ελληνική μουσική
363 online   ·  204.223 μέλη

Mουσική για Cinema?

deathminor88
Φθασμένος
Chat
01.07.2008, 13:58

Ξέρετε κάποιο site που να έχει πληροφορίες για τη σύνθεση μουσικής για Cinema ή θέατρο?


#1   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
01.07.2008, 23:33

Ειναι πολυ πιο πολυπλοκο απο ενα απλο site.

Για αρχη πρεπει να μελετησεις κανονες κλασσικης αρμονιας και ενορχηστρωσης. Να αποκτησεις γνωσεις οργανογνωσιας και στην πορεια να αρχιζεις να δουλευεις με προγραμματα παρτιτουρας ( οπως Sibellius και Finale ), ωστε να συνηθισεις τη μουσικη γραφη. Και τελος να μαθεις να χειριζεσαι σε sample επιπεδο, τα οργανα της ορχηστρας ( με τις δυναμικες τους, τα ηχοχρωμτα τους, τις τεχνικες τους )...

Δηλαδη 12-16 χρονια σπουδων μονο


#2   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
01.07.2008, 23:58

Ναιγνωρίζω ότι είναι γενικά δύσκολο και χρειάζεται πολλές γνώσεις. Είμαι στι πτυχίο αρμονίας οπότε κάποια ελάχιστα τα ξέρω. Απλά να μάθω θέλω μερικές πληροφορίες, οπότε αν ξέρεις...


-----------------
...In sorte diaboli... www.myspace.com/butterflyeffectmelodies

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : deathminor88 στις 01-07-2008 23:59 ]


#3   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
02.07.2008, 00:14

Δυστυχως, παρολο που δηλωνω φανατικος του ειδους και εχω δουλεψει πανω στη μουσικη θεατρου, πρεπει να παραδεχτω πως κατι χρησιμο μεσω ιντερνετ δεν βρηκα. Και επρεπε να φτασω στη φουγκα για να αντιληφθω πανω κατω πως λειτουργουν τα πραγματα.

Προτεινω να προμηθευτεις ενα καλο προγραμμα notation, ενα καλο βιβλιο ενορχηστρωσης ( ξερω ειναι υποκειμενικο αυτο ), πολλες ωρες μελετης μουσικων θεματων απο τον κινηματογραφο ( αυτονομα και με την εικονα ), να μελετησεις αρκετες παρτιτουρες κλασσικων εργων του 20ου και 21ου αιωνα...]

...12 χρονια ειπα? {#emotions_dlg.smartass}


#4   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
02.07.2008, 00:21

Eυχαριστώ για τις συμβουλές. ΜΕλετάω όσο μπορώ μιας και σπουδάζω και κλασσικό πιάνο. Σίγουρα θα βρώ βιβλία. Ξέρεις τρελένομαι όταν ακούω κάποιες μελωδίες σε διάφορες ταινίες (όχι soundtracks) και το πόσο ταιριάζουν με την σκηνή που δείχνει. Είναι εκπληκτικό και δύσκολο να γίνει όμορφα ατό το πάντρεμα.


#5   
heliasv
Περαστική Νότα
Chat
25.11.2008, 04:37

Φίλε deathminor88 τα περισσότερα ωδεία πλέον διδάσκουν τεχνικές σύνθεσης μουσικής για εικόνα! Μπορείς λοιπόν να διδαχθείς παράλληλα με την αρμονία κάποια πράγματα! Ο συνθέτης στη μουσική κινηματογράφου γενικά δεν είναι να ανάγκη να είναι και ενορχηστρωτής! Βέβαια στην Ελλαδίτσα μας με τον τρόπο που δουλεύουν τα πράματα όχι μονο ενορχηστρωτής πρέπει να είσαι αλλά και μουσικός παραγωγός, ηχολήπτης, music editor και πολλά άλλα! Τελοσπάντων, νομίζω ότι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο είναι το "A complete guide to film scoring" του Richard Davis! Νομίζω θα σου αρέσει και παρέχει πολλές πληροφορίες!


#6   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
25.11.2008, 12:41

Θα διαφωνησω λιγο ως προς το οτι ενας μουσικος που γραφει για κινηματογραφο δεν πρεπει να ειναι γνωστης ενορχηστρωσης.

Hans Zimmer, George Williams, Ennio Morricone, Bill Conti, Howard Shore, Patrick Doyle, Alfred Newman, Philip Glass, Tan Dun, John Ottman, Marc Shaiman, Danny Elfman, Thomas Newman ειναι ορισμενα απο τα ονοματα του ξενου κινηματογραφου που ειναι μουσικοι κι ενορχηστρωτες για τα εργα τους.

