ελληνική μουσική
    766 online   ·  210.850 μέλη

    Τελικά χρειάζεται ταλέντο ή μέσον η δισκογραφία σήμερα???

    fanfaras
    22.09.2004, 22:53

    Φίλοι του MusicHeaven....
    Θα έλεγα οτι είναι ένα καίριο θέμα των ημερών μας, βλέποντας όλο αυτο το συφερτό να κατακλύζει τα ραδιόφωνα και την τηλεόραση...δεν μιλάμε μόνο για τραγουδιστές, αλλα και για συνθέτες, ενορχηστρωτες, στιχουργούς.
    Άραγε όλοι τους έχουν ταλέντο? Όλους τους έχουν φάει τα νιάτα τους πάνω από βιβλία και σπουδές ή απλώς είχαν ένα λίγο σπρώξιμο?

    Περιμένω σχόλια


    SteliosG
    23.09.2004, 20:09
    εγω πιστευω απλα οτι για να προοθησεις αυτο που αγαπας θελει πρωτα απο ολα δουλεια και συνεπεια! δε θα πω οτι δε χειαζεται μεσο!! και αυτο θεμιτο ειναι ως καποιο σημειο!!! ολοι λιγο πολυ χρειαζονται καποιον να τους φερει σε επαφε με το καταλληλο κοσμο!! τωρα το θεμα ειναι αν μετα τη πρωτη κινηση αυτη υπαρχει συνεπεια στη δουλεια σου και μερακι!!! ολοι αυτοι που σκανε σα μανιταρια απο εδω και απο εκει καλα κανουν αλλα δεν εχουν συνεχεια και δε προκειται να τους θυμαται κανεις!!!

    ο ΧΡΟΝΟΣ ειναι ο μοναδικος παραγοντας ο οποιος κρινει τη ποιοτητα καποιας δημιουργιας, κατα την αποψη μου!!

    π.χ. αν και τα ρεμπετικα θεορουνταν παρακατιανα και μη ποιοτικα στην εποχη τους, τελικα ο χρονος εδειξε την αξια τους!! με το ιδιο σκεπτικο δε μπορουμε να πουμε απο τωρα αν καποιοι δημιουργοι ειναι ποιοτικοι η οχι, οσο και αν μας αρεσουν!!

    μονο αν οι δημιουργιες τους αντεξουν στο χρονο και περασουν μεσα απο τη ψυχη διαοφρων κοινωνιων και γενεων θα δωσουμε μια απντηση!!

    αποψη μου, βεβαια, ειναι αυτο......
    ViPeR
    23.09.2004, 21:58
    Quote:

    Το μέλος SteliosG στις 23-09-2004 στις 20:09 έγραψε:


    ο ΧΡΟΝΟΣ ειναι ο μοναδικος παραγοντας ο οποιος κρινει τη ποιοτητα καποιας
    δημιουργιας, κατα την αποψη μου!!







    revekka
    26.09.2004, 13:45
    συμφωνώ πως ο χρόνος μπορεί να φανερώσει αν μπορεί να αντέξει η τέχνη ή οχι, αλλα πριν απο το πέρασμα το χρόνου είναι ανάγκη να υπάρχουν κάποια κριτήρια, τεχνικά, αισθητικά, όπως θέλετε πέστε τα, γιατι αλλιώς τα ισοπεδώνουμε όλα, και τα κάνουμε ίδια έστω για μια χρονική στιγμή.

    it is not the ordinary things in life that threaten to close an open mind


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: revekka on 26-09-2004 13:46 ]
    mary
    26.09.2004, 14:17
    Γεια σε ολους!

    Θα συμφωνήσω απολυτα οτι ο χρονος ειναι κριτής της αξίας της μουσικής.

    Παρ'ολ αυτα πιστευω πως στις μέρες μας πρέπει να σαι πολυ τυχερός για να κανεις δισκογραφια . Υπαρχουν απειρα ταλεντα και φωνες καλυτερες απο πολλους εμπορικους τραγουδιστες, που δυστυχως δεν βρισκουν καποια δισκογραφικη να τους αναδειξει.

