ελληνική μουσική
    718 online   ·  210.832 μέλη

    Τεχνολογία: Εχθρος ή φιλος της μουσικης εκφρασης;

    freddieKrueger
    16.06.2008, 20:07

    Θυμαμαι οταν ημουν πιτσιρικας που ειχαν πεσει στα χερια μου κατι δισκοι 33 στροφων και ειχα ακουσει παλιες ωραιες ερμηνιες απο γνωστους μας καλλιτεχνες...η κομματια 'ατικ'...αυτος ο υπεροχος γλυκος θορυβος των παρασιτων(το φσσσσ)καθως και το ακουσμα φωνης και ορχηστρας με μια γοητευτικη 'μουνταδα'...σα να ακουγονται πισω απο την πορτα του μπανιου σου...

    Ακουω τωρα ενα mp3 με τον Μιχαλη Χατζηγιαννη και στα αυτια μου φτανει ενας αψογος καθαροτατατος ηχος,νοτες που δεν χανουν ΟΥΤΕ λιγο ενω δεν υπαρχει το παραμικρο στοιχειο που να μαρτυρα το μερος στο οποιο εγινε η καταθεση ψυχης του καλλιτεχνη(ακομη κι αν αυτιο ειναι το μπανιο του χαχαχαχαχχα)Περα απο τους ηχους της κιθαρας,του μπασσου,καποιου βιλιου η ηλεκτρονικων προσθηκων απο συνθεσαιζερ δεν ακουω το θορυβο του περιβαλλοντος...περα απο τα οργανα δεν υπαρχει τιποτα αλλο για το αυτι μου...Αυτα καπως ανατρεπονται σε μια λαιβ ηχογραφηση που ακους τον κοσμο να χειροκροτα η να συμμετεχει,ακους τα στοναρισματα των τραγουδιστων,κτλ κτλ....

    Νομιζω πανω κατω εγινα σαφης που θελω να καταληξω:Η μεγαλη αυτη προοδος της τεχνολογιας μας,η ψηφιακη επεξεργασια του ηχου,η προοδος της ηχοληψιας,τα καλυτερα μικροφωνα,ενισχυτες,κτλ μηπως καταπλακωσαν την γνησιοτητα και αυθεντηκοτητα του απλου ηχου της χορδης μιας κιθαρας,ενος πιανου,ενος λαρυγγιου?Μηπως εσβησαν τελειως τα 'στολιδια'του ηχου του περιβαλλοντος την εκτελεση χωρου(πχ το κυμα να σκαει σε μια παραλια οταν θα παιζει η μουσικη)η ακομη και τη γοητευτικη αντιθεση μιας καταπληκτικης ορχηστρας και καποιων παρασιτων ενος πικαπ?

    Προσωπικα βαρεθηκα να αγοραζω ενα cd και να ακουω τα παντα τελεια!{#emotions_dlg.thumbdown} Ολα 'σταμπιλαρισμενα' ως πρεπει,ολα να βγαινουν ως αποτελεσμα της τεχνικης επεξεργασιας ενος πληρως εξοπλισμενου τεχνικα στουντιο,με τη βοηθεια ενισχυτων, μικροφωνων,η δεν ξερω εγω τι αλλο...

    Ακουω αποψεις αδερφια!!!!!{#emotions_dlg.clap}

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freddieKrueger στις 16-06-2008 20:10 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 20-06-2008 00:22 ]


    StavmanR
    16.06.2008, 21:23

    Απλά άρχισες να ξεφεύγεις από το εντυπωσιακό και αστραφτερό "κατι να γυαλίζει θέλεις πάντα κι ας θυμίζει ό,τι πιο θαμπό μαζί και σκοτεινό" και να περνάς στην ουσία της προσωπικής έκφρασης και του επιθυμητού σφάλματος που καθρεφτίζει τη αποκλειστική μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά. Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις που ακούς μόνο θόρυβο και λάθη. Ο χειρισμός της  τεχνολογίας είναι στα χέρια του ανθρώπου, ο οποίος έχει την ευθύνη να κρίνει και να αποφασίζει, πότε τη χρησιμοποιεί και πότε χρησιμοποιείται από αυτήν αλλοτριώνοντας στοιχεία της υπόστασής του.

    Καλώς ήρθες στο κλαμπ του ερασι-τεχνισμού, όπου η αγάπη δεν στρέφεται στη νότα, αλλά σε κείνο που κρύβεται πίσω από τη νότα.{#emotions_dlg.beer}


    billaros
    16.06.2008, 21:48

    Οπως και στα περισσότερα πράγματα ,έτσι και στην τεχνολογία ρόλο παίζει ο τρόπος που θα τη χρησιμοποιήσεις. Προσωπικά δεν είχα ποτέ μου πικ απ ,όμως πραγματικά απολαμβάνω την καθαρότητα του ψηφιακού ήχου ,ειδικά όταν ακούω progressive metal η jazz ,αφού έτσι μου δίνεται η ευκαιρία να παρατηρώ την κάθε λεπτομέρεια στη μουσική. Μου τη δίνει όμως όταν ακούω από ένα μουσικό ή ένα συγκρότημα να κάνει κάτι στο cd του το οποίο να μην μπορεί να το πραγματοποιήσει επι σκηνής. Κατά τη γνώμη μου ,τέτοιου είδους "βελτιώσεις" δεν πρέπει να έχουν θέση στη μουσική.


