ελληνική μουσική
    498 online   ·  210.840 μέλη

    ''Μπουκώνει'' ο ήχος των μόνιτορ...γιατί?

    anka1
    12.12.2007, 11:02
    Καλημέρα...η απορία μου είναι η εξής..ενώ τα πράγματα ξεκινάνε μια χαρά...από ενα σημείο και μετά οι φωνές και τα όργανα ακούγονται μπουκωμένα στα μόνιτορ...ο ήχος έξω είναι μια χαρά αλλά εμείς δεν ακούμε καθαρά...φταίνε οι δυνατές εντάσεις?μήπως να χαμηλώσουμε τα μόνιτορ γιατί δεν ''σηκώνουν''....και μου κάνει εντύπωση που στην αρχή ήταν πολύ καθαρός ο ήχος...μετά αλλάζει και δεν ξαναφτιάχνει ακόμα και αν χαμηλώσουμε εντάσεις...help
    noizreduction
    12.12.2007, 11:04
    Αναφερεσαι σε live συνθηκες ή σε καποια προβα; Εχετε δικο σας εξοπλισμο και συμβαινει αυτο;
    anka1
    12.12.2007, 11:09
    ...σε live σε μαγαζί....υπάρχει εξοπλισμός του μαγαζιού και παίζαμε με αυτά....το πρόβλημα ήταν ότι η κονσόλα που υπήρχε δεν είχε εφέ-βάθος και αγοράσαμε μία εμείς μικρή τετρακάνναλη που πέρασε στην άλλη κονσόλα...από αυτό το σημείο και μετά ο ήχος των μόνιτορ ''χάλασε'' ενώ έφτιαξε ο έξω(ως πρός το βάθος)...μπέρδεμα...
    noizreduction
    12.12.2007, 11:28
    Λοιπον, ο κανονας ειναι ποτε να μην συνδεεις μια κονσολα, πανω σε μια αλλη κονσολα, γιατι το σημα περναει απο πολλα κυκλωματα μεχρι να φτασει στην εξοδο του.
    Καλυτερα να συνδεσετε τη μικρη κονσολα πανω στον τελικο ενισχυτη, ωστε να εχετε το 100% του σηματος της.

    Περα απο αυτο, οσο περναει ο χρονος ενος live, τα μηχανηματα "ζεσταινονται" και οσο χαζο και εαν ακουγεται, οταν προκειται για φτηνο εξοπλισμο, αλλαζει και η ικανοτητα τους να αναπαραγουν σωστα τον ηχο.
    Εαν υπολογισουμε πως σε ενα live αυξανουν συνεχως τον ηχο τους οι μουσικοι, ειναι λογικο τα μηχανηματα να φτανουν στο οριο τους, για να μπορεις και εσυ να ακουσεις τους αλλους.

    Το πιο σωστο ειναι να παιζετε με σταθερες ρυθμισεις επι σκηνης. Αυτο δειχνει το σεβασμο μεταξυ των μελων της μπαντας.
    Εαν καποιος δεν ακουει τον εαυτο του, δεν σημαινει πως σαν λυση εχει να ανεβασει το volume του, γιατι μετα απο αυτον θα ανεβασει και καποιος αλλος... Μεσα σε μια μπαντα, υπαρχει η δυνατοτητα να παρακαλεσεις αυτον που ειναι πιο δυνατα να χαμηλωσει.

    Επισης, μεγαλο ρολο παιζει και το μεγεθος της σκηνης. Εαν ειναι μικρη, και τα monitors ειναι μια ανασα απο τον ενισχυτη μπασου και κιθαρας, λογικο ειναι να δουλευουν σε πιο υψηλη ενταση, ωστε να καλυπτουν τις αλλες εντασεις. Βεβαια, κανενα monitor δεν ειναι τοσο θαυματουργο ωστε να μειωνει και τα ενδεχομενα feedback, οποτε λιγος σεβασμος απο τα υπολοιπα μελη, δεν κανει κακο

    Edit: Εαν η κεντρικη κονσολα, εχει υποδοχη για auxiliary ( που δεν την χρησιμοποιειτε για να συνδεσε καποιο monitor ), μπορειτε να προμηθευτειτε αυτο εδω, το οποιο μπορει να ειναι φτηνο, αλλα για ενα live ειναι ο,τι πρεπει.


