).

    3. ΟΚ. Το πιάσαμε το νόημα της ερώτησης…Η απάντηση είναι ότι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι προστατεύεται ο δημιουργός…


    "Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: gate on 16-12-2003 01:12 ]
    mrdrummergr
    15.12.2003, 23:26
    Quote:

    ...(για περισσότερα να δείτε στο ν.2121/93, αρ.2). Δημιουργός έτσι μπορεί να είναι και ένας ανήλικος…


    Κάτι "παραθυράκια" σαν αυτό βρίσκουν οι επιτήδειοι παγκοσμίως και βάζουν τα παιδάκια να τραγουδούν, να παίζουν όργανα, να συμμετέχουν σε έργα και διαφημίσεις...με το πρόσχημα πως είναι "ταλέντα".
    Σύμφωνα όμως και με το δικό μας ¶ρθρο 4 τού Συντάγματος περί ισότητος τών πολιτών δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ ενός παιδιού που κάνει κάτι από τα παραπάνω κι ενός που πουλάει χαρτομάντηλα στα φανάρια...ή όλα είναι παράνομα ή κανένα.
    Hastaroth
    15.12.2003, 23:44
    Αγαπητή Νεκταρία,σ'ευχαριστώ γιά τίς πολύ κατατοπιστικές σου πληροφορίες (κάποιες τίς ήξερα βέβαια,αφού έτυχε να έχω και εγώ "δοσοληψίες"-έστω και ελάχιστες- με την ΑΕΠΙ και μού στέλνουν κατά καιρούς το ενημερωτικό τους δελτίο).Αυτό που θέλω να πώ είναι πως ο όρος "προστασία τής πνευματικής ιδιοκτησίας" εμπεριέχει πολλές ασάφειες και βέβαια,σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη και ανέφικτη.Π.χ:

    1.Εχω έναν πίνακα ζωγραφικής στο σπίτι μου.Ας πούμε οτι οργανώνω μιά δεξίωση (ή ένα πάρτυ,γιά πιό οικονομικά....) γιά τα γενέθλιά μου και προσέρχεται κόσμος αρκετός-γνωστοί και φίλοι,πάντως πολύ περισσότεροι από το "στενό οικογενειακό μου περιβάλλλον-και θαυμάζει τον πίνακα,που επομένως εκτίθεται σε κοινή θέα......

    2.Στην ίδια δεξίωση (ή πάρτυ),έχω και ένα στερεοφωνικό......
    (Αυτό είναι κάτι που το έχουμε ζήσει όλοι μας,φαντάζομαι)

    Λογικά λοιπόν,ή πρέπει να πληρώνω στην ΑΕΠΙ κάποιο ποσό κάθε φορά που θέλω να κάνω ένα πάρτυ στο σπίτι μου,αλλοιώς θα με βάλουν στο "ανάκτορο",ή δέν πρέπει να κάνω ποτέ πάρτυ.

    3.Περπατώ εις τον δρόμον (όταν ο λύκος δέν είναι εκεί) και σιγοτραγουδώ ένα γνωστό σκοπό.Αυτό σημαίνει οτι τον ακούνε καί όσοι βαδίζουν δίπλα μου,άρα έχουμε δημόσια εκτέλεση.Συνεπώς,πρέπει να πληρώνω στην ΑΕΠΙ κάθε φορά που πρόκειται να βγώ από το σπίτι μου;

    4.Είμαι στο σπίτι μου και ηχογραφώ ένα τραγούδι δικό μου,έχων ανοικτά τα παράθυρα,διότι είναι θέρος και σκάει ο τζίτζικας.Συνεπώς κάνω δημόσια εκτέλεση τής μουσικής μου διότι στα απέναντι μπαλκόνια κάθονται διάφοροι γείτονες με τα σορτσάκια τους.Δικαιούμαι επομένως να τους ζητήσω αμοιβή;

    Οπως βλέπεις,υπάρχουν περιπτώσεις όπου η προστασία τής πνευματικής ιδιοκτησίας μπορεί ακόμη και να έρχεται σε σύγκρουση με θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα τού ανθρώπου.....


    Hastaroth
    15.12.2003, 23:47
    Quote:

    14-12-2003 στις 23:20, Ανώνυμος :
    Quote:

    14-12-2003 στις 22:55, Hastaroth :

    1.Ολοι αυτοί που βλέπω να περνάνε εποχούμενοι,έχοντες το stereo τού οχήματός τους στη διαπασών με ανοιχτά τα πάράθυρα (μερικές φορές με ξεκουφαίνουν ακόμα κι'όταν είμαι στο σπίτι με κλειστά παράθυρα ΚΑΙ παντζούρια...) εκ τού οποίου stereo συνήθως ακούγεται ένα δυνατό ντούπ-ντούπ,κάνουν δημόσια εκτέλεση;




    Σε αυτήν την περίπτωση, δεν έχεις απλά δημόσια εκτέλεση, αλλά δημόσια εκτέλεση εν ψυχρώ.