    Sokratis121974
    16.06.2008, 23:35

    Πολυ σωστος ο προβληματισμος σου, αν και εγω θα τον τοποθετουσα αλλιως!!!!!

    Ομως προσωπικα δεν με ενδιαφερει ενα κομματι πως γραφτηκε ή αν εχει θορυβους κτλ, αλλα αν αυτο εχει την δυνατοτητα να μου γεννησει συναισθηματα και να με μεταφερει σε οποιο κλιμα ή κοσμο μπορει να με μεταφερει!!!!

    Μοιραια (λογω πολλων λογων που θελουν πολλη αναλυση) αυτο σημερα εν πολλοις εχει χαθει!!!!!!.....Ενταξει, παντα υπαρχει βεβαια και αυτο που κανει τη διαφορα!!!!....Κανουμε τις επιλογες μας....

    Ειναι οντως κατι που τον τελευταιο καιρο και εγω το νοιωθω παρα πολυ εντονα!!!!!!

    Ειδομεν....

     


    noizreduction
    17.06.2008, 12:59

    Δεν ξερω εαν το θεμα εχει να κανει καθαρα με την παραγωγη ( τεχνικες και επεξεργασια ) ενος κομματιου ή με το συνθετικο μερος ενος κομματιου! Δεν μπορω να κατανοησω εαν πρεπει να απαντησω υπερ της αναπτυξης των τροπων παραγωγης, ή να κρινω τη συνθετικη ικανοτητα των σημερινων διαφημιζομενων καλλιτεχνων.

    Θα προτιμησω να αποφυγω το δευτερο και να επικεντρωθω στο πρωτο, αν και ειναι μεταξυ τους συνδεδεμενα.

    Δυστυχως, πριν 30 χρονια υπηρχαν συνθετες και στιχουργοι ( καθως και μπαντες ) που επικεντρωνονταν στη συνθεση ομορφων και πλουσιων κομματιων. Ο παραγωγος του 70' ειχε να ασχοληθει αποκλειστικα με τον τροπο που θα λανσαροταν ολος ο δισκος, με τις προσωπικες εριδες των καλλιτεχνων και γενικα με ζητηματα που ηταν πιο ουσιωδη απο την ηχητικη παραγωγη του δισκου.

    Σαφως και τοτε υπηρχαν παραγωγοι που "οριοθετουσαν" τον ηχο τους και ανεβαζαν συγκροτηματα και καλλιτεχνες χαρη σε αυτο το χαρακτηριστικο τους. Ομως, εαν το ιδιο το συγκροτημα δεν ειχε να επιδειξει κατι καλο στο κοινο, τοτε ακομα και η καλυτερη ηχογραφηση/μιξη/παραγωγη δεν θα εφτανε για να καλυψει τα 'ουυυ" του κοινου.

    Επισης, καλο ειναι να μην ξεχναμε πως πολλες μπαντες ( πχ Queen, Pink Floyd ) εδιναν ιδιαιτερο βαρος και στον τομεα της παραγωγης των κομματιων. Στον αντιποδα, μπαντες σαν τους Led Zeppelin, παρεμεναν στο συνθετικο τομεα, χωρις να "καιγονται" για τις ηχογραφησεις τους.

    Αυτα για το παρελθον:

    Το παρον ειναι τελειως διαφορετικο. Απο το 1990 η τεχνολογια του DSP ( κοινως η ψηφιακη επεξεργασια του ηχου ) αλλαζει τα δεδομενα. Ο ηχος μετατρεπεται σε ψηφιακο σημα 0-1 και στη συνεχεια επεξεργαζεται σαν δεδομενο και οχι σαν κυμα ή ηλεκτρισμο μεσα σε ενα καλωδιο.

    Απο τη μια, αυτο διευκολυνε τους ηχοληπτες και τα στουντιο, αφου τα μηχανηματα μειωθηκαν στο μισο μεγεθος, ενω η διαχειριση και συντηρηση τους ηταν πιο ευκολη. Απο την αλλη, αναγκασε και τις εταιριες παραγωγης μικροφωνων και περιφερειακων συστηματων ηχου ( καλωδια, βυσματα, πρωτοκολλα επικοινωνιας, κλπ ) να αντιμετωπισουν τις ατελειες τους.

    Βλεπετε, ο αναλογικος ηχος ειναι αρκετα "χυμα" για να δειξει εαν υπαρχει ενα "κουτσικο" προβλημα κατα την ηχογραφηση ενος σηματος.

    Αντιθετως, οταν εχεις ενα ψηφιακο "εγκεφαλο", η οποιαδηποτε ατελεια οδηγει και σε "χαλασμενο" σημα ( ή οπως αρεσει να λεγεται "ψηφιακο θορυβο" ). Και αφου ολα τα περιφερειακα μας μηχανηματα ειναι αναλογικα ( τουλαχιστον σε μαζικη χρηση, μιας και πειραματικες διαταξεις ψηφιακων περιφερειακων υπαρχουν ), πρεπει να τα τελειοποιησουμε οσο μπορουμε, ωστε ο ψηφιακος "εγκεφαλος" μας να μην χτυπαει "συναγερμο".