    Αυτο ισως ειναι και αποτελεσμα της λογικης των δισκογραφικων που προωθουν οτι 'πουλαει', δηλαδη κοριτσακια με μπριο, ωραια φατσουλα, χορευτικες ικανοτητες και οσο για φωνή..δε χρειαζεται καθολου αφου αυτη θα υπερκαλυπτεται απο το λαικο-ποπ bitακι!
    Ετσι, η συμμετοχη σε ενα talent show εχει καταντησει μονοδρομος για την αναδειξη νεων ταλεντων. Αυτο μας το δειχνει και η τεράστεια συμμετοχη του κοσμου σε τετοια τηλεοπτικα προιοντα!


    SteliosG
    26.09.2004, 17:04
    Χαιρομαι που συμφωνουμε στο θεμα του χρονου!!! Ρεββεκα για ποια κριτηρια μιλας και ποιος οριζει αυτα τα κριτηρια????
    revekka
    28.09.2004, 19:13
    τα κριτήρια μπορούν να τα ορίσουν κριτικοί τέχνης και ο κόσμος. λέω τέχνης γενικά γιατί οι μορφές της είναι συνδεδεμένες, ο ρομαντισμός για παράδειγμα δεν είναι μόνο ιστορική περίοδος αλλά έχει και κάποια χαρακτηριστικά που αποδίδονται στη ζωγραφική, στην αρχιτεκτονική, στη μουσική στη λογοτεχνία.

    έχει επίσης και μια θεωρία ως προς το τι θεωρείται ποιότητα στην τέχνη, την οποία θεωρία έρχεται να αμφισβητήσει η βικτωριανή εποχή, μετά ο μοντερνισμός και ούτω καθεξής. εγω δεν είμαι εναντίον μιας θεωρίας ή ενός στύλ και υπέρ κάποιου άλλου, το καλύτερο είναι να υπάρχει ποικιλία και ποιότητα σε όλα τα είδη. κάποια χαρακτηριστικά της ποιότητας μπορεί να είναι η πρωτοτυπία, να έχει κάτι να πεί το έργο. η τέχνη είναι έκφραση.

    είναι ανάγκη να υπάρχουν και τεχνικές δεξιότητες, ο ζωγράφος ας πούμε να ξέρει να αναμειγνύει τα χρώματα, ο τραγουδιτής να χειρίζεται τη φωνή του, ο αρχιτέκτονας να βγάλει ένα σχέδιο κτιρίου που να μην πέσει κάτω.

    όσον αφορά τη μουσική, αυτές οι δεξιότητες μπορεί και να μην αποκτηθούν απο 'αναγνωρισμένες σπουδές, υπάρχουν αυτόδίδακτοι μουσικοί που δεν αμφισβητούνται απο κανένα. δεν σημαίνει ότι παραμερίζουν τη μουσική γνώση, απλώς έχουν ένστικτο, 'αυτί', εφαρμόζουν υποσυνείδητα αυτό που άλλοι έκαναν μαθήματα για να εφαρμόσουν. όσο περνάει ο καιρός πάντως, οι γνώσεις γίνονται όλο και περισσότερο πιο αναγκαίες.

    αν ακούσουμε δηλαδή δυο καινούρια κομμάτια, μπορούμε να έχουμε μια άποψη, πρίν περάσει χρόνος για να τα καθιερώσει ή να τα εξαφανίσει. δεν μπορεί δηλαδή ένα κομμάτι του παπαθανασίου να λέμε ότι είναι το ίδιο με ένα της γαρμπή (τη συναφέρνω μια και θα συμπεριληφθεί στο live του music heaven :) μέχρι να περάσει χρόνος για να δείξει αν είναι διαφορετικά ή όχι.

    όπως είπα και σε άλλο post: μην τρελλαθούμε τελέιωωωωωωωωςςςςς!!!!!!


