ελληνική μουσική
350 online   ·  207.063 μέλη

Νότα με παρατεταμένη διάρκεια

kalkas
Περαστική Νότα
Chat
26.10.2007, 19:25
Εχω ακούσει κάποιες φορες όταν παίζει κάποιος κιθάρα να χτυπάει μια νότα και να ακούγετε για πολυ ώρα.πολυ ώρα όμως.Πως γινετε αυτό??
#1   
winlowoo
Συγχορδία Μινόρε
Chat
26.10.2007, 22:02
den xerw alla tha hthela na mathw
#2   
Brokenchord
Σολίστ
Chat
26.10.2007, 22:31
Δεν μας διευκρίνισες σε τι κιθάρα! Αν πρόκριτε για ηλεκτρική το θέμα δεν είναι απλό. Ο ποιο συνηθισμένος τρόπος είναι με το γνωστό στους περισσότερους sustain. Μμμμ κάτι μπορεί να γίνει και με την παραμόρφωση και το drive. Κάτι σαν εφέ. Συνήθως είναι ένα κουμπί στον ενισχυτή όπου καθορίζεις την παρουσία του. Βέβαια για το πόσο sustain θα έχει μια κιθάρα παίζει ρόλο και το ξύλο της ταστιέρας αν είναι-rose wood τότε σίγουρα .
Από την άλλη υπάρχουν και εφέ πετάλια που κάνουν παρόμοια δουλειά γνωστά (αν δεν κάνω λάθος) και ως boost pedals. Ένα τέτοιο πρέπει να χρησιμοποιεί και ο Vai εδώ το σταματάει μετά από λίγο. Επίσης σε αυτό βοηθάει πολύ η τεχνική και αν έχεις και Floyd rose tremolo bar εκεί να δεις.
Δες λίγο και τον Satriani αυτός χρησιμοποιεί εφέ πεταλιέρα βέβαια αλά κάπου στα 2:27 (χρόνος) θα ακούσεις αυτό που λες!! Βοηθάει και το vibrato και αν προσέξεις κάποιοι ξανά χτυπάνε την νότα με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να το καταλάβεις δηλαδή γενικότερα με βοήθεια τεχνικής.
Γενικά υπάρχουν πολλοί τρόποι αλλά με διαφορετική γεύση ως προς το αποτέλεσμα.
Αν είσαι παρατηρητικός θα δεις και θα αναγνωρίσεις όλους τους τρόπους που σου ανέφερα. Στα δύο βιντεο που σου παρέθεσα.
Ελπίζω να σε βοήθησα !!

#3   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
27.10.2007, 09:14
Δυο τροποι που μπορεις να εχεις sustain τρελλο ειναι:
1. Με feedback (να εχεις τετοια κλιση κιθαρα προς το μεγαφωνο του ενισχυτη που αρχιζει και γινεται "αναδραση", στα αγγλικα "feedback", δηλ. παιρνει ο μαγνητης της κιθαρας τον ηχο απο το μεγαφωνο και το ξαναπερναει στο ενισχυτη και παλι στο μεγαφωνο κ.ο.κ. Ακουγετα σαν αρμονικη.)



2. Με ενα "εξαρτημα" το ebow. (ενα εξαρτημα που τα κρατας αντι για πενα πανω απο μια χορδη. Αυτο εχοντας μαγνητισμο παλλει τη χορδη ασταματητα)


http://www.myspace.com/spyrosdelta

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 27-10-2007 09:16 ]


#4   
JaNick
Φθασμένος
Chat
27.10.2007, 12:05
Μήπως του λέτε λίγο ψαγμένες λύσεις...?? Ίσως το παιδί ήθελε κάτι πιό απλο...
Καλα αυτο το feedback είναι η μαγκιά... Ειδικά αν παίζεις rock... Σε ένα studio που είχα πάει ολη την ώρα μικροφωνίζαμε... Στο καπάκι αρχίζαμε να παίζουμε... Είχε φάση... Αν ειδικά καταλάβεις ποιά νότα είναι αυτη που μικροφωνίζει και αρχίσεις το κομμάτι απο τον κατάλληλο τόνο έχεις πετύχει ενα πολύ καλό εφέ!!
#5   
Brokenchord
Σολίστ
Chat
27.10.2007, 14:20
Εγώ πάντως για αυτό το ΙΙΙΙΙΓιααααουμμμμμ μπουυυυυμμΜΜΜΜΙΙΙΙΝ προτιμώ το tremolo bar παρά αυτές τις ανοησίες με τους μαγνήτες (Στο δεύτερο βιντεο) .
#6   
odis13
Σολίστ
Chat
28.10.2007, 10:18
Mε το τρέμολο (floyd rose κλπ) ουσιαστικά δε κρατάς πολύ ώρα την ίδια νότα,γιατί αλλάζεις τονικότητες.
Το πιο συνηθισμένο είναι το feedback ,κάποιο booster/compressor/sustainer ή και systainer μαγνήτης(ειδικός μαγνήτης που προκαλεί μόνος του feedback)

