ελληνική μουσική
341 online   ·  204.223 μέλη

Ασχετος στη συνθεση

noizreduction
Βετεράνος
Chat
27.03.2008, 14:33
Αυτη τη στιγμη βρισκομαι στο πτυχιο της Φουγκας, 2ο ετος..με ελπιδα καποια στιγμη να αξιωθω να φτασω στο επιπεδο της Συνθεσης

Noiz Reduction Team
DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 27-03-2008 14:34 ]


#21   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
27.03.2008, 16:28
Παράθεση:

Το μέλος noizreduction στις 27-03-2008 στις 12:14 έγραψε...

Μα δεν διαφωνησαμε Και μην ξεχναμε πως και οι...καταξιωμενοι Πυξ (Β)Λαξ με 3 ακκορντα εκαναν επιτυχιες



Αυτό ακριβώς θέλω να πω. Δεν μιλάω για την αξία μιας δημιουργίας αλλά σε καμία περίπτωση οι Πυξ Λαξ δεν συνθέτανε. Απλά γράφανε μουσική?!?!? Μπορεί ένα κομμάτι με 2 ακόρντα να ναι καλύτερο από μια δική μου συμφωνία που δεν με ξέρει η μάνα μου κι όλας,αλλά το πρώτο δεν είναι σύνθεση ενώ το δεύτερο είναι!!! Αυτό θέλω να πω!!
#22   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
27.03.2008, 16:36
Ειναι παιχνιδι με τις λεξεις αυτο ομως...Ποια η διαφορα του "φτιαχνω μουσικη" και του "συνθετω";
Δεν ειμαι ενθουσιασμενος με την ιδεα να μπλεξω κατι τοσο βαθυ, οσο η καλλιτεχνικη δημιουργια, με φιλολογικες σκεψεις.
Ειτε λες "φτιαχνω μουσικη", ειτε λες "συνθετω", νομιζω πως ειναι οι 2 οψεις του ιδιου νομισματος. Ναι, μπορει καποιοι να συνθετουν καλυτερα απο τους αλλους, ομως το να υποβιβαζεις μικροτερες συνθεσεις, ειναι υπεροψια και κατι τετοιο δεν πρεπει να χαρακτηριζει εναν καλλιτεχνη!
#23   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
27.03.2008, 18:50
Όχι όχι δεν εννοώ ακριβώς αυτό. Όπως είπα και πιο πάνω αυτό που λέω είναι άσχετο με την αξία της δημιουργίας!!! Απλά δεν ανέχομαι να λέγεται συνθέτης ο Beethoven και ο Φοίβος. Κάπως έτσι δες το, και γι αυτό χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη και τα παράγωγα της μόνο για μεγαλειώδη έργα, ή έργα "σύνθεσης" και όχι απλά κομμάτια, τα οποία μπορεί να αρέσουν πιο πολύ κλπ.
#24   
sintorin
Σολίστ
Chat
27.03.2008, 20:15
I sugkrisi beethoven foivos, einai para polu akiri, apo oti exo akousei apo foivo, gia mena den einai tipota parapano apo ena dj pou miksarei....

Tora epeidi stin ellada oi tampeles dunontai para polu eukola, tha eithela na mas peis, pia mousiki theoreis sunthesi kai pia oxi, oson afora tin sugxroni mousiki....

Episis megaliodei egra, pos metafrazeis ena megaliodes ergo....sti snxroni i kai akoma stin klassiki mousiki...


[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 27-03-2008 20:16 ]


#25   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
28.03.2008, 16:07
Προφανώς δεν συγκρίνω Beethoven με οποιονδήποτε σύγχρονο δημιουργό.

