ελληνική μουσική
401 online   ·  204.071 μέλη

Τρανσπόρτο: ο καημός του παρεξηγημένου τραγουδιστή

freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
20.05.2013, 19:06
Φίλε το ίδιο ακριβως λεμε με αλλα λογια...αυτό σου γράφω...πως η έκταση δεν έχει να κάνει με το γούστο...
#101   
amadeuswebern
Συγχορδία Μινόρε
Chat
23.05.2013, 16:55

Στο κλασικό τραγούδι, οι παρτιτούρες έχουν στην αρχή του κομματιού την έκταση που θα απαιτηθεί από το συγκεκριμένο είδος φωνής. Και στη συνέχεια, τρανσπόρτο γίνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του τραγουδιστή και όχι της ορχήστρας, του πιανίστα ή του συγκροτήματος. Τα ίδια ισχύουν και στο σύγχρονο τραγούδι και σε όλα τα είδη. Βέβαια, πολύς κόσμος δεν το καταλαβαίνει. Είχα μια δασκάλα φωνητικής που ήταν τόσο απίστευτα κολλημένη που αρνιόταν να κάνει τρανσπόρτο την παρτιτούρα, και αναγκαζόμουν να την κάνω εγώ μόνος μου, είτε της άρεσε, είτε όχι! Μιλάμε για τέτοια ασχετοσύνη, ακόμα και από δασκάλους φωνητικής. Σημασία έχει το τελικό αποτέλεσμα. Είναι καλό το αποτέλεσμα; Είναι καλή μουσική; Αυτό αρκεί.

[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 23-05-2013 17:10 ]


#102   
amadeuswebern
Συγχορδία Μινόρε
Chat
23.05.2013, 17:23

Παράθεση:

Το μέλος killbill2 στις 19.01.2012, 17:28 έγραψε...

Θα ήθελα να ρωτήσω, αν υπάρχει κάποιος τρόπος ένας μουσικός που ξέρει ένα κομμάτι σε έναν τόνο, να μπορεί κατευθείαν να το παίξει και σε οποιοδήποτε άλλο τόνο, δηλαδή χωρίς να κάτσει να μετατρέψει με μολύβι και χαρτί μια μια τις συγχορδίες ή να χρησιμοποιήσει άλλα μέσα (πχ να πατήσει το κουμπί transpose από το αρμόνιο ή να χρησιμοποιήσει καποτάστο στην κιθάρα).

 

Γίνεται αυτό; υπάρχει κάποια τεχνική;

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : killbill2 στις 19-01-2012 17:30 ]



Ίσως να σε βοηθήσει σε αυτό το εκπαιδευτικό υλικό του Bruce Arnold που σου μαθαίνει να αναγνωρίζεις ήχους σε ένα τονικό κέντρο, και όχι χρησιμοποιώντας διαστήματα. Δηλαδή ακούς ένα κομμάτι και δεν σκέφτεσαι ότι από το ντο πήγε μια 4η καθαρή επάνω και από εκεί μια 2α μεγάλη, αλλά ότι στον τόνο που είναι γραμμένο το κομμάτι η πρώτη νότα ήταν η τονική, μετά ήρθε η υποδεσπόζουσα, μετά η δεσπόζουσα και ούτω καθεξής.

[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 23-05-2013 17:25 ]


#103   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
27.05.2013, 14:42

Παράθεση:

Το μέλος amadeuswebern στις 23.05.2013, 16:55 έγραψε...

Στο κλασικό τραγούδι, οι παρτιτούρες έχουν στην αρχή του κομματιού την έκταση που θα απαιτηθεί από το συγκεκριμένο είδος φωνής. Και στη συνέχεια, τρανσπόρτο γίνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του τραγουδιστή και όχι της ορχήστρας, του πιανίστα ή του συγκροτήματος. Τα ίδια ισχύουν και στο σύγχρονο τραγούδι και σε όλα τα είδη. Βέβαια, πολύς κόσμος δεν το καταλαβαίνει. Είχα μια δασκάλα φωνητικής που ήταν τόσο απίστευτα κολλημένη που αρνιόταν να κάνει τρανσπόρτο την παρτιτούρα, και αναγκαζόμουν να την κάνω εγώ μόνος μου, είτε της άρεσε, είτε όχι! Μιλάμε για τέτοια ασχετοσύνη, ακόμα και από δασκάλους φωνητικής. Σημασία έχει το τελικό αποτέλεσμα. Είναι καλό το αποτέλεσμα; Είναι καλή μουσική; Αυτό αρκεί.

[ τροποποιήθηκε από τον/την amadeuswebern, 23-05-2013 17:10 ]



Ναι φιλε μου δυστυχώς υπάρχει αυτή η ασχετοσύνη ακόμη κι από καθηγητές φωνητικής που δίνουν μικρότερο στην ουσία βάρος στην καλιέργεια της φωνής ως μουσικό όργανο και θεωρούν αυτή δευτερεύουσα σε σχεση με το πιάνο η τη γνώση θεωρητικών πάνω στη μουσική...

Μια δασκάλα στην οποία πήγαινα,ήταν παπαγαλάκι σε διάφορες παρτιτούρες και φυσικά ούτε λόγος για τρανσπόρτο...είχε μάθει μηχανικά να παίζει τις μελωδίες σα ρομποτάκι και η παραμικρή αλλαγή της άλλαζε τα πάντα και της έκανε τη ζωή δύσκολη...έτσι προκειμένου να εκτεθεί υποστήριζε πως η φωνή οφείλει να ακολουθεί τη μελωδία του πιάνου κτλ...


#104