    Σιγουρα ο ψηφιακος ηχος ειναι "ορθογωνιος" ( ή τετραγωνισμενος που λεει χαριτολογωντας ενας φιλος ) και η χαρη του κυματικου αναλογικου ηχου εχει χαθει, ομως ειναι ο ηχος του δευτερου μισου του 20ου αιωνα. Και καλως ή κακως, θα παραμεινει για αρκετο καιρο. Και μη ξεχναμε πως χαρη στη ψηφιακη τεχνολογια της μουσικης, ο ηχοληπτης ειναι πλεον επιστημονας και οχι ενα τεχνικο μελος στη διαδικασια παραγωγης. Ασχετα βεβαια εαν στην Ελλαδα, οι περισσοτερες ιδιωτικες σχολες βγαζουν "μαναβηδες ηχοληπτες" και οχι επιστημονες.


    Μεσα σε αυτο το ψηφιακο χαμο, παρα πολλοι παραγωγοι φροντιζουν να διατηρουν καποιες σταθερες αξιες.

    Πχ, ο τελευταιος δισκος του Gilmour ( On an Island ) ειναι ηχογραφημενος και επεξεργασμενος με ψηφιακο τροπο, ομως ολα τα effect ειναι αναλογικα, ενω και η τελικη μιξη και mastering εχει γινει σε αναλογικα μηχανηματα και αναλογικους επεξεργαστες σηματος. Και ειναι εμφανες αυτο, γιατι η "ζεστασια" που παρουσιαζει σαν δισκος, δεν συνανταται σε δισκους που ολη η παραγωγη ειναι ψηφιακη.

     

    Δεν νομιζω πως ειναι αναγκη να καταδικαζουμε μια τεχνολογια, επειδη χρησιμοποιειται σε μεγαλο βαθμο απο τους ανθρωπους. Η ψηφιακη τεχνολογια εφερε παρα πολλα θετικα στη μουσικη παραγωγη. Και ισως ειναι και η αιτια που τωρα πλεον ο καθενας μας μπορει να λεει πως εχει ενα προσωπικο στουντιο μεσα στο σπιτι του.

    Εαν καταφερουμε να εξισορροπησουμε τα πλεονεκτηματα της ψηφιακης τεχνολογιας με ορισμενους κλασσικους τρπους παραγωγης, τοτε θα καταφερουμε να εχουμε ενα ομορφο και γευστικο ( για τα αυτια μας ) αποτελεσμα.


    billy2002gr
    17.06.2008, 15:25

    Φιλε noizreduction (dolby Sr ισως ???)Wink

    Ειμαι απο τους ευτυχεις τεχνικους που μεγαλωσαν μεσα στα studer και ta otari , οταν καναμε μονταζ χρησιμοποιοντας ψαλιδι, χαρακακι και scotch tape για να μονταρουμε και να βγαλουμε ενα κομματι ακομα και να στειλουμε το master tape για κοπη, οπου επαιζαν τα αζυμουθια των κεφαλων των  μαγνητοφωνων και τα bias ... οσο για το noise reduction αλλη μεγαλη και πικραμενη ιστορια για να βρεθει συμβατοτητα.

    Δεν ξερω αν οι σημερινοι τεχνικοι ειναι επιστημονες ( οπως τους αποκαλεις ). Το μονο βεβαιο ειναι οτι δεν δουλευει πια το αισθητηριο της ακοης αλλα της ορασης μιας και ολλα φαινονται στις κυματομορφες. Ακομα ενα βεβαιο ειναι οτι σε τιποτα δεν υπαρχει καλιτεχνικη εκφραση μιας και στο βωμο τις τεχνολογιας εχουν θυσιαστει τα παντα, απο συναισθημα μεχρι τεχνικη, (δεν βαριεσαι θα τα φερουμε).

    Για να μην μακρηγορω ομως η ψηφιακη τεχνολογια αφ'ενος ελυσε χερια απο την αλλη ομως παρααπλουστευσε πραγματα τα οποια στην πραγματικοτητα δεν ειναι τοσο απλα (π.χ να ηχογραφηθει σωστα ενα corno η μια mariba).

    Οσον αφορα ενα cd το οποιο φτανει στα χερια μας η αποψη μου ειναι οτι οσο καλη επεξεργασια και αν εχει το τελικο αποτελεσμα που θα ακουσω θα ειναι 44.1-16 οποτε μια απο τα ιδια.

    Ισως ειμαι λιγο απολυτος (πραγμα που γενικοτερα γνωριζω οτι δεν πρεπει) εχω κανει ομως απειρες δοκιμες πανω σ'αυτες τις τεχνικες εχω ακουσει απειρα αποτελεσματα διαφορων επεξεργασιων και αυτο που πηρα ηταν μια διαφορα τις ταξης του 5-6% (μηπως λεω πολυ???)Το συστημα ακρωασης???? 1.NHT power 2 ,προ και τελικος και JM LAB GRANDE UTOPIA ηχεια.2.Ενισχυτης MARANTZ SC-7S2 KAI B&W 801 MATRIX ηχεια.Κανενα απο τα δυο συστηματα δεν λεει ψεματα.Αυτα οσον αφορα την home κατασταση,οσον αφορα την studio HK monitors και motu 24/24 καρτα.Ουτε αυτα μου εχουν πει ποτε ψεματα.

