ελληνική μουσική
186 online   ·  204.004 μέλη

Ζήτω βοήθεια από έμπειρο στην φωνητική

BAGRATION
Σολίστ
Chat
06.03.2008, 00:57
Βασικά προπονούμαι πάνω σε μια τεχνική που χρησιμοποιήται στο χάρντ ρόκ και στο χέβι μέταλ. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιεί την κεφαλική φωνή σε συνδυασμό με χρήση υπέρμετρου"ρέζονανς" (η φωνή ενισχύεται στα οστά στην ρινική κοιλότητα,ουρανίσκο κ.τ.λ.).Σε αυτή η ένταση είναι σχετικά μεγάλη(χωρίς να γίνεται όμως αυτό που λέμε "Belt"),ο λάρυγγας ανυψωμένος και τα φωνήεντα ανοιχτά (σαν να δαγκώνουμε μήλο).Με αυτή την εκτέλεση ένας άρτια εκπαιδευμένος, από ότι βλέπω, διώχνει τελείως την αχνάδα από την κεφαλική του φωνή και τον ήχο του φαλσέττο και παράγει έναν πολύ ωραίο "επιθετικό" ήχο.

Το πρόβλημα μου είναι το έξης. Εκτελώντας ασκήσεις(κλίμακες), καθώς μεταβαίνω σε ψηλότερες νότες διαπιστώνω ότι οι φωνητικές χορδές μου χρειάζονται όλο και περισσότερη ποσότητα αέρα για να "κλείσουν καλά", να "ανοίξουν" οι νότεςι και να "στείλω την φωνή στα αντηχεία". Ετσι είμαι αναγκασμένος να σταματάω διότι μερικές νότες πριν το "πέρασμα" στην κεφαλική φωνή έχω φτάσει σε πολύ μεγάλη ένταση. Είναι προφανές ότι όταν επιχειρώ να μειώσω την ένταση, χάνεται η "πληρότητα" του ήχου και είτε η φωνή γίνεται αχνή, είτε αλλάζει ή τοποθέτηση(γίνεται σαν του "belt" )

Εχω αντιληφθεί ότι το πρόβλημα έγκειται στις φωνητικές μου χορδές οι οποίες "δεν πλησιάζουν καλά" μεταξύ τους στις πιο ψηλές μου νότες(στις ανώτερες νότες της μικτής φωνής). Εχω μια πολύ μικρή κόπωση στην φωνή(από παλαιότερη κακοχρησία λόγω άγνοιας)αλλά σε γενικές γραμμές έχω καλή φωνητική υγεία η οποία βελτιώνεται, ενώ είμαι πλησιέστερα στην κατηγορία του "ελαφρού βαρύτονου" μιλώντας με κλασσικούς όρους.

