ελληνική μουσική
    607 online   ·  210.828 μέλη

    Έφυγε ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος

    Tropaiatissa
    28.01.2008, 23:47
    Παράθεση:

    Το μέλος Peace18 στις 28-01-2008 στις 22:51 έγραψε...

    Ένταξει! Κρίμα τον άνθρωπο! Αλλά δεν είδα να γίνεται κανένα τόπικ για το πλήθος μεταναστών που πέθανε! Μήπως έγινε για το 14χρονο κοριτσάκι? Όχι! Για τα τόσα άτομα που πεθαίνουν καθημερινά από καρκίνο?? Ξανά όχι! χμμ... Για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους βρήσκουν φρικτό θάνατο? ΌΧΙ! ΞΑΝΑ! Τότε λοιπόν... Δεν βρήσκω κάποιον λόγο να δημιουργηθεί τόπικ για αυτόν τον κύριο! Και πόσο μάλλον να γίνει και τόοοοοσο μεγάαααλο θέμα!

    Υ.Γ. Θα συμφωνήσω (κατά τα άλλα) με τον Δημήτρη (asxetos)


    Πράγματι, θα μπορούσαν να ανοίξουν topics για όλα τα θέματα που ανέφερες. Επειδή τυχαίνει να έχω ανοίξει εγώ αυτό εδώ το topic, να πω ότι δεν είμαι καθόλου της εκκλησίας, οι μόνες μέρες που πηγαίνω στην εκκλησία είναι στον Επιτάφιο και στην Ανάσταση κι αυτό λόγω "οικογενειακής παράδοσης". Απλώς ο θάνατος του Αρχιεπισκόπου είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για τη χώρα, και θεώρησα σωστό, ανάμεσα στα τόσα άλλα θέματα που συζητάμε, να υπάρχει κι ένα topic γι' αυτό το θέμα.
    Εμένα για παράδειγμα δεν μου άρεσε καθόλου όλο αυτό το θέμα που είχε δημιουργηθεί με τις ταυτότητες. Πιστεύω πως η Εκκλησία δεν θα έπρεπε να είχε καμία ανάμειξη. Και όχι μόνο σ' αυτό, και σε άλλα. Αλλά όπως και να 'χει, έφυγε απ' τη ζωή ένας άνθρωπος. Ο οποίος για πολλούς ήταν αγαπητός. Ας το σεβαστούμε αυτό.
    thank
    29.01.2008, 00:44
    - το κακό (και το καλό) με τα ποστ και τα μπλογκς είναι, πως αποτελούν δημόσια έκφραση ανοιχτή σε αντιδράσεις πολλών. Αρα, ανεξάρτητα από την πρόθεσή μας, οτιδήποτε γράφεται πάυει να ειναι ιδιωτικό και γίνεται δημόσιο. Κάτι που θα λέγαμε ίσως σε προσωπικό επίπεδο (πχ δύο σειρές του kerato) χτυπάει σε συναισθήματα και αντιδράσεις άλλων (πχ. gate).

    - Νομίζω (αισθάνομαι δηλ) πως είναι και θέμα χρονικό. Συνήθως ο όποιος διάλογος για τα υπέρ και τα κατά, ανοίγει μετά. Οχι κατά τη διάρκεια. Βέβαια, από τη στιγμή που άνοιξε ένα τόπικ, και δεν γράφει πχ "σε μνήμη Χριστόδουλου" ή "τιμώντας τον Χριστόδουλο", αναγκαστικά θα δεχθεί πολλές παρατηρήσεις από πολλές οπτικές και πολλούς τρόπους.

    - Προσωπικά, όταν κάτι αφορά θάνατο, σιωπώ εκείνη τη στιγμή και δεν έχω την παραμικρή ενοχή γι αυτό και το γουστάρω που το κάνω, , . Εδώ δίνονται κανονικές μάχες - με αίματα σκοτωμούς και τέτοια εννοώ, κανονικές, όχι κουβεντούλες όπως εμείς. Και είναι άπειρες οι φορές που, έστω για ένα ελάχιστο διάστημα, ότι και να έχει γίνει, ο επιζών τιμάει τον αντίπαλο νεκρό. Δεν είναι κανενός είδους ιδεολογική παραχώρηση αυτό. Αν θέλετε παραδείγματα χειροπιαστά, ευχαρίστως το συζηταμε. Ερώτηση ? τον Χίτλερ τον τιμήσανε ? Απάντηση. Δεν έχει σχέση ο Χριστόδουλος με τον Χίτλερ. (και αυτό το συζητάμε, αρκεί να βρεθει χρόνος).

    - Προσωπικά έχω γνωρίσει ανθρώπους που έχουν φάει ΤΟ ΞΥΛΟ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ τόσο επί μετα - εμφυλιακής εποχής, όσο και κατά την χούντα. Και όχι μόνο ξύλο. Προσωπικό και ηθικό ξεφτιλισμό. Οι δικές μας ιδεολογικές ανησυχίες δεν είναι τίποτα μπορστά σε αυτά. Και πολλοί είδαν τους βασανιστές τους (βγάλσιμο χυχιών, φάλαγγα και τέτοια) να φεύγουν. Κάποιοι πήγαν και στη κηδεία. Κάποιοι άλλοι, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν σκεπτικοι.

    - Με προβλημάτισαν οι τοποθετήσεις όσων εστιάσαν στο γεγονός πως, δεν μίλησε κανείς και δεν τίμησε κανείς τους τόσους άλλους. Από τη μία δηλαδή θρήνος για τον άνθρωπο, από την άλλην περιορισμός του θρήνου στον έναν. Αυτό, αναπόφευκτα το σκέφτομαι κι εγώ. Πολύ έντονα το είχα σκεφτεί στο "δραμα και τις τλευταίες στιγμές" του Ανδρέα Παπανδρέου για όποιον θυμάται. Δεν είναι το ίδιο, απλά, ας το πούμε έτσι το κλίμα είναι κάπως ανάλογο. (με τον Ανδρέα ήταν πολύ πιο έντονο). Απλά, έτσι συμβαίνει με τα δημόσια πρόσωπα.

    - Θα δούμε και άλλα. Οπως Δυτικοί ηγέτες τίμησαν τον Λένιν, όπως πλέον μιλάνε με ουδέτερα λόγια για τον Μάο τσε τούνγ στην Κίνα κλπ. Συνήθως όταν κάποιος φεύγει η κοινωνία γίνεται πιό ήπια, για ένα διάστημα. Ισως να υπάρχουν λόγοι. Παντως όλοι γίνονται για λίγο συναίσθημα και μετά από λίγο καιρό τρέχουν ολοταχώς προς την ιστορία που πάντα έχει και μια γεύση παραμυθιού ανάλογα με το ποιός την επισκέπτεται. Τα παραμύθια , στην περίπτωση αυτή είναι άλλοτε καλά, άλλοτε όχι.

