|
|
|
|
|
|
|
|
|
Δε ξέρω πραγματικά, αλλα ως διπλωματουχος κλασικής κιθάρας από το 1993, μπορώ να ομολογίσω πια ότι μας κορόιδεψαν....με 12 πενηντάλεπτα την ημέρα επί δυόμισι χρόνια (τόσα χρειάστικα σε καθημερινή βάση) για να κάνω το πρόγραμμα του διπλώματος, ώστε για 50 λεπτά πρόγραμμα και 25 λεπτά κοντσέρτο, να μη γίνεται ποτέ κανένα λάθος,,,,θα είχα τελειώσει 5 πανεπιστήμια....όμως ειμαι απόφοιτος λυκειου με μονη ειδικότητα, του δασκάλου κθάρας σε παιδάκια που θελουν να περνούν την ώρα τους, διότι οι σοβαροί μαθητές πηγαινουν στα μεγάλα ωδεία....(κλασική μεγαλομανία..) και στο τελος...κλεινουν οι πόρτες μιλώ για την κατάλιξη των σοβαρών μαθητών....οσο πληρώνεις εισαι καλός...άριστος...κανένας δε σους εξηγει...οτι " η μουσική ρε...ειναι μόνο για όσους έχουν λυσει το οικονομικό τους πρόβλημα...δεν ειναι επαγγελμα...ποτέ δεν ήταν...και για κανέναν...για να ζήσει καποιος μόνο από τη μουσική πρεπει να περιπλανιέται απο τοπο σε τόπο να ψάχνει συνέχεια καινουριους τρόπους παρουσίασης του έργου του...να μελετά προγραμματισμένα και γενικά να μείνει ταγμένος σε αυτό που λεμε τεχνη...'' για να μη παρεξηγηθώ δε μετανιώνω που έμαθα μουσική....ομως πολύ δυσκολο ρε παιδιά...πολύ δυσκολο....ζω πια μόνο απο τη μουσική όχι ομως στην Ελλάδα...δε με άφησαν...δυστυχώς...φρόντισαν όσοι με βράβευσαν...να μην έχω ουτε αίθουσα να παιξω...με φιμωσαν...στον ιδιο μου τον τόπο...και να φανταστείται οτι ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου όντας καθηγητής φυσικός μου έλεγε ",,εσύ δε θα έχεις να κανεις με κλίκες δε χρειάζεσαι εργαστήρια όπως εγώ.....έχεις το οργανο ακουγεται η δουλειά σου...." ναι καλά...αυτό ειναι παράπονο διοτι ειχα και εχω να δωσω πολλά...αλλά δε πειράζει....έτσι κανουν με ολους...δεν ειναι προσωπικό το θεμα...το κατάλλαβα μετά απο πολλά χρόνια...η διαβάθμιση οπως θα ξερετε θειγει μόνο τη μετριότητα...αυτός ειναι ο λόγος που δε γίνεται....αν υπάρξει διαβαθμιση δε θα μπορουν οι δάσκαλοι να λενε στα παιδάκια οτι με μισή ωρα την ημερα μαθαινεις οργανο....δε θα μπορουν να δινουν πτυχεια - διπλώματα κεκλεισμένων των θυρών...δε θα εχουν τη δυνατότητα να παραμυθιάζουν με ψέφτικες κολακίες...οσους φουκαράδες νομιζουν οτι ειναι αριστοι....και οτι μπορουν να κανουν καριέρα σολιστα...απλά επιδή παιζουν γρηγορα κλίμακες...οχι...αρκετά ψεματα έχω ακουσει...και ακουω να λενε....πρεπει να λεμε πια την αλήθεια...δεν πας εξετάσεις παιδί μου....δε μπορεις,....χρειάζεσαι μελέτη διοτι δεν εισαι ταλέντο...με δουλειά θα γίνεις καλός....και ακους το γονιό να λεει μα θα πληρώνω χωρίς να μαθαινει?.....ναι διοτι και μονο το οτι το παιδί σου απασχολειται με κατι δημιουργικό...και αποσπαται απο την τηλεοραση...έστω και μισή ωρα την ημέρα ειναι κερδος...και το καταλαβαινουν και το ξερουν οτι δε θα γίνουν ποτέ επαγγελματίες....εγω ειμαι 20 χρονια δάσκαλος και έχω δώσει μόνο ένα πτυχιο....οχι διπλωμα πτυχιο και ο δικός μου καθε χρονο δινει δυο με τρια....φαινεται ειμαι πολύ κακός δάσκαλος....δε πειράζει...ειμαι αληθινός και δε ντρεπομαι για τιποτε...ισως ομως αναρωτηθει καποιος καλά και εσύ πώς έμαθες απο αυτό το δάσκαλο?που τώρα έμεσα κατηγορεις?η απάντηση ειναι πολύ απλή...δεν έμαθα από το δάσκαλο να ειμαι τελειωμανής αλλά από τον πατέρα μου, που απαιτουσε απο τοτε που άρχισε να πληρώνει το Ωδείο να παιζω όπως έπαιζαν οι μεγάλοι σολίστες στη δισκοθήκη που ειχε..ο δάσκαλός μου βεβαια δε με εμποδισε ποτέ να μελετάω και ήταν παντα περίφανος για μενα...εγώ δεν ήμουν και δεν ειμαι περίφανος για εκεινον....δε με βοήθησε παρά μόνο στο να μου δινει παρτητουρες...την εποχή που έπρεπε να κοιτώ διαγωνισμούς εγώ δε γνωριζα ουτε την ύπαρξή τους, δεν υπηρχε τοτε ιντερνετ, σε αντίθεση με την πρωτη η οποια ήταν σολιστ...και ήξερε να απαιτει...