    Noiz Reduction Team


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 12-12-2007 11:32 ]


    anka1
    12.12.2007, 11:45
    ..σε ευχαριστώ πολύ, συμφωνώ με όσα λές...βασικά το πάν είναι να υπάρχει ρύθμιση στις εντάσεις, γιατί σίγουρα αν ανεβάσει ο ένας θα ανεβάσει και ο άλλος,οπότε εκεί δημιουργείτε το πρόβλημα...απλά σε περίπτωση που γίνεται πολύ φασαρία (πολυ συχνά δηλαδή) αναγκαστικά ανεβάζουμε εντάσεις για να ακούμε...και όταν τα μόνιτορ δεν δουλέυουν σωστά δεν μπορείς να ελέγξεις και τον ήχο που βγάζεις στα έξω ηχεία(ως πρός την ένταση εννοώ)...οπότε τουλάχιστον οι φωνές ''γκαρίζουν''για να το πω στη λαική ...γιατί δεν ακούνε τι λένε...δεν ξέρω πολλά από ήχο,δυστυχώς
    noizreduction
    12.12.2007, 11:49
    Υπαρχουν μερικοι κανονες που μπορει να ακολουθησει καποιος για να "φτιαξει" εναν καλο ηχο επι σκηνης ( που κατα τη γνωμη μου σαν μουσικος πρωτα και σαν ηχοληπτης κατα δευτερον ,ειναι το πιο σημαντικο ) και μετα επι..κοινου.

    Η μπαντα που τραγουδας ειναι με drums, κιθαρες κλπ κλπ?
    anka1
    12.12.2007, 11:55
    ...όχι δυστυχώς...είναι λαική ''μπάντα''...μη φαντάζεσαι πολλά όργανα....μπουζούκι κιθάρα και δύο φωνές γι αυτό και μου κάνει μεγάλη εντύπωση ο ήχος...να πείς ότι έχουμε drums μπάσο κτλ...2 όργανα 2 φωνές και δε λέει να φτιάξει ο ήχος...και σε αυτό που λές ότι ο ηχολήπτης πρέπει να είναι μουσικός πρώτα συμφωνώ απόλυτα!!!!!!

    .....μα αν θα έπρεπε να τραγουδώ για όσα με πληγώνουν τα χείλη δεν θα τα άνοιγα θα τα άφηνα να λιώνουν....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : anka1 στις 12-12-2007 11:56 ]


    noizreduction
    12.12.2007, 12:19
    Τοτε αντιμετωπιζεις ενα κλασσικο προβλημα των τραγουδιστων που τραγουδανε σε λαϊκες σκηνες.

    Συνηθως οι κιθαριστες με τους μπουζουξηδες, εχουν το κακο συνηθειο να κανουν ενα "ατυπο" διαγωνισμο εντασης. Παρολο που η κιθαρα θα επρεπε κανονικα να βρισκεται "πισω", λογω της ρυθμικης της μορφης, πολλες φορες την συνανταμε πολυ..."μπροστα" σε παρομοια μαγαζια.
    Και βεβαια, ο μπουζουκοπαικτης, αναγκαζεται να ανεβασει και εκεινος το volume του, ωστε να βγει πιο ψηλα ακομα..

    Ενα αλλο κακο συνηθειο των μπουζουξηδων, ειναι αυτη η αναγκη που εχουν για εναν πριματο ηχο στο μπουζουκι τους, με αρκετο reverb. Αυτο ουσιαστικα "καλυπτει" ολη την υψηλη περιοχη συχνοτητων σε ενα μαγαζι, και αναγκαζει τη φωνη να ακουγεται κυριως απο τα μεσαια της, που δινουν μεν τον ογκο και το χαρακτηρα της φωνης, αλλα δινουν μια μουντη αισθηση στο αποτελεσμα.