Σε σύνθεση αναφέρομαι όταν σε ένα έργο μουσικής οπουδήποτε είδους, δεν υπάρχει από πίσω μια κιθάρα που παίζει 2-3 powerchords αλλά όταν υπάρχει οργανωμένη, πολλές φορές (σχετικά) περίπλοκη δομή, όχι απλά του στυλ ρεφραίν - κουπλέ.. Δηλαδή δεν θεωρώ κομμάτια σαν αυτά του Πλιάτσικα συνθέσεις ενώ αυτά του Yanni ναι. Κομμάτια που μπορεί η πρώτη ιδέα να ήταν 2 ακκόρντα αλλά εξελίχθηκαν , και αναπτύχθηκαν. Δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω.

Επίσης ο όρος μεγαλειώδες ήταν μάλλον εσφαλμένος.
#26   
MusicMaker83
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
28.03.2008, 20:54
Δεν υπάρχει χειρότερο απο το να κολλάς στον τύπο και όχι στην ουσία του πράγματος... Για μένα συνθέτες είναι όλοί.Ακόμα και αυτός που έγραψε ένα καψουροτράγουδο με 2 ακκόρντα για την κοπέλα του(όποιος δεν το έκανε να σηκώσει το χέρι). Απλά η πορεία του χρόνου και η ποιότητα της δουλειάς που έχει κάνει τον χαρακτηρίζει ως φοβερο, απαίσιο, εμπορικό, ψαγμένο κλπ...

και επειδη άλλο ήταν (νομίζω) το θέμα στο topic και άλλιώς πήγε θέλω να τονίσω οτι άλλο μας ζήτησε ο billth και άλλα λέμε. Σίγουρα το καλύτερο είναι να ξεκινήσεις
θεωρία για τη μουσική αλλα για να δεις αν σου ταιριάζει κιολας μπορείς χωρις να έχεις κανένα τρομέρό υπόβαθρο να γράψεις ένα "ροκακι"(αν ακους αυτο το ειδος) ή οτιδηποτε άλλο. Μη κολλάμε στους τυπους
#27   
kostas-5150
Συγχορδία Μινόρε
Chat
04.04.2008, 06:56
Rock=AC/DC
AC/DC=Aπλοτητα
Απλοτητα=Rock ..και παει λεγοντας..

Δεν ειμαστε ΟΛΟΙ μουσικοι,ουτε σκαμπαζουμε απο ΦΟΥΓΚΕΣ,ΜΟΥΓΚΕΣ(σορι ρε΄'συ noiz) απλα θελουμε να ΣΥΝΘΕΤΟΥΜΕ ROCK

ΥΓ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΩ ΡΟΚ
ΥΓ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΩ ΡΟΚ
ΥΓ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΩ ΡΟΚ
ΥΓ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΣΥΝΘΕΤΩ ΡΟΚ... Ετσι a la Priest στο British steel,ΟΛΑ τα riff ειναι απλα(=ροκ που λεγαμε) αλλα ειναι ολα στο Hall of Fame
Υοu got another thing comin'

Bye

80's rulez

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kostas-5150 στις 04-04-2008 06:59 ]


#28   
kostas-5150
Συγχορδία Μινόρε
Chat
04.04.2008, 07:05
Παράθεση:

Το μέλος MusicMaker83 στις 28-03-2008 στις 20:54 έγραψε...

Δεν υπάρχει χειρότερο απο το να κολλάς στον τύπο και όχι στην ουσία του πράγματος... Για μένα συνθέτες είναι όλοί.Ακόμα και αυτός που έγραψε ένα καψουροτράγουδο με 2 ακκόρντα για την κοπέλα του(όποιος δεν το έκανε να σηκώσει το χέρι). Απλά η πορεία του χρόνου και η ποιότητα της δουλειάς που έχει κάνει τον χαρακτηρίζει ως φοβερο, απαίσιο, εμπορικό, ψαγμένο κλπ...

