ελληνική μουσική
    524 online   ·  210.834 μέλη

    Eλλαδα και Παιδεια στην Ευρωπη....

    pepe-le-pew
    25.10.2007, 21:17
    Παράθεση:
    Και οι καταληψεις που γινονται τωρα γιατι γινονται???? Ημουνα μπροστα οταν ζητουσαν αιτηματα απο αλλα σχολεια γιατι δεν ειχαν δικα τους!!! Ποιους λογους ειχαμε??? Αποδεικνυεται περιτρανα οτι ολα γινονται γαι να χαθει μαθημα. Μην τα ριχνυμε ολα στην κακια μας τη μοιρα ε??? Γιατι αγαπητη μου οταν τους λεω "μα μπορουμε να κανουμε καταληψη με ουσιαστικα αιτηματα" τρωω δουλεμα του στυλ "ασε μας ρε αναρχοκουμουνι (ουδεποτε διεκδικησα τον τιτλο), τι βλακειες λες" Εγω ενα ξερω, ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΥΜΕ το μονο τροπο που εχουμε για να μιλησουμε και να αντιδρασουμε.
    Δεν καταδικαζω βεβαια τη γενια μου , τη βρισκω μαλιστα πιο ξυπνια απο τις αλλες, μα παραμενουμε τραγικα Νεοελληνες.


    Βασικά αναφερόμουν στις περσινές φοιτητικές καταλήψεις.....
    Αλλά έχεις δίκιο.....απλά για να χαθεί μάθημα γίνονται τώρα οι καταλήψεις....ειλικρινά δεν υπάρχουν αιτήματα....αυτά που υπάρχουν είναι τα κλασσικά γραφικά αναμασώμενα αιτήματα....
    Και είναι πραγματικά λυπηρό το επιχείρημα: "καλύτερα κατάληψη...μπορώ να διαβάζω καλύτερα για το φροντιστήριο...." (ήταν και δικό μου επιχείρημα όταν πήγαινα σχολείο ) αλλά αυτή είναι η αλήθεια....με το φροντιστήριο περάσαμε....
    vouliakis
    07.12.2007, 15:03
    Τα ελληνικά σχολεία βρίσκονται στην τελευταία θέση της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης.


    ΄Οπως αναφέρουν Τα Νέα (05.12.2007), έρευνα του ΟΟΣΑ καατάσσει τα ελληνικά Γυμνάσια στην 36η θέση στην Κατανόηση Κειμένου, στην 38η θέση στις Φυσικές Επιστήμες και στην 39η θέση στα Μαθηματικά. Μόλις πάνω από την Τουρκία, τη Χιλή και το Ισραήλ.

    Η Ελλάδα παίρνει κάτω από τη βάση στη σύγκριση ανάμεσα σε 57 χώρες, όσον αφορά την επίδοση 15χρονων μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.

    «Μεγάλη σημασία έχει η κοινωνία μας να απαιτεί για τα παιδιά μας να έχουν καλή εκπαίδευση στο σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το σχολείο είναι χώρος σοβαρής εργασίας» είπε στην εφημερίδα ο εθνικός συντονιστής και διαχειριστής της έρευνας Παναγιώτης Καζαντζής, αναπληρωτής καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

    Η έρευνα Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (ΡΙSΑ) 2006 διενεργήθηκε πέρυσι υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ και συμμετείχαν περισσοτέροι από 400.000 μαθητές από συνολικά 57 χώρες- 30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες. Είναι οι χώρες που κατέχουν περίπου 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξή τους με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.

    Η χώρα μας συμμετείχε με 192 σχολεία και τα αποτελέσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις 4.871 μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία κ.λπ.). Σημειώνεται ότι και η περυσινή χρονιά σημαδεύτηκε από πολυήμερες καταλήψεις σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας μας.

    Τα κενά στα σχολεία ήταν αρκετά, ενώ η σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από την εισαγωγή νέων βιβλίων αλλά και τις γκάφες του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων.

    Για το 2006, επίκεντρο ήταν το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών.

    Η χώρα μας κατατάσσεται στην 28η θέση από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ στο σύνολο των 57 χωρών που έλαβαν μέρος η Ελλάδα καταλαμβάνει την 38η θέση, πολύ κοντά στη Ρωσία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση στο ίδιο Πρόγραμμα του 2003, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 20,5 μονάδες. Επίσης, η μέση επίδοση των κοριτσιών το 2006 ήταν υψηλότερη ε κείνης των αγοριών κατά 12 μονάδες.

    Στην 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα και στα Μαθηματικά, υψηλότερη επίδοση κατά 14 μονάδες σε σχέση με το 2003- κοντά στην Πορτογαλία και την Ιταλία.

