Τι; Συγγενής σου είναι και τη θίξαμε;
Η κριτική της ατάκας στον Αρκά, παρακαλώ!
Όπως και να 'χει για να μην ανταλάσσουμε ημιπνευματώδεις ατάκες, στο θέμα μας:
Σταύρο, δεν υπάρχει φόβος παρεξήγησης - το πολύ-πολύ να καταλήξουμε να διαφωνούμε!
Και μιας και το φερε η κουβέντα...
Κατ' αρχάς το θέμα διαμορφώθηκε από τις απαντήσεις όσων συμμετέχουν, νο? Εφ' όσον κινούμαστε στο "δίπολο" θεός-πίθηκος (χα, τώρα μου ήρθε στο μυαλό ο Χανουμάν από τον Κόναν που διάβαζα μικρός - άσχετο
) εξέθεσα την γνώμη μου με επιχειρήματα. Νομίζω δεν αστόχησα μόνο και μόνο επειδή τα επιχειρήματά μου χρησιμοποιήθηκαν επίσης, για να πείσουν έναν Συντηρητικό δικαστή (που είχε δημόσια υποστηρίξει ότι είναι υπέρ της δόξας ότι ο θεός μας έφτιαξε πατρόν "κατ’ είκόνα ημετέραν καί καθ’ ομοίωσιν") για τη διαφορά μεταξύ πίστης και επιστήμης (και σε αυτό το τόπικ κολλάει το βίντεο
) και κατά πόσο οι Αμερικανοί μπορούν να διδάσκουν πίστη στο σχολείο τους χωρίς να παραβιάζουν το Σύνταγμά τους.
Από κει και πέρα, συμφωνώ με τα εφτά που δεν πρέπει να έχεις (α, ρε Γκάντι ατέλειωτε):
Πλούτο χωρίς μόχθο.
Γνώση χωρίς χαρακτήρα.
Πολιτική χωρίς αρχές.
Απόλαυση χωρίς συναίσθημα.
Εμπόριο χωρίς ήθος.
Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά.
Αγάπη χωρίς θυσία.
Λες:
Σήμερα η επιστήμη έχει ανάγκη τη θρησκεία, όπως και το αντίστροφο, ώστε να δεθούν η γνώση με το πηγαίο συναίσθημα (αρετή, ηθική κατά τους αρχαίους ημών προγόνους).
Νο, νο, νο μεσιέ Μποντ!
Η επιστήμη έχει ανάγκη την ανθρωπιά. Πιάνεις την ανθρωπιά και ταυτίζοντάς την με την ηθική (έστω, δεκτό) κάνεις το -καταχρηστικό- βήμα να την αποδώσεις στην θρησκεία/πίστη/θεό. Καταλαβαίνω ότι είναι η πίστη σου αλλά κάνεις αυτο για το οποίο κατηγορείς την επιστημη -από την ανάποδη: προσπαθείς να δεις πως η επιστήμη αποπειράται να ανακαλύψει την πίστη. Για εμένα η ηθική του ανθρώπου, όπως και η αξιοπρέπειά του δεν του αποδίδονται από κάτι έξωθεν θεσμισμένο.
Επιπλέον...
Οι επιστημονικές θεωρίες βρίσκονται υπό διαρκή αναθεώρηση όμως αυτό δε σημαίνει ότι "δε γνωρίζουμε τίποτε". Πριν χαθούμε στο σωκρατικό "εν οίδα, ότι δεν ξέρω την τύφλα μου" και άλλα νεφελώδη και φιλοσοφικά, παραμένοντας στο δια ταύτα, μπορεί να έχουμε δύο θεωρίες (επιστημονικές πχ. γενική θεωρία σχετικότητας και κβαντομηχανική) οι οποίες δε συμφωνούν μεταξύ τους στην επιμέρους εξέταση της πραγματικότητας αλλά εμείς κάνουμε χρήση των επαληθεύσιμων αποτελεσμάτων που παίρνουμε από καθεμία αυτές για να επιτύχουμε τους σκοπούς μας. Επιστημονική θεωρία (και όχι θεωρία της θείας μου της Αγαθούλας - υπαρκτό πρόσωπο - δεν ειρωνεύομαι τη θεία μου) είναι ένα άθροισμα υποθέσεων και αποδοχών που οδηγούν σε επιβεβαιώσιμα αποτελέσματα και παρατηρήσεις. Τα οποία αποτελέσματα ξαναλέω χρησιμοποιούμε καθημερινά για να ταξιδεύουμε, θεραπεύουμε, αρδεύουμε, βατεύουμε και λοιπά εις -εύουμε ρήματα ο ένας τον άλλον και τον πλανήτη.