και επειδη άλλο ήταν (νομίζω) το θέμα στο topic και άλλιώς πήγε θέλω να τονίσω οτι άλλο μας ζήτησε ο billth και άλλα λέμε. Σίγουρα το καλύτερο είναι να ξεκινήσεις
θεωρία για τη μουσική αλλα για να δεις αν σου ταιριάζει κιολας μπορείς χωρις να έχεις κανένα τρομέρό υπόβαθρο να γράψεις ένα "ροκακι"(αν ακους αυτο το ειδος) ή οτιδηποτε άλλο. Μη κολλάμε στους τυπους

Ναι ναι
A ρε αμοιρη ροκ..η μουσικη σου δεν ειναι ΣΥΝΘΕΣΗ αλλα ΓΡΑΨΙΜΟ,δεν ειναι ΠΡΑΣΙΝΗ αλλα ΜΠΛΕ με ΚΙΤΡΙΝΟ..

#29   
Tommymoto
Βασική Νότα
Chat
04.04.2008, 11:28
Γεια σου φίλε Noiz! Όταν μπορείς να εκφράσεις την σκέψη σου με νότες τότε έχεις καταφέρει να συνθέσεις. Όσο ποιο πολύπλοκη είναι η σκέψη ή η φαντασία σου τόσο ποιο πολύπλοκη θα είναι η μελωδία σου, όσο πιο άγρια... και πάει λέγοντας... Αν καταφέρεις να την δουλέψεις όμορφα θα έχεις μια μελωδία όμορφα διαμορφωμένη. δουλεύοντας τις σκέψεις σου λοιπόν αποκτάς εμπειρία και ευελιξία στο να διαμορφώνεις την σύνθεση σου. Αν έχεις ακούσει και τόνους από διαφορετική μουσική έχεις παραπάνω πόντους εμπειρίας.

Η άποψη μου είναι ότι η μουσική δεν σπουδάζεται ούτε γράφεται γιατί δεν είναι κάτι το οπτικό ούτε κάτι το υλικο.Η μουσική ΠΑΙΖΕΤΑΙ κ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ!!! Γιαυτο φίλε Noiz παίξε και άκου και όλα θα έρθουν μόνα τους... ελπίζω να σε βοήθησα λίγο όπως με έχεις βοηθήσει τόσες φορές και εσύ.







επισυναπτόμενα: 00236.jpg PianistChallenge.jpg 
#30   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
04.04.2008, 12:17
Yπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά σε αυτά που υποστηρίζω (και ο noiz) που πραγματικά θα ήθελα να μπορούσα να εξηγήσω καλύτερα, αλλά δεν ξέρω πως!
Φίλε tommymoto η έμπνευση δεν σπουδάζεται!!!
Η διαχείρισή της όμως σπουδάζεται, και τα αποτελέσματα κάνουν τεράστιες διαφορές. Aν σκεφτείς μια μελωδία, θα βρείς έναν τρόπο να την ντύσεις, ένας όμως που έχει σπουδάσει ¨αρμονίες¨και φούγκες¨ μπορεί να την διαχειριστεί πολύ πιο άνετα, να την κάνει ίσως ακόμα και κλασσικό κομμάτι! Ποιός ξέρει? Δεν μπορείς να φανταστείς αν δεν σπουδάσεις αυτό το πράγμα τι μαθαίνεις, τι δυνατότητες έχεις!

Rock = Aπλότητα --- Σωστός!!! Και γι αυτό μας αρέσει! ¨Ένα καθημερινό¨ αυτί δεν θέλει πολύπλοκα πράγματα! Όμως γιατί για κάποιο λόγο ΟΛΟΙ νομίζουν ότι κάποιος με τις παραπάνω σπουδές γράφει πολύπλοκα κομμάτια κλπ? Μέγα λάθος!

πχ Mozart = Ιδιοφυής απλότητα!!! Στα μισά του κομμάτια έχει 3!!! συγχορδίες!!!
Φυσικά το παραπάνω παράδειγμα δεν κολλάει ακριβώς με τα όσα λέμε, αλλά και αυτός είναι ένας τύπος που "έπαιζε" με τρία ακκόρντα!

Άρα, το θέμα δεν είναι πόσες συγχορδίες βάζεις, αν θεωρούμε μια μελωδία καλή ή όχι κλπ!

