Εντάξει, μην τα ισοπεδώνουμε όλα! Όλοι όσοι ασχολούμαστε με την μουσική και πόσο μάλλον με την πιο «σοβαρή» και όχι με γελοιότητες, θα έχουμε προσέξει ότι οι Onirama δεν είναι μια μπάντα με πολλές δυνατότητες και σπουδαίες εμπνεύσεις, ούτε ότι ο Μαραντίδης μπορεί να τραγουδήσει, αλλά είναι κρίμα να κατακεραυνώνουμε και να κάνουμε κακόβουλη κριτική σε κάποια παιδιά που προσπαθούν να παίξουν με αξιοπρέπεια σε σχέση με τις αθλιότητες που κυκλοφορούν στην ελληνική μουσική. Σίγουρα είναι πολύ «λίγοι» για να κάνουν σπουδαία πράγματα (μέχρι τώρα αυτό έχουν δείξει) αλλά ικανοί για κάνουν κάποια νέα παιδιά να δουν την μουσική λίγο διαφορετικά από το να ακούνε σαχλαμάρες και μεγαλώνοντας να ψαχτούν περισσότερο. Το ίδιο συνέβη και με εμένα όπου σε ηλικία 15 ετών εκεί που άκουγα σκυλάδικα και μαλ…κίες, άκουσα Πυξ Λαξ και με συγκίνησαν, μου κέντρισαν το ενδιαφέρον και άρχισα να αλλάζω μουσικά ακούσματα. Για το ίδιο λόγο είχαν κατηγορηθεί από τους «ψαγμένους μουσικόφιλους» οι Πύξ Λαξ, λες και ήταν ότι πιο τραγικό είχε η ελληνική σκηνή. Σήμερα, στα 29 μου, η μουσική τους μπορώ να πω δεν με αγγίζει καθόλου (την θεωρώ πολύ εύκολη και «φτωχή» για τα ακούσματα μου), δεν μπορώ πλέον να ακούσω Πυξ Λαξ, δεν μπορούν να με συγκινήσουν μουσικά αλλά θα τους ευγνωμονώ για πάντα γιατί αυτοί ήταν η αφορμή που άρχισα να ψάχνομαι μουσικά σε μια ευαίσθητη ηλικία και με οδήγησαν σήμερα να ακούω Θανάση Παπακωνσταντίνου, Σωκράτη Μάλαμα, Παύλο Παυλίδη, Γιάννη Αγγελάκα (που νομίζω αυτοί, συν κάποιους άλλους, είναι ότι καλύτερο έχει η ελληνική σκηνή), προς Θεού, όχι ότι συγκρίνονται αυτοί ή έχουν καμία σχέση με Πυξ Λαξ, αλλά από αυτούς ξεκίνησα και άρχισα να «ψάχνομαι» μουσικά.
Το ίδιο βλέπω πως συμβαίνει τώρα και με τους Onirama (που και αυτοί δεν συγκρίνονται με τους Πυξ Λαξ, ουδεμία σχέση έχουν πέρα από την εμπορική απήχηση, οι Πυξ είχαν κάνει 3-4 σπουδαία κομμάτια (γράφοντας πιο εσωστρεφή ή έντεχνα τραγούδια), ενώ οι Onirama (σαφώς πιο φωτεινοί και ποπ, καμία συγγένεια με το έντεχνο τραγούδι, αλλά αξιοπρεπές ποπ θα έλεγα) δεν δείχνουν ικανοί για κάποιο κομμάτι που μπορεί να μείνει διαχρονικό). Αφήστε τα παιδιά να παίξουν την μουσική τους, να κάνουν το κέφι τους, να τους ακούσουν 2-3 πιτσιρίκια που αργότερα θα την δουν αλλιώς… δεν έφεραν οι Onirama την καταστροφή στο ελληνικό τραγούδι, άλλοι το έχουν κάνει προ πολλού, αν δεν μπορούν να παίξουν κάτι σπουδαίο, κάνουν αυτό που μπορούν, αν δεν σας γεμίζουν το «αυτί» μη τους ακούτε είναι πολύ απλό, αλλά σταματήστε αυτή την κακόβουλη και υποτιμητική κριτική, δεν το αξίζουν… και ας βγάλουν όσα φράγκα θέλουν, μαγκιά τους, δεν είναι όλοι ιδεολόγοι – μουσικοί, είναι κάποιοι που απλά κάνουν το κέφι τους. Και οι Πυξ Λαξ βγάλαν πολλά φράγκα ως η πιο εμπορική μπάντα όλων των εποχών στην Ελλάδα, αλλά ούτε σε μπουζούκια έπαιξαν, ούτε γράψανε χοντρές μαλ…ίες, γράψανε αυτά που μπορούσαν, απλά κομμάτια διατηρώντας μέχρι τέλους μια αξιοπρέπεια (παρά την τεράστια επιτυχία) που δύσκολα θα κατάφερνε κάποιος άλλος στην θέση τους… Καλύτερα να ακούν τα παιδιά Onirama, Κίτρινα ποδήλατα, Όναρ, Ντομένικα, Anasa (τους βάζω πάνω κάτω στην ίδια κατηγορία) παρά Κώστα Μαρτάκη… και αργότερα ίσως αρχίσουν να ακούν πιο σημαντικά πράγματα όπως αυτά που ανέφερα, τα Μακρινά Ξαδέρφια, Διάφανα Κρίνα, Κόρε Ύδρο, Τρίφωνο, Θέρος και άλλα σπουδαία συγκροτήματα με ελληνικό στίχο και καλή μουσική…