    - Τέλος, η οποιαδήποτε κριτική έχει να κάνει και με τον τρόπο γραφής. Νομίζω αυτό ειναι το σημαντικότερο. Τώρα επί της ουσίας - φωτο, παπαδόπουλος, σκοπιανό, φιλανθρωπία, ανέκδοτα, κλπ, έγραψαν άλλοι.
    nektarios_pi
    29.01.2008, 02:32
    Έφυγε ένα παράδειγμα ….. ας του μοιάσουμε και ας αφήσουμε τις βλακείες
    Ένα έχω να πω για μερικούς ….. μια καμήλα στην έρημο βλέπει το παιδί της και κάνει στην άλλη καμήλα για κοίτα το άτιμο μια καμπούρα π έχει ενώ δεν γυρίζει να κοιτάξει την δικια της που σαφώς είναι μεγαλύτερη

    StavmanR
    29.01.2008, 02:40
    Ο θάνατος είναι απλά θάνατος. Δεν υπάρχει πέθανα πολύ ή πέθανα λίγο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη γέννηση. Ο θάνατος πάντα προκαλεί συγκινησιακές μνήμες και ενστικτώδεις αποτροπιαστικές αντιδράσεις, εσωστρέφεια και μελαγχολία. Η έκφραση 'μυρίζει θάνατο' δεν είναι τυχαία στην ποίηση και τη λογοτεχνία, και φυσικά δεν αναφέρονται στις φυσικές ιδιότητες της πτωμαΐνης*. Δεν μπορεί κανείς να μείνει ασυγκίνητος από το θάνατο του διπλανού του.

    Η τηλεόραση διατηρεί κάποιες από τις μοναδικές ικανότητες του φορέα της (φως)...τη διάθλαση και περίθλαση της πραγματικότητας. Έτσι, όσο κοντά μπορεί να σε φέρει στο θάνατο ενός ανθρώπου, τόση απάθεια μπορεί επίσης να σου προκαλέσει μέσω των παραπάνω ιδιοτήτων.

    Τα λεγόμενα πρόσωπα του δημόσιου βίου, είναι εν μέρει παράγωγα των παραπάνω ιδιοτήτων. Ελάχιστοι μπορούν να γνωρίζουν την πραγματική αύρα (θετική ή αρνητική) που εκείνα (τα πρόσωπα) εκπέμπουν, καθώς ο φακός ζουμάρει σχεδόν πάντα προγραμματισμένα και με τεχνικές ακρίβειες επάνω στα σημεία που εκείνος (ο φακός) επιθυμεί. Είναι σα να προσπαθεί κανείς να καταλάβει την ανθρώπινη ύπαρξη βλέποντας μόνο πχ. ακτινογραφίες ή μαγνητικές τομογραφίες, δηλαδή μέσα από επιλεγμένο φάσμα δεδομένων...

    Έχει αναρωτηθεί κανείς ποτέ πως έλεγαν τον τάδε πεζικάριο από τους 300 του Λεωνίδα, που σφαγιάστηκε αργά και βασανιστικά στη μάχη; Ποιος από όλους μας ενδιαφέρθηκε ποτέ για οποιονδήποτε Αθηναίο πολίτη την ώρα που όλοι εξυμνούμε το Σωκράτη. Ποιος κατηγόρησε ποτέ την ιστορία και τους ιστορικούς για την παράλειψη τιμητικής ονομαστικής αναφοράς στους πεζικάριους την ώρα που το διασημότερο πρόσωπο ίσως της Ιστορίας είναι ο Εφιάλτης ή ο Ιούδας...

    Οι άνθρωποι που είχαν μεγάλη επιρροή στα κοινά, ασχέτως με το πόστο ή την ιδιότητά τους, πάντοτε χαίρουν μοναδικής ονομαστικής αναφοράς στην Ιστορία, σε αντίθεση με το 'πλήθος', το οποίο απολαμβάνει μαζικών αναφορών τύπου "άγνωστος στρατιώτης, πολίτης, αγωνιστής, αντάρτης κλπ.". Αυτή είναι η βασική μου τοποθέτηση, σε στυλ προβληματισμού, σε όσα αφορούν τη διάκριση του Αρχιεπίσκοπου από το λαό, και την ονομαστική αναφορά στο χαμό του.

    Προσωπικά, αν και ποτέ δε διατήρησα καλές σχέσεις με την επίσημη εκκλησία, δεν μπορώ παρά να συλλυπηθώ για το θάνατο ενός ακόμα ανθρώπου, καθώς από αρχιεπίσκοπους δεν θα στερέψουμε ποτέ. Το έργο του συγκεκριμένου θα κρίνεται για μεγάλο διάστημα, τόσο στα ενδο-εκκλησιαστικά, όσο και στα γενικότερα κοινωνικά κέντρα διαμόρφωσης της Ιστορίας και κατά πάσα πιθανότητα η ιστορική κρίση θα πνιγεί μέσα σε ωκεανούς δεδομένων που θα αποσαθρώσουν εκατέρωθεν κάθε στεριά αντικειμενικότητας.

    Κλείνω με ένα σλόγκαν που δημιουργήθηκε μεταξύ παρεγκεφαλίδας και μετωπιαίων λοβών: " ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο αρπακτικό στον πλανήτη. Εμφανίζει εκτός των άλλων και την ιδιότητα του καθαριστή**. Αρκεί να πέσει κανείς κοντά του νεκρός και θα χυμήξει να τον κατασπαράξει μέχρι και το τελευταίο του κομμάτι...πότε προτάσσοντας την ιδιότητα του αρπακτικού και πότε του καθαριστή."

    Τέλος, για να μη δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το σλόγκαν έχει άμεσο στόχο συνομιλητή ή συνομιλητές, θα αναφέρω ότι πολλοί ακόμα πίνουν μέσα σε κρυστάλλινα ποτήρια με γεμάτα στόματα και παχιές κοιλιές, στη μνήμη του Λοΐζου, του Χατζιδάκη, του Παπανδρέου κλπ. Όσο μάλιστα η μνήμη τους και το έργο τους έχουν ακόμα 'ψωμί', θα συνεχίσουμε να τους τιμούμε, ξεσκίζοντας τα σωθικά της πνευματικής τους υπόστασης...

    *πτωμαΐνη : χημική ένωση που εκκρίνεται κατά την αποσύνθεση των πτωμάτων. Στην έκκρισή της οφείλεται η γνωστή μυρωδιά του νεκρού.