    Προσωπικη αποψη ειναι να ακολουθησετε ορισμενα βηματα:

    1) Ξεκινωντας απο το ρυθμικο μερος ( κιθαρα ) να μεινει σταθερη σε ενα συγκεκριμενο volume. Τοσο πανω στην κονσολα, οσο και πανω στο οργανο του. Να δωσει το 70% της εντασης του και εαν εχει EQ, να το "μηδενισει". Να φτιαξει τον ηχο του απο το EQ της κονσολας πρωτα και οποια μικρορυθμιση ( που σπανια χρειαζεται ) θα χρειαστει, να την κανει μεσω του build in EQ που εχει η κιθαρα ( εαν εχει ).
    2) Πανω στη κιθαρα, θα "κατσει" το μπουζουκι. Παντα πρεπει να ειναι 1-2 peak πιο ψηλα απο την κιθαρα. Καλο ειναι να μην το "πνιξει" μεσα στα delay και στo reverb, καθως και το EQ του να ειναι οσο πιο "συντηρητικο" γινεται.
    Εαν κανει ακραιες ρυθμισεις στο EQ, σημαινει πως η φωνη θα εχει πολυ λιγο "χωρο" στις συχνοτητες που απομενουν για να ακουστει. Αρα, οσο πιο συντηρητικα γινεται, για το καλυτερο αποτελεσμα του live.
    Και εδω ισχυει πως καλυτερα να παραμεινει σε ενα σταθερο volume.
    3) Λογικα, μεχρι εδω θα πρεπει ο ηχος να ακουγεται καλα. Καλο ειναι να μην πιασουν "κοκκινο" οι ρυθμισεις των volume των οργανων. Η ολη ρυθμιση τους, στηριζεται στο γεγονος πως θα μπει και η φωνη απο πανω, επομενως εαν ηδη τα οργανα ειναι πολυ ψηλα, τοτε που θα μπουν οι φωνες? Πιο ψηλα ακομα?!!! Αρα, ολες οι ρυθμισεις του ηχου γινονται με γνωμονα τη φωνη και οχι τα οργανα.
    4) Η φωνη θα πρεπει να ειναι πιο ψηλα σε ενταση απο τα οργανα. Ειναι το πιο σημαντικο στοιχειο ενος live, μιας και κανενα οργανο δεν μπορει να πει..στιχους :D. Αρα, θελει ειδικη μεταχειριση. Δωσε λιγο αερα στα μεσαια ( mid ), ασε αρχικα στο 0 τα πριμα ( high ) και εαν το μαγαζι εχει ηχεια με μεγαλα woofer, δωσε ενα τσιμπημα στα μπασα ( low ), ωστε να ακουγεται λιγο πιο ζεστη η φωνη. Εαν εχει, τοτε ασε τα στο 0.
    5) Αφου ισορροπησουν τα οργανα με τη φωνη, τοτε θα βαλεις και στο παιχνιδι το reverb της φωνης. Οσο το δυνατον πιο λιγο, με μεγαλο χρονο predelay ( δηλαδη ο χρονος που θα κανει το reverb για να εμφανιστει στο αποτελεσμα ) περιπου στα 30-40msec ειναι ο,τι πρεπει. Καλυτερα να επιλεξετε ενα room/stage reverb, ωστε η φωνη να ακουγεται οσο το δυνατον πιο καθαρα.

    Ολα τα παραπανω τα καναμε μονο για τον ηχο που θα παιξουν τα ηχεια PA του μαγαζιου. Υποψιν, παντα κοιταμε εαν η κονσολα "κοκκινιζει", ή εαν ο τελικος ενισχυτης που δινει στα ηχεια, κοκκινιζει και αυτος.
    Εαν γινεται κατι τετοιο, σημαινει πως ο ηχος παραμορφωνεται, αρα δεν ειναι θεμιτο κατι τετοιο. Καλυτερα πιο χαμηλα το main volume της κονσολας, παρα ενα peakαρισμενο αποτελεσμα.