    Δηλαδή ο τύπος με το όχημα κάνει την δημόσια εκτέλεση τού άσματος και εγώ την εν ψυχρώ εκτέλεση τού τύπου:)
    Hastaroth
    15.12.2003, 23:52
    Quote:

    15-12-2003 στις 23:26, Ανώνυμος :
    Quote:

    ...(για περισσότερα να δείτε στο ν.2121/93, αρ.2). Δημιουργός έτσι μπορεί να είναι και ένας ανήλικος…


    Κάτι "παραθυράκια" σαν αυτό βρίσκουν οι επιτήδειοι παγκοσμίως και βάζουν τα παιδάκια να τραγουδούν, να παίζουν όργανα, να συμμετέχουν σε έργα και διαφημίσεις...με το πρόσχημα πως είναι "ταλέντα".
    Σύμφωνα όμως και με το δικό μας ¶ρθρο 4 τού Συντάγματος περί ισότητος τών πολιτών δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ ενός παιδιού που κάνει κάτι από τα παραπάνω κι ενός που πουλάει χαρτομάντηλα στα φανάρια...ή όλα είναι παράνομα ή κανένα.




    Δέν νομίζω πως είναι ακριβώς έτσι.
    Ο Δημήτρης Σγούρος π.χ. έπαιζε πιάνο από μικρό παιδάκι σε δημόσιες εμφανίσεις,αλλά ήταν ταλέντο,δέν χρειαζόταν κανένα πρόσχημα γιά να παίξη.
    Δέν μπορούμε να συγκρίνουμε την καλλιτεχνική δημιουργία με το εμπόριο χαρτομάντηλων στα φανάρια...
    gate
    16.12.2003, 00:40
    Quote:

    15-12-2003 στις 23:44, Ανώνυμος :
    Αγαπητή Νεκταρία,σ'ευχαριστώ γιά τίς πολύ κατατοπιστικές σου πληροφορίες (κάποιες τίς ήξερα βέβαια,αφού έτυχε να έχω και εγώ "δοσοληψίες"-έστω και ελάχιστες- με την ΑΕΠΙ και μού στέλνουν κατά καιρούς το ενημερωτικό τους δελτίο).Αυτό που θέλω να πώ είναι πως ο όρος "προστασία τής πνευματικής ιδιοκτησίας" εμπεριέχει πολλές ασάφειες και βέβαια,σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη και ανέφικτη.Π.χ:

    1.Εχω έναν πίνακα ζωγραφικής στο σπίτι μου.Ας πούμε οτι οργανώνω μιά δεξίωση (ή ένα πάρτυ,γιά πιό οικονομικά....) γιά τα γενέθλιά μου και προσέρχεται κόσμος αρκετός-γνωστοί και φίλοι,πάντως πολύ περισσότεροι από το "στενό οικογενειακό μου περιβάλλλον-και θαυμάζει τον πίνακα,που επομένως εκτίθεται σε κοινή θέα......

    2.Στην ίδια δεξίωση (ή πάρτυ),έχω και ένα στερεοφωνικό......
    (Αυτό είναι κάτι που το έχουμε ζήσει όλοι μας,φαντάζομαι)

    Λογικά λοιπόν,ή πρέπει να πληρώνω στην ΑΕΠΙ κάποιο ποσό κάθε φορά που θέλω να κάνω ένα πάρτυ στο σπίτι μου,αλλοιώς θα με βάλουν στο "ανάκτορο",ή δέν πρέπει να κάνω ποτέ πάρτυ.

    3.Περπατώ εις τον δρόμον (όταν ο λύκος δέν είναι εκεί) και σιγοτραγουδώ ένα γνωστό σκοπό.Αυτό σημαίνει οτι τον ακούνε καί όσοι βαδίζουν δίπλα μου,άρα έχουμε δημόσια εκτέλεση.Συνεπώς,πρέπει να πληρώνω στην ΑΕΠΙ κάθε φορά που πρόκειται να βγώ από το σπίτι μου;

    4.Είμαι στο σπίτι μου και ηχογραφώ ένα τραγούδι δικό μου,έχων ανοικτά τα παράθυρα,διότι είναι θέρος και σκάει ο τζίτζικας.Συνεπώς κάνω δημόσια εκτέλεση τής μουσικής μου διότι στα απέναντι μπαλκόνια κάθονται διάφοροι γείτονες με τα σορτσάκια τους.Δικαιούμαι επομένως να τους ζητήσω αμοιβή;

    Οπως βλέπεις,υπάρχουν περιπτώσεις όπου η προστασία τής πνευματικής ιδιοκτησίας μπορεί ακόμη και να έρχεται σε σύγκρουση με θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα τού ανθρώπου.....






    Φίλε μου Αλβέρτο...έχει κάθε δίκιο να λες ότι ο νόμος είναι ασαφής και πολλές περιπτώσεις μάλιστα τις αγνοεί, όχι όμως όσες είπες παραπάνω...Συγκεκριμένα:

    1. επίδειξη ή αναπαραγωγή (ανάλογα με το έργο) του έργου, σε περιβάλλον οικείο, είτε οικογενειακό, είτε φιλικό, είτε γενικότερο ο στενός κύκλος του περιβάλλοντός μας, (που οπωσδήποτε αυτούς καλούμε στο σπίτι μας και όχι αόριστο αριθμό ανθρώπων άγνωστων σε μας) δεν θωρείται κυκλοφορία ή δημόσια "εκτέλεση" του έργου. Απαιτείται δημόσιος χώρος και απαιτείται επίσης οι αποδέκτες να είναι άτομα του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, κοινώς κατά κύριο λόγο άγνωστοι σε μας...
    2. το ίδιο ισχύει για το στερεοφωνικό
    3. Δημόσια εκτέλεση του έργου, παράνομη, που προσκρούει στις διατάξεις πνευματικής ιδιοκτησίας, ασφαλώς νοείται, όταν το μεταφέρεις (αναπαράγεις, εγγράφεις, μεταδίδεις κ.λ.π.) αυτούσιο όπως είναι...Αν το σιγοτραγουδάς κάποιος με τη δική του φωνή...όπως καταλαβαίνεις δεν μεταφέρει αυτούσιο το έργο του δημιουργού. Αν βέβαια αυτός που το σιγοτραγουδά είναι φάλτσος...κάνει άλλου είδους προσβολή του δημιουργού και του ερμηνευτή του τραγουδιού...που όμως δεν τιμωρείται ευτυχώς
    Επίσης να μην ξεχνάμε ότι για να είναι δημόσια η εκτέλεση, πρέπει να συντρέχει τουλάχιστον κατά κύριο λόγο και το κριτήριο του χώρου. Δηλαδή δεν είναι τόσο εύκολο να αποδεχθείς ως δημόσια εκτέλεση το γύφτο στο τρένο που περνά από βαγόνι σε βαγόνι με ένα κασετόφωνο και βάζει μουσική, παρά το γεγονός ότι τον ακούει αόριστος αριθμός αγνώστων μεταξύ τους ανθρώπων. Ενώ αν η κασέτα με τα τραγούδια παίζεται σε μια ταβέρνα, ας πούμε, τότε αναμφισβήτητα πρόκειται για δημόσια εκτέλεση. Στην ταβέρνα βρίσκεσαι σε ένα χώρο που θεωρείται δημόσιος εφόσον είναι προσιτός από όλους, στο δρόμο δε βρίσκεσαι καν σε χώρο. Περιστασιακά ακούς ένα απόσπασμα, όσο ο γύφτος θα βρίσκεται στο τρένο, κατά τον ίδιο τρόπο που στο φανάρι θα ακούσεις απόσπασμα από το τραγούδι που παίζεται σε ραδιοφωνικό σταθμό, τον οποίο ακούει το διπλανό σου αυτοκίνητο, που είναι και αυτό σταματημένο στο φανάρι. Θα ήταν άλλη η περίπτωση αν τη μουσική την είχε το ίδιο το τρένο. Εκεί έχουμε δημόσια εκτέλεση.
    4. Και σε αυτήν την περίπτωση, που λες, ισχύουν τα παραπάνω περί του "δημοσίου χώρου"

    Βέβαια, για να πω την αλήθεια, αυτές οι θεωρίες περί του δημοσίου χώρου, είναι αμισβητούμενες στο νομικό κόσμο. Όσο ο νόμος δεν καλύπτει επακριβώς κάθε περίπτωση, θα υπάρχουν πάντα πολλές ερμηνευτικές προσεγγίσεις.
    Hastaroth
    16.12.2003, 23:19
    Ωραία και κατατοπιστικά όλα αυτά Νεκταρία μου.Εχει τύχει όμως π.χ.αρκετές φορές να μπώ σε τρόλλεϋ ή λεωφορείο και ο οδηγός,εν ντουζενίω διατελών,έχει ανοιχτό το κασετόφωνο και ακούει μουσική (και οι επιβάτες μαζί του).Αραγε η ΕΑΣ και ο ΗΛΠΑΠ πληρώνουν δικαιώματα στην ΑΕΠΙ;

    Κι'ακόμα τί συμβαίνει όταν ο γύφτος αντί να περνά από βαγόνι σε βαγόνι μ'ένα κασετόφωνο,κάθεται γιά αρκετή ώρα σ'ένα συγκεκριμένο βαγόνι παίζων π.χ. ακκορντεόν; (παρεμπιπτόντως,έχω ακούσει ούκ ολίγους καλούς μουσικούς που είναι πλανόδιοι και παίζουν στους δρόμους,άρα κάνουν δημόσια εκτέλεση.....)

    Πάντως,στο τελικό συμπέρασμα συμφωνούμε και οι δύο απ'ότι βλέπω:)




    gate
    17.12.2003, 00:23
    Quote:

    16-12-2003 στις 23:19, Ανώνυμος :
    Ωραία και κατατοπιστικά όλα αυτά Νεκταρία μου.Εχει τύχει όμως π.χ.αρκετές φορές να μπώ σε τρόλλεϋ ή λεωφορείο και ο οδηγός,εν ντουζενίω διατελών,έχει ανοιχτό το κασετόφωνο και ακούει μουσική (και οι επιβάτες μαζί του).Αραγε η ΕΑΣ και ο ΗΛΠΑΠ πληρώνουν δικαιώματα στην ΑΕΠΙ;

    Κι'ακόμα τί συμβαίνει όταν ο γύφτος αντί να περνά από βαγόνι σε βαγόνι μ'ένα κασετόφωνο,κάθεται γιά αρκετή ώρα σ'ένα συγκεκριμένο βαγόνι παίζων π.χ. ακκορντεόν; (παρεμπιπτόντως,έχω ακούσει ούκ ολίγους καλούς μουσικούς που είναι πλανόδιοι και παίζουν στους δρόμους,άρα κάνουν δημόσια εκτέλεση.....)

    Πάντως,στο τελικό συμπέρασμα συμφωνούμε και οι δύο απ'ότι βλέπω:)








    Λοιπόν...Αλβέρτο...από δω κι εμπρός θα χρεώνω κάθε νομική συμβουλή...

    Πλάκα κάνω βέβαια...

    Ασφαλώς και στο συμπέρασμα συμφωνούμε...
    Αλλα ας μείνουμε και πάλι στη λεπτομέρεια...