    **καθαριστές : μεταφορική ονομασία των όντων που τρέφονται από νεκρούς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και τα όρνεα. Ονομάζονται έτσι γιατί συμβάλουν στον καθαρισμό του περιβάλλοντος από τα ήδη νεκρά ζώα, ενώ τα όρνεα δεν θανατώνουν ποτέ για να τραφούν.


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 29-01-2008 04:24 ]


    jorge
    29.01.2008, 05:27
    Είναι λυπηρό όταν χάνεται μια ανθρώπινη ζωή. Ειδικά όταν προέρχεται από μια αρρώστια που βασανίζει. Ο πόνος είναι ίδιος, είτε έχεις από πάνω σου τους καλύτερους γιατρούς του κόσμου, είτε από κάτω σου το ράντζο κάποιου δημοσίου νοσοκομείου.

    Όσον αφορά τα υπόλοιπα, προσωπικά μου έχει κάνει εντύπωση πόσο απότομα θυμηθήκανε κάποιοι το έργο και την μεγαλοσύνη του Χριστόδουλου και πόσο εύκολα ξεστομίζουν διθυράμβους. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο. Αναφέρομαι ασφαλώς στα απίστευτα σχόλια κάποιων πολιτικών...

    Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αναφέρομαι σε καμιά περίπτωση στα σχόλια της Gate και των υπολοίπων μελών εδώ, παρά το γεγονός πως στο MusicHeaven δε διάβασα ποτέ κάποιο topic σχετικό με το έργο του Χριστόδουλου ή έστω κάποια αναφορά σε κάποια ενέργειά του που να προκάλεσε θαυμασμό. Αυτό που είχα διαπιστώσει ήταν μάλλον αδιαφορία ή απογοήτευση. Βέβαια αντιλαμβάνομαι πως κάποια θέματα είναι δύσκολο να τα δημοσιεύσεις, φοβούμενος την αντίδραση του κόσμου για έναν άνθρωπο που ήταν αμφιλεγόμενος, οπότε μένω στο οτι υπήρχε πράγματι από κάποιους ένας έντονος θαυμασμός, ο οποίος τελικά εκφράστηκε μόνο μετά θάνατον.
    capone69
    29.01.2008, 06:55
    ????????


    "ου κρινεις, ου να μην κριθεις"

    ......Και επι γης ειρηνη!



    yiannisyiannis
    29.01.2008, 12:20
    Το έχω γράψει επανειλημμένα ότι ανήκω σ’ εκείνους που έχουν αμφισβητήσει και διαφωνήσει με αρκετούς από τους χειρισμούς του αρχιεπισκόπου. Μερικές από αυτές τις διαφωνίες μου όπως π.χ. η φιλοξενία του Παγκόσμιου Συμβούλιου Εκκλησιών στη χώρα μας, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. Άλλο να διαφωνεί όμως κάποιος με συγκεκριμένες επιλογές ενός ηγέτη κι άλλο να τον απορρίπτει εντελώς. Το πρώτο ονομάζεται κριτική αντιμετώπιση και το δεύτερο εμπάθεια.

    Είναι η ίδια εμπάθεια που εκφράστηκε στο παλαιότερο topic «Το μόσχευμα της αμαρτίας» όπου μερικοί προέβλεψαν ως μέντιουμ ότι ο αρχιεπίσκοπος θα έβρισκε κατευθείαν μόσχευμα, παραβιάζοντας λόγω θέσης κάθε προτεραιότητα. Φυσικά εκ των πραγμάτων διαψεύστηκαν οι αμαρτωλές προσδοκίες τους, διότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

    Ασχέτως αν διαφωνούσε ή όχι κάποιος με τις επιλογές και τους χειρισμούς του αρχιεπισκόπου δύο ζητήματα είναι υπεράνω αμφισβήτησης:

    1) Ήταν σαφέστατα ένας χαρισματικός άνθρωπος που διέθετε όραμα για την εκκλησία και δεν ενεργούσε απλά ως διαχειριστής εξουσίας. Το τέλος του επισφραγίζει και υπογραμμίζει με τον καλύτερο τρόπο, την γενναιότητα και την τόλμη που τον χαρακτήριζαν. (Εδώ θα υπενθυμίσω έτσι για την ιστορία τον διάλογο που είχε ο αρχιεπίσκοπος με τον κ. Τζάκη, αμέσως μόλις ανένηψε από το χειρουργείο.
    –Δεν μπορέσαμε δυστυχώς να σας κάνουμε τη μεταμόσχευση λόγω προχωρημένης μορφής καρκίνου στο περιτόναιο.
    –Και τι έγινε το μόσχευμα;
    –Το μεταμοσχεύσαμε σε άλλο ασθενή
    –Δόξα το Θεό!)

    2) Ένας ηγέτης δεν μπορεί να τα κάνει όλα στραβά ούτε όλα σωστά. Όσο αρρωστημένο είναι να τον ακολουθεί κάποιος ως πρόβατο και να χειροκροτεί οτιδήποτε κάνει, άλλο τόσο παρωχημένο είναι να προβαίνει άκριτα σε συνολική απόρριψη του έργου του.

    Τέλος, ειπώθηκαν πολλά αναφορικά με τη σημασία που δίνεται στον αρχιεπίσκοπο. Αφού η γενναιότητα που επέδειξε κατά τη διάρκεια του προσωπικού του Γολγοθά, είναι κάτι που πολλοί άνθρωποι επιδεικνύουν, για ποιο λόγο να γίνεται όλος αυτός ο σαματάς;

    Μα διότι πολλοί άνθρωποι τον θεωρούν σαν πνευματικό τους ηγέτη κι ενδιαφέρονται για εκείνον, περισσότερο από κάποιον ανώνυμο ο οποίος στην τελική, μπορεί να αντιμετώπιζε το τέλος του ακόμη πιο γενναία. Ο αρχιεπίσκοπος ήταν για πολλούς ο πνευματικός τους πατέρας. Τον πατέρα μας τον αγαπούμε και τον νοιαζόμαστε επειδή απλά τυγχάνει να είναι ο πατέρας μας κι όχι επειδή είναι ο γενναιότερος ή ο αξιολογότερος άνθρωπο στον κόσμο.
    pastella
    29.01.2008, 12:38
    Ο θάνατος ενός ανθρώπου είναι πάντα ένα λυπηρό γεγονός. Τον τελευταίο καιρό έβλεπα στο πρόσωπο του Χριστόδουλου τον άνθρωπο Χριστόδουλο και όχι τον Αρχιεπίσκοπο. Δεν θα ξεχάσω το πλάνο που καταρρέει και αφήνει τα δάκρυά του στην λειτουργία στο δεσποτικό (αν θυμάμαι καλά το πλάνο στην τηλεόραση, ας με συγχωρέσουν άν κάνω λάθος όσοι γνωρίζουν συγκεκριμένα). Ο πόνος δεν του επέτρεπε να κρυφτεί. Γιατί ο πόνος δεν κάνει διακρίσεις.