Γνωρίζω ότι πρέπει να υπάρχουν ασκήσεις για να διορθώσουν το πρόβλημα
(όσοι κάνουν κλασσικό τραγούδι νομίζω, τις γνωρίζουν...). Ξέρει κανείς ποιες? Μπορεί να με βοηθήσει κάποιος που να γνωρίζει από τέτοια?
#1   
Vocalist
Περαστική Νότα
Chat
06.03.2008, 10:25
Καταρχην οι φωνητικες σου χορδες μαλλον δεν εχουν προβλημα. Εχεις κανει,ομως, ενα μεγαλο λαθος, οι ψιλοτερες νοτες χρειαζονται λιγοτερο αερα οχι περισσοτερο. Οταν στελνεις περισσοτερο αερα απ'οτι χρειαζεται οι φωνητικες χορδες χανουν την ελαστικοτητα τους, δηλ. δεν ανοιγοκλεινουν ανετα με αποτελεσμα να πιεζεσαι. Απ'οτι καταλαβαινω πριν μπεις στην κεφαλικη φωνη πρεπει να πιεζεις πολυ το σαγονι σου, δυσκολευοντας το ανεβασμα σου στην ασκηση και εκεινη τη στιγμη στελνεις πολυ αερα για να κρατησεις τη φωνη σου τοποθετημενη, το οποιο ομως δεν εχει αποτελεσμα. Γενικα αν πιεστεις στο σαγονι, το λαιμο ή τη γλωσσα, δεν προκειται να φτασεις ψιλες νοτες. Βασικοτατο επισης στοιχειο ειναι και η σωστη χρηση του διαφραγματος. Τωρα ολα αυτα που σου λεω ειναι πολυ γενικα, ασχολουμαι και εγω με αυτη τη μεθοδο και με καποιες παραλλαγες της, και εχω φτασει τις 4 με 5 οκταβες εκταση (προσφατα προσθεσα 1,5 οκταβα ακομα), το κλειδι ειναι να αποστηθισεις την αισθηση που εχεις τραγουδωντας σε οποιαδηποτε περιοχη της φωνη σου. Διαφορετικη αισθηση εχουμε στις χαμηλες, διαφορετικη στις ενδιαμεσες (μικτες) και διαφορετικη στις πολυ ψιλες (κεφαλικη φωνη). Το δυσκολοτερο επιτευγμα ειναι να διωξεις την πιεση, υπαρχουν ασκησεις αλλα θελει λιγο καιρο μεχρι να αφομοιωθουν. Αν θες δοκιμασε το εξης: τραγουδησε μια κλιμακα μεχρι το σημειο που θα πιεστεις η θα σπασει η φωνη σου, ανεβα την κλιμακα ξεκινωντας 2 νοτες πιο κατω αυτη τη φορα, αλλα θα λες τη λεξη "νέι" διατηρωντας ενα μικρο κλαμα στον ηχο σου. Ανεβα και προσπαθησε να περασεις το σημειο που σε δυσκολευε πριν. Αν συναντησεις δυσκολια μπορεις να κανεις την ιδια ασκηση αλλα το "νέι" καντο πολυ ενρινο οπως μιλαει π.χ. ο bugs bunny. Οταν θα λες το "ν" η ακρη της γλωσσας θα ακουμπαει λιγο πριν την μπροστινη σειρα των δοντιων. Ελπιζω να σε βοηθησα καπως, αλλα αν δεις οτι συνεχιζεις να πιεζεσαι πες το στο δασκαλο σου. Αν τραγουδας πιεσμενα συνεχεια, αυτη η πιεση θα μεινει στη φωνη σου και θα ειναι πιο δυσκολο να απαλλαγεις.
#2   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
07.03.2008, 14:20
Λοιπόν, μάλλον έχεις δίκιο, από ότι βλέπω και για τη ποσότητα του αέρα, αλλά και για τη γλώσσα, η το σαγόνι.Τελικά το γεγονός ότι τραγούδαγα όπως να 'ναι στο παρελθόν(χρησιμοποιώντας κάτι σαν άτεχνο belt....),με επηρέασε αρκετά και έμαθα να λειτουργώ με το σκεπτικό "ψηλότερη νότα άρα και περισσότερη πίεση από το διάφραγμα,περισσότερος αέρας". Κάτι που έχει τις συνέπειες που αναφέρω.Θα χρειαστεί λίγος χρόνος υποθέτω για να προσαρμοστώ σε έναν διαφορετικό τρόπο.
Πάνω στη τεχνική που αναφέρω στην αρχή,έκανα μερικές δοκιμές και πειράματα με την ένταση και τον αέρα. Μου φαίνεται ότι μια ένταση λίγο παραπάνω από αυτή της ομιλίας είναι η ιδανική για της χαμηλότερες νότες, ενώ ανεβαίνοντας σε ψηλότερες νότες μου φάνηκε πως είναι καλύτερα όταν εφαρμόζω περίπου την ίδια πίεση αέρα (και ίσως λίγο λιγότερη, δεν έχω καταλήξει ακόμη...) με την αρχική.
Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ

Υ.Γ.1 Υπάρχει κ μια άλλη άποψη πάνω σε αυτό το θέμα που είδα στο ίντερνετ .Θα ήθελα να την συζητήσουμε λίγο...
Υ.Γ.2 Εχω την εντύπωση πάντως ότι διατηρώντας την πίεση του αέρα σταθερή και ανεβαίνοντας τις νότες η ένταση αυξάνεται.Ισχύει όντως κάτι τέτοιο?