Το μεγαλυτερο ποσοστο μουσικων κινηματογραφου χρησιμοποιουν κλασσικες μορφες ορχηστρας για να γραψουν το soundtrack. Ακομα και ο Don Davis ( τριλογια Matrix ) που δουλεψε μαζι με τους Juno Reactor, χρησιμοποιησε ορχηστρα μαζι με samples στην τελικη παραγωγη.

Εαν δεν ξερεις πως να χειριστεις το καθε οργανο, πως θα γραψεις για τα οργανα μεταφορας και πως θα "ανακατεψεις" τα ηχοχρωματα των οργανων, τοτε δεν μπορεις να δημιουργησεις την απαραιτητη ατμοσφαιρα που θελει ο σκηνοθετης.

 

Τελος, πολλοι απο τους παραπανω μουσικους εχουν και βασικες γνωσεις παραγωγης ( πχ Hans Zimmer, George Williams ), που ειναι απαραιτητες για τη συνεργασια τους με μουσικους και ηχοληπτες για το τελικο αποτελεσμα.

 

Ενδεικτικα μπορειτε να ακουσετε τους Πειρατες της Καραϊβικης ( Hans Zimmer ) για να διαπιστωσετε ποσα διαφορετικα οργανα και ποσες τεχνικες μιξης χρησιμοποιει ο Hans Zimmer, περα απο τα καθιερωμενα της ορχηστρας.

 

Αρα δεν ειναι μονο η Ελλαδιτσα μας που απαιτει μουσικους 3 σε 1...

 


#7   
heliasv
Περαστική Νότα
Chat
25.11.2008, 14:14

Σίγουρα ένας μουσικός σαν τον John Williams δεν έχει απλά γνώσεις ενορχήστρωσης αλλά και κάτι παραπάνω καθώς πολλοί από όλους αυτούς ξεκινήσανε να δουλεύουν ως ενορχηστρωτές στη βιομηχανία αυτή... Θα αναγκαστώ όμως να διαφωνήσω, επειδή έχω ασχοληθεί με το θέμα θα σου πω ότι δεν έχεις δίκιο. Ειδικά ο Danny Elfmann μιας και τον ανέφερες είναι εντελώς άσχετος με την ενορχήστρωση. Μπορείς να διαβάσεις συνεντεύξεις του και θα δεις τι λεει.... Παρόλα αυτά δεν υπάρχει χρόνος για έναν συνθέτη να κάνει και την ενορχήστρωση του έργου του παρά μόνο ένα σκίτσο της ενορχήστρωσης πάνω στο οποίο ο ενορχηστρωτής θα δουλέψει. Δεν φτάνει ο χρόνος που δίνεται για να μπορέσει ένας άνθρωπος μόνος του να κάνει όλες αυτές τις δουλείες. Επίσης ο Zimmer μιας και τον ανέφερες και τον λατρεύω έχει ένα προσωπικό στούντιο στο οποίο δουλεύουν πάνω από 40 άτομα, ηχολήπτες, ενορχηστρωτές, νέοι συνθέτες και πολλοί άλλοι.


#8   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
25.11.2008, 14:24

Ξερεις, αυτο μου θυμιζει το κλασσικο ανεκδοτο:

"Εαν ο Chopin ηταν σαν τον Mozart θα εκανε τρομερε ενορχηστρωσεις..

"Αλλα εαν ο Mozart ηταν σαν τον Chopin θα εγραφε καλυτερη μουσικη" {#emotions_dlg.rolleyes}

 

O Hans Zimmer ( μιας κι αποτελει πρωτυπο μου σαν εικονα μουσικου ) απεκτησε το studio του κατα τη διαρκεια της συνεργασιας του με τη Walt Disney ( που αριθμει πλεον πανω απο 10 χρονια ) και του δανεισμου της τελευταιας της μεγαλης ορχηστρας της. Ο ιδιος ο Hans Zimmer εμφανιζεται σε συνεντευξεις, καθως και σε πολυαριθμα βιντεο, να οργανωνει τη δομη και την ενορχηστρωση της μουσικης του. Και αποδειξη αυτου ειναι πως εαν προσεξει κανεις τις παραγωγες του θα δει πως τα οργανα εχουν διαφορετικο σημειο αντηχησης ( πραγμα που σημαινει παραλληλη εργασια ενορχηστρωσης και παραγωγης ), ενω δεν ειναι λιγες οι φορες που ακουμε και αντικομφορμιστικα οργανα μεσα στις συνθεσεις του ( απο banjo και ηλεκτρικη κιθαρα, μεχρι nei ).