    Αρα λοιπον νομιζω οτι καλη η ψηφιακη τεχνολογια οσον αφορα την γρηγορη και <<τελεια ???>> παραγωγη , κατα τα αλλα ομως.............{#emotions_dlg.happycrazy}

     

     


    noizreduction
    18.06.2008, 10:12

    Billy, η δικη σου εμπειρια πανω στην αναλογικη παραγωγη της μουσικης ειναι σαφως μεγαλυτερη και πιο ωριμη απο τη δικη μου ( παρολο που οι πρωτες μου δουλειες εγιναν σε αναλογικα 8track της Yamaha Innocent ).

    Ουδεποτε θα μειωνα την αναλογικη διαδικασια παραγωγης και σιγουρα θα ημουν θρασυς και αιρετικος εαν υποβιβαζα τις γενιες τεχνικων που πεσμενοι πανω απο DASH και απο κονσολες, εκαναν routing επιτοπου ( real time πλεον για τη ψηφιακη τεχνολογια {#emotions_dlg.biggrin} ) στα κομματια.

    Δεν μπορει κανεις να κατηγορησει και να "σβησει" απο τη μνημη της ηχοληπτικης πορειας τους πρωτεργατες της.

     

    Η ψηφιακη τεχνολογια ( οπως ειπα και πιο πανω ) δεν ηρθε για να αντικαταστησει τη παλια γενια και τον αναλογικο τροπο παραγωγης. Ηρθε για να λυσει ζητηματα χρονισμων ( ειμαι σιγουρος πως θα εχεις ζησει 2 ασυγχρονιστα takes λογω εσωτερικης ασυμβατοτητας ταχυτητας fps των μηχανισμων ), εξυπηρετησης των μουσικων ( πλεον ο κιθαριστας ηχογραφει στη Γερμανια, ο μπασιστας στο Κουρδισταν και η μιξη γινεται στην Κινα ) και καλυτερευσης της μουσικης βιομηχανιας ( και της πειρατειας ).

    Βεβαια, εδω θα πρεπει να παρατηρησω πως στη "διχαλα" της αναλογικης και ψηφιακης παραγωγης παρατηρηθηκε το εξης φαινομενο:

    Πολλοι "παλιοι" ( και καλοι ) ηχοληπτες "πεθαναν" μεσα στην επιμονη τους να παραμενουν στην αναλογικη παραγωγη. Αντιθετως, αλλοι "παλιοι" φροντισαν να εκπαιδευτουν για να εξυπηρετησουν τη νεα ταση της αγορας. Δυστυχως και αυτοι ηταν αρκετα λιγοι για να αντιμετωπισουν τη νεα γενια ηχοληπτων, που εχοντας αποφυγει την αναλογικη παραγωγη, επικεντρωθηκαν καθαρα στη ψηφιακη τεχνολογια.

    Ετσι, οι μεν παλιοι δεν μπορουσαν να ανταποκριθουν πληρως στις απαιτησεις των παραγωγων, ενω οι νεοτεροι ειχαν τον στομφο και την επαρση της "μυστικης γνωσης" των ψηφιακων μηχανηματων. Ιδιαιτερα οι τελευταιοι δεν καθισαν ποτε να "μαθουν" διπλα σε εναν παλιο, γιατι πιστευαν πως οι παλιοι "πεθαναν" ( ειναι κατι σαν την εφηβεια ενος νεου ).

    Κι ετσι φτασαμε προς το τελος της χιλιετιας μας, να παραγουμε τους επιστημονες που αναφερω και να ξεχναμε ανθρωπους που εγραψαν την ιστορια της συγχρονης παραγωγης.

    Ευτυχως, βλεπω πως πολλες εταιριες επαναφερουν αναλογικα μηχανηματα ( αχ ρε Avalon τι μας κανεις ), ενω πολλα studio του εξωτερικου προσλαμβανουν σαν εξωτερικους συμβουλους, παλιους παραγωγους/ηχοληπτες που θα δωσουν αυτο το κατι αλλο στον ηχο τους.

     

    Επισης, η ψηφιακη τεχνολογια billy απλουστευσε τη διαδικασια παραγωγης, οχι τη διαδικασια ηχογραφησης. Ακομα και σημερα ενας μετριος ηχοληπτης μπορει να "σωθει" πισω απο ενα προγραμμα, αλλα οταν θα ερθει η ωρα να στησει τα μικροφωνα για να κανει μια ακουστικη ηχογραφηση, θα βρεθει προ εκπληξεων ( τοσο αυτος οσο και ο πελατης ). Ευτυχως, οσοι εχουν προσωπικο κριτηριο και ορεξη να ψαξουν τον ηχο τους, κανουν ισχυρο συμμαχο τους τη ψηφιακη τεχνολογια και δεν περιμενουν μονο απο αυτην να σωσουν τα λαθη τους.