    Όπως έχεις παρατηρήσει, στο μετρό έχουν ηχεία παντού, ώστε να ακούγονται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Πέραν όμως αυτού, μέσω των ηχείων μεταδίδουν και μουσική. Η εγκατάσταση ηχείων από μόνη της και το παίξιμο μουσικής μέσω αυτών είναι στοιχείο που αποδεικνύει ότι υπάρχει σκοπός να γίνει πρσοιτό στο κοινό το όποιο άκουσμα και επομενως να υπάρξει δημόσια εκτέλεση του όποιου έργου (Κι αν έχεις μάλιστα παρατηρήσει η μουσική που βάζουν είναι πάντα κλασική, γιατί με τους κλασικούς δημιουργούς δεν έχουν προβλήματα σχετικά με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, εφόσον η προστασία του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας του δημιουργού, έχει ορισμένη πνευματική διάρκεια, η οποία δεν ξεπερνά τα 70 χρόνια από το θάνατο του δημιουργού). Στο λεωφορείο, καταρχήν δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει απαραίτητα σκοπός δημόσιας εκτέλεσης εφόσον το ράδιο με τα ηχεία του, που βρίσκονται μόνο κοντά στον οδηγό, δεν έχει απαραίτητα ένταση τέτοια ώστε να ακούγεται σε όλο το λεωφορείο. Αν υπήρχε δε τέτοια πρόθεση, πολύ απλά, θα έβαζαν ηχεία και στις πίσω θέσεις, όπως γίνεται και με τα αυτοκίνητα ή τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ π.χ. Όταν όμως ο "εν ντουζενίω διατελών", όπως λες κι εσύ, οδηγός, βάλει τα τραγούδια μιας κασέτας στη διαπασών, με αποτέλεσμα να τα ακούν όλοι οι επιβάτες ή αν τέλος πάντων, το μέγεθος του λεωφορείου δεν είναι τόσο μεγάλο, ώστε και τα άπλά ηχεία του κασετοφώνου κοντά στον οδηγό να καλύπτουν με το παραπάνω ηχητικά την έκταση του, τότε δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι δεν υπάρχει εδώ δημόσια εκτέλεση. Ασφαλώς υπάρχει και κανονικά θα πρέπει να εφαρμοστούν οι διατάξεις του νόμου, όσο κι αν ακούγεται...παράδοξο αυτό...

    Όσο για τον τύπο με το ακκορντεόν..., όσο αυτός παίζει, αν είναι ο ίδιος δημιουργός της μουσικής που παίζει, κανένα πρόβλημα. Δικαίωμά του να κάνει δημόσια παρουσίαση...(Το ίδιο εξάλλου ισχύει - και ξέχασα να το συμπληρώσω - και στο παράδειγμα που ανέφερες στο προήγουμενο post σου, με τον αριθμό 4). Αν μεταφέρει τη μουσική σύνθεση άλλου και αν και εφόσον θεωρήσουμε υποθετικά ότι και αυτή η εκτέλεση είναι δημόσια (κάτι το οποίο εμένα δε με βρίσκει σύμφωνη, έστω όμως ας το πούμε ως υπόθεση εργασίας), τότε υποτίθεται ότι προσβάλλει το δικαίωμα του συνθέτη, του οποίου μεταφέρει τη μουσική, εφόσον δεν έχει λάβει την άδειά του (Αν ταυτοχρόνως τραγουδά τη μελωδία της μουσικής, την οποία κάποιος γνωστός τραγουδιστής έχει τραγουδίσει, εκεί δεν προσβάλλει το "συγγενικό", όπως λέμε, πνευματικό δικαίωμα του τραγουδιστή, καθώς αυτός ο τελευταίος ότι δικαίωμα έχει το έχει μόνο επί της φωνής του, για να το πούμε απλά. Δηλαδή νοιάζεται να μην την αλλοιώσει με διάφορα τεχνικά μέσά κάποιος, να μην παρουσιάσει το τραγούδι (εν. αυτούσια την εκτέλεση του ερμηνευτή, από τη φωνή του) στο ράδιο ή στην τηλεόραση κ.α. Αν ο συνθέτης του τραγουδιού αποφασίσει να το δώσει και σε άλλον τραγουδιστή για να το τραγουδίσει, ο τραγουδιστής που ήταν ο αρχικός ή γενικά ο προηγούμενος εκτελεστής δεν έχει δικαίωμα να φέρει αντίρρηση)...
    Για φανταστείτε όμως, σε ένα μικρό κεντράκι με ζωντανή μουσική, όπου οι καλλιτέχνες παίζουν και ερμηνεύουν τραγούδια άλλων γνωστών τραγουδιστών, τι θα γινόταν αν έπρεπε όλοι αυτοί να τρέχουν να βρίσκουν τους συνθέτες των τραγουδιών και να παίρνουν την άδεια για το αν θα ακουστεί το έργο τους στο κοινό της ταβερνούλας...Θα γινόταν πανικός....
    Γι' αυτό λοιπόν, πράγματι Αλβέρτο...δεν μπορεί να είναι πάντα εφικτός στην πράξη ο νόμος....
    Hastaroth
    17.12.2003, 23:44
    Quote:
    >Λοιπόν...Αλβέρτο...από δω κι εμπρός θα χρεώνω κάθε νομική συμβουλή...

    >Πλάκα κάνω βέβαια...



    Το κατάλαβα:)
    Quote:

    >Ασφαλώς και στο συμπέρασμα συμφωνούμε...
    >Αλλα ας μείνουμε και πάλι στη λεπτομέρεια...