Και για να κλείσω λέω το εξής! Bilth, για να ¨συνθέσεις¨ ροκ δεν χρειάζεσαι τίποτα!!!
Αλλά ξέροντας θεωρία, ίσως φτιάξεις ωραία πράγματα. Χωρίς αυτό το βασικό δύσκολα τα κόβω!!
#31   
MusicMaker83
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
04.04.2008, 13:00
Εννοειτε οτι πρέπει να ξέρει τα βασικά...Π.χ. οπλισμούς.. Αλλα δεν χρειάζεται φούγκα για να γράψεις αυτο που αγαπάς. Αν αποσκοπείς επαγγελματικά τότε αλλάζει...Αλλα για ένα τραγουδάκι να γουστάρεις, ξεκινας απο τα βασικά....
#32   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
04.04.2008, 13:45
Μα δεν νομίζω ότι οι επαγγελματίες έχουν πτυχίο φούγγας ή τίποτα τέτοιο απαραίτητα! Δεν έχει σχέση με το αν είσαι επαγγελματίας!
#33   
CROSS
Φθασμένος
Chat
04.04.2008, 19:51
Όσο κι αν αναλυθεί το θέμα αυτό πάντα θα υπάρχουν διαφορετικές οπτικές γωνίες και είναι πολύ λογικό να είναι έτσι.Ένας που έχει σπουδάσει μουσική,μπορεί να ξεκινήσει γράφοντας 3 νότες κυριολεκτικά και να τις αναπτύξει ώστε να φτιάξει μια όλόκληρη φόρμα είτε λέγεται φούγκα είτε αντίστιξη,σονάτα,κοντσέρτο κλπ και φυσικά ελέυθερη σύνθεση.Η ''δημιουργία''της μουσικής είναι κάτι προσωπικό το πώς το βιώνει ο καθένας.Φυσικά και υπάρχουν άτομα που γράφουν με την ''καρδιά''χωρίς πολλές γνώσεις,αλλά με αυτό τον τρόπο υπάρχουν πάρα πολλές πιθανότητες η ΄'γραφή'' να γίνει ''αντιγραφή''απ'τη στιγμή που θα μπλεχτεί με τα ακούσματα του καθενός.Εδώ έρχονται οι μουσικές γνώσεις να βοηθήσουν στην πρωτοτυπία και την αυθεντικότητα και να κάνουν τον μουσικό να γράφει ανεξάρτητα απο την τεχνική του στο μουσικό του όργανο.Διαφορετικά ό,τι παίζει κάποιος μέχρι εκεί γράφει κιόλας.Η φαντασία μπορεί να είναι ανεξάντλητη,αλλά χωρίς γνώσεις γρήγορα θα εξαντληθεί,με την έννοια ότι θα γράφονται στο ίδιο στύλ τα ίδια και τα ίδια,ανάλογα με το επίπεδο του καθενός.
Ακόμα και για ένα ροκ τραγούδι,όπως είπαν τα παιδιά,χρειάζεται γνώση,γιατί μετά απο χιλιάδες τραγούδια είναι πολύ δύσκολο να πρωτοτυπήσει κανείς.
Απλώς αποκτήστε τη γνώση και χρησιμοποιήστε την όπως θέλετε..υπάρχουν άπειροι τρόποι για όλα τα στύλ μουσικής.

#34   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
05.04.2008, 09:00
Χμ, επειδη δεν εγινα κατανοητος..
Εγω υποστηριζω πως οτιδηποτε βγαινει απο εναν ανθρωπο ( ή μια ομαδα ανθρωπων ) και ειναι μουσικη, θεωρειται αμεσως συνθεση! Απο εκει και περα ειναι καθαρα υποκειμενικο πως θα θεωρηθει απο τους ακροατες!

Και η σπουδη της Συνθεσης ή γενικα των ανωτερων θεωρητικων, δεν εχει σκοπο να σε ποτισει με εμπνευση. Ενδεχομενως ενα ντουβαρι, θα παραμεινει ντουβαρι, ακομα και μετα τις καλυτερες σπουδες!