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 07-03-2008 14:23 ]


[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 07-03-2008 23:57 ]


#3   
ModernSinging
Περαστική Νότα
Chat
08.03.2008, 05:55
Γεια σου φιλε,καταρχην θα ηθελα να σε συγχαρω και μονο που ψαχνεις και ρωτας πραγματα πανω σ' αυτη την τεχνικη!Ειναι πραγματικα μια τεχνικη με αμεσα αποτελεσματα πανω στην κατηγορια τραγουδιου που θελεις να τραγουδησεις,την οποια δεν γνωριζει σχεδον κανενας στη χωρα μας δυστυχως.Γραφω λοιπον για να σου απαντησω στα δυο ερωτηματα που θετεις οπως επισης και να κανω καποια σχολια στο πρωτο σου γραμμα.Πριν ξεκινησω να μελεταω την τεχνικη αυτη πριν απο αρκετα χρονια,εχω να σου πω οτι οι δικες μου φωνητικες χορδες οχι μονο δεν "εκλειναν" καλα μεταξυ τους, οπως αναφερεις, αλλα απο το συνεχες belting και το jamming up,δυο καταστασεις στις οποιες ειχα συνηθησει τις φωνητικες μου χορδες καθως τραγουδουσα χωρις καποια τεχνικη, ειχα καταληξει στο να αποκτησω κάλους στις φωνητικες μου χορδες...Σημερα λοιπον,υστερα απο καποιο διαστημα αφωνιας (6 μηνων,ναι ηταν αρκετα προχωρημενη κατασταση...!)και καποια χρονια συνεχους εκπαιδευσης πανω στην τεχνικη αυτη,ισως με καποια διαφορετικη προσεγγιση βεβαια,οχι μονο εχουν εξαφανιστει οι κάλοι απο τις φωνητικες μου χορδες αλλα εχω αποκτησει μια υγιη φωνη και μια εκταση 4,5 οκταβων την οποια φωνη συνεχιζω να μελεταω και να ανακαλυπτω συνεχως(ποτε δεν υπαρχει τελος...)!Αυτο λοιπον που θελω να πω ειναι πως το προβλημα με τη φωνη σου δεν ειναι αυτο που αναφερεις ακριβως...και πως με τη σωστη καθοδηγηση και το "σωστο" πεισμα και θεληση μπορεις παντοτε να φτασεις στο επιθυμητο αποτελεσμα οποιο και αν ειναι αυτο!Αυτο που εχεις απ οσο καταλαβα,ειναι οτι δεν μπορεις να κρατησεις "συνδεδεμενη" τη φωνη σου απο τη στιγμη που αρχιζουν να αλλαζουν τα registers αυτης και να περνας μεσω της middle/mixed voice(μεσαια περιοχη) στην headvoice.Δηλαδη μπορεις να χρησιμποιησεις την chest voice(την κανονικη οπως αναφερεις..) και τη head voice (κεφαλικη) αλλα η φωνη σου "σπαει" καθως προσπαθεις να περασεις απο τη μια στην αλλη(το περασμα απο τη μεσαια περιοχη στην κεφαλικη...).Σαφως και υπαρχουν ασκησεις οι οποιες ειναι σχεδιασμενες ακριβως γι αυτο,δηλαδη να κρατησεις τη φωνη σου συνδεδεμενη καθ' ολη τη διαρκεια της εκτασης σου αφαιρωντας ταυτοχρονα την πιεση.Ειναι παρολ' αυτα ασκησεις του συγχρονου(αυτες που γνωριζω εγω τουλαχιστον...!)!Οι απαντησεις του Vocalist σχετικα με τον αερα που χρειαζεσαι ειναι πολυ σωστες,λιγοτερος αερας χρειαζεται καθως ανεβαινεις σε εκταση ωστε να κρατησεις τη φωνη σου "συνδεδεμενη" σε αντιθεση με πολλα που διδασκουν καποιοι καθηγητες...Οσο για το Υ.Γ. 2 που αναφερεις ,αυτο ειναι "μαθηματικα" σωστο,τεχνικα ομως κατι τετοιο απαιτει αρτια τεχνικη και εμπειρια,μαλιστα το ιδανικο ειναι ολες οι νοτες σε ενα slide π.χ. προς τα επανω να εχουν την ιδια ενταση και για να το πετυχεις αυτο χρειαζεσαι λιγοτερο αερα καθως ανεβαινεις.Φιλε ηδη το γραμμα μου ειναι πολυ μεγαλο,θα ηθελα να σου εξηγησω πολλα περισσοτερα πραγματα πανω σ αυτο το θεμα των ασκησεων και επειδη η μεθοδος αυτη εχει ως κυριο τροπο εκμαθησης το demonstration δεν θα ηθελα να παρερμηνευσεις κατι απ' αυτα που θα σου πω.Δυστυχως μας χωριζει αρκετα μεγαλη αποσταση,αλλα ελπιζω να βοηθησα και γω με τον τροπο μου.Συγνωμη και παλι για την εκταση...
#4   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
09.03.2008, 20:56
Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια ModernSinging! Χαίρομαι που βρίσκω ανθρώπους με κατάρτιση στην φωνητική (επιτέλους!!!) και ταυτόχρονα με διάθεση να ανταλλάξουν μια δυο κουβέντες πάνω στο αντικείμενο!!!!
Βασικά δεν συναντούσα το πρόβλημα με το σπάσιμο κατά το πέρασμα στην κεφαλική φωνή που περιγράφεις.Οχι βέβαια πως δεν το έχω λιγάκι αυτό το πρόβλημα."Με πρόφταινε" όμως το πρόβλημα με την υπερβολική ένταση/υπερβολικό αέρα και την απώλεια του ενισχυτή λίγες νότες πριν το πέρασμα. Φοβόμουν μη πάθω καμία ζημιά και σταματούσα πριν πλησιάσω το πέρασμα(πάλι καλά....).