    Sound
    20.10.2004, 13:05
    Opos kai na'xei xreiazete kai ena meso gia na peraseis san kallitexnis sto thema tou "xronou". Gia paradeigma, thavmazo syntheti, me diskografiki douleia, pou theoro oti opoios kai na akousei to disko tou (Vgale Ftera) tha pathei sock. Den ton kserei oute i mana tou, giati omos.. Edo pistevo oti ftaime ki emeis kai o tropos pou mas megalonoun. An vlepame apo mikra mono net kai et1 tha eimastan 1000 fores pio eksypnoi. Exoume synithisei sti savoura pou mas taizoun giati eimaste...mallon, eimai kai pistevo oti yparxoun polloi san ki eme, gia na min pareksigiomaste, eimai loipon tempeloskylo kai troo oti me taizoun. O kallitexnis pou tha vgei thelei ena manager pou na metafrasei tin opoiadipote "texni" se fagito gia to diko mou, ilithio kefali. Ayto to meso xreiazetai.
    gate
    20.10.2004, 15:00
    Η δισκογραφία δεν έχει ανάγκη τα ταλέντα σήμερα. Υπάρχουν ελάχιστες εταιρίες που αναζητούν ταλαντούχους και ικανούς μουσικούς, συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές, όπως ο Sirios ή το Μελωδικό Καράβι. Αλλά, από την άλλη, υπάρχουν και ελάχιστοι μουσικοί, ερμηνευτές, συνθέτες και στιχούργοί σήμερα που να αξίζουν και να έχουν να πουν κάτι στο σήμερα.

    Όταν ο Ορφέας Περίδης είχε πάει σε μια εταιρία για να ζητήσει να ακούσουν τη δουλειά του - στα πρώτα του βήματα - του είπαν: "Καλά τα τραγούδια σου, ωραία φωνή, αλλά με αυτήν τη φαλάκρα δεν μπορούμε να σε προωθήσουμε" (οι πηγές μου είναι έγκυρες, θέλω να πιστέυω τουλάχιστον). Αν και πιστεύω πως, αν πήγαινε σήμερα να χτυπήσει την πόρτα, δε θα του απαντούσαν ούτε αυτό. Πιθανόν να τον ρωτούσαν πως βλέπει την ιδέα να πάει στο "fame story".

    Η δισκογραφία έχει πάρει την κάτω βόλτα κι αυτό που θέλει δεν είναι διαχρονικές δουλειές αλλά εμπορικές επιτυχίες - πυροτεχνήματα, κατασκευασμένες από ικανούς managers.
    Η δισκογραφία δεν αντανακλά παρά τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία μας σήμερα. Πρόχειρα, βιαστικά, αγχωτικά, φτηνά και ανούσια....επιφανειακά και αλλοτριωτικά.΄

    Οι ελάχιστες εξαιρέσεις στο χώρο της δισκογραφίας, που δίνουν το βήμα σε νέο αίμα με ταλέντο, μεράκι και κυρίως...γνώσεις είναι ασφαλώς μια ελπίδα, αλλα πιστεύω πως θα αργήσει αρκετά ο καιρός που αυτή η πρακτική θα γίνει κανόνας. Πρέπει να αλλάξει πρώτα η κοινωνία - το "οικοδόμημα". Και για να αλλάξει η κοινωνία και η νοοτροπία των ανθρώπων, μάλλον πρέπει να υποστούμε πρώτα την πλήρη παρακμή.

    Σήμερα, είμαστε στη φάση των αντιφάσεων. Υπάρχουν κάποιες φωνές που αντιστέκονται. Δεν έχουμε φτάσει στην πλήρη παρακμή. Σχεδόν, ψαχνόμαστε να βρούμε το δρόμο μας. Κι αυτό το δείχνουν οι καταστάσεις της ifpi.... Είναι να χαιρόμαστε άραγε που το "Χαμόγελο της Τζοκόντα" του Χατζηδάκι βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα πωλήσεων, όταν στο Νο1 είναι το "fame story band" ;




    tasosbiblis
    20.10.2004, 15:46
    έχεις δίκιο.ξέρω καλά ότι ο Ορφέας Περίδης ταλαιπωρήθηκε για πολλά χρόνια απο τις δισκογραφικές εταιρίες.
    .................................................................................
    σωστά.τι να τις κάνουν τις ποιοτικές δουλειές οι εταιρείες.
    εδώ εβγαλαν εκτός ολόκληρο Θεοδωράκη μετά το 74,
    γιατί θα έβγαζαν (και έβγαλαν)περισσότερα χρήματα
    απο επανεκτελέσεις του ρεμπέτικου.
    και ξέρουμε όλοι ποιός τους βοήθησε εκείνη την περίοδο
    για την αναβιωση του ρεμπέτικου σε βάρος του σύγχρονου
    καλού ελληνικού τραγουδιού.
    ................................................................................
    και μετά κατηγορούμαι ότι έχω νεύρωση
    κατά του γνωστού μεγάλου και ποιοτικού τραγουδισταρά
    .................................................................................
    jorge
    20.10.2004, 17:08
    Quote:

    Το μέλος tasosbiblis στις 20-10-2004 στις 15:46 έγραψε:

    και μετά κατηγορούμαι ότι έχω νεύρωση
    κατά του γνωστού μεγάλου και ποιοτικού τραγουδισταρά




    Αν κάποια στιγμή αποφασίσεις να μας αναλύσεις την άποψή σου για τον "τραγουδισταρά", μπορείς να το κάνεις εδώ ελεύθερα και "αντρικά". Μέχρι τώρα πετάς συνεχώς "καρφάκια" μεγέθους μιας (1) πρότασης χωρίς ίχνος επιχειρημάτων και διάθεση ανταλλαγής απόψεων.

    Τα "καρφάκια" είναι άσχημο να υφίστανται σε ένα Forum γιατί προκαλούν ένταση, φανατισμό και αίσθηση ποδοσφαιρικού γηπέδου. Αν δεν έχεις τα επιχειρήματα ή την διάθεση να κάνεις συζήτηση πάνω στο topic που ανοίξαμε ειδικά για την περίσταση αυτή, καλό θα είναι να σταματήσεις να δυναμιτίζεις άλλες συζητήσεις.
    vouliakis
    20.10.2004, 23:34
    Την άποψή μου για την καταναλωτική μουσική, την έχω καταθέσει στο άρθρο για τα τεχνικά μέσα.
    Ας μη ξεχνάμε όμως ότι μουσική, δεν είναι μόνο η αναπαραγόμενη, δηλαδή αυτή που ακούμε από το cd, το mp3 ή τα ΜΜΕ.
    Μήπως θα έπρεπε από μόνοι μας να γίνουμε κηνυγοί ταλέντων και να ψάχνουμε γενικότερα;

    Μήπως δίνουμε πολύ αξία σε θεσμούς εξω-μουσικούς;

    Ή μήπως δεν υπάρχει ταλέντο, παρά μόνο βίωμα;
    Μήπως διαχρονικός είναι τελικά αυτός που εκπροσωπεί άξια την εποχή του –με ρίζες στο παρελθόν και σπόρους στο μέλλον;

    Κι αυτή η ανάγκη επικοινωνίας, γιατί απαραίτητα να περνά από τα ίδια και τα ίδια κανάλια;

    Η ‘επανάσταση’ των ΜΜΕ ήταν μια επανάσταση ενάντια στον πολιτισμό της ελίτ των αστών η οποία είχε επαναστατήσει ενάντια στην ελίτ της αριστοκρατίας … ποια όμως είναι η σημερινή κατάσταση;

    Μήπως για να γίνουν πιο απλά τα πράγματα, αντί να περιμένω να κυκλοφορήσει το τραγούδι του Γιώργου από την Dog Records, να το κατέβαζα από το site του ή να πήγαινα στο μπαράκι που τραγουδά να τον ακούσω ή στο φινάλε να περνούσα από το σπίτι του να τον παρακαλέσω να το τραγουδήσει;

    Αλλά πάλι, αν ο Γιώργος δεν έχει έσοδα από τους δίσκους του - και από τα ίδια και τα ίδια κανάλια -και πρέπει να δουλέψει (με τη στενή έννοια του όρου : για τα προς το ζην…) που θα έβρισκε καιρό να κάνει τέχνη –πέρα από το να κλαίει τη μοίρα του.
    Κι εμείς μόνο αυτό θα λέμε τέχνη; Το κλάψιμο της μοίρας μας;
    Φαύλος κύκλος…

    Ή μήπως έχουμε τρελλαθεί για τη δόξα;