     

    Τελος, εχω δει πολλους ανθρωπους που τους θεωρω δασκαλους πανω στην αναλογικη μιξη και ηχογραφηση να μιλανε για τη ψηφιακη τεχνολογια με μεγαλο μισος..Και ο κυριος λογος που το κανουν ειναι γιατι οι ιδιοι βρεθηκαν μπροστα σε νεες γνωσεις που δεν ηθελαν ποτε να τις κατακτησουν, ειτε γιατι δεν μπορουσαν, ειτε γιατι πιστευαν πως "μοδα ηταν θα περασει". Δυστυχως, με λυπουν τετοιες συμπεριφορες, γιατι αυτοι οι ανθρωποι θα ηταν πολυτιμοι και στη ψηφιακη τεχνολογια..και τωρα δεν θα εψαχναν υποτυπωδη PAs για να ζησουν. Ομως, ο καθενας ζει με ο,τι επιλεγει να κανει. Και η ψηφιακη τεχνολογια θα υπαρχει για πολυ μεγαλο διαστημα ακομα, αρα καλο ειναι μερικες αποψεις να αλλαξουν. Θα ηταν πιο χρησιμο αυτοι οι ανθρωποι να διδασκαν τους νεους ηχοληπτες πανω στη ψηφιακη τεχνολογια, παρα να τους αποθαρρυνουν σε ενα κυνηγι μαγισσων.


    billy2002gr
    18.06.2008, 14:50

    Λοιπον,με μεγαλη μου χαρα βλεπω οτι παρ'ολο το νεαρο της ηλικιας σου ,προς τιμην σου βεβαια, εχεις θαυμασιες αρχες, πραγμα που στις μερες μας εχει εκλειψει.Θερμα συγχαρητηρια φιλε μου τοσο σε εσενα οσο και στο οικειο περιβαλον σου το οποιο σου τις εδωσε.

    Δεν θα διαφωνισω πουθενα μαζι σου διοτι δεν υπαρχει λογος το μονο που θα ηθελα να σου διευκρινισω ειναι οτι εγω ειμαι απο τους παλιους τεχνικους που λατρευω την σημερινη τεχνολογια (δουλευω μονιμα πια με nuendo και wavelab),τι να κανω ο καυμενος{#emotions_dlg.biggrin} χωρις ομως αυτο να σημαινει οτι δεν μου λειπει πολυ η αναλογικουρα.Συγκεκριμενα χθες αφου εγραψα στο topic ,μιλησα στο τηλεφωνο με εναν φιλο μου γιατρο (μουρλο hifiντελιστα) τον οποιο προσαθουσα επι 2-3 χρονια να τον πεισω οτι ενα καλο pickup με καλη προενισχυση και καλο τελικο σταδιο ενισχυσης παιζει πολυ καλιτερα απο ενα cd.Αποφασισε τελικα να με ακουσει (το αγυριστο κεφαλι) και να βαλει σε λειτουργια το pick up του ,ενα thorens....κατι δεν ξερω.Οταν λοιπον μου τηλεφωνησε μονο που δεν με φιλαγε τηλεφωνικα.Ακουγε Vivaldi απο δισκο της Deutsche Grammophon (direct cut) και ειχε τρελαθει.

    Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω ακουσει εγω στο σπιτι του το αποτελεσμα ,αλλα του εχω εμπιστοσυνη,ακουει πολυ καλα.Τωρα θελει το μουρλο να πεταξει τα cd του ..........

    Τελος παντων ολα καλα ειναι αρκει να χρησιμοποιουνται με μετρο και συνεση.

    Να'σαι παντα καλα και να συνεχιζεις να βοηθας εδω μεσα και οπου μπορεις .... διοτι μπορεις

    Με εκτιμηση

    Βασιλης Βασιλακης


    noizreduction
    18.06.2008, 16:01

    Ευχαριστω παρα πολυ για τα καλα σου λογια, αν και οι ευχαριστιες πρεπει να πηγαινουν σιγουρα περα απο το οικειο περιβαλλον στους εκπαιδευτικους και ανθρωπους που επηρρεασαν τη ζωη μου ( οπως και στον καθενα μας νομιζω ).

    Για να μην παρεξηγουμαι κι εγω, τονιζω παντα στους μουσικους που αναζητουν εξοπλισμο ή ηχογραφουν πως μεσα στην "αλυσιδα" της ηχογραφησης, καλο ειναι να παρεμβαινει και ενα αναλογικο μηχανημα ( και οταν λεω αναλογικο, εννοω ενα καθαροαιμο κυκλωμα και οχι μια ψηφιακη απομιμηση, που μπερδευει παρα πολλους ) το οποιο θα δωσει την ιδιαιτερη χροια του "πραγματικου".

    Αλλωστε, δεν ειναι τυχαιο που ακομα και σημερα οι master tapes κυκλοφορουν ( και μαλιστα σε απλησιαστες τιμες ), ενω παρα πολλες εταιριες του παρελθοντος αναβιωνουν πακετα αναλογικων μηχανηματων για τους φανατικους του ειδους.