    >Όπως έχεις παρατηρήσει, στο μετρό έχουν ηχεία παντού, ώστε να ακούγονται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Πέραν όμως αυτού, μέσω των ηχείων μεταδίδουν και μουσική. Η εγκατάσταση ηχείων από μόνη της και το παίξιμο μουσικής μέσω αυτών είναι στοιχείο που αποδεικνύει ότι υπάρχει σκοπός να γίνει πρσοιτό στο κοινό το όποιο άκουσμα και επομενως να υπάρξει δημόσια εκτέλεση του όποιου έργου (Κι αν έχεις μάλιστα παρατηρήσει η μουσική που βάζουν είναι πάντα κλασική, γιατί με τους κλασικούς δημιουργούς δεν έχουν προβλήματα σχετικά με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, εφόσον η προστασία του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας του δημιουργού, έχει ορισμένη πνευματική διάρκεια, η οποία δεν ξεπερνά τα 70 χρόνια από το θάνατο του δημιουργού). Στο λεωφορείο, καταρχήν δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει απαραίτητα σκοπός δημόσιας εκτέλεσης εφόσον το ράδιο με τα ηχεία του, που βρίσκονται μόνο κοντά στον οδηγό, δεν έχει απαραίτητα ένταση τέτοια ώστε να ακούγεται σε όλο το λεωφορείο. Αν υπήρχε δε τέτοια πρόθεση, πολύ απλά, θα έβαζαν ηχεία και στις πίσω θέσεις, όπως γίνεται και με τα αυτοκίνητα ή τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ π.χ. Όταν όμως ο "εν ντουζενίω διατελών", όπως λες κι εσύ, οδηγός, βάλει τα τραγούδια μιας κασέτας στη διαπασών, με αποτέλεσμα να τα ακούν όλοι οι επιβάτες ή αν τέλος πάντων, το μέγεθος του λεωφορείου δεν είναι τόσο μεγάλο, ώστε και τα άπλά ηχεία του κασετοφώνου κοντά στον οδηγό να καλύπτουν με το παραπάνω ηχητικά την έκταση του, τότε δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι δεν υπάρχει εδώ δημόσια εκτέλεση. Ασφαλώς υπάρχει και κανονικά θα πρέπει να εφαρμοστούν οι διατάξεις του νόμου, όσο κι αν ακούγεται...παράδοξο αυτό...

    >Όσο για τον τύπο με το ακκορντεόν..., όσο αυτός παίζει, αν είναι ο ίδιος δημιουργός της μουσικής που παίζει, κανένα πρόβλημα. Δικαίωμά του να κάνει δημόσια παρουσίαση...(Το ίδιο εξάλλου ισχύει - και ξέχασα να το συμπληρώσω - και στο παράδειγμα που ανέφερες στο προήγουμενο post σου, με τον αριθμό 4). Αν μεταφέρει τη μουσική σύνθεση άλλου και αν και εφόσον θεωρήσουμε υποθετικά ότι και αυτή η εκτέλεση είναι δημόσια (κάτι το οποίο εμένα δε με βρίσκει σύμφωνη, έστω όμως ας το πούμε ως υπόθεση εργασίας), τότε υποτίθεται ότι προσβάλλει το δικαίωμα του συνθέτη, του οποίου μεταφέρει τη μουσική, εφόσον δεν έχει λάβει την άδειά του (Αν ταυτοχρόνως τραγουδά τη μελωδία της μουσικής, την οποία κάποιος γνωστός τραγουδιστής έχει τραγουδίσει, εκεί δεν προσβάλλει το "συγγενικό", όπως λέμε, πνευματικό δικαίωμα του τραγουδιστή, καθώς αυτός ο τελευταίος ότι δικαίωμα έχει το έχει μόνο επί της φωνής του, για να το πούμε απλά. Δηλαδή νοιάζεται να μην την αλλοιώσει με διάφορα τεχνικά μέσά κάποιος, να μην παρουσιάσει το τραγούδι (εν. αυτούσια την εκτέλεση του ερμηνευτή, από τη φωνή του) στο ράδιο ή στην τηλεόραση κ.α. Αν ο συνθέτης του τραγουδιού αποφασίσει να το δώσει και σε άλλον τραγουδιστή για να το τραγουδίσει, ο τραγουδιστής που ήταν ο αρχικός ή γενικά ο προηγούμενος εκτελεστής δεν έχει δικαίωμα να φέρει αντίρρηση)...

    >Για φανταστείτε όμως, σε ένα μικρό κεντράκι με ζωντανή μουσική, όπου οι καλλιτέχνες παίζουν και ερμηνεύουν τραγούδια άλλων γνωστών τραγουδιστών, τι θα γινόταν αν έπρεπε όλοι αυτοί να τρέχουν να βρίσκουν τους συνθέτες των τραγουδιών και να παίρνουν την άδεια για το αν θα ακουστεί το έργο τους στο κοινό της ταβερνούλας...Θα γινόταν πανικός....
    Γι' αυτό λοιπόν, πράγματι Αλβέρτο...δεν μπορεί να είναι πάντα εφικτός στην πράξη ο νόμος....




