ελληνική μουσική
231 online   ·  202.039 μέλη

Αντίληψη ρυθμών

gkravar
Φθασμένος
Chat
05.02.2010, 13:35

απλά μέτρα είναι όσα έχουν αριθμητή 2 ή 3 (π.χ.2/4,3/4),σύνθετα μέτρα είναι όσα αποτελούνται από δύο ή και περισσότερα ίδια απλά μέτρα (π.χ.4/4=2/4+2/4) και τέλος μικτά μέτρα είναι όσα αποτελούνται από ανόμοια απλά ή σύνθετα μέτρα (π.χ. το ζεϊμπέκικο που γράφεται 9/8 ή 9/4-η διαφορά είναι μόνο στον τρόπο γραφής-που είναι μικτό μέτρο και αποτελείται από τρία μέτρα των 2/8 ή 2/4 και ένα από τρία όγδοα ή τέταρτα. δηλ΄9/4=2/4 + 2/4 + 2/4 + 3/4.

 


-----------------
daskalos

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 05-02-2010 13:36 ]


#21   
cobal
Σολίστ
Chat
05.02.2010, 16:51
Reteo.... δεν σου απαντησα εχθες γιατι φοβηθηκα οτι δεν θα ασπαζοσουν την απαντηση μου κι ετσι το αφησα για να σου απαντησει καποιος αλλος οπως πολυ σωστα εκανε ο δασκαλος gkravar
#22   
reteos
Φθασμένος
Chat
07.02.2010, 22:59

Παράθεση:

Το μέλος gkravar στις 05-02-2010 στις 13:35 έγραψε...

που είναι μικτό μέτρο και αποτελείται από τρία μέτρα των 2/8 ή 2/4 και ένα από τρία όγδοα

 


-----------------
daskalos

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 05-02-2010 13:36 ]



 

«και αποτελείται από τρία μέτρα των 2/8 ή 2/4 και ένα από τρία όγδοα. Σωστά δάσκαλε είμαι απόλυτα σύμφωνος μαζί σας με  την συγκεκριμένη ανάλυση που κάνετε  ότι σε ένα ρυθμό ζειμπέκικο (που είναι ένα μικτό μέτρο) έχουμε τρία μέτρα των 2/8ων =6/8α καί ένα μέτρο των 3/8ων. ήτοι 6/8+3/8 =9/8 και σας ευχαριστούμε.

Θα ήθελα να προσθέσω την παρατηρήσή μου πάνω σαυτό το θέμα ότι η  πλέον συνήθης μορφή που συναντάμε τον παραπάνω ρυθμό  είναι :

Ζεμπέικικος = 1/16,1/8,1/16,1/8,1/8,1/16,1/8,1/16,1/8,1/8,1/8  ήτοι :7/8+ 4/16 η 2/8=9/8 .

Αν λοιπόν αγαπητό μέλος  cobal τον μετράς με έναν δικό σου πρακτικό τρόπο  (και πολύ καλά κάνεις καθόσον  αυτό το κάνουν πολλοί μουσικοί)  και διαχωρίζεις  το μέτρο των 9/8ων σε δύο όπως ανωτέρω αναφέρεις (π.χ.  3/4 +3/8 ), τότε έχεις απόλυτο δικαιο και ουσιαστικά  (κατά βάση) δεν διαφωνούμε, καθόσον 3 /4= 6/8 οπότε 6/8+3/8=9/8 .

Εγώ βέβαια χρησιμοποιώ άλλον πρακτικό τρόπο , αναλύοντας τον ρυθμό αυτόν σε 18/16 (έχω αναφεθεί γιαυτό σε σχετικό άρθρο) ,  που ουσιαστικά και πάλι δέν αλλάζει τίποτα καθόσον 18/16= 9/8.

Η απάντησή μου δίδεται ετεροχρονισμένα καθόσον έλλειπα και δεν είχα πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΤΕΤ .

Σε ευχαριστώ και πάλι που μας έδωσες την αφορμή να κανουμε αυτή τη ωραία συζήτηση  που , εγώ τουλάχιστον , την βλέπω πολύ εποικοδομητική .

Νάσαι καλά .

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reteos στις 08-02-2010 07:36 ]


#23   
cobal
Σολίστ
Chat
08.02.2010, 20:38

Βασικα εγω το ζειμπεκικο το χωριζω σε δυο ολοκληρα. Σε- 8/8 και σε-10/8. Επισης υπαρχουν ζειμπεκικα που ειναι ενα ολοκληρο (οπως το χωριζω εγω τουλαχιστον) 8/8

 Αν και μερικες φορες ντραμερ και κιθαριστας μετρανε διαφορετικα τα μετρα τους.