Να κάτι ενδιαφέρον και σχετικό με όλα αυτά. Ο Robert lunte διδάσκει αυτή τη τεχνική που περιγράφω στο αρχικό πόστ.Με μία πολύ σημαντική διαφορά. Βλέπω ότι στην κεφαλική φωνή σπρώχνει πολύ αέρα για να "διώξει" την "αχνάδα" η το φαλσέτο από αυτή και στην τελική παράγει τον ήχο που θέλει.Σαν να μου φαίνεται ότι τελικά αυτή η τεχνική του δεν είναι και ότι καλύτερο για την φωνητική υγεία (σαν να κάνει belt με την head voice μοιάζει...).Ποία η γνώμη σας ρε παιδιά?

δείτε εδώ
http://uk.youtube.com/watch?v=rUjElWEqEqc

ή εδώ

http://uk.youtube.com/watch?v=kiPjgsduQ2k

μήπως το παρακάνει?
#5   
ModernSinging
Περαστική Νότα
Chat
10.03.2008, 04:58
Φιλε εχεις απολυτο δικιο για τον Lunte και αυτο ηταν το πρωτο πραγμα που παρατηρησα και εγω τοτε που εψαχνα την τεχνικη αυτη.Θα σου εξηγησω τι γινεται με αυτο:ο Lunte διδασκει με τον τροπο του και προφανως στους μαθητες του να μην εφαρμοζει ακριβως ετσι αυτα που λεει,εννοω οτι αυτος πειραματιζεται με τις εντασεις του και τη φωνη του εχοντας χτισει πρωτα ομως μια σταθερη βαση κατα τη διαρκεια των χρονων τησ μελετης του απο την οποια δεν ξεφετγει ποτε,την οποια βαση ομως δεν τονιζει ιδιαιτερα στα βιντεο αυτα(σιγουρα το κανει με ασκησεις στα μαθηματα του...),και αν παρατηρησεις οι μαθητες που βαζει και κανουν τις ασκησεις εχουν αυτη τη διαφορα ακριβως μ΄ αυτον.Οτι εκεινος εχει μια ισχυρη βαση(σιγουρα και τα χρονια μελετης αλλα και η εμπειρια παιζει βασικο ρολο...).Βεβαια δεν παυει να ειναι ενας παρα πολυ καλος καθηγητης με πολλη εμπειρια.Ο τροπος που προσεγγιζει καθενας βεβαια την τεχνικη διαφερει,και γι' αυτο το καλυτερο θα ειναι να ψαξεις και να βρεις ποιος τροπος βολευει εσενα περισσοτερο.Κατα τη γνωμη μου εαν θελεις να μελετησεις τετοιου ειδους μουσικες φορμες του rock και του metal σου προτεινω τη μεθοδο του Jaime Vendera μαζι με το βιβλιο που εχει βγαλει για το breathing.Μην σε μπερδευει η εννοια breathing και μην την συγχεεις με κλασσικες ορολογιες.Ειναι παρα πολυ καλη η μεθοδος του,αν και εγω δε συμφωνω απολυτα σε καποια σημεια οσον αφορα καποιες ορολογιες,(εγω προσωπικα χρησιμοποιω μονο στοιχεια απο αυτη στα δικα μου μαθηματα και γενικοτερα μια μιξη οσων εχω διδαχτει αυτα τα χρονια),ομως εχει παρα πολυ καλα θεματα οσον αφορα και αλλα μερη της φωνης περα απο το τραγουδι που ειναι το ιδιο σημαντικα,οπως το vocal health,speaking voice,breathing τα οποια φαινονται δευτερευοντα,αντιθετα ομως ειναι πολυ σημαντικα.