ήξερε τον αγώνα που ήθελε το οργανο...ομως ουτε εκεινη ξεκαθάρισε το πρόβλημα των διπλωμάτων και των πτυχίων....δε μας είπε ποτέ κανεις οτι τα ωδεία ειναι αδιαβάθμιτα...οτι ο τιτλος σπουδών τους ειναι ένα τιποτα...ακουγαμε το παραμύθι αναγνωρισμένο απο το κρατος και ειχαμε στο μυαλό μας το κυρος ενος πτυχιου απο πανεπιστήμιο, δε ξεραμε ότι οταν τελειώσεις εισαι μόνος....οτι για να πας σε διαγωνισμό πρεπει να τον βρεις μόνος....και βεβαια....δε μας ειπε κανενας...οτι επαγγελματικά δεν υπαρχει καμία περίπτωση να ζήσεις μόνο απο αυτό στην Ελλάδα...οι θεσεις ήταν μόνο για οσους τις ειχαν βρει...απο τους δασκαλους τους...που ήταν άλλοι άνθρωποι....έναν τετοιο προλαβα να γνωρίσω αλλα δυστιχώς πεθανε πριν τελειώσω...ηταν άλλοι Άνθρωποι.....και σιγά σιγά η ανασφάλεια της ανεπάρκειας τους οδήγησε σε άλλες μεθόδου προστασίας των εσόδων τους...υπαρχει ομως και Θεός...εγώ χαιρομαι διότι ολοι αυτοί που θεώρισαν τσιφλίκι τους την Αθήνα...και δημιουργισαν στεγανά στη προβολή με το πρόσχειμα ότι δεν εισαι μωρέ και κατι το ιδιαίτερο...φιλτράρισαν την ελλάδα από καθε αξιόλογο δημιουργό...και την οδήγησαν σε ενα κράμα ανικανων τεμπεληδων...με νοοτροπία...να βρω γνωστό να κανω τη δουλειά μου...η μουσική δε σηκώνει τετοια...η μουσική ειναι μερος της τεχνης και θελει ανθρώπους με ήθος συνέπεια εργατηκότητα οργανοτηκότητα...και προπάντων τελειωμανία....η μουσική όπως και καθε μορφή τεχνης προάγει τον λαό σε ανώτερα πνευματικά επίπεδα...και αυτο δε συμφέρει καποιους...
[ τροποποιήθηκε από τον/την manolis12345, 09-03-2013 12:52 ]
Ας θυμηθούμε ότι δεν έχουμε τριτοβάθμια εκπαίδευση στα μουσικά όργανα και στη σύνθεση.
Παράθεση:
|
Ποσο παραλογο ειναι να αναζηταμε καλη κι οργανωμενη Παιδεια σε αυτη τη χωρα; Οπου ο Μουσικολογος θα ειναι ( και ) μουσικος; Και μεσα σε ολα αυτα, με το σχεδιο Αθηνα, να ακυρωνουμε ΤΕΙ της περιφερειας που αποδεδειγμενα παραγουν εργο!!!
-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher
[ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 11-03-2013 10:27 ]
Γεια σου φίλε noizreduction,
το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Αθήνας, πέρα από κάποιους συμβιβασμούς της ελληνικής πραγματικότητας, έχει επηρεαστεί στη δομή του από τα αντίστοιχα της Ηπειρωτικής Ευρώπης (Γαλλία και κυρίως Γερμανία). Να υπενθυμίσω, ότι όπως ο φιλόλογος δεν είναι συγγραφέας και ο εγκληματολόγος δεν είναι εγκληματίας, έτσι και ο μουσικολόγος δεν είναι -απαραίτητα- και μουσικός, αν και νομίζω ελάχιστους μουσικολόγους θα βρεις, να μην είναι μουσικοί ή έστω να μην έχουν μακροχρόνια μουσική εκπαίδευση.
Το μεικτό σύστημα μουσικής ακαδημίας και μουσικολογίας, που αποτελεί πρότυπο για την Κέρκυρα, κυριαρχεί στην Αγγλία. Κάθε σύστημα έχει τα υπέρ και τα κατά του. Νομίζω ότι -επί της αρχής- είναι κέρδος το ότι στη χώρα μας υπάρχουν ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα. Τώρα το ότι η εφαρμογή κάθε προτύπου χρήζει πολλών βελτιώσεων, είναι άλλο ζήτημα...
Τώρα περί "κοινωνιολογίας της μουσικής" και "φυσικής ακουστικής", μια χαρά σχέση έχουν με διαφορετικές πτυχές της μουσικής -και χρειαζόμαστε ανθρώπους ειδικούς στα παραπάνω- αλλά σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να τα διδάσκονται όλοι όλα, αλλά μόνο όσοι ενδιαφέρονται για τον εκάστοτε τομέα της μουσικολογίας. Ελπίζω τώρα με τους τομείς που έβαλαν, να λυθεί το πρόβλημα, γιατί πρέπει οι φοιτητές -πέρα από τις γενικές γνώσεις- να εμβαθύνουν πραγματικά σε έναν τομέα.
Το θέμα μας βέβαια είναι ότι έχουμε τριτοβάθμια μουσικολογική, αλλά όχι πραγματική τριτοβάθμια μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα και η Κέρκυρα μπορεί να κάνει δουλειά, αλλά αν μπαίνει ο άλλος γράφοντας αρχαία αντί δίνοντας εξετάσεις στο πιάνο, τι να το κάνεις;