    Υπάρχουν παραδείγματα ανθρώπων με ‘κανονική’ δουλειά (γεωλόγοι, δάσκαλοι, υπάλληλοι -σε υπουργεία ή σε γραφεία μεταφορών-, μαρμαράδες…) που έχουν γράψει στίχους ή και μουσική σε αρκετά από τα (ποιοτικά) τραγούδια που ακούμε.
    Ζουν μια κανονική ζωή, χωρίς παράλογες απαιτήσεις, χωρίς να κλαίνε τη μοίρα τους, μακριά από τα κακώς νοούμενα φώτα της δόξας, μακριά από τις κακώς νοούμενες δημόσιες σχέσεις, μόνο που αντί π.χ. να πάνε για ψάρεμα, καταθέτουν την ψυχή τους.
    Φαντάσου να είχαν τη δυνατότητα να ζούν μόνο από τη μουσική…

    revekka
    21.10.2004, 02:29
    είναι κι αυτό μια λύση τουλάχιστον παναγιώτη. μπορεί κάποιος να δημιουργήσει για τον εαυτό του της προυποθέσεις να εκφράζεται μέσα απο τη μουσική και τους στίχους του όπως ακριβώς θέλει, άν έχει και κάποιο άλλο επάγγελμα. τωρα αυτό δεν ακούγεται και πολύ καλά, αλλά είναι μια λύση.
    XeniaRodo
    24.02.2005, 12:22
    Τα λεφτά, τα λεφτά, ποιος τ' ανακάλυψε
    Τα λεφτά, τα λεφτά, την πορτοφόλα
    Τα λεφτά, τα λεφτά, και μας παράλειψε
    Τι παθαίνει ο άνθρωπος με του παρά τη φόλα

    ..............

    Τα λεφτά, τα λεφτά, τα εκατομμύρια
    Τα λεφτά, τα μπερντέ, τα μπικικίνια
    Τα ψιλά, τα χοντρά, τριάντα αργύρια
    στο καζίνο την πατάς εφόσον έχεις γκίνια

    ----------------

    Για τα λεφτά όλα γίνονται
    για το μοιραίο το ευρώ
    Με το ξυστό όλοι ξύνονται
    μα εγώ έχω εσέ θησαυρό

    Τα λεφτά, τα λεφτά, ποιος τ' ανακάλυψε...

    -να με συγχωρεί η δημιουργός για τις περικοπές...
    paketas
    24.02.2005, 21:59
    γεια σε ολους.ενας απο αυτους που αναφερει ο vouliakis ειμαι και εγω,δηλ. δασκαλος το επαγγελμα που εδω και 5 χρονια προσπαθω,να αναγνωρισουν την τρελα μου.τελικα μαλλον χρειαζεται μεσον και τυχη.το ταλεντο δεν εχει σχεση με την σημερινη πραγματικοτητα,και τις δισκογραφικες.ερωτηση.αν φτιαξω σελιδα και δημοσιευσω την δουλεια μου,εκτος απο το οτι θα την δουν καποιοι, τι αλλο μπορει να συμβει?
    piterpiano
    24.02.2005, 22:08
    thelei talantouxes kampiles kai talantoyxo vathy larrygi..
    paketas
    24.02.2005, 22:37
    αν ειναι ετσι να παμε για υπνο.γιατι να το κουραζουμε?αλλα για να εισαι εδω φιλαρακι σε κατι ελπιζεις.

    μεσ' το αιμα μας κυλαει
    μια αρχεγονη ιδεα
    που οριζει η ελπιδα
    πως πεθαινει τελευταια.

    δικο μου
    piterpiano
    24.02.2005, 22:41
    ok,asteievomai alla oxi apolyta.
    ksereis poly kala posa wraia koritsakia kai agorakia ta exoun kataferei me ena disko kai xwris idiaiteres ikanothtes.

    genika pistevw oti ola einai syndyasmos talentoy,douleias sygkyriwn k emfanishs.

    Y.G:kalo to tetrastixo
    paketas
    24.02.2005, 22:55
    αστρο.ξερεις τι συμαινει να εχεις αστρο?

    μια γρια τσιγγανα
    μου ειπε μια βραδια
    πως αστρο εχω μεγαλο
    κι η τυχη μου γελα


    και εγω ακομα ψαχνω
    το αστρο μου να βρω,
    αδικος μαλλον κοπος
    αδικα προσπαθω
    piterpiano
    24.02.2005, 23:07
    kati mou pes twra.mou fainesai poly romantikos file mou