    Ακομα και σε low budgets προτεινω να εχουν ενα μηχανημα "λαμπας" ( εστω και εαν προκειται για ενα EQ tube της Behringer, που θεωρητικα περιεχει πραγματικα κυκλωματα και οχι απομιμησεις ) ή ενα αναλογικο delay ( αν και οι περισσοτεροι παραπιονουνται πως οι χρονισμοι δεν βγαινουν σωστοι..κακο του κεφαλιου τους. {#emotions_dlg.biggrin} ), ή ακομα και ενα DI χωρις "μπιχλιμπιδια" ( οπως βγαζουν κατι εταιριες το τελευταιο καιρο, με ψηφιακες προσομοιωσεις και πρασσειν'αλογα ).

    Και ειλικρινα χαιρομαι, οταν νεαρα παιδια ( κυριως κιθαριστες ) εμφανιζονται με ενισχυτες λαμπας ή τραντζιστορ και οταν τους ρωταω εαν θελουν καλωδιο για την πεταλιερα τους, με κοιτανε με γουρλωμενα ματια και λενε "ειλικρινα, με τετοιο ενισχυτη, περιμενεις να χρειαζομαι πεταλιερα"; Ακομα κι εγω ( σαν πληκτρας ) μ'αρεσει να χρησιμοποιω ενα δικο μου DI ( MIC200 ), το οποιο εχει μια μικρη λαμπα κι ενα πραγματικο κυκλωμα μεσα του.

     

    Η αληθεια ειναι πως ο,τι και να κανουνε, το βινυλιο θα παραμεινει ο πιο ζεστος ( και ευαισθητος δυστυχως ) ηχος που μπορει να αναπαραχθει. Και οποιος εχει αντιρρηση, τον προκαλω να κανει το τεστ που εκανε και ο φιλος σου. Ειμαι τυχερος που απο τους γονεις μου "κληρονομησα" και ενα αξιολογο μηχανημα pickup και μια τεραστια συλλογη δισκων. Αλλιως θα ειχα την ατυχια να μεγαλωσω με το σκληρο ηχο των CDs, που ακομα και οταν εχουν μεταφερθει απο δισκους ( χωρις τη διαδικασια του remastering, αλλα απλως της μετατροπης ), εχουν αυτο που λεει "Ειμαι ψηφιακο μεσο μεταφορας ηχου".

     

    Νομιζω πως θα ηταν πιο χρησιμο οι παλαιοτεροι και οι πιο εμπειροι να βοηθουν εμας τους νεωτερους, γιατι οπως λεει και ο λαος: "Η γρια κοτα εχει το ζουμι" και ως γνωστον ο λαος ποτε δεν πεφτει εξω. Και καλο ειναι εμεις οι νεωτεροι να μη ξεχναμε πως ο ψηφιακος τροπος μιμειται τον αναλογικο, και χωρις την εμπειρια του αναλογικου, κανεις δεν μπορει να πετυχει αυτο που ολοι οι ηχοληπτες ( κυριως μιξης και mastering ) ονειρευονται. Τον προσωπικο ηχο.


    panosbousalis
    19.06.2008, 06:15

    Με έχετε καλύψει σε πολύ μεγάλο βαθμό και με χαροποιεί το πολύ ψηλό επίπεδο της κουβέντας, η ευαισθησία, η ευγένεια και οι ενδιαφέρουσες σκέψεις.

    Η νέα τεχνολογία σίγουρα είναι επικουρική και σε πάρα πολλές περιπτώσεις απαραίτητη. Πάντα όμως θα αναζητούμε την ''αλήθεια'' μιας αναλογικής ηχογράφησης. Θα ακούμε με δέος ένα ρεμπέτικο του 20, ένα τζαζ δισκάκι του 50, θα πιάνουμε με συγκίνηση στα χέρια μας μια χιλιοπαιγμένη κασέτα των Κατσιμιχαίων, του Ντύλαν, του Μάλαμα. Και θα σκεφτόμαστε με ρίγος πόσα κατάφερε ο άνθρωπος στο δρόμο του..αλλά και πόσα ξέχασε.


    thaliey
    19.06.2008, 11:00

    φιλος!!!!!


    fireroc
    19.06.2008, 20:28

    εχθρος! οι καλυτεροι μουσικοι( σε ολα τα ειδη) δεν ειχαν καπιοα ιδιαιτερη τεχνολογια! η μουσικη ειναι κατι αρχεγονο κατα την αποψη μου! η τεχνολογια θα πρεπει να επεμβαινει με μετρο


    billy2002gr
    19.06.2008, 23:56

    Παράθεση:

    Το μέλος fireroc στις 19-06-2008 στις 20:28 έγραψε...

    εχθρος! οι καλυτεροι μουσικοι( σε ολα τα ειδη) δεν ειχαν καπιοα ιδιαιτερη τεχνολογια! η μουσικη ειναι κατι αρχεγονο κατα την αποψη μου! η τεχνολογια θα πρεπει να επεμβαινει με μετρο



    Γεια σου ρε πατριωτακι

    Αν και δεν το αρχισες σωστα το διορθωσες στη πορεια.Η τεχνολογια δεν ειναι εχθρος της μουσικης εκφρασης αν, οπως ειπες και εσυ, την χρησιμοποιεις σωστα και με μετρο.