 

Απο την αλλη ο Elfman ( που εγινε γνωστος με το Big Fish ) ειναι πιο "ερασιτεχνης" σαν ακουσμα. Δηλαδη διαπιστωνει κανεις πως ενω η μελωδια του ειναι δυνατη, η ενορχηστρωση του ειναι καθαρα δουλεμενη με τους βασικους κανονες! Ομως δεν αναιρει η ιδια του η δουλεια τη συμμετοχη του στην παραγωγη κι ενορχηστρωση των συνθεσεων του.

Υποψιν μιλαμε για ορχηστρικη μουσικη, που απαιτει αρκετη εμπειρια στο τροπο συνθεσης κι ενορχηστρωσης. Κανεις μα κανεις ωδειακος/πτυχιουχος μουσικος δεν μπορει να πει με σιγουρια πως ξερει να ενορχηστρωνει. Ειναι μια διαδικασια που παιρνει αρκετα χρονια και ο συνδυασμος ενορχηστρωσης και μελωδιας απαιτει μια ωριμοτητα απο το συνθετη. Παρολαυτα, παντα θα εχει το τελευταιο λογο, ειτε ειναι ασχετος ειτε οχι. {#emotions_dlg.rolleyes}

 

Γι'αυτο πιστευω πως οι  βασικοι κανονες ενορχηστρωσης πρεπει να ειναι οπλο του συνθετη. Θα σου προτεινα, αφου ασχολεισαι με αυτα, να δεις και την ιστορια των υπολοιπων συνθετων που αναφερω. Και απο τη πλευρα σου θα ηθελα να δω τη συνεντευξη του Elfman, διοτι προκειται για ενα συνθετη που ναι μεν εχω ακουσει δουλειες του, αλλα δεν ξερω τη προσωπικη του αποψη για τη μουσικη.


#9   
heliasv
Περαστική Νότα
Chat
25.11.2008, 14:44

Ίσως τελικά είναι όλα υποκειμενικά καθώς την ενορχήστρωση στις μουσικές του Elfmann στα Batman μόνο συμβατική δεν την βρίσκω. Τελοσπάντων για τον Elfmann μπορείς να βρεις και βίντεο ακόμα και στο youtube. Εγώ απλά μοιράζομαι μαζί σας τις γνώσεις μου και τις εμπειρίες μου για το πως δουλεύουν τα πράγματα στις μεγάλες εταιρίες παραγωγής ταινιών και ποια είναι η δουλειά του συνθέτη. Τώρα αν έχεις δει κάποια παραπάνω πράγματα είναι χαρά μου να μαθαίνω και να ακούω.

 

Υ.Γ.: Δεν έχω καταλάβει που κολλάει το ανέκδοτο...


#10   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
25.11.2008, 14:55

O Elfman δουλεψε αρκετα στα πρωτα 2 Batman ( παραγωγες του 1989 και 1992 ) ομως και παλι, περα απο το επικο/δρασης χαρακτηρα που εδωσε στον ηχο, δεν μπορω να πω πως η δουλεια του ειναι πολυπλοκη.

Βεβαια θα μου πεις "σιγα ρε φιλε, το κανεις καλυτερα;"

Οχι βεβαια! Και για να μη παρεξηγηθω, δεν κρινω τα "τερατα" αυτα με αρνητικο τροπο. Ισα ισα που το να ακους τις εργασιες τους, ειναι παιδαγωγικο. Σε καποιο σημειο αναγκαστικα θα φτασεις σε συγκριση μεταξυ συνθετων ( αν και τα soundtracks του Elfman στο Batman ηταν πιο χαρακτηρστικα απο τα αβεβαια και χωρις κεντρικο θεμα των Hans Zimmer και James Howard στις νεες ταινιες του Batman ).

Πιστευω πως ο Elfman στο Big Fish δειχνει μια ωριμοτητα ως προς τον ηχο του. Δεν εχουν αλλαξει δραματικα οι τεχνικες ηχοληψιας και παραγωγης απο το 1989 ( εννοω απο αποψη ηχοχρωματων ), αλλα ο ιδιος εχει πιο "δεμενα" ηχοχρωματα. Βεβαια μιλαμε και μια πιο σαφως ρομαντικη ταινια.