    Αυτή η μεταβολή αποδίδεται κυρίως στη βελτίωση των χαμηλών και μέτριων επιδόσεων καθώς και στη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων των κοριτσιών την περυσινή χρονιά. Όσον αφορά την κατανόηση κειμένου, η μέση επίδοση των μαθητών σημείωσε πτώση κατά 12 μονάδες, καταλαμβάνοντας την 27η θέση, και βρέθηκε κάτω από τον μέσο όρο στη συνολική κατάταξη. Από την κατάταξη της Ελλάδας με βάση το σύνολο των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι η χώρα μας σημειώνει επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο και στα τρία γνωστικά αντικείμενα, διατηρώντας περίπου την ίδια θέση κατάταξης για κάθε γνωστικό αντικείμενο και στις τρεις φάσεις της εφαρμογής του Προγράμματος ΡΙSΑ, δηλαδή το 2000, το 2003 και 2006.

    Ανάμεσα στις 30 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παρουσιάζει στην Κατανόηση Κειμένου τη μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης αγοριών- κοριτσιών, όπου τα κορίτσια έχουν κατά 57 μονάδες υψηλότερη επίδοση. Το 2003 η αντίστοιχη επίδοση των κοριτσιών υπερείχε των αγοριών κατά 37 μονάδες. Δεν υπήρξε όμως σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των κοριτσιών στην Κατανόηση Κειμένου το 2006 σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοσή τους το 2003.

    «Προκύπτουν συμπεράσματα που όλοι πρέπει να αξιολογήσουμε και να οδηγηθούμε στα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών αλλά και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος» σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης. «Λείπουν τα μέτρα στήριξης των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης παραμένει εδώ και δεκαετίας σε πολύ χαμηλά επίπεδα και προβλήματα όπως η στελέχωση των σχολείων με προσωπικό από την αρχή της χρονιάς και η πρωινή λειτουργία τους, θέματα αυτονόητα σε άλλες χώρες, για τη δική μας παραμένουν άλυτα».

    Γενικότερα, οι 15χρονοι μαθητές της Φινλανδίας έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στις Φυσικές Επιστήμες, οι Νοτιοκορεάτες στην Κατανόηση Κειμένου και οι μαθητές της Ταϊβάν κατέχουν την πρώτη θέση στα Μαθηματικά.

    Ωστόσο, κυρίαρχη θέση στην έκθεση ΡΙSΑ 2006 είχαν οι Φυσικές Επιστήμες. Η επιστημονική γνώση συνδέθηκε με ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή και οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί.

    Στις Φυσικές Επιστήμες λοιπόν, τη Φινλανδία με 563 μονάδες ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ και ο Καναδάς. Οι ΗΠΑ, η Ισπανία και η Ιταλία είναι μεταξύ των 32 χωρών που κατατάχθηκαν κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

    «Στη σημερινή κοινωνία, όπου κυριαρχεί η χρήση της τεχνολογίας, η κατανόηση βασικών επιστημονικών ιδεών και θεωριών καθώς και η ικανότητα της ανάλυσης και επίλυσης επιστημονικών προβλημάτων είναι περισσότερο σημαντικές από ποτέ» επισημαίνεται μεταξύ των άλλων στην έκθεση ΡΙSΑ 2006.

    Οι συντάκτες της έκθεσης καλούν τους αρμόδιους φορείς των χωρών να ενθαρρύνουν το επιστημονικό προσωπικό τους για ακόμη μεγαλύτερη συνεργασία με τους μαθητές. Σύμφωνα με την έκθεση, πολύ μικρή μερίδα μαθητών εκδηλώνει την επιθυμία να εργαστεί σε κάποιο επιστημονικό πεδίο στο μέλλον.

    Πηγή: e-Paideia.net


    StavmanR
    07.12.2007, 17:37
    Το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος, κατά τη γνώμη μου, είμαστε εμείς, για μία ακόμη φορά.

