ΝΙΚΟ...ναι... το είχα καταλάβει το νόημα τωνλόγων σου...όταν έκανες την ερώτηση "mporoume na milame gia ellhnikh mousikh?" Απλώς ήταν μια ευκαιρία, αφού το ανέφερες, να αναφέρουμε και κάποιες σκέψεις σχετικά και με αυτό τοθέμα..
Επίσης συμφωνώ και με αυτό που λες oτι "ο shmerinos ellhnas exei polu diaforetikh antilhpsh gia to ti einai ellhnikh mousikh. anagnwrizei thn ellhnikh mousikh me alla xarakthristika!
καθώς και με αυτό που προηγουμένως είχε πει και ο DEUS πολύ γλαφυρά..:
"Alla i istoria exei katagrafei den allazei...Twra to tsifteteli egine tsiftetelompit,to rempetiko "ekslaikeftike",k poulame to sirtaki sa touristiko eidos.
Afti den thewrite i simerini elliniki mousiki re pedia?"
Ολα αυτά με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη ότι έτσι είναι...γι΄αυτό και δυστυχώ ίσως πράγματι αν κάποιος άκουγε όλους όσους πιστεύουμε ότι η ελληνική μουσική είναι, ή έστω μπορεί να είναι, κάτι άλλο από αυτό που ακούγεται σήμερα, ίσως πράγματι να νόμιζε ότι του μιλάμε σε ξένη γλώσσα
Θα πρέπει επίσης να πω ΝΙΚΟ ότι, όταν λες...
"par'ola auta oi skepseis mas kinountai ligo polu sta idia mhkh afou einai fanero oti sumfwnoume pws oi epirroes pou exei dex8ei kai dexetai- auto telika pou onomazoume "ellhnikh mousikh"- einai ametrhtes! sigoura auto pou oi ellhnes exoun parei/daneistei apo allous laous to exoun diamorfwsei kai to exoun kanei kthma tous, me tetoio tropo pou pleon na 8ewreitai ellhniko-kai na apididetai san ellhniko xarakthrhstiko! kai auto einai ena stoixeio ths e3eli3hs"
...πράγμτι αυτό ήθελα να πω....Και το αναφέρω τώρα πάλι, κυρίως για να κάνω μια ερμηνεία και μια συνδεση αυτών που λες, αν μου επιτρέπεις, με κάτι πολύ σημαντικό που ανέφερε και ο Deus...
Δηλάδή, ο DEUS, γράφει:
Episis i apantisi tou nikou me kalipse apolita se ola afta pou eipes gate,ektos apo ti teleftea paragrafo pou diafwnw apolita idietera sto simeio "den prepei na fovomaste ton oro "ellhnikh mousikh", afou outws h allws h ellhnikh mousikh mporei na xarakthristei kai san h mousikh pou paizetai apo tous ellhnes kai malista me auth thn logikh akoma kai to ellhniko rock einai ellhnikh mousikh"
Kai tha prepei na fovomaste na milame me ton oro "elliniki mousiki" gia ena ethnos pou vrike tin ethniki tou sinidisi girw sta 1800 xarh twn sofwn k twn logiwn tis epoxis pou tous afipnisan...
Opws einai kai poli egwistiko na leme oti oi ellines pou pezoun rock pezoun elliniki mousiki.Diladi an pezame me gkaintes pali elliniki mousiki tha pezame?
Το ρητορικό σου ερώτημα είναι εύστοχο DEUS και κάνοντας εδώ μια παρένθεση σε όσα έχω να πω, ουσιστικά για να το διαυτπώσεις ακολουθησες την ίδια λογική που ακολούθησα και εγώ προηγουμένως για να αποδειξω ότι η βυζαντινήμουσική είναι ελληνική..Δηλαδή δεν έμεινα στον περιβάλλοντα χώρο της βυζαντινήσ μουσικής για να πω, με δυο λόγια, ότι αφου η Βυζαντινήμουσική αναπτύχθηκε σε ένα κατεξοχήν ελληνιστικό περιβάλλον είναι και ελληνική, αλλά επέμεινα κυρίως στα τεχνικά χαρακτηριστικά της που παραπέμπουν άμεσα και με ασφάλεια στην καταγωγή της. Επομένως σωστή η επισήμανση...
Ωστόσο έχω την εντύπωση πως εδώ ο ΝΙΚΟΣ δεν ήθελε να πει ακριβώς αυτό....(Νίκο επίτρεψε μου να ....σε ερμηνεύσω....και αν διαφωνείς πες το.../Βέβαια είτε η έγκριση είτε η διαφωνία σου, μάλλον θα γίνουν κατόπιν εορτής....
)
Λοιπόν νομίζω πως αυτό που εννοεί ο ΝΙΚΟΣ, όταν μιλά για "ελληνικό ροκ", βρίσκεται στα προηγουμενα λόγια του, που ανέφερα και εγώ πιο πάνω (βλ. "par'ola auta oi skepseis mas........einai ena stoixeio ths e3eli3hs")
Εν ολίγοις δε μιλα για οικειοποίηση της πατρότητας του είδους αλλά για τεχνική αφομοιωσης που συμβάλλει στην εξέλιξη....(΄Τέλος πάντων....όσο συμβάλλει....γιατί δεν είναι και όλα τα σχετικά εγχειρήματα που έχουν γίνει κατά καιρούς και ιδιαίτερα επιτυχη....Για να μην πω ότι είναι και το αποτελεσμα συχνά είναι εξωφρενικά άκομψο και ακαλαίσθητο,... εξωφρενικά κιτς,... ένα κακέκτυπο μουσικής , συμφωνώντας με το νόημα των λόγων του DEUS)
Any way...Περνάω τώρα στο αγαπημένο μου θέμα: Βυζαντινή μουσική....