    Οπότε,όπως λέγει και ο Βοσκόπουλος "άς είμαστε ρεαλιστές" και άς αρκούμαστε στίς περιπτώσεις εκείνες όπου ο νόμος μπορεί να εφαρμοστή:)

    Προσωπικά πάντως,άν άκουγα από άλλους να παίζεται δικό μου τραγούδι θα ένοιωθα συγκινημένος...Αρκεί να μήν τού γινόταν δημόσια "εκτέλεση" φυσικά:)

    Α,και γιά να γελάσουμε λίγο,νά και ένα ανέκδοτο:
    Σε ένα πιάνο-μπάρ,ένας όχι και τόσο καλός πιανίστας,"εκτελεί" την Polonaise τού Chopin.Κάποιος από ένα τραπέζι αρχίζει και κλαίει γοερά.
    "Συγγνώμην κύριε",τον ρωτά ο διπλανός του "γιατί κλαίτε έτσι;μήπως είστε Πολωνός και συγκινηθήκατε;"
    "Οχι",απαντά αυτός,"μουσικός είμαι"....


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 18-12-2003 00:18 ]
    mrdrummergr
    22.12.2003, 13:59

    Quote:

    Δέν νομίζω πως είναι ακριβώς έτσι.
    Ο Δημήτρης Σγούρος π.χ. έπαιζε πιάνο από μικρό παιδάκι σε δημόσιες εμφανίσεις,αλλά ήταν ταλέντο,δέν χρειαζόταν κανένα πρόσχημα γιά να παίξη.
    Δέν μπορούμε να συγκρίνουμε την καλλιτεχνική δημιουργία με το εμπόριο χαρτομάντηλων στα φανάρια...



    Ο Σγούρος ήταν ταλέντο μεν, παιδί δε. Και οι Νόμοι για την παιδική εργασία σαφείς...είτε ταλαντούχο σε κάποιον καλλιτεχνικό κλάδο παιδί που ουσιαστικά εργάζεται (κι ας προσπαθούν να το παραλλάξουν με νομικά τερτίπια), είτε παιδί που καθαρίζει τζάμια στα φανάρια, αποτελούν αίσχη για την παγκόσμια κοινότητα.


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 23-12-2003 00:21 ]
    Hastaroth
    22.12.2003, 23:55
    Quote:

    Ο Σγούρος ήταν ταλέντο μεν, παιδί δε. Και οι Νόμοι για την παιδική εργασία σαφείς...είτε ταλαντούχο σε κάποιον καλλιτεχνικό κλάδο παιδί που ουσιαστικά εργάζεται (κι ας προσπαθούν να το παραλλάξουν με νομικά τερτίπια), είτε παιδί που καθαρίζει τζάμια στα φανάρια, αποτελούν αίσχη για την παγκόσμια κοινότητα.




    Χμμμ αγαπητέ συνάδελφε,καταλαβαίνω τί εννοείς.Οτι δηλαδή ένα έστω και ταλαντούχο παιδί δέν μπορούμε να το υποχρεώνουμε να κάνη κάτι που άν το έκανε ένας ενήλικος θα εθεωρείτο εργασία.Απ'αυτή την άποψη,συμφωνώ μαζί σου,διότι όντως ο Σγούρος ώς παιδί δέν είχε την φυσιολογική ζωή ενός παιδιού αλλά ήταν υποχρεωμένος να εμφανίζεται σε συναυλίες (ενώ ίσως θα προτιμούσε αντ'αυτού να παίζη π.χ. στο πάρκο με άλλα παιδιά)...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 23-12-2003 00:23 ]
    jorge
    07.04.2004, 15:00
    Κάτι σχετικό από τη σημερινή Ελευθεροτυπία:


    Κι όμως οι πωλήσεις CD δεν μειώνονται !

    Την ίδια στιγμή που η δισκογραφική βιομηχανία κινεί για πρώτη φορά τη νομική διαδικασία στην Ευρώπη ενάντια στην παράνομη ανταλλαγή μουσικών αρχείων μέσω του Διαδικτύου, μια μελέτη δύο πανεπιστημιακών ερευνητών καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτού του είδους η παράνομη δραστηριότητα δεν αποτελεί σημαντική απειλή για τις πωλήσεις δίσκων.


    Η μουσική πειρατεία μέσω Διαδικτύου δεν επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στις νόμιμες πωλήσεις, αυτό είναι το επιγραμματικό συμπέρασμα της έρευνας που διεξήγαν ο Felix Oberholzer-Gee, συνεργάτης-καθηγητής στην Οικονομική Σχολή του Χάρβαρντ και ο συνάδελφός του Koleman Strumpf από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας.

    Μετά την παρακολούθηση της πορείας 680 μουσικών άλμπουμ για 17 εβδομάδες κατά το δεύτερο μισό του 2002, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μουσικά κομμάτια που συγκέντρωναν τη συντριπτική προτίμηση των χρηστών που «κατεβάζουν» αρχεία από το Ιντερνετ δεν παρουσίασαν καμία σημαντική μείωση στις πωλήσεις. Συγκρίνοντας αυτά τα στοιχεία με τη δραστηριότητα του δικτύου ανταλλαγής αρχείων OpenNap, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ανταλλαγή μουσικών αρχείων ουσιαστικά αυξάνει τις πωλήσεις των ήδη εμπορικών cd που πραγματοποιούν περισσότερες από 600.000 πωλήσεις ή, διαφορετικά, το «κατέβασμα» 150 τραγουδιών από ένα τέτοιο άλμπουμ αντιστοιχεί στην αύξηση των πωλήσεών του κατά ένα αντίτυπο.