Εγω δε θα σου πω παρολ' αυτα οτι την προτεινω ανεπιφυλακτα διοτι αν δεν εχεις τη σχετικη εμπειρια θα μπερδευτεις ισως αν τη μελετας μονος σου διοτι μπορει να παρερμηνευσεις καποια σημεια με το throat tension(κακη πιεση στη περιοχη του λαιμου σου).Ωστοσο ο καλυτερος τροπος να ανακαλυπσεις τη φωνη σου ειναι να πειραματιστεις(παντοτε με ασφαλεια και καθολου πιεση) ή να παρεις μαθηματα απο καποιον καθηγητη (δεν ξερω αν εχεις..) σχετικο με αυτες τις μεθοδους.Του Lunte δεν την εχω μελετησει τοσο πολυ,ομως την αλλη την ξερω καλα και θα σου ελεγα να ριξεις μια ματια αν σε ενδιαφερει.
#6   
Vocalist
Περαστική Νότα
Chat
12.03.2008, 19:49
Συμφωνω με τον modernsinging, μελετω αυτο τον καιρο τις τεχνικες breathing του Vendera και ειδα σημαντικη βελτιωση στον ελεγχο του διαφραγματος μου, με αποτελεσμα να ελεγχω καλυτερα τις δυναμικες μου, και να κραταω τις νοτες για αρκετο χρονο (20-35 δευτερολεπτα και βλεπω οτι βελτιωνομαι συνεχως). Oσο για την ενταση που ελεγες στις ψιλες νοτες εχω να πω οτι η ενταση ,γενικα, εχει να κανει με τον ελεγχο του διαφραγματος σε οποια περιοχη της φωνης σου και αν βρισκεσαι. Και κατι αλλο που θα σε βοηθησει, ξεκινα να ηχογραφεις τον εαυτο σου, θα σε βοηθησει να βελτιωσεις τα λαθη σου πολυ γρηγορα.
#7   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
15.03.2008, 17:56
Τελικά μου φαίνεται ότι ο Robert lunte είναι πολύ καλός μεν αλλά θέλει και προσοχή διότι τα φτάνει στα άκρα.Η σύγκριση αυτού με τους μαθητές του, δείχνει με βάση την προσωπική μου εκτίμηση (που μπορεί να είναι και λάθος,φυσικά) τη τάση του να παραλείπει π.χ. το χτίσιμο της υποδομής ενός τραγουδιστή και να "μπαίνει κατευθείαν στο ψητό". Είμαι επίσης σκεπτικός στο πόσο μπορεί να αντέξει μια φωνή τέτοιες πιέσεις.
Πάντως εγώ θα ακολουθήσω τις μεθόδους του αλλά πολύ πιο συγκρατημένα, σε χαμηλότερα τονικά ύψη και με αλλαγή της μεθόδου στον τρόπο εκπνοής στις ψηλότερες νότες, όπως πολύ σωστά μου υποδείξατε. Αν δω μετά από κάποιο διάστημα ότι δεν με ικανοποιεί αρκετά,η ότι δεν τα καταφέρνω θα δοκιμάσω του Jaime Vendera...
Ευτυχώς την φωνή μου την ηχογραφώ από τότε που ξεκίνησα να τραγουδάω εμπειρικά το 2003
Ευχαριστώ παιδιά!!!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 16-03-2008 00:51 ]