    Παμε τωρα για τις ρυθμισεις των monitors.

    1) Το πιο σημαντικο ειναι να αισθανεται ανετα η φωνη. Εαν ακουει καλα τον εαυτο της και η μιξη των οργανων ειναι καλη, δεν θα υπαρξει κανενα προβλημα. Γι'αυτο πρωτα φερε στη μεγιστη ενταση που μπορεις τη φωνη μεσω των monitors.
    Για να το πετυχεις αυτο, βαλε το μικροφωνο στη θεση οπου τραγουδας και αρχισε σιγα σιγα να δινεις σημα στα monitors, μεχρι να αρχισει να "αρπαζει" με feedback το μικροφωνο ( δηλαδη να κανει αυτο το ενοχλητικο "ιιιι" ).
    Οταν φτασεις σε εκεινο το σημειο, σημαινει πως παραπανω σημα στο monitor, θα οδηγησει σε feedback συνεχομενο και ειναι αρκετα ενοχλητικο. Οποτε, καλο ειναι να εχετε κατα νου σε ποια ρυθμιση το monitor αρχιζει να "αρπαζει" απο τα μικροφωνα. Μολις την βρειτε, χαμηλωστε κατα μια γραμμη το volume του monitor και θα ειστε μια χαρα.
    2) Το δευτερο σημαντικο οργανο ειναι η κιθαρα, μιας και αυτη δινει το ρυθμο, αλλα και την αρμονικη βαση του αποτελεσματος. Προσοχη μονο. Να μην ξεπερναει σε ενταση, την ενταση της φωνης. Αν συμβει κατι τετοιο, παει αδικα τοσος κοπος.
    Συνηθως οι μουσικοι ειμαστε παραπονιαρηδες πως δεν μας ακουμε. Πιστεψε με, ειναι περισσοτερο ανασφαλεια, παρα προβλημα στον ηχο. Μιας και ο τραγουδιστης/η τραγουδιστρια ειναι αυτη που τραβαει ολο το "ζορι" πανω στη σκηνη, θα πρεπει να επιβληθεις σε αυτο το θεμα. Μην φτασεις βεβαια στο αλλο ακρο :P
    3) Και μετα ερχεται το μπουζουκι, το οποιο θα πρεπει να ειναι και αυτο στην ιδια ενταση με την κιθαρα. Γενικα οι ιδιοι κανονες ισχυουν εδω.

    Εαν ακολουθησετε αυτα τα βηματα, νομιζω πως θα εχετε καλο ηχο και επι σκηνης, αλλα και στο PA.
    Υποψιν, καλο ειναι οταν φτιαχνετε τον ηχο στη σκηνη, να κλεινετε τα εξωτερικα ηχεια και το αντιστροφο οταν φτιαχνετε τα monitors. Ποτε μην τα κανετε συγχρονως, γιατι ετσι γινεται μπερδεμα με τις ρυθμισεις.
    Τελος, εαν καποια στιγμη αισθανθειτε πως δεν ακουγεστε, δεν ανεβαζει ο καθενας ξεχωριστα το volume. Απλως, απο το main channel της κονσολας, δινετε επιπλεον ενταση. Συνηθως, οταν τα μαγαζια γεμιζουν κοσμο, απορροφουνται πιο ευκολα οι συχνοτητες και ετσι λιγη ενταση παραπανω, δεν πειραζει κανεναν.

    Γι'αυτο το λογο να αφηνετε στο κεντρικο καναλι λιγο "αερα" κατα τη διαρκεια του soundcheck, ωστε να εχετε το προνομιο να αυξησετε τον ηχο, χωρις να πιεσετε τα ηχεια.