    Σύμφωνα με το πιο πεσιμιστικό στατιστικό μοντέλο των ερευνητών, η παράνομη ανταλλαγή αρχείων θα αντιστοιχούσε μόνο σε 2 εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις cd το 2002, τη στιγμή που οι πωλήσεις των cd μειώθηκαν κατά 139 εκατομμύρια τη διετία 2000-2002.

    Ωστόσο, περιορισμένες αρνητικές συνέπειες εντοπίζονται στα άλμπουμ που δεν τα πάνε και τόσο καλά εμπορικά.

    Τα συμπεράσματα της έρευνας χαιρέτισε και ο Eric Garland, στέλεχος της εταιρείας Big Champagne που παρακολουθεί τη δραστηριότητα της ανταλλαγής αρχείων, ο οποίος παρατήρησε ότι κάποιες πωλήσεις «κατακρεουργούνται», ενώ σε άλλες περιπτώσεις η ανταλλαγή αρχείων λειτουργεί ως διαφημιστική προώθηση του προϊόντος.

    Η εν λόγω έρευνα δεν είναι η πρώτη που αμφισβητεί τη μόνιμη επωδό της μουσικής βιομηχανίας ότι η μουσική πειρατεία μέσω Διαδικτύου είναι ο βασικός παράγων που ευθύνεται για την πτώση των πωλήσεων των cd. Σε δύο μελέτες που διενεργήθηκαν το 1999 και το 2002, ο αναλυτής της Jupiter Research, Aram Sinnreich, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που κατεβάζουν παράνομα μουσική μέσω του Διαδικτύου είναι επίσης πολύ συστηματικοί αγοραστές μουσικής από νόμιμες πηγές.

    XeniaRodo
    08.04.2004, 11:48
    Quote:

    Το μέλος dEUS στις 06-10-2003 στις 03:18 έγραψε:

    Quote:

    22-09-2003 στις 21:40, Back_For_More wrote:
    H peirateia eixe san apotelesma to terma stis terasties eispra3eis ton diskografikon
    H meiosh ayton ton esodon apotelese k apotelei terastio problhma stoun neous mousikous poy 8eloun na anadeixtoun k den exoun ta mesa , ane3arthtos poiothtas douleias ton
    Ayto exei san apotelesma file moy , na meionontai oi nees kai prototypes kyklofories kai na tros oti akribos sou dinoyn aytoi k mono xoris na to katalabaineis .... Akoma k sto peri8orio (mousikon apasmaton) ..... to peri8orio einai k ayto diko tous
    Filika , giorgos pasxalidhs




    file mou de pistevw pws i miwsi twn esodwn twn diskografikwn na pnigei tous kenourgious kalitexnes...h anagnwrisi newn kalitexnwn stin ellada erxete kiriws apo ti diafimisi k oxi apo ts poliseis twn diskwn,giati kaka ta psemata tha pas na agoraseis disko kenourgiou kalitexnh xwris na exeis akousei kati apo to radiofono h' apo kapoion filo sou?
    se merikes xwres tou ekswterikou k kiriws ameriki k agglia iparxoun polla music stages pou gemizoun apo kosmo pou paei na akousei kainourgious kalitexnes.k einai dimofileis prin akoma vgaloun disko!k exw paradigmata polla na sou dwsw,kiriws gia agglikes mpantes.
    edw de simvenei kati paromoio kai 10 album na vgaleis an de se peksei to radio h' de vgeis sto giali den iparxeis...




    AΓAΠHTE dEUS, AN ΔEN KYKΛOΦOPHΣEI ΠΩΣ ΘA TO AKOYΣEIΣ NA ΠAΣ NA TO ΠAPEIΣ? ΘA EINAI ΣTA ΣYPTAPIA TOY ΔHMIOYPΓOY.... ΔE ΘA ΞEPEIΣ KAN OTI YΠAPXEI.... ΠOΣA APIΣTOYPΓHMATA BPIΣKONTAI ΣE ΣYPTAPIA ΔE ΦANTAZEΣAI...



    OΛA AYTA ΣΩΣTA KAI ΦPONHMA ΠOY ANAΦEPETE OΛOI EΣEIΣ AΓAΠHTOI...

    ΣYMΦΩNΩ ME TA ΠEPIΣΣOTEPA KAI EIMAI KAI EΓΩ THΣ ΓNΩMHΣ OTI H ΛYΣH TOY ΠPOBΛHMATOΣ EINAI H MEIΩΣH TΩN TIMΩN...

    ΠAPOΛ'AYTA, AYTO ΠOY ANAΦEPEI O ΦIΛOΣ giorgos pasxalidhs EINAI ΣΩΣTO...

    EXΩ ENA ΓNΩΣTO, O OΠOIOΣ ΓPAΦEI TPAΓOYΔIA, EXEI BΓAΛEI HΔH KAΠOIO ΔIΣKO O OΠOIOΣ EKANE MIA ΔYO EΠITYXIEΣ AΣ TO ΠOYME ΠOY AKOYΣTHKAN ΣTO PAΔIOΦΩNO.