    Ο ρόλος του δασκάλου στα σχολεία δεν είναι πρωταρχικά να μεταφέρει ποσότητες γνώσεως στους μαθητές. Αυτό μπορεί να γίνει με 1000 διαφορετικούς τρόπους. Εκείνο που προέχει είναι να μάθει ο διδασκόμενος σταδιακά τον τρόπο σύνθεσης και αναλύσεως της γνώσεως, την κατανόηση του περιβάλλοντος, την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνειδήσεως, τη διατήρηση της μαθησιακής ικανότητας, την δημιουργία λογικών κανόνων, την συναισθηματική ανάπτυξη κλπ. Στη σημερινή ευνουχισμένη παιδεία μας, απαιτούμε από το δάσκαλο να λειτουργεί σε στενά δημοσιοϋπαλληλίστικα πλαίσια. Δηλαδή, καλός δάσκαλος είναι εκείνος που κατάφερε να βγάλει την ύλη του σχολείου... Όποιος προσπαθεί για το παραπάνω θεωρείται απευθείας "αιρετικός" της εκπαιδεύσεως και στοχοποιείται από τους ίδιους τους γονείς. Προσωπικά, χρωστώ χάρη σε όλους εκείνους τους δασκάλους που είχα και προσέφεραν πολύ περισσότερα από εκείνα που τους έδινε ο μισθός τους, και τους θυμάμαι ονομαστικά μέχρι και σήμερα...

    Ο ρόλος του βιβλίου είναι παράλληλος με το ρόλο του δασκάλου. Δε νοείται να διδάσκεσαι βιβλίο χωρίς την καθοδήγηση του δασκάλου στο σχολείο. Κι αυτό, γιατί πρέπει να μάθεις να "διαβάζεις" κι όχι απλά να αναγνώσκεις φυλλομετρώντας και παπαγαλίζοντας. Το βιβλίο πρέπει να φέρει αισθητική ανάλογη της βαθμίδος εκπαιδεύσεως ώστε να είναι προσιτό και ευχάριστο στο μαθητή, καθώς και να του διεγείρει το πνεύμα και να οξύνει τη μαθησιακή του δίψα.

    Το σχολείο δεν είναι απλά ένα κτίριο. Πρόκειται για έναν φυσικό και πνευματικό χώρο στον οποίο συντελούνται ταυτόχρονα η σωματική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξητου μαθητή. Η ανάπτυξη αυτή δεν είναι μονοδιάστατη αλλά πολύπλευρη και πολυσύνθετη. Ο χώρος πρέπει να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος, ώστε να φέρει όλες τις προϋποθέσεις για την παραπάνω ανάπτυξη. Ακόμα και το περιβάλλον του σχολικού κτιρίου πρέπει να είναι ήσυχο και γαλήνιο, ώστε να μην επηρεάζουν οι εξωτερικοί παράγοντες την μικρή αυτή κοινότητα στην οποία συντελείται η ωρίμανση των αυριανών μελών της κοινωνίας. Βασική είναι η διαμόρφωση ασφαλών χώρων αθλοπαιδιάς και καλλιτεχνικής αγωγής, πλήρως εξοπλισμένων, καθώς και βιβλιοθήκης με πλούσιο υλικό, ανάλογο της βαθμίδας εκπαιδεύσεως.

    Η διεύθυνση εκπαιδεύσεως, οφείλει να παροτρύνει, να συντονίζει και να ελέγχει το έργο των δασκάλων και να επιλέγει με βάση την ικανότητα διδασκαλίας τους λειτουργούς της εκπαιδεύσεως. Οφείλει να διενεργεί τακτικά σεμινάρια για την ενημέρωση και τον εκσυγχρονισμό της διδακτικής λειτουργίας, καθώς και να επιλύει τα προβλήματα των σχολικών κοινοτήτων.

    Πόσα από τα παραπάνω βλέπει κανείς στη σημερινή ελληνική εκπαίδευση; Ποιος γονέας διεκδίκησε ποτέ κάτι από τα παραπάνω; Ποια κοινωνία μπορεί να υπερηφανεύεται για το παρελθόν και το παρόν της, όταν δεν έχει φροντίσει για το μέλλον της;

    Για τα σχολεία έχουν γραφτεί σελίδες συγγραμμάτων. Εδώ προσπάθησα να δώσω ένα στίγμα της γενικής λειτουργίας.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 07-12-2007 18:32 ]


    StavmanR
    09.12.2007, 19:44
    Μόλις παρακολούθησα στις ειδήσεις ότι η ελληνική παιδεία "κρίθηκε" στην 26η θέση μεταξύ των μελών της Ε.Ε. από αρμόδια επιτροπή. Θα με προβλημάτιζε περισσότερο η είδηση, αν οι υπόλοιπες 4 δεν ήταν η Ρωσσία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία, δηλαδή η αφρόκρεμα της επιστήμης και των τεχνών καθ' όλη τη διάρκεια της σύγχρονης Ιστορίας, μέχρι και των ημερών μας. Αυτό το παραλήρημα της ισοπέδωσης των πάντων από συγκεκριμένους φορείς, πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Δεν μπορούμε να εξισώνουμε την παιδεία τραβώντας την προς τα κάτω, αλλά πάντα με βάση το βέλτιστο...
    StavmanR
    09.12.2007, 20:05
    Ώρες ώρες γίνονται κάτι εγκλήματα πάνω στο πληκτρολόγιο!!!!