Στο site των JAM pedals(και γαμώ πετάλια) υπήρχε στα sound samples του fuzzzzzzzzzz(κλώνος του Zvex) ένα sample όπου με το πετάλι έκανε μια νότα να κρατάει 40 sec.Δυστυχώς ο Γιάννης δε βγάζει ποια αυτό το πετάλι(ίσως μόνο κατα παραγελλία),οπότε δεν υπάρχει το samlpe
#7   
Brokenchord
Σολίστ
Chat
29.10.2007, 19:34
Ενώ με το vibrato η με τα bents δεν αλλάζεις τονικότητα;;;;!!!!!!
Για παράδειγμα αν χτυπήσεις μια αρμονική στο τέταρτο τάστο και την ¨σηκώσεις¨ με το floyed και κράτα το σταθερό ίσως να κάνεις και λίγο vibrato για να την βοηθήσεις. Το λιγότερο που θα ακούσεις είναι να σπάνε τα τύμπανα σου και από την διάρκεια αλά και από το υψηλή συχνότητα του ουρλιαχτού. Άσε που δημιουργεί και feedback όταν είσαι κοντά στο ενισχυτή. Οπότε πάλη στα λόγια μου έρχεσαι !!! (Γνώμη μου )
#8   
odis13
Σολίστ
Chat
30.10.2007, 10:38
Παράθεση:

Το μέλος Brokenchord στις 29-10-2007 στις 19:34 έγραψε...

Ενώ με το vibrato η με τα bents δεν αλλάζεις τονικότητα;;;;!!!!!!
Για παράδειγμα αν χτυπήσεις μια αρμονική στο τέταρτο τάστο και την ¨σηκώσεις¨ με το floyed και κράτα το σταθερό ίσως να κάνεις και λίγο vibrato για να την βοηθήσεις. Το λιγότερο που θα ακούσεις είναι να σπάνε τα τύμπανα σου και από την διάρκεια αλά και από το υψηλή συχνότητα του ουρλιαχτού. Άσε που δημιουργεί και feedback όταν είσαι κοντά στο ενισχυτή. Οπότε πάλη στα λόγια μου έρχεσαι !!! (Γνώμη μου )



Nαι ρε,τρέμολο εννοώ γενικά bends,vibrato floyd rose κλπ..
#9   
Brokenchord
Σολίστ
Chat
30.10.2007, 12:27
Εντάξει αλλά μην κάνεις παράθεση στην ακριβώς προηγούμενη απάντηση είναι κουραστικό και περιττό γιατί είναι ακριβώς από πάνω.

(Υ.Γ. Είμαι of topic!!! )
#10   
twr
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
30.10.2007, 14:10
ο Gain!!
ο neck through κιθάρα
ο stop tail
ο ο μαγνήτης να μην είναι πολύ κοντά στις χορδές
o η κιθάρα να κοιτάζει το ηχείο
ο πεταλάκι sustainer
ο δάκτυλα!!


Όσα περισσότερα έχεις απ αυτά, τόσο περισσότερο sustain(nnnn...) θα έχεις!!

Α, μην ξεχάσω...
Φυσικά υπάρχει η λύση του sustainiac!! Ένα συστηματάκι της fernandes, σαν μαγνήτης (στην πραγματικότητα όμως έχει αντίστροφη λειτουργία απ αυτή του μαγνήτη) που πάλει τις χορδές ασταμάτητα δίνοντάς σου απεριόριστο sustain!!!
Το χρησιμοποιεί και ο Vai...


#11   


Αυτά τα διάβασες;