Ο σκοπος αυτων των σπουδων ειναι να σε οδηγησει σε συγκεκριμενες εποχες ( απο 15ο αιωνα και μετα ) και να σου δωσει εφοδια για αλλου ειδους δουλειες ( ξεκινωντας απο ενορχηστρωσεις και καταληγωντας στη συνθεση εργων για κλασσικα θεατρικα εργα ή ακομα και ταινιες ). Εννοειται πως οσο ωριμαζουν οι σπουδες σου, ωριμαζεις κι εσυ, ομως δεν ειπα πως μονο οι σπουδαγμενοι μπορουν να γραφουν.

Απορω πως διεστρεβλωθηκαν ετσι τα λεγομενα μου, τα οποια ( εαν διαβασετε προσεκτικα ) ειναι αντιθετα τελειως στην αποψη του deathminor για το ποιος μπορει να χαρακτηριστει συνθετης και ποιος οχι.

Η δικη μου θεση ειναι πως ολοι μπορουν να θεωρηθουν συνθετες, και οποιος πιστευει πως το να λεγεσαι συνθετης ειναι τιτλος ευγενειας, να μου πουνε που πουλανε τετοιους τιτλους για να μπορω να εχω κι εγω δυο τρεις

Ελπιζω να εγινα πιο ξεκαθαρος τωρα!
#35   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
05.04.2008, 12:36
Nα διευκρινίσω κάτι. Ίσως ακούγεται παράξενο αυτό που πιστεύω, αλλά το χρησημοποιώ κυρίως για τον εαυτό μου και θέλω να πώ πως δεν πιστεύω ότι για να συνθέσεις πρέπει να έχεις σπουδάσει κάτι! Απλά δεν θεωρώ σύνθεση το ντύσιμο στοίχων με 2 ακκόρντα. Χωρίς το παραπάνω να είναι κακό προφανώς!!!
#36   
pakat
Περαστική Νότα
Chat
06.04.2008, 13:11
φιλε μου για να συνθεσεις μουσικη παιζοντας κιθαρα δεν υπαρχει καποιος κανονας που θα μπορουσε να σου πει καποιος. Δεν γνωριζω τις γνωσεις σου στη μουσικη αλλα αν θελεις να το πας πιο μακρυα πρεπει να ασχοληθεις με τις θεωρητικες γνωσεις που και παλι θα σου δειξουν ορισμενους τροπους που εσυ θα πρεπει να χειριστεις. Για μενα το καλυτερο που θα μπορουσες να κανεις ειναι να βρεις φιλους να φτιαξεται μια μπαντα και ολοι μαζι παιζοντας να φτιαξεται κομματια. Αν παλι αυτο ειναι δυσκολο τοτε παιξε μονος σου με διαφορα ακορντα οτι σε εσενα ακουγεται καλυτερο, καντο με την ψυχη σου και θα βγει αυτο που ζητας!
#37   
Sokratis121974
Συγχορδία Μινόρε
Chat
15.04.2008, 02:43
Φιλοι μου! ας αφησει ο καθενας την ερμη την ψυχη του να βγαλει απο μεσα της οτι αυτη θελει, (αρκει να την αφησουμε ελευθερη...) Η μουσικη ειναι η μονη γλωσσα που δεν χρειαζεται μεταφραση... Οτι εχει ο καθενας μεσα του αυτο και θα βγαλει... καλο; κακο; ποιος μπορει να το κρινει; Οτι για μενα μπορει να ειναι κακο, για καποιον αλλον ισως ειναι θαυμασιο!!! Ας αφουγκραστει ο καθενας τον κοσμο του και ας τον κανει ΜΟΥΣΙΚΗ!!!!

Σωκρατης.
Ηρακλειο Κρητη.



[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sokratis121974 στις 15-04-2008 02:47 ]


#38   
Nadie
Περαστική Νότα
Chat
17.04.2008, 04:40
Agaphte file :D

Den eimai eidikos alla 8a sou pw thn apopsh mou, ok?
Loipon, gia na sun8eseis katarxas xreiazesai fadasia, mousika ere8ismata kai na gnwrizeis ena organo (kai na exeis meraki me tous stixous an 8es).
An twra se endiaferei na kati pio psagmeno prepei na kaneis armonia einai 3 xronia epishma kai einai meta th 8ewria, kai prin thn antistio3h , fouga kai ta loipon pou anafer8hkan parapanw.