    Χαιρετισμους στο Μποσκετο .Ειναι το αγαπημενο μου με πολλες, πολλες αναμνησεις.


    noizreduction
    20.06.2008, 17:13

    Να διαχωρισω λιγο την τεχνολογια της μουσικης παραγωγης απο την τεχνολογια των μουσικων οργανων;  Ειναι δυο τελειως διαφορετικες εννοιες και δεν πρεπει να τις συγχεουμε.

    Χαρη στην τεχνολογια παραγωγης μπορουμε κι εχουμε τη δυνατοτητα των ηχογραφησεων ( ξεκινωντας απο το γραμμοφωνο και φτανοντας στη ψηφιακη εποχη ), μεταδοσης της μουσικης και αναπαραγωγης της σε οποιοδηποτε σημειο του πλανητη.

    Χαρη στη τεχνολογια μουσικων οργανων εχουμε τελικες μορφες οργανων ( οπως του βιολιου ή και του εκκλησιαστικου οργανου ), πειραματισμους σε υλικα και ακουστικες οργανων, κλπ.

    Και τα 2 ειδη τεχνολογιας ειναι απαραιτητα στη μουσικη, το καθενα βεβαια στο ειδος του.

     

    Απο εκει και περα, μαλλον πρεπει να διαχωρισουμε πλεον και τη θεση του συνθετη με τις παραπανω τεχνολογιας, μιας και οι τελευταιες δεν ειναι υπευθυνες για την παρακμη που εχει υποστει η τεχνη της συνθεσης απο τους εκπροσωπους της. Γι'αυτο ειχα τονισει στην αρχη πως δεν θα σταθω στη συνθετικη ικανοτητα των νεων καλλιτεχνων. Γιατι ειναι κατι που "ποναει" και δεν μπορουμε παντα να βρισκουμε αποδιοπομπαιους τραγους σε οτιδηποτε αλλο εκτος απο τους ιδιους τους καλλιτεχνες.


    mariosnadege
    21.06.2008, 05:43

    Στο χώρο της διδασκαλίας της μουσικής, η τεχνολογία μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο (πάντα με τη σωστή χρήση της). Μιλάω κυρίως για εκπαιδευτικό λογισμικό που αντικαθιστά πιο παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.

    Για να δώσω ένα απλό παράδειγμα, ας φανταστούμε ένα βιβλίο θεωρίας με κανόνες, ορισμούς απαγορεύσεις κλπ. Γρήγορα μια τέτοιου είδους παρουσίαση της θεωρίας  γίνεται βαρετή και δύσκολη. Ένα αντίστοιχο πρόγραμμα θα έχει διαδραστικό χαρακτήρα, πράγμα που κάνει το ρόλο του εκπαιδευόμενου πολύ πιο ενεργητικό και τον βοηθάει να μάθει γρηγορότερα και καλύτερα.

    Ελπίζω τα ωδεία να συνειδητοποιήσουν την τεράστια καθυστέρηση στις μεθόδους που χρησιμοποιούν και να τις εκσυγχρονίσουν, έστω και λίγο, το γρηγορότερο δυνατό, αν και αυτό μου φαίνεται μάλλον απίθανο.{#emotions_dlg.wacko}


    lawrence-gr
    21.06.2008, 11:34

    πολυ ομορφη κουβεντα παιδες.μπραβο!!να πω με την σειρα μου πως καθε τεχνολογια εχει τα δικα της καλα και ασχημα.ουσιαστικα το κακο δεν το κανει το οπλο αλλα αυτος που το χρησιμοποιει.σπιτι μου εχω καθε ειδους μηχανημα αναπαραγωγης,αλλα οπωτε μου δοθει η αυκαιρια για δικη μου απολαυση ακουω απο πικ απ.εχω βαρεθει την πλαστικουρα.ολα ιδια,τετραγωνα οπως λεει και ο φιλος του noiz,κομπρεσαρισμενα στο φουλ.ειτε χαιδευεις το πληκτρο ειτε το χτυπας ,ολα το ιδιο.ε που να βγαλει ο μουσικος συναισθημα.το ιδιο και ο ηχοληπτης.που να νιωσει ο ανθρωπος για να παιξει σωστα με τις αυταρες και την καρδουλα του?μας εχει λυσει τα χερια ομως το 0 και 1.απο την αποψη οτι αφιερωνουμε πιο πολυ και ευκολο χρονο στον τομεα της επεξεργασιας.μου ερχονται πολλα πραγματα απο αυτα που ειπατε παραπανω που θελω να συμφωνησω αλλα θα μακρυγορησω και μαλλον δεν θα το θελει κανεις.εν τελει αυτο που ισχυει ειναι οτι....ψηφιακη τεχνολογια ισουτε με ποιοτητα.αναλογικη τεχνολογια ισουτε με πιστοτητα.αν και παλι,οχι τοσο απολυτα.ακομα και στα φρεσκα δισκακια blueray που διαφημιζουν το 192khz και εικονα 1080p και...και...και....αν τα κοντραρεις με μερικες λαμπες...δεν την βγαζουν καθαρη.το παιχνιδισμα του ρευματος στν λαμπα δεν συγκρινεται.οντως εχουν διαφορα στον ηχο τους τα συγκεκριμενα δισκακια αλλα εκνευριζομαι με τον τροπο που τα λανσαρουν ολα αυτα και κοροιδευουν τον κοσμακι.ασυμπιεστος ηχος λεει....καλα ναι,τι ωρα???ολα εχουν καταληξει σε πολθ ασχημο δρομο.οι αναγκες για ταχυτητα,για ποιοτητα,για αναδειξη εχουν φερει αυτα τα αποτελεσματα.αντε να δουμε που θα φτασουμε...ζητω η μπομπινα!!!!