    Επιτροπή της Ε.Ε. έκανε έρευνα στην Ευρώπη...ειπώθηκε στις ειδήσεις και στη συνέχεια το σπασμένο τηλέφωνο Stavmanr βίασε την ήδη βιασμένη είδηση...

    Μαρία, "δεν έχω μάτια να σε δω" που έλεγε κι ο Νταλάρας σε τραγούδι του Κουγιουμτζή...
    vouliakis
    09.12.2007, 20:18
    @StavmanR: δηλαδή κατά τη γνώμη σου οι Ιταλοί (για παράδειγμα) δεν θα έπρεπε να ανησυχούν που το εκπαιδευτικό τους σύστημα ήταν χάλια το 2006 επειδή η Ιταλία ως χώρα ανήκει στις χώρες - "αφρόκρεμα της επιστήμης και των τεχνών καθ' όλη τη διάρκεια της σύγχρονης Ιστορίας, μέχρι και των ημερών μας"?

    @mnk: το κείμενο που παραθέτω παραπάνω αναφέρεται στις χώρες του ΟΟΣΑ (30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες)

    Οι χώρες μέλη ΟΟΣΑ είναι (σε παρένθεση ημερομηνία επικύρωσης της συνθήκης: Αυστρία (1961), Βέλγιο (1961), Γαλλία (1961), Γερμανία (1961), Δανία (1961), Ελβετία (1961), Ελλάδα (1961), Ηνωμένο Βασίλειο (1961), ΗΠΑ (1961), Ιρλανδία (1961), Ισλανδία (1961), Τουρκία (1961), Ισπανία (1961), Φινλανδία (1961), Καναδάς (1961), Λουξεμβούργο (1961), Νορβηγία (1961), Ολλανδία (1961), Πορτογαλία (1961), Σουηδία (1961), Ιταλία (1962), Ιαπωνία (1964), Αυστραλία (1971), Νέα Ζηλανδία (1973), Μεξικό (1994), Τσεχία (1995), Κορέα (1996), Πολωνία (1996), Ουγγαρία (1996), Σλοβακία (2000).

    Εδώ θα δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα (στον τομέα των Φυσικών Επιστημών)και τις χώρες που συμμετείχαν.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vouliakis στις 09-12-2007 20:29 ]


    StavmanR
    09.12.2007, 20:36
    Vouliakis, η φράση που χρησιμοποίησα είναι "θα με προβλημάτιζε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...μπλα μπλα". Δε σημαίνει ότι δεν λαμβάνω υπ' όψιν τις όποιες δημοσιεύσεις ή παρατηρήσεις. Εκείνο όμως που με προβληματίζει πραγματικά είναι ότι τελευταίες της έρευνας είναι οι χώρες του κατεξοχήν "ελληνο-λατινικού γλωσσικού τόξου", δηλαδή οι χώρες που διατηρούν σε μεγάλο βαθμό την άμεση ιστορική επαφή τους με τις κλασικές επιστήμες και την άνθιση του πολιτισμού. Ο ψυχρός πόλεμος της γλώσσας συνεχίζεται στις μέρες μας και παίρνει διάφορες μορφές, όπως φαίνεται. Η προπαγάνδα καλά κρατεί, χωρίς να σημαίνει ότι δε γνωρίζω και δε με απασχολούν τα προβλήματα της παιδείας στη χώρα μου. Ε λοιπόν, ας γίνουμε επιτέλους Φινλαδία ή Γερμανία (ή και Αγγλία φτου στον κόρφο μας), ώστε να έχουμε καλό εκπαιδευτικό σύστημα.

    Καλύτερη λύση από τον αφανισμό μιας ιδέας είναι η ισοπέδωσή της...
    Καλύτερη λύση από το θάνατο ενός επαναστάτη είναι η ατίμωση στα μάτια των συντρόφων του...
    Πολεμήστε τη γλώσσα αντί των όπλων...
    Κλπ. κλπ.

    Παρατήρηση: «Στη σημερινή κοινωνία, όπου κυριαρχεί η χρήση της τεχνολογίας, η κατανόηση βασικών επιστημονικών ιδεών και θεωριών καθώς και η ικανότητα της ανάλυσης και επίλυσης επιστημονικών προβλημάτων είναι περισσότερο σημαντικές από ποτέ» επισημαίνεται μεταξύ των άλλων στην έκθεση ΡΙSΑ 2006...