    EΠIΣHΣ ΠPEΠEI NA ANAΦEPΩ OTI TA TPAΓOYΔIA ΠOY ΓPAΦEI EINAI ΠOΛY KAΛYTEPA (ANTIKEIMENIKA) AΠO KAΠOIA ΔHΘEN ΠOIOTIKA ΠOY MAΣ ΠAΣAPOYN OI "ΠOIOTIKOI" PAΔIOΦΩNIKOI ΣTAΘMOI....
    (IΣΩΣ KAΠOIA ΣTIΓMH ΘA ΠPEΠEI NA ΓINEI KAI KAΠOIA ΣYZHTHΣH ΠANΩ ΣE AYTO TO ΘEMA, ΠPAΓMATIKA AΓANAKTΩ AKOYΓONTAΣ ΣTO PAΔIOΦΩNO "ΠOIOTIKA" ΣKOYΠIΔIA ΠOY ΠPOΩΘOYNTAI ΓIA ΔIAΦOPOYΣ ΛOΓOYΣ ΣTOYΣ "ΠOIOTIKOYΣ" PAΔIOΦΩNIKOYΣ ΣTAΘMOYΣ MAΣ)

    NA MHN ΠOΛYΛOΓΩ, AYTOΣ O ΦIΛOΣ, ΠPOΣΠAΘEI KAI TPEXEI ΣTIΣ ETAIPIEΣ ME ΣKOΠO KAΠOIA KYKΛOΦOPIA ENOΣ AKOMA ΔIΣKOY...

    H AΠANTHΣH ΠOY ΠAIPNEI AΠO TIΣ ETAIPIEΣ EINAI OTI AN TOY BΓAΛOYN AYTO TO ΔIΣKO, KAI NA ΠOYΛHΣEI (AΦOY NA ΠOYΛHΣEI TPEΛΛA EINAI ΔYΣKOΛO-ΓIA ENAN ΣXEΔON ΠPΩTOEMΦANIZOMENO) ΔEN ΘA EXOYN AYTOI TO KEPΔOΣ ΠOY ΘEΛOYN , ΛOΓΩ THΣ ΠEIPATIAΣ.
    AYTOΣ EINAI ENAΣ BAΣIKOΣ ΛOΓOΣ ΠOY H ΠEIPATEIA ΠPAΓMATIKA BΛAΠTEI TH MOYΣIKH.... KΛEBEI EYKAIPIEΣ AΠO NEOYΣ KAΛΛITEXNEΣ...
    BEBAIA EXEI KAI TA KAΛA THΣ ΔE ΛEΩ....

    AYTA EIXA NA ΠΩ

    KAΛO ΠAΣXA ΣE OΛOYΣ


    yiannisyiannis
    08.04.2004, 12:39
    Πιστεύω πως πολλοί εδώ είναι σαν κι εμένα, δηλαδή αγαπούν με υπερβάλλοντα ζήλο τη μουσική και επιθυμούν να αγοράσουν πολλά-πολλά CDs νέων κι αξιόλογων καλλιτεχνών. Όμως, οι υποχρεώσεις είναι πολλές και το βαλλάντιό τους είναι περιορισμένο, δεν είμαστε όλοι Κροίσσοι!

    Για να μιλήσουμε με πραγματικά δεδομένα, έστω λοιπόν ότι αυτό το μήνα σας περίσσεψαν 50 ευρώ, για να τα επενδύσετε σε CDs. Τι θα προτιμούσετε; Θα αγοράζατε τα 3 CDs που αντιστοιχούν στα 50 ευρώ, ή έστω τα 4-5 CDs που θα αντιστοιχούσαν μετά από μια πιθανή μείωση των τιμών, ή θα αγοράζατε πολύ περισσότερα πειρατικά;
    jorge
    08.04.2004, 13:00
    Quote:

    Το μέλος XeniaRodo στις 08-04-2004 στις 11:48 έγραψε:

    H AΠANTHΣH ΠOY ΠAIPNEI AΠO TIΣ ETAIPIEΣ EINAI OTI AN TOY BΓAΛOYN AYTO TO ΔIΣKO, KAI NA ΠOYΛHΣEI (AΦOY NA ΠOYΛHΣEI TPEΛΛA EINAI ΔYΣKOΛO-ΓIA ENAN ΣXEΔON ΠPΩTOEMΦANIZOMENO) ΔEN ΘA EXOYN AYTOI TO KEPΔOΣ ΠOY ΘEΛOYN , ΛOΓΩ THΣ ΠEIPATIAΣ.




    Ξένια, μάλλον σαν υπεκφυγή μου ακούγεται αυτό.

    Πόσα CDs του νεοεμφανιζόμενου Χ θα πουλήσει δηλαδή ο έγχρωμος πλανόδιος; Και γιατί ο έγχρωμος πλανόδιος να προτιμήσει να προμηθευτεί ένα CD με μη εγγυημένη επιτυχία και να μην πουλήσει Ρέμο, Βανδή, Βίσση; ¶ρα πιθανόν ο έγχρωμος φίλος μας και οι προμηθευτές του, να μην ενδιαφερθούν καθόλου για το CD του νέου καλλιτέχνη Χ.

    Αν αυτός γίνει γνωστός μέσω των ΜΜΕ, τότε, ναι, θα προμηθευτεί και CDs του Χ. Αλλά ο Χ τότε, ΔΕΝ θα είναι πρωτοεμφανιζόμενος.

    Νομίζω πως είναι μια ευάκουστη δικαιολογία αυτή που είπαν στο γνωστό σου.

    Ακόμα και αν δεχτούμε πως το CD του Χ φτάνει στους πλανόδιους, η ζήτηση θα είναι ελάχιστη συγκρινόμενη με αυτή των CDs π.χ. του Ρέμου. ¶ρα η εταιρία δεν χάνει μόνο από τον Χ, αλλά και από τον Ρέμο και μάλιστα πολλαπλάσια. Βλέπω να έχει και αυτός προβλήματα...

    Γέλα... κι είν' η ζωή μια τρέλα


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 08-04-2004 14:18 ]