 

Επειδη δεν εχω το χρονο να ψαχνω ολοκληρο το youtube ή οπουδηποτε αλλου βρισκονται στοιχεια για τον Elfman, θα ηθελα να μου κανεις copy paste τη συνεντευξη του, εαν δεν σου κανει κοπο.

 

ΥΓ: Ειναι αιτια της διαμαχης κλασσικιστων και ρομαντικων ως προς το τι πρεπει να υπερισχυει. Η μελωδια ή η καλη ενορχηστρωση


#11   
heliasv
Περαστική Νότα
Chat
25.11.2008, 15:18

Το μη συμβατικό δεν είναι και αναγκαστικα πολύπλοκο! Τουλάχιστον αυτή είναι η άποψη μου! Για τη συνέντευξη δεν θυμάμαι που ακριβώς την έιχα βρει, θα την βρω και θα παραθέσω το λινκ! Πάντως για αυτό που λες ότι θα σου πω δεν θα στο πω και ξέρεις γιατί? Γιατί έχεις αισθητική, έχεις ωριμότητα στην κρίση σου (απο ότι έχω δει σε ποστ που έχεις κάνει στο φορουμ) και μπορείς να πεις την άποψη σου χωρίς αυτή να είναι αποτέλεσμα κομπλεξισμού ή ζήλειας. Μπορούμε να κρίνουμε τα πάντα αλλά με σεβασμό.Smile

Πάντως μια καλή μουσική για κάποια ταινία δεν είναι αυτή που μπορεί να σταθεί μόνη της αλλά αυτή που λειτουργεί δραματικά και υπογραμμίζει αυτά που θέλει να πει ο σκηνοθέτης και γι'αυτό το λόγο λάτρεψα τη δουλεία του Zimmer στο Dark Night!


#12   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
26.11.2008, 00:01

Θα συμφωνησω απολυτα για το μη συμβατικο και την πολυπλοκοτητα. Ο Elfman εχει αποδειξει πως γραφει μουσικη για κινηματογραφο κι οχι απλως μουσικη για τη μουσικη. Ειναι ισως απο τους λιγους που ταυτιζουν τη μουσικη τους με την ταινια.

 

Θα ηθελα παντως αυτη τη συνεντευξη γιατι παρολο που εχω ακουσει Elfman ( κατα πασα πιθανοτητα οχι ολες τις δουλειες του ), δεν καθισα ποτε να ψαξω και τον ανθρωπο Elfman.

Η μουσικη στο Dark Knight ταιριαζει αψογα με τη μαυρη αισθηση που περναει ο σκηνοθετης ( εξαλλου ο Hans ειναι απο τους λιγους που δουλευουν απο κοντα με το σκηνοθετη μιας ταινιας ). Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι ποιο θεμα τελικα εχει γραψει ο Hans και ποιο ο Howard!! Πρωτη φορα βλεπω συνεργασια τετοιου κυρους ( γιατι και ο Howard ειναι πολυ γνωστος ) σε μια ταινια!


#13   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
26.11.2008, 04:06

Απο τη αλλη ομως, μονο με το ταλεντο και τη φαντασια ισως μερικες βασικες θεωρητικες γνωσεις μουσικης και μαθαινοντας μονο καποια πραγματα στο τεχνικο μερος της επεξεργασιας μουσικης με εικονα, μπορεις να γραψεις καλη μουσικη για κινηματογραφο.

Μεχρι να φτασουμε στην ελλαδα να καλυπτουν οικονομικα τη μουσικη για κινηματογραφο που να συμμετεχει και συμφωνικη ορχηστρα για να πρεπει να ξερεις να ενοσρχηστρωνεις αληθινη ορχηστρα θα εχεις παρει 2459879 πτυχια.


#14   
heliasv
Περαστική Νότα
Chat
26.11.2008, 05:37

Συμφωνώ σε όλα!!!!


#15   
filmmusic
Περαστική Νότα
Chat
15.02.2009, 12:54

Η "Βίβλος" της κινηματογραφικής μουσικής είναι το On the track του Karlin Fred.

http://www.amazon.com/Track-Guide-Contemporary-Scoring-Second/dp/0415941369/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1234695045&sr=8-1

περιέχει τα πάντα για τις διαδικασίες σύνθεσης κινηματογραφικής μουσικής με πολλά αποσπάσματα παρτιτούρων από πολλές ταινίες και ξεχωριστά κεφάλαια για το πως αντιμετωπίζει κανείς τη μελωδία, την αρμονία, το ρυθμό, την ενορχήστρωση κτλ..