    Δεν θα εκφέρω γνώμη για το έργο του στα πλαίσια του ρόλου του, γιατί δεν ασχολήθηκα και ούτε έχω ιδιαίτερους δεσμούς με την Εκκλησία. Και δεν κρύβω ότι διαφωνώ σε πάρα πολλά απ'όσα έκανε και είπε. Αρνούμαι όμως λίγες ώρες μετά το θάνατό του να μην σεβαστώ έναν νεκρό.

    Ο Αρχιεπίσκοπος είναι ένας κοινωνικός θεσμικός ρόλος στην Ελλάδα και αυτό περιλαμβάνει ένα πακέτο ρόλων και προβολής στο δημόσιο βίο. Εκνευρίζομαι όμως με τη στάση της πολιτείας για αργία την Πέμπτη, και μάλιστα μόνο στο δημόσιο τομέα. Γιατί;;;; Κι αν θέλει το επίσημο κράτος να τιμήσει με αυτόν τον τρόπο την μνήμη του, ας καθιερώσει την αργία για όλους, και όχι μόνο για τους εργαζόμενους στο δημόσιο. Νομίζω ότι ούτε ο ίδιος ο Χριστόδουλος θα το ήθελε.

    Γιάννη επίσης έμαθα ότι ο αρχιεπίσκοπος έγινε δωρητής οργάνων πριν ακόμη έρθει το τέλος του, μια κίνηση πολύ σημαντική, ιδιαίτερα για πολλούς ανθρώπους που αρνούνταν να το κάνουν θεωρώντας ότι είναι ενάντια στη χριστιανική πίστη. Μακάρι η κίνησή του αυτή να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση.

    Κατά τα άλλα, Stavmanr & jorge με κάλυψαν με τα λεγόμενά τους.

    Astron
    29.01.2008, 15:30
    Θεωρώ κι εγώ πολύ άσχημο και σκληρό να γίνεται κριτική και να κατηγορεί κανείς τον Χριστόδουλο ειδικά αυτές τις μέρες που πενθούν εκείνοι που τον αγάπησαν.
    Στέκομαι στον άνθρωπο Χριστόδουλο, και λυπάμαι πάρα πολύ που υπέφερε τόσο και τελικά πέθανε με αυτόν τον τρόπο. Αν και ιδελογικά είμαι αντίθετος με την εκκλησία, νομίζω ότι ο Χριστόδουλος ήταν ειλικρινής. Απ' την αρχή μού ήταν συμπαθής και νομίζω ότι αγαπούσε πραγματικά την Ελλάδα και την εκκλησία.

    Υπάρχει όμως κάτι πολύ πιο άσχημο απ' την αρνητική κριτική που κάνουν ορισμένοι αυτές τις μέρες. Κάτι που θα έπρεπε να είχε βγάλει την Νεκταρία ακόμα περισσότερο απ' τα ρούχα της, και μάλλον τότε θα έπρεπε να διαβάζουμε τα λόγια της αγανάκτησής της: Όταν ο Χριστόδουλος υπέφερε, και βρισκόταν σε αυτήν την άθλια σωματική και ψυχική κατάσταση, ο Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος του έκανε σφοδρές επιθέσεις, σαν να ήθελε να τον θάψει πριν απ' την ώρα του. Όχι μόνο ανακίνησε θέμα διαδοχής, αλλά λίγες μέρες πριν το θάνατο του αρχιεπισκόπου δήλωσε "Θα περίμενα ο Αρχιεπίσκοπος να ζητήσει μια συγνώμη απ΄ όλους όσους κατακρεούργησε στην δεκαετή του Αρχιεπισκοπία".

    Όταν άνθρωποι της ίδιας της εκκλησίας και μάλιστα υψηλόβαθμοι φέρονται χειρότερα από κτήνη και κοράκια, πώς είναι δυνατόν να εκπλήσσεται κανείς για την κριτική που ασκεί ο κόσμος και μάλιστα σε έναν πεθαμένο;
    Γιατί όπως και να 'χει, ό,τι κι αν πούμε για τον Χριστόδουλο, εκείνος πια δεν υποφέρει, ούτε ενοχλείται. Για να επιτίθεσαι όμως σε έναν άνθρωπο άρρωστο, ενώ ξέρεις ότι υποφέρει και πλησιάζει οδυνηρά στο τέλος του, χρειάζεται να είσαι πραγματικό κτήνος.
    Tren
    29.01.2008, 15:33
    Παράθεση:

    Το μέλος Mesogeios στις 28-01-2008 στις 23:38 έγραψε...