    Δηλαδή, αν εγώ καταλαβαίνω καλά, σκοπός της μέσης εκπαιδεύσεως είναι η άμεση επίλυση των σύγχρονων επιστημονικών προβλημάτων και όχι η απόκτηση της κλασικής παιδείας που αποτελεί βάση κάθε επιστημονικής προσεγγίσεως, η οποία συντελείται μέσα σε πανεπιστημιακούς χώρους. Ένα παιδί γυμνασίου πλέον καλείται να ασχοληθεί με βιογενετική και όχι με βιολογία. Πρέπει να είναι σε θέση να αναλύσει τα δεδομένα της καταγραφής της τρύπας του όζοντος αντί να γνωρίζει απλά τη διαδικασία καταστροφής της ατμόσφαιρας με τη χρήση χημικών και οξειδίων. Μετατρέψαμε τη μέση παιδεία σε σύστημα παραγωγής εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, λες και δε μας έφτανε η αποτυχία του συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο τομέα... Και να σκεφτεί κανείς ότι κάποτε γελούσαμε με την ιδέα του Ιάπωνα εργαζόμενου που μαθαίνει μία συγκεκριμένη δουλειά από την ώρα που γεννιέται και την εφαρμόζει επί 16ώρου μέχρι να αφήσει την τελευταία του πνοή πάνω σε μηχάνημα ή γραφείο...

    Η πιο σοβαρή επισήμανση έγινε από Έλληνα Καθηγητή, όπως προανέφερε κι ο Vouliakis, που δεν χρειάστηκε επίσημη έρευνα από Διεθνή φορέα, καθώς είναι κοινό μυστικό τα τελευταία 30 χρόνια: "«Λείπουν τα μέτρα στήριξης των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης παραμένει εδώ και δεκαετίας σε πολύ χαμηλά επίπεδα και προβλήματα όπως η στελέχωση των σχολείων με προσωπικό από την αρχή της χρονιάς και η πρωινή λειτουργία τους, θέματα αυτονόητα σε άλλες χώρες, για τη δική μας παραμένουν άλυτα». Τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε, πάνω κάτω...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 09-12-2007 21:02 ]


    vouliakis
    09.12.2007, 21:18
    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 09-12-2007 στις 20:36 έγραψε...

    Vouliakis, η φράση που χρησιμοποίησα είναι "θα με προβλημάτιζε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...μπλα μπλα". Δε σημαίνει ότι δεν λαμβάνω υπ' όψιν τις όποιες δημοσιεύσεις ή παρατηρήσεις. Εκείνο όμως που με προβληματίζει πραγματικά είναι ότι τελευταίες της έρευνας είναι οι χώρες του κατεξοχήν "ελληνο-λατινικού γλωσσικού τόξου", δηλαδή οι χώρες που διατηρούν σε μεγάλο βαθμό την άμεση ιστορική επαφή τους με τις κλασικές επιστήμες και την άνθιση του πολιτισμού. Ο ψυχρός πόλεμος της γλώσσας συνεχίζεται στις μέρες μας και παίρνει διάφορες μορφές, όπως φαίνεται. Η προπαγάνδα καλά κρατεί, χωρίς να σημαίνει ότι δε γνωρίζω και δε με απασχολούν τα προβλήματα της παιδείας στη χώρα μου. Ε λοιπόν, ας γίνουμε επιτέλους Φινλαδία ή Γερμανία (ή και Αγγλία φτου στον κόρφο μας), ώστε να έχουμε καλό εκπαιδευτικό σύστημα.

    Καλύτερη λύση από τον αφανισμό μιας ιδέας είναι η ισοπέδωσή της...
    Καλύτερη λύση από το θάνατο ενός επαναστάτη είναι η ατίμωση στα μάτια των συντρόφων του...
    Πολεμήστε τη γλώσσα αντί των όπλων...
    Κλπ. κλπ.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 09-12-2007 21:02 ]





    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, μιλάς για συνομωσία εναντίον των χωρών του "ελληνο-λατινικού γλωσσικού τόξου"? Αντί να κοιτάξουμε το πρόβλημα θα το καλύψουμε πάλι με θεωρίες συνομωσίας?

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 09-12-2007 στις 20:36 έγραψε...

    Δηλαδή, αν εγώ καταλαβαίνω καλά, σκοπός της μέσης εκπαιδεύσεως είναι η άμεση επίλυση των σύγχρονων επιστημονικών προβλημάτων και όχι η απόκτηση της κλασικής παιδείας που αποτελεί βάση κάθε επιστημονικής προσεγγίσεως, η οποία συντελείται μέσα σε πανεπιστημιακούς χώρους.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 09-12-2007 21:02 ]





    Κανείς δεν είναι εναντίον της κλασικής παιδείας. Αλλά, αν δεν είναι σκοπός της εκπαίδευσης να συνεισφέρει (στην τωρινή ή μελλοντική) επίλυση επιστημονικών προβλημάτων, ποιός είναι ο σκοπός της? Να μελετά Θουκυδίδη?