    -----------------
    πληκτρα αγγιζω και σ'αυτα γαυγιζω!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : lawrence-gr στις 21-06-2008 11:35 ]


    billy2002gr
    21.06.2008, 13:15

    Γεια σου ρε lawrence ... ριξα κι αλλα


    jethroomi
    22.06.2008, 00:43

    Χαρηκα πολυ απο την κουβεντα σας κι ειπα, ας μπω κι εγω, με μια προσωπικη εμπειρια.

    Πριν 15 χρονια με ενα πολυ καλο φιλο ειχαμε την διαμαχη για cd και pick up.

    Καναμε, λοιπον, την κοντρα. Εφερε ο φιλος το σιντι το συνδεσα στον ενισχυτη μου και παιζαμε εναλλαξ βινιλια και πλαστικα σιντακια. Ο φιλος επαθε πλακα, το σιντι του, Μαραντζ, ηταν βαρυ και σιδερενιο ενω το λενκο μου (πικ απ) ηταν μεστο και αερινο.

    Γεια σας παιδια.


    CROSS
    24.06.2008, 01:20

    Όσον αφορά την εξέλιξη της τεχνολογίας στα μέσα αποθήκευσης της μουσικής,σίγουρα την κάνει φίλο της.Μου αρέσει να ακούω τέλεια καθαρότητα στον ήχο,χωρίς τους ενοχλητικούς θορύβους των πικ-απ.Μέχρι το CD-DVD η τεχνολογία με τη μουσική είναι πολύ καλά φιλαράκια.Το mp3 είναι καλό για την ευκολότερη διάδοση της μουσικής και καταργεί αυτό που ίσχυε πιο παλιά σχετικά με τη αναγνωρισιμότητα των κομματιών μιας δισκογραφικής δουλειάς.Δεν μαθαίνουν οι πολλοί μόνο ό,τι διαφημίζεται περισσότερο,αλλά ο καθένας διαλέγει αυτό που θέλει,χωρίς να αγοράζει.Έτσι κι αλλιώς όσοι αγόραζαν αυθεντικά CD/DVD πριν,το ίδιο θα κάνουν πάλι..όσοι άκουγαν απλά απ'το ραδιόφωνο,αυτοί θα στηριχτούν μόνο στο ''δωρεάν''mp3,αλλά θα έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν ολοκληρωτικά μια δουλειά.

    Γενικότερα,η χρήση της τεχνολογίας στη δημιουργία της μουσικής αν βρεί τη χρυσή τομή που θα την ενώσει μαζί της,θα την κάνει αυτόματα και φίλη της.Αλλιώς πότε θα γίνεται εχθρός και πότε φίλος που θα μαχαιρώνει πισώπλατα ανα πάσα στιγμή.Smile

     


    Termite
    24.06.2008, 09:40

    Ως παιδί του ψηφιακού ήχου, όπως πολύ σωστά μας ανέφερε στην αρχή ο φίλος noiz reduction δε θα μπορούσα παρα να είμαι υπέρμαχος της τεχνολογίας. Παρολα αυτά, οι αγαπημένοι μου ήχοι ειναι οι "παλιοί"...μιλάω πχ για τα ρόταρυ όργκανς τα χάμοντς κλπ...

    Ήχοι που δεν ήταν έυκολο να τους επεξεργαστείς σε μία ηχογράφηση αλλα ακόμα και έτσι, τα μουσικά κομμάτια που τους περιήχαν, έχουν μείνει στην ιστορία (βλέπε shine on you crazy diamond, burn κα).

    Πλέον ειναι πολύ δύσκολο όμως να φτάσουμε στο επίπεδο αυτο. Και βέβαια, αυτό δεν είναι άσχημο γιατι απλούστατα με την ψηφιακή τεχνολογία ειναι διαφορετικά πολλά πράγματα...

    Η εξέλιξη δεν ειναι απαραίτητα κακη...σκοπός όμως (ειδικά γι αυτούς που μεγάλωσαν αλλιώς και στην πορεία αναγκάστηκαν να εξελιχθούν μαζί με την τεχνολογία) ειναι να κάνουν ένα πάντρεμα των θετικών της εξέλιξης με τα θετικά της "παράδοσης".

    Συγχαρητήρια και απο εμένα για τον τρόπο έκφρασής σας, και για τις απόψεις σας.