    Σήμερα περίπου 290 άνθρωποι πέθαναν στη χώρα μας, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία… Ανάμεσά τους ο Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, (Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος), ο Νικηφόρος Δεδούσης (Μητροπολίτης Λευκάδας και Ιθάκης) και ο μπάρμπα-Γιάννης (συνταξιούχος – πρόλαβε δυο χρόνια – ναυτεργάτης, που έμενε απέναντι από το σπίτι μου).
    Αναλογιζόμενος τον πόνο που προκαλεί ο θάνατος, εκφράζω στους δικούς τους ανθρώπους τη λύπη μου για την απώλεια των ανθρώπων τους. Κι όσο αφορά τους δυο πρώτους η πίστη τους, καλύπτει τις μεταφυσικές ανησυχίες τόσο των ίδιων, όσο ήταν εν ζωή, όσο και των οικείων και φίλων τους. Δεν χωράει θρήνος… Είναι λυμένο το ζήτημα, ή όχι;
    Τον μπάρμπα-Γιάννη σκέφτομαι που όσο τον θυμάμαι με το χαμόγελο σκέπαζε τα βάσανά του… Από μικρό παιδί ξύπναγε χαράματα και γύριζε αργά το βράδι ψόφιος. Τον δείρανε, τον κλέψανε, τον κοροϊδέψανε, έμεινε άνεργος, φίλησε κατουρημένες ποδιές για ένα κομμάτι ψωμί, έσκυψε το κεφάλι τόσο που ούτε τα δάκρυά του φαίνονταν πια, και τώρα στα γεράματα βρέθηκε ανήμπορος μπροστά στον καρκίνο, να αντιμετωπίσει κι αυτά τα λίγα έξοδα της απλής λιτής και ταπεινής (χριστιανική πάει να πει) διαβίωσής του. Αύριο θα τον θάψουν, σε δυο χρόνια θα τον ξεθάψουν και κατά το έχει της οικογένειας θα αποκτήσει κι ένα κουτί για τα περαιτέρω, αλλιώς στο χωνευτήρι, ή όπου αλλού.
    Θα μου πεις σιγά την ιστορία, εσύ ξέρεις χιλιάδες μπάρμπα-Γιάννηδες. Εχεις δίκιο, μα να η μέρα το απαίτησε.
    Για τον θεσμό όμως, τον Αρχιεπίσκοπο και τον Μητροπολίτη, δεν έχω ούτε ένα δάκρυ, παρά μόνο για τον επόμενο που έρχεται και τίποτα δεν δείχνει να ξεφεύγει από την ίδια πατημασιά των προηγούμενων, γιατί δεν είναι βλέπεις θέμα προσωπικό. Είναι θέμα της ίδιας της ιεραρχίας σαν ηγέτιδας αυτού του οργανισμού. Τι θα πει ήταν καλός άνθρωπος… Θα μπορούσε να είναι κακός για Αρχιεπίσκοπος αλλά καλός για Δημητριάδος, κακός για Δημητριάδος αλλά καλός για Αρχιμανδρίτης κοκ;…
    Το ζήτημα είναι ότι είδε τους μπάρμπα-Γιάννηδες, τους έκλεισε το μάτι, τους είπε για την άλλη ζωή που θα δικαιωθεί και έτρεξε να ευλογήσει τα κέρδη της Τράπεζας (όχι ο Χριστόδουλος, άλλα όλος ο οργανισμός και ο Χριστόδουλος)
    Το ζήτημα είναι ότι επιδίδεται σε «φιλανθρωπικά» έργα, βοηθώντας αναξιοπαθούντες φτωχούς, απόρους κι άρρωστους, συντηρώντας, συμμαχώντας και ευλογώντας ταυτόχρονα τις αιτίες που γεννούν φτώχεια και αρρώστια. Είναι βλέπεις και ο μόνος τρόπος να κάνεις «φιλανθρωπίες».
    Το ζήτημα είναι πως ανακατεύθηκε με «τα του Καίσαρος» παίζοντας πολλές φορές τον Καίσαρα τον ίδιο, υπαγορεύοντας πολιτική. Για θυμήσου τα συλλαλητήρια για το «Μακεδονικό», για τις «ταυτότητες». Δεν προλάβαινε να κάνει κανένα συλλαλητήριο για να φύγουν οι βάσεις του ΝΑΤΟ που στήριξαν τους βομβαρδισμούς του Ιράκ, να απαιτήσει να μη φύγει κανένας φαντάρος για το Αφγανιστάν ή τις υποστηρικτικές ναυτικές δυνάμεις για το Ιράκ. Δεν άρθρωσε με τη δύναμη που διαθέτει την αντίρρησή της για την αλλαγή των συνόρων στα Βαλκάνια, παρά τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Επρεπε να το κάνει; Όχι, λέω εγώ. Το έργο της είναι άλλο. Η σωτηρία της ψυχής. Όταν όμως σε άλλα μπαίνει μπροστά με τα «μπούνια» (μέχρι από άμβωνος καθοδήγηση πιστών μπροστά στις εκλογές) τότε όλα ζυγίζονται με την ίδια ζυγαριά.
    Το ζήτημα είναι πως εξακολουθεί και συρρικνώνει τον ελληνισμό, περιορίζοντάς τον, με θεσμικό τρόπο, σε Ελληνες ορθόδοξους χριστιανούς και τους άλλους. Πολίτες δεύτερης κατηγορίας μέσα στην ίδια τους τη χώρα οι Έλληνες καθολικοί, οι ιεχωβάδες, οι Εβραίοι και βέβαια οι άθεοι. Οι Έλληνες μουσουλμάνοι πακέτο στην γείτονα με την τραγική εξίσωση μουσουλμάνος = Τούρκος, ξεκινώντας από τους Κρήτες μουσουλμάνους και φτάνοντας στη γενέτειρα του Χριστόδουλου…
    Το ζήτημα είναι ότι επιμένει να μη συναινεί στο χωρισμό της Εκκλησίας από το Kράτος, έστω κι αν ξέρει καλά πως αυτό είναι το συμφέρον της από πνευματικής πλευράς, έτσι όπως είχε το θάρρος να το ζητά ο πρώην Φλωρίνης Καντιώτης.
    Το ζήτημα είναι ότι αυτά είναι λίγα και πρόχειρα ζητήματα από τα πολλά που μπορεί κανείς με θλίψη να απαριθμήσει από τα χρόνια που έδρασε ο Νίκων ο Μετανοείτε (και πιο πριν) μέχρι σήμερα (τι σήμερα. Αύριο).
    Ελπίζω ότι γίνεται απόλυτα καθαρό και δεν θα χρειαστεί να επανέλθω γι’ αυτό, ότι δεν αφορά η τοποθέτησή μου τα ζητήματα Πίστης, που στο κάτω - κάτω σύμμαχα μου φαίνονται στην αγωνία μου για μια καλύτερη ζωή, ούτε αναφέρονται σε πολλούς – πάρα πολλούς παπάδες – που στέκονται με ευαισθησία δίπλα στις αγωνίες του λαού, αλλά αναφέρεται κύρια στην ηγεσία αυτού του οργανισμού που λέγεται Εκκλησία, και στους θεσμούς της που έτσι πολιτεύονται. Δεν αναφέρομαι στον Χριστόδουλο, αλλά και στον Χριστόδουλο…
    Οσο αφορά τον άνθρωπο Χριστόδουλο και τον Νικηφόρο, σεβόμενος τις δοξασίες τους, εύχομαι «ο θεός να τους συγχωρήσει». Κι αν κάνω τόσο λάθος και τελικά υπάρχει θεός, τότε «ο θεός να τους λυπηθεί και να τους συγχωρήσει»!
    Ελπίζω να μην έβαλα κανέναν καλό φίλο – γιατί έχω και καλούς φίλους από την «άλλη μεριά» -- σε πειρασμό.
    Ησυχία μέσα σας!






    Tren
    29.01.2008, 15:34
    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 29-01-2008 στις 02:40 έγραψε...

    Ο θάνατος είναι απλά θάνατος. Δεν υπάρχει πέθανα πολύ ή πέθανα λίγο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη γέννηση. Ο θάνατος πάντα προκαλεί συγκινησιακές μνήμες και ενστικτώδεις αποτροπιαστικές αντιδράσεις, εσωστρέφεια και μελαγχολία. Η έκφραση 'μυρίζει θάνατο' δεν είναι τυχαία στην ποίηση και τη λογοτεχνία, και φυσικά δεν αναφέρονται στις φυσικές ιδιότητες της πτωμαΐνης*. Δεν μπορεί κανείς να μείνει ασυγκίνητος από το θάνατο του διπλανού του.

    Η τηλεόραση διατηρεί κάποιες από τις μοναδικές ικανότητες του φορέα της (φως)...τη διάθλαση και περίθλαση της πραγματικότητας. Έτσι, όσο κοντά μπορεί να σε φέρει στο θάνατο ενός ανθρώπου, τόση απάθεια μπορεί επίσης να σου προκαλέσει μέσω των παραπάνω ιδιοτήτων.