πχ- μπορει ενα μετρο στην κιθαρα να ειναι 6/8 και στα τυμπανα ο ρυθμος να ειναι 2/4

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cobal στις 08-02-2010 20:41 ]


#24   
reteos
Φθασμένος
Chat
10.02.2010, 07:45

Παράθεση:

Το μέλος cobal στις 08-02-2010 στις 20:38 έγραψε...

Βασικα εγω το ζειμπεκικο το χωριζω σε δυο ολοκληρα. Σε- 8/8 και σε-10/8. Επισης υπαρχουν ζειμπεκικα που ειναι ενα ολοκληρο (οπως το χωριζω εγω τουλαχιστον) 8/8

Αν και μερικες φορες ντραμερ και κιθαριστας μετρανε διαφορετικα τα μετρα τους.

πχ- μπορει ενα μετρο στην κιθαρα να ειναι 6/8 και στα τυμπανα ο ρυθμος να ειναι 2/4

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cobal στις 08-02-2010 20:41 ]



Σωστό,σε ανάλυση, κι αυτό φίλε μου καθόσον 8/8+10/8=18/8 , οπότε στην προκειμένη περίπτωση απλώς θα έχουμε ένα διπλό μέτρο ζειμπέκικου (9/8 + 9/8=18/8).

Ως επίσης  με τα 8/8  θα έχουμε ένα και συγκεκριμένο κτύπο (μια-μία), όμως δεν θα κάνει  από μόνο του και χωρίς άλλο όργανο αυτόν τον ιδιαίτερο ρυθμό του Ζειμπέκικου, αλλά θα είναι  χρονικά    σωστό  και θα «δένει» στο γενικό άκουσμα . ΄Αλλωστε υπάρχουν και οι ιδιορυθμίες στην σύνθεση ενός Ζειμπέκικου (κομμένα μέτρα ,εναλλαγή ρυθμού κλπ).

Και βεβαίως ντράμερ κιθαρίστας ,μπαγλαμαδάκι (όργανο και αυτο ρυθμού) κλπ. ,πολλές φορές  μετράνε τον ρυθμό διαφορετικά . Εγώ  αναφέρομαι στα θεωρητικά της μουσικής (όπως αποτυπώνεται- γράφεται το ζειμπέκικο  στις παρτιτούρες )  .

Σε τελική ανάλυση  βλέπω ότι συμφωνούμε .

Καλή συνέχεια Κώστα στις όμορφες μουσικές δραστηριότητές σου. Φαντάζομαι, με βάση τα ανωτέρω ,πως το παίξιμό σου Θα  έχει ένα ιδιόρυθμο μοντέρνο και "σωστό" χαρακτήρα ,που θα ξεφεύγει απο το κλασικό και ίσως θα δίνει και το ξεχωριστό στίγμα σου . Θα προσπαθήσω να σε ακούσω .

Ας με συγχωρέσει ο θέσας την συζήτηση "αντίληψη ρυθμών που ξεφύγαμε λίγο  ,αλλά νομίζω πώς έγινε μια εποικοδομητική κουβεντούλα.

Να είστε πάντα καλά .

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reteos στις 10-02-2010 08:03 ]


#25   
cobal
Σολίστ
Chat
10.02.2010, 09:14

 

Παράθεση:

Σε τελική ανάλυση  βλέπω ότι συμφωνούμε .

Καλή συνέχεια Κώστα στις όμορφες μουσικές δραστηριότητές σου. Φαντάζομαι, με βάση τα ανωτέρω ,πως το παίξιμό σου Θα  έχει ένα ιδιόρυθμο μοντέρνο και "σωστό" χαρακτήρα ,που θα ξεφεύγει απο το κλασικό και ίσως θα δίνει και το ξεχωριστό στίγμα σου . Θα προσπαθήσω να σε ακούσω .

Ας με συγχωρέσει ο θέσας την συζήτηση "αντίληψη ρυθμών που ξεφύγαμε λίγο  ,αλλά νομίζω πώς έγινε μια εποικοδομητική κουβεντούλα.

Να είστε πάντα καλά .



 

Σε ευχαριστω Γιαννη για τις ευχες σου. Απλα να σου πω οτι ολη η ασχολια μου με Ελληνικους ρυθμους ηταν καποια χρονια που δουλευα σε μαγαζια και συμετειχα σε διαφορες εκδηλωσεις. Οντως σαν καθαρος ροκας και φαν της Τζαζ εδεινα ενα αλλο χρωμα στις Ελληνικες ορχηστρες που  επαιζα. Αλλα πλεον δεν κανω αυτη την αγγαρεια


#26