Παράθεση:
3. Ο Λόγος του Θεού δεν αναφέρει πουθενά ότι μεσιτεύουν οι άγιοι ή η μητέρα του Ιησού. Αντιθέτως, ο Λόγος του Θεού μάς λέει στην Προς Τιμόθεον Α' Επιστολή και στο κεφάλαιο 2 και εδάφιο 5 το εξής: "Διότι είναι εις Θεός, εις και μεσίτης Θεού και ανθρώπων, άνθρωπος Ιησούς Χριστός, όστις έδωκεν εαυτόν αντίλυτρον υπέρ πάντων". Πουθενά μέσα σε ολόκληρη την Αγία Γραφή δεν βλέπουμε τους άγιους να μεσιτεύουν για εμάς |
|
Ο Χριστός μεσιτεύει στον Θεό.
Αλλά στον Χριστό ποιός μεσιτεύει;
Η μαμά του .
Στον Γάμο της Κανά τι ακριβώς έκανε; Δεν μεσίτευσε;
Και ενώ της είπε :
«Τι είναι ανάμεσά μας γυναίκα; Δεν ήρθε ακόμα η ώρα μου», στο τέλος σαν καλός γυιός έκανε το χατήρι της μαμάς του.
Ε, κι εμείς αυτό ζητάμε, να μεσιτέψει για κανένα χατίρι.
(γιατί με την αξία μας, δεν το βλέπω, μόνο με ρουσφέτι)
Στην Αποκάλυψη βλέπουμε τη θριαμβεύουσα Εκκλησία (τους 24 πρεσβύτερους) να κρατούν
«Φιάλας γεμούσας θυμιαμάτων, αι εισιν αι προσευχαί των αγίων», δηλαδή τα θυμιαμάτα ήταν οι προσευχές των αγίων. (Αποκ. ε' 8).
"3Ήρθε, τότε, ένας άλλος άγγελος, που είχε ένα θυμιατήρι χρυσό, και στάθηκε μπροστά στο θυσιαστήριο. Kαι του δόθηκε άφθονο θυμίαμα (=προσευχές των αγίων) για να το προσφέρει μαζί με τις προσευχές όλων (=και των υπολοίπων) των αγίων πάνω στο χρυσό θυσιαστήριο που είναι μπροστά στο θρόνο. 4Kι ο καπνός, μαζί με τις προσευχές των αγίων, ανέβηκε από τα χέρια του αγγέλου μπροστά στο Θεό."
(Αποκ. η' 3-4).
Ε, να πουν καμμια προσευχή και για μας ζητάμε, τίποτα περισσότερο.
Εκτός αν πιστεύεις ότι η Παναγία και οι Αγιοι είναι νεκροί.
Αλλά,
,"Όποιος ΖΕΙ (Ενεστώτας) και πιστεύει σ' Εμένα, δεν θα πεθάνει στον αιώνα" (Ιωάννης 11/ια: 26)
***
Παράθεση:
2. Ο Λόγος του Θεού δεν αναφέρει πουθενά το νηπιοβάπτισμα. Θέλει τον άνθρωπο ελεύθερο, να μεγαλώνει, να ωριμάζει και μόνο αφού δεχτεί από μόνος του τον Ιησού Χριστό ως προσωπικό του Σωτήρα να βαπτιστεί στο νερό |
|
΄΄...Ας βαπτισθεί έκαστος υμών...εις άφεσιν αμαρτιών. Και θέλετε λάβει την δωρεάν τού Αγίου Πνεύματος.
Διότι προς εσάς είναι η επαγγελία και προς τα τέκνα σας, και προς πάντας τους εις μακράν, όσους αν προσκαλέσηται Κύριος ο Θεός ημών΄΄ -Πράξεις 2/β΄ 38,39.
Ματθαίος 28/κη΄ 19,20: "πορευθέντες ουν
μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα τού Πατρός και τού Υιού και τού Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν. Και ιδού εγώ μεθ' υμών ειμι πάσας τας ημέρας, έως τή συντελείας τού αιώνος".
Το
βαπτίζοντες αυτούς (όπως και το διδάσκοντες) είναι ξεκάθαρα τροπικός προσδιορισμός, προσδιορίζει τον τρόπο,
το "πως" θα γίνει το "μαθητεύσατε".
Αν εννοούσε το κείμενο να μαθητεύσετε και (ύστερα) να βαπτήσετε, θα έλεγε
"μαθητεύσατε πάντα τα έθνη και βαπτίσατε αυτούς" και όχι
βαπτίζοντες .
Aρα θα γίνουν μαθητές δια του βαπτίσματος κατά πρώτον -ώστε να λάβουν το Άγιον Πνεύμα- και δια της διδασκαλίας κατά δεύτερον.
Αυτά για όσους ξέρουν Αρχαία.
Οσοι δεν ξέρουν, ποτέ δεν είναι αργά.
***
Παράθεση:
οι εικόνες κάνουν την εμφάνισή τους πολλούς αιώνες αργότερα |
|
Εκόνες από τον αρχαιότερο Χριστιανικό ναό που σώζεται ολόκληρος.
Ανακαλύφθηκε το 1921, κοντά στην Παλμύρα της Συρίας και χρονολογήται γύρω στο 200-260 μ.χ.
(δηλαδή 50-100 χρόνια πριν τους διωγμούς του Διοκλητιανού που έγιναν το 303 μ.χ.)
Ειναι το περίφημο πρωτοχριστιανικό βαπτιστήριο της ελληνιστικής πόλης "Δούρα - Ευρωπός" της Μεσοποταμίας.
Εχει τοιχογραφίες με αναπαραστάσεις προσώπων και υπερυψωμένη Τράπεζα - «tablinum»,
"θυσιαστήριον" κατά τους αρχαιολόγους, όπου ετελούντο αναίμακτες θυσίες.
Συστεγαζόταν μαλιστα με συναγωγή, άρα μάλλον εχρησιμοποιήτο από εξ' Ιουδαίων Χριστιανούς, δηλαδή αυστηρούς μονοθεϊστές.
EARLY CHRISTIAN AND BYZANTINE ARCHITECTURE University of Pittsburgh
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mnk στις 24-03-2008 07:22 ]