    Τα λεγόμενα πρόσωπα του δημόσιου βίου, είναι εν μέρει παράγωγα των παραπάνω ιδιοτήτων. Ελάχιστοι μπορούν να γνωρίζουν την πραγματική αύρα (θετική ή αρνητική) που εκείνα (τα πρόσωπα) εκπέμπουν, καθώς ο φακός ζουμάρει σχεδόν πάντα προγραμματισμένα και με τεχνικές ακρίβειες επάνω στα σημεία που εκείνος (ο φακός) επιθυμεί. Είναι σα να προσπαθεί κανείς να καταλάβει την ανθρώπινη ύπαρξη βλέποντας μόνο πχ. ακτινογραφίες ή μαγνητικές τομογραφίες, δηλαδή μέσα από επιλεγμένο φάσμα δεδομένων...

    Έχει αναρωτηθεί κανείς ποτέ πως έλεγαν τον τάδε πεζικάριο από τους 300 του Λεωνίδα, που σφαγιάστηκε αργά και βασανιστικά στη μάχη; Ποιος από όλους μας ενδιαφέρθηκε ποτέ για οποιονδήποτε Αθηναίο πολίτη την ώρα που όλοι εξυμνούμε το Σωκράτη. Ποιος κατηγόρησε ποτέ την ιστορία και τους ιστορικούς για την παράλειψη τιμητικής ονομαστικής αναφοράς στους πεζικάριους την ώρα που το διασημότερο πρόσωπο ίσως της Ιστορίας είναι ο Εφιάλτης ή ο Ιούδας...

    Οι άνθρωποι που είχαν μεγάλη επιρροή στα κοινά, ασχέτως με το πόστο ή την ιδιότητά τους, πάντοτε χαίρουν μοναδικής ονομαστικής αναφοράς στην Ιστορία, σε αντίθεση με το 'πλήθος', το οποίο απολαμβάνει μαζικών αναφορών τύπου "άγνωστος στρατιώτης, πολίτης, αγωνιστής, αντάρτης κλπ.". Αυτή είναι η βασική μου τοποθέτηση, σε στυλ προβληματισμού, σε όσα αφορούν τη διάκριση του Αρχιεπίσκοπου από το λαό, και την ονομαστική αναφορά στο χαμό του.

    Προσωπικά, αν και ποτέ δε διατήρησα καλές σχέσεις με την επίσημη εκκλησία, δεν μπορώ παρά να συλλυπηθώ για το θάνατο ενός ακόμα ανθρώπου, καθώς από αρχιεπίσκοπους δεν θα στερέψουμε ποτέ. Το έργο του συγκεκριμένου θα κρίνεται για μεγάλο διάστημα, τόσο στα ενδο-εκκλησιαστικά, όσο και στα γενικότερα κοινωνικά κέντρα διαμόρφωσης της Ιστορίας και κατά πάσα πιθανότητα η ιστορική κρίση θα πνιγεί μέσα σε ωκεανούς δεδομένων που θα αποσαθρώσουν εκατέρωθεν κάθε στεριά αντικειμενικότητας.

    Κλείνω με ένα σλόγκαν που δημιουργήθηκε μεταξύ παρεγκεφαλίδας και μετωπιαίων λοβών: " ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο αρπακτικό στον πλανήτη. Εμφανίζει εκτός των άλλων και την ιδιότητα του καθαριστή**. Αρκεί να πέσει κανείς κοντά του νεκρός και θα χυμήξει να τον κατασπαράξει μέχρι και το τελευταίο του κομμάτι...πότε προτάσσοντας την ιδιότητα του αρπακτικού και πότε του καθαριστή."

    Τέλος, για να μη δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το σλόγκαν έχει άμεσο στόχο συνομιλητή ή συνομιλητές, θα αναφέρω ότι πολλοί ακόμα πίνουν μέσα σε κρυστάλλινα ποτήρια με γεμάτα στόματα και παχιές κοιλιές, στη μνήμη του Λοΐζου, του Χατζιδάκη, του Παπανδρέου κλπ. Όσο μάλιστα η μνήμη τους και το έργο τους έχουν ακόμα 'ψωμί', θα συνεχίσουμε να τους τιμούμε, ξεσκίζοντας τα σωθικά της πνευματικής τους υπόστασης...

    *πτωμαΐνη : χημική ένωση που εκκρίνεται κατά την αποσύνθεση των πτωμάτων. Στην έκκρισή της οφείλεται η γνωστή μυρωδιά του νεκρού.

    **καθαριστές : μεταφορική ονομασία των όντων που τρέφονται από νεκρούς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και τα όρνεα. Ονομάζονται έτσι γιατί συμβάλουν στον καθαρισμό του περιβάλλοντος από τα ήδη νεκρά ζώα, ενώ τα όρνεα δεν θανατώνουν ποτέ για να τραφούν.


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 29-01-2008 04:24 ]




    jorge
    29.01.2008, 19:50
    Tren, μπορείς να εκφράσεις τη συμφωνία σου με τους συνομιλητές χωρίς να δημιουργείς ένα post για κάθε απάντηση που σε εκφράζει. Posts τέτοιου είδους είναι ιδιαίτερα κουραστικά για εμάς του υπόλοιπους
    Termite
    29.01.2008, 21:16
    Παράθεση:

    Το μέλος Peace18 στις 28-01-2008 στις 22:51 έγραψε...

    Ένταξει! Κρίμα τον άνθρωπο! Αλλά δεν είδα να γίνεται κανένα τόπικ για το πλήθος μεταναστών που πέθανε! Μήπως έγινε για το 14χρονο κοριτσάκι? Όχι! Για τα τόσα άτομα που πεθαίνουν καθημερινά από καρκίνο?? Ξανά όχι! χμμ... Για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους βρήσκουν φρικτό θάνατο? ΌΧΙ! ΞΑΝΑ! Τότε λοιπόν... Δεν βρήσκω κάποιον λόγο να δημιουργηθεί τόπικ για αυτόν τον κύριο! Και πόσο μάλλον να γίνει και τόοοοοσο μεγάαααλο θέμα!

    Υ.Γ. Θα συμφωνήσω (κατά τα άλλα) με τον Δημήτρη (asxetos)



    Λίγος σεβασμός δέ βλάπτει...άκου "κύριος". Έλεος πια...νομίζετε οτι αντιδρώντας έτσι δίχως να γνωρίζετε πραγματικα ΤΙΠΟΤΑ για το θέμα θα έχει ουσία η διαφωνία σας...αυτές οι διαφωνίες που δεν επιχειρηματολογούν ειναι για τα σκουπίδια...