    Ξερω πως ειναι πολλα, ομως ειναι μερικοι κανονες που ακολουθουνται κατα τη διαρκεια του στησιματος ενος live. Mετα απο καποιο διαστημα γινονται εμφυτα και με την εμπειρια δεν χρειαζεται καν να ψαχνεστε!
    yeti
    13.12.2007, 14:02
    Φιλοι συναδελφοι πιστευω οτι εχετε ξεκινησει λαθος.

    Το μουσικο σχημα σας ειναι πολυ μικρο για να εχετε τοσα πολλα προβληματα συνεχεια,
    και δεν επιτρεπονται πειραματισμοι ηχοληψιας σε LIVE σκηνη απορροια απειριας...
    Φυσικα και ειναι απαραδεκτο το routing απο προενισχυτη σε προενισχυτη (κονσολα-κονσολα) και μπορει απο εκει να ξεκινανε τα προβληματα κ να τελειωνουν με (οπως σωστα προαναφερθηκε) την καταβολη προσπαθειας του καθε μουσικου να ακουσει το οργανο του μεσα απο μια μακαροναδα συχνοτητων μπερδεμενων με μια τρικυμια στασιμων κυματων...

    Η πιο απλη λυση-και ΑΜΕΣΗ- ειναι να προσκαλεσετε (προσλαβετε) εναν ηχοληπτη για ενα soundcheck κ 1-2 live, να παρει την υποθεση στα χερια του κ με την θεωριτικη του καταρτιση κ την εμπειρια του να εξαλειψει φαινομενα λανθασμενων ενωσεων κ routing,balanced & unbalanced σηματα, κακης χρησης ισοσταθμιστων (ξερεις ποσο προβλημα ηδη εχεις με κακη χρηση equalizer?). Μπορει να τονιζεις συχνοτητες στα οργανα Κ την φωνη σε περιοχες που δεν εχουν σχεση με τις συχνοτητες που σου δινει η καθε πηγη ξεχωριστα κ να δημιουργεις υπερτονισμο καποιων βασικων συχνοτητων κ αρμονικων που προκαλουν αυτη τη σουπα που υπαρχει στο παταρι (εξαιρω τον βομβαρδισμο απο τα dBs!!).

    Μου φαινεται πως ο noizreduction εχει τις γνωσεις αυτες που θα ανεβασουν τον ηχο σας αρκετα επιπεδα.Γιατι δε του κανετε μια προταση συνεργασιας???


    Αλλη λυση πολυ καλη αλλα και λιγο ακριβουτσικη οπου θα την βρεις ομως σε παρα πολλους επαγγελματιες μουσικους (το εχω 5 χρονια και βρηκα την υγεια μου)
    ειναι το προσωπικο in-ear μονιτορ! υπαρχουν πολλες λυσεις στο εμποριο αλλα η καλυτερη σε σχεση αποδοσης-τιμης (για να ΜΗΝ αναφερω το AVIOM που τσουζει η τιμη του αλλα ειναι απαιχτο σε καταστασεις ελληνικου live),
    ειναι το SHURE P4 το οποιο το αγοραζει ο καθε μουσικος και παιρνει την θεση των μονιτορς και των ενισχυτων τους!Με απλα λογια, ρυθμιζεις (απο το aux της κονσολας οπως εκανες κ με τα μονιτορς) τις εντασεις των υπολοιπων μελων εκει που θες εσυ ΚΑΙ ακους στην ενταση που νιωθεις ανετα να παιξεις χωρις να κουραζεσαι.Τα αυτακια γλιτωνουν πολλα-πολλα dBs και η διαθεση ανεβαινει!!!!!

    fisaras
    06.03.2008, 17:37
    μπορειτε να κανετε το εξης αλλα χρειαζεται να αγορασετε ενα spliter (διαχωριστη σηματος). μ αυτο τον τροπο θα ελεγχεις ξεχωριστα τα μονιτορς και λογικα δε θα υπαρχει προβλημα με μπουκωμα του ηχου



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fisaras στις 06-03-2008 17:42 ]


    επισυναπτόμενα: 1.JPG