DEUS γράφεις:
"Tha mporouse panw se afto to thema kapios evreos na pei:
Einai gnosto pws to vizantio itan taftismeno fanatika me ton xristianismo.I vizantini mousiki dimiourgithike gia na pselnonte xristianika troparia.O xristianismos einai proion twn lawn tou israil,ara ola afta exoun tis rizes tous sto israil.
Kserw einai paratravigmeno k egwistiko omws me mia analisi sta metra tou tha mporouse na to pei... "
Τα λόγια σου δείχνουν ότι έχεις ασχοληθεί με το ζήτημα...Πράγματι όχι απλώς θα μπορούσε κάποιος να το πει...αλλά το έχει πει ήδη....
Περί της καταγωγής της Βυζαντινής μουσικής υπάρχει μια μεγάλη και ενδιαφέρουσα στο σύνολό της βιβλιογραφία.... Οι απόψεις εν τάχει που είχαν διατυπωθεί και βρέθηκαν να αντιτάσσονται η μία στην άλλη, σχετικά με το εν λόγω θέμα, κατηγοριοποιούνται σε 3 ομάδες:
1. αυτές που μιλούν για ελληνική καταγωγή της Β.Μ.
2. αυτές που μιλούν για ρωμαική και
3. αυτές που μιλούν για εβραική
Η άποψη που κάποια στιγμή πήγε να διατυπωθεί σχετικά με τον επηρεασμό της Β.Μ. από την εν γένει ασιατική μουσική, κυρίως στα χρόνια της τουρκοκρατίας, γρηγορα εγκαταλήφθηκε, λόγω της ανεπάρκειας των στοιχείων (επιγραμματικά μόνο αναφέρω, ότι θεωρήθηκε και προβλήθηκαν και σχετικές ιστορικές αποδείξεις επ' αυτού -χωρίς βέβαια, να πιστέυω DEUS ότι αναμφισβήτητα διαμορφώνουν και αμάχητο τεκμήριο...Κι εγώ πιστεύω ότι κάποιοι έλληνες ιστορικοι δημιουργουν προπαγάνδα, όμως σκέψου μόνο ότι τα στοιχεία αυτά που αναφέρω εδώ, όπως και στην προηγούμενη απάντησή μου αντλούνται από ξένους συγγραφείς ιστορικούς....Και να είσαι σίγουρος ότι το έκανα σκόπιμα αυτό, γιατί γνωρίζω ότι πέραν από το φαινόμενο των εθνικιστών ελλήνων ιστορικών, ισχύει και το :..."Ουδείς σοφός εν τη πατρίδι αυτού...", δηλαδή ακόμα και αν αναγνωρίζω το μέγεθος κάποιων ελλήνων ιστορικών, που ίσως ευκολότερα θα πίστευα στην αντικειμενικότητά τους (όσο περιθώριο έχει έστω αυτή για να αναπτυχθεί στο έργο ενός ιστορικού), ωστόσο μου φάνηκε εν προκειμένω πιο ασφαλές καταφύγιο η ξένη βιβλιογραφία - ότι η ομοιότητα που υπάρχει στο μέλος, το χρώμα και τους ήχους μεταξύ ασιατικής και βυζαντινής, εμφανίστηκε πολύμεταγενέστερα από τη γένεση της Β.Μ. και κυρίως τη γένεση και τη διαμόρφωση, στο σώμα της, αυτών των στοιχείων, που τώρα εμφανίζονται κοινά με άλλες ασιατικές μουσικές).
Λοιπόν πράγματι, αν δει κανείς μέλη εβραικά, και μάλιστα εκείνα που η πρώτη εκκλησία των Ιεροσολύμων διατήρησε, τουλάχιστονκατά την πρώτη φάση, της σύστασής της, κατά την οποία απαρτιζόταν από Εβραίους, έχουν μεγάλη ομοιότητα με μέλη βυζαντινά...Ομώς και πάλι εδώ μελετητές πουασχολήθηκαν ιδιαίτερα και αφιερώνοντας πολύ χρόνο, παρείχαν αποδείξεις ότι ακόμη και αυτή η εβραική μουσική έχει καταγωγές από αυτήν την ελληνική (το αρχαίο μέλος) που λέγαμε παραπάνω (και κυρίως η φωνητική μουσικη των Εβραίων μοιάζει πολύ με το δωρικό μέλος των αρχαίων ελλήνων)
Εξάλλου ο "εξελληνισμός", κατά κάποιο τρόπο των εβραίων (αν και δε νομίζω πως είναι δόκιμη η έκφραση αυτή....μοιαζει πολύ εθνικιστική..και σίγουρα "άδικη" για την πραγματικότητα.)...έστω η αφομοιωση του (αρχαίου) ελληνικού πολιτισμού από τους Εβραίους (ή, όπως θέλει κανείς, η ιδιαίτερη επίδραση του ελληνικού πολιτισμού σε αυτούς) χρονολογείται ήδη από τα πολύ παλιά χρόνια. Ο Πλούταρχος αναφέρει: " Και Περσών και Σωσιανών και Γεδρωσίων παίδες, τας Ευριπιδου και Σοφοκλέους τραγωδίας ήδον...". Γενικότερα τα επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί προς κρίση είναι πολλά και καθένας ασφαλώς συμπεραίνει ελεύθερα..
"Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 24-03-2003 16:35 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 24-03-2003 16:38 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 25-03-2003 00:10 ]