    Κοίτα StavmanR... Όσοι συμμετέχουμε σε αυτή τη συζήτηση δεν το κάνουμε για να ισοπεδώσουμε κάτι ή για να κλάψουμε το χάλι μας ή να υποστηρίξουμε πόσο ανώτεροι είναι οι Φινλανδοί (για παράδειγμα).

    Συμμετέχουμε με την ελπίδα πως κάποιες τέτοιες επισημάνσεις (όπως του bon_scott που ξεκίνησε αυτή τη συζήτηση) ή κάτι τέτοιες μελέτες θα δώσουν και κάποιες αφορμές για να καλυτερέψουν κάποια πράγματα.

    Και -για να σε προλάβω (που δεν σε πρόλαβα: έκανες διόρθωση στο κείμενό σου)- δεν εννοώ να μιμηθούμε οποιοδήποτε άλλο κράτος. Αυτό θα ήταν ουτοπία και μαϊμουδισμός. Εννοώ αυτό που θα έλεγε και ο Βολταίρος: "ας καλλιεργήσουμε τον κήπο μας" δίχως να αποκλείουμε τη συνεισφορά όσων στοιχείων θα μπορούσαμε να αφομοιώσουμε από το ευρύτερο περιβάλλον και δίχως να "κολλάμε" σε λατινικά και ελληνικά "τόξα".


    StavmanR
    10.12.2007, 00:49
    Έχει καταντήσει ιδιαίτερα κουραστικό, κάθε φορά που κάποιος λέει μία άποψη περί φαινόμενων παγκοσμιοποιήσεως και πόλεμο κατά της παραδόσεως του κάθε λαού, να δέχεται μηδενιστικά σχόλια περί συνομωσιολογίας. Έχω τις απόψεις μου, έχεις τις δικές σου. Όπως παλαιότερα απάντησα σε κάποιο άλλο φίλο εδώ μέσα, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Αν μία άποψη είναι ακραία συνομωσιολογική η αντίθετη άποψη προφανώς και θα είναι ακραία προπαγανδιστική. Καλό θα ήταν να μην μπαίνουμε σε τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις, που δεν ωφελούν κανένα.

    Προφανώς εσένα σου φαίνεται εντελώς τυχαία η επίκριση του συστήματος της παιδείας μόνο των συγκεκριμένων χωρών σε όλη την Ευρώπη. Προφανώς οι Μεσογειακές Ευρωπαϊκές χώρες περνούν κάποια ιδιαίτερη μαζική κρίση, κάτι σαν πυρετό εκπαιδεύσεως ας το πούμε, κι ας έχουν διαφορετικά κοινωνικοπολιτικά συστήματα. Καλές οι θεωρίες περί τυχαιότητας, αλλά προσωπικά δε με ικανοποιούν.

    Όσο για τα επιστημονικά προβλήματα, νομίζω ότι απάντησα παραπάνω. Για εκείνα είναι υπεύθυνη η τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή για την εξειδίκευση και διερεύνηση επάνω σε επιστημονικά θέματα. Ο ρόλος του σχολείου (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως) είναι λίγο διαφορετικός από την παραγωγή καταρτισμένου επιστημονικού προσωπικού ανά κλάδο. Εκτός κι αν έχουμε σκοπό να ενοποιήσουμε τις τρεις βαθμίδες και να διδάσκουμε αστροφυσική στο δημοτικό... Κάπου χάθηκε το μέτρο... κάπου ανάμεσα στο εκατοστό και το χιλιόμετρο...

    Δηλαδή πόσο ανώτεροι είναι οι Φινλανδοί σε θέματα παιδείας; Πώς μετράται αυτή η ποιοτική διαφορά; Με ερωτήσεις στους μαθητές του τύπου "πώς επηρεάζει η τρύπα του όζοντος τους πάγους;" Πώς μπορείς να συγκρίνεις ποιοτικά την παιδεία λαών με διαφορετική γλώσσα, δηλαδή με διαφορετική παραγωγή και εκφορά λόγου; Αφού έκανες τον κόπο να διαβάσεις το κείμενο του εν λόγω οργανισμού, προφανώς θα κάνεις τον αντίστοιχο να διαβάσεις των Ελλήνων Καθηγητών που είναι οι πλέον αρμόδιοι για τα θέματα παιδείας στη χώρα μας. Όπως έγραψες και στο κείμενό σου, η ελληνική παιδεία πάσχει ως προς τα μέσα χρηματοδοτήσεως και την ευρύτητα σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και όχι ως προς την κάλυψη των κοινωνικών και επιστημονικών αναγκών της κοινωνίας. Οι Έλληνες βρέθηκαν σχετικά χαμηλά στη κατανόηση κειμένου...ελληνικού κειμένου... τη στιγμή που έχουμε σταματήσει για χάρη τους να διδάσκουμε το μάθημα των αρχαίων Ελληνικών που αποτελούν τον πνευματικό μηχανισμό κατανόησης και εκφοράς του ελληνικού λόγου.