#16   
Bosey
Βασική Νότα
Chat
16.02.2009, 03:47

Παράθεση:

Το μέλος delta66 στις 26-11-2008 στις 04:06 έγραψε...

...

Μεχρι να φτασουμε στην ελλαδα να καλυπτουν οικονομικα τη μουσικη για κινηματογραφο που να συμμετεχει και συμφωνικη ορχηστρα για να πρεπει να ξερεις να ενοσρχηστρωνεις αληθινη ορχηστρα θα εχεις παρει 2459879 πτυχια.



 

"Μεγάλη μπουκιά φάε - μεγάλη κουβέντα μη πείς"!!! {#emotions_dlg.tt2}

(βλ. Ελένη Καραϊνδρου - Η σκόνη του χρόνου)

Smile


-----------------
“To pass through life and miss the music is to miss out on one of the best things about living.” —Art Blakey

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Bosey στις 16-02-2009 03:49 ]


#17   
filmmusic
Περαστική Νότα
Chat
16.02.2009, 05:29

Παράθεση:

Το μέλος Bosey στις 16-02-2009 στις 03:47 έγραψε...

Παράθεση:

Το μέλος delta66 στις 26-11-2008 στις 04:06 έγραψε...

...

Μεχρι να φτασουμε στην ελλαδα να καλυπτουν οικονομικα τη μουσικη για κινηματογραφο που να συμμετεχει και συμφωνικη ορχηστρα για να πρεπει να ξερεις να ενοσρχηστρωνεις αληθινη ορχηστρα θα εχεις παρει 2459879 πτυχια.



 

"Μεγάλη μπουκιά φάε - μεγάλη κουβέντα μη πείς"!!! {#emotions_dlg.tt2}

(βλ. Ελένη Καραϊνδρου - Η σκόνη του χρόνου)

Smile


-----------------
“To pass through life and miss the music is to miss out on one of the best things about living.” —Art Blakey

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Bosey στις 16-02-2009 03:49 ]



Η Καραίνδρου είναι μεμονωμένη περίπτωση. Ακόμα και για την Πολίτικη κουζίνα της Ρεμπούτσικα, που υποτίθεται είναι η μεγαλύτερη παραγωγή που έγινε στην Ελλάδα, η μουσική ηχογραφήθηκε με η συμφωνική της Βουλγαρίας αν δεν κάνω λάθος.

Στο εξωτερικό έχω δει περιπτώσεις (όχι μόνο στην Αμερική αλλά και στην Ευρώπη), που ακόμα και για μια σπουδαστική ταινία μικρού μήκους χρησιμοποιείται κανονική ορχήστρα!!


#18   
evlia
Συγχορδία Μινόρε
Chat
24.02.2009, 15:38

Καλησπέρα.κάτι σε ελληνικά ξέρει κανείς,αν υπάρχει-βιβλίο για σύνθεση μουσικής-σινεμά;επίσης υπάρχουν παρτιτούρες κινηματογραφικής μουσικής;{#emotions_dlg.ohmy}


#19   
filmmusic
Περαστική Νότα
Chat
25.02.2009, 04:32

Παράθεση:

Το μέλος evlia στις 24-02-2009 στις 15:38 έγραψε...

Καλησπέρα.κάτι σε ελληνικά ξέρει κανείς,αν υπάρχει-βιβλίο για σύνθεση μουσικής-σινεμά;επίσης υπάρχουν παρτιτούρες κινηματογραφικής μουσικής;{#emotions_dlg.ohmy}



 

χεχε.. Εδώ δεν υπάρχουν στα αγγλικά. Πόσο μάλλον στα ελληνικά! Το μόνο βιβλίο που ξέρω που ασχολείται με μουσική κινηματογράφου (ιστορικά όμως) είναι αυτό:

http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=4583329

 

Παρτιτούρες κινηματογραφικής μουσικής αυθεντικές υπάρχουν μόνο του John Williams από τον οίκο Hal Leonard. (σειρά Signature editions). Λέγοντας αυθεντικές εννοώ πως έχουν την original ενορχήστρωση όπως είναι στο cd. Αυτές μπορεί να είναι σουίτες από ταινίες (πχ Χάρυ Πότερ), μέχρι μεμονωμένα θέματα (πχ Superman March).

Κοίτα αν θες μια σχετική αγγελία που έχω για αυτές τις παρτιτούρες..


#20