#8   
Nadie
Περαστική Νότα
Chat
03.04.2008, 16:49
Γεια σου φιλε Ragration!
Μου φαίνεσαι πολυ ψαγμενοσ, μπορείς να μου πεις που κάνεις φωνητική?
Κι εγω Αθήνα μένω και ψάχνομαι γα κλασικό. Παλαιότερα είχα παει σε κάνα δυο ωδεία αλλα δυστυχώς έτυχα σε αυτούς τους κυρίους που έχουν εμπορευματοποιήσει το ζήτημα και νομίζουν οτι φωνητική είναι το να κάνεις πάνω κάτω τις κλιμακες και να λες κάνα τραγουδάκι μόνο. Δε μου είχαν δεί3ει ούτε αναπνοές, ούτε ενεργοποιήση αντιχείων, ούτε διαφορετικές τοποθετήσεις και τεχνικές!
Συγνώμη που αντί να απαντήσω στην ερώτηση σου, σου θέτω εγώ μια ερώτηση...
#9   
sakisarabatzis
Σολίστ
Chat
04.04.2008, 18:09
Σαφως η Τεχνική του διαφραγματος απο την παιδεία του κλασ,τραγουδιού βοηθάει σ ολα τα ειδη φωνητικης εκπάιδευσης. Ομως καθε ειδος και διαφορετικό υφος .Και αναλογος δασκαλος φωνητικής

#10   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
05.04.2008, 16:52
Παράθεση:

Το μέλος Nadie στις 03-04-2008 στις 16:49 έγραψε...

Γεια σου φιλε Ragration!
Μου φαίνεσαι πολυ ψαγμενοσ, μπορείς να μου πεις που κάνεις φωνητική?
Κι εγω Αθήνα μένω και ψάχνομαι γα κλασικό. Παλαιότερα είχα παει σε κάνα δυο ωδεία αλλα δυστυχώς έτυχα σε αυτούς τους κυρίους που έχουν εμπορευματοποιήσει το ζήτημα και νομίζουν οτι φωνητική είναι το να κάνεις πάνω κάτω τις κλιμακες και να λες κάνα τραγουδάκι μόνο. Δε μου είχαν δεί3ει ούτε αναπνοές, ούτε ενεργοποιήση αντιχείων, ούτε διαφορετικές τοποθετήσεις και τεχνικές!
Συγνώμη που αντί να απαντήσω στην ερώτηση σου, σου θέτω εγώ μια ερώτηση...




Πολύ θα ήθελα να βοηθήσω Nadie αλλά δεν έχω κάνει ποτέ μου μαθήματα.
Είμαι εντελώς χομπίστας. Οτι έχω μάθει το έχω μάθει μέσω ίντερνετ (άρθρα, βίντεο και κανένα βιβλίο...), καθώς και πειραματιζόμενος στον εαυτό μου.

Μπορείς να πάρεις μια γενική ιδέα πάνω στις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο τραγούδι, και στο πώς περίπου ακούγονται αυτές για να βοηθηθείς στη επιλογή είδους που θα κάνεις αλλά και του καθηγητή/τριας που θα βρεις

Οι βασικές τεχνικές δεν είναι πολλές, τα πράγματα δεν είναι βουνό. Οι διάφορες παραλλαγές τους βεβαίως είναι εκατοντάδες (αλλάζοντας τις επιμέρους παραμέτρους) και αυτός είναι και ένας από τους λόγους της μεγάλης σύγχυσης που δημιουργείται πάνω στις τεχνικές, ενώ στην ουσία πρόκειται για την ίδια "κεντρική ιδέα" στις περισσότερες.Στη σύγχυση συντελούν και οι διάφοροι "ψαρωτικοί" όροι που καμιά φορά ακούγονται, και δεν είναι παρά βασικά στοιχεία της ανατομίας....

Βασικά τα πράγματα όσον αφορά την ενημέρωση είναι τουρλουμπούκι, και έτσι πολλοί που θέλουν να ασχοληθούν, χάνουν τη μπάλα.

Οι κυριότεροι τρόποι τραγουδιού που έχω πληροφορηθεί μέχρι στιγμής είναι (γενικά)
1)Το Κλασσικό τραγούδι
2) Το "speech level singing"
3)Τεχνικές που χρησιμοποιούν άλλα vocal modes όπως "belt" το "twang" και συνδυασμούς τους.

Κάθε τρόπος κατευθύνει τη φωνή προς διαφορετική κατεύθυνση και διαφορετικό ήχο. Μπορώ αν θες να σου στείλω μερικά Links για να πάρεις μια ιδέα απ όλα.Απο εκεί και πέρα δεν μπορώ να βοηθήσω πώς προς τον δάσκαλο



[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : BAGRATION στις 10-04-2008 14:24 ]


#11