Sthn armonia ma8aineis klimakes, poia akorda pane me poia, ti borei na ginei gia na "kleisei" ena kommati klp. Opote me afton ton tropo boreis , akoma kai an h arxikh sou idea htan 3 akorda, me gnwsh armonias boreis na to "dian8iseis'' kai na to sundiaseis kalutera. An hmoun esu loipon 8a sunexiza ma8hmata ki8aras kai 8a ekana 8ewria kai meta armonia. Afta :D

PS: ena kalo programma ston upologisth h ena synth. voi8ane.

Elpizw na voi8isa
#39   
johnfrusciante
Συγχορδία Μινόρε
Chat
24.11.2008, 04:53

john lennon,bob marley,thom yorke,kurt cobain,jim morisson,eddie vedder,david gilmour,john frusciante,michael stipe,the edge και μερικοι ακομα που δεν ειμαι 100% σιγουρος αν ειχαν ιδεα περι μουσικης στην θεωρια..νομιζω ομως σε οτι αυτη τη λιστα υπαρχουν ανθρωποι που αλλαξαν πολλα στην μουσικη σκηνη..κ εγραψαν εργα με ποιοτητα που θα ζηλευαν πολλοι θεωρητικοι αλλα που μειναν στην θεωρια..καλη η θεωρια..σε βαζει σε τρελα μονοπατια που ουτε που θα ξερες αν δεν ειχες διαβασει..αλλα πιο καλη ειναι η ζωη...ζησε..κ μετα γραψε..οχι διαβασε κ μετα γραψε..το ιδιο πραγμα εχει να πει ενας ηρεμος τυπος με πουκαμισακι που εφαγε 20 χρονια σε μια ταξη με καλοριφερ κ το ιδιο θα πει ενας τυπος μυστηριος που ζουσε κατω απο μια γεφυρα?θα μιλησεις για την κοινωνια αν ησουν μεσα σε ωδεια η αν σ εχουν ριξει ρατσιστικα χαστουκια καθε μερα?ο ενας φανταζεται κ ο αλλος το ζει...

 

πολλοι ακουνε μουσικη που μεσω της θεωριας ειναι εξωφρενικη(βλεπε mozart,beethoven...μπλα μπλα)...αλλοι ομως βαριουνται την τελεια θεωρια κ θελουν να ακουσουν εμπειριες..κατι που θα τους κανει να αλλαξουν σταση ζωης..κατι πιο ανθρωπινο..

οι πυξ λαξ (που τους κοροιδευεις κ που κ γω καποτε αυτο εκανα)...μπορει να καταφεραν να περασουν καποια συναισθηματα σε αλλους ανθρωπους..να καταφεραν να βγαλουν τον απλο τους πονο,χαρα,κλαμα οτιδηποτε σε 2-3 νοτες...προσωπικα οταν ακουω ολοκληρα εργα κλασσικης μουσικης βαριεμαι..μερικες φορες κατανοω οτι αυτο που ακουω ειναι δυσκολο ειναι ..ειναι..αλλα δεν ειναι ανθρωπινο..τουλαχιστον οχι για μενα..ειναι σαν να ακουω αποδειξη οτι "ξερω μουσικη"ξες μουσικη..αλλα εμενα δε μου λεει τπτ..

εμενα θα μου πει κατι το imagine(μουσικα απλουστατο κομματι),το working class hero,to redemption song και αλλα πολλα απλα κομματια στα ματια των εξεταστων της μουσικης..

φυσικα το καλυτερο ειναι να συνδυασεις εμπειρια ζωης με κατι ξεχωριστο μουσικα..μακαρι..ειναι οτι καλυτερο...αλλα δεν ειναι ευκολο..


#40