    Η αφομοίωση των ξένων παραγωγικών στοιχείων δεν βρίσκει κανέναν αντίθετο. Αφομοιώνω δεν θα πει αλλάζω δομικά μου στοιχεία, όπως πχ. η γλώσσα και η παράδοση, αλλά επικαλύπτω τα κενά που δημιουργούνται από δεδομένα της νέας εποχής. Μήπως κι εδώ χάσαμε το μέτρο;

    Κάθε έρευνα είναι ευπρόσδεκτη στο μέτρο που της αναλογεί. Έχει διαφορά να κάνεις μία ψυχολογική έρευνα μεταξύ του Μπάμπη και του Νίκου και να πεις "Μπάμπη αντικειμενικά υστερείς εκεί, Νίκο εκεί" και διαφορετικό να πεις ο Μπάμπης είναι ανώτερος του Νίκου. Τέτοιου είδους "επιστημονικές" έρευνες δεν μπορεί να είναι ηθικά αποδεκτές από τον επιστημονικό κόσμο, όταν μάλιστα ο Μπάμπης και ο Νίκος κατάγονται ο ένας από τη Ζιμπάμπουε κι ο άλλος από την Ανταρκτική, μιλώντας άλλη γλώσσα, έχοντας μεγαλώσει διαφορετικά, σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα.

    Σχετικά με το Θουκιδίδη, τον βρίσκεις ξεπερασμένο; Τον Αριστοτέλη; Τον Ηρόδοτο; Τον Όμηρο; Τον Ηράκλειτο; Τον Σωκράτη; Τον... τον... Περίεργο γιατί πολλοί εκ των υπόλοιπων Ευρωπαίων δεν τους βρίσκουν καθόλου... Έχουμε όπως πολύ σωστά είπες έναν κήπο, εδώ στην Ελλάδα. Περιμένω το Γερμανό να μου πει πως φυτεύονται τα εσπεριδοειδή; Εγώ τα καλλιεργώ μέσω της παραδόσεως 3000 χρόνια. Αυτός τα βλέπει μόνο σε κασόνια που έρχονται με φορτηγά και βαπόρια. Κάθε επιστημονική ανάλυση που θα κάνει είναι ευπρόσδεκτη, αλλά μόνο ως μία προοπτική την οποία έχω στο μυαλό μου για να την αναλύσω με τα δικά μου δεδομένα κι όχι τα δικά του.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 10-12-2007 00:51 ]


    pepe-le-pew
    10.12.2007, 01:13
    Παράθεση:
    Μονοτονικό


    Θα'πρεπε να'χαμε πολυτονικό κατά τη γνώμη σου?????

    Παράθεση:
    Εεεεεε, μετά στο γυμνάσιο ακολουθούν οι καταλήψεις, φυσικό είναι.


    Για το χάλι της παιδείας φταίνε πολλά πράγματα...όχι οι καταλήψεις...το λιγότερο είναι οι καταλήψεις...
    noizreduction
    10.12.2007, 01:30
    Χωρις να εχω διαβασει, παρα μονο το πρωτο post, θα ηθελα να βαλω και την προσωπικη μου αποψη επι του θεματος.

    Το 1996, συμμετειχα με το σχολειο μου, σε μια παρομοια ανταλλαγη μαθητων μεταξυ Ισπανιας και Ελλαδας.
    Ο σκοπος της ανταλλαγης ηταν η παρουσιαση εργασιων περι Βυζαντινης και Γοτθικης αρχιτεκτονικης και ποσο επιδραση ειχε στη μοντερνα Ευρωπη. Εμεις επιλεξαμε να κανουμε σαν ομαδα ταχυρυθμα προγραμματα ισπανικων και να ετοιμασουμε την εργασια σε ισπανικα και οχι σε αγγλικα. Αντιθετως, οι Ισπανοι προτιμησαν τα σπαστα αγγλικα τους, που κανεις δεν καταλαβαινε.
    Επειδη για καποιους απο εμας, θα ηταν το πρωτο ταξιδι σε ευρωπαϊκη χωρα, ειχαμε πλασει με το μυαλο μας τις ιστοριες που ακουγαμε δεξια και αριστερα:
    "Η Ευρωπη εχει πολιτισμο, εχει σχολεια, εκπαιδευση, κλπ κλπ"..και βεβαια, βασιζομενοι σε αυτο το μυθο, περιμεναμε να ζησουμε οτ "κατι αλλο"..