Με μια φράση: Αν πετώντας μια μπάλα δεν πέσει κάτω αλλά πάει προς τα πάνω, πρώτα θα δω τι μπορεί να συνέβαινε εκείνη τη στιγμή που έκανα το πείραμά μου παρά θα αμφισβητήσω τη θεωρία της Βαρύτητας (ναι, και αυτή θεωρία είναι - μόνο που έιναι επιστημονική).
Άλλο...
Το μέλος absudus_delirium έγραψε:
"Όσοι τους κακοφαίνεται επειδή βασίζεται η αξιοπρέπειά τους στο ότι είναι ντε φάκτο ανώτεροι από τα υπόλοιπα θηλαστικά, που σας το χαλάω! "
Μου φαίνεται ότι διέπραξα το ατόπημα της Ντόρας!
Όχι, δεν λέω ότι δεν ανήκω στο πιο καταστροφικό είδος θηλαστικών στην ιστορία! Εκεί με έπιασες.. αυτό που λέω είναι ότι ούτε το ότι είμαι το δυνατότερο παιδάκι στην αυλή και τους δέρνω όλους έχει νόημα όσον αφορά την αξιοπρέπειά μου, ούτε και το ότι νομίζω ότι μοιάζω πάααααρα πολύ στη δασκάλα που είναι καλή και την αγαπώ (και μοιάζω πολύ περισσότερο από τα άλλα παιδάκια που και με ορισμένα απ' αυτά μοιάζω αλλά είναι πολύ σκουρόχρωμα για να είναι συγγενείς μου -έστω και μακρινοί
)!
Όσον αφορά τα χρωμοσώματα:
Η μετάλλαξη στα παιδιά με σύνδρομο Down τους δυσκολεύει λίγο τη ζωή (ΟΚ, πολύ περισσότερο όσο πιο πίσω κοιτάξουμε). Η μετάλλαξη (δηλαδή η τυχαία συνένωση) στο χρωμόσωμα 2 του πρροπροπροπροπροπροπροπάππου μας και της προ(x22352)γιαγιάς μας έβγαλε ένα άτομο που αυτή η τυχαία μετάλλαξη όχι απλά το καθιστούσε βιώσιμο αλλά το ωφέλησε (αυτό ακόμα το εξετάζει η επιστήμη
). Όλο κι όλο αυτό που λέω είναι αν ένα κύτταρο έχει αυτά τα χρωμοσώματα, ανήκει στο τάδε ζώο που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Τόσο απλά. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να φέρουμε όλη τη θάλασσα για να πνιγούμε εφ' όσον μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο. Κινδυνολογείς μιλώντας για την ευγονική και ενδεχόμενους ισοπεδωτισμούς. Ναι, είναι υπαρκτοί κίνδυνοι αλλά από εμάς και τα δικά μας όρια εξαρτάται τι θα γίνει.
Για να καταλάβω τελικά πιστεύεις στην Εξέλιξη των ειδών ή ου;
Όσον αφορά αυτό που λές:
Η επιστημονική άποψη είναι πως ο άνθρωπος (πίθηκος στην παρούσα συζήτηση...) άρχισε να εμφανίζει νόηση από τη στιγμή που χρησιμοποίησε τη φωτιά. Τόσα εκατομμύρια χρόνια μόνο ο Homo Erectus είδε φωτιά; Οι πίθηκοι γιατί ακόμα την φοβούνται την ώρα που ένας άλλος πίθηκος κατά τα λεγόμενά μας τη χρησιμοποίησε κατά βούληση; Εδώ και εκατοντάδες/χιλιάδες χρόνια, τα "αδέλφια μας" οι χιμπατζήδες παρότι ζουν πολλές φορές κοντά στη φωτιά (κοντά σε καταυλισμούς) δεν έχουν καταφέρει στην ουσία να εξοικειωθούν μαζί της, ενώ ένας άλλος πίθηκος (ο πρωτάνθρωπος) τη χρησιμοποίησε χωρίς κανένα στάδιο εξοικείωσης...
Επειδή ο διαφορετικός του εγκέφαλος του επέτρεπε να μάθει πως αν πιάσει το κλαδί από τη μεριά που δεν φέγγει, δεν καίει. Για τον ίδιο λόγο που οι γορίλες μαθαίνουν νοηματική (και οι άνθρωποι) και οι ουρακοτάγκοι και οι χιμπαντζήδες όχι. Είναι άλλο είδος. Επίσης, θέλεις να μου τεκμηριώσεις το ότι δεν υπήρξε κανένα στάδιο εξοικείωσης στη δική μας σχέση με τη φωτιά; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
ΥΓ: Το τροποποίησες το μήνυμα και έιχα στο μυαλό μου αυτό που διάβασα στην πρώτη απάντησή σου!
Το ξαναδιάβασα αλλά ένα μυαλό έχω - όπου σε αδικώ, συγγνώμη!