    Γρηγόρη Δεσσύπρη να σαι πάντα καλά και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

    Απο εκεί και πέρα, έχοντας χάσει πολύ κοντινό μου άνθρωπο απο καρκίνο ειλικρινά εύχομαι κανείς άλλος άνθρωπος να μη φύγει έτσι. Κανείς...ειναι πραγματικά θλιβερό.
    Να ξέρετε οτι ο Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης λυτρώθηκε απο φοβερούς πόνους με τον θάνατό του.
    Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.
    asxetos
    29.01.2008, 21:29
    Παράθεση:

    Το μέλος Termite στις 29-01-2008 στις 21:16 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Peace18 στις 28-01-2008 στις 22:51 έγραψε...

    Ένταξει! Κρίμα τον άνθρωπο! Αλλά δεν είδα να γίνεται κανένα τόπικ για το πλήθος μεταναστών που πέθανε! Μήπως έγινε για το 14χρονο κοριτσάκι? Όχι! Για τα τόσα άτομα που πεθαίνουν καθημερινά από καρκίνο?? Ξανά όχι! χμμ... Για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους βρήσκουν φρικτό θάνατο? ΌΧΙ! ΞΑΝΑ! Τότε λοιπόν... Δεν βρήσκω κάποιον λόγο να δημιουργηθεί τόπικ για αυτόν τον κύριο! Και πόσο μάλλον να γίνει και τόοοοοσο μεγάαααλο θέμα!

    Υ.Γ. Θα συμφωνήσω (κατά τα άλλα) με τον Δημήτρη (asxetos)



    Λίγος σεβασμός δέ βλάπτει...άκου "κύριος". Έλεος πια...νομίζετε οτι αντιδρώντας έτσι δίχως να γνωρίζετε πραγματικα ΤΙΠΟΤΑ για το θέμα θα έχει ουσία η διαφωνία σας...αυτές οι διαφωνίες που δεν επιχειρηματολογούν ειναι για τα σκουπίδια...

    Γρηγόρη Δεσσύπρη να σαι πάντα καλά και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

    Απο εκεί και πέρα, έχοντας χάσει πολύ κοντινό μου άνθρωπο απο καρκίνο ειλικρινά εύχομαι κανείς άλλος άνθρωπος να μη φύγει έτσι. Κανείς...ειναι πραγματικά θλιβερό.
    Να ξέρετε οτι ο Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης λυτρώθηκε απο φοβερούς πόνους με τον θάνατό του.
    Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.




    Κατάλαβες Κατερίνακι. Οι εκφραστές της Ευγένειας και της αγωγής δεν σου επιτρεπουν να εχεις αποψη. Και εγω χασει φιλε μου τερμιτη συγγενεις μου απο τον καρκινο αλλα λυπηθηκα πολυ περισσοτερο. Οχι γιατι ηταν συγγενεις μου αλλα γιατι εκαναν αιτηση χρονων για να μπορουν να παιρνουν αιμα και για να μπορουν να νοσηλευτουν οπως επρεπε. Μιλαω για λευχαιμια. Βλεπεις δεν ηταν Χριστοδουλοι. Ηταν εργατες και επισης δουλοι του Χριστου.
    Chitarrista
    29.01.2008, 22:15
    Asxete είσαι τελικά πολύ άσχετος... να μη πω τπτ άλλο. Το ότι είπε ο termite ότι "λίγος σεβασμός δε βλάπτει" δε σημαίνει ότι δεν επιτρέπει κανέναν να εκφέρει την άποψη του, αλλά να την εκφέρει κόσμια. Και ούτε πιστεύω ότι ισχιρίστικε ο termite πως είναι εκπρόσωπος της ευγένειας ή κάτι τέτοιο....

    Όσο για τον Χριστόδουλο είναι λογικό να γίνεται αναφορά σε τετοια έκταση καθώς ήταν ένας πνευματικός ηγέτης για κάποιους. Όχι ότι είανι λιγότερο σημαντικός ο θάνατος μίας 14χρονης που αναφέρθηκε, αλλά με απλή λογική χωρίς να κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλό μας, τον κόσμο αφορά πιο πολύ ο θάνατος ενός γνωστού του προσώπου απο ένα άγνωστο, όπως αν σκεφτείτε πως θα θέλατε να μάθετε για τυχόν παρόμοιο συμβαν για κάποιον καλλιτέχνη πχ που εκτιμάτε η για οποιοδήποτε άλλο προσωπο που σας είναι γνωστό και δείχνετε μία εκτίμιση γιαυτό.

    Απλά όπως λέγεται απο τον λαό θεός σχωρέστον...
    asxetos
    29.01.2008, 22:33
    Παράθεση:

    Το μέλος Chitarrista στις 29-01-2008 στις 22:15 έγραψε...

    Asxete είσαι τελικά πολύ άσχετος... να μη πω τπτ άλλο. Το ότι είπε ο termite ότι "λίγος σεβασμός δε βλάπτει" δε σημαίνει ότι δεν επιτρέπει κανέναν να εκφέρει την άποψη του, αλλά να την εκφέρει κόσμια. Και ούτε πιστεύω ότι ισχιρίστικε ο termite πως είναι εκπρόσωπος της ευγένειας ή κάτι τέτοιο....

    Όσο για τον Χριστόδουλο είναι λογικό να γίνεται αναφορά σε τετοια έκταση καθώς ήταν ένας πνευματικός ηγέτης για κάποιους. Όχι ότι είανι λιγότερο σημαντικός ο θάνατος μίας 14χρονης που αναφέρθηκε, αλλά με απλή λογική χωρίς να κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλό μας, τον κόσμο αφορά πιο πολύ ο θάνατος ενός γνωστού του προσώπου απο ένα άγνωστο, όπως αν σκεφτείτε πως θα θέλατε να μάθετε για τυχόν παρόμοιο συμβαν για κάποιον καλλιτέχνη πχ που εκτιμάτε η για οποιοδήποτε άλλο προσωπο που σας είναι γνωστό και δείχνετε μία εκτίμιση γιαυτό.

    Απλά όπως λέγεται απο τον λαό θεός σχωρέστον...



    Σωστα κιθαριστα. Για πες μου σε παρακαλω που δεν εδειξα κατα τις υποδειξεις που μου κανεις καλη διαγωγη.
    Peace18
    29.01.2008, 22:33
    Παράθεση:

    Το μέλος asxetos στις 29-01-2008 στις 21:29 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Termite στις 29-01-2008 στις 21:16 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Peace18 στις 28-01-2008 στις 22:51 έγραψε...