    Πρωτος σταθμος και πρωτο..σοκ, στη Βαρκελωνη.
    Το σχολειο ηταν ενα βρωμικο κτιριο, γεματο συνθηματα, μαθητες με πονηρα χαμογελα και καθηγητες αφαντους. Μας υποδεχτηκε καποιος ο οποιος δηλωσε "υπευθυνος του προγραμματος", αλλα περα απο αυτο κανεναν αλλο μεγαλο δεν ειδαμε.
    Μαλιστα, ο δικος μας υπευθυνος καθηγητης, ρωτησε τον ανθρωπο εαν το σχολειο που ηρθαμε ανηκε σε χαμηλης οικονομικης καταστασης γειτονια...και του απαντησε πως ηταν η καλυτερη επιλογη!!
    Απορω πως καταφεραμε να βγουμε ζωντανοι απο ενα σχολειο που φωναζε ρυθμικα "Χοδε τε" ( που στα ελληνικα σημαινει "αει..." ) απο τα παραθυρα και μας καλωσορισε με κωλοδαχτυλα!

    Δευτερος σταθμος και δευτερο..σοκ στο Τολεδο.
    Εκει δεν ειχαμε παραπονο απο τη..φιλοξενια, αλλα ειδαμε πραγματα που δεν τα πιστευαμε. Οι μαθητες καπνιζαν μεσα στην αυλη, αναμεσα απο τους καθηγητες και μαθαμε πως δεν χρησιμοποιουσαν τον πληθυντικο ή τα "Κυρια/Κυριε.." μπροστα απο τα ονοματα.
    Οντως, ενας διαφορετικος κοσμος για εμας, που ειχαμε συνηθισει σε μια ευγενεια απεναντι στους καθηγητες.

    Τριτος σταθμος και τελευταιο..σοκ στη Μαδριτη..

    Εκει πλεον, μας επιασε ο ελληνικος χαρακτηρας και αποφασισαμε να περασουμε στην αντεπιθεση..Φωναζαμε εμεις απ'εξω απο τα σχολεια ( τα οποια υποψιν ηταν μεσα σε καγκελα ) "Βarcellona" και αυτοι απο μεσα μας εβριζαν κανονικα...


    Και παμε στην αντιπερα οχθη.
    Οι Ελληνες μαθητες κανουν τη πιο δυσκολη υλη στο σχολειο. Καθε χρονο βρισκομαστε και ενα σταδιο πισω ( δηλαδη τα μαθηματικα της Γ Γυμνασιου, μεταφερθηκαν απο φετος στη Β Γυμνασιου, κοκ ).
    Ναι, σπαταλαμε απειρες ωρες σε φροντιστηρια, μαθηματα, ξενες γλωσσες, κλπ κλπ..
    Ναι, σπαταλαμε μεγαλα ποσα για ολα τα παραπανω, συν τη διαβιωση μας..

    Ομως ειμαστε πρωτοι σε μαθηματικους διαγωνισμους, οι μεταπτυχιακοι φοιτητες μας που πανε στο εξωτερικο εχουν συνηθως ανωτερο γνωστικο επιπεδο απο τους φοιτητες της χωρας που πανε και προκαλουν το θαυμασμο με τις επιδοσεις τους.

    Επισης, ειμαστε η χωρα οπου δουλευουμε περισσοτερο, αμειβομαστε λιγοτερο, πληρωνουμε ακριβοτερα προϊοντα και παιρνουμε γεροντοτεροι συνταξη...

    Χαιρομαι που ειμαι Ελληνας, οχι επειδη ειμαι εθνικιστης και στεκω "σουζα" οταν βλεπω την ελληνικη σημαια, ουτε επειδη "καποτε εμεις γραφαμε πολιτισμο και οι αλλοι κρυωναν στις σπηλιες"..
    Χαιρομαι επειδη εχω τον ηλιο μου, τη θαλασσα μου, το παραπονο μου, την εξοδο μου, τη μαγκια μου, την προβληματικη παιδεια μου ( να βρισκουμε και κατι να παραπονιομαστε ), την παρακμιακη οικονομια μου..και χαιρομαι που μπορω να τα λεω ολα αυτα, ενω σε αλλες χωρες θα ειχα "Εξαφανιστει" απο ενα κοινωνικο στερεοτυπο...

    Ειμαστε Ελληνες..τι να κανουμε..παντα θα παραπονιομαστε...