    Ένταξει! Κρίμα τον άνθρωπο! Αλλά δεν είδα να γίνεται κανένα τόπικ για το πλήθος μεταναστών που πέθανε! Μήπως έγινε για το 14χρονο κοριτσάκι? Όχι! Για τα τόσα άτομα που πεθαίνουν καθημερινά από καρκίνο?? Ξανά όχι! χμμ... Για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους βρήσκουν φρικτό θάνατο? ΌΧΙ! ΞΑΝΑ! Τότε λοιπόν... Δεν βρήσκω κάποιον λόγο να δημιουργηθεί τόπικ για αυτόν τον κύριο! Και πόσο μάλλον να γίνει και τόοοοοσο μεγάαααλο θέμα!

    Υ.Γ. Θα συμφωνήσω (κατά τα άλλα) με τον Δημήτρη (asxetos)



    Λίγος σεβασμός δέ βλάπτει...άκου "κύριος". Έλεος πια...νομίζετε οτι αντιδρώντας έτσι δίχως να γνωρίζετε πραγματικα ΤΙΠΟΤΑ για το θέμα θα έχει ουσία η διαφωνία σας...αυτές οι διαφωνίες που δεν επιχειρηματολογούν ειναι για τα σκουπίδια...

    Γρηγόρη Δεσσύπρη να σαι πάντα καλά και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

    Απο εκεί και πέρα, έχοντας χάσει πολύ κοντινό μου άνθρωπο απο καρκίνο ειλικρινά εύχομαι κανείς άλλος άνθρωπος να μη φύγει έτσι. Κανείς...ειναι πραγματικά θλιβερό.
    Να ξέρετε οτι ο Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης λυτρώθηκε απο φοβερούς πόνους με τον θάνατό του.
    Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.




    Κατάλαβες Κατερίνακι. Οι εκφραστές της Ευγένειας και της αγωγής δεν σου επιτρεπουν να εχεις αποψη. Και εγω χασει φιλε μου τερμιτη συγγενεις μου απο τον καρκινο αλλα λυπηθηκα πολυ περισσοτερο. Οχι γιατι ηταν συγγενεις μου αλλα γιατι εκαναν αιτηση χρονων για να μπορουν να παιρνουν αιμα και για να μπορουν να νοσηλευτουν οπως επρεπε. Μιλαω για λευχαιμια. Βλεπεις δεν ηταν Χριστοδουλοι. Ηταν εργατες και επισης δουλοι του Χριστου.



    Φίλτατε Termite. Δεν νομίζω ότι πάσχει η προηγούμενη απάντησή μου από έλλειψη σεβασμού! Αν είχες μπει στον κόπο να την διαβάσεις πραγματικά και όχι να "πιάσεις" 2-3 λέξεις για να έχεις πάτημα διαφωνίας, θα έβλεπες ότι στην αρχή τον προσφωνώ "άνθρωπο"! Και ο σεβασμός μου προς το πρόσωπό του πηγάζει απ' αυτήν του ακριβώς την ιδιότητα! Δεν έγραψα κάτι αρνητικό (κατά την δική μου οπτική γωνία πάντα), ούτε βέβαια δακρύβρεχτους, βαρύγδουπους λόγους (που μου προκαλούν αποστροφή)! Όσο για το τι ξέρω και το τι αγνοώ είναι καθαρά προσωπικό μου θέμα και θα σε παρακαλούσα να μην απαξιώνεις την άποψή μου θεωρώντας την "για τα σκουπίδια"!
    Δημήτρη όσο και να μου "απαγορεύουν" την έκφραση των απόψεών μου, δεν έχω μάθει από μικρή να "σιωπώ"! Μην ανησυχείς!
    Και για να τελειώνουμε... Το θέμα "καρκίνος & συγγενικά/φιλικά πρόσωπα" για 'μένα είναι πολύ ευαίσθητο και δεν θα ήθελα να το θίξω!...
    ariadni0909
    29.01.2008, 22:45
    Πολλες φορες αναφερθηκαν οι λεξεις ντροπη και σεβασμος.

    Καλο θα ηταν να τις δειχνουμε πρωτα στους συνομιλητες μας και μετα να τις εκτοξευουμε ως κατηγοριες.

    Οι παραθεσεις παραθεσεων και παει λεγοντας με επιθεσεις για την όποια αντιθετη αποψη μονο αυτο δε δειχνουν.

    Οσο για την παραθεση προσωπικων εμπειριων...επικληση στο συναισθημα!Συγχαρητηρια.Δημαγωγειτε.





    "Σιωπηλα στο αερα!"
    καθε Σαββατο βραδυ 2-4...!!!
    Για αγρυπνους ακροατες...





    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ariadni0909 στις 29-01-2008 22:55 ]


    seras
    29.01.2008, 23:01
    Zoi se logou mas..elafry to xoma po tha ton skepazei kai silipitiria stin oikogeneia toy..
    Kata tin apopsi mou enas anthropos pethane..tipota ligotera ma kai tipota perissotero..apla auto..pethainoun polloi kathe mera..polla mikra paidia..ma kanenas den asxolite..den tha katso na skaso gia ton arxiepiskopo..
    An me rotousan tin gnomi mou prin pethanei tha elega asxima logia..
    Alla o anthropos efyge kai den einai kalo na leme asxima logia..
    Tespa emena auti einai i gnomi mou..as erthei o epomenos pou tha foresei ta xrisafika tora..
    Fler
    29.01.2008, 23:45
    Εγώ πάλι αναρωτιέμαι αν κάποιοι χρησιμοποιούν το θέμα για να κάνουν προσωπικές επιθέσεις και όχι αδιακρίτως.
    Επίσης ας μου εξηγήσει κάποιος το πόσο σχέση έχει από τι ακριβώς πέθανε ο Χριστόδουλος. Δηλαδή αν είχε πεθάνει από κάτι ανώδυνο θα λέγανε κάτι διαφορετικό οι δυο πλευρές; Σαφώς κι ο καρκίνος είναι επώδυνος και δεν είδα να διαφωνεί κάποιος επ'αυτού. Δηλαδή το μόνο επιχείρημα που προβάλλουν κάποιοι για το σεβασμό στο προσωπό του είναι το ότι πέθανε από καρκίνο;; Ε τότε πολύ σωστά θα ανταπαντήσουν οι δε ότι καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι χάνονται έτσι και δεν ενδιαφέρθηκε κανένας να ανοίξει τόπικ. Οι απαντήσεις του τύπου "τα όσα γράφετε είναι σκουπίδια και δεν περιέχουν την παραμικρή επιχειρηματολογία" εμένα προσωπικά δεν με καλύπτουν. Που είναι η αιτιολόγηση;
    Κακόβουλα κι ειρωνικά κάποια σχόλια. Σεβασμός καταρχήν στον συνομιλητή μας αλλιώς ας αφήσουμε τις αμπελοφιλοσοφίες και τα περί σεβασμών.